quote:In een recent vraaggesprek met De Telegraaf stelde Kreulen nog een aantal jaren te willen aanblijven bij de luchtvaartmaatschappij. „Toen kon ik dat nog niet zeggen, omdat er over mijn opvolging nog gesproken werd met de medezeggenschap.”
Prima. Kunnen we 20.000 arbeidsmigranten terugsturen! Komt er wat lucht op de huizenmarkt en hoeven wel niet al het groen onder te spitten. Bovendien minder vervuiling, CO2 en overlast. Ik zeg doen!quote:Op donderdag 8 juli 2021 13:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
‘Deze EU-maatregel kan Schiphol en KLM 20.000 banen kosten’
De Europese commissie wil een belasting invoeren op kerosine om zo te zorgen voor een schoner milieu. Dit heeft grote gevolgen voor de Europese luchtvaart, vertelt verslaggever Yteke de Jong.
https://www.telegraaf.nl/(...)-20-000-banen-kosten
Lekker bezig weer, Wopke smijt met geld, Europese commissie werkt weer de andere kant op![]()
Overleggen misschien een![]()
Ik denk dat de belastingbetaler al genoeg in deze bodemloze put gegooid heeft.quote:Op donderdag 10 juni 2021 10:24 schreef ikweethetookniet het volgende:
‘Air France-KLM wilde groene EU-subsidie voor aankoop vliegtuigen’
Air France-KLM en Airbus zouden een beroep hebben willen doen op de groene stimuleringsfondsen van de Europese Unie voor de aanschaf van nieuwe vliegtuigen. Dat staat in vrijgegeven documenten van klimaatlobbywaakhond InfluenceMap.
De bedrijven voerden in documenten en presentaties aan dat de uitstoot van vliegtuigen kan worden verminderd als oude modellen vervangen worden voor efficiëntere nieuwe vliegtuigen. Daarvoor zou dan de steun vanuit, de door de belastingbetaler gefinancierde, stimuleringsmaatregelen nodig zijn.
Dat vind ik ookquote:Op donderdag 8 juli 2021 14:52 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ik denk dat de belastingbetaler al genoeg in deze bodemloze put gegooid heeft.
Al 10 jaar voor Wopke zijn investering deed had hij kunnen weten dat geld aan KLM geven een kutidee was.quote:Op donderdag 8 juli 2021 13:11 schreef ikweethetookniet het volgende:
‘Deze EU-maatregel kan Schiphol en KLM 20.000 banen kosten’
De Europese commissie wil een belasting invoeren op kerosine om zo te zorgen voor een schoner milieu. Dit heeft grote gevolgen voor de Europese luchtvaart, vertelt verslaggever Yteke de Jong.
https://www.telegraaf.nl/(...)-20-000-banen-kosten
Lekker bezig weer, Wopke smijt met geld, Europese commissie werkt weer de andere kant op![]()
Overleggen misschien een![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Hoe groot het verlies is, maakt de luchtvaartmaatschappij vrijdag bekend. Dan worden de cijfers over het tweede kwartaal gepubliceerd. Air France-KLM zal in dat kwartaal een nettoverlies lijden van ¤1,34 mrd, zo is de gemiddelde verwachting van een groep van achttien financieel analisten. Dat zou een fractie beter zijn dan in de eerste drie maanden van 2021. De teller van de groep staat na zes maanden al op een nettoverlies van circa ¤2,8 mrd. Dankzij ruim ¤10 mrd aan door de Franse en Nederlandse overheid gegarandeerde leningen, weet de groep te overleven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Waar vrijdag ook met meer dan gemiddelde belangstelling naar zal worden gekeken, zijn de afzonderlijke resultaten van de twee partners: Air France en KLM. Die lopen al langere tijd uiteen. In het eerste kwartaal leed het grotere Air France een verlies van ¤840 mln, terwijl bij KLM het verlies ‘slechts' ¤337 mln bedroeg.https://fd.nl/ondernemen/(...)len-diep-in-het-roodquote:Dat KLM al tijden de best presterende maatschappij is binnen de holding en dat Air France er onvoldoende in slaagt de kosten te drukken, belast de samenwerking binnen de groep.
Wopke blijft gewoon geld pompen![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgens de nieuwssite, die zich baseert op insiders, zou vooral ADP moeilijk hebben gedaan door een groter aandeel te vragen. ADP is de afgelopen jaren veel sterker in waarde gestegen dan Schiphol, waardoor de verhoudingen niet meer zouden kloppen.
https://fd.nl/ondernemen/(...)en-samenwerking-stop
Maar geldkraan blijft wel open![]()
![]()
![]()
Eerder dit jaar verleenden Frankrijk en andere aandeelhouders al extra financiële hulp voor Air France-KLM, nadat Parijs en Den Haag in 2020 voor 10,4 miljard euro aan leningen en kredietgaranties hadden toegezegd. Afgelopen voorjaar werd een deel van de Franse leningen, ¤3 miljard, omgezet eigen vermogen. Daarnaast werd er 1 miljard aan nieuw kapitaal opgehaald voor Air France KLM.quote:Ook is er extra overheidssteun nodig. Nederland spreekt met de Europese Commissie over de voorwaarden voor een nieuw steunpakket voor KLM, en Zaat weet te vertellen dat de signalen over een akkoord erg hoopvol zijn. Er is extra kapitaal nodig, aangezien de schulden van Air France-KLM de eigen bezittingen nog altijd met 3,6 miljard euro overschrijden.
