abonnement Unibet Coolblue
  Beste debater 2022 woensdag 7 april 2021 @ 19:10:00 #151
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198903202
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 18:53 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Waarop baseer je dat?
Oh, Arkansas probeerde dat net als de rest van Dixie wel hoor, tot nog zo'n honderd jaar na de afschaffing van de slavernij. Kreeg alleen andere namen: Separate but Equal, Jim Crow, dat spul.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198903432
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 19:10 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Oh, Arkansas probeerde dat net als de rest van Dixie wel hoor, tot nog zo'n honderd jaar na de afschaffing van de slavernij. Kreeg alleen andere namen: Separate but Equal, Jim Crow, dat spul.
in 1963 dus, en dat wordt de huidige bevolking nog kwalijk genomen. :')
De argumenten zijn zo te zien al weer een tijdje op.
pi_198903459
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 19:07 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Met de rest zijn ze kennelijk al enkele decennia niet bezig, daarom hangen 9 van de 10 van die conservatieve staten ook onderaan in alle lijsten.

Niet bezig is makkelijk roepen als buitenstaander. Daarnaast is het aan de gekozen volksvertegenwoordiging om de prioriteiten aan te geven en de keuzes te maken. Dat zij andere keuzes maken dan wij maakt ze niet minderwaardig. Maakt niet dat zij minder recht van spreken hebben op bepaalde vlakken.
  Beste debater 2022 woensdag 7 april 2021 @ 19:26:02 #154
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198903511
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 19:22 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

in 1963 dus, en dat wordt de huidige bevolking nog kwalijk genomen. :')
De argumenten zijn zo te zien al weer een tijdje op.
Nee, precies, dat een groot deel van de bevolking daar pas pak 'm beet een halve eeuw meedoet als volwaardig is een tierlantijntje inderdaad. Verklaart ook verder niks wat betreft allerhande statistiekjes waarmee conservatieven zwaaien wanneer ze weer een ietwat raciale oprisping hebben.

De tandjes... :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 7 april 2021 @ 19:26:55 #155
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198903535
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 19:23 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Niet bezig is makkelijk roepen als buitenstaander. Daarnaast is het aan de gekozen volksvertegenwoordiging om de prioriteiten aan te geven en de keuzes te maken. Dat zij andere keuzes maken dan wij maakt ze niet minderwaardig. Maakt niet dat zij minder recht van spreken hebben op bepaalde vlakken.
Dat zeg ik: gewoon dwepen met de bijbel en je hebt zo massaal de stemmen binnen in Dixieland. Werkt al sinds Reagan zo.

Maak het volk bang met satanisten, homo's en transseksuelen en hopla, je bent binnen en kunt verder de status quo houden zoals 'ie is. Gouden greep van de Republikeinen.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198903645
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 19:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat zeg ik: gewoon dwepen met de bijbel en je hebt zo massaal de stemmen binnen in Dixieland. Werkt al sinds Reagan zo.

Maak het volk bang met satanisten, homo's en transseksuelen en hopla, je bent binnen en kunt verder de status quo houden zoals 'ie is. Gouden greep van de Republikeinen.
Valt mee hoor, als het nou 1 staat was.

Maar er zijn er meer mee bezig inmiddels.
Voor de geïnteresseerden.
Eerste staat VS weigert hormoontherapie kinderen

We hoeven ook niet mee te gaan in de stoornis van de absolute minderheid.
En de schreeuwende enablers.
  woensdag 7 april 2021 @ 19:34:17 #157
3542 Gia
User under construction
pi_198903734
Ik denk echt dat er kinderen zijn die het sterke gevoel hebben het verkeerde geslacht te hebben.
Waarom zou je ze dwingen te blijven wie ze niet willen zijn?

Zaterdag bij 'We want more' was een jongeman die als meisje geboren was. Echt een leuke knul om te zien. Liet ook horen hoe zijn stem gaandeweg de hormoonbehandeling veranderde.
  Beste debater 2022 woensdag 7 april 2021 @ 19:34:40 #158
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198903748
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 19:31 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Valt mee hoor, als het nou 1 staat was.

