abonnement Unibet Coolblue
pi_198914587
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 12:35 schreef Mondkapje het volgende:
Ik heb de discussies gevolgd op radio en tv over de dodelijke bijwerking bij vnl vrouwen, en er wordt erkend dat er bij medicijnen alleen naar mannen wordt gekeken, maar wat ontbreekt is dat iedereen dezelfde dosis krijgt en ik vraag me echt af of dat voor sommige vrouwen met laag gewicht niet wat minder kan.
Zoals toen met dat griepvaccin waarvan later bleek dat vrouwen met een halve dosis beter af waren geweest.

Deskundigen graag hier een discussie over, misschien kunnen die (paar) doden voorkomen worden door vrouwen met laag gewicht een lagere dosis te geven!
Een beetje gif kan net een medicijn zijn maar te veel gif is dodelijk.
Meid.. :')
Mee doen is belangrijker dan winnen!
pi_198914626
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 13:03 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Nu schijnt dat we als mens het fenomeen van expotentiële groei ook niet echt kunnen bevatten (gevoelsmatig onderschatten we dat structureel, zelfs al weten we beter) en omgaan met ongrijpbare onzekerheden kan ook lastig zijn. Daar hangt dat waarschijnlijk mee samen.
Dat is inderdaad ook erg lastig. Zo is het ook heel lastig om te bevatten dat iets oneindig is zoals het heelal. Alles wat wij kennen en doen heeft een begin en een eind, als je nu naar het zuiden zou lopen en in 1 rechte lijn doorloopt (wat natuurlijk niet kan, slechts als voorbeeld) dan kom je weer op je beginplek uit na verloop van tijd. Het voelt oneindig, maar toch is het eindig. Dat iets geen eind of grens heeft, dat is heel lastig te begrijpen.
pi_198914686
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 12:35 schreef Mondkapje het volgende:
Ik heb de discussies gevolgd op radio en tv over de dodelijke bijwerking bij vnl vrouwen, en er wordt erkend dat er bij medicijnen alleen naar mannen wordt gekeken, maar wat ontbreekt is dat iedereen dezelfde dosis krijgt en ik vraag me echt af of dat voor sommige vrouwen met laag gewicht niet wat minder kan.
Zoals toen met dat griepvaccin waarvan later bleek dat vrouwen met een halve dosis beter af waren geweest.

Deskundigen graag hier een discussie over, misschien kunnen die (paar) doden voorkomen worden door vrouwen met laag gewicht een lagere dosis te geven!
Een beetje gif kan net een medicijn zijn maar te veel gif is dodelijk.
Ja meid daar hebben ze vast geen rekening mee gehouden. :')
Het is koud, het is guur....
  Moderator donderdag 8 april 2021 @ 13:13:04 #29
5428 crew  miss_sly
pi_198914705
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 12:51 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Er wordt bij elk middel gekeken en uitgezocht wat de optimale dosering is. Die dosis is niet uit de lucht gegrepen.

Tevens is er nu simpelweg te weinig tijd en te weinig bekend om dit tot in detail te onderzoeken. De kans dat een te lage dosis niet goed genoeg werkt is vele malen groter dan dat een hogere dosis je omlegt.

Het is veel effectiever en eenvoudiger om te bekijken in welke groep het mis gaat zodat je die groep kan uitsluiten van dit vaccin. Op dit moment lijkt het erop of het met name vrouwen tussen de 25 en 55 treft. Sluit die groep uit en geef ze Pfizer/Moderna/Janssen. Geef de mannen gewoon AZ. Zo voorkom je vertragingen en haal je een groot deel van het risico weg.

Er is de komende jaren genoeg tijd om te kijken waarom het mis ging in die groep. Was dit een te hoge dosis, bepaalde hulpstoffen, de conditie van de vrouwen, etc. Het kan allemaal. Dat moeten we uitzoeken om in de toekomst betere en veilige vaccins te maken. Maar dit is niet het moment om hier naar te kijken, we moeten nu vol gas prikken.
Op zich met je eens, behalve dat het natuurlijk wel een patroon is dat medicijnen en behandelingen nog steeds te veel worden gestoeld op de gemiddelde witte man. Ik snap op zich wel dat er vanwege de druk nu misschien andere keuzes zijn gemaakt, maar ik durf te betwijfelen of er uberhaupt is nagedacht over het betrekken van verschillen tussen mannen en vrouwen in de onderzoeken :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198914726
Ow Lord, Sylvana in da house. :')
Het is koud, het is guur....
pi_198914738
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 12:51 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Er wordt bij elk middel gekeken en uitgezocht wat de optimale dosering is. Die dosis is niet uit de lucht gegrepen.

