abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_198906286
Ik ben een beetje benieuwd hoe andere mensen, hier op FOK!, hiernaar kijken. We willen vaak allemaal leven maar zelf zou ik er geen enkele moeite mee hebben als ik morgen dood zou zijn. Dat betekent niet dat ik nu zelfmoord zou plegen maar meer dat het allemaal niet echt genoeg lijkt uit te maken, dus als het moment daar is dan vind ik dat prima.

Zijn er meer mensen die er zo instaan? Het is een soort van luchtigheid die ik niet echt zovaak terugzie bij anderen terwijl je er überhaupt niet echt controle over hebt. Voor mij voelt het een beetje als afkloppen. Iemand zegt voor de lol dat ie er geen probleem mee heeft om morgen dood te gaan maar direct erna de drang om het af te kloppen. Het maakt niks uit of je het afklopt of niet maar mensen hebben toch een soort van angst zelfs als ze er op een luchtige manier over willen praten.

Hoe sta jij hier tegenover? Is het prima als je dood gaat? Kijk je er angstig tegenaan? Iets anders?

En ik kan me voorstellen dat de insteek kan zijn dat ik dan niks te verliezen heb maar ik heb gewoon een gezin met kinderen, een normale baan, kleine maar goede familie en vriendengroep etc. Het is meer dat het leven alsnog gewoon een sleur kan zijn, sommige mensen vinden dat prima en leven hun hele leven zo zonder te klagen, ik vraag me gewoon af hoe andere mensen hiernaar kijken.
The only thing I can really speculate on, is the very existence of my life with or without my wife in terms of the human relationships, the juxtaposition of one person to another. The form, the content.
  woensdag 7 april 2021 @ 21:21:22 #2
476022 PzKpfw
Knuppel in het hoenderhok
pi_198906358
Nee hoor, eens gaat het kaarsje uit.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
pi_198906698
als fresh fruit op je postings reageert :P
...
pi_199029404
Als ik sterf weet ik waar ik heen ga en dat ik mijn Maker ga ontmoeten.
Ik weet dat het daar beter is dan hier.
Dus heb er niet echt angst voor.
I'm no longer a slave of fear.
I am a child of God
God is not dead.
pi_199035551
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 21:18 schreef Phoenyx-God het volgende:
Ik ben een beetje benieuwd hoe andere mensen, hier op FOK!, hiernaar kijken. We willen vaak allemaal leven maar zelf zou ik er geen enkele moeite mee hebben als ik morgen dood zou zijn. Dat betekent niet dat ik nu zelfmoord zou plegen maar meer dat het allemaal niet echt genoeg lijkt uit te maken, dus als het moment daar is dan vind ik dat prima.
Lees eens goed wat je hier zegt: je zou het prima vinden als het morgen voorbij is, en als het moment daar is. Maar wie is er dan nog om daar iets van te vinden?
Dat is het gekke van een voorstelling over je eigen dood-zijn: we stellen dat ons voor met ons levende ik van op dit moment dat er dan niet meer is. Alsof je dan tóch blijft leven en je een mening kunt hebben over het feit dat je overleden bent.

Dat is ook waar de hele angst op de dood gebaseerd is. We stellen ons dood-zijn voor met ons levende ik: hoe het voor jou nu zou zijn dat je dood bent. Daar zit zo'n ontiegelijk rare denkfout in verborgen :D

Maar goed..... stel nu eens dat de dood ineens wérkelijk heel dichtbij komt. Ik vrees dat je dan jezelf nog niet kent. Het is makkelijk praten zolang ze niet in de buurt is, van een denkbeeldig en gevoelsmatig afstandje. Komt ze er ineens écht aan, denk ik dat je ineens kanten van jezelf tegenkomt die je in normale toestand nooit vermoed hebt dat ze in je tot leven zouden kunnen komen.
Eens kijken
pi_199035673
Ik wil nog helemaal niet dood. Ik ben nog lang niet klaar hier.
pi_199035731
Ik stel de staat na de dood voor als een soort thuiskomen, maar dat is ook een vredige liefdevolle plek. Een staat waar alles goed is. De dood is dus een positief iets, maar toch zal ik er ook niet makkelijk in stappen. Vergevorderde meditatie zal de transitie van dit leven naar het volgende bestaan goed moeten begeleiden.
Provocatief en controversieel
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')