Het concern durft nog niet verder te kijken dan oktober, op de verwachting na dat de capaciteit zich pas in 2024 weer op het peil van 2019 zal bevinden.quote:Maar een vooruitzicht voor de rest van het jaar durft topman Benjamin Smith niet te geven.
https://www.parool.nl/ams(...)an-oktober~bc965f97/quote:De operatie om de miljardenschuld terug te brengen die KLM opbouwt omdat het een miljard euro van de Nederlandse staat en 2,4 miljard van banken kan lenen, ligt momenteel stil. Onderhandelingen daarover met de Europese Commissie, die eist dat KLM vliegrechten op Schiphol inlevert in ruil voor een groter staatsbelang, staan al weken in de koelkast.
2020 is een apart jaar.quote:Op vrijdag 30 juli 2021 09:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Over heel 2020 leed de combinatie van Air France en KLM een recordverlies van ruim 7 miljard euro
https://nos.nl/artikel/23(...)-voor-air-france-klm
Gewoon geld blijven pompen
quote:Op woensdag 28 juli 2021 20:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
Schiphol en luchthaven Parijs zetten samenwerking stop
Luchthavenuitbater Royal Schiphol Group en Aéroports de Paris (ADP) beëindigen hun samenwerking. De huidige overeenkomst loopt tot eind november en wordt daarna niet verlengd. Dat maakt Royal Schiphol Group bekend via zijn website.Dit bericht heeft toch niks met een (externe) geldkraan te maken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Volgens de nieuwssite, die zich baseert op insiders, zou vooral ADP moeilijk hebben gedaan door een groter aandeel te vragen. ADP is de afgelopen jaren veel sterker in waarde gestegen dan Schiphol, waardoor de verhoudingen niet meer zouden kloppen.
https://fd.nl/ondernemen/(...)en-samenwerking-stop
Maar geldkraan blijft wel open![]()
![]()
https://www.parool.nl/ned(...)rheidsgeld~b8f8a427/quote:Op vrijdag 30 juli 2021 09:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Over heel 2020 leed de combinatie van Air France en KLM een recordverlies van ruim 7 miljard euro
https://nos.nl/artikel/23(...)-voor-air-france-klm
Gewoon geld blijven pompen
KLM moet nog geld overmaken naar Air France , voor steunquote:Op zaterdag 31 juli 2021 14:04 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
https://www.parool.nl/ned(...)rheidsgeld~b8f8a427/
quote:Vertraging herstel
De luchtvaartmaatschappij zegt te 'begrijpen' dat de steun niet eeuwig kan voortduren, maar dat er toch nog hulp nodig is. ,,
KLM is blij met de opening die kabinet heeft geboden om in het vierde kwartaal een aantal ondersteunende regelingen voor zwaar getroffen sectoren in stand te houden.
KLM pleit voor een passende invulling van aanvullende steunmaatregelen", aldus de zegsvrouw.
Vorig jaar ging men voor dit jaar uit van een operatie van 70% ten opzichte van voor de coronapandemie. Tot nu toe is dat ongeveer 50%. ,,Dit vertraagt het herstel in 2021 en 2022 aanzienlijk."
Dit kan gevolgen hebben voor het aflossen van de lening van ¤3,4 miljard van banken en de Nederlandse Staat. Ook kan het zijn dat KLM opnieuw moet ingrijpen in de organisatie.
Sywert ben jij hetquote:Op dinsdag 31 augustus 2021 11:52 schreef michaelmoore het volgende:
https://www.telegraaf.nl/(...)lende-steun-is-nodig
Mam , mag ik nog een paar miljard euro om aan mijn Franse broer te geven?
Maar ja had gezegt dat j e nu zonder steun kon /?quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 13:23 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Sywert ben jij het![]()
Wopke hier:Geen probleem, maar vergeet je niet een bijdrage aan de cda kas
O ja, jij wel maar die aangenomen Franse vader van je nietquote:KLM kan binnenkort zonder overheidsgeld verder.
Het bedrijf is volgens topman Pieter Elbers sterk genoeg om de miljardenleningen die vorig jaar werden geregeld, goeddeels te laten liggen.
Vanaf oktober kan KLM overleven zonder NOW-loonsteun.
quote:Op dinsdag 31 augustus 2021 14:30 schreef michaelmoore het volgende:
Maar ja had gezegt dat j e nu zonder steun kon /?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |