abonnement Unibet Coolblue
pi_198915029
RIVM gooit er een tweet uit
https://twitter.com/rivm/status/1380117652182556672

Maar wat zie je dan in dat artikel waar ze naar linken;
https://www.rivm.nl/nieuw(...)smet-met-coronavirus
quote:
Mensen die zich houden aan het advies om 1,5 meter afstand te houden, hebben minder kans om het coronavirus SARS severe acute respiratory syndrome -CoV coronavirus -2 te krijgen. Mensen die zich bij hun contacten houden aan deze afstand, hebben minder vaak antistoffen tegen het virus in hun bloed. Dat blijkt uit onderzoek onder deelnemers aan de PIENTER Corona studie tijdens de eerste coronagolf tot en met juni 2020.
Nou nou, dat zal een boel schelen zeg

Oh, wacht....
quote:
Bij 5,5% van de deelnemers die zich niet aan de afstandsregel hielden, werden antistoffen in het bloed gevonden.
Van de mensen die juist wel afstand houden bij hun contacten, werd slechts bij 4% antistoffen gevonden in het bloed.
Wat ??
als je je niet aan de afstandsregel houdt dan raakt 5,5% besmet, en als je je er wel aan houdt, dan raakt 4% van de deelnemers besmet ?
In mijn boek is dat amper verschil hoor, en zeker geen rechtvaardiging voor dat rigide afstand houden overal

Ook interessant
quote:
In de vragenlijst werd ook geïnformeerd naar bijeenkomsten. Bij 6,2% van de deelnemers die in de eerste golf een bijeenkomst (met meer dan 20 mensen) in een binnenruimte hadden bezocht, vonden de onderzoekers antistoffen in het bloed. Dit was bijna 1,5 keer vaker dan bij de mensen die geen bijeenkomsten hadden bezocht (4,2%). Groepsgrootte bleek daarmee dus een belangrijke voorspeller voor besmetting met het virus.
Dus die braverikken die overal afstand houden en niet bijeenkomen in groepen raken toch nog besmet
Terwijl als je je nergens wat van aantrekt, geen afstand houdt, en gewoon bijeenkomt in groepen de kans blijkbaar helemaal niet zo hoog is dat je besmet wordt....
pi_198915161
Op de langere termijn hebben die afstand houden en mondkapjesplicht amper impact op het uiteindelijke gevolg en verloop van corona.

De nadelen zijn wel enorm: afstandelijkheid, onwerkbaarheid en bergen mondkapjesafval.
  donderdag 8 april 2021 @ 13:59:48 #3
451005 Grems
Clown World
pi_198915317
Dagelijks krijgen de wappies inmiddels gelijk en vandaag van de Kerk nog wel
pi_198915350
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 13:59 schreef Grems het volgende:
Dagelijks krijgen de wappies inmiddels gelijk en vandaag van de Kerk nog wel
Boeiend het zijn wappies.

+ de staat heeft altijd gelijk #InMarkwetrust _O_
pi_198915365
Ik zie eigenlijk nergens mensen afstand houden. Ik denk dat mondkapjes sowieso meer effect hebben dan een beetje afstand houden. Hou dan 10 meter aan.
pi_198915391
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 13:36 schreef bluemoon23 het volgende:


als je je niet aan de afstandsregel houdt dan raakt 5,5% besmet, en als je je er wel aan houdt, dan raakt 4% van de deelnemers besmet ?
In mijn boek is dat amper verschil hoor, en zeker geen rechtvaardiging voor dat rigide afstand houden overal

wiskundig gezien toch 37.5% meer besmettingen.
:D
  Moderator donderdag 8 april 2021 @ 14:06:44 #7
145080 crew  SwJ
Het boegbeeld van FOK!
pi_198915392
Dat iedereen maar gewoon uit m'n buurt blijft. Heerlijk, die afstandsregel.
F.K.A. SuperwormJim
pi_198915398
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 14:03 schreef Document1 het volgende:
Ik zie eigenlijk nergens mensen afstand houden. Ik denk dat mondkapjes sowieso meer effect hebben dan een beetje afstand houden. Hou dan 10 meter aan.
Want in landen waar geen mondkapjes verplicht zijn zoals Zweden, daar sterven ze als ratten ?

En in Duitsland waar al zowat een jaar mondkapjes verplicht zijn, daar is het hosanna ?
In sommige Duitse deelstaten zijn zelfs FFP2 maskers verplicht, helpt amper wat hoor....
pi_198915412
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 14:06 schreef Basp1 het volgende:
wiskundig gezien toch 37.5% meer besmettingen.
:D
Voor de zeer grote economische en sociologische gevolgen van de anderhalvemeter zou je toch verwachten dat de verschillen veel groter zouden zijn.....
pi_198915414
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 14:07 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Want in landen waar geen mondkapjes verplicht zijn zoals Zweden, daar sterven ze als ratten ?

En in Duitsland waar al zowat een jaar mondkapjes verplicht zijn, daar is het hosanna ?
In sommige Duitse deelstaten zijn zelfs FFP2 maskers verplicht, helpt amper wat hoor....
Op m'n werk zijn de besmettingen na verplicht met Medische mondkapjes werken significant gedaald onder de werknemers. Dat is gewoon een feit.
pi_198915425
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 14:07 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Want in landen waar geen mondkapjes verplicht zijn zoals Zweden, daar sterven ze als ratten ?

En in Duitsland waar al zowat een jaar mondkapjes verplicht zijn, daar is het hosanna ?
In sommige Duitse deelstaten zijn zelfs FFP2 maskers verplicht, helpt amper wat hoor....
Die worden dan ook niet thuis of bij vrienden gedragen.
I'll give you something to do
pi_198915514
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 14:08 schreef Document1 het volgende:

[..]

Op m'n werk zijn de besmettingen na verplicht met Medische mondkapjes werken significant gedaald onder de werknemers. Dat is gewoon een feit.
Je werkt in een verpleegtehuis ?
pi_198915609
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 14:08 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Voor de zeer grote economische en sociologische gevolgen van de anderhalvemeter zou je toch verwachten dat de verschillen veel groter zouden zijn.....
Ipv 20.000 doden had jij er graag tegen de 30.000 willen hebben samen met een constant hogere ic bezetting van 37.5%.?
pi_198915650
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 14:18 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Je werkt in een verpleegtehuis ?
Op een woongroep waar afstand houden gewoon niet kan.
pi_198915891
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 14:27 schreef Basp1 het volgende:
Ipv 20.000 doden had jij er graag tegen de 30.000 willen hebben samen met een constant hogere ic bezetting van 37.5%.?
Is dat een retorische vraag ?
Ja natuurlijk

En dat van die 20.000 doden klopt ook niet, veel van die 20.000 doden volgens RIVM, daar is niet van bewezen dat ze Corona hadden
pi_198915907
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 14:29 schreef Document1 het volgende:

[..]

Op een woongroep waar afstand houden gewoon niet kan.
Als je dat er nu bij had verteld, dan was je bericht een stuk duidelijker geweest....
pi_198916033
Ik lees uit dit topic alleen maar dat beide maatregelen niet zaligmakend zijn maar wel degelijk het verschil maken.

De tt is dus misleidend.
pi_198916262
het grote gelijk van Maurice de Hond!!!!
pi_198916315
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 14:57 schreef qajariaq het volgende:
Ik lees uit dit topic alleen maar dat beide maatregelen niet zaligmakend zijn maar wel degelijk het verschil maken.

De tt is dus misleidend.
Tuurlijk maakt het verschil, ik zei dan ook 'amper' er niet geen ;)
Dus nee, de titel is niet misleidend
pi_198916418
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 15:16 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Tuurlijk maakt het verschil, ik zei dan ook 'amper' er niet geen ;)
Dus nee, de titel is niet misleidend
37.5% verschil is in mijn belevingswereld stukken meer als amper. Als het minder dan 5% was had je een punt met je amper. Nu wordt het woord amper gebruikt om je onterechte punt te maken. :D
pi_198916435
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 14:49 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Als je dat er nu bij had verteld, dan was je bericht een stuk duidelijker geweest....
Wat maakt het uit? Nu geloof je wel dat ze werken? :P
pi_198917130
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 15:16 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Tuurlijk maakt het verschil, ik zei dan ook 'amper' er niet geen ;)
Dus nee, de titel is niet misleidend
Als je opeens 37% meer belasting moet betalen start je dan een topic over dat je amper meer belasting hoeft te betalen?

Nee, 37 % is significant in alle betekenissen die je aan dat woord kan ontlenen.

De TT is dus vreselijk misleidend.
pi_198918620
Ik wist niet dat afstand houden zo'n groot verschil maakte... :o
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198920121
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 14:27 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ipv 20.000 doden had jij er graag tegen de 30.000 willen hebben samen met een constant hogere ic bezetting van 37.5%.?
Niet eens constant. Het gaat exponentiëel. Waar we nu de R-waarde rond de 1,0 weten te houden zou die dan 1,37 zijn. Dan gaat het hard met zo'n exponentiële functie.

quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 13:36 schreef bluemoon23 het volgende:
Dus die braverikken die overal afstand houden en niet bijeenkomen in groepen raken toch nog besmet
Terwijl als je je nergens wat van aantrekt, geen afstand houdt, en gewoon bijeenkomt in groepen de kans blijkbaar helemaal niet zo hoog is dat je besmet wordt....
De bad asses die zich nergens iets van aantrekken, hebben wel het voordeel dat ze in het dagelijks leven (werk, op straat, supermarkt) vooral mensen tegenkomen die zich wel aan de regels houden. Ondanks dat zij zich niet aan de regels houden hebben ze wel minder kans op een besmetting doordat anderen afstand tot hun bewaren.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  donderdag 8 april 2021 @ 20:06:50 #25
495114 Mallerd01
Roept ook maar wat.
pi_198920956
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 19:34 schreef stavromulabeta het volgende:

Niet eens constant. Het gaat exponentiëel. Waar we nu de R-waarde rond de 1,0 weten te houden zou die dan 1,37 zijn. Dan gaat het hard met zo'n exponentiële functie.

