Haas stopt er al meer dan een jaar nauwelijks wat in dus kan er niet mee zitten als Mazepin dat over neemtquote:Op donderdag 22 april 2021 16:44 schreef Starflyer het volgende:
Alfa Romeo Racing of Haas, verwacht ik.
Alfa is nog steeds van Sauber, dus misschien dat deze nu echt verkocht wordt aan Stellantis en dan bijvoorbeeld Maserati gaat heten.
De verkoopcijfers van Alfa Romeo vallen nog steeds erg tegen, ondanks de naamgeving van het F1 team. Het is ook niet echt een sportwagenmerk in tegenstelling tot bijvoorbeeld Maserati.
En ik denk dat Mazepin nog steeds genteresseerd is in een eigen F1 team. Is alleen de vraag of Haas wil verkopen. Afgelopen jaar in ieder geval nog niet.
Die richten zich juist op 2022. En Mazepin zie ik liever niet in de F1.quote:Op donderdag 22 april 2021 17:33 schreef Tarado het volgende:
[..]
Haas stopt er al meer dan een jaar nauwelijks wat in dus kan er niet mee zitten als Mazepin dat over neemt
Ik lees dat Vasseurs contract tot en met dit jaar loopt en nog niet vernieuwd is.quote:Op donderdag 22 april 2021 15:24 schreef Sabata het volgende:
Storey is een aandachtstrekker die inmiddels nergens meer wordt geloofd als hij het over een terugkeer van Rich Energy heeft, dat bericht uit februari werd alleen in Europa nog een paar keer opgepikt, in de UK rolde men een keer met de ogen en ging door.
Ik denk dus aan Alfa Romeo. Meneer Cyril Abiteboul, topschurk in een paar drive to survive seizoenen , is na zijn oneervolle ontslag bij Renault blijkbaar door Peugeot's moederbedrijf Stellantis aangesteld om onderzoek naar een rebrand te doen sinds Fiat en Alfa in handen van Peugeot kwamen. De ironie is dat hij opnieuw te maken gaat krijgen met de man die hij toen bij Renault heeft weggepest, Cedric Vasseur. Ik verheug me op de catfight die gaat volgen
quote:And then we have Alfa Romeo and this is a puzzle. Both drivers are out of contract and the Alfa Romeo sponsorship of Sauber is up for renewal again. It is even suggested that the team boss Fred Vasseur is currently out of contract after his three-year deal signed in July 2017 has not been renewed. It is a little odd but there hasn’t been any announcement…
zijn er wel meer die ik liever niet zie maar Haas ga ik niet missenquote:Op donderdag 22 april 2021 17:35 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Die richten zich juist op 2022. En Mazepin zie ik liever niet in de F1.
Nee, daar is voorlopig geen noodzaak voor, de nieuwe mensen die aangesteld zijn hebben allemaal ruimschoots hun sporen in F1 en autosport verdiend en er is serieus nagedacht en geinvesteerd voor volgend jaar.quote:
Alfa is sponsor van Sauber, volgens mij, maar geen eigenaar, dat is Longbow Finance en die hebben vziw geen connectie met Alfa of Stellantis. Sowieso is Alfa onderdeel van FIAT wat op zijn beurt nu Stellantis is dus hoe zie jij in dit verband een verkoop? Alfa Romeo is gewoon een dochterbedrijf van Stellantis.quote:Op donderdag 22 april 2021 16:44 schreef Starflyer het volgende:
Alfa Romeo Racing of Haas, verwacht ik.
Alfa is nog steeds van Sauber, dus misschien dat deze nu echt verkocht wordt aan Stellantis en dan bijvoorbeeld Maserati gaat heten.
De verkoopcijfers van Alfa Romeo vallen nog steeds erg tegen, ondanks de naamgeving van het F1 team. Het is ook niet echt een sportwagenmerk in tegenstelling tot bijvoorbeeld Maserati.
En ik denk dat Mazepin nog steeds genteresseerd is in een eigen F1 team. Is alleen de vraag of Haas wil verkopen. Afgelopen jaar in ieder geval nog niet.
Dat zeg ik. Alfa Romeo Racing is van Sauber AG, waarvan Longbow een van de aandeelhouders is, net zoals Vasseur bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 22 april 2021 18:28 schreef Tijger_m het volgende:
[..]
