abonnement Unibet Coolblue
pi_198942696
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 08:55 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Hier ga ik mijn tijd niet aan verdoen.
Maar idd, lichamelijk integriteit is erg belangrijk.

Neemt niet weg dat een keuze hebben in veel gevallen opzicht al voldoende is. Dan is niet iedere school bijv toegankelijk, prima.

En als we praten over een super besmettelijk en dodelijk virus dan heb je het druk middel eigenlijk niet nodig, maar in dat geval valt er misssssschien iets voor te zeggen. Maar keb de indruk dat dat scenario niet goed uit te denken is en dat we daar ons vingers niet aan moeten branden nu.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198942878
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 08:58 schreef ludovico het volgende:
Maar idd, lichamelijk integriteit is erg belangrijk.
Het is erg belangrijk, maar de grens ligt bij het schaden van andere mensen. Lichamelijke integriteit is niet absoluut. In Nederland kan je jezelf niet beschermen tegen anti vaccinatie tokkies die willens en wetens hun ongevaccineerde kind naar het kinderdag verblijf brengen en daar andere kinderen besmetten.

quote:
Neemt niet weg dat een keuze hebben in veel gevallen opzicht al voldoende is. Dan is niet iedere school bijv toegankelijk, prima.
Die keuze bestaat nu niet.
quote:
En als we praten over een super besmettelijk en dodelijk virus dan heb je het druk middel eigenlijk niet nodig, maar in dat geval valt er misssssschien iets voor te zeggen. Maar keb de indruk dat dat scenario niet goed uit te denken is en dat we daar ons vingers niet aan moeten branden nu.
Dat is niet waar. Zie de standaard vaccinaties waar grote hoeveelheden mensen zich hun kinderen niet voor laten vaccineren.
pi_198942901
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 08:23 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Dan kun je mensen verbieden om naar een bepaald evenement te gaan. Dat is van een heel andere orde. Of dat ze mondkapjes op moeten.

Het principe is heel simpel en duidelijk; een overheid gaat niet bepalen wat ik met dit lichaam doe.

Daarnaast; de ene maand is het dit, de volgende maand is het dat. Kortom; het verhaal van de overheid is wispelturig, warrig en matig onderbouwd.
Dal klopt. Ik ben ook van mening dat vaccineren en vrijwillige bijdrage moet zijn en geen verplichting. Maar vind het wel moeilijke materie omdat het zoveel verschillende facetten van de samenleving raakt. En dat ook weer op verschillende lagen.

Helemaal in een individualistische samenleving.
  zaterdag 10 april 2021 @ 09:31:54 #104
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_198942969
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 april 2021 09:24 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dal klopt. Ik ben ook van mening dat vaccineren en vrijwillige bijdrage moet zijn en geen verplichting. Maar vind het wel moeilijke materie omdat het zoveel verschillende facetten van de samenleving raakt. En dat ook weer op verschillende lagen.

Helemaal in een individualistische samenleving.
Het is inderdaad niet simpel.

Ik zelf heb geen enkel probleem met vaccineren.

En vrijheid is natuurlijk ook complex. Het gaat natuurlijk om de relatie naar anderen toe.

Maar desalniettemin leuke materie om over te discussiëren. :)
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_198943054
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 09:22 schreef The_End het volgende:

[..]

Het is erg belangrijk, maar de grens ligt bij het schaden van andere mensen. Lichamelijke integriteit is niet absoluut. In Nederland kan je jezelf niet beschermen tegen anti vaccinatie tokkies die willens en wetens hun ongevaccineerde kind naar het kinderdag verblijf brengen en daar andere kinderen besmetten.

Dit is een holle frase, een covid wordt al gezien als risico voor anderen terwijl tegen die tijd dat dit een rol gaat spelen iedereen al lang de tijd heeft gekregen zichzelf te beschermen.

En afgezien van dat spreken we echt alleen maar over een reëel risico voor praktisch alleen bejaarden in specifieke scenario's waar er kans is op besmetting. Maar die groep is straks ingeënt. Dus waar hebben we het over?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198943487
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 09:44 schreef ludovico het volgende:
Dit is een holle frase, een covid wordt al gezien als risico voor anderen terwijl tegen die tijd dat dit een rol gaat spelen iedereen al lang de tijd heeft gekregen zichzelf te beschermen.
:? Hoe bedoel je "tegen die tijd dat dit een rol gaat spelen"
quote:
En afgezien van dat spreken we echt alleen maar over een reëel risico voor praktisch alleen bejaarden in specifieke scenario's waar er kans is op besmetting. Maar die groep is straks ingeënt. Dus waar hebben we het over?
*zucht* welk vaccin geeft 100% bescherming? Hoe zit dat met babies die (nog) niet ingeent mogen worden? Mogen die lekker creperen?
pi_198943517
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 10:33 schreef The_End het volgende:

[..]

