abonnement Unibet Coolblue
pi_198877746
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 april 2021 11:25 schreef Caland het volgende:

[..]

Ik woon zelf in Nijmegen, als ik zie hoe deze stad de laatste 10-15 jaar is gegroeid en hoe verschillende (snel)wegen rondom zijn aangepakt kan ik nou niet echt zeggen dat men hier wordt achtergesteld oid. Al heb ik geen idee hoe dat met de rest zit.
Nijmegen heeft ook het geluk dat het de volle aandacht heeft van het provinciebestuur in Arnhem. Daar hebben wij in Harderwijk ook de complete herontwikkeling van onze kustlijn aan te danken (prijskaartje: half miljard euro).
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 6 april 2021 @ 11:31:01 #227
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198877780
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 11:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoewel ik niet direct voorstander ben van een districtenstelsel, vind ik wel dat de provincie ondervertegenwoordigd is in de Tweede Kamer. Gelderland is qua inwonertal de vierde provincie van ons land, maar telt desondanks slechts zeven Kamerleden. Je kunt natuurlijk stellen dat het weinig uitmaakt waar Kamerleden vandaan komen, maar soms kan het wel degelijk verschil maken. Zij kunnen namelijk onderwerp agenderen waar hun andere politici geen oog voor hebben.
Toch is het lastig inschatten of woonplaats en herkomst/achtergrond hetzelfde zijn in Den Haag. Zo hebben Jetten en Westerveld wel een echte Nijmeegse politieke geschiedenis, maar woont Alexander Kops dan weliswaar nu in Overasselt en komt die oorspronkelijk gewoon uit Zuid-Holland ergens. Op een andere manier wonen er misschien wel mensen nu in Den Haag eo, maar zijn het wel Achterhoekers?

Edit:
Bij gebrek aan woonachtige Achterhoekers in de TK, vliegt De Gelderlander de vraag dan ook aan vanuit de Achterhoekse diaspora.
https://www.gelderlander.(...)eede-kamer~a6592e41/

Hijink van de SP blijkt zo'n schaduwgelderlander te zijn.
pi_198877917
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 11:31 schreef VoMy het volgende:

[..]

Toch is het lastig inschatten of woonplaats en herkomst/achtergrond hetzelfde zijn in Den Haag. Zo hebben Jetten en Westerveld wel een echte Nijmeegse politieke geschiedenis, maar woont Alexander Kops dan weliswaar nu in Overasselt en komt die oorspronkelijk gewoon uit Zuid-Holland ergens. Op een andere manier wonen er misschien wel mensen nu in Den Haag eo, maar zijn het wel Achterhoekers?

Edit:
Bij gebrek aan woonachtige Achterhoekers in de TK, vliegt De Gelderlander de vraag dan ook aan vanuit de Achterhoekse diaspora.
https://www.gelderlander.(...)eede-kamer~a6592e41/

Hijink van de SP blijkt zo'n schaduwgelderlander te zijn.
Meneer Van Dijk bevestigt trouwens dat de herkomst van Kamerleden wel degelijk een rol speelt en ter zake doet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198877929
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 11:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoewel ik niet direct voorstander ben van een districtenstelsel, vind ik wel dat de provincie ondervertegenwoordigd is in de Tweede Kamer. Gelderland is qua inwonertal de vierde provincie van ons land, maar telt desondanks slechts zeven Kamerleden. Je kunt natuurlijk stellen dat het weinig uitmaakt waar Kamerleden vandaan komen, maar soms kan het wel degelijk verschil maken. Zij kunnen namelijk onderwerp agenderen waar hun andere politici geen oog voor hebben.
Maar in hoeverre staat of valt de binding van een kamerlid met een bepaalde regio door er zelf te blijven wonen? Ergens wonen staat niet garant voor binding en vice versa.

