abonnement Unibet Coolblue
pi_198980630
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 18:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Bij afgifte van een pakket kun je leeftijd verificatie doen, kan als optie bij TNT.
Als webshop mag je absoluut geen ID kaart informatie verwerken, dat is slechts voorbehouden aan financieele dienst verleners als onderdeel van KYC.
Er zijn meer dienstverleners die een KYC principe moeten handhaven. Zoals bijvoorbeeld leveranciers van goederen onder de WWM.
pi_198981074
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 22:08 schreef baskick het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld iDIN.
Nou volgens mij heb ik dat niet, wel DigiD.
pi_198981534
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 23:18 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Er zijn meer dienstverleners die een KYC principe moeten handhaven. Zoals bijvoorbeeld leveranciers van goederen onder de WWM.
Jawel, maar KYC word meestal gebruikt voor zaken waar centjes in om gaan, ter voorkoming van witwassen en of criminele/terrorisme financiering.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198982124
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 04:06 schreef raptorix het volgende:

[..]

Jawel, maar KYC word meestal gebruikt voor zaken waar centjes in om gaan, ter voorkoming van witwassen en of criminele/terrorisme financiering.
Toch denk dat als je als minderjarige (zonder vergunning) iets bestelt op internet, de bezorger niet altijd je ID vraagt.
pi_198982192
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 08:19 schreef JDx het volgende:

[..]

Toch denk dat als je als minderjarige (zonder vergunning) iets bestelt op internet, de bezorger niet altijd je ID vraagt.
Nee dat kun je als optie gebruiken bij het versturen van een pakket.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198982443
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 00:11 schreef JDx het volgende:

[..]

Nou volgens mij heb ik dat niet, wel DigiD.
Ik denk dat je wel iDIN 'hebt', maar het niet kent. Iedereen met een betaalrekening bij ABN, ASN, Bunq, ING, Rabobank, RegioBank, SNS en Triodos Bank kan iDIN gebruiken (daar waar het aangeboden wordt).

Het gebruik van DigiD is voorbehouden aan overheden en organisaties die een overheidstaak uitvoeren (denk aan ziekenhuizen en zorgverzekeraars). Webshops vallen daar niet onder.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_198982459
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 18:24 schreef raptorix het volgende:

[..]

Bij afgifte van een pakket kun je leeftijd verificatie doen, kan als optie bij TNT.
Als webshop mag je absoluut geen ID kaart informatie verwerken, dat is slechts voorbehouden aan financieele dienst verleners als onderdeel van KYC.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 04:06 schreef raptorix het volgende:

[..]

Jawel, maar KYC word meestal gebruikt voor zaken waar centjes in om gaan, ter voorkoming van witwassen en of criminele/terrorisme financiering.
Dus niet 'voorbehouden aan'.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_198982473
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:08 schreef baskick het volgende:

[..]

[..]

Dus niet 'voorbehouden aan'.
Nou ja, laat ik het zo zeggen, dat ik niet wist dat je dat spul uberhaupt via internet kunt bestellen.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198982483
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:10 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nou ja, laat ik het zo zeggen, dat ik niet wist dat je dat spul uberhaupt via internet kunt bestellen.
Dat weet ik ook niet, maar dat wordt ook door niemand gesteld.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_198982487
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:11 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat weet ik ook niet, maar dat wordt ook door niemand gesteld.
Ik doelde erop dat de term KYC over het algemeen betrekking heeft op Financiėle diensten en dat het daar in de meeste gevallen verplicht is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_198983174
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 04:06 schreef raptorix het volgende:

[..]

Jawel, maar KYC word meestal gebruikt voor zaken waar centjes in om gaan, ter voorkoming van witwassen en of criminele/terrorisme financiering.
Oh dat is zeker waar, maar m'n reactie was meer dat je te kort door de bocht ging bij stellen dat het per definitie niet mag ;-)

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:10 schreef raptorix het volgende:

[..]

Nou ja, laat ik het zo zeggen, dat ik niet wist dat je dat spul uberhaupt via internet kunt bestellen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:11 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat weet ik ook niet, maar dat wordt ook door niemand gesteld.
Hierbij stel ik het alvast :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 09:06 schreef baskick het volgende:

[..]

Ik denk dat je wel iDIN 'hebt', maar het niet kent. Iedereen met een betaalrekening bij ABN, ASN, Bunq, ING, Rabobank, RegioBank, SNS en Triodos Bank kan iDIN gebruiken (daar waar het aangeboden wordt).

Het gebruik van DigiD is voorbehouden aan overheden en organisaties die een overheidstaak uitvoeren (denk aan ziekenhuizen en zorgverzekeraars). Webshops vallen daar niet onder.
Maar wat helaas dus ook geen dekkend middel is, omdat er ook banken zijn die het niet ondersteunen. (zoals de mijne)
pi_198983348
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:24 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Oh dat is zeker waar, maar m'n reactie was meer dat je te kort door de bocht ging bij stellen dat het per definitie niet mag ;-)
[..]

