abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_198894667
Een paar vragen voor degenen die hier hun TV hangen en de draden in de muur hebben weggewerkt en daarna gestukt.

1. Wat voor buis of koker hebben jullie gebruikt?
2. Hoe hebben jullie de in en uitgang afgewerkt (met bv een knie of blindplaat)?
3. Waar hebben jullie de buis zitten (pal in het midden of excentrisch achter de TV)?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 7 april 2021 @ 10:36:33 #2
314941 Ai_KaRaMBa
Eat my shorts!
pi_198894950
Ik heb "vlakkanaal PVC luchtbuis 110x55" in de muur, met 2x een "vlakkanaal bochtstuk 90° verticaal".
De onderkant valt in de plint (achter een kastje), de bovenkant achter de TV; verder geen blindplaatjes ofzo.

Bij mij zit 'ie excentrisch achter de TV, omdat m'n TV kastje niet recht onder de TV staat (en dat gaat ook niet gebeuren door de indeling van de kamer)

edit: ik had hier in een eerder topic een foto van mijn situatie gepost
pi_198895563
Ik heb een pvc buis in de muur verwerkt, met boven en beneden een knietje, verder niet afgewerkt omdat de gaten achter de tv kast en tv zitten.

Bij mij zit het gat ook rechts uit midden, omdat de aansluitingen van de tv ook aan de zijkant zitten. Kwam ook makkelijker uit met het v meubel wat aan de muur hangt. Die had ook alleen doorvoer gaten links en rechts uit het midden.
pi_198896535
quote:
3s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:36 schreef Ai_KaRaMBa het volgende:
Ik heb "vlakkanaal PVC luchtbuis 110x55" in de muur, met 2x een "vlakkanaal bochtstuk 90° verticaal".
De onderkant valt in de plint (achter een kastje), de bovenkant achter de TV; verder geen blindplaatjes ofzo.

Bij mij zit 'ie excentrisch achter de TV, omdat m'n TV kastje niet recht onder de TV staat (en dat gaat ook niet gebeuren door de indeling van de kamer)

edit: ik had hier in een eerder topic een foto van mijn situatie gepost
Maar meet 55mm diep verzwak je de steen toch ernstig?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_198896547
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:26 schreef koentjuh18 het volgende:
Ik heb een pvc buis in de muur verwerkt, met boven en beneden een knietje, verder niet afgewerkt omdat de gaten achter de tv kast en tv zitten.

Bij mij zit het gat ook rechts uit midden, omdat de aansluitingen van de tv ook aan de zijkant zitten. Kwam ook makkelijker uit met het v meubel wat aan de muur hangt. Die had ook alleen doorvoer gaten links en rechts uit het midden.
Hoeveel mm buis heb je gebruikt?
Ik heb hier nog een 40mm liggen maar daar past geen stekker doorheen.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  woensdag 7 april 2021 @ 12:38:55 #6
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_198896577
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 12:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Maar meet 55mm diep verzwak je de steen toch ernstig?
Je gaat toch van boven naar beneden? Zoja, dan valt dat wel mee. Als je 55mm diep horizontaal zou gaan, heb je een punt idd.
pi_198896691
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 12:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Hoeveel mm buis heb je gebruikt?
Ik heb hier nog een 40mm liggen maar daar past geen stekker doorheen.
Ja 40 mm. Gaat prima hier. Even de tv iets verschoven en foto gemaakt.


ps. wel tijd voor een stofdoekje zie ik :)
  Public Relations / Redactie Film woensdag 7 april 2021 @ 14:09:46 #8
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_198897844
Iemand ook de combi proberen te maken met een hangende soundbar tussen tv en meubel in? Dus een extra aftakking?
pi_198899667
40mm pvc buis met 2 knietjes van 90 graden. Deze heb ik vlak met de zijkant van de buis afgezaagd om minder diep in de muur te hoeven hakken.
pi_198899890
Ik zou die bochten in 45 graden maken, krijg je er veel makkelijker een stekker of stugge snoeren en zo doorheen.
pi_198900450
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 16:10 schreef qajariaq het volgende:
Ik zou die bochten in 45 graden maken, krijg je er veel makkelijker een stekker of stugge snoeren en zo doorheen.
En dan wel recht met de muur afzagen? Want anders krijg je een raar gat in je muur.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_198900468
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 16:45 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

En dan wel recht met de muur afzagen? Want anders krijg je een raar gat in je muur.
Uiteraard
pi_198978661
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 12:36 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Hoeveel mm buis heb je gebruikt?
Ik heb hier nog een 40mm liggen maar daar past geen stekker doorheen.
Wat voor dikke stekkers heb je dan wel niet?
pi_198979642
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 21:15 schreef emigreer het volgende:

[..]

