abonnement Unibet Coolblue
pi_198875784
Vorig jaar hier thuis de badkamer vernieuwd/verbouwd.
De woning is uit 1989, de badkamer was nog de originele badkamer en dus wel een keer aan vervanging toe.
- oude emaille badkuip, die begon te roesten rondom de afvoer.
- douchen in deze badkuip, met een heerlijk douchegordijntje
- geen toilet boven
- slechte afzuiging

Kortom, redenen genoeg om dit aan te pakken.

Badkamer is 'klein', ongeveer 2.00 bij 1.80 meter. We hebben overwogen om de badkamer naar buiten uit te bouwen. Daar konden we een stuk platdak van de hal bij de badkamer trekken. Dan zou de badkamer ongeveer 2.00 bij 3.00 worden. Kosten hiervan lagen wel wat hoger dan we wilden dus dat hebben we niet gedaan.

Nadenken en tekeningen maken, uiteindelijk is er maar één indeling echt handig, mede doordat we een nieuwe afvoer voor het toilet moeten maken, Door deze boven de meterkast te plaatsen kan dat via de meterkast recht naar beneden richting de kruipruimte.

Als eerste de badkamer slopen:
De deur naar de badkamer staat vrijwel altijd open als de badkamer niet wordt gebruikt. Daarbij staat de deur altijd voor de trap naar zolder, waar de wasmachine, droger en diepvries staan. Dat vond ik heel erg onhandig, dus ik wilde graag een schuifdeur die in de wand valt. Daarvoor moest er wel een wandje uit.


Ik wilde veel zelf doen, dus ik heb eerste de oude wand gesloopt en vervolgens meteen de nieuwe wand met schuifdeur geplaatst. Daarna pas de badkamer verder gesloopt.


Vloer mag er ook helemaal uit, in totaal bijna 100mm aan tegels en cementdekvloer.


Inmiddels alles gesloopt, nu weer opbouwen!


Geen losse vloerverwarming, wel de afvoer voor de radiator door de vloer gelust. Zo hebben we via de radiator toch een behaaglijke vloer


Dan kunnen de tegels erop.
Betonlook 60x30 op de wand, met 15x15 tegels in de nisjes en de douchehoek
Op de vloer komen dezelfde betonlook 60x60
Niet zelf getegeld. Anderen kunnen dat veel beter ;-)



Ingewassen met PCI Durapox. Speciale voeg op basis van hars in plaats van cement. Blijft mooier als een standaard voeg op cementbasis.


Afmonteren van het sanitair!


Zo hadden we het van tevoren bedacht:


En zo is het geworden:


Plafond is inmiddels netjes gesausd, alles is gemonteerd.
Enkel het nisje bij het toilet wacht nog op een paar plankjes. Dat gaat binnenkort gebeuren.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jhojho-1987 op 06-04-2021 12:48:41 ]
aka Joel_87
pi_198875825
Geen before foto? :) Het is wel erg mooi geworden zeg.
pi_198875880
Wauw mooi
  dinsdag 6 april 2021 @ 09:19:41 #4
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_198875901
Mooi gedaan! Heb je wel LTV? Als je namelijk 60gr door die buis heen jast, loop je kans dat de tegels van je vloer klappen. Met dat lusje afgetakt van de radiator in de vloer.
pi_198876969
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 09:10 schreef RoW_0 het volgende:
Geen before foto? :) Het is wel erg mooi geworden zeg.
Nee geen 'before' foto..
Blijkt dat ik zo'n hekel aan de oude badkamer had dat ik er geen eens een foto van wilde maken....

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 09:19 schreef bleiblei het volgende:
Mooi gedaan! Heb je wel LTV? Als je namelijk 60gr door die buis heen jast, loop je kans dat de tegels van je vloer klappen. Met dat lusje afgetakt van de radiator in de vloer.
Zeker! De begane grond wordt verwarmd met vloerverwarming. Als er een radiator aan staat gaat dat ook via de LTV, dus die worden nooit heel erg heet.
aka Joel_87
  dinsdag 6 april 2021 @ 11:08:40 #6
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_198877446
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 10:36 schreef Jhojho-1987 het volgende:

[..]

Nee geen 'before' foto..
Blijkt dat ik zo'n hekel aan de oude badkamer had dat ik er geen eens een foto van wilde maken....
[..]

Zeker! De begane grond wordt verwarmd met vloerverwarming. Als er een radiator aan staat gaat dat ook via de LTV, dus die worden nooit heel erg heet.
Vergeet niet dat de verdeler van je vloerverwarming de temperatuur naar beneden brengt. Als je echt LTV draait, moet de uitgangstemperatuur van je ketel op 40gr staan. En zou je eigenlijk elke herfst stookprotocol voor je hele huis toe moeten passen :) .
pi_198877566
De temperatuur van de ketel staat op 50gr, dus dat gaat voor de vloer in de badkamer wel goed.
Helemaal LTV is het dus niet, maar het hangt er een beetje tussenin ;-)
aka Joel_87
  dinsdag 6 april 2021 @ 11:26:35 #8
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_198877705
Netjes hoor! Welke schuifdeuroplossing heb je gekozen?