Maar er zijn er meer mee bezig inmiddels.
Voor de geïnteresseerden.
Eerste staat VS weigert hormoontherapie kinderen

We hoeven ook niet mee te gaan in de stoornis van de absolute minderheid.
En de schreeuwende enablers.
Ik ben van mening dat zoiets als hormoontherapie hoort bij iemand die zelfstandig keuzes kan maken, en dat betekent een leeftijdsgrens van 18+. Dat baseer ik echter op de wetenschap die we hebben omtrent het menselijk brein en hoe dat groeit; minder met dat ik me wil profileren als deugende, moreel verheven bijbellezer die het land tegen de satanistische marxistische progressieve elite wil beschermen die bezig is onze cultuur te vernietigen. Al helemaal als ik weet dat er wel prangender zaken spelen in mijn staat... Echt, Arkansas... _O-
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  woensdag 7 april 2021 @ 19:38:20 #159
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_198903840
Op zich goede zaak.
Een geslachtoperatie is een enorme ingreep. Ik denk dat jonge mensen zich niet voldoende bewust zijn van de gevolgen. Een deel zal op latere leeftijd spijt krijgen.

Maar het gaat hier om Arkansas en dat zit propvol met halfgare christenen. Dus dit hebben ze helaas op basis van religieuze overtuigingen ingevoerd.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_198904209
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 19:34 schreef Gia het volgende:
Ik denk echt dat er kinderen zijn die het sterke gevoel hebben het verkeerde geslacht te hebben.
Waarom zou je ze dwingen te blijven wie ze niet willen zijn?

Zaterdag bij 'We want more' was een jongeman die als meisje geboren was. Echt een leuke knul om te zien. Liet ook horen hoe zijn stem gaandeweg de hormoonbehandeling veranderde.
Omdat het flink wat schade kan toebrengen.
Iemand op zeer jonge leeftijd volpompen met hormonen om een onnatuurlijke uitkomst te verkrijgen, lijkt mij niet gezond.

Een jongen bijv zal testosteron in zijn lichaam hebben, dat is normaal, dat is natuurlijk.
Zelfs volgens transgenders die ook willen beweren dat jongen of meisje zijn natuurlijk is.

Maar door met enorme hoeveelheden hormonen te kloten begeef je je onmiddellijk op het onnatuurlijke vlak.
Je dwingt het lichaam iets te doen waar het niet voor gemaakt is. (Door de natuur, ben geen reli gek)

De afkeer tegen onnatuurlijke vrouw of man schepsels, is dan ook een teken dat we hier te maken hebben met een mentale stoornis of afwijking.

Daar is andere hulp voor nodig.
  Leukste jonkie 2022 woensdag 7 april 2021 @ 20:03:42 #161
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_198904503
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 19:52 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Omdat het flink wat schade kan toebrengen.
Iemand op zeer jonge leeftijd volpompen met hormonen om een onnatuurlijke uitkomst te verkrijgen, lijkt mij niet gezond.

Een jongen bijv zal testosteron in zijn lichaam hebben, dat is normaal, dat is natuurlijk.
Zelfs volgens transgenders die ook willen beweren dat jongen of meisje zijn natuurlijk is.

Maar door met enorme hoeveelheden hormonen te kloten begeef je je onmiddellijk op het onnatuurlijke vlak.
Je dwingt het lichaam iets te doen waar het niet voor gemaakt is. (Door de natuur, ben geen reli gek)

De afkeer tegen onnatuurlijke vrouw of man schepsels, is dan ook een teken dat we hier te maken hebben met een mentale stoornis of afwijking.

