abonnement Unibet Coolblue
  maandag 5 april 2021 @ 18:52:40 #1
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_198868391
https://nos.nl/artikel/23(...)-aan-te-blijven.html
quote:
De Russische president Poetin heeft een nieuwe grondwet ondertekend die hem in staat stelt om nog twee keer mee te doen aan de presidentsverkiezingen. De volgende verkiezingen zijn in 2024 en die daarna in 2030. Als hij besluit zich beide keren kandidaat te stellen en hij wordt herkozen, dan kan hij dus nog tot 2036 aanblijven.

De verandering van de grondwet is het gevolg van een volksraadpleging in 2020. Russen konden toen stemmen voor of tegen een aantal aanpassingen van de grondwet. Ruim driekwart van de kiezers stemde voor. De wetswijziging was eerder ook al goedgekeurd door het parlement en het Constitutionele Hof.

Als Poetin twee keer wordt herkozen, streeft hij Josef Stalin voorbij als langstzittende leider van Rusland. Alleen tsaar Peter de Grote moet hij dan nog boven zich dulden. Die regeerde 43 jaar over Rusland. In 2036 wordt Poetin 83 jaar oud.
Hij verandert de grondwet waardoor hij weer twee keer mee kan doen aan de Russische verkiezingen.
2 nepverkiezingen houden en dan was hij dictator voor het leven.

Ome Vladimir krijgt er geen genoeg van.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  Spellchecker maandag 5 april 2021 @ 18:54:25 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198868457
En dan durft men hier in NL te beweren dat wij in een dictatuur leven....🤣
  maandag 5 april 2021 @ 19:02:04 #4
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_198868552
Ook in Rusland heeft een leider een uiterste houdbaarheid. De dag zal komen dat iemand de poten onder de stoel van Putin wegzaagt en dan zal blijken dat Putin minder vrienden heeft dan hij dacht.
Non possumus non loqui
  maandag 5 april 2021 @ 19:02:11 #5
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_198868557
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 18:56 schreef tim020hoorn het volgende:
En dan durft men hier in NL te beweren dat wij in een dictatuur leven....🤣
Appelen en peren. In dit landje - deze monarchie - is geen maximumtermijn voor de primus inter paris.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Trouwste user 2022 maandag 5 april 2021 @ 19:04:33 #6
7889 tong80
Spleenheup
pi_198868601
Het grote voorbeeld voor Mark Rutte.

:T
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_198868610
Was vast een eerlijke stemming. Die uitslag lag al klaar. Aan de andere kant zou het mij niet verbazen als Russen echt zo volmondig dom stemmen op veranderingen die ten koste gaan van henzelf.
pi_198868635
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 19:02 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Appelen en peren. In dit landje - deze monarchie - is geen maximumtermijn voor de primus inter paris.
de uitspraken in NL gaan, zeker de laatste tijd, niet over de monarchie maar over Rutte en het kabinet. Dus best vergelijkbaar. Denk dat je veel beter de politiek hier kan beleven dan in Rusland. Vraag maar aan Navalny en consorten.
  maandag 5 april 2021 @ 19:08:12 #9
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_198868684
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 19:05 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

de uitspraken in NL gaan, zeker de laatste tijd, niet over de monarchie maar over Rutte en het kabinet. Dus best vergelijkbaar. Denk dat je veel beter de politiek hier kan beleven dan in Rusland. Vraag maar aan Navalny en consorten.
Als andere landen nóg verziekter zijn, dan betekent dat nog niet dat je zaken hier dan maar moet accepteren.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_198868722
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 19:08 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Als andere landen nóg verziekter zijn, dan betekent dat nog niet dat je zaken hier dan maar moet accepteren.
het zet wel dingen in perspectief gelukkig voor de meesten. Maar wat hebben we het slecht hier.
  maandag 5 april 2021 @ 19:12:03 #11
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_198868759
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 19:10 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

het zet wel dingen in perspectief gelukkig voor de meesten. Maar wat hebben we het slecht hier.
Als je niet meer geloofwaardig bent, dan is het wat mij betreft over.

Dat jij zoiets accepteert, dat is jouw goed recht.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
  Eindredactie Sport / Forummod maandag 5 april 2021 @ 19:12:32 #12
284411 crew  heywoodu
Van bijna dood tot olympiër:
pi_198868774
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 18:54 schreef maily het volgende:
Bizar ....
Maar ja, Poetin ....
Nou ja, ook het volk.
Van bijna dood op weg naar de Olympische Spelen, tot olympiër in 2026? Elk beetje hulp wordt bijzonder gewaardeerd!
https://www.gofundme.com/(...)he-spelen-na-ongeval
  maandag 5 april 2021 @ 19:13:15 #13
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_198868792
Laat jezelf kronen tot de nieuwe Tsaar en stop met deze farce gast.
pi_198868815
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 19:12 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Als je niet meer geloofwaardig bent, dan is het wat mij betreft over.

Dat jij zoiets accepteert, dat is jouw goed recht.
blij daarmee, dat is nou precies wat hier wel kan en ik wil aantonen, een andere mening. In het land van Poetin een stuk minder mogelijk.
  maandag 5 april 2021 @ 19:15:13 #15
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_198868838
quote:
10s.gif Op maandag 5 april 2021 19:13 schreef Twiitch het volgende:
Laat jezelf kronen tot de nieuwe Tsaar en stop met deze farce gast.
Erdolf...
Poedolf...
En Rudolf...
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_198868875
En in 2035 doet hij nog even een handige aanpassing
pi_198868925
Tot 2036 dus stabiliteit aan de oostgrens van de EU.
  maandag 5 april 2021 @ 19:28:44 #18
18676 Puntenjager
Experto crede
pi_198869161
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 19:16 schreef Fugue het volgende:
En in 2035 doet hij nog even een handige aanpassing
Laat de frontpage hier op FOK! en ook @Mortaxx het niet horen. Die krijgen spontaan een bibrozalo (binnenbroekse zaadlozing)
I've got 99 problems, but a bitch ain't one.
pi_198869198
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 18:56 schreef tim020hoorn het volgende:
En dan durft men hier in NL te beweren dat wij in een dictatuur leven....🤣
Feitelijk voldoen we niet meer aan de scheiding der machten en mensenrechten hebben sinds het coronabeleid slechts nog propagandistische waarde. Dat het hier 'lang niet zo erg is' betekent nog niet dat we níet aan deze criteria voldoen. ;)
pi_198869569
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 19:29 schreef n__n het volgende:

[..]

