abonnement Unibet Coolblue
pi_198901781
Hi,

Ik heb een huis gekocht en krijg morgen de sleutel :)

Nu dacht ik in mijn naiviteit dat je de aansluitingen voor GWL daarna regelt. Maar nu lees ik overal dat ik wss te laat ben. Domme ik.

Ik wil dit zo snel mogelijk gaan regelen, weet iemand hoe lang het gaat duren?
Kan het dat ik (tijdelijk) zonder stroom gas en water ga zitten daar?
pi_198901891
Er zit al gas, water en elektra in huis. Je moet alleen de stand doorgeven. Dan is het zo gepiept..
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  woensdag 7 april 2021 @ 18:06:35 #3
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198901943
Nee, je bent niet te laat. Ze sluiten de boel niet zomaar af. Vandaag of morgen even een contract afsluiten. Kan gewoon telefonisch.
The love you take is equal to the love you make.
pi_198901945
Ga je verhuizen? Dan is er vaak nog gewoon energie op het adres. Je wordt nooit direct afgesloten van energie. De energie wordt namelijk geleverd door de netbeheerder. Die levering wordt niet direct gestopt als de oude bewoner het huis verlaat. Zit je voor een korte tijd zonder contract, dan krijg je in eerste instantie nog gewoon energie geleverd van de netbeheerder. Deze energie is natuurlijk niet gratis. De kosten hiervoor moet je later alsnog betalen aan je nieuwe energieleverancier. Sluit dus wél direct een nieuw energiecontract af. Heeft het huis waarin je gaat wonen lang leeggestaan? Check dan altijd of het huis niet al is afgesloten van energie. Kijk ook of er op het nieuwe adres geen brief ligt van de netbeheerder waarin staat dat het huis zal worden afgesloten. Neem in deze gevallen direct contact op met de netbeheerder.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 7 april 2021 @ 18:08:54 #5
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_198901998
En zodra je de sleutel hebt, maak foto's van de meterstanden. Dan heb je in elk geval bewijs wat de stand was.
pi_198902224
Thanks! Helemaal gerustgesteld dan regel ik alles morgen.
  woensdag 7 april 2021 @ 18:23:49 #7
10213 Fe2O3
Ja das roest
pi_198902254
Mooier nog, als de meters digitaal zijn hoef je waarsch niks door te geven (dan zou ik ze toch nog wel even op de foto zetten overigens)
Dum de dum
pi_198902893
Als je weet van te voren wanneer je de sleutel krijgt, dan kan het al van te voren, het contract word dan altijd op basis vanaf die datum.

Maar in dit geval, is het denk ik handiger want je weet de meterstanden ook niet en die kun je nu ook pas doorgeven.

Al met al, kan het ook gewoon zo.

Wellicht dat enexis nog domme brieven sturen over allerlei onkosten als je niet heel snel laat aansluiten.. hoe dat soort legale poging tot afpersing is toegestaan verbaasd me nog steeds na al die jaren.
  woensdag 7 april 2021 @ 18:55:46 #9
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198902948
Ik weet niet of je nu ook zelfstandig woont, maar als dat zo is en je hebt lopende contracten dan kom je daar niet zomaar onderuit omdat je verhuisd bent, dus als je een energiecontract hebt dat nog een X-aantal maanden duurt dan even contact opnemen met je huidige energieleverancier.
Dan heb je tijdelijk energie op 2 adressen, maar dat is geen probleem.

En altijd foto's van de meterstanden, bij een digitale even opletten dat die meerdere tellers heeft.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 7 april 2021 @ 19:14:28 #10
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198903282
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 18:00 schreef doenskie het volgende:
Hi,

Ik heb een huis gekocht en krijg morgen de sleutel :)

Nu dacht ik in mijn naiviteit dat je de aansluitingen voor GWL daarna regelt. Maar nu lees ik overal dat ik wss te laat ben. Domme ik.