Daar is andere hulp voor nodig.
Je bent nu echt poep aan het praten. Testosteron of oestrogeen wordt pas tijdens de pubertijd in hoge mate aangemaakt en die hormonen bepalen hoe een lichaam zich gaat ontwikkelen.
Bij transgenderkinderen wordt de puberteit uitgesteld en daarna worden de hormoonlevels naar de normale natuurlijke waarden gebracht en gaat het lichaam zich daarnaar ontwikkelen.
-XOXO- Je maintiendrai
pi_198904668
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 20:03 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Je bent nu echt poep aan het praten. Testosteron of oestrogeen wordt pas tijdens de pubertijd in hoge mate aangemaakt en die hormonen bepalen hoe een lichaam zich gaat ontwikkelen.
Bij transgenderkinderen wordt de puberteit uitgesteld en daarna worden de hormoonlevels naar de normale natuurlijke waarden gebracht en gaat het lichaam zich daarnaar ontwikkelen.
Er is, bijv bij een jongen, sowieso testosteron aanwezig, dit verdwijnt niet ofzo he.
En dat is aanwezig in een bepaalde hoeveelheid anders was het geen jongen. |:(

Het is en blijft iets onnatuurlijks afdwingen.
Is geestelijk en lichamelijk ongezond.

Nogmaals, 0.3% van de mensheid komt niet in de buurt van welke norm dan ook, het is niet normaal en het is een officiele afwijking.

Kan je nog zo hard schreeuwen dat het niet zo is, dit gaan we wereldwijd zo snel mogelijk de kop in drukken.
  woensdag 7 april 2021 @ 20:17:52 #163
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_198904877
Maar baby's besnijden mag nog wel. Het is namelijk normaal dat je jongetjes verminkt. Gristenen. _O_ Conservatieven. _O_
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  Leukste jonkie 2022 woensdag 7 april 2021 @ 20:28:04 #164
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_198905068
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 20:09 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Er is, bijv bij een jongen, sowieso testosteron aanwezig, dit verdwijnt niet ofzo he.
En dat is aanwezig in een bepaalde hoeveelheid anders was het geen jongen. |:(

Het is en blijft iets onnatuurlijks afdwingen.
Is geestelijk en lichamelijk ongezond.

Zowel vrouwen als mannen hebben testosteron alleen in zeer andere waarden, datzelfde geldt voor oestrogeen.

Bij een transgender man naar vrouw krijg je testosteronblokkers die de testosteronwaarden verlagen naar het niveau van een vrouw en je krijgt oestrogeen om je oestrogeen omhoog te brengen naar de waarden van een volwassen vrouw.
-XOXO- Je maintiendrai
pi_198905301
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 20:28 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Zowel vrouwen als mannen hebben testosteron alleen in zeer andere waarden, datzelfde geldt voor oestrogeen.