En dit is misschien wel het belangrijkste punt uit dit hele topic. Ja natuurlijk doet die anderhalve meter een hoop schade en klinkt een verkleining van het aantal antistoffen van 37% als weinig, maar in een exponentiële functie doet dat op de lange termijn echt wel een heleboel.
pi_198921012
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 18:01 schreef sjorsie1982 het volgende:
Ik wist niet dat afstand houden zo'n groot verschil maakte... :o
zo weinig bedoel je ?
Want als je met keurig aan de regels houden 4% besmet met corona, en 5,5% raakt besmet als ze zich nergens wat van aantrekken, dan is dat verschil veel te klein voor de enorme impact die zo,n maatregel heeft
pi_198921116
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 16:05 schreef qajariaq het volgende:

[..]

Als je opeens 37% meer belasting moet betalen start je dan een topic over dat je amper meer belasting hoeft te betalen?

Nee, 37 % is significant in alle betekenissen die je aan dat woord kan ontlenen.

De TT is dus vreselijk misleidend.
Nee, mijn oorspronkelijke TT klopte
Want als je met keurig aan de regels houden 4% besmet raakt met corona
En 5,5% raakt besmet als ze zich nergens wat van aantrekken, dan is dat verschil veel te klein voor de enorme impact die zo,n maatregel heeft
pi_198921280
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 20:12 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nee, mijn oorspronkelijke TT klopte
Want als je met keurig aan de regels houden 4% besmet raakt met corona
En 5,5% raakt besmet als ze zich nergens wat van aantrekken, dan is dat verschil veel te klein voor de enorme impact die zo,n maatregel heeft
Jij snapt relatieve verschillen, percentages en statistiek niet. Dat is het probleem. Niet de aangepaste topic-titel.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  Moderator donderdag 8 april 2021 @ 20:50:52 #29
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_198922012
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 20:18 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Jij snapt relatieve verschillen, percentages en statistiek niet. Dat is het probleem. Niet de aangepaste topic-titel.
Ik denk dat zijn punt is dat het aantal besmet al zo gigantisch laag is (5,5%) dat de vermindering naar 4% relatief gezien ten opzichte van 5,5% wel een hap is maar effectief qua aantallen gewoon laag.

Voorbeeld: stel een virus is voor 0.000000005% kans op de dood.
Met een pil is dit gezet naar 0.0000000025% kans op de dood.

Vermindering van 50%!

Echter is de originele kans al zo gigantisch laag dat het qua aantallen verschil verwaarloosbaar is.

En dan kom je bij het element of de maatregel het waard is ten opzichte van wat je er voor opgeeft.
What can change the nature of a man?
pi_198922059
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 20:12 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Nee, mijn oorspronkelijke TT klopte
Want als je met keurig aan de regels houden 4% besmet raakt met corona
En 5,5% raakt besmet als ze zich nergens wat van aantrekken, dan is dat verschil veel te klein voor de enorme impact die zo,n maatregel heeft
Hierboven en inmiddels ook hieronder is je al talloze keren uitgelegd wat het verschil is. En dat is gewoon groot dus.

Anderhalve meter niet snappen en ook nog weinig verstand van rekenen dus. Weet je überhaupt wat exponentieel betekend?
pi_198922169
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 20:50 schreef Coco het volgende:
Echter is de originele kans al zo gigantisch laag dat het qua aantallen verschil verwaarloosbaar is.

Het is maar wat je laag vind.
Het hele deltaplan is gestart omdat er 1800 mensen doodgingen zonder dat plan.
Het aantal verkeersdoden is met ontzettend veel maatregelen teruggebracht van ooit 3000 naar 600 per jaar nu.

Dan is het aantal corona doden toch aanzienlijk meer. En dan hebben we het nog niet gehad over mensen die langdurig klachten houden.
pi_198923735
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 20:50 schreef Coco het volgende:

[..]

Ik denk dat zijn punt is dat het aantal besmet al zo gigantisch laag is (5,5%) dat de vermindering naar 4% relatief gezien ten opzichte van 5,5% wel een hap is maar effectief qua aantallen gewoon laag.

Voorbeeld: stel een virus is voor 0.000000005% kans op de dood.
Met een pil is dit gezet naar 0.0000000025% kans op de dood.

Vermindering van 50%!

Echter is de originele kans al zo gigantisch laag dat het qua aantallen verschil verwaarloosbaar is.

En dan kom je bij het element of de maatregel het waard is ten opzichte van wat je er voor opgeeft.
Afgezien van wat je laag noemt (zie post @qajariaq ) wordt het kleine verschil tussen beide getallen gevormd doordat een groot deel van de maatschappij zich wel aan de regels houdt. Daar heeft de onvoorzichtige persoon ook baat bij doordat anderen zich richting hem wel aan de regels houden. Daardoor is de besmettingsgraad bij iemand die zich niet aan de regels houdt lager dan bij hem wanneer de hele maatschappij zich niet aan de regels zou houden. Stel dat 80% van de maatschappij zich wel aan de regels houdt en 20% niet, dan heeft de onvoorzichtige persoon om elk 'onveilig' contact 4 'veilige' contacten. Terwijl als de maatschappij zich helemaal niet aan de regels zou houden, die persoon 5x zoveel onveilige contacten zou hebben. Het effect van de regels is dus veel groter dan die 37% verschil suggereren.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  vrijdag 9 april 2021 @ 01:19:56 #33
33189 RM-rf
1/998001
pi_198928145
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 13:47 schreef Homey het volgende:
Op de langere termijn hebben die afstand houden en mondkapjesplicht amper impact op het uiteindelijke gevolg en verloop van corona.

De nadelen zijn wel enorm: afstandelijkheid, onwerkbaarheid en bergen mondkapjesafval.
bedoel je daarmee dat we dus eigenlijk de chinese methode hadden moeten doen?

gewoon een gehele stad en regio binnen 3 weken na de uitbraak voleldig stilleggen en afregelen, reizen geheel verbieden en mensen hun woning niet meer laten uitkomen en het leger op de straten laten marcheren...

China heeft daarmee in iets van 2 maanden de boel in het oorsprongsgebied volledig onder controle gekregen.
vooral door keihard en nietsontziend in te grijpen, ook heel streng te handhaven en iedereen die zich een beetje krisich uitliet gelijk bezoek door de politie.

Nederland heeft voor een veel lichtere aanpak gekozen, met een enorme vrijheid voor eigen inbreng, voor een vrijwillig 'meedoen' op basis van een saamhorigheidsgevoel.
en zonder echte handhaving of enige strengheid.

Het rare is wel dat de klachten en geroeptoeter dat het zo slecht is, juist in nederland véél groter is dan in China...
ook al zo je logisch gezien denken dat de chinezen eigenlijk veel harder aangepakt zijn, terwijl we in nederland juist een ongekende vrijheid hebben en politie nauwelijks ingrijpt en je nog doodleuk op straat overal voor mag demonstreren
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_198928265
Waarom zou het uberhaupt iets schelen? Besmettingen vinden vooral plaats doordat men lange tijd samen is met een besmet iemand in een afgesloten ruimte, zodat men langdurig de geinfecteerde lucht inademt.
pi_198928500
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 02:15 schreef mark16 het volgende:
Waarom zou het uberhaupt iets schelen? Besmettingen vinden vooral plaats doordat men lange tijd samen is met een besmet iemand in een afgesloten ruimte, zodat men langdurig de geinfecteerde lucht inademt.
Blijkbaar telt afstand houden toch mee ook in die afgesloten ruimte.
  vrijdag 9 april 2021 @ 06:30:10 #36
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_198928506
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 14:07 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Want in landen waar geen mondkapjes verplicht zijn zoals Zweden, daar sterven ze als ratten ?

En in Duitsland waar al zowat een jaar mondkapjes verplicht zijn, daar is het hosanna ?
In sommige Duitse deelstaten zijn zelfs FFP2 maskers verplicht, helpt amper wat hoor....
Heb je de besmettingscijfers per 100000 inwoners weleens vergeleken? Dan zie je dat het aanmerkelijk scheelt. Wij hebben waar ik woon een 7-dagen- inzidenz van 69. In Nederland 275?
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 9 april 2021 @ 06:34:39 #37
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198928514
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 14:07 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Want in landen waar geen mondkapjes verplicht zijn zoals Zweden, daar sterven ze als ratten ?


Nou moet ik je verschuldigd blijven hoe ratten sterven dus op die vraag kan ik geen antwoord geven, maar er gaan inderdaad behoorlijk wat meer mensen dood in Zweden.

Ik heb de situatie in Zweden niet zo nauwgezet meer gevolgd maar in de winter hadden we met de Zweedse cijfers omgerekend 9000 doden meer gehad
Laffe huichelaar
pi_198928579
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 06:34 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Nou moet ik je verschuldigd blijven hoe ratten sterven dus op die vraag kan ik geen antwoord geven, maar er gaan inderdaad behoorlijk wat meer mensen dood in Zweden.

Ik heb de situatie in Zweden niet zo nauwgezet meer gevolgd maar in de winter hadden we met de Zweedse cijfers omgerekend 9000 doden meer gehad
In Zweden zijn de doden/100.000 inwoners op dit moment globaal vergelijkbaar met hier maar wel stukken hoger dan de Scandinavische buren die wel strikte maatregelen hebben.

