abonnement Unibet Coolblue
pi_198911302
‘Regels voor kopen op afspraak werken niet’.


quote:
De verplichting die momenteel geldt om vier uur van tevoren te reserveren voor een winkelafspraak werkt niet voor zowel consumenten als winkelbedrijven.
De meerderheid van de beschikbare plekken blijft leeg en een op de vijf consumenten die een reservering maakt, komt uiteindelijk niet opdagen. Dat becijferde branchevereniging INretail na een enquête onder de leden.

Dubbel gepakt

Volgens de branchevereniging worden winkelbedrijven zelfs dubbel gepakt. Doordat kopers niet komen opdagen ontstaan er onverwacht lege plekken in de reserveringsagenda, maar die gaten mogen niet aan een andere consument beschikbaar worden gesteld. „Omzetkansen kunnen zo niet worden benut terwijl de non-food retail nog steeds verlies lijdt en inmiddels een miljardenschuld heeft opgebouwd.”

Ook consumenten hebben volgens INretail moeite met de regels. Zo zou er weinig begrip zijn voor de maatregelen. Een op de vijf consumenten vraagt aan winkeliers om soepel met de regels om te gaan. Maar als ze dat doen dan lopen ondernemers het risico beboet te worden.

Versoepelen

INretail vindt sowieso dat de extra coronabeperkingen voor winkels geschrapt moeten worden omdat ze in de ogen van de brancheorganisatie op een veilige manier open kunnen. De brancheorganisatie roept het kabinet daarom nogmaals op maatregelen voor winkelbezoek te versoepelen.
De zoveelste Cojona miskleun! 8-)
pi_198911323
Laatst een product besteld en dat mocht ik meteen op komen halen.

Bij navraag kreeg ik als antwoord.

"We moeten roeien met de riemen die we hebben."
  donderdag 8 april 2021 @ 08:47:10 #3
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198911333
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_198911357
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 08:45 schreef Nober het volgende:
Laatst een product besteld en dat mocht ik meteen op komen halen.

Bij navraag kreeg ik als antwoord.

"We moeten roeien met de riemen die we hebben."
Als je zou willen kun je zo'n retailer vreselijk naaien...
En zij betalen uiteindelijk het gelag....

En alle supermarkten in Nederland, draaien 3 keer rond en, weten haast niet meer wat ze met de dagelijkse kerstomzet moeten doen... :')
pi_198911397
Moest laatst een klein hangslotje hebben. Dacht dat bouwmarkten open waren, dus ben er gewoon naartoe gegaan, maar helaas: dichte deur. Aangebeld, gezegd dat ik slotje wou, afgerekend en weer huiswaarts gegaan.

Zo kan het toch ook?
pi_198911417
Ik ben zelf bedrijfsleider in een winkel en we handhaven alleen maar strikt op het maximaal aantal personen per vierkante meter. We moeten inderdaad roeien met de riemen die we hebben.

[ Bericht 0% gewijzigd door Luckyseven op 08-04-2021 17:07:55 ]
pi_198911430
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 08:54 schreef Luckyseven het volgende:
Ik ben zelf bedrijfsleider in een winkel en we handhaven alleen maar strikt op het maximaal aantal persoelnen per vierkante meter. We moeten inderdaad roeien met de riemen die we hebben.
Dus dat hele vooraf bellen en die 4 uur doen jullie gewoon niet aan?
  donderdag 8 april 2021 @ 08:58:29 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198911448
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 08:45 schreef Nober het volgende:
Laatst een product besteld en dat mocht ik meteen op komen halen.

Bij navraag kreeg ik als antwoord.

"We moeten roeien met de riemen die we hebben."
Dit idd, bij verschillende winkels.
Vorige week kon ik om 08.30 een winkelafspraak om 09.00 uur inplannen, was ik ook heel blij mee.

De enige plek waar dat niet lukt is Ikea, daar mag je al blij zijn als je volgende week een afspraak kunt inplannen bij een Ikea aan de andere kant van het land.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198911453
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 08:52 schreef myShizzle het volgende:
Aangebeld, gezegd dat ik slotje wou, afgerekend en weer huiswaarts gegaan.
Kon je gewoon naar binnen en pakken?
pi_198911467
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 08:58 schreef Leandra het volgende:
De enige plek waar dat niet lukt is Ikea, daar mag je al blij zijn als je volgende week een afspraak kunt inplannen bij een Ikea aan de andere kant van het land.
Heel Nederland wil naar IKEA... :')
Ik krijg ook steeds excuus mail van hun dat het niet helemaal goed gaat etc...
pi_198911473
Ik was van de week bij een winkel in Utrecht die gewoon open was als je aanbelde, hing aan de deur gewoon een bordje met 'wij zijn open zonder afspraak'. Ik dacht dat daar wel op gehandhaafd zou zijn, maar mij best verder.