Tevens is er nu simpelweg te weinig tijd en te weinig bekend om dit tot in detail te onderzoeken. De kans dat een te lage dosis niet goed genoeg werkt is vele malen groter dan dat een hogere dosis je omlegt.

Het is veel effectiever en eenvoudiger om te bekijken in welke groep het mis gaat zodat je die groep kan uitsluiten van dit vaccin. Op dit moment lijkt het erop of het met name vrouwen tussen de 25 en 55 treft. Sluit die groep uit en geef ze Pfizer/Moderna/Janssen. Geef de mannen gewoon AZ. Zo voorkom je vertragingen en haal je een groot deel van het risico weg.

Er is de komende jaren genoeg tijd om te kijken waarom het mis ging in die groep. Was dit een te hoge dosis, bepaalde hulpstoffen, de conditie van de vrouwen, etc. Het kan allemaal. Dat moeten we uitzoeken om in de toekomst betere en veilige vaccins te maken. Maar dit is niet het moment om hier naar te kijken, we moeten nu vol gas prikken.
Wat ik ervan begrijp is dat het gaat om de immuunrespons.
Niet om hulpstoffen, etc.

Wellicht zou een lagere dosering een mildere immuunrespons geven die niet deze bijwerking tot gevolg heeft.
Groepsimmuniteit mag wel het resultaat zijn, maar niet het doel... - Vallon
  Moderator donderdag 8 april 2021 @ 13:23:46 #32
5428 crew  miss_sly
pi_198914856
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 13:14 schreef TweedeKlum het volgende:
Ow Lord, Sylvana in da house. :')
Je doelt hiermee op de opmerking "gemiddelde witte man".
Dat is erg jammer dat je alleen dat eruit trekt.

Het is een feit dat al decennia een heleboel zaken, zoals medijcijnen, behandelingen, maar ook bepaalde hulpmiddelen zoals kogelwerende vesten, worden gebaseerd op degenen die ermee bezig zijn en daardoor een beperkt kader hebben: de gemiddelde witte man. Dat is in de basis helemaal niet omdat deze mannen niet wensen na te denken over vrouwen of mensen van kleur, maar omdat het simpelweg heel lang bij niemand is opgekomen dat mensen van kleur of vrouwen niet gewoon kleinere, lichtere mannen zijn of gekleurde mannen. Er zijn nou eenmaal werkelijk fysieke verschillen waar rekening mee gehouden moet worden om medicijnen en behandelingen bijvoorbeeld voor andere groepen óók zinvol te maken.

Bij vrouwen doet een hartinfarct zich bijvoorbeeld vaak anders voor dan bij mannen. De behandeling ervan heeft ook een andere invalshoek nodig dan bij een man.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198914872
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 13:13 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Op zich met je eens, behalve dat het natuurlijk wel een patroon is dat medicijnen en behandelingen nog steeds te veel worden gestoeld op de gemiddelde witte man. Ik snap op zich wel dat er vanwege de druk nu misschien andere keuzes zijn gemaakt, maar ik durf te betwijfelen of er uberhaupt is nagedacht over het betrekken van verschillen tussen mannen en vrouwen in de onderzoeken :)
Ik vind dit vrij ver gezocht en ben benieuwd of je dit kunt onderbouwen met feiten.

Zover ik weet hebben de meeste geneesmiddelen een dosering die bepaald wordt aan de hand van (maar niet beperkt tot) factoren als lengte/gewicht/geslacht/ernst van de ziekte. Het is zeker niet zo dat iedereen eenzelfde hoeveelheid anti-depressiva of chemokuur krijgt om maar wat te noemen.
pi_198914907
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 13:15 schreef Wantie het volgende:

[..]

Wat ik ervan begrijp is dat het gaat om de immuunrespons.
Niet om hulpstoffen, etc.

Wellicht zou een lagere dosering een mildere immuunrespons geven die niet deze bijwerking tot gevolg heeft.
Dan is er weer een gerede kans dat de immuunrespons niet afdoende is om bescherming te bieden.

Er is uiteraard onderzoek naar nodig, en ik denk dat dat ook gaat gebeuren.
  Moderator donderdag 8 april 2021 @ 13:32:45 #35
5428 crew  miss_sly
pi_198914992
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 13:24 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik vind dit vrij ver gezocht en ben benieuwd of je dit kunt onderbouwen met feiten.

