Graag hoor ik jullie beste tips om RVS heel goed te reinigen en/of mooi glanzend te krijgen.
Ik heb momenteel een probleem met een afzuigkap Sie mens iQ700 die compleet is uitgevoerd in RVS. Dus ook de afzuigplaten aan de onderkant die de bakseldamp opvangen. Vanuit de fabrikant en de keukenleverancier kreeg ik het advies de platen een rondje afwasmachine te doen.
Maar helaas, zoals wel vaker bij mij, gebruik ik de apparatuur intensiever dan gemiddeld en is dit rondje afwasmachine verre van afdoende, zelfs de allereerste keer bij exact de eerste keer dat het apparaat aangaf te moeten worden gereinigd. (

ja dat geeft ie aan).
Nu wok en grill ik veel, dus mijn eigen schuld.
Ik heb van alles geprobeerd
-olie reiniging (werd het alleen vetter van)
-schuurmiddel en spons, heél voorzichtig met de hand , met de geborstelde RVS richting mee
-het groene afwasmiddel, met de hand
-iemand zei ruitenreiniger, ook gerpobeerd, helpt niet
-speciaal RVS spul, dat doet helemaal niks
- meerdere malen in afwaswasmiche, tot 3x toe, geen resultaat
Dat spul van de Wibra is geen optie. Ik zit zo'n 20km van de dichstbijzijnde winkel af en kom bijna nooit in die plaats.
Zou St Marc een optie zijn? of baksoda? Heeft iemand echt zelf ervaring met of St Marc of baksoda op RVS?
Het lastige is dat er een kunststof lipje gebruikt is om de platen vast te zetten in hun afzuighouder. Dus kokend water is ook geen optie.
Help
[ Bericht 4% gewijzigd door verita op 08-04-2021 20:09:18 ]