Het is gewoon een mager kutsysteem
-nee-
pi_198911560
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 08:52 schreef myShizzle het volgende:
Moest laatst een klein hangslotje hebben. Dacht dat bouwmarkten open waren, dus ben er gewoon naartoe gegaan, maar helaas: dichte deur. Aangebeld, gezegd dat ik slotje wou, afgerekend en weer huiswaarts gegaan.

Zo kan het toch ook?
Officieel moet er dan 4uur tussen zitten. (tussen bestellen en afhalen)
pi_198911575
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 09:09 schreef Houtenbeen het volgende:

[..]

Officieel moet er dan 4uur tussen zitten. (tussen bestellen en afhalen)
Paarse krokodil _O_

'Ja hij staat daar' _O_
-nee-
pi_198911576
De manier waarop er wordt omgegaan met veel van deze knullige regeltjes doet me denken aan andere historische toneelstukjes zoals de toenmalige drooglegging in de USA, waarbij op papier de regel er inderdaad is, maar er in de praktijk door zowel aanbieder als afnemer zo goed en zo kwaad als het gaat gewoon vrij massaal omheen gewerkt wordt.
pi_198911586
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 08:52 schreef myShizzle het volgende:
Moest laatst een klein hangslotje hebben. Dacht dat bouwmarkten open waren, dus ben er gewoon naartoe gegaan, maar helaas: dichte deur. Aangebeld, gezegd dat ik slotje wou, afgerekend en weer huiswaarts gegaan.

Zo kan het toch ook?
Hier is de bouwmarkt open. Je loopt naar binnen, spreekt niemand, en winkelt rustig wat uren en uren kan duren en rekent dan af.
Ik was er ongeveer een uur en had rustig nog langer kunnen zoeken.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 8 april 2021 @ 09:13:22 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_198911595
Ja, maar in een non-food retail winkel slaat corona toe als je daar binnenloopt zonder dat je minstens 4 uur van tevoren een afspraak gemaakt hebt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_198911603
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 08:56 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Dus dat hele vooraf bellen en die 4 uur doen jullie gewoon niet aan?
Ik heb nog geen winkel gevonden die zich aan de 4 uur regel houdt.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  User die overal opduikt 2022 donderdag 8 april 2021 @ 09:15:22 #18
186611 Haags
pi_198911610
Goh, je verwacht het niet he?
Zonder wrijving geen glans
pi_198911611
De meeste regels zijn een groot toneelstukje en we doen allemaal braaf mee anders ben je een wappie of krijg je als ondernemer een gigantische boette.
pi_198911693
Op zich werkt de regel denk ik best goed om reisbewegingen te voorkomen. Ik vind het allemaal zoveel gedoe dat ik er niet eens aan begin om afspraken te maken.
pi_198911700
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 09:15 schreef Glazenmaker het volgende:
De meeste regels zijn een groot toneelstukje en we doen allemaal braaf mee anders ben je een wappie of krijg je als ondernemer een gigantische boette.
Doet mij weer denken aan...

pi_198911748
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 08:58 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Kon je gewoon naar binnen en pakken?
Nee, moest wel buiten wachten en de ingang was geblokkeerd met een behangtafel oid.
Eigenaar heeft het gepakt en pinnen was ook op afstand.

Kan heel prima zo dacht ik
pi_198911790
Gisteren op Eenvandaag een item over grensdorp Dinxperlo. Liep er een te klagen dat ze nu geen boodschappen kon doen bij de super aan de andere kant van de straat (Duitsland), omdat je dan een negatieve test op zak moet hebben.

Daar heb je toch gewoon schijt aan dan? Je kan het jezelf echt heel moeilijk gaan maken zo. Dus ik snap winkeliers wel die de regels soepel hanteren.
^ To je nesmysl ^
pi_198911998
Hoewel het concept op zich wel werkt is vier uur van te voren belachelijk. Als er plek is, is er plek. Tijd die ertussen moet zitten zou niet relevant moeten zijn.

Maar heb al gemerkt dat de kleinere winkeliers zich niet aan die vier uur houden (en terecht)
Als ik thuis zit en me bedenk dat iets nodig heb, bel ik met de winkel en maak ik een afspraak voor het eerst beschikbare tijdslot. Of misschien wat later op de dag, maar nog nooit heeft er 4 uur tussen gezeten, doorgaans een uurtje.
pi_198912050
Ik winkel gewoon zonder afspraak. Je kan gewoon overal naar binnenlopen hoor. De Sting hier mag 50 mensen binnen hebben, er lopen altijd maar max 10 mensen. Niemand vroeg wat.