Zover ik weet hebben de meeste geneesmiddelen een dosering die bepaald wordt aan de hand van (maar niet beperkt tot) factoren als lengte/gewicht/geslacht/ernst van de ziekte. Het is zeker niet zo dat iedereen eenzelfde hoeveelheid anti-depressiva of chemokuur krijgt om maar wat te noemen.
Ik vond deze bijvoorbeeld best verhelderend:
https://www.theguardian.c(...)-for-men-car-crashes

Niet alleen over medicatie, overigens, maar deels ook wel.

https://huisarts.bsl.nl/s(...)infarct-bij-vrouwen/

https://www.quest.nl/mens(...)der-goed-dan-mannen/

Verder misschien wel wat offtopic, maar toch niet helemaal :)
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198915318
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 13:08 schreef GereDathan het volgende:
als je nu naar het zuiden zou lopen en in 1 rechte lijn doorloopt (wat natuurlijk niet kan, slechts als voorbeeld) dan kom je weer op je beginplek uit na verloop van tijd. Het voelt oneindig, maar toch is het eindig.
Nee dat is een aanname gebaseerd op wat je nu denkt te weten. Zelfs als het uitvoerbaar was hoeft dat niet het resultaat te zijn.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_198915380
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 13:24 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Ik vind dit vrij ver gezocht en ben benieuwd of je dit kunt onderbouwen met feiten.

Zover ik weet hebben de meeste geneesmiddelen een dosering die bepaald wordt aan de hand van (maar niet beperkt tot) factoren als lengte/gewicht/geslacht/ernst van de ziekte. Het is zeker niet zo dat iedereen eenzelfde hoeveelheid anti-depressiva of chemokuur krijgt om maar wat te noemen.
Het verschil tussen mannen en vrouwen is niet meegenomen o.a. vanwege de tijdsdruk, was gisteren bij Nieuwsuur.

Maar ipv het nu op zijn beloop te laten, kunnen ze de sterfgevallen onderzoeken. Betreft het allemaal vrouwen van een laag gewicht, dan zou je de dosering voor vrouwen met bepaald laag gewicht kunnen wijzigen. Zoveel werk is het niet om in de fabriek vaccins met lagere doses te maken.
Het stoort me wat men nu zegt: het zijn maar een aantal vrouwen en dat is collateral damage.
  donderdag 8 april 2021 @ 14:20:35 #38
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_198915534
Ik laat mij onder geen enkel beding vaccineren.

Ze zullen mij wel met een squad team komen arresteren en mij vastbinden om die spuit in mij te krijgen en zelfs dan zou ik mij verzetten.
pi_198915598
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 14:20 schreef Ixnay het volgende:
Ik laat mij onder geen enkel beding vaccineren.

Ze zullen mij wel met een squad team komen arresteren en mij vastbinden om die spuit in mij te krijgen en zelfs dan zou ik mij verzetten.
Zie hier een ontzettend stoere meneer.
pi_198915631
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 14:20 schreef Ixnay het volgende:
Ik laat mij onder geen enkel beding vaccineren.

Ze zullen mij wel met een squad team komen arresteren en mij vastbinden om die spuit in mij te krijgen en zelfs dan zou ik mij verzetten.
Vreemde fantasie.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_198915645
quote:
Dit is de enige waar ik iets over kan zeggen, de andere moet ik eerst lezen.

Dit is een bekende situatie. Dit komt mede omdat hartinfarcten bij vrouwen andere symptomen heeft. Daardoor worden ze vaak niet herkend. Uit eigen bron, ik ben al vele jaren BHV'er en er is op de herhaling al jaren aandacht hiervoor.
pi_198915652
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 14:20 schreef Ixnay het volgende:
Ik laat mij onder geen enkel beding vaccineren.

Ze zullen mij wel met een squad team komen arresteren en mij vastbinden om die spuit in mij te krijgen en zelfs dan zou ik mij verzetten.
Om over 5 weekjes met trillende handjes en een zweetdruppeltje op het hoofd bij de GGD te zitten voor het prikje. Internet held _O-
  donderdag 8 april 2021 @ 14:30:15 #43
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_198915659
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 12:32 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Het is altijd goed om kritisch te zijn, ook op vaccinaties. Maar als je daarin doorschiet dan gaat er iets niet goed.