Bij een transgender man naar vrouw krijg je testosteronblokkers die de testosteronwaarden verlagen naar het niveau van een vrouw en je krijgt oestrogeen om je oestrogeen omhoog te brengen naar de waarden van een volwassen vrouw.
Ik begrijp hoe het werkt.
Jij lijkt alleen niet te begrijpen dat het een onnatuurlijk proces is als je iemand volspuit met hormonen om aan een gevoel te voldoen.. bij een kind.
pi_198905316
quote:
10s.gif Op woensdag 7 april 2021 20:17 schreef IkStampOpTacos het volgende:
Maar baby's besnijden mag nog wel. Het is namelijk normaal dat je jongetjes verminkt. Gristenen. _O_ Conservatieven. _O_
Besnijden is Jodendom en islam.
  woensdag 7 april 2021 @ 20:40:52 #167
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_198905332
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 20:40 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Besnijden is Jodendom en islam.
In West Virginia wordt 87% van de jongens verminkt als ze baby zijn. Allemaal moslims wonen daar volgens jou?
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_198905337
Prima besluit dit ^O^. Kinderen met een genderdysforie moeten de juiste begeleiding en hulp krijgen, maar zeker geen hormoonkuren of geslachtsaanpassende operaties. Dat is oprecht kindermishandeling waarmee je nog gehoor gaat geven aan de stoornis van het kind in kwestie. Helaas proberen veel radicale activisten en media proberen dit laatste tegenwoordig te normaliseren.
  woensdag 7 april 2021 @ 20:43:38 #169
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_198905396
quote:
7s.gif Op woensdag 7 april 2021 20:41 schreef Dejannn het volgende:
Prima besluit dit ^O^. Kinderen met een genderdysforie moeten de juiste begeleiding en hulp krijgen, maar zeker geen hormoonkuren of geslachtsaanpassende operaties. Dat is oprecht kindermishandeling waarmee je nog gehoor gaat geven aan de stoornis van het kind in kwestie. Helaas proberen veel radicale activisten en media proberen dit laatste tegenwoordig te normaliseren.
Net zoals veel radicalen die mensen met problemen nog verder proberen kapot te maken door te zeggen dat ze niet goed zijn, omdat het niet past in hun simplistische zwart-wit wereld.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  Beste debater 2022 woensdag 7 april 2021 @ 20:45:53 #170
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_198905452
quote:
7s.gif Op woensdag 7 april 2021 20:41 schreef Dejannn het volgende:
Prima besluit dit ^O^. Kinderen met een genderdysforie moeten de juiste begeleiding en hulp krijgen, maar zeker geen hormoonkuren of geslachtsaanpassende operaties. Dat is oprecht kindermishandeling waarmee je nog gehoor gaat geven aan de stoornis van het kind in kwestie. Helaas proberen veel radicale activisten en media proberen dit laatste tegenwoordig te normaliseren.
Zoals we dat met homo's hebben gedaan inderdaad.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_198905505
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 20:43 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Net zoals veel radicalen die mensen met problemen nog verder proberen kapot te maken door te zeggen dat ze niet goed zijn, omdat het niet past in hun simplistische zwart-wit wereld.
Volgens mij is dit niet het geval. Dat wordt ook nochtans nergens benoemd in het artikel in de OP ;).
  woensdag 7 april 2021 @ 20:50:23 #172
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_198905578
quote:
7s.gif Op woensdag 7 april 2021 20:47 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Volgens mij is dit niet het geval. Dat wordt ook nochtans nergens benoemd in het artikel in de OP ;).
Je hoeft slechts door de reacties te scrollen hier met mensen die dit wetsvoorstel goedkeuren omdat ze denken dat er een simpele oplossing is voor een complex probleem.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  woensdag 7 april 2021 @ 20:53:54 #173
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_198905646
Mama mag ik roken? Nee, is slecht voor je!
Mama mag ik bier? Nee is slecht voor je!
Mama mag ik Aliens kijken? Nee ben je te jong voor!

Mama, mag ik mijn pre puber lijf volspuiten met hormonen als voorbereiding op een geslachtsoperatie? Tuurlijk kind, ga ja gang!
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_198905741
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 19:38 schreef Harvest89 het volgende:
Op zich goede zaak.
Een geslachtoperatie is een enorme ingreep. Ik denk dat jonge mensen zich niet voldoende bewust zijn van de gevolgen. Een deel zal op latere leeftijd spijt krijgen.

Maar het gaat hier om Arkansas en dat zit propvol met halfgare christenen. Dus dit hebben ze helaas op basis van religieuze overtuigingen ingevoerd.
Het gaat niet om een geslachtsoperatie maar om puberteitsremmers, een behandeling die omkeerbaar is door gewoon te stoppen met de behandeling.
  woensdag 7 april 2021 @ 21:06:11 #175
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_198905963
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_198906119
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:54 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:

[..]

Dank je. Je hebt hiermee je niveau van kortzichtigheid vastgesteld op 10 uit 10. En je reactie grenst aan kindermishandeling.
Onzin. Sowieso kan je in NL pas vanaf 16 jaar een hormoonbehandeling krijgen.

12 jarige deze behandeling willen geven grenst eerder aan kindermishandeling.
  Leukste jonkie 2022 woensdag 7 april 2021 @ 21:12:40 #177
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_198906133
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 20:39 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ik begrijp hoe het werkt.
Jij lijkt alleen niet te begrijpen dat het een onnatuurlijk proces is als je iemand volspuit met hormonen om aan een gevoel te voldoen.. bij een kind.
Blijkbaar niet, want dan zou je weten dat kinderen niet worden volgespoten met testosteron of oestrogeen, maar Lupron krijgen.