[..]

Hierbij stel ik het alvast :D
[..]

Maar wat helaas dus ook geen dekkend middel is, omdat er ook banken zijn die het niet ondersteunen. (zoals de mijne)
Nee, wellicht waarschijnlijk niet. Maar wel het gros van Nederland, vermoed ik. Het is in elk geval een middel om leeftijd te checken voor webshops zonder dat pas na verzending aan de deur blijkt dat iemand te jong is.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_198983439
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:34 schreef baskick het volgende:

[..]

Nee, wellicht waarschijnlijk niet. Maar wel het gros van Nederland, vermoed ik. Het is in elk geval een middel om leeftijd te checken voor webshops zonder dat pas na verzending aan de deur blijkt dat iemand te jong is.
Dat is absoluut waar. Het zou op zich een hele gunstige zijn als alle banken gingen participeren. Maar het probleem gaat wel zijn, wat als de bezorger het vervolgens aan de minderjarige bewoner geeft. Er is een kleine wetswijziging nodig denk ik.
pi_198983986
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 10:40 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Dat is absoluut waar. Het zou op zich een hele gunstige zijn als alle banken gingen participeren. Maar het probleem gaat wel zijn, wat als de bezorger het vervolgens aan de minderjarige bewoner geeft. Er is een kleine wetswijziging nodig denk ik.
Daar is of wordt aan gewerkt. Ik zie dat versie 1 van het alcoholbesluit in consultatie is geweest. Hoofdstuk 5, artikel 13 gaat over de verkoop op afstand:
quote:
1. Een geborgde werkwijze als bedoeld in artikel 20a, eerste lid, onderdeel b, van de wet bevat ten minste een concrete beschrijving van de wijze waarop:
a. de verkoper er zorg voor draagt dat bij iedere overdracht van alcoholhoudende drank tussen eventuele ketenpartijen en bij de overdracht naar de koper geborgd is dat de leeftijd van de persoon aan wie de alcoholhoudende drank wordt afgeleverd op het moment van aflevering wordt vastgesteld overeenkomstig artikel 20, tweede lid, van de wet;
b. de verkoper er zorg voor draagt dat de alcoholhoudende drank slechts op het adres van de geadresseerde of bij een distributiepunt wordt afgeleverd;
c. de verkoper er zorg voor draagt dat de actuele geborgde werkwijze bekend en inzichtelijk is voor degenen die werkzaam zijn onder verantwoordelijkheid van de verkoper; en
d. de verkoper ten minste eens per jaar een onderzoek verricht naar de uitvoering van de bij en krachtens artikel 20a, eerste lid, onderdeel b, van de wet, voor hem geldende verplichtingen en eventueel geconstateerde tekortkomingen corrigeert.

2. De beschrijving van de geborgde werkwijze is op elk moment actueel.

3. Bij ministeriėle regeling worden nadere regels gesteld met betrekking tot het leeftijdsverificatiesysteem, bedoeld in artikel 20a, eerste lid, onderdeel a, van de wet.
Als ik het goed begrijp dus controle bij aflevering (en niet perse ook bij aankoop).
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_198984031
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:31 schreef baskick het volgende:

[..]

Daar is of wordt aan gewerkt. Ik zie dat versie 1 van het alcoholbesluit in consultatie is geweest. Hoofdstuk 5, artikel 13 gaat over de verkoop op afstand:
[..]

Zou het echt zoveel geld gaan schelen aan retouren? Men weet dan toch vanzelf dat ze het niet krijgen.

In dit geval gaat het overigens alleen nog om alcohol. Maar er zijn ook regels rondom wapens, games, films etc. Maar het is een goed begin.
pi_198984050
Webshop belde net, PostNL zegt dat ze het pakketje bij de buren hebben opgehaald en hoogstpersoonlijk bij mij hebben afgeleverd, ik gvd niks. Nu moeten ze weer een onderzoek instellen.

Buren zweren overigens nog steeds dat ze het pakket hebben geweigerd. Dus dat kan ook niet.
pi_198984074
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:34 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Zou het echt zoveel geld gaan schelen aan retouren? Men weet dan toch vanzelf dat ze het niet krijgen.

In dit geval gaat het overigens alleen nog om alcohol. Maar er zijn ook regels rondom wapens, games, films etc. Maar het is een goed begin.
Tja, in de fysieke winkel geldt ook (al heel lang) een leeftijdsgrens, dat ging ook niet altijd goed - of wel, ligt eraan hoe je het bekijkt :+
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_198984093
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:35 schreef JDx het volgende:
Webshop belde net, PostNL zegt dat ze het pakketje bij de buren hebben opgehaald en hoogstpersoonlijk bij mij hebben afgeleverd, ik gvd niks. Nu moeten ze weer een onderzoek instellen.