Dat winkelen op afspraak is een debiel regeltje.
pi_198912154
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 09:24 schreef Lokasenna het volgende:
Op zich werkt de regel denk ik best goed om reisbewegingen te voorkomen. Ik vind het allemaal zoveel gedoe dat ik er niet eens aan begin om afspraken te maken.
Dat hoeft ook niet meer
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198912173
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 09:33 schreef TyVole het volgende:
Gisteren op Eenvandaag een item over grensdorp Dinxperlo. Liep er een te klagen dat ze nu geen boodschappen kon doen bij de super aan de andere kant van de straat (Duitsland), omdat je dan een negatieve test op zak moet hebben.

Daar heb je toch gewoon schijt aan dan? Je kan het jezelf echt heel moeilijk gaan maken zo. Dus ik snap winkeliers wel die de regels soepel hanteren.
Ik wist ook niet wat ik hoorde... Elk mens met meer dan 1 hersencel gaat gewoon naar die supermarkt.

En dan nog die opmerking dat merkel hier niet over nagedacht had... Dat hoeft ook niet want ze ging er terecht vanuit dat mensen in die situatie schijt hebben aan die regel.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 8 april 2021 @ 10:04:18 #28
168739 Red_85
'echt wel'
pi_198912187
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 10:03 schreef sjorsie1982 het volgende:

[..]

Ik wist ook niet wat ik hoorde... Elk mens met meer dan 1 hersencel gaat gewoon naar die supermarkt.
Exact.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  Moderator / Redactie Sport donderdag 8 april 2021 @ 10:07:06 #29
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_198912225
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 09:33 schreef TyVole het volgende:
Gisteren op Eenvandaag een item over grensdorp Dinxperlo. Liep er een te klagen dat ze nu geen boodschappen kon doen bij de super aan de andere kant van de straat (Duitsland), omdat je dan een negatieve test op zak moet hebben.

Daar heb je toch gewoon schijt aan dan? Je kan het jezelf echt heel moeilijk gaan maken zo. Dus ik snap winkeliers wel die de regels soepel hanteren.
Voelen die mensen zich te goed voor de Jumbo dat 3 huisnummers naast hen ligt? Ophef om niks weer.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_198912346
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 10:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Voelen die mensen zich te goed voor de Jumbo dat 3 huisnummers naast hen ligt? Ophef om niks weer.
DuItSlAnD iScH GoEdKoPeR!
pi_198912370
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 10:07 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Voelen die mensen zich te goed voor de Jumbo dat 3 huisnummers naast hen ligt? Ophef om niks weer.
Die hele uitzending was ophef om niks.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  donderdag 8 april 2021 @ 10:23:01 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198912428
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 09:50 schreef LanaMyst het volgende:
Hoewel het concept op zich wel werkt is vier uur van te voren belachelijk. Als er plek is, is er plek. Tijd die ertussen moet zitten zou niet relevant moeten zijn.

Maar heb al gemerkt dat de kleinere winkeliers zich niet aan die vier uur houden (en terecht)
Als ik thuis zit en me bedenk dat iets nodig heb, bel ik met de winkel en maak ik een afspraak voor het eerst beschikbare tijdslot. Of misschien wat later op de dag, maar nog nooit heeft er 4 uur tussen gezeten, doorgaans een uurtje.
Bij veel winkels kom je niet eens binnen voor afhalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 8 april 2021 @ 10:49:23 #33
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_198912832
Zo'n proces werkt zo goed als de zwakste schakel... en laten dat nou eigenlijk altijd mensen zijn. :D

Bij een niet nader te noemen winkel in de buurt van het weekend:
Halloe, heeft u een afspraak gemaakt?
Euhm... Nee.
Ok, loopt u maar door hoor, voor deze keer.

En dat x 3 in 5 minuten. :') Lekker bezig, maar ergens ook wel begrijpelijk.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_198912970
Het ziet er naar uit dat winkeliers nog maar net bovenwater blijven.

Het kabinet kennende zullen de maatregelen nog wat extra aangescherpt worden.
  donderdag 8 april 2021 @ 11:01:09 #35
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198912990
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 10:59 schreef tuinkabouter5000 het volgende:
Het ziet er naar uit dat winkeliers nog maar net bovenwater blijven.

Het kabinet kennende zullen de maatregelen nog wat extra aangescherpt worden.
"We" krijgen weer de schuld dat de maatregelen niet helpen en "de cijfers" weer omhoog gaan.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_198913017
Je kon toch van tevoren invullen dat dit niet zou werken, domme onhandige regels
  donderdag 8 april 2021 @ 11:05:00 #37
3542 Gia
User under construction
pi_198913040
Bij een tuincentrum in de buurt moest je voor binnen een afspraak maken, maar buiten kon je zonder afspraak terecht.
Echter, laad je je wagen vol planten, moet je naar binnen om af te rekenen. Hele winkel door, dus.
Vragen ze ook nog hoe laat je een afspraak had. Eh, niet!
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 8 april 2021 @ 11:09:37 #38
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198913106
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 09:25 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Doet mij weer denken aan...

