abonnement Unibet Coolblue
pi_198920540
Ik wil een oude PC aansluiten op mijn ISP router / modem, echter ik wil niet dat hij vervolgens te benaderen is vanaf het internet. Andersom ook niet trouwens, wil dus niet vanaf de PC het internet op kunnen. Is dit mogelijk en zo ja hoe? Heb al flink lopen zoeken maar vond er opvallend weinig info over. De ISP router / modem het IP adres van de PC laten blokkeren is het enige wat in mij opkwam maar weet nog niet of dat überhaupt mogelijk is en of het ook echt veilig genoeg is. Alles lijkt lek te zijn tegenwoordig.

Krijg graag input.
pi_198920593
Als je er niet mee op internet wil (kunnen), waarom dan aansluiten op het modem?
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
pi_198920622
het heeft weinig nut om een computer aan te sluiten op je modem, als je daarna de verbinding met dat modem gaat blokkeren.

Meld eerst maar wat voor modem je hebt. merk / model
is het een xperiabox? begint je Wi-Fi SSID met H369?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_198920631
Waarom wil je hem aan het netwerk hangen? Voor een netwerkprinter o.i.d.?
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_198920649
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 19:53 schreef Daffodil31LE het volgende:
Als je er niet mee op internet wil (kunnen), waarom dan aansluiten op het modem?
Hij is onderdeel van een thuisnetwerk. Eerst had ik een directe connectie, alleen ik ben gedwongen naar alternatieven te kijken.
pi_198920724
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 19:54 schreef spectrumanalyser het volgende:
het heeft weinig nut om een computer aan te sluiten op je modem, als je daarna de verbinding met dat modem gaat blokkeren.

Meld eerst maar wat voor modem je hebt. merk / model
is het een xperiabox? begint je Wi-Fi SSID met H369?
Ik wil de verbinding met internet blokkeren. Niet met het modem, die verbinding wil ik juist behouden. Ik heb een HG659 van T-Mobile. Kastje van Huawei.
  Forum Admin donderdag 8 april 2021 @ 20:04:33 #7
240730 crew  Opa.Bakkebaard
Heeft een huisje.
pi_198920892
Handmatig een lokaal ipnummer instellen en geen gateway invullen. Dan kan je wel bij je interne netwerk maar verder niet naar buiten.
pi_198921020
quote:
7s.gif Op donderdag 8 april 2021 20:04 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Handmatig een lokaal ipnummer instellen en geen gateway invullen. Dan kan je wel bij je interne netwerk maar verder niet naar buiten.
Dit is wat ik zocht. Ga het meteen uitproberen. Dank je.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')