Ik wil dit zo snel mogelijk gaan regelen, weet iemand hoe lang het gaat duren?
Kan het dat ik (tijdelijk) zonder stroom gas en water ga zitten daar?
Ik neem aan dat je nog een laatste inspectie hebt voordat je tekent bij de notaris. Dan wordt in gezamenlijkheid (koper en verkoper) vastgesteld wat op dat moment de laatste meterstanden zijn.
The love you take is equal to the love you make.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 april 2021 @ 09:57:31 #11
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_198912096
quote:
1s.gif Op woensdag 7 april 2021 19:14 schreef Lienekien het volgende:

Ik neem aan dat je nog een laatste inspectie hebt voordat je tekent bij de notaris. Dan wordt in gezamenlijkheid (koper en verkoper) vastgesteld wat op dat moment de laatste meterstanden zijn.
Ook dan is het alsnog slim om foto's te maken :)
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_198912127
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 09:57 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ook dan is het alsnog slim om foto's te maken :)
Een contract die je beide ondertekent met daarop de meterstanden zorgen ervoor dat eventuele foto's niets meer waard zijn.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 april 2021 @ 10:02:24 #13
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_198912162
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 09:59 schreef Anne het volgende:

Een contract die je beide ondertekent met daarop de meterstanden zorgen ervoor dat eventuele foto's niets meer waard zijn.
Tot er iets misgaat bij de administratie van je leverancier, dan ben je heel blij dat je die foto's hebt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 8 april 2021 @ 10:09:12 #14
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198912256
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 09:57 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Ook dan is het alsnog slim om foto's te maken :)
De makelaar leverde ons een formulier met compleet overzicht, incl. foto’s.
The love you take is equal to the love you make.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 8 april 2021 @ 11:11:47 #15
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_198913134
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 10:09 schreef Lienekien het volgende:

De makelaar leverde ons een formulier met compleet overzicht, incl. foto’s.
Dat is netjes van je makelaar ^O^
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 8 april 2021 @ 11:15:17 #16
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_198913189
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 11:11 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat is netjes van je makelaar ^O^
Het ging via een app. Document kwam heel snel per mail.

Verkopend en aankopend makelaar checkten gezamenlijk. Ik stond daar, om begrijpelijke redenen, niet met de neus bovenop. Wat dat betreft vertrouwde ik wel op onze makelaar.

Was de recente verkoop van het huis van mijn moeder. Toen we tien jaar geleden zelf een huis kochten, ging het nog via een formuliertje dat ter plekke werd ingevuld.
The love you take is equal to the love you make.
pi_198913236
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 11:11 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Dat is netjes van je makelaar ^O^
Een normale makelaar zou dat moeten doen. En als die echt netjes is, zet 'ie even alle apparaten aan en de verwarming zodat daar achteraf geen gezeik over is.
  donderdag 8 april 2021 @ 23:14:55 #18
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_198926826
hoe doe je dat eigenlijk met de overbruggingsperiode? Meestal krijg je eerst je nieuwe huis op naam en een paar weken/maanden later draag je je oude huis over aan de nieuwe eigenaar. Iemand?
  donderdag 8 april 2021 @ 23:21:30 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198926946
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 23:14 schreef Hi_flyer het volgende:
hoe doe je dat eigenlijk met de overbruggingsperiode? Meestal krijg je eerst je nieuwe huis op naam en een paar weken/maanden later draag je je oude huis over aan de nieuwe eigenaar. Iemand?
Vorig jaar gewoon onze energieleverancier gebeld en gezegd dat we gingen verhuizen maar dat we vanaf datum X al energie op het nieuwe adres wilden hebben en op het oude adres nog tot datum Y.

Toen hebben we het voorschot voor het nieuwe adres eerst laag gehouden om het vervolgens per de verhuisdatum weer omhoog te zetten, in ons geval tot het oude bedrag, wat geen problemen opleverde met de jaarrekening omdat we veel kleiner en nieuwer zijn gaan wonen, dus de kosten van het energieverbruik in de 5 weken dat we hier nog niet woonden waren te verwaarlozen.

Over ongeveer 2 weken verwacht ik de oplevering van ons nieuwe huis en dan doen we dat weer op dezelfde manier.
Al contact met de energieleverancier over gehad, want we gaan van een contract voor gas en stroom naar een contract voor alleen stroom (waarbij ik verwacht dat we meer opwekken dan we gebruiken).
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')