Overigens is het niet zo dat Zweden helemaal geen maatregelen meer heeft. Daar zijn ze ondertussen wel op teruggekomen, de belangrijkste maatregelen (afstand houden, geen grote groepen, mondkapjes in druk OV) hebben ze inmiddels ook.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_198928813
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 20:18 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Jij snapt relatieve verschillen, percentages en statistiek niet. Dat is het probleem. Niet de aangepaste topic-titel.
Ik snap het wel
Mijn probleem is dat de lockdownies het zo proberen te spinnen dat de maatregelen zo ontiegelijk veel schelen, door het verschil tussen 4% en 5,5% te pakken

Maar als die maatregelen zo ontiegelijk veel zouden schelen, en dat zou wel moeten gezien de enorme economische en sociologische impact, dan had VEEL meer dan 5,5% Covid moeten krijgen aangezien ze blijkbaar als ze alles doen wat de Covid God verboden heeft
pi_198928831
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 08:01 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik snap het wel
Mijn probleem is dat de lockdownies het zo proberen te spinnen dat de maatregelen zo ontiegelijk veel schelen, door het verschil tussen 4% en 5,5% te pakken

Maar als die maatregelen zo ontiegelijk veel zouden schelen, en dat zou wel moeten gezien de enorme economische en sociologische impact, dan had VEEL meer dan 5,5% Covid moeten krijgen aangezien ze blijkbaar als ze alles doen wat de Covid God verboden heeft
Misschien moet je even mijn post van 21:47:34 proberen te lezen en te begrijpen.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  vrijdag 9 april 2021 @ 08:09:07 #41
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198928857
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 07:06 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

In Zweden zijn de doden/100.000 inwoners op dit moment globaal vergelijkbaar met hier maar wel stukken hoger dan de Scandinavische buren die wel strikte maatregelen hebben.

Overigens is het niet zo dat Zweden helemaal geen maatregelen meer heeft. Daar zijn ze ondertussen wel op teruggekomen, de belangrijkste maatregelen (afstand houden, geen grote groepen, mondkapjes in druk OV) hebben ze inmiddels ook.
Ik heb het snel even uitgerekend. In Zweden hebben ze 13595 doden op 10.25 mil.

Als je dat afzet tegen ons inwonertal zouden we ongeveer op 22.850 zitten met die verhouding en we zitten daadwerkelijk op 16.691.

Toch een significant verschil.
Laffe huichelaar
  vrijdag 9 april 2021 @ 08:11:44 #42
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198928876
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 07:06 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

In Zweden zijn de doden/100.000 inwoners op dit moment globaal vergelijkbaar met hier maar wel stukken hoger dan de Scandinavische buren die wel strikte maatregelen hebben.

Overigens is het niet zo dat Zweden helemaal geen maatregelen meer heeft. Daar zijn ze ondertussen wel op teruggekomen, de belangrijkste maatregelen (afstand houden, geen grote groepen, mondkapjes in druk OV) hebben ze inmiddels ook.
Dat artikel kom ik niet doorheen hoor. Oninteressant gezwets over zieke studentjes verveelt me
Laffe huichelaar
  vrijdag 9 april 2021 @ 08:21:19 #43
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_198928931
De lijken beginnen uit de kast te vallen mensen...
En we hebben al leugen lijken gevonden in de 2e kamer kast! :Y
pi_198928935
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 20:52 schreef qajariaq het volgende:
Hierboven en inmiddels ook hieronder is je al talloze keren uitgelegd wat het verschil is. En dat is gewoon groot dus.
En ik heb het ook al talloze malen uitgelegd, gezien de enorme impact van de maatregelen is het verschil tussen je wel aan de regels en niet aan de regels houden gewoon heel klein
De kans om wel besmet te worden als je je nergens wat van aan trekt is dus blijkbaar amper groter dan als je braaf de regels volgt
quote:
Anderhalve meter niet snappen en ook nog weinig verstand van rekenen dus. Weet je überhaupt wat exponentieel betekend?
Ah, exponentiele groei, het stokpaardje van de lockdownfanatici

Zoals in Januari toen uit een presentatie die op het Catshuis werd gebruikt, er werd geschermd met 170.000 besmettingen per dag, https://www.ad.nl/politie(...)overspoelt~af4ba9b3/
Achteraf bleek dat berekend te zijn door wat ambtenaren op het ministerie die de verkeerde data als begincijfer namen (shit in, is shit out)
Maar zulke dagcijfers zijn totaal onrealistisch op 17 miljoen inwoners, in de praktijk gaat die exponentiele groei niet oneindig door tot er 170.000 besmettingen per dag zijn
Nog afgezien van het feit dat met zo`n groei een week of 2 later de gehele bevolking het virus heeft opgelopen

Mensen passen immers hun gedrag in toenemende mate aan bij de perceptie van groot gevaar.
Daar heb je geen overheidsingrijpen en keiharde repressie bij nodig

Telkens schermen met exponentiele groei en doemscenario`s wat er kan gebeuren is onzinnig
pi_198929016
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 01:19 schreef RM-rf het volgende:
Nederland heeft voor een veel lichtere aanpak gekozen, met een enorme vrijheid voor eigen inbreng, voor een vrijwillig 'meedoen' op basis van een saamhorigheidsgevoel.
en zonder echte handhaving of enige strengheid.

Het rare is wel dat de klachten en geroeptoeter dat het zo slecht is, juist in nederland véél groter is dan in China...
ook al zo je logisch gezien denken dat de chinezen eigenlijk veel harder aangepakt zijn, terwijl we in nederland juist een ongekende vrijheid hebben en politie nauwelijks ingrijpt en je nog doodleuk op straat overal voor mag demonstreren
Volgens mij ben jij in de war met een ander Nederland
Bedoel je het plaatsje Nederland in Texas ??

Het Nederland waar ik woon heeft keiharde repressie ingevoerd om de coronamaatregelen te handhaven, daar is een politiestaat voor ingevoerd, waar normaal sociaal gedrag wordt afgestraft, en ondernemers niet meer hun eigen geld mogen verdienen en zelf mogen beslissen of ze open mogen, eigen inbreng en verantwoordelijkheid bestaat niet meer in mijn Nederland
De overheid beslist wel voor ons wat we moeten doen
De staat heeft op ongekende en wat mij betreft volstrekt ontoelaatbare wijze ingegrepen in de persoonlijke levenssfeer van burgers
De Nederlandse staat heeft de vrijheden en rechten van burgers ingeperkt en ingegrepen in het bedrijfsleven op een wijze die we voor het laatst zagen onder de Duitse bezetter.
Demonstraties worden zo goed als niet toegestaan, en mogen maar voor een paar uur gehouden worden, een kwartier voor einde van de demonstratie stormt de politie het veld op om iedereen in elkaar te slaan die tegen het kabinetsbeleid is.
Tijdens en na de demonstratie worden burgers ontvoerd, en in politiebusjes gesleurd door gemaskerde agenten in burgerkleding. Geen gewone aanhouding, niet netjes eerst ID tonen, nee ze worden gewoon op klaarlichte dag ontvoerd en in een busje gesleurd....

Vergeleken met China is het al snel beter, maar dat wil niet zeggen dat we in Nederland nu zo geweldig veel (echte) democratie en vrijheid hebben op het moment
pi_198929063
Wat een offtopic gejank om je misplaatste topictitel goed te blijven lullen. :D
pi_198929077
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 14:03 schreef Document1 het volgende:
Ik zie eigenlijk nergens mensen afstand houden. Ik denk dat mondkapjes sowieso meer effect hebben dan een beetje afstand houden. Hou dan 10 meter aan.
Ongeacht vaccins, medicijnen en zorg, het beste is ramen en deuren gesloten houden, volledig in eenzaamheid leven in een bunker met gezuiverde en gefilterde lucht en in leven blijven met een voorraad veilige levensmiddelen....
pi_198929133
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 08:09 schreef timmmmm het volgende:
Ik heb het snel even uitgerekend. In Zweden hebben ze 13595 doden op 10.25 mil.

Als je dat afzet tegen ons inwonertal zouden we ongeveer op 22.850 zitten met die verhouding en we zitten daadwerkelijk op 16.691.

Toch een significant verschil.
Dat is het probleem met cijfers vergelijken tussen landen, dat is heel lastig omdat niet alle landen dezelfde criteria gebruiken

Kijk naar het positief aantal getesten, dat valt of staat met hoeveel mensen zich dagelijks laten testen
Er worden nu 500.000 testen per week gedaan, waarvan zowat 100.000 kinderen onder de 12 8)7
Als we in Mei 2020 net zoveel hadden getest als nu, dan was er toen nooit versoepeld, dan was er ook paniek geweest over besmettingen
25 Juni bleek uit serologisch onderzoek dat al 1 miljoen Nederlanders corona had gehad, officieel waren er toen slechts 50.000 positief getest....

Het zelfde met het aantal Covid doden
In Belgie werd in 2020 bij de eerste golf zowat iedere gestorven bejaarde in een bejaardentehuis als Covid dode geregistreerd, in Duitsland waren ze daar veel strenger mee
Nederland zat daar wat tussen in

Nu ook weer, 20.000 covid doden in 2020 volgens CBS
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-19-in-december-2020
quote:
Het totaal aantal coronadoden in 2020 komt daarmee volgens de voorlopige cijfers op 20.030.
Van hen overleden 17.357 mensen aan vastgestelde COVID-19 en 2.673 aan vermoedelijke COVID-19

Dat de cijfers van het CBS en het RIVM verschillen heeft meerdere mogelijke oorzaken. Ten eerste, er kunnen overledenen zijn bij wie de arts op basis van het klinisch beeld COVID-19 aangaf als doodsoorzaak, zonder dat dit door een laboratoriumtest is bevestigd.
Er hoeft dus geen positieve PCR test te zijn om als Covid dode in de boeken te verschijnen, de verklaring van de schouwarts is voldoende

De oma van mijn vriendin was 97, zo dement als een deur, graatmager, en ze woonde in een verpleegtehuis vanwege haar slechte gezondheid
Die is in December overleden, Corona was de doodsoorzaak.....
Maar het is niet alsof ze zonder corona nog vele jaren had geleefd hoor, dan is Corona het laatste zetje, net als een griep, strenge winter, of hittegolf dat kan zijn
  vrijdag 9 april 2021 @ 08:56:09 #49
33189 RM-rf
1/998001
pi_198929158
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 08:34 schreef bluemoon23 het volgende:
Het Nederland waar ik woon heeft keiharde repressie ingevoerd om de coronamaatregelen te handhaven, daar is een politiestaat voor ingevoerd
:D

'keiharde politiestaat... jaja. dat is écht hélémaal nederland :')

met van die 'zware straffen'.. gewoon échte onderdrukking van onze doortastende overheid :')

[ Bericht 10% gewijzigd door RM-rf op 09-04-2021 09:02:57 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 9 april 2021 @ 08:59:17 #50
37887 Dauthi
Progressive
pi_198929175
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 13:36 schreef bluemoon23 het volgende:
RIVM gooit er een tweet uit
https://twitter.com/rivm/status/1380117652182556672

Maar wat zie je dan in dat artikel waar ze naar linken;
https://www.rivm.nl/nieuw(...)smet-met-coronavirus
[..]

