abonnement Unibet Coolblue
pi_198926924
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 23:17 schreef trein2000 het volgende:
Weten we zeker dat dit om een coronawappie gaat? Voor “gewone” terroristen is zoiets ook best interessant natuurlijk.
Of misschien was het wel Hugo de Jonge zelf, die een valse vlag wilde planten :+
  Beste debater 2022 donderdag 8 april 2021 @ 23:20:02 #127
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198926926
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 23:19 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Ja, elke fvd’er is sterk in argumenteren. Als je hele volksstammen kan mobiliseren door algemeen aanvaarde argumenten te weerleggen met drogredenen (veelal verschuiving van de bewijslast), dan loop je bepaald niet te stuntelen.
Om vals te spelen, moet je expert zijn in de regels.
Maar in de argumentenleer is het toepassen van drogredenen dus niet de bedoeling...

Zou eerder stellen dat clubs als FvD vooral heel goed zijn in pathos.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 8 april 2021 @ 23:23:00 #128
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198926972
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 23:17 schreef trein2000 het volgende:
Weten we zeker dat dit om een coronawappie gaat? Voor “gewone” terroristen is zoiets ook best interessant natuurlijk.
Lijkt mij wel voor 99% zeker.

Een gewone terrorist kiest niet Den Helder uit en komt niet met vuurwerkbommen.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 8 april 2021 @ 23:23:41 #129
408813 crew  trein2000
pi_198926982
quote:
84s.gif Op donderdag 8 april 2021 23:23 schreef Starhopper het volgende:

[..]

Lijkt mij wel voor 99% zeker.

Een gewone terrorist kiest niet Den Helder uit en komt niet met vuurwerkbommen.
Het lijkt mij ook de meest plausibele verklaring hoor. Maar ik sluit het ook niet uit.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_198927011
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 23:20 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Maar in de argumentenleer is het toepassen van drogredenen dus niet de bedoeling...

Zou eerder stellen dat clubs als FvD vooral heel goed zijn in pathos.
Daarom zijn het eersteklas valsspelers. Je ziet het ook met al die pseudowetenschappelijke onderzoeken. In 2018 dat er een verband was tussen ras en iq, wat werd gepresenteerd als een daarmee gesloten discussie. Als dat onderzoek er al is geweest, dan toont het volgens mij eerder een samenhang aan dan een oorzakelijk verband. Toch werd het gepresenteerd als een grondige reviewstudie naar tal van onderzoeken die dat unaniem beaamden.
Let maar eens op hoe vaak vragen naar alleen al de methodologie of het delen van het letterlijke onderzoek worden weerlegd met vermijdende reacties.
  Beste debater 2022 donderdag 8 april 2021 @ 23:26:30 #131
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198927025
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 23:25 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Daarom zijn het eersteklas valsspelers. Je ziet het ook met al die pseudowetenschappelijke onderzoeken. In 2018 dat er een verband was tussen ras en iq, wat werd gepresenteerd als een daarmee gesloten discussie. Als dat onderzoek er al is geweest, dan toont het volgens mij eerder een samenhang aan dan een oorzakelijk verband. Toch werd het gepresenteerd als een grondige reviewstudie naar tal van onderzoeken die dat unaniem beaamden.
Let maar eens op hoe vaak vragen naar alleen al de methodologie of het delen van het letterlijke onderzoek worden weerlegd met vermijdende reacties.
Dat is helemaal waar, en altijd aan de orde bij pseudo-wetenschappelijk gereutel... Nul methodiek.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 8 april 2021 @ 23:34:09 #132
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198927151
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 23:23 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Het lijkt mij ook de meest plausibele verklaring hoor. Maar ik sluit het ook niet uit.
De NCTV waarschuwde voor eenlingen die door hun online complotbubbel radicaliseren en tot gewelds- of terreurdaden overgaan.

Ik denk dat we er hier eentje te pakken hebben.
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198927536
quote:
84s.gif Op donderdag 8 april 2021 12:50 schreef Mikeytt het volgende:
https://nos.nl/artikel/23(...)van-terreurdaad.html
[..]

Maak er geen mooi verhaal van. De nepnieuws die o.a. de FvD de wereld in slingert zet tot dit soort misdrijven aan.
Je suis Wappie,

Maar Flikker inderdaad op met extremisten.

Triest TS dat je denkt dat wat tegengeluid aanzet tot extremisme.

Had je vanuit jezelf al zo een zwart wit beeld van de wereld of is die polarisatie gekomen door framing van onze basisschoolminister?
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198927576
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 23:25 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Daarom zijn het eersteklas valsspelers. Je ziet het ook met al die pseudowetenschappelijke onderzoeken. In 2018 dat er een verband was tussen ras en iq, wat werd gepresenteerd als een daarmee gesloten discussie. Als dat onderzoek er al is geweest, dan toont het volgens mij eerder een samenhang aan dan een oorzakelijk verband. Toch werd het gepresenteerd als een grondige reviewstudie naar tal van onderzoeken die dat unaniem beaamden.
Let maar eens op hoe vaak vragen naar alleen al de methodologie of het delen van het letterlijke onderzoek worden weerlegd met vermijdende reacties.
Een verband is niet per definitie een causaal verband he.... Je maakt allemaal aannames.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198927611
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 23:19 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Ja, elke fvd’er is sterk in argumenteren. Als je hele volksstammen kan mobiliseren door algemeen aanvaarde argumenten te weerleggen met drogredenen (veelal verschuiving van de bewijslast), dan loop je bepaald niet te stuntelen.
Om vals te spelen, moet je expert zijn in de regels.
Verschuiven bewijslast?

Welk hard bewijs ligt er uberhaupt ten grondslag aan de maatregelen? Die mondkapjes zijn zinloos volgens het eigen OMT.

Buiten een rondje lopen na 21:00 besmet helemaal niemand, daarvoornmoet je in contact komen met mensen, lijkt me logisch.

Buitenlucht überhaupt weinig besmettingen geconstateerd. Toch horeca dicht. Heks Koopmans is nog de grootste voorstander van extreme maatregelen.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198927626
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 19:38 schreef Bluesdude het volgende:
Hoe denkt die wappie ?

* Vaccinatie is gevaarlijk, daar wordt je ziek van
* Vaccinatie is een microchip inbrengen zodat "men" de massa kan controleren
* Vaccinatie is een hoax, het is een show , als onderdeel een dictatuur te vestigen
* Het gaat hem niet om de vaccinatie maar om de strijd tegen "de dictatuur" . Met een explosie krijg je aandacht

Het OM denkt hem te kunnen laten vonnissen als ... mensen bang maken voor vaccinatie.
Neehoor dat stickertje krijg je heel wat eerder.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198935819
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 00:05 schreef ludovico het volgende:

[..]

Verschuiven bewijslast?

Welk hard bewijs ligt er uberhaupt ten grondslag aan de maatregelen? Die mondkapjes zijn zinloos volgens het eigen OMT.

Buiten een rondje lopen na 21:00 besmet helemaal niemand, daarvoornmoet je in contact komen met mensen, lijkt me logisch.

Buitenlucht überhaupt weinig besmettingen geconstateerd. Toch horeca dicht. Heks Koopmans is nog de grootste voorstander van extreme maatregelen.
Het klopt dat sinds 14 oktober de kans op besmetting in de horeca nihil is.
Overigens haalde ik als voorbeeld een bewering aan over het verband tussen ras en IQ.
pi_198935852
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 00:02 schreef ludovico het volgende:

[..]

Een verband is niet per definitie een causaal verband he.... Je maakt allemaal aannames.
Dit noemen we vertekenen van het standpunt. Ik vertel iets over het verschil tussen samenhang en causaliteit, en meteen wordt mij in de mond gelegd dat ik zeg dat een gebrek aan causaal verband überhaupt geen verband is.
Een tu quoque: over aannames gesproken...
pi_198938306
quote:
0s.gif Op vrijdag 9 april 2021 18:47 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

Dit noemen we vertekenen van het standpunt. Ik vertel iets over het verschil tussen samenhang en causaliteit, en meteen wordt mij in de mond gelegd dat ik zeg dat een gebrek aan causaal verband überhaupt geen verband is.
Een tu quoque: over aannames gesproken...
Dat staat er niet chef. Jij maakt er van dat mensen überhaupt bedoelen causaal verband. Ivm ras en IQ.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198938331
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 12:54 schreef Farenji het volgende:
Net zo behandelen als moslimterroristen. En inderdaad, leugen-clubjes als FvD zijn medeplichtig. Net als haatzaaiende moskees medeplichtig zijn aan moslim-terrorisme.
Pleonasme
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 15 april 2021 @ 12:35:27 #141
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_199012801
quote:
Het toegangshek van de coronateststraat in Den Helder met kabelsloten afgesloten. Wie doet dat? De politie doet onderzoek



De politie doet onderzoek naar de vergrendeling van het hek van de coronateststraat in Den Helder met kabelsloten.

Een woordvoerster van de politie bevestigt dat zij op 24 maart een melding kregen dat het toegangshek van de testlocatie aan de Handelskade was afgesloten met kabelsloten. Ter plaatse bleek dat inderdaad het geval.

,,Het onderzoek loopt naar wie hiervoor verantwoordelijk is of zijn’’, zo meldt een woordvoerster. ,,We bekijken onder meer camerabeelden.’’

Terroristisch
Vorige week werd bekend dat op 18 maart een 37-jarige man uit Den Helder is aangehouden op verdenking van een misdrijf met een terroristisch oogmerk door een explosie te willen veroorzaken bij de corona vaccinatielocatie aan de Drs. F. Bijlweg in Den Helder.

https://www.noordhollandsdagblad.nl/cnt/DMF20210414_48310057
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 dinsdag 29 juni 2021 @ 16:28:18 #142
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_200127657
quote:
Verdachte voor plannen aanslag GGD Den Helder wilde explosie met vuurwerk en benzine

De 38-jarige verdachte voor het plannen van een aanslag op de vaccinatielocatie in Den Helder eerder in maart dit jaar wilde een explosie bestaande uit vuurwerk, benzine en olie creëren. Dat bleek met name uit de chatgeschiedenis van de verdachte. Het zelfgemaakte explosief had de locatie zeker een week moeten platleggen. Dat stelt het Openbaar Ministerie (OM) vandaag bij de rechtbank in Haarlem.



Op 8 april maakte het OM bekend dat de 38-jarige inwoner Ralph K. uit Den Helder op 19 maart was aangehouden. Hij zou plannen hebben gesmeed om met een vuurwerkbom een aanslag te plegen op de vaccinatie-locatie aan de Drs. F. Bijlweg in Den Helder. Dankzij een tip kon de politie de man aanhouden.

De man zou volgens het OM al voorwerk hebben gedaan. Vooral uit zijn chatgeschiedenis is veel informatie naar boven gekomen. Zo zou hij informatie over de beveiliging hebben willen verzamelen en wilde hij portofoons bemachtigen. Daarnaast was hij geld aan het inzamelen en probeerde hij aan vuurwerk te komen, stelde de officier van justitie.

Vreedzaam protest
Volgens de advocaat van de verdachte was er geen sprake van een verzetsactie tegen de coronamaatregelen van de overheid. Zijn cliënt zou het altijd bij vreedzame protesten gelaten hebben. Volgens de advocaat kan een getuige bevestigen dat de portofoons voor een kinderspeurtocht bedoeld waren en was het ingezamelde geld een terugbetaling. Omdat het verblijf in de cel grote impact op de verdachte heeft, vroeg de advocaat om opheffing van de voorlopige hechtenis.

Volgens het OM is het lastig om precies te achterhalen wat nu precies de drijfveer is geweest van de verdachte. "Hij geeft eigenlijk geen verklaring en ziet het allemaal als een uit de hand gelopen grap", zei de officier van justitie. Zij wil daarom graag nog een persoonlijkheids- en een omgevingsonderzoek, maar vindt dat de verdachte in de tussentijd vast moet blijven zitten.

Informant
Ook de verdachte zelf kwam nog even aan het woord. Hij vertelde aan de rechters dat hij weinig praat omdat hij lijdt aan PTSS. Hij wilde nog wel wat kwijt over een getuige tegen hem in de zaak: "Dat is een professionele informant. Hij heeft me vol drank gegoten en daarna uitspraken laten doen."

De zitting vandaag bij de rechtbank in Haarlem was een zogenaamde pro-formazitting waarbij gekeken wordt naar wat de stand van de zaak is, welke zaken er nog onderzocht moeten worden en hoe lang de verdachte in voorarrest moet blijven zitten. De rechtbank moet nog een besluit nemen of de man voorlopig vast blijft zitten. Dat wordt morgen duidelijk. In september gaat de zaak weer verder.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)-vuurwerk-en-benzine
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 1 oktober 2021 @ 08:54:35 #143
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201589047
De terreurverdachte komt vandaag voor de rechter :D

quote:
'Vaccinatiestraat gaat in de fik': man die dreigde met aanslag komt voor de rechter

Ralph K. (38) uit Den Helder moet zich vandaag verantwoorden voor de rechter over een vermeende terroristische aanslag die hij wilde plegen op de vaccinatielocatie in zijn stad. K. zou begin dit jaar een explosie hebben beraamd met vuurwerk en benzine. NH Nieuws is in de rechtszaal aanwezig.

De politie kwam K. op het spoor dankzij een tip. Daaruit bleek dat de beraamde ontploffing met zelfgemaakt explosief de vaccinatielocatie twee weken had moeten stilleggen. In een eerste rechtszitting verklaarde K. dat hij er zou zijn ingeluisd door een informant. "Hij goot me vol drank en liet me daarna uitspraken doen."