Feitelijk voldoen we niet meer aan de scheiding der machten en mensenrechten hebben sinds het coronabeleid slechts nog propagandistische waarde. Dat het hier 'lang niet zo erg is' betekent nog niet dat we níet aan deze criteria voldoen. ;)
Span eem rechtszaak aan zou ik zeggen ;)
  maandag 5 april 2021 @ 19:51:41 #21
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_198869762
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 19:44 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

Span eem rechtszaak aan zou ik zeggen ;)
Goedkope dooddoener.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_198870139
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 19:51 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Goedkope dooddoener.
aan een dood paard ga ik niet trekken en er staat ook niks raars in. We hebben een uitstekende en open rechtstaat (net als zoveel zaken staan alleen de scandinavische landen hoger), als er echt foute dingen hier gebeuren is dat ook een prima advies.
pi_198872267
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 19:02 schreef thedeedster het volgende:

[..]

Appelen en peren. In dit landje - deze monarchie - is geen maximumtermijn voor de primus inter paris.
*pares
  maandag 5 april 2021 @ 21:51:15 #24
495022 Fcu030
tittel noch jota
pi_198872319
Zou je als leider, land en bevolking allemaal niet moeten willen lijkt me, maar verder moeten ze het zelf weten natuurlijk 😆
Appletje-Ez houdt van soep
Shine sight on the eternal darkness of the shadow people!
  maandag 5 april 2021 @ 22:05:42 #25
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_198872576
Poetin intimideert politieke tegenstanders, is schandalig expansionistisch, corrupt en respecteert mensenrechten niet maar met deze grondwetswijziging an sich is vanuit democratisch oogpunt natuurlijk niet heel veel mis. Ook Nederland en de meeste andere democratische landen hebben geen maximum aantal termijnen voor het premierschap.
We have always been at war with Eastasia.
pi_198872713
quote:
Oekraïne is gelukkig geen EU, dat het daar een grote rotzooi is is mede te danken aan de EU overigens.
Poetin houdt Rusland wel onder controle zodat er gewoon handel gedreven kan worden tussen de EU en Rusland. En nee, Poetin is niet het ideale democratische staatshoofd. Maar wel het beste alternatief waar gewoon afspraken mee te maken zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2021 22:13:19 ]
pi_198872783
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 22:12 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Oekraïne is gelukkig geen EU,
Niemand heeft gezegd dat Oekraïne deel van de EU is.

Jij zei dit:
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 19:18 schreef DarkwingDuck het volgende:
Tot 2036 dus stabiliteit aan de oostgrens van de EU.
En het lijkt me dus wel duidelijk dat Oekraïne aan de oostgrens van de EU ligt.

quote:
dat het daar een grote rotzooi is is mede te danken aan de EU overigens.
O, hoezo?

quote:
Poetin houdt Rusland wel onder controle zodat er gewoon handel gedreven kan worden tussen de EU en Rusland. En nee, Poetin is niet het ideale democratische staatshoofd. Maar wel het beste alternatief waar gewoon afspraken mee te maken zijn.
Ik denk dat als Rusland meer democratisch wordt, en zich meer aan de mensenrechten houdt, de sfeer ook meer ontspannen wordt en de handel alleen maar toeneemt.
pi_198872987
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 22:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Niemand heeft gezegd dat Oekraïne deel van de EU is.

Jij zei dit:
[..]

En het lijkt me dus wel duidelijk dat Oekraïne aan de oostgrens van de EU ligt.
[..]

O, hoezo?
[..]

Ik denk dat als Rusland meer democratisch wordt, en zich meer aan de mensenrechten houdt, de sfeer ook meer ontspannen wordt en de handel alleen maar toeneemt.
Met uitzondering van shithole country Oekraïne dan. Prima.

Dat kan je gewoon terugvinden. Oa; https://www.google.com/am(...)volutie-in-kiev.html

Rusland wordt niet democratischer. Daar is het land niet voor en het volk niet naar. We moeten maar gewoon accepteren dat andere landen en culturen anders zijn.
pi_198873070
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 22:28 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Met uitzondering van shithole country Oekraïne dan. Prima.

Dat kan je gewoon terugvinden. Oa; https://www.google.com/am(...)volutie-in-kiev.html
Dat is geen feit, maar de mening van Rob de Wijk.

quote:
Rusland wordt niet democratischer. Daar is het land niet voor en het volk niet naar. We moeten maar gewoon accepteren dat andere landen en culturen anders zijn.
Rusland is een land dat prima democratischer kan. Het land heeft een redelijke middenklasse (al staat die economisch onder druk) en een cultuur met veel schrijvers en denkers.

Polen is door de jaren heen democratischer geworden, waarom zou dat met Rusland niet kunnen?
pi_198873092
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 22:33 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Dat is geen feit, maar de mening van Rob de Wijk.
[..]

Rusland is een land dat prima democratischer kan. Het land heeft een redelijke middenklasse (al staat die economisch onder druk) en een cultuur met veel schrijvers en denkers.

Polen is door de jaren heen democratischer geworden, waarom zou dat met Rusland niet kunnen?
Waarom zou het wel kunnen maar is het al honderden jaren niet gelukt?