Nou nou, dat zal een boel schelen zeg

Oh, wacht....
[..]

Wat ??
als je je niet aan de afstandsregel houdt dan raakt 5,5% besmet, en als je je er wel aan houdt, dan raakt 4% van de deelnemers besmet ?
In mijn boek is dat amper verschil hoor, en zeker geen rechtvaardiging voor dat rigide afstand houden overal

Ook interessant
[..]

Dus die braverikken die overal afstand houden en niet bijeenkomen in groepen raken toch nog besmet
Terwijl als je je nergens wat van aantrekt, geen afstand houdt, en gewoon bijeenkomt in groepen de kans blijkbaar helemaal niet zo hoog is dat je besmet wordt....
Waarom denk je dat RIVM en andere specialisten en experts al het hele jaar stellen dat 1.5 meter niet genoeg is? En waarom bijvoorbeeld in Oostenrijk de afstand in binnenruimtes zelfs 3 meter moest zijn.

Zoals alles is het een politieke keuze, waarbij men steeds op zoek is gegaan naar de minimale impact op het sociale leven in Nederland.

Onderdeel van de in allereerste toespraak genoemde herd immunity, of ben je vergeten dat in 2020 Rutte er op die manier in stond. Totdat men wr achter kwam dat het Nederlandse zorgsysteem zo summier is, dat het helemaal niets aan kan.

Ook zo leuk dat geblaat van de Jonge deze week over verzorgingstehuizen, terwijl ze vorig jaar zelf de keuze hebben gemaakt om personeel van verzorgingstehuizen geen beschermende middelen te geven...
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_198929239
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 20:08 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

zo weinig bedoel je ?
Want als je met keurig aan de regels houden 4% besmet met corona, en 5,5% raakt besmet als ze zich nergens wat van aantrekken, dan is dat verschil veel te klein voor de enorme impact die zo,n maatregel heeft
Nee ik vin het echt gigantisch. Toch zon 37% verschil. Ik had niet gedacht dat het zon groot verschil zou maken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  vrijdag 9 april 2021 @ 09:06:56 #52
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198929241
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 08:53 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Dat is het probleem met cijfers vergelijken tussen landen, dat is heel lastig omdat niet alle landen dezelfde criteria gebruiken

Kijk naar het positief aantal getesten, dat valt of staat met hoeveel mensen zich dagelijks laten testen
Er worden nu 500.000 testen per week gedaan, waarvan zowat 100.000 kinderen onder de 12 8)7
Als we in Mei 2020 net zoveel hadden getest als nu, dan was er toen nooit versoepeld, dan was er ook paniek geweest over besmettingen
25 Juni bleek uit serologisch onderzoek dat al 1 miljoen Nederlanders corona had gehad, officieel waren er toen slechts 50.000 positief getest....

Het zelfde met het aantal Covid doden
In Belgie werd in 2020 bij de eerste golf zowat iedere gestorven bejaarde in een bejaardentehuis als Covid dode geregistreerd, in Duitsland waren ze daar veel strenger mee
Nederland zat daar wat tussen in

Nu ook weer, 20.000 covid doden in 2020 volgens CBS
https://www.cbs.nl/nl-nl/(...)-19-in-december-2020
[..]

Er hoeft dus geen positieve PCR test te zijn om als Covid dode in de boeken te verschijnen, de verklaring van de schouwarts is voldoende

De oma van mijn vriendin was 97, zo dement als een deur, graatmager, en ze woonde in een verpleegtehuis vanwege haar slechte gezondheid
Die is in December overleden, Corona was de doodsoorzaak.....
Maar het is niet alsof ze zonder corona nog vele jaren had geleefd hoor, dan is Corona het laatste zetje, net als een griep, strenge winter, of hittegolf dat kan zijn
Nou ja, ik ben hier ook niet de Grote Duider hoor, in tegenstelling tot sommigen doe ik niet of ik overal verstand van heb. Cijfers tegen elkaar afzetten kan ik dan weer wel.

Ik weet niet of 8000 doden meer 'als ratten dood gaan' is, maar het is gewoon significant.

Het kan best zo zijn dat doden veel sneller als coronadoden worden gerekend, geen idee hoe dat tot stand komt. Dat zeg je echter al over ons dodental. In het allergunstigste geval doen ze dat in Zweden dus ook en is het verschil zo groot als ik schets. Als ze het in Zweden het aantal doden er niet zo erg bijtrekken als jij zegt dat hier gebeurt is het verschil namelijk nog groter en doen ze het in Zweden nóg slechter.
Laffe huichelaar
pi_198929484
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 08:56 schreef RM-rf het volgende:
:D

'keiharde politiestaat... jaja. dat is écht hélémaal nederland :')

met van die 'zware straffen'.. gewoon échte onderdrukking van onze doortastende overheid :')
Gelukkig, je bent het een keer met mij eens :W
pi_198929581
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 08:59 schreef Dauthi het volgende:
Waarom denk je dat RIVM en andere specialisten en experts al het hele jaar stellen dat 1.5 meter niet genoeg is? En waarom bijvoorbeeld in Oostenrijk de afstand in binnenruimtes zelfs 3 meter moest zijn
Ik zie er graag een bron voor dat RIVM meer dan 1,5m wil hebben

Ook voor die 3m in Oostenrijk graag een bron, ik zie dat nergens
Oostenrijk heeft nu 2m, maar vorig jaar had Oostenrijk juist 1m, dat voelde gelijk een heel stuk natuurlijker dan die 1,5m zoals in Nederland
quote:
Zoals alles is het een politieke keuze, waarbij men steeds op zoek is gegaan naar de minimale impact op het sociale leven in Nederland
Nee, de politiek heeft telkens gekozen naar de maximale impact op het sociale leven in Nederland
En dan kun je wel wijzen naar landen als Italie en Spanje waar ze "een echte harde lockdown hadden", tuurlijk, het kan altijd strenger
Maar we hebben godbetert een avondklok, hoe kun je dan beweren "dat men op steeds op zoek is gegaan naar de minimale impact op het sociale leven in Nederland" ??
quote:
Onderdeel van de in allereerste toespraak genoemde herd immunity, of ben je vergeten dat in 2020 Rutte er op die manier in stond. Totdat men wr achter kwam dat het Nederlandse zorgsysteem zo summier is, dat het helemaal niets aan kan.
Daar hadden ze aan vast moeten houden, maar toen sloeg de paniek toe, gingen alle bestaande draaiboeken uit het raam en kwam er eind Maart een harde lockdown die NIET intelligent was
pi_198929674
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 09:06 schreef sjorsie1982 het volgende:
Nee ik vin het echt gigantisch. Toch zon 37% verschil. Ik had niet gedacht dat het zon groot verschil zou maken.
Ik vind het echt heel weinig, 4% tegen 5,5%
Ik had niet gedacht dat het zo`n klein verschil zou maken
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 09:06 schreef timmmmm het volgende:
Ik weet niet of 8000 doden meer 'als ratten dood gaan' is, maar het is gewoon significant.

Het kan best zo zijn dat doden veel sneller als coronadoden worden gerekend, geen idee hoe dat tot stand komt. Dat zeg je echter al over ons dodental. In het allergunstigste geval doen ze dat in Zweden dus ook en is het verschil zo groot als ik schets.
Als ze het in Zweden het aantal doden er niet zo erg bijtrekken als jij zegt dat hier gebeurt is het verschil namelijk nog groter en doen ze het in Zweden nóg slechter.
Kijk, en dat is het probleem met lockdown fanatici

Die meten 'succes' in een pandemie af aan lagere sterftecijfers en 'besmettingen'
Maar het leven bestaat uit meer dan niet dood gaan

Ik was rond oud&nieuw zelf in Zweden
Restaurants en winkels zijn open gebleven
Lagere scholen zijn niet dicht geweest
Mondkapjes niet verplicht, geen verplichte winkelwagens in de supermarkt
Toerisme kan doorgaan, ik heb een hondesledetocht gedaan, en nu staan de Zweden op de skipiste
Niemand die verschrikt om zich heen kijkt of er BOA`s in de buurt zijn
Het leven kon daar grotendeels doorgaan, dat is ook veel waard
  vrijdag 9 april 2021 @ 10:00:32 #56
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198929810
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 09:50 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik vind het echt heel weinig, 4% tegen 5,5%
Ik had niet gedacht dat het zo`n klein verschil zou maken
[..]

Kijk, en dat is het probleem met lockdown fanatici

Die meten 'succes' in een pandemie af aan lagere sterftecijfers en 'besmettingen'
Maar het leven bestaat uit meer dan niet dood gaan

Ik was rond oud&nieuw zelf in Zweden
Restaurants en winkels zijn open gebleven
Lagere scholen zijn niet dicht geweest
Mondkapjes niet verplicht, geen verplichte winkelwagens in de supermarkt
Toerisme kan doorgaan, ik heb een hondesledetocht gedaan, en nu staan de Zweden op de skipiste
Niemand die verschrikt om zich heen kijkt of er BOA`s in de buurt zijn
Het leven kon daar grotendeels doorgaan, dat is ook veel waard
Ik reageer enkel op jouw opmerking over Zweden en dat het sterftecijfer daar meevalt ondanks het beleid. Of nou ja ik neem aan dat je dat bedoelde met 'sterven als ratten'

Ik plaats er geen enkel waardeoordeel bij, dat maak jij ervan.

