abonnement Unibet Coolblue
pi_198879210
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 12:54 schreef J1981 het volgende:

[..]

Goed om te weten. Wij zouden wel gaan voor recirculatie (want handig met eiland midden in het huis), dus dan is het goed om een filter op voorraad te hebben liggen.
Ik ga gewoon via kruipruimte naar buiten.
  dinsdag 6 april 2021 @ 13:02:08 #27
159662 J1981
Supermama!
pi_198879319
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 12:56 schreef MevrouwKees het volgende:

[..]

Ik ga gewoon via kruipruimte naar buiten.
Wij hebben geen kruipruimte, maar een fundering/vloer rechtstreeks op de zandgrond.
pi_198879341
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 12:36 schreef J1981 het volgende:
Klopt. Alleen is de Neff wel veel intelligenter/makkelijker in gebruik.
De Neff detecteert zelf of de zones gekoppeld moeten worden als je er een pan op zet die wat groter is. Je kunt er sowieso meer pannen op kwijt dan de Bora. Als je een pan verzet van links naar rechts, dan neemt hij automagisch de instellingen mee over. Pan van voor naar achteren schuiven zorgt voor afname van vermogen (van bakken naar sudderen), etc. Functioneel is de Neff zoveel verder dan de Bora. Maar idd, qua geluid/verbruik is de Bora veel beter. En recensies over de effectiviteit zijn bijna niet te vinden. Hoe goed wordt de geur van bijv. een gebakken visje afgezogen. Dat kan ik nergens vinden in recensies. En juist dat wil ik weten :-(
De vraag is alleen; hoevaak gebruik je dat allemaal ? Op mijn bora kan ik ook koppelen inderdaad maar misschien in het jaar 1 keer gebruikt :-)

Het verschuiven van de pan klinkt leuk maar in de praktijk staat er een pan achter , en hoeveel meer werk is dat ten opzichte van met je vinger het vermogen verschuiven.

Anyway, mijn ervaring met de bora is goed. Zuigt goed af en geen overdreven herrie. Het is overigens ook niet zo dat mijn vriendin er dan met een glaasje wijn naast komt zitten. Die is of nog op haar werk of met de kinderen bezig of wat dan ook. Daarmee kom ik weer bij mijn punt; het is een afzuigkap en kookplaat en dat functioneert prima! Moest alleen even wennen aan het koken op inductie maar daar kan bora niks aan doen.
pi_198879373


Bora Sagan god _O_
  dinsdag 6 april 2021 @ 13:16:26 #30
159662 J1981
Supermama!
pi_198879511
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:03 schreef koentjuh18 het volgende:

[..]

De vraag is alleen; hoevaak gebruik je dat allemaal ? Op mijn bora kan ik ook koppelen inderdaad maar misschien in het jaar 1 keer gebruikt :-)

Het verschuiven van de pan klinkt leuk maar in de praktijk staat er een pan achter , en hoeveel meer werk is dat ten opzichte van met je vinger het vermogen verschuiven.

Anyway, mijn ervaring met de bora is goed. Zuigt goed af en geen overdreven herrie. Het is overigens ook niet zo dat mijn vriendin er dan met een glaasje wijn naast komt zitten. Die is of nog op haar werk of met de kinderen bezig of wat dan ook. Daarmee kom ik weer bij mijn punt; het is een afzuigkap en kookplaat en dat functioneert prima! Moest alleen even wennen aan het koken op inductie maar daar kan bora niks aan doen.
True! Misschien wel nooit inderdaad. Al zou ik zo'n teppen yaki plaat wel top vinden.

Goed om te horen dat de Bora prima bevalt. Heb je een X Pure? En waarom heb je destijds voor de Bora gekozen en niet voor een ander merk?
  Moderator dinsdag 6 april 2021 @ 14:12:55 #31
5428 crew  miss_sly
pi_198880372
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 13:03 schreef koentjuh18 het volgende:

[..]

De vraag is alleen; hoevaak gebruik je dat allemaal ? Op mijn bora kan ik ook koppelen inderdaad maar misschien in het jaar 1 keer gebruikt :-)

Het verschuiven van de pan klinkt leuk maar in de praktijk staat er een pan achter , en hoeveel meer werk is dat ten opzichte van met je vinger het vermogen verschuiven.