:? Hoe bedoel je "tegen die tijd dat dit een rol gaat spelen"
[..]

*zucht* welk vaccin geeft 100% bescherming? Hoe zit dat met babies die (nog) niet ingeent mogen worden? Mogen die lekker creperen?
Je hebt pas hinder in vaccinatie snelheid als er niemand meer is om te prikken.

Maar als iedereen geprikt is die wilt.. Ben je gewoon klaar. Iedereen die niet wilt neemt dan bewust dat risico. Ik weet mijn god niet wat daar fout aan is.

Baby's hebben helemaal geen last van covid. Creperende baby's.. Mijn hemel,hoe hard ben jij op je hoofd gevallen?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198943564
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 10:37 schreef ludovico het volgende:
Je hebt pas hinder in vaccinatie snelheid als er niemand meer is om te prikken.

Maar als iedereen geprikt is die wilt.. Ben je gewoon klaar. Iedereen die niet wilt neemt dan bewust dat risico. Ik weet mijn god niet wat daar fout aan is.
Iedereen die dat bewust niet wil is een gevaar voor anderen die daar niet mee in aanraking willen komen.
quote:
Baby's hebben helemaal geen last van covid. Creperende baby's.. Mijn hemel,hoe hard ben jij op je hoofd gevallen?
Je springt van de hak op de tak leugenaartje:
quote:
En als we praten over een super besmettelijk en dodelijk virus dan heb je het druk middel eigenlijk niet nodig, maar in dat geval valt er misssssschien iets voor te zeggen. Maar keb de indruk dat dat scenario niet goed uit te denken is en dat we daar ons vingers niet aan moeten branden nu.
pi_198943578
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 10:41 schreef The_End het volgende:

[..]

Iedereen die dat bewust niet wil is een gevaar voor anderen die daar niet mee in aanraking willen komen.

Nee want die zijn beschermd door hun vaccin.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198943587
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 10:41 schreef The_End het volgende:

[..]

Iedereen die dat bewust niet wil is een gevaar voor anderen die daar niet mee in aanraking willen komen.
[..]

Je springt van de hak op de tak leugenaartje:
[..]

Geen idee wat er mis is met jou maar het versterkt de observering dat je hard op je hoofd bent gevallen..
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198944699
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 10:42 schreef ludovico het volgende:

[..]

Nee want die zijn beschermd door hun vaccin.
quote:
*zucht* welk vaccin geeft 100% bescherming?
pi_198944711
quote:
1s.gif Op zaterdag 10 april 2021 10:43 schreef ludovico het volgende:

[..]

Geen idee wat er mis is met jou maar het versterkt de observering dat je hard op je hoofd bent gevallen..
quote:
En als we praten over een super besmettelijk en dodelijk virus dan heb je het druk middel eigenlijk niet nodig, maar in dat geval valt er misssssschien iets voor te zeggen. Maar keb de indruk dat dat scenario niet goed uit te denken is en dat we daar ons vingers niet aan moeten branden nu.
quote:
Baby's hebben helemaal geen last van covid. Creperende baby's.. Mijn hemel,hoe hard ben jij op je hoofd gevallen?
Vervelend van die tokkies die de waarheid in pacht denken te hebben, maar nog niet eens twee van hun eigen posts kunnen onthouden.
pi_198944744
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 12:19 schreef The_End het volgende:

[..]

[..]

Tegen de dood? Voor geen hele extreme outliers? Om en nabij de 99+% lijkt me zo.
En dan heb je het nog niet gehad over het verminderde risico dat ze het oplopen vanwege immuniteit in de maatschappij.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198944752
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 12:20 schreef The_End het volgende:

[..]

[..]

[..]

Vervelend van die tokkies die de waarheid in pacht denken te hebben, maar nog niet eens twee van hun eigen posts kunnen onthouden.
Ik denk dat jij andere dingen leest dan er staan, waar heb je het over?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198945246
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 09:44 schreef ludovico het volgende:

[..]

Dit is een holle frase, een covid wordt al gezien als risico voor anderen terwijl tegen die tijd dat dit een rol gaat spelen iedereen al lang de tijd heeft gekregen zichzelf te beschermen.

En afgezien van dat spreken we echt alleen maar over een reëel risico voor praktisch alleen bejaarden in specifieke scenario's waar er kans is op besmetting. Maar die groep is straks ingeënt. Dus waar hebben we het over?
Dit ja. Waarom zouden jongeren zich verplicht laten vaccineren voor iets wat niet of nauwelijks een risico voor hun is en waar het ws nog beter is dat ze corona zelf krijgen. waardoor ze de anti stoffen ook aanmaken.