En ja, meningen, het barst er van.
pi_198873118
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 22:35 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Waarom zou het wel kunnen maar is het al honderden jaren niet gelukt?

En ja, meningen, het barst er van.
Als iets nu niet lukt, betekent niet dat het nooit kan.

Met die instelling had er nooit een vliegtuig gevlogen.
  maandag 5 april 2021 @ 22:45:45 #33
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_198873294
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 22:35 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Waarom zou het wel kunnen maar is het al honderden jaren niet gelukt?

En ja, meningen, het barst er van.
Nou ja, honderden jaren....
Rusland was begin vorige eeuw onder leiding van de Tsaar langzaam op de goede weg, vergelijkbaar met West Europa, totdat de eerste wereldoorlog en daarna de revolutie uitbrak.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  dinsdag 6 april 2021 @ 08:37:44 #34
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_198875517
Ach. Hier hoeven we daar de grondwet niet voor aan te passen. 8-)

En in Nederland zou de grondwet ook wel eens aangepast mogen worden. Schrap lekker artikel 23 bijvoorbeeld. Ophouden met gekke fundamentalisten hun eigen bubbel geven ...
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_198891869
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 19:44 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

Span eem rechtszaak aan zou ik zeggen ;)
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 20:06 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

aan een dood paard ga ik niet trekken en er staat ook niks raars in. We hebben een uitstekende en open rechtstaat (net als zoveel zaken staan alleen de scandinavische landen hoger), als er echt foute dingen hier gebeuren is dat ook een prima advies.
Ik constateer slechts dat we aan de criteria voldoen, of je dat wel of niet gelooft is helemaal aan jou. Wat je hier verder schetst is flauwekul, het is hier geen sprookjeswereld waar alles volledig legaal verloopt en mensen denken er simpelweg te licht over. Zelden komen mij goede argumenten tegemoet die vertellen wáárom het allemaal wel niet zo erg zou zijn, men gaat vooral dom lachen en voelt zich niet eens genoodzaakt iets ertegenin te brengen omdat ze mensen via de televisie zodanig manipuleren dat je dat als reactie toepast. Zie ook Zondag met Lubach... :')
pi_198893715
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 19:05 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

de uitspraken in NL gaan, zeker de laatste tijd, niet over de monarchie maar over Rutte en het kabinet. Dus best vergelijkbaar. Denk dat je veel beter de politiek hier kan beleven dan in Rusland. Vraag maar aan Navalny en consorten.
inderdaad... hier krijgt Omtzigt een mininsterpost aangeboden en daar is iedereen al enorm kwaad over. In Rusland was Omtzigt vanwege corruptie naar een strafkamp gegaan en dan had iedereen geklapt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_198897218
quote:
0s.gif Op woensdag 7 april 2021 00:03 schreef n__n het volgende:

[..]


[..]

Ik constateer slechts dat we aan de criteria voldoen, of je dat wel of niet gelooft is helemaal aan jou. Wat je hier verder schetst is flauwekul, het is hier geen sprookjeswereld waar alles volledig legaal verloopt en mensen denken er simpelweg te licht over. Zelden komen mij goede argumenten tegemoet die vertellen wáárom het allemaal wel niet zo erg zou zijn, men gaat vooral dom lachen en voelt zich niet eens genoodzaakt iets ertegenin te brengen omdat ze mensen via de televisie zodanig manipuleren dat je dat als reactie toepast. Zie ook Zondag met Lubach... :')
niet alles loopt lekker idd, dat zeg ik ook niet want dat is een utopie. Maar feit is wel dat we een prima rechtsstaat hebben en ook veel persvrijheid. Daar zijn gewoon ranglijstjes voor maar die zullen ook wel gemanipuleerd zijn. Moeilijk leven moet je dan hebben.
  donderdag 8 april 2021 @ 15:21:00 #38
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_198916398
quote:
Hoop wollige taal van mensen die meningen hebben. Rusland schuift wat met troepen als reactie op militaire oefeningen in Oekraine. Er wordt nog steeds wat heen en weer geschoten tussen het Oekrainse leger en de separatisten. Dit is niks nieuws. Wat wel nieuws is, is dat dat de nieuwe Amerikaanse regering de Russen weer als grote boze boeman willen opvoeren. Poetin is geen lieverd, maar gaat zich heus geen conflict met Okraine op de hals halen nu de NAVO-staten er overal mannetjes hebben. Wat hebben de Russen nu verder te winnen door Oekraine aan te vallen? Er zit niet massaal olie of goud in de grond ofzo.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_198917117
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 15:21 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Hoop wollige taal van mensen die meningen hebben. Rusland schuift wat met troepen als reactie op militaire oefeningen in Oekraine.
Maak nu eens waar wat je zegt. Hoezo schuift Rusland met troepen als reactie op militaire oefeningen in Oekraïne. Volgens mij ligt de oorsprong toch echt bij de Russen. De troepenopbouw in Oekraïne is in reactie op de talloze troepen en voertuigen die Rusland langs de grens stationeert.

quote:
Er wordt nog steeds wat heen en weer geschoten tussen het Oekrainse leger en de separatisten. Dit is niks nieuws.
Tja, zo kun je oorlog ook noemen 'wat heen en weer schieten'.

quote:
Wat wel nieuws is, is dat dat de nieuwe Amerikaanse regering de Russen weer als grote boze boeman willen opvoeren.
Het zou fijn zijn als voorstanders van Poetin en Rusland niet steeds naar Amerika wezen.

quote:
Poetin is geen lieverd, maar gaat zich heus geen conflict met Okraine op de hals halen nu de NAVO-staten er overal mannetjes hebben. Wat hebben de Russen nu verder te winnen door Oekraine aan te vallen? Er zit niet massaal olie of goud in de grond ofzo.
Sowieso is dit een afleiding van de crisis in eigen land (onder andere corona en de groeiende armoede). Daarbij zou het brengen van de Russen uit Luhansk en Donetsk terug de moederschoot van Rusland in, ook wel weer voor een positieve boost van de populariteit van Poetin kunnen zorgen.
pi_198917388
quote:
6s.gif Op dinsdag 6 april 2021 08:37 schreef SicSicSics het volgende:
Ach. Hier hoeven we daar de grondwet niet voor aan te passen. 8-)

En in Nederland zou de grondwet ook wel eens aangepast mogen worden. Schrap lekker artikel 23 bijvoorbeeld. Ophouden met gekke fundamentalisten hun eigen bubbel geven ...
grondwet alleen aanpassen als dit meer indviduele vrijheden van burgers garalndeerd. grondwetten aanpassen om meer nationalisme, souvereiniteit, 'collectieve vrijheden' is altijd onderdrukking en een stap richting een dictatuur.
pi_198917488
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 15:21 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Hoop wollige taal van mensen die meningen hebben. Rusland schuift wat met troepen als reactie op militaire oefeningen in Oekraine. Er wordt nog steeds wat heen en weer geschoten tussen het Oekrainse leger en de separatisten. Dit is niks nieuws. Wat wel nieuws is, is dat dat de nieuwe Amerikaanse regering de Russen weer als grote boze boeman willen opvoeren. Poetin is geen lieverd, maar gaat zich heus geen conflict met Okraine op de hals halen nu de NAVO-staten er overal mannetjes hebben. Wat hebben de Russen nu verder te winnen door Oekraine aan te vallen? Er zit niet massaal olie of goud in de grond ofzo.
Wat zeg je nu precies? Doet rusland nu wel of niet een grootschallig grond offencief? Is rusland niet bezig om desinformatie overoekraine (nazi vlaggen filmpjes van russische bronnen) aan het spammen? Zijn ze niet Georgie constant aan het tarten? Zijn ze niet de oorzaak van de opkomst van IS? Maar goed Rusland is pro blanken, dus alle alt rechtsen negeren hoe Rusland probeert normen en waarden van Nederland kapot te maken.


Maar ligt allemaal aan een ander... nooit aan rusland. Nee de eu, mocht niet daar (Oekraine) komen, dus in nemen de krim, nee biden mag niks zeggen over de situatie (ondanks beide gebeurtenissen voort kwamen op verzoek van de democratisch gekozen volks vertegenwoordiging).
pi_198917572
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 19:05 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

de uitspraken in NL gaan, zeker de laatste tijd, niet over de monarchie maar over Rutte en het kabinet. Dus best vergelijkbaar. Denk dat je veel beter de politiek hier kan beleven dan in Rusland. Vraag maar aan Navalny en consorten.
Willem Engel wordt ook vervolgd a la Israelische praktijken.

Of denk je dat de strafblad van zijn compagnon zomaar is uitgelekt?
pi_198917634
quote:
6s.gif Op woensdag 7 april 2021 08:38 schreef Nielsch het volgende:

[..]

inderdaad... hier krijgt Omtzigt een mininsterpost aangeboden en daar is iedereen al enorm kwaad over. In Rusland was Omtzigt vanwege corruptie naar een strafkamp gegaan en dan had iedereen geklapt.
dit soort vergelijkingen :')

Omtzigt is al sinds jaar en dag lid van de coalitie en nooit echt oppositie geweest. Stemde tevens voor de wet aanpak fraude en toeslagenbestrijding op voordracht van het bestuur.

Of zoals Baudet hem noemde. Gecontroleerde oppositie.

Als Omtzigt zijn nieuwe vrouw niet Turks was had hij ook nooit een hele act opgezet.
pi_198917645
Veel Putin aanhangers in dit topic

Niet wetend dat als een Putin aan de macht komt ze zullen sterven in armoede.
pi_198917715
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 18:56 schreef tim020hoorn het volgende:
En dan durft men hier in NL te beweren dat wij in een dictatuur leven....🤣
Wat Poetin wil doen, mag al in Nederland.
  donderdag 8 april 2021 @ 16:58:33 #46
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_198917829
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 16:30 schreef Korenfok het volgende:

Zijn ze niet de oorzaak van de opkomst van IS?
_O-
Scratch a liberal and you will find a fascist
  donderdag 8 april 2021 @ 17:04:05 #47
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_198917920
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 16:04 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Hoezo schuift Rusland met troepen als reactie op militaire oefeningen in Oekraïne. Volgens mij ligt de oorsprong toch echt bij de Russen. De troepenopbouw in Oekraïne is in reactie op de talloze troepen en voertuigen die Rusland langs de grens stationeert.
[..]

Dat schuiven met troepen gebeurt overal als reactie op andermans oefeningen.

De kliek van Biden heeft destijds de putsch in Oekraine op poten gezet en via regime change Rusland in Oekraine buiten spel gezet. Liep net iets beter af dan in Libie en Syrie.
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_198917992
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 16:42 schreef Ghoula het volgende:
Veel Putin aanhangers in dit topic

Niet wetend dat als een Putin aan de macht komt ze zullen sterven in armoede.
onzin
pi_198918148
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 17:09 schreef Noudanzeg het volgende:

[..]

onzin
die mening respecteer ik
pi_198918149
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 16:42 schreef Ghoula het volgende:
Veel Putin aanhangers in dit topic

Niet wetend dat als een Putin aan de macht komt ze zullen sterven in armoede.
ach ja, vroeger waren de nationaisten de land verraarders, en nu lurken ze weer met een regime wat haaks staat op waar nederland voor staat. zal vast allemaal toevalig zijn?
pi_198918893
quote:
10s.gif Op donderdag 8 april 2021 17:04 schreef EdvandeBerg het volgende:

[..]

Dat schuiven met troepen gebeurt overal als reactie op andermans oefeningen.
Ik vroeg je om te onderbouwen hoezo Rusland reageert op de troepenbouw in Oekraïne.