Anyway, mijn ervaring met de bora is goed. Zuigt goed af en geen overdreven herrie. Het is overigens ook niet zo dat mijn vriendin er dan met een glaasje wijn naast komt zitten. Die is of nog op haar werk of met de kinderen bezig of wat dan ook. Daarmee kom ik weer bij mijn punt; het is een afzuigkap en kookplaat en dat functioneert prima! Moest alleen even wennen aan het koken op inductie maar daar kan bora niks aan doen.
Het is ook maar net hoe je kookt. Bij ons is koken ook vaak een gezelligheidsmoment. Mjin vriend zit wel vaak met een glaasje wijn erbij. Ik vind het ook leuk om dingen uit te proberen, en ik gebruik het koppelen juist heel vaak.

Ik maak nog niet voldoende gebruik van alle opties van de NEFF, maar dat gaat zeker wel gebeuren. Het is voor mij ook echt wel meer dan een vervanging van de gaskookplaat: koken en afzuigen en verder niets.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198880379
een extra plaat zou ik niuet gebruiken iig
pi_198880954
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 14:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is ook maar net hoe je kookt. Bij ons is koken ook vaak een gezelligheidsmoment. Mjin vriend zit wel vaak met een glaasje wijn erbij. Ik vind het ook leuk om dingen uit te proberen, en ik gebruik het koppelen juist heel vaak.

Ik maak nog niet voldoende gebruik van alle opties van de NEFF, maar dat gaat zeker wel gebeuren. Het is voor mij ook echt wel meer dan een vervanging van de gaskookplaat: koken en afzuigen en verder niets.
Wij gaan dus ook over naar een woonkeuken waardoor ik gezelschap kan hebben in de keuken. ik kook ook graag en uitgebreid. Er komt bijv. een full steam oven in de keuken straks.. Ik heb dus wel baat bij een plaat met " toeters en bellen", of ik een losse teppan plaat zal gebruiken weet ik niet .

Ik zit voornamelijk even met geluid dan .. ik geloof best dat beide platen an sich meer dan prima hun werk doen. Dan zal het gaan over herrie en geur beleving.
  dinsdag 6 april 2021 @ 15:21:10 #34
159662 J1981
Supermama!
pi_198881742
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 14:12 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Het is ook maar net hoe je kookt. Bij ons is koken ook vaak een gezelligheidsmoment. Mjin vriend zit wel vaak met een glaasje wijn erbij. Ik vind het ook leuk om dingen uit te proberen, en ik gebruik het koppelen juist heel vaak.

Ik maak nog niet voldoende gebruik van alle opties van de NEFF, maar dat gaat zeker wel gebeuren. Het is voor mij ook echt wel meer dan een vervanging van de gaskookplaat: koken en afzuigen en verder niets.
Wat zijn de plussen en minnen van de Neff wat jou betreft miss_sly?
  Moderator dinsdag 6 april 2021 @ 15:40:03 #35
5428 crew  miss_sly
pi_198882129
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 15:21 schreef J1981 het volgende:

[..]

Wat zijn de plussen en minnen van de Neff wat jou betreft miss_sly?
Sowieso was voor mji belangrijk dat beide kanten flexzones hadden. En die gebruik ik ook bijna dagelijks. Ik heb ook een eiland in de ruimte, en wilde daar geen afzuiging boven. Ik vind de afzuiging prima. Als ik iets met een flinke geur heb gebakken bijvoorbeeld, zet ik wel eens een raampje open of de mechanische ventilatie aan. Daarmee vind ik het zelf voldoende werken. Wij hebben ook recirculatie, en wellicht zou ik als het zou kunnen wel voor afzuiging naar buiten zijn gegaan.
Ik vind het lawaai van de NEFF heel erg meevallen, ook tov de Bora. Ik heb toevallig gisteren bij mijn zus op de Bora gekookt, en die is zeker niet stiller. Ik vind het gebruiksgemak van de NEFF ook wel enorm: het is heel duidelijk, en werkt wat mij betreft fijner dan de Bora.
Ik vind van de Bora wel mooier dat hij maar een kleine, ronde afzuiging heeft. Ik heb nog de oude NEFF met het grote gietijzeren vlak.