Je kan vinden dat die 6000 doden die je relatief meer zou kunnen hebben er 6000 te veel zijn, je kan vinden dat 6000 of zelfs 16.000 jammer zijn maar een prijs die je wil betalen.

Of je het dodental zo kan vergelijken is ook nog maar de vraag. Ik zou het zo een op een niet doen.

Ik reageer enkel op jouw vergelijking, die is gewoon niet zo rooskleurig als je voorstelt. Als je ze sec tegen elkaar afzetten zou er 6000 meer overlijden
Laffe huichelaar
pi_198929878
Anderhalve meter is ook gewoon onzin. Het geeft een vals gevoel van veiligheid.

-1,5 meter in de buitenlucht is overdreven
-1,5 meter binnenshuis is veel te weinig
-sterker nog, binnenshuis langdurig in dezelfde ruimte zitten bij hoeveel afstand dan ook leidt alsnog tot besmettingen
-de meeste besmettingen vinden plaats in de huiselijke kring, waar mensen geen afstand hoeven te houden

Mondkapjes zijn ook onzin, want:
-er is nooit bewezen dat ze echt helpen
-op de meeste plekken waar je een mondkapje op moet heb je geen langdurig contact met anderen en is kans op besmetting dus nihil
-het is belemmerend voor de ademhaling
-je kunt bij verkeerd gebruik jezelf infecteren

Er zijn denk ik wel heel goede aanwijzingen dat het beperken van groepsbijeenkomsten binnenshuis erg verstandig is, omdat daarbij de kans op overdracht erg groot is. Maar mondkapjes dragen in winkels of afstand houden in winkels of bij bezoek van vrienden thuis is vrij nutteloos.
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
pi_198929968
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:00 schreef timmmmm het volgende:
Ik reageer enkel op jouw opmerking over Zweden en dat het sterftecijfer daar meevalt ondanks het beleid. Of nou ja ik neem aan dat je dat bedoelde met 'sterven als ratten'
Je miste de ironie blijkbaar.....
Ik bedoel dat ze in Zweden NIET als ratten stierven
Ondanks dat ze geen mondkapjes dragen, de restaurants en winkels open bleven, er gewoon geskied kan worden etc
Volgens de modellen van de geleerden hadden ze in Zweden enorm dodenaantallen moeten hebben, maar dat is nooit uitgekomen....
quote:
Ik reageer enkel op jouw vergelijking, die is gewoon niet zo rooskleurig als je voorstelt. Als je ze sec tegen elkaar afzetten zou er 6000 meer overlijden
Wat bedoel je ?
6000 meer doden in Nederland als we de Zweedse strategie hadden gedaan ?
Daar had ik en heel veel Nederlanders onmiddelijk voor getekend
  vrijdag 9 april 2021 @ 10:20:03 #59
37887 Dauthi
Progressive
pi_198930075
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 09:41 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ik zie er graag een bron voor dat RIVM meer dan 1,5m wil hebben

Ook voor die 3m in Oostenrijk graag een bron, ik zie dat nergens
Oostenrijk heeft nu 2m, maar vorig jaar had Oostenrijk juist 1m, dat voelde gelijk een heel stuk natuurlijker dan die 1,5m zoals in Nederland
Helaas kan het nu artikel van vorig jaar niet vinden over de afstand in winkels in Oostenrijk. Het is daar ook vaak veranderd.

Dat het RIVM meer dan 1.5 meter wilde kon je opmaken uit de persconferenties vorig jaar van Rutte toen men over het nieuwe normaal begon en de gekozen afstand.

quote:
Nee, de politiek heeft telkens gekozen naar de maximale impact op het sociale leven in Nederland
En dan kun je wel wijzen naar landen als Italie en Spanje waar ze "een echte harde lockdown hadden", tuurlijk, het kan altijd strenger
Maar we hebben godbetert een avondklok, hoe kun je dan beweren "dat men op steeds op zoek is gegaan naar de minimale impact op het sociale leven in Nederland" ??


Daar hadden ze aan vast moeten houden, maar toen sloeg de paniek toe, gingen alle bestaande draaiboeken uit het raam en kwam er eind Maart een harde lockdown die NIET intelligent was
En zelfs die avondklok heeft op 90 - 99% van de bevolking geen enkele impact, die zijn om 21 uur allang thuis en liggen om 22.30 uur in bed.

Rutte heeft steeds voor de economie gekozen.

Horeca en evenementen zijn ook geen onderdelen die van fundamenteel belang zijn voor de NLse economie.
A pound of flesh, to be by him cut off Nearest the merchant's heart. -- Shakespeare :P
pi_198930102
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 13:47 schreef Homey het volgende:
Op de langere termijn hebben die afstand houden en mondkapjesplicht amper impact op het uiteindelijke gevolg en verloop van corona.

De nadelen zijn wel enorm: afstandelijkheid, onwerkbaarheid en bergen mondkapjesafval.
Dat leek mij al vrij duidelijk aangezien de meest gebruikte mondkapjes geen medische mondkapjes zijn.
pi_198930225
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:05 schreef JohnDDD het volgende:

Er zijn denk ik wel heel goede aanwijzingen dat het beperken van groepsbijeenkomsten binnenshuis erg verstandig is, omdat daarbij de kans op overdracht erg groot is. Maar mondkapjes dragen in winkels of afstand houden in winkels of bij bezoek van vrienden thuis is vrij nutteloos.
In heel veel winkels is het sowieso al bijna onmogelijk om die afstand te bewaren. Ik probeer het zelf zo goed mogelijk te doen, maar dan heb je mensen die toch direct naast je gaan staan etc :')
pi_198930344
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 13:36 schreef bluemoon23 het volgende:
RIVM gooit er een tweet uit
https://twitter.com/rivm/status/1380117652182556672

Maar wat zie je dan in dat artikel waar ze naar linken;
https://www.rivm.nl/nieuw(...)smet-met-coronavirus
[..]

Nou nou, dat zal een boel schelen zeg

Oh, wacht....
[..]

Wat ??
als je je niet aan de afstandsregel houdt dan raakt 5,5% besmet, en als je je er wel aan houdt, dan raakt 4% van de deelnemers besmet ?
In mijn boek is dat amper verschil hoor, en zeker geen rechtvaardiging voor dat rigide afstand houden overal

Ook interessant
[..]

Dus die braverikken die overal afstand houden en niet bijeenkomen in groepen raken toch nog besmet
Terwijl als je je nergens wat van aantrekt, geen afstand houdt, en gewoon bijeenkomt in groepen de kans blijkbaar helemaal niet zo hoog is dat je besmet wordt....
Zo werk dat dus niet.

Je wil de R0 onder de 1 houden om het aantal verspreidingen te beperken.

Een procentje meer of minder in het aantal besmettingen heeft grote invloed op die R0.

Dus ja: het heeft zeker effect op de grote schaal, al is het voor een individu beperkt.
  vrijdag 9 april 2021 @ 10:51:29 #63
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198930424
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:12 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Je miste de ironie blijkbaar.....
Ik bedoel dat ze in Zweden NIET als ratten stierven
Ondanks dat ze geen mondkapjes dragen, de restaurants en winkels open bleven, er gewoon geskied kan worden etc
Volgens de modellen van de geleerden hadden ze in Zweden enorm dodenaantallen moeten hebben, maar dat is nooit uitgekomen....
[..]

Wat bedoel je ?
6000 meer doden in Nederland als we de Zweedse strategie hadden gedaan ?
Daar had ik en heel veel Nederlanders onmiddelijk voor getekend
Vertel, wie heeft gezegd dat er enorme dodentallen in Zweden zouden zijn? Wie heeft gezegd dat we met deze strategie honderdduizenden levens hebben gespaard?

Onderbouw je claims aub, want ik hoor die geluiden niet. Laat die modellen dan ff zien
Laffe huichelaar
pi_198930432
Om even heel simplistisch het verschil tussen 4% en 5,5% aan te geven, startende met 1000 mensen op dag 0.
Na 1 dag maakt dat natuurlijk geen snars uit, op dag 40 ook nog niet, maar op dag 100 is het toch wel een aardig verschil.

  vrijdag 9 april 2021 @ 10:53:35 #65
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198930455
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:12 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Je miste de ironie blijkbaar.....
Ik bedoel dat ze in Zweden NIET als ratten stierven
Ondanks dat ze geen mondkapjes dragen, de restaurants en winkels open bleven, er gewoon geskied kan worden etc
Volgens de modellen van de geleerden hadden ze in Zweden enorm dodenaantallen moeten hebben, maar dat is nooit uitgekomen....
[..]

Wat bedoel je ?
6000 meer doden in Nederland als we de Zweedse strategie hadden gedaan ?
Daar had ik en heel veel Nederlanders onmiddelijk voor getekend
En vertel me nou eens wat als ratten sterven inhoudt

Ik vind het zo'n bijzondere term, hoe sterven ratten dan volgens jou?
Laffe huichelaar
  vrijdag 9 april 2021 @ 10:55:28 #66
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198930483
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:52 schreef Abdus18 het volgende:
Om even heel simplistisch het verschil tussen 4% en 5,5% aan te geven, startende met 1000 mensen op dag 0.
Na 1 dag maakt dat natuurlijk geen snars uit, op dag 40 ook nog niet, maar op dag 100 is het toch wel een aardig verschil.

[ afbeelding ]
Op een gegeven moment ben je natuurlijk wel door het aantal mensen heen.
Laffe huichelaar
pi_198930518
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:55 schreef timmmmm het volgende:

[..]

Op een gegeven moment ben je natuurlijk wel door het aantal mensen heen.
Het is dan ook mega simplistisch, 1,5% lijkt heel weinig, maar het heeft, zoals eerder aangegeven toch een wat groter effect.
pi_198930601
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 14:03 schreef Document1 het volgende:
Ik zie eigenlijk nergens mensen afstand houden. Ik denk dat mondkapjes sowieso meer effect hebben dan een beetje afstand houden. Hou dan 10 meter aan.
Mondkapjes doen juist helemaal geen reet. Die hebben zelfs een negatief effect op de r waarde (+13% tot -8%, gewogen op +1%).
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_198930618
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:07 schreef Harlon het volgende:

[..]

Mondkapjes doen juist helemaal geen reet. Die hebben zelfs een negatief effect op de r waarde (+13% tot -8%, gewogen op +1%).
Waar haal je die wijsheid vandaan?
pi_198930640
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:12 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Je miste de ironie blijkbaar.....
Ik bedoel dat ze in Zweden NIET als ratten stierven
Ondanks dat ze geen mondkapjes dragen, de restaurants en winkels open bleven, er gewoon geskied kan worden etc
Volgens de modellen van de geleerden hadden ze in Zweden enorm dodenaantallen moeten hebben, maar dat is nooit uitgekomen....
[..]

Wat bedoel je ?
6000 meer doden in Nederland als we de Zweedse strategie hadden gedaan ?
Daar had ik en heel veel Nederlanders onmiddelijk voor getekend
Zweden staat zelf al enige maanden niet meer achter die aanpak.

quote:
Zweden heeft vrijdag strenge coronamaatregelen aangekondigd die de oplaaiing van het virus in moeten dammen. Een dag eerder uitte koning Carl XVI Gustaf nog kritiek op het beleid: de 74-jarige vorst stelde op basis van het relatief grote dodental dat het land had gefaald met de lossere corona-aanpak.

Het Scandinavische land telt bijna achtduizend coronadoden. Dat zijn er veel meer dan de omringende landen als Denemarken, Noorwegen en Finland samen hebben.

Opmerkelijk is het nieuwe dringende advies om mondkapjes te dragen in het openbaar vervoer: het is voor het eerst dat Zweden het dragen van een mondmasker gaat aanbevelen. Verder moeten alle non-essentiële publieke werkruimtes sluiten en komt er een alcoholverbod vanaf 20.00 uur.

In restaurants mogen mensen nog maar in groepjes van vier samenkomen, in plaats van acht. In winkels en winkelcentra mag nog maar een bepaalde hoeveelheid personen tegelijkertijd binnen zijn. Middelbare scholen zullen tot en met 24 januari lessen op afstand aanbieden.

De nieuwe maatregelen worden op 24 december van kracht. Volgens premier Stefan Löfven is het "niet mogelijk om terug te keren naar het normale dagelijkse leven". Hij bestempelt de pandemie als "een zaak van leven en dood".

Zweden hanteerde maandenlang een relatief losse corona-aanpak. In tegenstelling tot in vrijwel alle andere landen bleef de horeca er open en werd er een beroep gedaan op de verantwoordelijkheid van de inwoners zelf.
bron: https://www.nu.nl/coronavirus/6097589/zweden-kondigt-strenge-maatregelen-aan-en-gaat-toch-mondkapje-aanbevelen.html
pi_198931097
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 01:19 schreef RM-rf het volgende:

[..]

bedoel je daarmee dat we dus eigenlijk de chinese methode hadden moeten doen?

gewoon een gehele stad en regio binnen 3 weken na de uitbraak voleldig stilleggen en afregelen, reizen geheel verbieden en mensen hun woning niet meer laten uitkomen en het leger op de straten laten marcheren...

China heeft daarmee in iets van 2 maanden de boel in het oorsprongsgebied volledig onder controle gekregen.
vooral door keihard en nietsontziend in te grijpen, ook heel streng te handhaven en iedereen die zich een beetje krisich uitliet gelijk bezoek door de politie.

Nederland heeft voor een veel lichtere aanpak gekozen, met een enorme vrijheid voor eigen inbreng, voor een vrijwillig 'meedoen' op basis van een saamhorigheidsgevoel.
en zonder echte handhaving of enige strengheid.

Het rare is wel dat de klachten en geroeptoeter dat het zo slecht is, juist in nederland véél groter is dan in China...
ook al zo je logisch gezien denken dat de chinezen eigenlijk veel harder aangepakt zijn, terwijl we in nederland juist een ongekende vrijheid hebben en politie nauwelijks ingrijpt en je nog doodleuk op straat overal voor mag demonstreren
Nee, want China kent dichte grenzen en een mono-cultuur. Nederland kent open grenzen en een zeer diverse multi-culturele samenleving. Meer dan 80% van de IC patiënten is allochtoon. Dat probleem heeft China niet.

Wat ik probeer aan te geven is, dat het virus endemisch is en mondkapjes op de langere termijn geen impact hebben op het uiteindelijke resultaat. Maar mondkapjes kennen wel hun eigen nadelen en die zijn groot.

Je kunt dus beter die mondkapjes afschaffen en dat 1,5 meter afstand houden ook. Laat mensen maar zelf bepalen of ze afstand houden. Ik zeg dat dat niet per se vandaag hoeft te gebeuren, maar wel ergens in de zomer als de meerderheid, hopenlijk, gevaccineerd is.
pi_198931251
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:51 schreef timmmmm het volgende:
Vertel, wie heeft gezegd dat er enorme dodentallen in Zweden zouden zijn?
Ach kom nou, je weet zelf dat er in het voorjaar 2020 enorme besmettingen en zeer hoge dodenaantallen werden voorspeld voor Zweden.

Doe nu niet alsof dit niet zo was
quote:
Wie heeft gezegd dat we met deze strategie honderdduizenden levens hebben gespaard?
Onderbouw je claims aub, want ik hoor die geluiden niet. Laat die modellen dan ff zien
OMT en RIVM flikken het telkens weer om met hun modellen tienduizenden doden en extra ziekenhuisopnames te voorspellen, en daarom adviseren ze zeer strenge maatregelen, want die moeten dat allemaal voorkomen

Dan zijn er wat extra maatregelen, er zijn amper extra besmettingen en ziekenhuisopnames, en dan zeggen ze een paar weken daarna "kijk, we hebben tienduizenden ziekenhuisopnames bespaard" 8)7

Hier flikte Van Dissel dat ook, bij de Technische Briefing van 24 Februari
Pagina 7 van de PDF https://www.tweedekamer.n(...)24_februari_2021.pdf

Van dinsdag 15 december 2020 (ingaan lockdown) tot vrijdag 19 februari 2021, zijn er volgens hem 41.000 ziekenhuisopnames voorkomen door het invoeren van de extra harde lockdown (dus niet door de harde lockdown die we al hadden), invoeren van de avondklok en invoeren van de bezoekregel van 2 naar 1

Goh, in 2 maand 41.000 ziekenhuisopnames voorkomen, door de winkels en scholen te sluiten, avondklok in te stellen en een aangepaste bezoekregeling.

Maar om het even in context te zetten, hoeveel ziekenhuisopnames waren er totaal dan ??
Van Februari 2020, tot Februari 2021 (toen hij dat beweerde) zijn er 24.000 ziekenhuisopnames door Covid geweest, IN TOTAAL

En dan zouden er 41.000 voorkomen zijn, in slechts 2 maand tijd ?, dat is natuurlijk volkomen bullshit
De modellen hadden zoveel extra ziekenhuisopnames voorspeld, met paniekzaaierij over de Britse mutatie
Die extra ziekenhuisopnames kwamen er niet, en dan wordt er gezegd dat dit komt omdat de maatregelen zo effectief zijn |:(
Stel je voor dat er toegegeven wordt dat model gewoon niet deugde.....

De media gaat natuurlijk ook aan de haal met die 41.000 https://www.ad.nl/politie(...)-avondklok~a92edd87/
En dan vertellen ze er niet bij dat er in een jaar tijd in totaal 24.000 met Covid in het ziekenhuis hebben gelegen, en dat die 41.000 luchtfietserij is
pi_198931343
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:12 schreef TheFreshPrince het volgende:
Zweden staat zelf al enige maanden niet meer achter die aanpak.
Zweden staat nog steeds achter die aanpak
Daar zijn geen basisscholen gesloten, geen restaurants dicht, geen winkels gesloten etc etc
quote:
Lees je wel een bron voordat je hem post ?
Zweden adviseert een mondkapje staat er, dat kun je toch niet met vergelijken met de mondkapjesplicht in de rest van Europa ?, zelfs buiten verplicht in sommige landen
En de groepsgrootte is aangepast in Zweden, daar wordt trouwens amper op gehandhaaft
Ik was met nieuwjaar in Zweden, daar liepen gewoon grote groepen op straat met flessen drank en vuurwerk
Politie stond erbij en keek er naar.....

Elke keer als Zweden iets strenger wordt, dan roepen de lockdown fanatici "Zweden staat niet meer achter de aanpak, en kondigt strenge maatregelen aan !1!1!"
Ben je wel in Zweden geweest het afgelopen jaar ?, dan kun je er zelf over oordelen
Ik wel....
  vrijdag 9 april 2021 @ 12:27:20 #74
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198931485
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 12:07 schreef bluemoon23 het volgende:

[..]

Ach kom nou, je weet zelf dat er in het voorjaar 2020 enorme besmettingen en zeer hoge dodenaantallen werden voorspeld voor Zweden.

Doe nu niet alsof dit niet zo was
[..]

OMT en RIVM flikken het telkens weer om met hun modellen tienduizenden doden en extra ziekenhuisopnames te voorspellen, en daarom adviseren ze zeer strenge maatregelen, want die moeten dat allemaal voorkomen

Dan zijn er wat extra maatregelen, er zijn amper extra besmettingen en ziekenhuisopnames, en dan zeggen ze een paar weken daarna "kijk, we hebben tienduizenden ziekenhuisopnames bespaard" 8)7

Hier flikte Van Dissel dat ook, bij de Technische Briefing van 24 Februari
Pagina 7 van de PDF https://www.tweedekamer.n(...)24_februari_2021.pdf

Van dinsdag 15 december 2020 (ingaan lockdown) tot vrijdag 19 februari 2021, zijn er volgens hem 41.000 ziekenhuisopnames voorkomen door het invoeren van de extra harde lockdown (dus niet door de harde lockdown die we al hadden), invoeren van de avondklok en invoeren van de bezoekregel van 2 naar 1

Goh, in 2 maand 41.000 ziekenhuisopnames voorkomen, door de winkels en scholen te sluiten, avondklok in te stellen en een aangepaste bezoekregeling.

