abonnement Unibet Coolblue
pi_198890444
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 22:14 schreef Hanca het volgende:

[..]

Het gif van montessorischolen, van der Hucht-onderwijs, Jenaplan, Daltonscholen en dergelijke bedoel je?
Als we nu al onderscheid kunnen maken tussen bijzonder confessioneel onderwijs, en bijzonder onderwijs gestoeld op een onderwijsmethode, dan lijkt het me dat we na het schrappen van artikel 23 dat onderscheid ook nog wel kunnen maken, en dus prima het ene soort kunnen verbannen en het ander soort kunnen houden, niet dan?

Daarmee zeg ik niet dat artikel 23 weg moet. Maar wel dat wanneer zoiets gebeurt, dat toch echt niet ten koste hoeft te gaan van de scholen die je daar opnoemt.
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 6 april 2021 @ 22:36:17 #277
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198890490
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 april 2021 22:33 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Eens. Laat ze minimaal met een kandidaat-premier komen die nog wat krediet heeft en waar nog wat gewicht aan zijn uitspraken kan worden gehangen. De enige serieuze kandidaat lijkt dan Jan van Zanen.
Van Zanen zou zeker een optie zijn, dat is in ieder geval iemand met veel bestuurlijke ervaring.
We have always been at war with Eastasia.
pi_198890497
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 22:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik begrijp heel goed dat partijen afwachten waar Rutte en de VVD mee komen. Nee zeggen kan altijd nog.
Precies dit.

Zo lang Rutte niet vrijwillig aftreedt zullen er toch partijen moeten zijn die aantonen dat formeren met hem echt niet lukt (of toch wel).

Ik heb zowel respect voor partijen die Rutte op voorhand uitsluiten als voor partijen die hun conclusie tijdens een informatieronde willen trekken.
  dinsdag 6 april 2021 @ 22:39:40 #279
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198890576
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 april 2021 22:33 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Als zo'n uitkomst wordt voorgelegd aan de leden van de betrokken partijen kunnen dat nog wel eens interessante congressen worden

[ afbeelding ]
Busladingen vol montere Abvakabo-leden richting Jaarbeurs. Thermoskannetje koffie mee...
We have always been at war with Eastasia.
pi_198890609
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 22:36 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Precies dit.

Zo lang Rutte niet vrijwillig aftreedt zullen er toch partijen moeten zijn die aantonen dat formeren met hem echt niet lukt (of toch wel).

Ik heb zowel respect voor partijen die Rutte op voorhand uitsluiten als voor partijen die hun conclusie tijdens een informatieronde willen trekken.
Stel nou dat de VVD de steun nodig heeft van de PvdA en GL en die partijen kunnen daardoor een ambitieus klimaatbeleid plus enkele andere concessies afdwingen. Dan zijn ze toch gek als ze dat niet doen.

Door de zwakke positie van de VVD kun je nu meer dan ooit zaken gedaan krijgen als kleinere partij.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 6 april 2021 @ 22:42:30 #281
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198890662


[ Bericht 100% gewijzigd door -XOR- op 06-04-2021 22:42:49 (verkeerde topic) ]
We have always been at war with Eastasia.
pi_198890664
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 22:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Stel nou dat de VVD de steun nodig heeft van de PvdA en GL en die partijen kunnen daardoor een ambitieus klimaatbeleid plus enkele andere concessies afdwingen. Dan zijn ze toch gek als ze dat niet doen.

Door de zwakke positie van de VVD kun je nu meer dan ooit zaken gedaan krijgen als kleinere partij.
En als er een voorstel uitkomt wat PvdA en GL niet kunnen uitleggen aan hun achterban dan kunnen ze zowel naar de kiezer als andere partijen onderbouwen waarom ze toch niet meedoen.

Dit geldt ook voor D66 en CDA.
pi_198890675
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 22:31 schreef -XOR- het volgende:

[..]

Ik niet en ik ben PvdA-stemmer. Dan had je geen motie van wantrouwen moeten steunen maar slechts zoals D66 een motie van afkeuring. Doe je dat namelijk wel dan misbruik je een heel belangrijk en zwaar parlementair instrument, dat deugt niet. Een motie van wantrouwen is er niet om een paar extra beleidspuntjes binnen te kunnen slepen.
Die motie van wantrouwen was dan ook een bizar zwaar middel om in te zetten tegen een fractievoorzitter van een andere partij. Eigenlijk was het natuurlijk gewoon een verlate politieke afrekening voor de toeslagenaffaire.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 06-04-2021 22:43:51 ]
pi_198890686
Partijen die nu het hardst roepen dat anderen ook kleur moeten bekennen zijn vooral bang dat ze zichzelf met hun principes buiten spel hebben gezet.