Ik heb deze:



Maar de nieuwe versie is zo:



Dat vind ik nog wel een verbetering.

En ik wilde de oven met slide&hide en als je vier produkten van hetzelfde merk nam, kreeg je een verlengde garantie. Dus ik heb die oven, combi-magnetron, vaatwasser, en inductieplaat met afzuiging en ben daar heel erg happy mee.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator dinsdag 6 april 2021 @ 15:41:52 #36
5428 crew  miss_sly
pi_198882157
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 14:43 schreef MevrouwKees het volgende:

[..]

Wij gaan dus ook over naar een woonkeuken waardoor ik gezelschap kan hebben in de keuken. ik kook ook graag en uitgebreid. Er komt bijv. een full steam oven in de keuken straks.. Ik heb dus wel baat bij een plaat met " toeters en bellen", of ik een losse teppan plaat zal gebruiken weet ik niet .

Ik zit voornamelijk even met geluid dan .. ik geloof best dat beide platen an sich meer dan prima hun werk doen. Dan zal het gaan over herrie en geur beleving.
Ik vind het verschil in geluid tussen Bora en NEFF niet heel groot. Gisteren gekookt op een Bora, maar die was zeker niet veel stiller dan mijn NEFF.

En als je toch naar buiten geleid, maakt de geur niet veel uit. Het afzuigen op zichzelf gaat namens zeker zo goed als bij een gewone afzuiging boven de plaat. Het is hooguit het recirculatie-gedeelte dat maakt dat de afzuiging als minder goed ervaren kan worden.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 6 april 2021 @ 15:56:15 #37
159662 J1981
Supermama!
pi_198882368
Dank voor het delen van jouw ervaringen!

Ik denk dat wij voor de NEFF gaan dan. Inderdaad in combinatie met een stoomoven, bakoven, vaatwasser en koelkast van NEFF.
pi_198882398
Ik neig nu ook meer naar Neff en de rest van de apparatuur zal ook neff zijn zoals het nu lijkt (stoomoven. Vaatwasser. Koelkast en kookplaat )

Nu nog een keuken ;)
  Moderator dinsdag 6 april 2021 @ 16:11:12 #39
5428 crew  miss_sly
pi_198882661
In regio Noord-Holland kan ik Carpentier in Aalsmeer aanraden.

https://www.carpentier.nl/
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198882713
Ik zou ook zo'n plaat willen met afzuiging, maar dan heb je volgens mij veel ruimte nodig onder de kookplaat en daar zit bij mij de oven.

Zijn daar oplossingen voor?
  dinsdag 6 april 2021 @ 16:21:54 #41
159662 J1981
Supermama!
pi_198882885
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 16:13 schreef DerekB het volgende:
Ik zou ook zo'n plaat willen met afzuiging, maar dan heb je volgens mij veel ruimte nodig onder de kookplaat en daar zit bij mij de oven.

Zijn daar oplossingen voor?
Nee, als je een kookplaat met ingebouwde afzuiging wil dan kan daar geen oven meer onder.

Wij hebben vrijdag weer een afspraak voor de keuken en moeten dan dus ook beslissen welke apparatuur het wordt. Enige twijfelpunt was de inductieplaat, dus ik denk dat wij er nu uit zijn. *O*
Alle apparatuur van NEFF, behalve de vriezer. Dat wordt een Liebherr omdat NEFF geen 140cm model heeft en dat is een vereiste vanwege symmetrie en zichtlijnen.
pi_198884583
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 15:41 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ik vind het verschil in geluid tussen Bora en NEFF niet heel groot. Gisteren gekookt op een Bora, maar die was zeker niet veel stiller dan mijn NEFF.

En als je toch naar buiten geleid, maakt de geur niet veel uit. Het afzuigen op zichzelf gaat namens zeker zo goed als bij een gewone afzuiging boven de plaat. Het is hooguit het recirculatie-gedeelte dat maakt dat de afzuiging als minder goed ervaren kan worden.
Bij ons was het eiland ook het argument om geen aparte afzuiging te hebben. Ook hier een woonkeuken en vind het gewoon erg storend als je dan tegen een afzuigkap aan zit te kijken.

Wij hebben de bora x pure gekozen op basis van ervaring bij vrienden en het strakkere design. Ik hou gewoon niet zo van al die extra design dingentjes op andere kookplaten en zoals een fysieke knop of van die strepen/ stippen. Qua kook ervaring ontloopt het elkaar praktisch niks dus dan tellen looks en persoonlijke smaak weer wat meer.

Volgens mij heeft de bora twee grote en kleine kookzones. Dat verklaart misschien waarom ik alleen koppel als ik echt een grote grill pan gebruik.
  Moderator dinsdag 6 april 2021 @ 19:53:06 #43
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 6 april 2021 @ 20:00:33 #44
269689 crew  Viv
pi_198887156
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 19:53 schreef Vonkenboer het volgende:
@:Viv ,hadden jullie geen kookplaat met ingebouwde afzuiging ?
Ja :)
quote:
Was dat geen Bora ? :)
Nee, wij hebben een Neff.
  Moderator dinsdag 6 april 2021 @ 20:15:45 #45
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_198887548
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 20:00 schreef Viv het volgende:

[..]

Ja :)
[..]

Nee, wij hebben een Neff.
Hoe zijn jullie ervaringen nu je hem een tijdje hebt ?
pi_198887668
Let wel, als je de Bora naar buiten uitblaast dan blaas je wel veel warme lucht naar buiten, je zal ergens de lucht weer moeten laten binnenkomen door een rooster (of een huis met kieren haha).
In de winter kost dit best veel energie die je bespaart met recirculatie.
Nadeel zijn de filterkosten en tja minder frisse lucht toch nog.
Vakman pur sang
pi_198888340
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 april 2021 20:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Let wel, als je de Bora naar buiten uitblaast dan blaas je wel veel warme lucht naar buiten, je zal ergens de lucht weer moeten laten binnenkomen door een rooster (of een huis met kieren haha).
In de winter kost dit best veel energie die je bespaart met recirculatie.
Nadeel zijn de filterkosten en tja minder frisse lucht toch nog.
dat weegt niet op tegen vocht en geur volgens mij. Een normale afzuigkap zuigt toch ook lucht uit je huis naar buiten ?

Recircuatie zou ik alleen doen als ik echt nergens naar buiten kan.
pi_198889415
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 20:55 schreef MevrouwKees het volgende:

[..]

dat weegt niet op tegen vocht en geur volgens mij. Een normale afzuigkap zuigt toch ook lucht uit je huis naar buiten ?

Recircuatie zou ik alleen doen als ik echt nergens naar buiten kan.
Ja de meeste blazen naar buiten. Alleen doen de bladafzuigingen nog veel meer M3/h (meer lucht)
Maar inderdaad frissere lucht krijg je dan wel, wat alleen als het echt koud is jammer is van de energie.
Vakman pur sang
pi_198890386
Je kan natuurlijk de plaat bedekken om te voorkomen dat er kou vanaf komt. Het is iig wel iets waar over nagedacht kan worden
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 6 april 2021 @ 22:58:58 #50
269689 crew  Viv
pi_198891025
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 20:15 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Hoe zijn jullie ervaringen nu je hem een tijdje hebt ?
Wij hadden een gasfornuis en een ouderwetse afzuigkap boven ons hoofd, dus we kunnen de NEFF (het nieuwste model) alleen daarmee vergelijken en niet met Bora. :)

Het koken op inductie went snel. Ik heb wel een keer of twee melk laten overkoken omdat het sneller aan de kook is dan op gas. :@

De afzuiging in het blad doet het prima, behalve bij hele hoge pannen. Enorme winst is in ieder geval dat het lawaai niet boven het hoofd zit, wij vinden het nu veel minder storend.

Wij zijn hierbij ook van afzuiging naar buiten geswitcht naar recirculatie, door een andere indeling van de keuken. Hier hebben we geen nadelen van ondervonden. Het idee dat we geen warmgestookte lucht meer verspillen is wel prettig. :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')