Het zijn toch echt de Russen die nu troepen aan het opbouwen zijn. En de Oekraïners reageren. Sowieso zijn de Russen begonnen met de oorlog in de Donbass en de bezetting van de Krim.
  donderdag 8 april 2021 @ 18:31:22 #52
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_198919050
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 19:02 schreef Knip het volgende:
Ook in Rusland heeft een leider een uiterste houdbaarheid. De dag zal komen dat iemand de poten onder de stoel van Putin wegzaagt en dan zal blijken dat Putin minder vrienden heeft dan hij dacht.
Zou wel een vervolg kunnen worden van de film The Death of Stalin.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_198919052
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 18:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik vroeg je om te onderbouwen hoezo Rusland reageert op de troepenbouw in Oekraïne.

Het zijn toch echt de Russen die nu troepen aan het opbouwen zijn. En de Oekraïners reageren.
Daar alle van beide kanten propaganda is onmogelijk vast te stellen wie begonnen is met troepenopbouw aan de grens.
Wat heeft Rusland te winnen met een oorlog met Oekraïne? Lebensraum hebben ze nou niet bepaald extra nodig. Grondstoffen zijn er ook niet te vinden. En het doorbreekt hun vrij rechte grens waardoor het te verdedigen gebied een stuk lastiger is.
Wat heeft Oekraïne te winnen met het faken van een Russische dreiging? Druk zetten op de NAVO om hun sneller lid te maken (stond deze week nog in de krant). Binnenlandse problemen maskeren. Nieuwe rekruten voor de burgeroorlog winnen.
quote:
Sowieso zijn de Russen begonnen met de oorlog in de Donbass en de bezetting van de Krim.
Donbass weet ik niet zo veel van. De Krim ging zich afscheiden pas toen het westen van Oekraïne de rechtmatige president onder dwang afgezet had. Daarvoor hebben ze wel een referendum gehouden met een overtuigende uitkomst. Komt natuurlijk ook omdat het van oudsher een stuk Rusland was.
pi_198919113
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 18:31 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Daar alle van beide kanten propaganda is onmogelijk vast te stellen wie begonnen is met troepenopbouw aan de grens.
Wat heeft Rusland te winnen met een oorlog met Oekraïne? Lebensraum hebben ze nou niet bepaald extra nodig. Grondstoffen zijn er ook niet te vinden. En het doorbreekt hun vrij rechte grens waardoor het te verdedigen gebied een stuk lastiger is.
Troepenopbouw is een mooie afleiding voor de problemen in Rusland, met Navalny, met armoede, met de coronacrisis. Poetin staat er slecht voor in de peilingen.

Een mogelijke inval in Oekraïne zou net zoals bij de bezetting van de Krim nog wel eens een uitweg kunnen zijn en de populariteit van Poetin kunnen vergroten.

Een andere mogelijkheid van de troepenopbouw en een intensivering van het conflict is om af te tasten hoe Biden reageert.

Houdt er daarbij rekening mee dat Oekraïne in de verdrukking zit. Het conflict speelt zich af op hun grondgebied, zij hebben dus meer te verliezen dan Rusland.

quote:
Donbass weet ik niet zo veel van.
Ik hoop dat Edvandeberg meer weet.
pi_198919186
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 18:31 schreef DarkwingDuck het volgende:
De Krim ging zich afscheiden pas toen het westen van Oekraïne de rechtmatige president onder dwang afgezet had. Daarvoor hebben ze wel een referendum gehouden met een overtuigende uitkomst. Komt natuurlijk ook omdat het van oudsher een stuk Rusland was.
Praat je nu bronnen als Russia Today na?

- Het westen heeft geen president afgezet
- De Krim is niet zich(zelf) gaan afscheiden
- Het referendum is niet voor de inval, maar erna gehouden, en tegenstanders hebben het referendum geboycot
pi_198919187
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 18:35 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Houdt er daarbij rekening mee dat Oekraïne in de verdrukking zit. Het conflict speelt zich af op hun grondgebied, zij hebben dus meer te verliezen dan Rusland.
Zij zijn dan ook het land in burgeroorlog. Rusland niet.
pi_198919199
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 18:41 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Zij zijn dan ook het land in burgeroorlog. Rusland niet.
Burgeroorlog? Zo probeert Rusland het wel te verkopen ja.
pi_198919252
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 18:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Burgeroorlog? Zo probeert Rusland het wel te verkopen ja.
Maar natuurlijk, de MSM liegt hier dus jaren over....
  donderdag 8 april 2021 @ 18:47:22 #59
230109 Id_do_her
Overal en nergens.
pi_198919267
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 18:31 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Daar alle van beide kanten propaganda is onmogelijk vast te stellen wie begonnen is met troepenopbouw aan de grens.
Wat heeft Rusland te winnen met een oorlog met Oekraïne? Lebensraum hebben ze nou niet bepaald extra nodig. Grondstoffen zijn er ook niet te vinden. En het doorbreekt hun vrij rechte grens waardoor het te verdedigen gebied een stuk lastiger is.
Wat heeft Oekraïne te winnen met het faken van een Russische dreiging? Druk zetten op de NAVO om hun sneller lid te maken (stond deze week nog in de krant). Binnenlandse problemen maskeren. Nieuwe rekruten voor de burgeroorlog winnen.
[..]

Donbass weet ik niet zo veel van. De Krim ging zich afscheiden pas toen het westen van Oekraïne de rechtmatige president onder dwang afgezet had. Daarvoor hebben ze wel een referendum gehouden met een overtuigende uitkomst. Komt natuurlijk ook omdat het van oudsher een stuk Rusland was.
Nee, Rusland zat verkeerd.
With my pack on my back, down the road I will stray.
pi_198919337
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 18:46 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Maar natuurlijk, de MSM liegt hier dus jaren over....
Mainstreammedia hebben nog wel eens een gekleurde bril op, maar echt liegen doen ze maar weinig.

Dus goed, geef die bronnen maar.
pi_198919956
quote:
De oorlog in het oosten van Oekraïne is een gewapend conflict in het Donetsbekken in het oosten van Oekraïne tussen separatistische groeperingen die door het Russische leger worden gesteund en het Oekraïense leger. https://nl.wikipedia.org/wiki/Oorlog_in_Oost-Oekra%C3%AFne

'Separatistische groeperingen', als Rusland zijn steun intrekt, stort voor hen de boel zo in. Het is geen echte burgeroorlog. Niet voor niets werd er vrijwel nooit over een burgeroorlog gesproken.
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 8 april 2021 @ 19:29:52 #63
206731 Mortaxx
Doomer
pi_198920013
Goede zaak. Hoop dat de wetenschap tegen die tijd zo ver is om mensen te klonen. Dan maken we er 2136 van
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_198920154
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 19:28 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De oorlog in het oosten van Oekraïne is een gewapend conflict in het Donetsbekken in het oosten van Oekraïne tussen separatistische groeperingen die door het Russische leger worden gesteund en het Oekraïense leger. https://nl.wikipedia.org/wiki/Oorlog_in_Oost-Oekra%C3%AFne

'Separatistische groeperingen', als Rusland zijn steun intrekt, stort voor hen de boel zo in. Het is geen echte burgeroorlog. Niet voor niets werd er vrijwel nooit over een burgeroorlog gesproken.
Maar natuurlijk, de MSN (zo'n beetje allen) liegen dus...
  Moderator donderdag 8 april 2021 @ 19:46:47 #65
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_198920425
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 19:36 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Maar natuurlijk, de MSN (zo'n beetje allen) liegen dus...
vreemde conclusie
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 8 april 2021 @ 19:48:35 #66
206731 Mortaxx
Doomer
pi_198920464
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 18:21 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik vroeg je om te onderbouwen hoezo Rusland reageert op de troepenbouw in Oekraïne.

Het zijn toch echt de Russen die nu troepen aan het opbouwen zijn. En de Oekraïners reageren. Sowieso zijn de Russen begonnen met de oorlog in de Donbass en de bezetting van de Krim.
Het westen houdt militaire oefeningen in Oekraïne. De Russen sturen troepen naar de grens van hun EIGEN land

Maar de Russen zijn het grote gevaar. Wat een grap
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_198920510
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 19:48 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Het westen houdt militaire oefeningen in Oekraïne. De Russen sturen troepen naar de grens van hun EIGEN land

Maar de Russen zijn het grote gevaar. Wat een grap
Bron van dit tijdsverloop?

Overigens zijn de Oekraïners niet hun EIGEN land binnengevallen. Dat deden de Russen.
  Knapste mannelijke user 2022 donderdag 8 april 2021 @ 19:52:48 #68
206731 Mortaxx
Doomer
pi_198920582
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 19:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Bron van dit tijdsverloop?

Overigens zijn de Oekraïners niet hun EIGEN land binnengevallen. Dat deden de Russen.
De staat begon een oorlog tegen de eigen bevolking bedoel je? Goed dat Rusland de vrede bewaakt
Op dinsdag 23 april 2024 10:41 schreef Solotovski het volgende:
Jij bent het zonnetje!!!
pi_198923261
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 19:48 schreef Mortaxx het volgende:

[..]

Het westen houdt militaire oefeningen in Oekraïne. De Russen sturen troepen naar de grens van hun EIGEN land

Maar de Russen zijn het grote gevaar. Wat een grap
Ja de russen zijn het gevaar. als eens stoppen met bemoeien in vrije en souvereine landen. want ookal wil oekraine bij de navo, dat is aan hun zelf om te. bepalen.... niet aan rusland.

oh ja en oekraine mag toch zelf bepalen wat ze doen in hun eigen grenzen. Aan de grens met oekraine is gewoon een russisch niemandsland.
pi_198923626
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:33 schreef Korenfok het volgende:

[..]

oh ja en oekraine mag toch zelf bepalen wat ze doen in hun eigen grenzen.
Dat mogen ze zeker. En zo mag Rusland dat ook. Al wil Rusland haar hele landmacht samenbrengen in een strook langs de grens met Oekraïne, daar zijn ze helemaal vrij in. Vreemd genoeg zou jij daar dan wel weer een probleem van maken.
pi_198923686
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:44 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat mogen ze zeker. En zo mag Rusland dat ook. Al wil Rusland haar hele landmacht samenbrengen in een strook langs de grens met Oekraïne, daar zijn ze helemaal vrij in. Vreemd genoeg zou jij daar dan wel weer een probleem van maken.
Daarom hadden de Russen uit de Donbas en uit de Krim moeten blijven.
pi_198923734
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:46 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Daarom hadden de Russen uit de Donbas en uit de Krim moeten blijven.
Waarom?
pi_198923839
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:47 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat Oekraïne een soevereine staat is.
pi_198923890
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:50 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Omdat Oekraïne een soevereine staat is.
Rusland ook. Russen zaten overigens al in de Krim voordat Oekraïne een land werd.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2021 21:53:58 ]
pi_198923926
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:52 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Rusland ook.
Ja, en Rusland is dus Oekraïne binnengevallen en niet andersom.
pi_198923961
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:54 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ja, en Rusland is dus Oekraïne binnengevallen en niet andersom.
Rusland is Oekraïne niet binnengevallen, en andersom ook niet. Dat zou een open oorlog zijn namelijk. Die heeft nooit plaatsgevonden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2021 21:56:25 ]
pi_198924051
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:52 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Rusland ook. Russen zaten overigens al in de Krim voordat Oekraïne een land werd.
die hebben de Krim wel weggegeven zo te lezen.
pi_198924131
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:58 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