En dat "gevoel" zoals jij dat noemt, houdt in dat je elk uur van elke dag walgt van je eigen lichaam. En ik het ben met je eens dat het een medische aandoening is, alleen bestaat er helaas geen pil die je kunt slikken om het weg te nemen of een conversion therapie.
-XOXO- Je maintiendrai
pi_198906255
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 20:53 schreef HeatWave het volgende:
Mama mag ik roken? Nee, is slecht voor je!
Mama mag ik bier? Nee is slecht voor je!
Mama mag ik Aliens kijken? Nee ben je te jong voor!

Mama, mag ik mijn pre puber lijf volspuiten met hormonen als voorbereiding op een geslachtsoperatie? Tuurlijk kind, ga ja gang!
Bizar dit soort dingen inderdaad. En dan mensen ook nog denken dat dit oprecht het juiste is om te doen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 07-04-2021 21:17:38 ]
  woensdag 7 april 2021 @ 21:22:34 #179
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198906380
quote:
11s.gif Op woensdag 7 april 2021 21:17 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Bizar dit soort dingen inderdaad. En dan mensen ook nog denken dat dit oprecht het juiste is om te doen.
Je zou het inderdaad bijna gaan denken!

quote:
We conducted a systematic literature review of all peer-reviewed articles published in English between 1991 and June 2017 that assess the effect of gender transition on transgender well-being. We identified 55 studies that consist of primary research on this topic, of which 51 (93%) found that gender transition improves the overall well-being of transgender people, while 4 (7%) report mixed or null findings. We found no studies concluding that gender transition causes overall harm. As an added resource, we separately include 17 additional studies that consist of literature reviews and practitioner guidelines.
quote:
1. The scholarly literature makes clear that gender transition is effective in treating gender dysphoria and can significantly improve the well-being of transgender individuals.

2. Among the positive outcomes of gender transition and related medical treatments for transgender individuals are improved quality of life, greater relationship satisfaction, higher self-esteem and confidence, and reductions in anxiety, depression, suicidality, and substance use.

3. The positive impact of gender transition on transgender well-being has grown considerably in recent years, as both surgical techniques and social support have improved.

4. Regrets following gender transition are extremely rare and have become even rarer as both surgical techniques and social support have improved. Pooling data from numerous studies demonstrates a regret rate ranging from .3 percent to 3.8 percent. Regrets are most likely to result from a lack of social support after transition or poor surgical outcomes using older techniques.

5. Factors that are predictive of success in the treatment of gender dysphoria include adequate preparation and mental health support prior to treatment, proper follow-up care from knowledgeable providers, consistent family and social support, and high-quality surgical outcomes (when surgery is involved).

6. Transgender individuals, particularly those who cannot access treatment for gender dysphoria or who encounter unsupportive social environments, are more likely than the general population to experience health challenges such as depression, anxiety, suicidality and minority stress. While gender transition can mitigate these challenges, the health and well-being of transgender people can be harmed by stigmatizing and discriminatory treatment.

7. An inherent limitation in the field of transgender health research is that it is difficult to conduct prospective studies or randomized control trials of treatments for gender dysphoria because of the individualized nature of treatment, the varying and unequal circumstances of population members, the small size of the known transgender population, and the ethical issues involved in withholding an effective treatment from those who need it.

8. Transgender outcomes research is still evolving and has been limited by the historical stigma against conducting research in this field. More research is needed to adequately characterize and address the needs of the transgender population.
https://whatweknow.inequa(...)-transgender-people/
  woensdag 7 april 2021 @ 21:28:45 #180
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_198906540
quote:
9s.gif Op woensdag 7 april 2021 21:22 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Je zou het inderdaad bijna gaan denken!
[..]

[..]

Ik lees nergens dat die onderzoeken over KINDEREN gaan. Volwassenen moeten lekker doen en laten wat ze zelf willen, geen enkel probleem mee.

