abonnement Unibet Coolblue
pi_198879488
Een lastig punt voor mij.
Doe voornamelijk in pennystocks en één daarvan is al 3x over de kop gegaan.
De kans bestaat dat hij nog verder gaat maar 300% winst is ook wel lekker.
Hoe doen jullie dat?
pi_198879560
Ik heb een verhouding 70/30% en als dat buiten 5% verandert dan verkoop ik of koop ik.

Dit doe ik automatisch en ik laat geen emotie toe en ik bereken achteraf ook niet wat mij dit gekost heeft.
Hierdoor heb ik in jan 2020 veel verkocht, in april 2020 veel gekocht en in juli 2020 weer verkocht.

[ Bericht 56% gewijzigd door sjorsie1982 op 06-04-2021 13:29:09 ]
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198887942
Ik wilde zojuist een topic openen met exact dezelfde titel.

Ik zit daar ook een beetje mee namelijk. Wanneer is genoeg genoeg. Mijn ASML staat nu op 1311% winst. Het is bij elkaar een leuk bedrag geworden. Te mooi om weer te verliezen in een of andere spattende zeepbel.

Ik heb echter geen ander doel voor het geld. Natuurlijk kan ik mijn hypotheek ermee aflossen maar die kan ik prima bekostigen.

Dus voor nu laat ik het staan. Af en toe stort het even in en baal ik dat ik het niet voorzien heb en eerder verkocht hebt, maar tot nu toe is het er elke keer weer flink overheen gegaan daarna.
pi_198968661
Ik wilde ook net een topic openen hierover.

Ik heb eigenlijk al geruime tijd teveel geld. Mijn aandelen staan +5000% en ik weet eigenlijk niet meer wat ik met al dat geld moet doen. Natuurlijk kan ik alles kopen wat ik wil maar ik kan prima zonder al die extreem dure goederen.

Dus laat ik het maar staan en loop de kans dat het straks +10.000% staat. En dan baal ik want dan heb ik nog meer geld waar ik niet van weet wat ik er mee moet.
pi_198980379
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 00:42 schreef r3gi3boy het volgende:
Ik wilde ook net een topic openen hierover.

Ik heb eigenlijk al geruime tijd teveel geld. Mijn aandelen staan +5000% en ik weet eigenlijk niet meer wat ik met al dat geld moet doen. Natuurlijk kan ik alles kopen wat ik wil maar ik kan prima zonder al die extreem dure goederen.

Dus laat ik het maar staan en loop de kans dat het straks +10.000% staat. En dan baal ik want dan heb ik nog meer geld waar ik niet van weet wat ik er mee moet.
vast als parodie op mijn reactie bedoeld. Maar ik zit niet te trollen hiermee.

Met ASML heb ik gewoon vet geluk geluk, zeker geen wijsheid in beleggen. Af en toe maak ik mij wat zorgen om het toch maar te verkopen. Ik heb ook jarenlang in de min gestaan met aandelen maar gewoon stug volgehouden en het is weer allemaal goed gekomen.

Ik heb wel een doel maar dat is nog even weg.
pi_199005549
quote:
0s.gif Op maandag 12 april 2021 22:58 schreef Glider76 het volgende:

[..]

vast als parodie op mijn reactie bedoeld. Maar ik zit niet te trollen hiermee.

Met ASML heb ik gewoon vet geluk geluk, zeker geen wijsheid in beleggen. Af en toe maak ik mij wat zorgen om het toch maar te verkopen. Ik heb ook jarenlang in de min gestaan met aandelen maar gewoon stug volgehouden en het is weer allemaal goed gekomen.

Ik heb wel een doel maar dat is nog even weg.
Belangrijkste vraag is: hoe zie je de toekomst van ASML (qua bedrijfswinsten en resultaten) ten opzichte van de huidige prijs per aandeel?

Als je daar geen idee van hebt zou ik zo snel mogelijk verkopen.
pi_199007797
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 20:34 schreef Glider76 het volgende:
Ik wilde zojuist een topic openen met exact dezelfde titel.

Ik zit daar ook een beetje mee namelijk. Wanneer is genoeg genoeg. Mijn ASML staat nu op 1311% winst. Het is bij elkaar een leuk bedrag geworden. Te mooi om weer te verliezen in een of andere spattende zeepbel.

Ik heb echter geen ander doel voor het geld. Natuurlijk kan ik mijn hypotheek ermee aflossen maar die kan ik prima bekostigen.

