abonnement Unibet Coolblue
pi_198874315
Als je je huis laat pleisteren, moet je dan alle meubels uit de kamers halen?
Of zet je die bv afgedekt in het midden van de kamer?

In mijn woonkamer komt glasvezel binnen. Hier hangen twee kastjes. Deze zijn nu afgeschermd middels een houten koof. Dit kan ik denk ik zo laten staan? Want die plek van deze apparatuur veranderd toch niet.

Het modem zelf staat in de tv kast. Deze kan ik weg zetten. Maar dan denk ik ook dat ik de kabels het beste kan opbergen ipv op de grond laten liggen.

Meer tips mbt meubelopslag ivm stucwerk is welkom!
Ik heb een grote tuin.
  Moderator dinsdag 6 april 2021 @ 07:35:20 #2
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_198875213
Overleg het even. Soms kan dat in het midden blijven staan zolang je maar een meter uit de muur blijft. En anderen vinden dat weer anders.
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_198875441
Inderdaad even overleggen. Alles uit de ruimte halen is een hoop werk als dat niet nodig blijkt te zijn.
aka Joel_87
pi_198875777
wij halen hele huis leeg (beneden) en zetten het in een opslag, alles wordt stoffig en vies. Plus het vocht. Zonde van mijn meubels
pi_198876584
Thanks.
In de zomer zou ik het evt in een tent kunnen zetten in de tuin. Mogelijk is dat het handigste.

Maar wat te doen met de kastjes van de internetprovider? Die kan en mag ik niet zomaar weg halen. Die staan nu dus achter een losstaand koofje
pi_198878926
Pics van de kastjes?

Afhankelijk van waar ze zitten en waar er gepleisterd gaat worden kun je ze afdekken of inpakken met plastic.
Anders moeten de pleisteraars er maar netjes omheen pleisteren.

Als de kabel op een andere plek uit de muur komt dan het kastje dan zou je het kastje los kunnen maken en er een plastic zak overheen kunnen trekken.

Of je demonteert het toch voorzichtig en dekt het gat goed af om het later weer te plaatsen.
2147483647 angels can dance on the point of a needle.
Add one and they will all turn into devils.
pi_198879168
Als alleen de muren worden gedaan kunnen de meubels in een grote kamer in het midden afgedekt blijven staan. Rond de meubels zo'n 1,5 meter vrij houden tot de muur. Hou er bij het afdekken rekening mee dat je het afdekzeil geen gaten heeft en rondom op de grond wordt vastgeplakt zodat het zo goed als luchtdicht is. Stof van de stuc wil je niet op je meubels.

Wanneer ook het plafond gedaan wordt, dan moeten ze overal met de rolsteiger bij kunnen. De kamer moet dan echt helemaal leeg.

Waar mogelijk de kastjes voor tv/internet/telefoon los halen van de muur en in een plastic zak doen.

Vergeet ook niet om al je elektra volledig uit de muur te verwijderen en na het drogen van het stucwerk pas weer terug te plaatsen. Je zal niet de eerste zijn waarbij de plastic afdekkapjes niet meer op de stopcontacten en schakelaars passen. Zorg voor iets van 'dekseltjes' op de lege inbouwdozen. Geef je stukadoor opdracht om de inbouwdozen voor elektra na het stucen weer netjes vrij en 'schoon' te maken. Je wilt niet tegen een prachtig glad gestuukte wand aankijken waarvan alle elektra dozen netjes achter een laag stuc zijn weggewerkt.
pi_198879360
Ik heb alles iets verplaatst zodat hij erbij kon.
Wat niet van de muur kan is hij omheengegaan, zoals de binnenunit van een airco.
Radiatoren heb ik wel van de muren gehaald.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_198879492
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 12:37 schreef jeroen25 het volgende:
Afhankelijk van waar ze zitten en waar er gepleisterd gaat worden kun je ze afdekken of inpakken met plastic.
Anders moeten de pleisteraars er maar netjes omheen pleisteren.
Dit zal het dan moeten worden.
Maar goed dat zal ook niet zo'n probleem zijn.
pi_198879525
De keuze is reuze.
Ik lees net ook dat je dit behang hebt: https://www.glasvezelbehang.nl/c-3040161/vliesbehang-schilderen/

Klinkt ook niet verkeerd. Moet ik wel een behangploeg omtrommelen want zelf behangen gaat me niet lukken.
Gelukkig hoef ik nu nog niet de keuze te maken :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')