Alfa is sponsor van Sauber, volgens mij, maar geen eigenaar, dat is Longbow Finance en die hebben vziw geen connectie met Alfa of Stellantis. Sowieso is Alfa onderdeel van FIAT wat op zijn beurt nu Stellantis is dus hoe zie jij in dit verband een verkoop? Alfa Romeo is gewoon een dochterbedrijf van Stellantis.
Hm, ja, ok, dan snap ik je insteek.quote:Op donderdag 22 april 2021 18:42 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Dat zeg ik. Alfa Romeo Racing is van Sauber AG, waarvan Longbow een van de aandeelhouders is, net zoals Vasseur bijvoorbeeld.
Ik verwacht dus dat Stellantis Sauber overneemt (een verhaal dat al enige tijd de ronde doet, en nadrukkelijker sinds Tavares en Abiteboul daar zitten) en hernoemd gaat worden naar Maserati of zo.
De naamgeving door Alfa Romeo heeft niet echt geleid tot de verkoop van meer auto's, dus ik verwacht dat die naam losgelaten wordt en men voor een sportiever merk gast, zoals Renault al is veranderd naar Alpine (dat door Tavares weer op de kaart is gezet).
Ik had heb eens een droom kalender gemaakt voor een GTseries (dat wel) met weekenden van maar 2 dagen (zaterdag & zondag) en dan 3 races back-to-back in een set van races en dan 3 weken niks en dan weer zo'n set en dat het jaar doorlopendquote:Op donderdag 22 april 2021 16:41 schreef WismutVeilchen83 het volgende:
[..]
Persoonlijk zou dit mijn ideale kalender zijn:
1. Brazili - Interlagos
2. Argentini - Autdromo Oscar y Juan Glvez
3. USA West - Long Beach
[knip]
20. Japan - Suzuka (afwisselen met Fuji)
21. Singapore - Marina Bay
22. Maleisi - Sepang
23. Austali - Adelaide
ik vind het ook wel veel al houden ze nu ook wel rekening met wat races die eventueel wegvallenquote:Op vrijdag 23 april 2021 09:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Persoonlijk vind ik meer races niet perse beter. Toen er nog 16 races op de kalender stonden was het in mijn beleving echt een happening als het raceweekend was. Iedereen in mijn omgeving had het erover en ik keek zelfs de vrije trainingen op vrijdag. Een DNF heeft ook grotere gevolgen als er maar 16 races op de kalender staan, dus de spanningsboog is groter. Nu begint het haast vermoeiend te worden om weer een zondagmiddag voor de buis te hangen. Races zoals Rusland, Frankrijk, Spanje, Abu Dhabi, Saudi Arabia en Azerbaijan zou ik geen seconde missen als ze niet meer op de kalender zouden staan.
Het is een beetje hetzelfde als met de Super League. Op papier lijkt het geweldig om teams zoals Real Madrid en Juventus om de haverklap tegen elkaar te zien spelen maar als het vrijwel wekelijks plaatsvindt is dan wordt je er op een gegeven ook moe van. Wat mij betreft zit de F1 ook tegen het punt van verzadiging aan. Volgens het nieuwe Concorde Agreement kunnen er maximaal 25 races per jaar georganiseerd worden. Er zitten 52 weken in een jaar, daar wordt je toch moe van op een gegeven moment? Helemaal als een team domineert en het kampioenschap een formaliteit is.
Ik heb dat totaal niet. De vrijdagen pakte is sws al minder mee. Ik vind het juist jammer dat een DNF zo zwaar telt omdat mazzel dan ook een grotere rol gaat spelen. Kampioenschaps spanning is er sowieso al jaren weinig geweest en dat heeft meer met mercedes te maken dan met de hoeveelheid races. Of zondagen vermoeiend aanvoelen ligt denk ik ook meer aan de competitie/baan waarbij sommige races iedereen in slag volgorde naar de finish rijdt, maar ook dit heeft niet met de hoeveelheid races te maken. En ook bij de landen die je aanhaalt kan ik me ook wel spannende momenten/situaties herinneren.quote:Op vrijdag 23 april 2021 09:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Persoonlijk vind ik meer races niet perse beter. Toen er nog 16 races op de kalender stonden was het in mijn beleving echt een happening als het raceweekend was. Iedereen in mijn omgeving had het erover en ik keek zelfs de vrije trainingen op vrijdag. Een DNF heeft ook grotere gevolgen als er maar 16 races op de kalender staan, dus de spanningsboog is groter. Nu begint het haast vermoeiend te worden om weer een zondagmiddag voor de buis te hangen. Races zoals Rusland, Frankrijk, Spanje, Abu Dhabi, Saudi Arabia en Azerbaijan zou ik geen seconde missen als ze niet meer op de kalender zouden staan.