Wat ik erg vermakelijk vind is dat er een groep wappies is die zegt dat de "normale mensen" schaapjes zijn die bang zijn voor een "niet bestaand" virus. We zijn een bang bibberend groepje wat in de macht is van de overheid zeggen ze dan.

Diezelfde wappies zijn echter bang voor:
* The great reset
* 5G
* 6G
* Soros
* Bildenberg
* Bill Gates
* Vaccinaties
* Mondkapjes
* Pedofiele wereldleiders
* Pizza gate
* Satanische kindermoorden
* nog veel meer onzin

Corona is aantoonbaar, en alles hierboven niet _O-
Precies ja. Perfect zoals de media het vertellen.

Iemand die ook maar een beetje kritisch is op de integriteit van leiders en hoe zij omgaan met virussen, dat is meteen ook zo'n idioot die gelooft dat de aarde plat is en dat 5G virussen verspreiden en die gelooft ook in de pizza gate.

Het aantal mensen wereldwijd die kritisch is op wereldleiders en die ook nog eens gelooft dat de aarde rond is is exact 0.

Idioten zijn kritisch.
Niet-idioten zijn volgzaam.
Geen discussie.
pi_198915667
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 14:04 schreef Mondkapje het volgende:

[..]

Het verschil tussen mannen en vrouwen is niet meegenomen o.a. vanwege de tijdsdruk, was gisteren bij Nieuwsuur.

Maar ipv het nu op zijn beloop te laten, kunnen ze de sterfgevallen onderzoeken. Betreft het allemaal vrouwen van een laag gewicht, dan zou je de dosering voor vrouwen met bepaald laag gewicht kunnen wijzigen. Zoveel werk is het niet om in de fabriek vaccins met lagere doses te maken.
Gewoon Pfizer/Moderna gebruiken, waarom zo moeilijk doen met verschillende doseringen die niet eens getest zijn?

quote:
Het stoort me wat men nu zegt: het zijn maar een aantal vrouwen en dat is collateral damage.
Het zijn ook mannen, en dit wordt niet gesteld.
  donderdag 8 april 2021 @ 14:33:18 #45
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_198915708
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 14:29 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Om over 5 weekjes met trillende handjes en een zweetdruppeltje op het hoofd bij de GGD te zitten voor het prikje. Internet held _O-
Nooit.
pi_198915715
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 14:30 schreef Ixnay het volgende:

Het aantal mensen wereldwijd die kritisch is op wereldleiders en die ook nog eens gelooft dat de aarde rond is is exact 0.

Plat bedoel je, hoop ik.
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
  Moderator donderdag 8 april 2021 @ 14:34:51 #47
5428 crew  miss_sly
pi_198915722
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 14:29 schreef GereDathan het volgende:

[..]

Dit is de enige waar ik iets over kan zeggen, de andere moet ik eerst lezen.

Dit is een bekende situatie. Dit komt mede omdat hartinfarcten bij vrouwen andere symptomen heeft. Daardoor worden ze vaak niet herkend. Uit eigen bron, ik ben al vele jaren BHV'er en er is op de herhaling al jaren aandacht hiervoor.
Inmiddels is daar gelukkig aandacht voor. Daar is ook een en ander aan vooraf gegaan om dat te bewerkstelligen.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 8 april 2021 @ 14:36:44 #48
44745 Ixnay
On The Hombre
pi_198915744
quote:
7s.gif Op donderdag 8 april 2021 14:34 schreef Mr.Sandman het volgende:

[..]

Plat bedoel je, hoop ik.
Nee ik bedoelde rond, zoals het er staat.

Slimme mensen zijn nooit kritisch op een leider en lopen er netjes achter aan en trekken een nummertje voor een vaccin.

Zo wordt het ons verteld.
pi_198915756
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 14:36 schreef Ixnay het volgende:

[..]

Nee ik bedoelde rond, zoals het er staat.

Slimme mensen zijn nooit kritisch op een leider.
Hoe weet jij dat dan?
[quote][img]https://fokstatic.nl/p/7s.gif[/img] Op dinsdag 11 oktober 2022 12:04 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
wat ben je toch ook een zielig figuur :')
pi_198915790
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 14:34 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Inmiddels is daar gelukkig aandacht voor. Daar is ook een en ander aan vooraf gegaan om dat te bewerkstelligen.
Het belangrijkste was dat we het te weten kwamen ;) Voortschrijdend inzicht zullen we maar zeggen.

Maar inderdaad goed dat er nu aandacht voor is!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')