Wat voor dikke stekkers heb je dan wel niet?
Ik heb het net even geprobeerd voor je. De 40 mm pvc afvoerbuis krijg je inderdaad geen eurostekker door heen, ook niet die platte dubbel geïsoleerde. Buismaat is altijd de buitenmaat, met een wanddikte van een paar mm blijft er maar iets van 33 mm over en dat is dus ruim minder dan de 38 mm diameter van het stopcontact.

Uiteraard kan je bij losse snoeren wel de andere kant van het snoer er door steken, anders moet je overal weer nieuwe stekkers aan zetten en dat is ook niet bepaald sierlijk. Als er echte stekkers door moeten dan zal je toch 50 mm buis moeten gebruiken en dan alsnog geen haakse stekkers gebruiken. Voor 50 mm heb je meer dan de halve muurdikte nodig, lijkt me niet fijn.

Voor mijn gevoel kan je dan beter gelijk maar een paar stopcontacten achter de tv maken. Dan alleen nog een of meer buisjes erbij voor utp en audio kabels en dergelijke. Een rj45 stekker krijg je dacht ik zelfs door een 19 mm buis zonder bochten.
pi_198982146
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 22:06 schreef qajariaq het volgende:
eurostekker
Ik heb alleen de stroomkabel van de tv er doorheen lopen en 3 hdmi kabels.
pi_199215865
https://www.bol.com/nl/p/(...)k4n-Y8EaAuqbEALw_wcB

Ik kwam dit tegen en moest aan deze topic denken. Is dit wat?
  Public Relations / Redactie Film vrijdag 30 april 2021 @ 09:01:12 #17
216132 crew  Roberto_BOZ
pi_199215938
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 08:50 schreef zoz het volgende:
https://www.bol.com/nl/p/(...)k4n-Y8EaAuqbEALw_wcB

Ik kwam dit tegen en moest aan deze topic denken. Is dit wat?
Het is hier deze week geplaatst. Het is bij ons gewoon een PVC buis die in de muur wordt weggewerkt.

Dit idee:


[ Bericht 9% gewijzigd door Roberto_BOZ op 30-04-2021 10:15:42 ]
pi_199222014
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 april 2021 09:01 schreef Roberto_BOZ het volgende:

[..]

Het is hier deze week geplaatst. Het is bij ons gewoon een PVC buis die in de muur wordt weggewerkt.

Dit idee:
[ afbeelding ]

Lijkt me ook wel beter inderdaad. Dat is een tientje ofzo. Geen betonnen muur toch?
Nu lijkt mij dit ook wel wat.
pi_199228789
Ik heb zelf deze gebruikt en dan zonder de boven en onderkant: https://pvcvoordeel.nl/slim-tube/

Scheelt een hoop sloopwerk
pi_199243391
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 mei 2021 08:23 schreef amokjeeh het volgende:
Ik heb zelf deze gebruikt en dan zonder de boven en onderkant: https://pvcvoordeel.nl/slim-tube/

Scheelt een hoop sloopwerk
De ideeën worden steeds beter hier :D
pi_199263998
Zou het ook mogelijk zijn om wat latjes aan de muur te maken en daarna met een betonboor met 12mm boor veel gaten boren zodat er een sleuf ontstaat?

Ik moet maar 50 cm ofzo. Wel in een betonnen muur.
pi_199267331
quote:
0s.gif Op maandag 3 mei 2021 17:39 schreef zoz het volgende:
Zou het ook mogelijk zijn om wat latjes aan de muur te maken en daarna met een betonboor met 12mm boor veel gaten boren zodat er een sleuf ontstaat?

Ik moet maar 50 cm ofzo. Wel in een betonnen muur.
Een wat kleiner boortje en een steenbeitel zou kunnen. Maar je kan ook investeren in een budget haakse slijper en evengoed die steenbeitel. Kost je minder boortjes en gaat echt veel vlotter.
  dinsdag 4 mei 2021 @ 19:30:44 #23
51385 baskick
Juist ja!
pi_199278424
Een K40-gootje en boven en beneden met een gatenzaag door het stucwerk (en de goot).



Hier zitten 2 HDMI-kabels doorheen, voeding voor de TV en een LAN-kabel.

Gaten verder niet afgewerkt; ze zichten achter een meubel en achter de tv :7
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')