Maar om het even in context te zetten, hoeveel ziekenhuisopnames waren er totaal dan ??
Van Februari 2020, tot Februari 2021 (toen hij dat beweerde) zijn er 24.000 ziekenhuisopnames door Covid geweest, IN TOTAAL

En dan zouden er 41.000 voorkomen zijn, in slechts 2 maand tijd ?, dat is natuurlijk volkomen bullshit
De modellen hadden zoveel extra ziekenhuisopnames voorspeld, met paniekzaaierij over de Britse mutatie
Die extra ziekenhuisopnames kwamen er niet, en dan wordt er gezegd dat dit komt omdat de maatregelen zo effectief zijn |:(
Stel je voor dat er toegegeven wordt dat model gewoon niet deugde.....

De media gaat natuurlijk ook aan de haal met die 41.000 https://www.ad.nl/politie(...)-avondklok~a92edd87/
En dan vertellen ze er niet bij dat er in een jaar tijd in totaal 24.000 met Covid in het ziekenhuis hebben gelegen, en dat die 41.000 luchtfietserij is
Geen modellen getoond dus waarin een enorme hoeveelheid meer doden voorspeld wordt.

Genoteerd.
Laffe huichelaar
  vrijdag 9 april 2021 @ 12:33:08 #75
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198931532
Je mag van mij echt vinden wat je wil, al roep je a la Baudet dat 3 miljoen doden nog acceptabel zijn als we daarmee onze vrijheid houden, het maakt me niet uit.

Maar wat je zegt moet wel gewoon kloppen.

Dus niet doen of er enorme dodentallen geschetst wordt, niet doen of het sterftecijfer in Zweden vergelijkbaar is, gewoon eerlijk blijven.

Ik kan tot op zekere hoogte wel meegaan met de wappies, de balans tussen wat we opgeven en wat we ermee bereiken is een beetje weg, vooral met de duur. Maar ik snap niet zo goed waarom kritiek altijd gepaard lijkt te moeten gaan met valse beweringen als hierboven en door halve gekken als van Haga of Engel die gewoon aantoonbaar leugens verspreiden.

Ik droom van de dag dat er kritische geluiden komen van mensen met verstand op basis van rationele argumenten
Laffe huichelaar
pi_198931656
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 12:33 schreef timmmmm het volgende:

Ik droom van de dag dat er kritische geluiden komen van mensen met verstand op basis van rationele argumenten
Die zijn er meer dan zat. Helaas worden de objectieve kritisch geluiden door de zogenaamde zelfbenoemde kritische denkers met 10 handen aangegrepen en geven ze er nog eens hun eigen sudjectieve draai aan. Deze objectieve critici worden dus ondergesneeuwd door de schreeuwers die de boel verdraaien. Zoals we in dit topic ook duidelijk kunnen zien.:D _O-
  vrijdag 9 april 2021 @ 13:17:14 #77
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_198932037
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 12:45 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die zijn er meer dan zat. Helaas worden de objectieve kritisch geluiden door de zogenaamde zelfbenoemde kritische denkers met 10 handen aangegrepen en geven ze er nog eens hun eigen sudjectieve draai aan. Deze objectieve critici worden dus ondergesneeuwd door de schreeuwers die de boel verdraaien. Zoals we in dit topic ook duidelijk kunnen zien.:D _O-
Zou een @bluemoon23 of een @Za nou echt niet van zichzelf door hebben dat ze het kritische geluid ernstig beschadigen?
Laffe huichelaar
pi_198932530
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 12:27 schreef timmmmm het volgende:
Geen modellen getoond dus waarin een enorme hoeveelheid meer doden voorspeld wordt.

Genoteerd.
Timmm is te dom om zelf te Googlen naar de nieuwsartikelen uit 2020 die hel en verdoemenis voorspelden voor Zweden

Genoteerd.
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 12:33 schreef timmmmm het volgende:
Je mag van mij echt vinden wat je wil, al roep je a la Baudet dat 3 miljoen doden nog acceptabel zijn als we daarmee onze vrijheid houden, het maakt me niet uit.

Maar wat je zegt moet wel gewoon kloppen

Dus niet doen of er enorme dodentallen geschetst wordt, niet doen of het sterftecijfer in Zweden vergelijkbaar is, gewoon eerlijk blijven
IK ben juist WEL eerlijk, de lockdownfanatici zijn niet eerlijk
Die overdrijven de effecten van de maatregelen enorm, nooit erkennen ze dat de modellen niet deugen en dat de doemscenario`s niet uitkomen

Florida en Texas hebben de boel open gegooid, oh oh dat zou mij een ramp zijn
Maar de besmettingen dalen alleen maar...
In South Dakota was er nooit een lockdown, is er geen winkel en bar gesloten geweest en was er geen mondkapjesplicht
En het aantal besmettingen heeft een patroon wat zowat vergelijkbaar is met buurstaat North Dakota die WEL strenge maatregelen hadden :{w
quote:
Ik kan tot op zekere hoogte wel meegaan met de wappies, de balans tussen wat we opgeven en wat we ermee bereiken is een beetje weg, vooral met de duur.
Ten eerste; de balans tussen wat we opgeven en wat we bereiken is al heel lang weg
Begin April 2020 was al duidelijk dat de slachtoffers vooral bejaarden met onderliggend lijden zijn

Ten tweede; wat is voor jou een wappie ?
Iemand heeft in 2020 die term erin gegooid, maar zo langzamerhand lijkt het erop alsof iedereen die tegen het coronabeleid is een wappie wordt genoemd

Ik vind mij zelf totaal geen wappie, en al helemaal geen coronaontkenner
Ik ontken helemaal niet dat er corona is, ik vind alleen dat de ingevoerde maatregelen volkomen buiten proporties zijn, en veel te grote gevolgen hebben voor de maatschappij en economie

Hugo de Jonge noemt FvD "wappiegeluid", die smeerlappen van de ME die demonstraties neerslaan die hebben het over 'wappies rammen' als ze het Museumplein op gaan
Andersdenkenden als 'wappie' wegzetten is zeer gevaarlijk, want de consequentie daarvan is dat ze niet meer als normale mensen worden gezien en behandeld door de overheid
quote:
Maar ik snap niet zo goed waarom kritiek altijd gepaard lijkt te moeten gaan met valse beweringen als hierboven en door halve gekken als van Haga of Engel die gewoon aantoonbaar leugens verspreiden
Welke valse beweringen doel je op, en waarom zijn Van Haga en Engel halve gekken ?
Waar verspreiden Van Haga en Engel aantoonbare leugens ?

En als ze aantoonbare leugens verkondigen, waarom vindt jij het wel erg als zij aantoonbare leugens verspreiden, maar vind je het niet erg als Rutte, De Jonge, Grapperhaus, Van Dissel, Gommers, Kuopers, Koopmans, Bonten etc aantoonbare leugens verkondigen ?
quote:
Ik droom van de dag dat er kritische geluiden komen van mensen met verstand op basis van rationele argumenten
Er zijn al meer dan een jaar lang kritische geluiden van mensen met verstand op basis van rationele argumenten
Maar die wil jij niet zien
Of jij vindt ze niet rationeel, en schuift ze daarom maar aan de kant als wappies.....

Reeds op 28 Maart 2020 zei hoogleraar Ira Helsloot, dat de ratio volledig uit het raam is gegooid
Begrippen als Qaly en VSL die normaal gebruikt worden zijn gewoon genegeerd
Lockdown was nooit ook maar onderwerp van de bestaande pandemie draaiboeken, dat was gewoon China naapen
https://www.ad.nl/binnenl(...)meer-doden~a0f0aa10/

Iedereen jammert nu over de IC, en te voorkomen Coronadoden
Maar in 2019 stierven er 151.885
Waarvan 46.864 aan kanker, 37.443 aan hart en vaatziekten, en 4720 aan een val (ouderen natuurlijk)
Ook veel van die doden en ziekenhuisopnames hadden voorkomen kunnen worden
Ook daar hadden we de levens nog een paar jaar kunnen verlengen
Maar dat doen we ook niet.....
  vrijdag 9 april 2021 @ 14:07:36 #79
335476 oppiedoppie
My mind is my small universe..
pi_198932735
Mensen die in het begin tegen deze maatregel waren werden als moordenaars weggezet en werden de vreselijkste dingen toegewenst. Anti mondkapjes ook trouwens terwijl dit ook mini minimaal helpt.

Veel mensen achtten zich veilig op 1,5 meter afstand. Verschil in besmettingen vind ik ook enorm klein maar alles bij elkaar was dit misschien net de druppel die de IC emmer niet deed overlopen.

Had zelf ook liever de aanpak van Zweden gehad. Eigen keuze. Had niet veel verschil gemaakt denk ik. Dan kunnen de kwetsbaren zich in ieder geval kenbaar maken met een mondkapje. Net als hier in het begin toen het nog niet verplicht was. Kwam je iemand tegen met mondkapje kon je er met een boog omheen. Nu zie je geen verschil.
To BG or not to BG!
pi_198932754
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 10:20 schreef Dauthi het volgende:
Dat het RIVM meer dan 1.5 meter wilde kon je opmaken uit de persconferenties vorig jaar van Rutte toen men over het nieuwe normaal begon en de gekozen afstand.
Jezus, dus die uitspraak baseer je op de persconferentie van Rutte van meer dan een jaar geleden ?
Ik dacht dat je wat concreets had ?
quote:
En zelfs die avondklok heeft op 90 - 99% van de bevolking geen enkele impact, die zijn om 21 uur allang thuis en liggen om 22.30 uur in bed
Het is totaal niet interessant welke impact een avondklok op welk deel van de bevolking heeft
Het is een principieel en fundamenteel iets dat de staat niet kan en mag bepalen hoe laat burgers buiten zijn
quote:
Rutte heeft steeds voor de economie gekozen

Horeca en evenementen zijn ook geen onderdelen die van fundamenteel belang zijn voor de NLse economie.
Rutte heeft met een pennestreek hele bedrijfstakken dicht gegooid, sommigen al een jaar lang
Rutte heeft dus NIET voor de economie gekozen, de economie stond telkens op de laatste plaats
pi_198932763
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 14:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

wiskundig gezien toch 37.5% meer besmettingen.
:D
Dat is dus heel veel.
Whatever...
pi_198933561
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 08:22 schreef bluemoon23 het volgende:
En ik heb het ook al talloze malen uitgelegd, gezien de enorme impact van de maatregelen is het verschil tussen je wel aan de regels en niet aan de regels houden gewoon heel klein
De kans om wel besmet te worden als je je nergens wat van aan trekt is dus blijkbaar amper groter dan als je braaf de regels volgt
Nee, dat is wat je beweerd. Beweren en uitleggen zit verschil tussen.