Geef het proces gewoon wat tijd mensen.
  dinsdag 6 april 2021 @ 22:44:13 #285
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_198890696
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 22:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Stel nou dat de VVD de steun nodig heeft van de PvdA en GL en die partijen kunnen daardoor een ambitieus klimaatbeleid plus enkele andere concessies afdwingen. Dan zijn ze toch gek als ze dat niet doen.

Door de zwakke positie van de VVD kun je nu meer dan ooit zaken gedaan krijgen als kleinere partij.
Een vlag op een modderschuit noemen we dat. Of beter nog een huis zonder fundament. Gedoemd om te mislukken.
pi_198890718
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 april 2021 22:42 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

En als er een voorstel uitkomt wat PvdA en GL niet kunnen uitleggen aan hun achterban dan kunnen ze zowel naar de kiezer als andere partijen onderbouwen waarom ze toch niet meedoen.

Dit geldt ook voor D66 en CDA.
Precies. Daarom hebben ze niks te verliezen met het afwachten van de formatie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198890730
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 april 2021 22:44 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Een vlag op een modderschuit noemen we dat. Of beter nog een huis zonder fundament. Gedoemd om te mislukken.
Dan kun je nog steeds zeggen "dit is een vlag op een modderschuit, wij doen niet mee"
pi_198890751
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 april 2021 22:44 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Een vlag op een modderschuit noemen we dat. Of beter nog een huis zonder fundament. Gedoemd om te mislukken.
Je oordeel wordt gevormd door je eigen aversie tegen een nieuw kabinet Rutte. Probeer dat los te laten en objectief naar de formatie te kijken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 6 april 2021 @ 22:47:19 #289
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_198890766
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 22:45 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Dan kun je nog steeds zeggen "dit is een vlag op een modderschuit, wij doen niet mee"
Maar zelfs krijg je toezeggingen, je weet dat je geflest gaat worden. Een beter informeren van de kamer gaat dan zeker niet gebeuren. Kaag lijkt daar in ieder geval klaar voor.
pi_198890780
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 april 2021 22:47 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Maar zelfs krijg je toezeggingen, je weet dat je geflest gaat worden. Een beter informeren van de kamer gaat dan zeker niet gebeuren. Kaag lijkt daar in ieder geval klaar voor.
lief naïef hoor
pi_198890840
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 april 2021 22:47 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Maar zelfs krijg je toezeggingen, je weet dat je geflest gaat worden. Een beter informeren van de kamer gaat dan zeker niet gebeuren. Kaag lijkt daar in ieder geval klaar voor.
Geflest door wie? Je kunt harde afspraken vastleggen in het regeerakkoord. Dan is de VVD daar aan gebonden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 6 april 2021 @ 22:50:53 #292
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198890843
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 april 2021 22:43 schreef Heph844 het volgende:

[..]

Die motie van wantrouwen was dan ook een bizar zwaar middel om in te zetten tegen een fractievoorzitter van een andere partij. Eigenlijk was het natuurlijk gewoon een verlate politieke afrekening voor de toeslagenaffaire.
Waarschijnlijk kwam het daar inderdaad wel op neer.
We have always been at war with Eastasia.
  dinsdag 6 april 2021 @ 22:53:12 #293
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_198890890
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 22:46 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je oordeel wordt gevormd door je eigen aversie tegen een nieuw kabinet Rutte. Probeer dat los te laten en objectief naar de formatie te kijken.
Mijns inziens moet de basis van de samenwerking goed zijn. En dat is die voor veel partijen niet. Dan moet je niet van alles gaan binnen proberen te halen, omdat dat toch ook heel veel op gaat leveren. Volgens mij is het dan wachten tot het moment dat je genaaid wordt.