Wij hebben bij de verbouwing het ook overwogen maar niet een betaalbaar systeem gevonden die voor ons paste.
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_198878601
Dit systeem hebben we er in gezet.

Niet heel overdreven duur, voldoet meer dan prima!
aka Joel_87
pi_198879038
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 11:17 schreef Jhojho-1987 het volgende:
De temperatuur van de ketel staat op 50gr, dus dat gaat voor de vloer in de badkamer wel goed.
Helemaal LTV is het dus niet, maar het hangt er een beetje tussenin ;-)
In dit geval had je beter de retour van de radiator door de vloer kunnen laten lopen. Dan loop je minder risco dat het toch een keer te warm wordt.

Misschien kun je de aanvoer en retour richting de badkamer nog omwisselen?

Voor de rest: mooi badkamertje hoor. Meer heb je niet nodig.
pi_198879113
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 12:43 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

In dit geval had je beter de retour van de radiator door de vloer kunnen laten lopen. Dan loop je minder risco dat het toch een keer te warm wordt.

Misschien kun je de aanvoer en retour richting de badkamer nog omwisselen?

Voor de rest: mooi badkamertje hoor. Meer heb je niet nodig.
Je hebt helemaal gelijk, dat is inderdaad ook zo aangelegd. Foutje in de OP.
Aanvoer gaat direct naar de radiator in de hoek, afvoer loopt door de vloer heen.
Werkt prima op deze manier.
aka Joel_87
  Moderator dinsdag 6 april 2021 @ 22:27:42 #12
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_198890274
Dubbele wastafel. Krijg je nooit spijt van. Heerlijk. Geen gedring voor de wasbak :9
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_198894303
Mooi geworden.
maar waarom stond de deur altijd open? Dichtdoen lijkt me ook een oplossing ipv schuifdeur.
Eerst denken, dan typen
pi_198930789
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 09:27 schreef Piger het volgende:
Mooi geworden.
maar waarom stond de deur altijd open? Dichtdoen lijkt me ook een oplossing ipv schuifdeur.
Geen idee waarom die altijd open stond, dat was gewoon zo.
Niet speciaal een reden oid.
Het was een kleine irritatie en dat was nu mooi op te lossen, dus direct maar gedaan :)
aka Joel_87
pi_198950413
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 22:27 schreef Rene het volgende:
Dubbele wastafel. Krijg je nooit spijt van. Heerlijk. Geen gedring voor de wasbak :9
Ik heb ongeveer de zelfde samenstelling qua badkamer. Had met het wasblad gekozen de goot volledig links te zetten in het blad, om nog wat ruimte te hebben om kleding en handdoeken neer te leggen voor als je uit de douche komt.

Maar dat argument hoor ik vaker gedring bij de wastafel? Gebeurd het serieus dat er 4/5 man ter gelijkertijd in de badkamer staan?
-Er valt elke dag wel wat te klagen. :)
  Moderator zaterdag 10 april 2021 @ 20:34:06 #16
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_198950570
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 20:19 schreef spierbal het volgende:

[..]

Ik heb ongeveer de zelfde samenstelling qua badkamer. Had met het wasblad gekozen de goot volledig links te zetten in het blad, om nog wat ruimte te hebben om kleding en handdoeken neer te leggen voor als je uit de douche komt.

Maar dat argument hoor ik vaker gedring bij de wastafel? Gebeurd het serieus dat er 4/5 man ter gelijkertijd in de badkamer staan?
Wij wel met zn tweeën. Gaan tegelijk naar bed.
Qua handdoek hang ik het dan over de cabine heen en kleren op deksel van de wc.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
  zaterdag 10 april 2021 @ 21:17:21 #17
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_198951223
quote:
0s.gif Op zaterdag 10 april 2021 20:19 schreef spierbal het volgende:

[..]

Ik heb ongeveer de zelfde samenstelling qua badkamer. Had met het wasblad gekozen de goot volledig links te zetten in het blad, om nog wat ruimte te hebben om kleding en handdoeken neer te leggen voor als je uit de douche komt.

Maar dat argument hoor ik vaker gedring bij de wastafel? Gebeurd het serieus dat er 4/5 man ter gelijkertijd in de badkamer staan?
Hier is het wel eens dringen als we met 2 pubers tegelijk ons tanden willen poetsen ja. Gelukkig hebben we een behoorlijke ruime badkamer. Alleen rond 2 wasbakken is het dan ellebogen werk. :P
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_198970173
Gedring rond de wasbak is er nog steeds.
We gaan tegelijk naar bed, en de ruimte tussen de douchecabine en de wasbak is prima om te staan, maar om elkaar te passeren moeten we wel even iets opschuiven.
Wasbak gebruik ik niet op handdoek e.d. neer te leggen, die hang ik gewoon over de douchecabine heen. Stap ik lekker droog uit de douche :-)
Wordt wel gebruikt als aankleedtafel voor de onze zoon van 6 maanden. Handig als ik met 'm gedouched heb :-)
aka Joel_87
  maandag 12 april 2021 @ 20:29:03 #19
315461 NaOnsDeZondvloed
Hoe dan ook.....
pi_198978017
Heb je geen aardmat en dergelijken voor de potentiaalvereffening?
pi_199010302
Zeker wel!
De aardmat ligt in de dekvloer.
aka Joel_87
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')