Dus voor nu laat ik het staan. Af en toe stort het even in en baal ik dat ik het niet voorzien heb en eerder verkocht hebt, maar tot nu toe is het er elke keer weer flink overheen gegaan daarna.
Je aankoopprijs is (rationeel gezien) totaal niet relevant voor je beslissing.

Stel dat je op dit moment geen aandelen ASML zou hebben, zou je dan de aandelen kopen tegen de huidige prijs?

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-04-2021 21:44:19 ]
pi_199079275
Winst pakken is niet zo moeilijk, het is namelijk altijd goed, om om welk moment ook winst te pakken.
Winst is winst, en je zult toch nooit de hoogste piek pakken.
Als je een korte termijn handelaar bent, (zoals ik) dan is elke winst goed..
Gewoon niet meer omkijken, en door naar de volgende trade,

Moeilijker is om verlies te pakken.
Wanneer doe je dat?
Ik zie mensen te lang blijven zitten, of zelfs bijkopen om te middelen.
Wat is daar wijsheid bij?
pi_199079322
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:14 schreef Candymannetje het volgende:
Een lastig punt voor mij.
Doe voornamelijk in pennystocks en één daarvan is al 3x over de kop gegaan.
De kans bestaat dat hij nog verder gaat maar 300% winst is ook wel lekker.
Hoe doen jullie dat?
Ik doe al jaren alleen maar pennystocks.
Zit jij ook op de OTC?
pi_199079463
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 05:14 schreef GerritGordijnstok het volgende:

[..]

Ik doe al jaren alleen maar pennystocks.
Zit jij ook op de OTC?
Nee, ik koop af en toe eens een plukje pennystocks als ik denk dat het wat kan worden.
pi_199080676
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 april 2021 04:52 schreef GerritGordijnstok het volgende:
Winst pakken is niet zo moeilijk, het is namelijk altijd goed, om om welk moment ook winst te pakken.
Winst is winst, en je zult toch nooit de hoogste piek pakken.
Als je een korte termijn handelaar bent, (zoals ik) dan is elke winst goed..
Gewoon niet meer omkijken, en door naar de volgende trade,

Moeilijker is om verlies te pakken.
Wanneer doe je dat?
Ik zie mensen te lang blijven zitten, of zelfs bijkopen om te middelen.
Wat is daar wijsheid bij?
Ik beleg lange termijn en verkoop nooit met verlies.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
  dinsdag 20 april 2021 @ 22:10:56 #12
56179 caspervc
Hamster, a dentist
pi_199091459
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 20:34 schreef Glider76 het volgende:
Ik wilde zojuist een topic openen met exact dezelfde titel.

Ik zit daar ook een beetje mee namelijk. Wanneer is genoeg genoeg. Mijn ASML staat nu op 1311% winst. Het is bij elkaar een leuk bedrag geworden. Te mooi om weer te verliezen in een of andere spattende zeepbel.

Ik heb echter geen ander doel voor het geld. Natuurlijk kan ik mijn hypotheek ermee aflossen maar die kan ik prima bekostigen.

Dus voor nu laat ik het staan. Af en toe stort het even in en baal ik dat ik het niet voorzien heb en eerder verkocht hebt, maar tot nu toe is het er elke keer weer flink overheen gegaan daarna.
Wat opties
- inleg eruit halen en doorspelen met je winst
- alles verkopen en omzetten naar een stabiele niet volatiele etf
*Soms denk ik dat ik over dingen nadenk
pi_199125225
Zit met hetzelfde dilemma en ja ook met o.a. ASML.

Gisteren op nieuwsuur een item over ASML gezien. Lijkt mij een sympathieke vent, die directeur. Bedrijf ziet er goed uit en ik zeg houden.

Ik beleg voor de lange termijn, maar toch gaat het kriebelen.
Stel dat je die ASML voor 450 verkoopt (komen ze zeker weer op) en terugkoopt op rond de huidige stand van 447.
Dan pak je 3 Euro met het risico dat ze 'nooit' meer op die 447 komen.

Kan je weer gaan rondhobbelen om ergens anders je slag te slaan.
En de huidige klapper die je gemaakt heb is wel virtueel hè.

Vind het maar zeer vermoeiend allemaal. :)
pi_205351010
Ik heb de destijds niet verkocht op +300% en nu staan ze op -40%
Helaas.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')