[ afbeelding ]
Wappies die de term wappie proberen te claimen :')
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 donderdag 8 april 2021 @ 11:12:57 #39
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_198913150
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 11:05 schreef Gia het volgende:
Bij een tuincentrum in de buurt moest je voor binnen een afspraak maken, maar buiten kon je zonder afspraak terecht.
Echter, laad je je wagen vol planten, moet je naar binnen om af te rekenen. Hele winkel door, dus.
Vragen ze ook nog hoe laat je een afspraak had. Eh, niet!
Same here. Ik had 4 zakken potgrond nodig maar moest vervolgens de hele winkel door om af te rekenen :') Heb de kar laten staan. Ze zoeken het maar uit. Een ander tuincentrum had gelukkig wel de mogelijkheid om buiten af te rekenen O+
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_198913171
ach ja, zolang al het onbegrip geen geschreeuw naar de winkeliers oplever....... zucht .... altijd maar weer tokkies.

wat is er nou zo erg om even wat stomme regeltjes te volgen. het gaat elke dag al minder streng.
eerst kon je zelfs met afspraak niet naar binnen, als je de bevestiging niet uitgeprint bij je had.
laatst kon ik gewoon doorlopen, niemand die vragen stelt, winkel was al aardig vol met mensen.

maar nee, eerst schreeuwen, de regels werken toch niet, er is geen mondkapje die bij mijn outfit past, Bill Gates, 5G, de Pentium 5! Wappie2.0++
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 8 april 2021 @ 11:24:02 #41
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198913309
Hedde gij un penti um?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_198915922
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 08:56 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Dus dat hele vooraf bellen en die 4 uur doen jullie gewoon niet aan?
Als mensen ons bellen dan plannen we ze wel in. Maar mochten er klanten voor de deur staan laten we ze gewoon maar binnen mits het maximaal aantal bezoekers niet overschreden is.
  donderdag 8 april 2021 @ 14:52:40 #43
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198915965
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 14:50 schreef Luckyseven het volgende:

[..]

Als mensen ons bellen dan plannen we ze wel in. Maar mochten er klanten voor de deur staan laten we ze gewoon maar binnen mits het maximaal aantal bezoekers niet overschreden is.
Logisch. Welk nut dient die 4 uur vooraf als je lege slots beschikbaar hebt?
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_198915976
zie je wel. en zo doen meer winkels dat.
heb je een klant voor de deur staan dan schrijf je op dat die persoon gisteren een afspraak gemaakt had.
bij de Karwei vragen ze er niet eens meer naar.

overigens maken de meeste klanten een afspraak. het gaat om die enkeling die weer aandacht wilt.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_198915981
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 14:52 schreef daNpy het volgende:

[..]

Logisch. Welk nut dient die 4 uur vooraf als je lege slots beschikbaar hebt?
het idee daarachter was om funshoppen tegen te gaan.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
  donderdag 8 april 2021 @ 14:54:15 #46
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_198915988
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 14:53 schreef spectrumanalyser het volgende:

[..]

het idee daarachter was om funshoppen tegen te gaan.
Ahja, daar doe ik sowieso niet aan.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_198916947
Gewoon mensen die niet komen opdagen 100 euro boete opleggen dan werkt het ineens wel
  donderdag 8 april 2021 @ 16:39:50 #48
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198917611
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 15:52 schreef GeneralRadek het volgende:
Gewoon mensen die niet komen opdagen 100 euro boete opleggen dan werkt het ineens wel
Ja, moet je 4 dagen vantevoren een afspraak inplannen en als je niet op komt dagen een boete? Dan gaan mensen dus fijn met Coronaverschijnselen winkelen, al dan niet na een test te hebben gedaan, maar dan waarschijnlijk zelfs met een positieve test op zak toch gaan.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198917826
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 10:16 schreef Bocaj het volgende:

[..]

DuItSlAnD iScH GoEdKoPeR!
Precies, we hebben hier veel teveel dure ondernemers/winkeliers daar geld naar brengen wordt je eigen ondergang. Denk dat daarom een negatieve coronatest verplicht is voor Nederlanders in Duistland. Want anders brengt iedereen in de grensstreken het geld naar Duitsland.
  donderdag 8 april 2021 @ 17:21:35 #50
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_198918165
Hier in het lokale winkelcentrum zijn de helft van de winkels gewoon open. Goede zaak.
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')