Maar om koters die op die leeftijd nog helemaal geen idee kunnen hebben van hun echte seksualiteit moet je niet aanmoedigen om rigoreus 1 kant op te gaan, dat kan altijd nog.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_198906597
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 21:12 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Blijkbaar niet, want dan zou je weten dat kinderen niet worden volgespoten met testosteron of oestrogeen, maar Lupron krijgen.

En dat "gevoel" zoals jij dat noemt, houdt in dat je elk uur van elke dag walgt van je eigen lichaam. En ik het ben met je eens dat het een medische aandoening is, alleen bestaat er helaas geen pil die je kunt slikken om het weg te nemen of een conversion therapie.
Mentale aandoening*. Niet medisch.

Medisch is er niks mis namelijk.
pi_198906600
quote:
9s.gif Op woensdag 7 april 2021 21:22 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Je zou het inderdaad bijna gaan denken!
[..]


[..]

Hoeveel van die onderzoeken zijn gericht op kinderen. Waar dit topic en deze discussie over gaat...
  Leukste jonkie 2022 woensdag 7 april 2021 @ 21:32:15 #183
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_198906636
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 21:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Mentale aandoening*. Niet medisch.

Medisch is er niks mis namelijk.
Ow ja want mentale aandoeningen zijn niet medisch? :')
-XOXO- Je maintiendrai
pi_198906666
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 21:32 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Ow ja want mentale aandoeningen zijn niet medisch? :')
Niet perse nee.
  Leukste jonkie 2022 woensdag 7 april 2021 @ 21:33:45 #185
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_198906681
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 21:33 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Niet perse nee.
Wel eens van geestelijke gezondheidszorg gehoord?
-XOXO- Je maintiendrai
pi_198906734
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 21:33 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Wel eens van geestelijke gezondheidszorg gehoord?
Er zit een verschil tussen mentale aandoeningen die medisch van aard zijn en aandoeningen die niet medisch van aard zijn.

Maar dan moet ik weer zo lang typen, even geen zin in.
pi_198906789
quote:
9s.gif Op woensdag 7 april 2021 21:22 schreef Poem_ het volgende:

[..]

Je zou het inderdaad bijna gaan denken!
[..]

[..]

Ah, daar hebben we de automatische SJW reflex weer. Maar je lijkt de strekking van dit topic een beetje te missen zoals HeatWave al terecht aangeeft. Drop dit maar in het andere topic waar het niet over kinderen gaat ;). Leuk dat jij wellicht 10-jarigen met hormoonkuren zou willen zien, ik niet en met mij genoeg anderen ook niet (zoals bijvoorbeeld deze doortastende en weldenkende mensen in Arkansas). Beetje tegengas tegen de agressieve agenda van de radicale progressievelingen kan geen kwaad.
  Leukste jonkie 2022 woensdag 7 april 2021 @ 21:40:13 #188
385265 datismijnmening
Prinses in 020
pi_198906873
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 21:35 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Er zit een verschil tussen mentale aandoeningen die medisch van aard zijn en aandoeningen die niet medisch van aard zijn.

Maar dan moet ik weer zo lang typen, even geen zin in.
Genderdysforie staat gewoon in de DSM hoor, dus het is een medische aandoening.
-XOXO- Je maintiendrai
pi_198906924
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 21:40 schreef datismijnmening het volgende:

[..]

Genderdysforie staat gewoon in de DSM hoor, dus het is een medische aandoening.
Homoseksualiteit heeft er tot 1987 ook in gestaan.
  woensdag 7 april 2021 @ 21:46:35 #190
489794 Poem_
Brightness of Loss
pi_198907035
quote:
10s.gif Op woensdag 7 april 2021 21:37 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Ah, daar hebben we de automatische SJW reflex weer. Maar je lijkt de strekking van dit topic een beetje te missen zoals HeatWave al terecht aangeeft. Drop dit maar in het andere topic waar het niet over kinderen gaat ;). Leuk dat jij wellicht 10-jarigen met hormoonkuren zou willen zien, ik niet en met mij genoeg anderen ook niet (zoals bijvoorbeeld deze doortastende en weldenkende mensen in Arkansas).
Met kinderen kan voorzichtigheid geen kwaad, maar dit gaat niet onomkeerbare behandelingen.
pi_198910813
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 10:24 schreef speknek het volgende:

[..]

Je bedoelt het ontkennen van alle kennis van seksuologen, pedagogen, ontwikkelingspsychologen en psychiaters om maar de wereld in simplistische hokjes man en vrouw in te kunnen delen zoals de goede heer het bedoeld heeft? Dat begint niet op religie te lijken, dat is religie.
Je noemt ook wel treurige voorbeelden van 'wetenschappelijke' vakgebieden. Seksuologen... _O- .
pi_198910841
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 11:35 schreef speknek het volgende:

[..]

Elke realiteit is gefabriceerd.
Als je zegt dat ouders over de gevoelens van hun kinderen moeten denderen zodat het beter bij hun realiteit past, dat wordt al genoeg gedaan, daarom is het percentage zelfmoorden bij transgenders vele malen hoger.
Je moet het niet negeren. Je moet het juist laten gaan. Dus als je kind geboren is met het mannelijk geslacht, maar hij wil liever 'meisjeskleding' dragen, dan moet je je kind dat lekker laten doen. Maar dat is nogal iets anders dan hormoonbehandeling.
pi_198910842
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 21:42 schreef Tocadisco het volgende:

[..]

Homoseksualiteit heeft er tot 1987 ook in gestaan.
Het is wel grappig hoe mensen een subjectief begrip zien als een objectief begrip want het is zo beoordeeld door... DSM.

De ironie. =).
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198910857
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 07:52 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Je moet het niet negeren. Je moet het juist laten gaan. Dus als je kind geboren is met het mannelijk geslacht, maar hij wil liever 'meisjeskleding' dragen, dan moet je je kind dat lekker laten doen. Maar dat is nogal iets anders dan hormoonbehandeling.
Depends..

Een kind weet helemaal niet beter.. Je vormd een kind. Maar okay.

Dat het % dat zich van het andere geslacht voelt toeneemt per generatie is een fascinerende statistiek.

De SJW denkt dat het allemaal is weggekropt bij die oudere generatie. Nou, het zal wel, het lijkt erop dat dat tot gezondere mensen lijkt.
"Het enkele feit dat de gewasbeschermingsmiddelen zijn toegelaten, geeft in ieder geval geen garantie op het ontbreken van met name een uitgesteld schadelijk effect op de gezondheid van mensen."
pi_198910967
Een kind weet inderdaad niet beter dan wat hij om zich heen ziet. Je moet een kind ook leren zijn rommel niet op straat te gooien en dankjewel te zeggen.

Toen ik jong was had je ook een vrije school. Kinderen mochten daar zelf kiezen of ze wilden tekenen of spelen. Schijnbaar zijn de keuzes groter geworden voor de kinderen.
Onder deze lijn niet schrijven
  donderdag 8 april 2021 @ 08:14:33 #196
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_198910999
Blijft hilarisch dat ook de gemiddelde palletsoorteerder een mening heeft over wat 'wetenschappelijk' is en wat niet. :')

Verdacht vaak komt dit ook overeen met hun denkbeelden over linkse elite en cultuurmarxisme... _O-
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_198911833
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 20:43 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Net zoals veel radicalen die mensen met problemen nog verder proberen kapot te maken door te zeggen dat ze niet goed zijn, omdat het niet past in hun simplistische zwart-wit wereld.
Want alles wat enorm afwijkt, als in radicaal ingaat tegen miljoenen jaren aan evolutie, pas een dingetje is geworden in de afgelopen ~30 jaar, kan niets anders zijn dan "normaal".

En als je het niet normaal vind dan denk je opeens "zwart-wit", of misschien zien wij, als in wij die dit niet als normaal beschouwen, het op de juiste manier namelijk : het is een stoornis waar behandeling voor nodig is.