Het is een beetje hetzelfde als met de Super League. Op papier lijkt het geweldig om teams zoals Real Madrid en Juventus om de haverklap tegen elkaar te zien spelen maar als het vrijwel wekelijks plaatsvindt dan word je er op een gegeven moment ook moe van. Wat mij betreft zit de F1 ook tegen het punt van verzadiging aan. Volgens het nieuwe Concorde Agreement kunnen er maximaal 25 races per jaar georganiseerd worden. Er zitten 52 weken in een jaar, daar word je toch moe van op een gegeven moment? Helemaal als een team domineert en het kampioenschap een formaliteit is.
Als je van voetbal houdt dan is er elke week een wedstrijd zelfs.quote:Op vrijdag 23 april 2021 09:28 schreef Lokale_Notabele het volgende:
Persoonlijk vind ik meer races niet perse beter. Toen er nog 16 races op de kalender stonden was het in mijn beleving echt een happening als het raceweekend was. Iedereen in mijn omgeving had het erover en ik keek zelfs de vrije trainingen op vrijdag. Een DNF heeft ook grotere gevolgen als er maar 16 races op de kalender staan, dus de spanningsboog is groter. Nu begint het haast vermoeiend te worden om weer een zondagmiddag voor de buis te hangen. Races zoals Rusland, Frankrijk, Spanje, Abu Dhabi, Saudi Arabia en Azerbaijan zou ik geen seconde missen als ze niet meer op de kalender zouden staan.
Het is een beetje hetzelfde als met de Super League. Op papier lijkt het geweldig om teams zoals Real Madrid en Juventus om de haverklap tegen elkaar te zien spelen maar als het vrijwel wekelijks plaatsvindt dan word je er op een gegeven moment ook moe van. Wat mij betreft zit de F1 ook tegen het punt van verzadiging aan. Volgens het nieuwe Concorde Agreement kunnen er maximaal 25 races per jaar georganiseerd worden. Er zitten 52 weken in een jaar, daar word je toch moe van op een gegeven moment? Helemaal als een team domineert en het kampioenschap een formaliteit is.
Ik ben bang dat dat gewoon onzin is. Ze doen dit om banen zoals Baku, Rusland, Saudi Arabi en Miami op de kalender te krijgen en te houden. Stuk voor stuk races die wat mij betreft regelrecht de prullenbak in mogen, dan maar geen 20 races. Vorig jaar was uit te houden door de fantastische selectie van banen.quote:Op vrijdag 23 april 2021 09:30 schreef Tarado het volgende:
[..]
ik vind het ook wel veel al houden ze nu ook wel rekening met wat races die eventueel wegvallen
Ja dat klopt. Rond de meeste voetbalwedstrijden is er dan ook totaal geen hype of enthousiasme omdat clubs idd iedere week in actie komen. Alleen als er een klassieker zoals Feyenoord - Ajax op het programma staat kijken mensen er echt naar uit, wonen fans zelfs de laatste training voor de wedstrijd bij en is er hype.quote:Op vrijdag 23 april 2021 12:40 schreef nils7 het volgende:
[..]
Als je van voetbal houdt dan is er elke week een wedstrijd zelfs.
Dus jouw team speelt in het weekend en als ze het goed doen in allerlei rand kampioenschappen of leagues spelen ze doordeweeks vaak ook nog.
Dus er zijn veel meer wedstrijden.
Baku is ook een prima baan toch? Rusland is niet veel inderdaad, Saudi Arabi lijkt ook niet veel gezien alle verhalen en Miami, geen idee..quote:Op vrijdag 23 april 2021 13:11 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik ben bang dat dat gewoon onzin is. Ze doen dit om banen zoals Baku, Rusland, Saudi Arabi en Miami op de kalender te krijgen en te houden. Stuk voor stuk races die wat mij betreft regelrecht de prullenbak in mogen, dan maar geen 20 races. Vorig jaar was uit te houden door de fantastische selectie van banen.
Baku is geen prima baan. Leuk als het een chaotische race wordt, maar dat kan net zo goed op Monaco of Singapore gebeuren. Inhalen daar is veel te makkelijk en doodsaai.quote:Op vrijdag 23 april 2021 15:32 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Baku is ook een prima baan toch? Rusland is niet veel inderdaad, Saudi Arabi lijkt ook niet veel gezien alle verhalen en Miami, geen idee..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |