abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 8 april 2021 @ 15:30:18 #1
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_198916583
Neeeeeeeeeeeeeeeeeee 8)7 o|O :|W :'( :'( :'(

De Gezondheidsraad staat op het punt minister Hugo de Jonge te adviseren het vaccineren met AstraZeneca voor 60-minners tot nader order te staken, meldt de Volkskrant.

Geef tenminste mensen die zelf het risico willen nemen de kans. Zonder AZN zitten we we over twee jaar nog in de sh*t. Wanneer komen er eens mensen met ballen in de leiding?

https://www.telegraaf.nl/(...)tra-zeneca-verlengen

[ Bericht 4% gewijzigd door tfors op 08-04-2021 15:48:31 ]
pi_198916838
Ik vertrouw blind op vaxzevria.
  donderdag 8 april 2021 @ 15:45:45 #3
37248 BertV
Handgemaakt
pi_198916839
We moesten toch luisteren naar experts, of nu niet meer?
Huisarts Van Waalwijk Van Doorn en/of voorouders net boven Neder-Rijn? Doe een DNA-test.
  donderdag 8 april 2021 @ 15:51:15 #4
445329 detaris
Bonenteller en rekenmeester
pi_198916920
Dan kun je iig niet het verwijt krijgen dat mensen dood zijn gegaan aan je vaccinaties. Hoeveel mensen er nog doodgaan door gebrek aan vaccinaties laat zich natuurlijk niet meten.

Geen risico's lopen die je aangerekend kunnen worden. Nederland in optima forma. :')
  donderdag 8 april 2021 @ 16:08:24 #5
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198917168
Wat een zeikerds, gewoon doorprikken
pi_198917196
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 15:51 schreef detaris het volgende:
Dan kun je iig niet het verwijt krijgen dat mensen dood zijn gegaan aan je vaccinaties. Hoeveel mensen er nog doodgaan door gebrek aan vaccinaties laat zich natuurlijk niet meten.

Geen risico's lopen die je aangerekend kunnen worden. Nederland in optima forma. :')
Precies.
pi_198917243
Laten we eerst maar eens zorgen dat heel 60+ is geweest, lekker opmaken wat er is. Daarna kan er weer verder gepraat worden.

In het zuiden is zestig plus bijna voltooit, hier zitten we nog rond de 74 jaar.
pi_198917421
Sputnik to the moooooooon :B
pi_198918376
Het blijft grappig om te zien hoe sommige FOK!ers doorgaans achter de experts aan lopen alsof deze de Rattenvangers van Hamelen zijn. Maar zodra er een ander geluid vanuit de experts komt zij de adviezen naast zich neer willen leggen.

Geld overigens voor zowel de wantrouwers als de goedgelovigen.
pi_198918733
Alles wat van overheid komt of koopt vertrouw ik niet..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  donderdag 8 april 2021 @ 19:19:19 #11
153121 butz0rs
Dat zijn jouw feiten
pi_198919756
Dit lijkt wel het trolley problem. Er is een virus waaraan duizenden mensen gaan overlijden als je niks doet, en een hendel (het vaccin) waaraan getrokken kan worden waardoor enkele mensen komen te overlijden.
En hier wil blijkbaar niemand verantwoordelijk worden gehouden.
pi_198919780
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 18:09 schreef Captain_Ghost het volgende:
Alles wat van overheid komt of koopt vertrouw ik niet..
FvD'er zeker?
pi_198919801
De mensheid blijft me toch verbazen!? Men loopt liever 80% kans om corona te krijgen en dan 0,5% kans om er aan dood te gaan, dan dat men een prik neemt die je 95% zeker beschermt tegen corona, maar waarbij je 0,0005% kans hebt om aan die prik dood te gaan.

Ja, die 0,5% is leeftijdsafhankelijk, maar de helft van de bevolking heeft wel degelijk een paar tienden van een procent kans om dood te gaan aan corona. En bij het AstraZeneca-vaccin is die kans letterlijk een factor 1000 keer kleiner. Terwijl het wel degelijk zeer goed beschermt tegen corona.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  donderdag 8 april 2021 @ 19:47:34 #14
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_198920440
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 19:19 schreef butz0rs het volgende:
Dit lijkt wel het trolley problem. Er is een virus waaraan duizenden mensen gaan overlijden als je niks doet, en een hendel (het vaccin) waaraan getrokken kan worden waardoor enkele mensen komen te overlijden.
En hier wil blijkbaar niemand verantwoordelijk worden gehouden.
Een beetje wel niet helemaal: In het geval dat AZN wel wordt goedgekeurd: niemand hóeft namelijk die prik te nemen, ze kunnen ook gewoon weigeren en wachten tot er één van een ander merk beschikbaar komt.

ps. tenzij de overheid een plan aan het brouwen is waarbij iedereen verplícht wordt elk vaccin te nemen die ze toegezegd krijgen.
pi_198921303
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 19:19 schreef butz0rs het volgende:
Dit lijkt wel het trolley problem. Er is een virus waaraan duizenden mensen gaan overlijden als je niks doet, en een hendel (het vaccin) waaraan getrokken kan worden waardoor enkele mensen komen te overlijden.
En hier wil blijkbaar niemand verantwoordelijk worden gehouden.
Er zijn "genoeg" andere vaccins.
pi_198921326
quote:
2s.gif Op donderdag 8 april 2021 19:21 schreef Puntenjager het volgende:
De mensheid blijft me toch verbazen!? Men loopt liever 80% kans om corona te krijgen en dan 0,5% kans om er aan dood te gaan, dan dat men een prik neemt die je 95% zeker beschermt tegen corona, maar waarbij je 0,0005% kans hebt om aan die prik dood te gaan.

Ja, die 0,5% is leeftijdsafhankelijk, maar de helft van de bevolking heeft wel degelijk een paar tienden van een procent kans om dood te gaan aan corona. En bij het AstraZeneca-vaccin is die kans letterlijk een factor 1000 keer kleiner. Terwijl het wel degelijk zeer goed beschermt tegen corona.
Lange termijn bijwerkingen zijn nog onbekend.
pi_198921428
Ja neem gewoon even dat vaccin en stel je niet aan, want ik wil gewoon weer een festival pakken deze zomer.
  donderdag 8 april 2021 @ 20:24:57 #18
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_198921438
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 20:20 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Lange termijn bijwerkingen zijn nog onbekend.
Er zijn zo veel dingen onbekend. Laat de mensen gewoon voor zichzelf bepalen of ze het risico willen nemen.
pi_198921457
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 20:24 schreef tfors het volgende:

[..]

Er zijn zo veel dingen onbekend. Laat de mensen gewoon voor zichzelf bepalen of ze het risico willen nemen.
Dit.

Kom op met die prik.
1 in elke ledemaat *G*
NU graag *G*

}:|
pi_198921496
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 20:24 schreef tfors het volgende:

[..]

Er zijn zo veel dingen onbekend. Laat de mensen gewoon voor zichzelf bepalen of ze het risico willen nemen.
Ik vind dat mensen hierop veelste weinig op worden gewezen. Mijn wijst alleen op versoepelingen. Dat moeten we als samenleving niet willen. Ik bedoel onzorgvuldig mensen informeren.
  donderdag 8 april 2021 @ 20:29:49 #21
460259 kladderadatsch
MAKEaMEricAGREATaGAIN
pi_198921570
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 20:20 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Lange termijn bijwerkingen zijn nog onbekend.
Lange termijn effecten van een Corona besmetting ook.
An apatheist is someone who is not interested in accepting or rejecting any claims that gods exist or do not exist.
pi_198921600
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 20:29 schreef kladderadatsch het volgende:

[..]

Lange termijn effecten van een Corona besmetting ook.
Als bevolking duurt het langer voordat we allemaal op natuurlijke wijze corona hebben gehad dan het pushen van vaccinaties.
pi_198921629
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 20:20 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Lange termijn bijwerkingen zijn nog onbekend.
Zeker, die kunnen er zijn, maar ook wat betreft langetermijnbijwerkingen zou je voor het vaccin moeten kiezen. Want de langeretermijneffecten van corona zijn er zeer zeker en de kans erop is significant (10% - 20% ofzo). De bijwerkingen van AstraZeneca zijn daarentegen vooralsnog buitengewoon beperkt en zowel met corona als met Astrazeneca is ongeveer een jaar ervaring.
Okay met het vaccin is een paar maanden minder ervaring maar ook het vaccin is op tienduizenden mensen getest.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_198921755
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 20:31 schreef potjecreme het volgende:

[..]

Als bevolking duurt het langer voordat we allemaal op natuurlijke wijze corona hebben gehad dan het pushen van vaccinaties.
Dat maakt natuurlijk niet uit. De keuze is uit:

=> het grootste deel van de bevolking krijgt een vaccin

of

=> het grootste deel van de bevolking krijgt (uiteindelijk) corona

Het verschil in tijd is niet eens zo heel groot. 75% van NL vaccineren zal ongeveer de rest van het jaar in beslag nemen en als we niet vaccineren en de maatregelen opheffen, dan heeft ook minstens driekwart van NL corona opgelopen voor het einde van dit jaar.

De optie niet vaccineren en ook de maatregelen niet/nooit opheffen lijkt me niet reeël.
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 8 april 2021 @ 20:52:54 #25
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198922067
Ik zie het probleem niet. Tegen de tijd dat 60 minners aan de beurt zijn, is die hele lading vaccins al op. Het is nou niet zo dat we tekorten hebben aan vaccins, eerder aan goed beleid.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_198922918
Door al dit gedoe met AstraZeneca zal de vaccinatiebereidheid flink omlaag zijn gegaan. Genoeg mensen nu die dit specifieke vaccin beslist niet meer willen hebben.

Ik hoor dat sommige mensen griepachtige ziekteverschijnselen krijgen na vaccinatie met dit specifieke vaccin, dat moet je oudere mensen en zwakkeren niet aandoen. Geef die een ander vaccin.

Vaccineer met AstraZeneca gezonde jongens en mannen (zoals ik zelf) van 55 tot 18 jaar. Die kunnen wel tegen een stootje.
pi_198925050
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 19:19 schreef butz0rs het volgende:
Dit lijkt wel het trolley problem. Er is een virus waaraan duizenden mensen gaan overlijden als je niks doet, en een hendel (het vaccin) waaraan getrokken kan worden waardoor enkele mensen komen te overlijden.
En hier wil blijkbaar niemand verantwoordelijk worden gehouden.
Met als verschil dat je hier de beslissing voor jezelf neemt en niet voor 1 of 5 mensen die verderop op de rails liggen.

Echter je zou verwachten dat het juist makkelijker is om alleen voor je zelf te beslissen en niet leven of dood voor andere mensen te bepalen. Als het alleen om je eigen leven gaat is het nauwelijks een morele beslissing. Ook zul nooit sociaal of juridisch veroordeeld worden voor je beslissing (wat bij een beslissing over het leven van andere mensen wèl het geval kan zijn)

Hoe dan ook, ik blijf het verbazend vinden heel veel mensen kiezen voor de optie met een veel grotere kans op overlijden. Met als enige logica dat het vaccin nemen een expliciete actie is en dat je niet laten vaccineren de status quo bewaart.
Dus ja, in het ene geval onderneem je actie (vaccinatie) en in het andere geval doe je niks, maar het blijft nog steeds een keuze die je maakt tussen 2 opties (niks doen is wel degelijk een keuze!).

Het zou interessant zijn om te observeren welke keuze mensen zouden maken als de twee kansen op overlijden een stuk minder klein zouden zijn en dus beter zouden aansluiten bij het menselijk inschattingsvermogen. Bijvoorbeeld in het volgende experiment dat je eigenlijk alleen in een concentratiekamp uit zou kunnen voeren =>

Optie 1) Je meldt je aan voor een medicijnexperiment bij vrolijke kamparts Josef M. Als je meedoet met een medicijnexperiment van hem loop je 10% kans dat je binnen 48 uur overlijdt. Echter je hebt 90% kans dat het hooguit licht lichamelijk ongemak oplevert en na afloop van de test ben je vrij en mag je het concentratiekamp verlaten.

Optie 2) Je blijft lekker in barak nr 52 liggen en je hebt ongeveer 50% kans dat je binnen nu en een jaar naar de gaskamer mag.

Ik denk dat zelfs bij dit concentratiekampexperiment nog veel mensen voor optie 2 zouden kiezen. Gewoon omdat je dan geen actie onderneemt (wat voor de mens tevens voelt als geen beslissing nemen, maar dat klopt dus niet).
Ook zullen mensen hun kans op het ontspringen van de gaskamer veel te rooskleurig inschatten. Net als met corona zullen mensen het gevoel hebben dat ze invloed hebben op hun lot. Echter zowel met de gaskamer als met een coronabesmetting oplopen is jouw invloed vrij gering.
Tot slot ligt de eventuele gaskamer verder weg in de toekomst dan naar het lab van ome Josef lopen. Voor corona geldt precies hetzelfde. Je beslissing om je te laten vaccineren neem je nu en ook de vaccinatie is binnen een paar weken. Je coronabesmetting als je je niet laat vaccineren is misschien pas over een half jaar.

En nog steeds zou ik voor optie 1 kiezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Puntenjager op 08-04-2021 22:42:23 ]
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
  donderdag 8 april 2021 @ 23:46:11 #28
3542 Gia
User under construction
pi_198927353
Vriendin van me is 62 en wil heel graag gevaccineerd worden, maar niet met AZ. Ik ben jonger en wil em zo hebben. Ben ook een risicogeval, maar moet nu wachten op een ander vaccin.

Vriendin heeft nog geen oproep gehad, overigens.

Vraag me ook af of pilgebruik geen groter risico is voor de bijwerkingen. Vrouwen....onder de 60 (55 eigenlijk)...
Dan kunnen ze toch ook daar op selecteren.
  vrijdag 9 april 2021 @ 15:18:37 #29
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_198933748
Laat ik eens een voorspelling doen: Janssen vaccin is de volgende die in de ban gedaan wordt:

Iemand die het coronavaccin van het Nederlandse bedrijf Janssen heeft gekregen, kreeg daarna last van dezelfde bloedklachten als bij het vaccin van AstraZeneca. Deze persoon is daaraan overleden, meldt de Europese vaccinwaakhond, het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA).

https://www.telegraaf.nl/(...)coronavaccin-janssen
pi_198934014
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 16:26 schreef myShizzle het volgende:
Sputnik to the moooooooon :B
Sputnik heb ik ook, in mijn broek welteverstaan. Meerdere geile dames van onder de 35 kunnen daarmee volgespoten worden.
pi_198934440
Feitelijk is de hele discussie bij de gezondheidsraad alleen maar over imagoschade. Het risico op trombose is nog kleiner dan bij een vliegvakantie. Het gaat echt nergens over. Maar door het vaccineren een week te vertragen krijgen we toch weer een paar duizend meer zieken waarvan een deel in het ziekenhuis en ook nog een veertig tot vijftig in die week er aan overlijden.

Op de een of andere manier makt men zich drukker om een paar sterfgevallen totaal (wat droevig genoeg is) dan om tientallen coronadoden en honderden serieus zieken elke week weer.
  vrijdag 9 april 2021 @ 18:17:11 #32
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_198935524
Eigenlijk zou de kamer nu gewoon de minister moeten overrulen met dit achterlijke slappe gedrag.
pi_198935541
Gewoon stoppen met AZ. Mensen zijn hun vertrouwen ook wel kwijt in die en dat is ook wel belangrijk.
Gewoon over gaan met andere vaccins, zoals Janssen en Moderna e.d.
Twiddel
  vrijdag 9 april 2021 @ 19:20:06 #34
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_198936349
quote:
99s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:19 schreef summer2bird het volgende:
Gewoon stoppen met AZ. Mensen zijn hun vertrouwen ook wel kwijt in die en dat is ook wel belangrijk.
Gewoon over gaan met andere vaccins, zoals Janssen en Moderna e.d.
Waarom niet én én? Alle vaccins pakken die je pakken kan en erin jassen met die hap. Genoeg mensen die binnen een half uur bij de dokter staan als ze opgeroepen worden voor een vaccinatie met AZN.
pi_198937978
quote:
99s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:19 schreef summer2bird het volgende:
Gewoon stoppen met AZ. Mensen zijn hun vertrouwen ook wel kwijt in die en dat is ook wel belangrijk.
Gewoon over gaan met andere vaccins, zoals Janssen en Moderna e.d.
Jansen heeft de eerste trombose dode ook al te pakken. Maar nogmaals, op vliegvakantie gaan heeft meer risico op trombose. Laat staan corona zelf.

Ik zou het in het geval van AZ wel een goed idee vinden dat mensen er zelf voor mogen kiezen of ze AZ willen en daardoor een of twee maanden eerder aan de beurt zijn. Dan kan iedereen gewoon een verantwoorde keus voor haarzelf maken.

Ik krijg volgende week AZ, maar ik ben bepaald niet een jonge vrouw dus maak ik me nergens druk om. Hoewel, onder druk van de media kunnen ze wel weer een prikpauze inlassen en daar ben ik dan wel bang voor.
  vrijdag 9 april 2021 @ 21:01:19 #36
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_198938278
Probleem is wel dat de zestigplussers, dus het volk wat nu doorgaans aan de beurt is, zich massaal niet laten vaccineren. Het is zoals ik heb vernomen nogal rustig bij vaccinatiecentra. Dan blijf je nu dus zitten op een heleboel onbruikbare vaccins. Zoals zovaak bij boomers gaat solidariteit maar één kant op :')
pi_198938426
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 21:01 schreef Twiitch het volgende:
Probleem is wel dat de zestigplussers, dus het volk wat nu doorgaans aan de beurt is, zich massaal niet laten vaccineren. Het is zoals ik heb vernomen nogal rustig bij vaccinatiecentra. Dan blijf je nu dus zitten op een heleboel onbruikbare vaccins. Zoals zovaak bij boomers gaat solidariteit maar één kant op :')
Ik ken een hoop mensen in die leeftijd maar ben werkelijk nog niemand in die groep tegen gekomen die geen vaccin wil. Voor mijn gevoel staan de mensen eerder te dringen. Maar ik kan het fout hebben.

Ik lieg, ik ken wel een aluhoedje die inderdaad ooit heeft gezegd dat corona niet bestaat en claimt geen prik te halen. Maar goed, uitzonderingen...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')