Het niet hebben van maatregelen doen ze met erg veel succes al in Brazilië. Inmiddels is daar een groot te kort aan begraafplaatsen.
pi_198934313
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 11:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Waar haal je die wijsheid vandaan?
https://www.medrxiv.org/c(...)20116129v4.full-text hiervandaan.

Even scrollen en dan laten ze zien wat de effecten zijn. Niet medische mondmaskers helpen niet en hebben zelfs een negatief effect.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_198934400
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:10 schreef Harlon het volgende:

[..]

https://www.medrxiv.org/c(...)20116129v4.full-text hiervandaan.

Even scrollen en dan laten ze zien wat de effecten zijn. Niet medische mondmaskers helpen niet en hebben zelfs een negatief effect.
Als de conclusie is dat niet medische mondmaskers niet werken, dan betekent dat hooguit dat je zou moeten streven naar het verstrekken van medische mondmaskers aan het deel van de bevolking dat daar geen middelen toe heeft.

Jouw stelling was dat mondkapjes niet helpen maar je bron onderbouwt dat niet.

[ Bericht 6% gewijzigd door TheFreshPrince op 09-04-2021 16:25:49 ]
  vrijdag 9 april 2021 @ 16:34:29 #85
338319 ZarB
Piña colada
pi_198934542
Van geen enkele maatregel is bewezen dat het effectief is. We doen maar wat en hopen dat het werkt. Het is toch een grote giller :')
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
  vrijdag 9 april 2021 @ 16:51:43 #86
490410 Dr8gonOfLife
#VaccinatieschadeAwareness
pi_198934725
En daar gaan we weer... Wappies. Kansloos volk.
Alleen samen krijgen we de overheid onder controle. 💓
Lockdowndoden in onze mind 💗 Love naar alle vaccinatieslachtoffers 💕 💞
Liefde & Vrijheid ❤️
#NooitMeerLockdowns #QRGaatTeVer #WakeUpThinkFree 💔
pi_198935396
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 06:20 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Blijkbaar telt afstand houden toch mee ook in die afgesloten ruimte.
Kan ik mij niet voorstellen. Bron?
pi_198935930
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:34 schreef ZarB het volgende:
Van geen enkele maatregel is bewezen dat het effectief is. We doen maar wat en hopen dat het werkt. Het is toch een grote giller :')
Is dat zo? Noem de maatregelen eens waar geen bewijs van is of/wat het effect is?
  vrijdag 9 april 2021 @ 19:34:25 #89
338319 ZarB
Piña colada
pi_198936640
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Is dat zo? Noem de maatregelen eens waar geen bewijs van is of/wat het effect is?
1.5 meter, niet medische mondkapjes, avondklok, alcoholklok, niet-essentiele winkels dicht, dingen in de buitenlucht verbieden (is juist het tegenovergestelde van bewezen), horeca dicht. Zoiets?
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_198938076
quote:
1s.gif Op vrijdag 9 april 2021 19:34 schreef ZarB het volgende:

[..]

1.5 meter, niet medische mondkapjes, avondklok, alcoholklok, niet-essentiele winkels dicht, dingen in de buitenlucht verbieden (is juist het tegenovergestelde van bewezen), horeca dicht. Zoiets?
Hoe verklaar je dan dat de griep dit jaar wereldwijd ongeveer uitgestorven is in landen waar coronamaatregelen gelden.
pi_198944451
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 16:19 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]

Als de conclusie is dat niet medische mondmaskers niet werken, dan betekent dat hooguit dat je zou moeten streven naar het verstrekken van medische mondmaskers aan het deel van de bevolking dat daar geen middelen toe heeft.

Jouw stelling was dat mondkapjes niet helpen maar je bron onderbouwt dat niet.
In Nederland word geadviseerd om niet medische mondmaskers te gebruiken.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  maandag 12 april 2021 @ 01:07:48 #92
493737 Forumtijger
RROOAAARRRR!!
pi_198968729
Ik vind die mondkapjes echt zo'n complete onzin. Stel dat je in een flat woont en je komt je bovenburen tegen op de trap die geen mondkapje op heeft, maar wel zijn handen vol heeft met boodschappen. Denk je dan echt dat hij z'n boodschappen neerzet om een mondkapje te pakken? Nee, tuurlijk niet! Nog een voorbeeld: bij een drukke supermarkt waar veel mensen op de fiets komen, en waar iedereen elkaar kruist bij de ingang draagt bijna niemand een mondkapje, terwijl ze er bijna schouder aan schouder staan. Vervolgens komen ze bij de ingang, waar ze dan een mondkapje op doen, terwijl anderen ze rakelings passeren met winkelwagens. In de supermarkt zelf zie ik diezelfde mensen dan met het mondkapje op de kin, of met alleen de mond bedekt hun boodschappen doen.
Echt complete onzin dus, het werkt allemaal voor geen meter en is totaal zinloos...
Een probleem is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
pi_198969269
Die mondkapjes zijn pure schijnveiligheid zoals ze door het grote publiek worden gedragen
Dat zag ik al toen ik vorig jaar zomer op vakantie was in Italie
De Italianen droegen hem als ze buiten waren om de pols, of hij hing onder de kin. Als ze in een winkel komen dan doen ze hem snel weer omhoog.
Volstrekt zinloos op die manier en verre van hygiënisch

In de Duitse deelstaat Bayern hebben ze in winkels en OV FFP2 mondmaskers verplicht gesteld in Januari, 3 maand geleden alweer
Helpt geen ene bal, het is echt niet zo dat de besmettingen in Bayern significant lager zijn dan in andere bondslanden
pi_198970196
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 08:08 schreef bluemoon23 het volgende:


In de Duitse deelstaat Bayern hebben ze in winkels en OV FFP2 mondmaskers verplicht gesteld in Januari, 3 maand geleden alweer
Helpt geen ene bal, het is echt niet zo dat de besmettingen in Bayern significant lager zijn dan in andere bondslanden
In brazilie neemt men geen maatregelen het is echt wel zo dat daar de besmettingscijfers extreem hoger zijn in vergelijking met landen die wel maatregelen nemen. ^O^
  maandag 12 april 2021 @ 11:50:27 #95
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_198971400
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 19:34 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Niet eens constant. Het gaat exponentiëel. Waar we nu de R-waarde rond de 1,0 weten te houden zou die dan 1,37 zijn. Dan gaat het hard met zo'n exponentiële functie.
[..]
Zo werkt dat natuurlijk niet. Na een jaar is het aantal besmettingen 37% hoger. De tijdsbasis van het R getal is volgens mij vijf dagen (bij R=2 een verdubbeling per vijf dagen). Uitgaande dat het virus 400 dagen rondgaat, zijn dat 80 tijdseenheden. Hieruit volgt een toevoeging aan het R-getal van ongeveer 0.004. Deze waarde valt ook binnen de bandbreedte van het verwachte effect dat het RIVM aan deze maatregel hing. Het doet dus inderdaad zo goed als niks.
pi_198971498
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 13:36 schreef bluemoon23 het volgende:
RIVM gooit er een tweet uit
https://twitter.com/rivm/status/1380117652182556672

Maar wat zie je dan in dat artikel waar ze naar linken;
https://www.rivm.nl/nieuw(...)smet-met-coronavirus
[..]

Nou nou, dat zal een boel schelen zeg

Oh, wacht....
[..]

Wat ??
als je je niet aan de afstandsregel houdt dan raakt 5,5% besmet, en als je je er wel aan houdt, dan raakt 4% van de deelnemers besmet ?
In mijn boek is dat amper verschil hoor, en zeker geen rechtvaardiging voor dat rigide afstand houden overal

Ook interessant
[..]

Dus die braverikken die overal afstand houden en niet bijeenkomen in groepen raken toch nog besmet
Terwijl als je je nergens wat van aantrekt, geen afstand houdt, en gewoon bijeenkomt in groepen de kans blijkbaar helemaal niet zo hoog is dat je besmet wordt....
Dus bijna 50% meer besmettingen is geen groot verschil?
Zeg jij tegen jouw baas als hij jou 50% meer salaris wil geven ook: "Welnee, dat hoeft echt niet, zoveel verschil is dat ook weer niet."
Ik moest gewoon even reageren.
Enne.... Do not feed the troll
pi_198971919
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 11:50 schreef Hi_flyer het volgende:

[..]

Zo werkt dat natuurlijk niet. Na een jaar is het aantal besmettingen 37% hoger. De tijdsbasis van het R getal is volgens mij vijf dagen (bij R=2 een verdubbeling per vijf dagen). Uitgaande dat het virus 400 dagen rondgaat, zijn dat 80 tijdseenheden. Hieruit volgt een toevoeging aan het R-getal van ongeveer 0.004. Deze waarde valt ook binnen de bandbreedte van het verwachte effect dat het RIVM aan deze maatregel hing. Het doet dus inderdaad zo goed als niks.
Daar heb je inderdaad een punt. Blijft wel het feit dat ook onvoorzichtige personen nog steeds contacten hebben dan voorheen doordat anderen wel afstand tot ze houden waardoor die 37% niets zegt over de hoeveelheid besmettingen wanneer de hele maatschappij zich niet aan de maatregelen houdt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')