Het moet net als een griep vaccin zijn, risicogroepen laten zich vrijwillig inenten en de rest van de samenleving leeft er maar mee.
pi_198945261
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 10:33 schreef The_End het volgende:

[..]

:? Hoe bedoel je "tegen die tijd dat dit een rol gaat spelen"
[..]

*zucht* welk vaccin geeft 100% bescherming? Hoe zit dat met babies die (nog) niet ingeent mogen worden? Mogen die lekker creperen?
zucht covid vaccin geeft 100% bescherming tegen ziekenhuisopname.
Hoeveel babies zijn al overleden aan covid ? En overlijden die ook aan griep of een andere ziekte waar ze pas later tegen worden ingeënt ?
pi_198947669
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 08:03 schreef Chadi het volgende:

[..]

Dat kan wel maar niet vaccineren breng je dat van een ander in gevaar. En kan je daarmee aantasten. Verder speelt het belang van 1 tegen many.
Een gevaccineerde is toch immuun zogenaamd 8)7 Dus die loopt geen gevaar. De enigen die ik in gevaar breng (wederom zogenaamd), zijn andere niet-gevaccineerden, omdat die ook niet gevaccineerd willen worden. Iedereen moet dat gewoon zelf kunnen bepalen. De overheid bezit mij niet. De overheid is in dienst van de bevolking, geen plantage-eigenaar. Wi j betalen hun salaris. Als wij dit niet willen, kunnen ze gewoon de pot op. Wij hebben rechten en die zijn niet door overheden gegeven, maar gebaseerd op het natuurlijke beginsel van zelfbeschikking. Dat is het fundament van onze beschaving. Zodra je dat wegneemt, heb je tirannie. En nee, daar is geen enkele rechtvaardiging voor, ook geen 'volksgezondheid'.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ali_Kannibali op 10-04-2021 16:37:50 ]
pi_198948055
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 16:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Een gevaccineerde is toch immuun zogenaamd 8)7
De enige die dat claimen zijn de antivaccinatie gekkies.
quote:
Dus die loopt geen gevaar. De enigen die ik in gevaar breng (wederom zogenaamd), zijn andere niet-gevaccineerden, omdat die ook niet gevaccineerd willen worden. Iedereen moet dat gewoon zelf kunnen bepalen. De overheid bezit mij niet. De overheid is in dienst van de bevolking, geen plantage-eigenaar. Wi j betalen hun salaris. Als wij dit niet willen, kunnen ze gewoon de pot op. Wij hebben rechten en die zijn niet door overheden gegeven, maar gebaseerd op het natuurlijke beginsel van zelfbeschikking. Dat is het fundament van onze beschaving. Zodra je dat wegneemt, heb je tirannie. En nee, daar is geen enkele rechtvaardiging voor, ook geen 'volksgezondheid'.
Moet je in Nederland je autogordel omdoen?
  zaterdag 10 april 2021 @ 16:56:56 #119
117098 Hathor
Effe niet
pi_198948070
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 16:55 schreef The_End het volgende:

[..]

De enige die dat claimen zijn de antivaccinatie gekkies.
[..]

Moet je in Nederland je autogordel omdoen?
Goeie vergelijking ook. :')
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_198948147
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 16:56 schreef Hathor het volgende:

[..]

Goeie vergelijking ook. :')
Hij heeft het toch over een fundementeel recht op zelfbeschikking? Begrijpen jullie zelf niet wat jullie typen ofzo? 8)7
pi_198948732
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 16:56 schreef Hathor het volgende:

[..]

Goeie vergelijking ook. :')
Echt hè.
pi_198948739
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 17:02 schreef The_End het volgende:

[..]

Hij heeft het toch over een fundementeel recht op zelfbeschikking? Begrijpen jullie zelf niet wat jullie typen ofzo? 8)7
Duw jij je autogordel permanent in een van je lichaamsholten?
  zaterdag 10 april 2021 @ 17:58:40 #123
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198948858
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 17:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Duw jij je autogordel permanent in een van je lichaamsholten?
Tja, kennelijk ligt het niet zo zwart-wit als hier wordt gesuggereerd. Met vrijheden komen ook bepaalde verantwoordelijkheden.
pi_198949040
Als jij je autogordel niet gebruikt, kan je nog steeds alles doen wat je wilt.

Als je geen vaccin neemt, kan je straks niets meer doen, zo moeilijk is het ook niet iets te begrijpen.

En en autogordel heeft ook niets met lichamelijke integriteit te maken.
pi_198949309


[ Bericht 100% gewijzigd door VEM2012 op 10-04-2021 18:40:00 ]
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')