Op 18 maart dit jaar werd K. aangehouden op verdenking van een 'misdrijf met een terroristisch oogmerk'. Aangezien hij in volledige beperkingen zat en alleen contact met zijn advocaat mocht hebben, werd drie weken later pas naar buiten gebracht dat hij was gearresteerd. De instanties gaven toen aan dat ze zijn actie als een 'daad van terreur' zagen: "De verdachte heeft met zijn handelswijze beoogd om de bevolking ernstige vrees aan te jagen en economische en sociale structuren van het land te ontwrichten."

Voorbereidingen
Het was volgens het Openbaar Ministerie (OM) geen loos dreigement van K.: hij zou al voorbereidingen hebben getroffen. Zo zou hij informatie over de beveiliging van het pand hebben willen verzamelen en wilde hij portofoons bemachtigen. Ook probeerde hij geld in te zamelen en probeerde hij aan vuurwerk te komen. K. zijn intenties kwamen in chats duidelijk naar voren: 'Die vaccinatiestraat gaat gewoon in de fik, die blazen we op.'

Maar volgens de Heldenaar zat er een onschuldige uitleg achter zijn acties. De portofoons zouden nodig zijn geweest voor een kinderspeurtocht en het geld had hij nodig om iemand terug te betalen, vertelde zijn advocaat afgelopen juni tijdens een zogeheten pro-formazitting.

Bovendien had hij het 'altijd bij vreedzame protesten gelaten', en was er geen sprake van 'een verzetsactie tegen de coronamaatregelen van de overheid'. Het OM wilde graag de motieven van de verdachte weten, maar vond het lastig om de drijfveren te achterhalen: "Hij geeft eigenlijk geen verklaring en ziet het allemaal als een uit de hand gelopen grap."

PTSS
K. gaf aan dat hij weinig praatte, omdat hij leed aan een posttraumatische stressstoornis (PTSS). Vandaag wordt mogelijk meer duidelijk: zijn advocaat heeft aangegeven dat zijn cliënt het een en ander zal vertellen. "Maar voorafgaand aan de zitting wil hij nog niets zeggen."

De GGD Hollands Noorden laat weten niet bij de rechtszaak aanwezig te zijn. "Het dreigement heeft natuurlijk impact gehad op de medewerkers", zegt woordvoerder Harry Katstra. "Gelukkig is het niet tot een aanslag gekomen. Al onze locaties waren al beveiligd, maar hierna hebben we deze nog wel even bekeken en waar nodig extra maatregelen genomen."

https://www.nhnieuws.nl/n(...)komt-voor-de-rechter
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 1 oktober 2021 @ 16:42:50 #144
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_201594140
quote:
OM eist 2,5 jaar cel voor beramen aanslag op vaccinatielocatie Den Helder

De 38-jarige Ralph K. heeft vrijdag een celstraf van 2,5 jaar tegen zich horen eisen voor het beramen van een aanslag op een test- en vaccinatielocatie in Den Helder. De verdachte uit Den Helder probeerde vrijdag de rechtbank in Alkmaar ervan te overtuigen dat het ging om een uit de hand gelopen grap: "Ik heb domme uitspraken gedaan."

Volgens het Openbaar Ministerie (OM) wilde K., die op 18 maart werd opgepakt, de aanslag met een vuurwerkbom plegen. Met de bom zou hij een explosie en brand hebben willen veroorzaken in het oude gemeentehuis van Den Helder, waar de GGD vaccineert tegen COVID-19.

Het OM beschouwt dit als het voorbereiden van een terroristisch misdrijf. "De verdachte probeerde een landelijk vaccinatieprogramma op een extreem gewelddadige wijze te saboteren", zei de officier van justitie.

Het bewijs tegen K. bestaat uit onder meer een serie berichten aan demonstratievrienden, waarin hij over de plannen schreef en mensen vroeg om een lont, zwaar vuurwerk en portofoons. In een opgenomen telefoongesprek met een beveiliger dreigde hij: "Er gaat gewoon een vat brandstof met een Cobra 6 door de ramen heen."Ook sprak hij over een mix van olie en benzine, "zodat het goed rookt en de locatie een week is uitgeschakeld".

Maar in de rechtbank zei K.: "Dat was stoere praat, ik wilde hem sarren." De portofoons had hij naar eigen zeggen nodig voor een kinderspeurtocht.

https://www.nu.nl/coronav(...)atie-den-helder.html
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')