Aangezien mensen ook gezinnen hebben en kamerlid zijn heel intensief werk is, snap ik het heel goed dat degenen die niet op voorkeursstemmen uit een bepaalde regio zijn verkozen dichterbij Den Haag gaan wonen. Minder reistijd biedt nu eenmaal meer mogelijkheden om wat flexibeler te zijn in je tijdsbesteding.

Ik zie liever meer diversiteit in achtergrond, dus wat minder mensen die een alfa studie hebben gedaan en voor ze de politiek in gingen ook alleen maar in het westen van het land hebben gewerkt. Een Achterhoeker die 10 jaar bij Dorset in Aalten heeft gewerkt, maar als kamerlid in omg. Den Haag gaat wonen vind ik niet minder binding met de regio hebben dan iemand die door het hele land heeft gewerkt en toevallig in Ede woont.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_198877958
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 11:04 schreef VoMy het volgende:

[..]

Ja, maar de PvdA is momenteel een niche-partij. Met de huidige keuzes is steun uitspreken voor Arib vooral een stem tegen D66, een slag voor de VVD dus.
Zou het CDA nog iemand voordragen? Dan zie ik de VVD daar nog wel op stemmen namelijk.
Als dat zo is, is het met het oog op de formatie onhandig om rancuneuse onzinpuntjes te proberen te scoren tegen je eerste beoogde partner.

Er kon tot 10 uur aangemeld worden, dus het blijft bij deze 3 kandidaten.
pi_198878005
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 10:55 schreef VoMy het volgende:

[..]

Overtuigend verhaal man. Een weg is verbreed want Maurits von Martels wilde dat graag, dus het districtenstelsel is een goed idee. Iedereen voelde zich ontzettend vertegenwoordigd natuurlijik. Zonder hem deden ze vast niets aan die weg. Behalve al die jaren dat er al aan die weg gewerkt wordt.

2009: https://www.weblogzwolle.(...)eller-verbreden.html
2015: https://www.evofenedex.nl(...)-wijthmen-start-2015

Protesten rond 2017-2018:
https://www.tubantia.nl/h(...)n-rijksweg~adb02a90/
https://www.destentor.nl/(...)%2Fwww.google.com%2F

Uit 2020:
https://www.tubantia.nl/w(...)-den-haag~a6520c0ef/

Omwonenden die niet door Maurtis von Martel vertegenwoordigt zijn:
Op het Twentse deel van de N35 tussen Wierden en Nijverdal zijn de plannen voor de verbreding naar twee keer twee rijbanen in een vergevorderd stadium. Hoewel de noodzaak voor iedereen duidelijk is, maken omwonenden bezwaar tegen de verbreding en verlegging van de weg. Zij maken zich met name zorgen over hun gezondheid vanwege het geluid van het verkeer. De Raad van State doet naar verwachting over enkele weken uitspraak in deze zaak.

Dus er is een weg waar al sinds 2009 aan geklust wordt, maar zonder Maurits van Mortels die toevallig alleen het asfaltminnende deel van de regio vertegenwoordigt waren ze nooit op dat dossier doorgegaan?

Het nadeel van het districtenstelsel is dus ook weer precies dat je dan zogenaamd vertegenwoordigd wordt door die ene persoon, waar je het niet mee eens bent. Dat is een vertegenwoordiging waar je niets aan hebt, juist het tegenovergestelde.
Bij elk infraproject zijn er wel omwonenden die in protest komen. In landelijk gebied zal dit vast wat sterker zijn, maar dit doet niets af aan het belang voor de verkeersveiligheid en economische ontwikkeling in de regio. Bij nieuwe infrastructuur in de regio is de laatste decennia veel aandacht voor gebiedsontwikkeling en landschapsbehoud. Als je een nieuwe of verbrede weg goed inpast is het protest dat overblijft te bestempelen als individueel leed dat je zo nodig kunt compenseren.

Jij kiest 2009 als beginpunt maar de problematiek rond de N35 en brede wens om de weg te verbreden spelen al veel langer. Voordat het door jou gevonden stukje uit 2009 werd aangepakt is er al tientallen jaren gelobbyd voor verdubbeling. Vergelijkbare rijkswegen die rond WO2 zijn aangelegd werden al in de jaren '70, '80 of '90 omgebouwd tot snelweg of tweebaans autoweg. Vergelijkbare dossiers zijn de N18, het resterende stuk N50, N57, N59, N8 en zo kan ik nog wel even doorgaan.

In een kleine tien jaar tijd is het complete snelwegnet tussen Almere en Schiphol op de schop gegaan om de capaciteit te verbeteren. Voor de 4,5 miljard die dit heeft gekost had je de N35 wel tien keer kunnen verdubbelen.

De enige reden dat in provincies als Friesland en Groningen de doorstroming en veiligheid op dit soort rijkswegen de afgelopen decennia wel is aangepakt is dat deze provincies hun lobby iets beter voor elkaar hebben en dat de provincies zelf enorm veel geld hebben gepompt in de opwaardering van deze rijkswegen.
pi_198878033
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 11:38 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Maar in hoeverre staat of valt de binding van een kamerlid met een bepaalde regio door er zelf te blijven wonen? Ergens wonen staat niet garant voor binding en vice versa.

Aangezien mensen ook gezinnen hebben en kamerlid zijn heel intensief werk is, snap ik het heel goed dat degenen die niet op voorkeursstemmen uit een bepaalde regio zijn verkozen dichterbij Den Haag gaan wonen. Minder reistijd biedt nu eenmaal meer mogelijkheden om wat flexibeler te zijn in je tijdsbesteding.

Ik zie liever meer diversiteit in achtergrond, dus wat minder mensen die een alfa studie hebben gedaan en voor ze de politiek in gingen ook alleen maar in het westen van het land hebben gewerkt. Een Achterhoeker die 10 jaar bij Dorset in Aalten heeft gewerkt, maar als kamerlid in omg. Den Haag gaat wonen vind ik niet minder binding met de regio hebben dan iemand die door het hele land heeft gewerkt en toevallig in Ede woont.
Naar mijn ervaring is die binding heel groot, vooral omdat die Kamerleden negen van de tien keer actief zijn geweest in de lokale politiek en daardoor als geen ander weten welke relevante onderwerpen spelen in de regio van hun herkomst.

Twee Kamerleden ken ik persoonlijk en een van hen heeft net zijn eerste termijn achter de rug. Hij vroeg herhaaldelijk aandacht voor thema's die hier spelen, zoals het verkrijgen van een intercitystop in de grootste stad in deze regio (de Noordwest-Veluwe).
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_198878223
Als CU, SP en PvdA Rutte niet meer lusten, dan is alleen GL een reële alternatief lijkt mij.

quote:
Ploumen: het probleem ligt nu bij Rutte
PvdA-leider Ploumen zegt dat het niet aan haar partij is om uit de impasse te komen. Zij steunde vorige week de motie van wantrouwen tegen Rutte. "Wij vinden dat hij niet door kan als premier. Maar het probleem ligt nu bij Rutte, ik hoor het wel."
pi_198878242
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 11:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Naar mijn ervaring is die binding heel groot, vooral omdat die Kamerleden negen van de tien keer actief zijn geweest in de lokale politiek en daardoor als geen ander weten welke relevante onderwerpen spelen in de regio van hun herkomst.

Twee Kamerleden ken ik persoonlijk en een van hen heeft net zijn eerste termijn achter de rug. Hij vroeg herhaaldelijk aandacht voor thema's die hier spelen, zoals het verkrijgen van een intercitystop in de grootste stad in deze regio (de Noordwest-Veluwe).
Dat toont toch niet aan dat iemand die wel degelijk binding heeft met de regio maar vanwege kamerlidschap toch tijdelijk verhuist per definitie minder binding heeft met zijn oorspronkelijke regio dan iemand die dat niet doet?

Waarschijnlijk blijven degenen die zich actief inzetten er vaak wel wonen, omdat dat ook de manier is om die inzet met stemmen te verzilveren en kiezers geneigd zijn zich daarop blind te staren. Als je wel verhuist wordt het lastiger om je inzet voor een bepaalde regio te verzilveren met stemmen. Op die manier wordt het ook een kip-ei verhaal.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_198878271
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 11:54 schreef Jojoke het volgende:
Als CU, SP en PvdA Rutte niet meer lusten, dan is alleen GL een reële alternatief lijkt mij.
[..]

Juist. En hoe denk je dat de achterban reageert als Klaver nu zegt: ik reageer anders dan Ploumen en Marijnissen, ik verbind mij aan Kaag en als die door wil met Rutte doe ik het ook...
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  Moderator dinsdag 6 april 2021 @ 12:08:38 #236
446930 crew  ESF1Gamer
pi_198878467
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 11:42 schreef spinazieruiker het volgende:

[..]

Bij elk infraproject zijn er wel omwonenden die in protest komen. In landelijk gebied zal dit vast wat sterker zijn, maar dit doet niets af aan het belang voor de verkeersveiligheid en economische ontwikkeling in de regio. Bij nieuwe infrastructuur in de regio is de laatste decennia veel aandacht voor gebiedsontwikkeling en landschapsbehoud. Als je een nieuwe of verbrede weg goed inpast is het protest dat overblijft te bestempelen als individueel leed dat je zo nodig kunt compenseren.

Jij kiest 2009 als beginpunt maar de problematiek rond de N35 en brede wens om de weg te verbreden spelen al veel langer. Voordat het door jou gevonden stukje uit 2009 werd aangepakt is er al tientallen jaren gelobbyd voor verdubbeling. Vergelijkbare rijkswegen die rond WO2 zijn aangelegd werden al in de jaren '70, '80 of '90 omgebouwd tot snelweg of tweebaans autoweg. Vergelijkbare dossiers zijn de N18, het resterende stuk N50, N57, N59, N8 en zo kan ik nog wel even doorgaan.

In een kleine tien jaar tijd is het complete snelwegnet tussen Almere en Schiphol op de schop gegaan om de capaciteit te verbeteren. Voor de 4,5 miljard die dit heeft gekost had je de N35 wel tien keer kunnen verdubbelen.

De enige reden dat in provincies als Friesland en Groningen de doorstroming en veiligheid op dit soort rijkswegen de afgelopen decennia wel is aangepakt is dat deze provincies hun lobby iets beter voor elkaar hebben en dat de provincies zelf enorm veel geld hebben gepompt in de opwaardering van deze rijkswegen.
Dat met die laatste alinea heeft mee te maken dat die provincies geld hebben gekregen van het rijk van niet doorgaan van de Zuiderzee lijn. Nu komt het idee van de Zuiderzee lijn weer terug, maar dan met ander naampje namelijk de lelylijn.
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
pi_198878510
JA21 is alweer aan het draaien, Eerdmans sluit samenwerking met Rutte niet uit. Je zou toch bijna gaan denken dat Eerdmans een politieke opportunist is.
Hello, my name is Oliver
pi_198878519
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 11:57 schreef Hanca het volgende:

[..]

Juist. En hoe denk je dat de achterban reageert als Klaver nu zegt: ik reageer anders dan Ploumen en Marijnissen, ik verbind mij aan Kaag en als die door wil met Rutte doe ik het ook...
Ik denk dat men not amused zal zijn.
pi_198878631
En het lijkt er op dat ze de Tjeenk van stal halen. Gelijk zwaar geschut, als die er niet uit komt hebben ze wel een heel groot probleem.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198878659
Tjeenk Willink is wel een man die naar de inhoud wil kijken en een informatietraject dus heel anders aan vliegt: https://nos.nl/artikel/23(...)ken-wie-met-wie.html
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
pi_198878696
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 12:08 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]

Dat met die laatste alinea heeft mee te maken dat die provincies geld hebben gekregen van het rijk van niet doorgaan van de Zuiderzee lijn. Nu komt het idee van de Zuiderzee lijn weer terug, maar dan met ander naampje namelijk de lelylijn.
Klopt. Dat bedoelde ik ook met beter geslaagde lobby. Dit is mede te danken aan het gezamenlijk optreden van de noordelijke provincies.

Hoewel je bij het project Zuidelijke Ringweg Groningen alweer ziet dat het risico van tegenvallers volledig bij de provincie is neergelegd, waardoor tegenslagen momenteel ten koste dreigt te gaan van andere projecten waaronder de verbreding van de rijksweg N33.

Ik heb ook het idee dat provincies en gemeenten in het noorden beter met elkaar samenwerken dan elders. Bij de N35 zie je dat gemeenten toch vooral hameren op hun eigen knelpunten in plaats van mee te gaan in een overkoepelend gezamenlijk belang.
pi_198878722
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 12:20 schreef Hanca het volgende:
Tjeenk Willink is wel een man die naar de inhoud wil kijken en een informatietraject dus heel anders aan vliegt: https://nos.nl/artikel/23(...)ken-wie-met-wie.html
Dit is ook precies wat D66 vanaf het begin al wilde doen, dus hij zal het dan wel worden.
  dinsdag 6 april 2021 @ 12:26:20 #243
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198878742
Zou mooi zijn als Rutte weg is
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_198878798
Rutte moet weg want hij doet niets tegen Bill Gates, 5G, de Pentium 5 en satanistisch kindermisbruik.

is dit voldoende denk je?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_198878882
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 12:25 schreef Jojoke het volgende:

[..]

Dit is ook precies wat D66 vanaf het begin al wilde doen, dus hij zal het dan wel worden.
Maar het "willen we met Rutte verder" lijkt me toch nu wel het hoofdonderwerp. Je kunt inhoudelijk misschien wel 5 combinaties vinden, maar als die steeds bestaan uit een VVD die Rutte als premier niet los wil laten en een paar partijen die Rutte niet meer als premier willen hebben, ben je gewoon nutteloos bezig.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  dinsdag 6 april 2021 @ 12:34:51 #246
61421 icecreamfarmer_NL
VOC mentaliteit
pi_198878887
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 11:12 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Hoewel ik niet direct voorstander ben van een districtenstelsel, vind ik wel dat de provincie ondervertegenwoordigd is in de Tweede Kamer. Gelderland is qua inwonertal de vierde provincie van ons land, maar telt desondanks slechts zeven Kamerleden. Je kunt natuurlijk stellen dat het weinig uitmaakt waar Kamerleden vandaan komen, maar soms kan het wel degelijk verschil maken. Zij kunnen namelijk onderwerp agenderen waar hun andere politici geen oog voor hebben.
Mee eens. Het zelfde zie je met alle provincies buiten de randstad. Brabant komt er bv ook zeer bekaaid vanaf.
Zeker met rijksgelden per inwoner. Daarom stem ik als het kan altijd op een Brabander die op de lijst staat.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_198878923
twitter
  dinsdag 6 april 2021 @ 12:37:23 #248
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_198878933
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 12:36 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Verstandig.
  dinsdag 6 april 2021 @ 12:38:23 #249
319243 Caland
FREEJANCEES
pi_198878956
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 12:36 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
Zoals verwacht.
VBL SC influencer
Left, right, behind
  dinsdag 6 april 2021 @ 12:40:13 #250
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_198878992
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 12:36 schreef Raw85 het volgende:
[ twitter ]
We halen "regeren is halveren" weer uit de kast voor D66, CDA, PvdA en GL wanneer ze met Rutte in zee gaan.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')