abonnement Unibet Coolblue
pi_198901607
De vorstvrije buitenkraan doet het niet meer. De kraan in de meterkast staat open. Iemand bekend met deze kraan en storing?



pi_198909785
Draait de knop los op het binnenwerk?
pi_198944075
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 00:40 schreef adder77 het volgende:
Draait de knop los op het binnenwerk?
Nee, het voelt alsof die pin binnen wel meedraait.

Ik krijg de kraan niet los van de muur.
pi_198944102
Paar keer tegenaan tikken met een stuk hout? Mss schiet het los.
pi_198945572
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 11:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
Paar keer tegenaan tikken met een stuk hout? Mss schiet het los.
Werkt niet :N
  Moderator zaterdag 10 april 2021 @ 15:52:57 #6
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_198947192
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 13:34 schreef zoz het volgende:

[..]

Werkt niet :N
Draait het binnendeel van de kraan wel ? Zou anders iets doen als WD40 erbij spuiten ofzo en even in laten werken.
pi_198948242
Wat "werkt er niet" want je beschrijft het niet echt duidelijk.

Logisch dat je de kraan niet los krijgt van de muur, want het zit in de muur aangesloten.

De spindel moet draaien, dat gekartelde ding in de kraan dus. Dan gaat de kraan open. Klinkt alsof deze vastgerot zit, zou wat Vonk zegt eerst doen.

Het is in feite een gewone kraan, maar dan is de stang van de spindel heel lang en niet zo kort als in huis. Het deel dat afsluit, zit dus in je muur en daar is het warm.
Laat die handjes wapperen!
pi_198953805
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 15:52 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Draait het binnendeel van de kraan wel ? Zou anders iets doen als WD40 erbij spuiten ofzo en even in laten werken.
Het binnendeel draait wel. Als ik de draaiknop erop doe en naar links draai dan gaat die spindel naar voren maar geen druppel water te zien.
pi_198953828
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 17:08 schreef Gieliovd het volgende:
Wat "werkt er niet" want je beschrijft het niet echt duidelijk.

Logisch dat je de kraan niet los krijgt van de muur, want het zit in de muur aangesloten.

De spindel moet draaien, dat gekartelde ding in de kraan dus. Dan gaat de kraan open. Klinkt alsof deze vastgerot zit, zou wat Vonk zegt eerst doen.

Het is in feite een gewone kraan, maar dan is de stang van de spindel heel lang en niet zo kort als in huis. Het deel dat afsluit, zit dus in je muur en daar is het warm.
Er komt geen water uit de kraan als ik hem open draai.
pi_198953901
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 23:06 schreef zoz het volgende:

[..]

Er komt geen water uit de kraan als ik hem open draai.
Komt er wel water uit andere kranen in je huis?
Als je de kraan opendraait loopt je water meter dan?
Waar mee draai je aan de kraan heb je foto?
Hoe veel slagen heb je hem open gedraait?
  zondag 11 april 2021 @ 06:42:20 #11
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_198956401
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 23:06 schreef zoz het volgende:

[..]

Er komt geen water uit de kraan als ik hem open draai.
En je weet zeker dat je hem daadwerkelijk open draait? Of is de sleutel gestript en draai je gewoon rondjes?

Je zou met een punttang eens de spindel kunnen pakken en voelen of deze vrij beweegt.

Als hij draait en opent komt er water uit. Er zit geen technisch hoogstandje in, gewoon een stokje met een rubbertje.
Laat die handjes wapperen!
pi_198966730
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 23:09 schreef bartos het volgende:

[..]

Komt er wel water uit andere kranen in je huis?
Als je de kraan opendraait loopt je water meter dan?
Waar mee draai je aan de kraan heb je foto?
Hoe veel slagen heb je hem open gedraait?
Op de 2e foto zie je een draaiknop op de kraan waar ik mee opendraai.
zoveel slagen totdat hij niet meer kan. Mijn gevoel zegt evenveel slagen als normaal.

quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 06:42 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

En je weet zeker dat je hem daadwerkelijk open draait? Of is de sleutel gestript en draai je gewoon rondjes?

Je zou met een punttang eens de spindel kunnen pakken en voelen of deze vrij beweegt.

Als hij draait en opent komt er water uit. Er zit geen technisch hoogstandje in, gewoon een stokje met een rubbertje.
Ik weet 99 procent zeker dat de sleutel draait. Maar voor die 1 procent heb ik bij bol.com een punttang besteld :D
pi_198967001
quote:
1s.gif Op zondag 11 april 2021 06:42 schreef Gieliovd het volgende:
Als hij draait en opent komt er water uit. Er zit geen technisch hoogstandje in, gewoon een stokje met een rubbertje.
Er zit nog een keerklep in. Waarschijnlijk is deze kapot.

Zie bijvoorbeeld de comments bij deze YouTube video:
Of de reviews bij deze verkoper:
https://www.warmteservice(...)evelkraan/p/68851235

Het is blijkbaar mogelijk om die keerklep van buitenaf te slopen (maar die zit er natuurlijk ook niet voor de sier in...)