En inb4 homofilie, wat wel afwijkt maar bij lange na niet zo onnatuurlijk is als iemand zijn lichaam op kunstmatige wijze proberen aan te passen om vervolgens te passen bij een sterk afwijkend zelfbeeld wat iemand heeft.

Daarbij is homofilie al duizenden en duizenden jaren een ding in meer of mindere mate, maar daarvan kan je dan ook stellen dat het niet zozeer een afwijking is, maar ook een geaardheid.

Genderdysforie, word hier gedaan alsof dat ook altijd al bestaan heeft, maar dat is echt pure onzin.
Het is pas ontstaan in de periode dat wij mensen steeds meer en allerlei medicatie slikken tijdens zwangerschap, waardoor de hormoonhuishouding er voor zorgt dat lichaam en hersenontwikkeling verkeerd loopt tijdens de ontwikkeling van het geheel.

Daardoor krijg je dus een afwijking in de hersenen.

Daar heb je dus zo snel mogelijk hulp bij nodig, zeker geen ombouw taferelen.
Dan maak je er iets onnatuurlijks van.

Ook al die studies van kijk ze eens gelukkig zijn 97%, strookt weer niet met die 41% die zelfmoord pleegt, want dat ligt opeens aan anderen om diegene heen.. lekker makkelijk met cijfertjes goochelen dus.
  donderdag 8 april 2021 @ 09:51:05 #198
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_198912008
quote:
14s.gif Op donderdag 8 april 2021 08:14 schreef SicSicSics het volgende:
Blijft hilarisch dat ook de gemiddelde palletsoorteerder een mening heeft over wat 'wetenschappelijk' is en wat niet. :')

Verdacht vaak komt dit ook overeen met hun denkbeelden over linkse elite en cultuurmarxisme... _O-
Lekker vals argument weer.
Ik heb een master graad in Biologie. Mag ik nu een mening hebben?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 8 april 2021 @ 09:53:38 #199
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_198912041
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 09:51 schreef Kaneelstokje het volgende:
Lekker vals argument weer.
Het was inderdaad heel vals om de mensen die ik belachelijk wilde maken 'paletsoorteerders' te noemen. :D
quote:
Ik heb een master graad in Biologie. Mag ik nu een mening hebben?
Je mag altijd een mening hebben! ^O^ We leven in een vrij land. Ik mag daarna van mening zijn, dat die mening hilarisch is. 8-)
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  donderdag 8 april 2021 @ 10:01:10 #200
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_198912142
quote:
1s.gif Op woensdag 7 april 2021 21:12 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Onzin. Sowieso kan je in NL pas vanaf 16 jaar een hormoonbehandeling krijgen.

12 jarige deze behandeling willen geven grenst eerder aan kindermishandeling.
Er valt wel iets te zeggen dat als je de natuurlijke puberteit kan ontwijken, je qua uiterlijk, vooral als je van man naar vrouw wil gaan, toch veel dichter bij het uiteindelijke doel komt. En je hoeft veel minder androgene ontwikkelingen teniet te doen of te overcompenseren. Zodat je misschien zelfs niet te onderscheiden meer bent van de gender waarmee je je identificeert. Terwijl veel transities in die richting die begonnen zijn als volwassene, eerlijk gezegd toch wel een resultaat oplevert dat nog een stationnetje van de gemiddelde vrouw verwijderd blijft. Dan kan je zeggen, uiterlijk is oppervlakkig, maar onze identiteit en ook hoe de omgeving op ons reageert daar heeft ons uiterlijk toch een aandeel in. En als je dichter bij je genderidentiteit komt qua uiterlijk, voelt dat volgens mij toch beter dan als je ergens tussenin blijft hangen, met mogelijks een betere psyche tot gevolg maar ook hoe anderen naar je kijken/met je omgaan.

Alleen weten we niet echt wanneer zulke identificatie (zeker bij kinderen) correct is en wanneer niet. Er zijn ook mensen die halverwege de transitie stoppen en terugkeren naar hun oorspronkelijk geslacht maar mogelijks met onomkeerbare gevolgen van de hormonentherapie, dan komt dat er ook nog eens bij.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')