Buren zweren overigens nog steeds dat ze het pakket hebben geweigerd. Dus dat kan ook niet.
Dat kan wel. Niet iedereen kan gelijk hebben :N
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
pi_198984199
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:38 schreef baskick het volgende:

[..]

Dat kan wel. Niet iedereen kan gelijk hebben :N
Nee inderdaad iemand liegt, buren zeggen geweigerd, postnl zegt opgehaald en bij mij afgeleverd, ik heb niks.

- Als de buren het hebben geweigerd, kan postnl het niet bij hun hebben opgehaald
- Als de buren het hebben geaccepteerd, liegen ze dat ze het hebben geweigerd
- Als de buren het hebben geaccepteerd en terug hebben gegeven aan postnl, liegt postnl

Wtf???
pi_198986416
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 11:45 schreef JDx het volgende:

[..]

Nee inderdaad iemand liegt, buren zeggen geweigerd, postnl zegt opgehaald en bij mij afgeleverd, ik heb niks.

- Als de buren het hebben geweigerd, kan postnl het niet bij hun hebben opgehaald
- Als de buren het hebben geaccepteerd, liegen ze dat ze het hebben geweigerd
- Als de buren het hebben geaccepteerd en terug hebben gegeven aan postnl, liegt postnl

Wtf???
Begin de buren steeds meer te geloven en de bezorger steeds minder, aangezien er is getekend met mijn naam (maar wel verkeerd gespeld), vraag ik me wel af hoe de bezorger mijn voornaam weet, op het pakket staan alleen mijn voorletters als het goed is. En heb ook geen naambordje bij mijn bel/voordeur.

En die maakt nu een smoes omdat ie het zelf heeft verduisterd ofzo. Maar weten doen we niet.

Ik heb de webshop laten weten dat ik indien nodig zelfs wel aangifte wil doen.
pi_198992854
- ik begreep het verkeerd.

[ Bericht 50% gewijzigd door Brainfreeze-Cat op 13-04-2021 20:57:40 ]
  dinsdag 13 april 2021 @ 20:57:15 #72
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_198992945
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 14:23 schreef JDx het volgende:

[..]

Begin de buren steeds meer te geloven en de bezorger steeds minder, aangezien er is getekend met mijn naam (maar wel verkeerd gespeld), vraag ik me wel af hoe de bezorger mijn voornaam weet, op het pakket staan alleen mijn voorletters als het goed is. En heb ook geen naambordje bij mijn bel/voordeur.

En die maakt nu een smoes omdat ie het zelf heeft verduisterd ofzo. Maar weten doen we niet.

Ik heb de webshop laten weten dat ik indien nodig zelfs wel aangifte wil doen.
Ik denk dat, als een replica in zat, je zelfs aangifte zal moeten doen? Tis even geleden dat ik me daarmee heb bezig gehouden. Afhankelijk van de inhoud van het pakket zal de politie mogelijk best geintresseerd zijn natuurlijk.
Dum de dum
pi_199088296
Nou DHL is niet veel beter, spreek je afhalen af, want niet thuis, kom je thuis, staat het gewoon voor de voordeur.

Ik roep het inmiddels over mezelf af denk ik. Ouders hadden schoenen voor me besteld ivm verjaardag op mijn adres.
pi_199089778
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 april 2021 14:23 schreef JDx het volgende:

[..]

Begin de buren steeds meer te geloven en de bezorger steeds minder, aangezien er is getekend met mijn naam (maar wel verkeerd gespeld), vraag ik me wel af hoe de bezorger mijn voornaam weet, op het pakket staan alleen mijn voorletters als het goed is. En heb ook geen naambordje bij mijn bel/voordeur.

En die maakt nu een smoes omdat ie het zelf heeft verduisterd ofzo. Maar weten doen we niet.

Ik heb de webshop laten weten dat ik indien nodig zelfs wel aangifte wil doen.
Misschien hebben je buren wel gezegt, oh dat is niet voor ons maar voor Pydtje en heeft de bezorger gedacht, hij heet Pietje en dat opgeschreven.
pi_199090347
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 20:45 schreef Charlie_Brown het volgende:

[..]

Misschien hebben je buren wel gezegt, oh dat is niet voor ons maar voor Pydtje en heeft de bezorger gedacht, hij heet Pietje en dat opgeschreven.
Heb dat pakket inmiddels binnen, het was gewoon de vaste bezorgster, die hier al 15+ jaar bezorgd en dat waarschijnlijk zal doen tot haar pensioen, zij zegt dat hij 2 huizen verder is bezorgd en dat ze het gewoon hebben aangenomen.

Ze is er later nog weer geweest om het pakket op te halen en bij mij af te leveren, maar toen hadden ze gezegd, oh dat kan ik me niet herinneren. Hij ligt/lag 100% zeker daar. Maar goed, dat zoeken zij maar uit met PostNL/verzekering/webshop, ik heb mijn pakket.

Schoenen waren overigens veel te klein :') bijna altijd maat 43, blijkbaar van dit merk niet.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')