@zoz Kun je er aan de binnenkant van de muur ook bij? (Haha, toepasselijke nick. ;) )
  zondag 11 april 2021 @ 22:15:00 #14
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_198967484
:X lekker dan!
Laat die handjes wapperen!
pi_198967492
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 21:41 schreef XanderH het volgende:

[..]

Er zit nog een keerklep in. Waarschijnlijk is deze kapot.

Zie bijvoorbeeld de comments bij deze YouTube video:
Of de reviews bij deze verkoper:
https://www.warmteservice(...)evelkraan/p/68851235

Het is blijkbaar mogelijk om die keerklep van buitenaf te slopen (maar die zit er natuurlijk ook niet voor de sier in...)

@:zoz Kun je er aan de binnenkant van de muur ook bij? (Haha, toepasselijke nick. ;) )
Oh wow -O-
Absoluut een slecht product dus. Beetje jammer dat we hier 4,5 jr geleden 445 euro voor hebben betaald en het putje 320. Wat een prijzen voor deze shit :')
pi_198967648
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 21:41 schreef XanderH het volgende:

@:zoz Kun je er aan de binnenkant van de muur ook bij? (Haha, toepasselijke nick. ;) )
Nee, hij gaat de gevel in en dan naar beneden de kruipruimte in. Hij is er met de bouw geplaatst.
pi_198967880
Het is dezelfde kraan als op die links toch?

Blijkbaar is die keerklep te slopen van buitenaf (kapot drukken of doorboren). Dat zou je kunnen proberen, of zoek een loodgieter die ervaring heeft met deze kranen.

Een keerklep voor de buitenkraan is wel verplicht, maar als de leiding rechtstreeks naar een afsluiter in de meterkast loopt kun je die ook daar plaatsen natuurlijk. Misschien zit die er zelfs al wel?
pi_198968093
Mijn ouders hebben zo'n grote cilinder van glaswol en daar omheen ducttape gemaakt die er elk jaar omheen gaat :')
pi_198968099
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 22:45 schreef XanderH het volgende:
Het is dezelfde kraan als op die links toch?

Blijkbaar is die keerklep te slopen van buitenaf (kapot drukken of doorboren). Dat zou je kunnen proberen, of zoek een loodgieter die ervaring heeft met deze kranen.

Een keerklep voor de buitenkraan is wel verplicht, maar als de leiding rechtstreeks naar een afsluiter in de meterkast loopt kun je die ook daar plaatsen natuurlijk. Misschien zit die er zelfs al wel?
Het is inderdaad dezelfde kraan en in de meterkast kan ik hem afsluiten. Maar als ik dit allemaal zo lees dan kan ik beter een loodgieter een andere kraan laten installeren.
pi_198968105
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 23:07 schreef JDx het volgende:
Mijn ouders hebben zo'n grote cilinder van glaswol en daar omheen ducttape gemaakt die er elk jaar omheen gaat :')
Oh volgens mij is het niet eens tape, gewoon zo'n complete rol :')



Maar ontopic kan ik je verder niet helpen :'(
pi_198968118
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 23:08 schreef JDx het volgende:

[..]

Oh volgens mij is het niet eens tape, gewoon zo'n complete rol :')

[ afbeelding ]

Maar ontopic kan ik je verder niet helpen :'(
Ze hebben er geen zin meer in hè. :')
pi_198968233
quote:
0s.gif Op zondag 11 april 2021 23:08 schreef zoz het volgende:

[..]

Het is inderdaad dezelfde kraan en in de meterkast kan ik hem afsluiten. Maar als ik dit allemaal zo lees dan kan ik beter een loodgieter een andere kraan laten installeren.
Het is alleen de vraag of dat gaat lukken zonder de boel binnen te slopen...
pi_198969437
Ik had in mijn vorige (nieuwbouw) ook zo'n kraan, na elke winter gezeik. Maar bij mij kon ik de buitenkant makkelijk demonteren (zonder speciaal gereedschap). Terugslag klep even een tikje geven dat deze weer los zat en hij ging weer een jaar mee.

Maarja waarom een dure kraan kopen als je vervolgens nog elk jaar gedoe hebt om het werkend te krijgen. Na 4 jaar maar vervangen door een standaard kraan. (Een goede loodgieter kan op de buis van deze kraan we een schroefdraad voor een normale kraan solderen)
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_198969553
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 08:40 schreef boegschroef het volgende:
Ik had in mijn vorige (nieuwbouw) ook zo'n kraan, na elke winter gezeik. Maar bij mij kon ik de buitenkant makkelijk demonteren (zonder speciaal gereedschap). Terugslag klep even een tikje geven dat deze weer los zat en hij ging weer een jaar mee.

Maarja waarom een dure kraan kopen als je vervolgens nog elk jaar gedoe hebt om het werkend te krijgen. Na 4 jaar maar vervangen door een standaard kraan. (Een goede loodgieter kan op de buis van deze kraan we een schroefdraad voor een normale kraan solderen)
En dan elk jaar een rol glaswol eromheen! :D
pi_198969704
Of gewoon het binnen kraantje dicht zetten en de buitenkraan open o|O
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')