En als je toch wil samenwerken had je die motie van wantrouwen niet moeten ondersteunen. Je bent dan volkomen ongeloofwaardig als je dan alsnog het kabinet in gaat. Daarmee geef je aan dat je schijt hebt aan de kamer en aan eerlijkheid, maar vooral dag je zelf hypocriet bent. En dat je dus een machtspoliticus bent.
pi_198890900
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 april 2021 22:47 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Maar zelfs krijg je toezeggingen, je weet dat je geflest gaat worden. Een beter informeren van de kamer gaat dan zeker niet gebeuren. Kaag lijkt daar in ieder geval klaar voor.
Als je wensen en bezwaren onvoldoende geborgd kunnen worden dan is het toch helder dat je niet mee kunt doen?
  dinsdag 6 april 2021 @ 22:54:47 #295
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_198890933
quote:
14s.gif Op dinsdag 6 april 2021 22:47 schreef aTypisch het volgende:

[..]

lief naïef hoor
Ik bedoelde dat Kaag er klaar voor is om op de modderschuit te stappen. Dit was zeker geen verwachting dat Kaag iets goeds gaat doen.
  dinsdag 6 april 2021 @ 22:57:00 #296
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_198890988
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 22:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Geflest door wie? Je kunt harde afspraken vastleggen in het regeerakkoord. Dan is de VVD daar aan gebonden.
Ja ik begrijp dat dat kan. Ik heb alleen weinig vertrouwen dat andere partijen de VVD er onder kunnen houden op hun belangrijkste punten. Maar goed, dat moet zich ook uitwijzen. Ik heb sterk het idee dat de VVD het beleid heeft bepaald en niet het CDA bijvoorbeeld.
pi_198891003
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 april 2021 22:53 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Mijns inziens moet de basis van de samenwerking goed zijn. En dat is die voor veel partijen niet. Dan moet je niet van alles gaan binnen proberen te halen, omdat dat toch ook heel veel op gaat leveren. Volgens mij is het dan wachten tot het moment dat je genaaid wordt.

En als je toch wil samenwerken had je die motie van wantrouwen niet moeten ondersteunen. Je bent dan volkomen ongeloofwaardig als je dan alsnog het kabinet in gaat. Daarmee geef je aan dat je schijt hebt aan de kamer en aan eerlijkheid, maar vooral dag je zelf hypocriet bent. En dat je dus een machtspoliticus bent.
Je doel als partij is om zaken gedaan te krijgen. Feit is dat de VVD Rutte niet laat vallen. Dan doe je er als PvdA en GL verstandig aan om af te wachten waar de VVD mee komt en in hoeverre je kansen ziet om je eigen agenda door te voeren.

Die motie van wantrouwen is niks, niet meer dan een momentopname. Politiek is ook weten wanneer je toe moet slaan en voor de PvdA en GL kan dit het ideale moment zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198891042
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 april 2021 22:57 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ja ik begrijp dat dat kan. Ik heb alleen weinig vertrouwen dat andere partijen de VVD er onder kunnen houden op hun belangrijkste punten. Maar goed, dat moet zich ook uitwijzen. Ik heb sterk het idee dat de VVD het beleid heeft bepaald en niet het CDA bijvoorbeeld.
De VVD was de afgelopen tien jaar de grootste partij en drukte dus het meest haar stempel op het beleid. Maar de positie van de VVD is door het gesteggel van de afgelopen week ernstig verzwakt. Dat biedt mogelijkheden voor kleinere coalitiepartners.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 6 april 2021 @ 23:00:53 #299
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_198891066
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 22:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je doel als partij is om zaken gedaan te krijgen. Feit is dat de VVD Rutte niet laat vallen. Dan doe je er als PvdA en GL verstandig aan om af te wachten waar de VVD mee komt en in hoeverre je kansen ziet om je eigen agenda door te voeren.

Die motie van wantrouwen is niks, niet meer dan een momentopname. Politiek is ook weten wanneer je toe moet slaan en voor de PvdA en GL kan dit het ideale moment zijn.
Ik denk dat het ook een serieuze optie is voor andere partijen om de druk op Rutte op te voeren. Maar goed, we gaan het zien ;)

Al is Rutte zeker niet degene die begonnen is met slecht informeren van de Kamer. Balkenende was ook een ramp. Dus zelfs zonder Rutte is het maar.de vraag of partijen wel een serieuze en sterke Kamer willen. Waarschijnlijk alleen als ze in de oppositie zitten ;(
pi_198891690
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 april 2021 22:54 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat Kaag er klaar voor is om op de modderschuit te stappen. Dit was zeker geen verwachting dat Kaag iets goeds gaat doen.
ahh

ja die is daar helemaal voor klaargezet ''nieuw leiderschap''
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')