die hebben de Krim wel weggegeven zo te lezen.
De inwoners van de Krim hebben per referendum in meerderheid aangegeven aansluiting bij Rusland te willen toen Oekraïne verviel in burgeroorlog.
pi_198924520
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:44 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Dat mogen ze zeker. En zo mag Rusland dat ook. Al wil Rusland haar hele landmacht samenbrengen in een strook langs de grens met Oekraïne, daar zijn ze helemaal vrij in. Vreemd genoeg zou jij daar dan wel weer een probleem van maken.
nee. vraag me alleen af waarom bij oekraine specifiek? Denk wel dat ze uit zijn op meer dominantie en Oekraine wil daar los van... maar goed dat mag blijkbaar niet ofzo. Poetin verliest zijn grip op rusland en begint wild om zich heen te schoppen....
pi_198924570
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 21:55 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Rusland is Oekraïne niet binnengevallen, en andersom ook niet. Dat zou een open oorlog zijn namelijk. Die heeft nooit plaatsgevonden.
O, een inval vindt alleen plaats bij een open oorlog.

Gast. :')

Uit 2014:
AD: Waarom bezet Rusland de Krim?
pi_198924733
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:01 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

De inwoners van de Krim hebben per referendum in meerderheid aangegeven aansluiting bij Rusland te willen toen Oekraïne verviel in burgeroorlog.
en dat is eerlijk gebeurt? daarvoor waren toch al russiche special forces daar binnen, en waas de officiele term eerst niet dat ze krim geannexeerd hadden ivm de marine basis, die niet verlengd werd. Rusland was abang voor een gelijksoortige revolutie in eigen land en oekraine wilde bij de navo aannsluiten en viel hierom binnen omdat dit hierdoor volgens navo regelementne niet mogelijk is. zelfe gaan ze straks doen in Georgie (die asspirant lid wil worden).
pi_198924800
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:01 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

De inwoners van de Krim hebben per referendum in meerderheid aangegeven aansluiting bij Rusland te willen toen Oekraïne verviel in burgeroorlog.
Uit het referendum bleek dat 96,6% bij Rusland wilde horen.

Erg geloofwaardig inderdaad. :')
pi_198924860
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:11 schreef luxerobots het volgende:

[..]

O, een inval vindt alleen plaats bij een open oorlog.

Gast. :')

Uit 2014:
AD: Waarom bezet Rusland de Krim?
Een inval betekend een open oorlog. (En dus niet omgedraaid zoals jij het brengt) Oorzaak en gevolg. Daar is bij de Krim geen sprake van. De bevolking aldaar heeft via referendum voor aansluiting bij Rusland gestemd.
pi_198924980
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:16 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Uit het referendum bleek dat 96,6% bij Rusland wilde horen.

Erg geloofwaardig inderdaad. :')
De inhoud is al weer op zo te zien. Je vroeg eerst over berichten van burgeroorlog uit de MSM, die heb ik ruimschoots aangereikt. Die negeerde je vervolgens gewoon. En ook nu draai je gewoon je eigen langspeelplaatje af. Veel plezier daarmee. Lekker gefrustreerd Rusland de schuld van alles geven en Oekraïne ophemelen. Al je frustratie is vergeefs, er gaat helemaal niets veranderen. De Krim is van Rusland. In het oosten van Oekraïne is een burgeroorlog. Leer er maar mee leven.
pi_198925046
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:01 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

De inwoners van de Krim hebben per referendum in meerderheid aangegeven aansluiting bij Rusland te willen toen Oekraïne verviel in burgeroorlog.
merendeel van Baskenland wil ook wat anders dan Madrid dat zegt dus niks. Daarnaast is het een heel twijfelachtig referendum waar de uitslag ook nog eens in twijfel wordt getrokken en zegt het verder niks waar het dan bij hoort.
pi_198925111
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:17 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Een inval betekend een open oorlog. (En dus niet omgedraaid zoals jij het brengt) Oorzaak en gevolg. Daar is bij de Krim geen sprake van. De bevolking aldaar heeft via referendum voor aansluiting bij Rusland gestemd.
Nee. Jij draait het juist om.

Eerst kwamen de Russen de Krim binnen, daarna kwam er een referendum.

Een referendum dat internationaal niet erkend is vanwege het gebrek aan toezicht en vanwege alle aanwijzingen voor fraude (onder andere met die idioot hoge pro-Russische uitkomst).
pi_198925114
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:22 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

merendeel van Baskenland wil ook wat anders dan Madrid dat zegt dus niks. Daarnaast is het een heel twijfelachtig referendum waar de uitslag ook nog eens in twijfel wordt getrokken en zegt het verder niks waar het dan bij hoort.
Baskenland en ook Catalonië hebben het probleem dag ze niet gesteund worden door een militaire mogendheid in hun streven naar onafhankelijkheid. En ja, militaire macht is alles in de grote mensenwereld.
pi_198925151
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:20 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

De inhoud is al weer op zo te zien. Je vroeg eerst over berichten van burgeroorlog uit de MSM, die heb ik ruimschoots aangereikt. Die negeerde je vervolgens gewoon. En ook nu draai je gewoon je eigen langspeelplaatje af. Veel plezier daarmee. Lekker gefrustreerd Rusland de schuld van alles geven en Oekraïne ophemelen. Al je frustratie is vergeefs, er gaat helemaal niets veranderen. De Krim is van Rusland. In het oosten van Oekraïne is een burgeroorlog. Leer er maar mee leven.
Jij begint juist op de man te spelen.

Laat ik duidelijk zijn. Je historische kennis ligt bij het vriespunt.
pi_198925204
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:20 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

De inhoud is al weer op zo te zien. Je vroeg eerst over berichten van burgeroorlog uit de MSM, die heb ik ruimschoots aangereikt. Die negeerde je vervolgens gewoon. En ook nu draai je gewoon je eigen langspeelplaatje af. Veel plezier daarmee. Lekker gefrustreerd Rusland de schuld van alles geven en Oekraïne ophemelen. Al je frustratie is vergeefs, er gaat helemaal niets veranderen. De Krim is van Rusland. In het oosten van Oekraïne is een burgeroorlog. Leer er maar mee leven.
die gaf je niet.


maar leuk geprpbeerd:

wat was eerst de annexatie van de krim en aanwezigheid van russische millitairen of het referendum? die russiche millitairen keken toe of alles eerlijk verliep. maar goed blijf lekker de rusland propaganda spammen, wordt je echt beter van als land.....
pi_198925209
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:01 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

De inwoners van de Krim hebben per referendum in meerderheid aangegeven aansluiting bij Rusland te willen toen Oekraïne verviel in burgeroorlog.
merendeel van Baskenland wil ook wat anders dan Madrid dat zegt dus niks. Daarnaast is het een heel twijfelachtig referendum waar de uitslag ook nog eens in twijfel wordt getrokken en zegt het verder niks waar het dan bij hoort.
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:24 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Baskenland en ook Catalonië hebben het probleem dag ze niet gesteund worden door een militaire mogendheid in hun streven naar onafhankelijkheid. En ja, militaire macht is alles in de grote mensenwereld.
dat blijkt wel met die Russische acties. Lekker blijven verdedigen..
pi_198925281
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:25 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Jij begint juist op de man te spelen.

Laat ik duidelijk zijn. Je historische kennis ligt bij het vriespunt.
Het is wat. Gelukkig gaat mijn historische kennis een stuk verder dan 2014 en weet ik in tegenstelling tot jou wel van de geschiedenis en bevolking van de Krim. Maar blijf vooral hangen in je Oekraïne is het onschuldige slachtoffers verhaal met Rusland als slechterik die de wereld wil veroveren. Je volgende stap is NAVO lidmaatschappen voor deze in burgeroorlog verkerende failed state. Dat gaat gelukkig niet gebeuren, omdat realistische mensen wel verder kunnen kijken.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2021 22:30:33 ]
pi_198925424
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:27 schreef tim020hoorn het volgende:
[..]

dat blijkt wel met die Russische acties. Lekker blijven verdedigen..
Ik hoef niets te verdedigen. Het is reeds geschiedenis en geen land op deze wereld die een oorlog met Rusland aangaat om de Krim (met grootste deel Russen als inwoners) te veroveren voor Oekraïne. Zelfs Oekraïne zelf niet. De Krim is onderdeel van Rusland. Daar kunnen we nog decennia butthurt over zijn, maar het gaat niets veranderen. Evengoed blijft Tibet bij China, de Molukken bij Indonesië enzovoort en zo verder.
pi_198925517
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:29 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Het is wat. Gelukkig gaat mijn historische kennis een stuk verder dan 2014 en weet ik in tegenstelling tot jou wel van de geschiedenis en bevolking van de Krim.
De Krim is van de Tartaren (de gouden horde), van de Duitsers (Duitse Keizerrijk, en Nazi-Duitsland), van Rusland en van Oekraïne geweest.

Sinds 1954 hoorde de Krim alweer bij Oekraïne. Het land 60 jaar later heroveren is simpelweg illegaal.
pi_198925538
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:34 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Ik hoef niets te verdedigen. Het is reeds geschiedenis en geen land op deze wereld die een oorlog met Rusland aangaat om de Krim (met grootste deel Russen als inwoners) te veroveren voor Oekraïne. Zelfs Oekraïne zelf niet. De Krim is onderdeel van Rusland. Daar kunnen we nog decennia butthurt over zijn, maar het gaat niets veranderen. Evengoed blijft Tibet bij China, de Molukken bij Indonesië enzovoort en zo verder.
Ik heb niet het idee dat jij ermee zit dat de Krim nu bij Rusland hoort.
pi_198925539
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:36 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De Krim is van de Tartaren (de gouden horde), van de Duitsers (Duitse Keizerrijk, en Nazi-Duitsland), van Rusland en van Oekraïne geweest.

Sinds 1954 hoorde de Krim alweer bij Oekraïne. Het land 60 jaar later heroveren is simpelweg illegaal.
Doe er wat aan! Meld je aan als vrijwilliger in Oekraïne. Succes en sterkte.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-04-2021 22:37:31 ]
pi_198925564
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:29 schreef DarkwingDuck het volgende:
Maar blijf vooral hangen in je Oekraïne is het onschuldige slachtoffers verhaal met Rusland als slechterik die de wereld wil veroveren. Je volgende stap is NAVO lidmaatschappen voor deze in burgeroorlog verkerende failed state. Dat gaat gelukkig niet gebeuren, omdat realistische mensen wel verder kunnen kijken.
1. Rusland verovert daadwerkelijk landen.
2. Hoezo mag Oekraïne niet lid willen worden van de NAVO?
pi_198925584
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:37 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat jij ermee zit dat de Krim nu bij Rusland hoort.
Klopt. Als het van Oekraïne was geweest had het me even weinig gedaan overigens. Zero fucks.
pi_198925608
quote:
1s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:37 schreef DarkwingDuck het volgende:

[..]

Doe er wat aan! Meld je aan als vrijwilliger in Oekraïne. Succes en sterkte.
simpel zeg. Zodra de feiten eraan komen zo antwoorden. Klopt gewoon wat daar staat.
pi_198925623
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]

1. Rusland verovert daadwerkelijk landen.
2. Hoezo mag Oekraïne niet lid willen worden van de NAVO?
Omdat het een instabiele staat is in burgeroorlog. Corrupt tot op het bot ook nog eens. Over 25 kunnen we nog wel weer eens een keer kijken.

Maar dat je zelf geen redenen kan bedenken geeft wel genoeg aan. :)
pi_198925678
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 22:39 schreef tim020hoorn het volgende:

[..]

simpel zeg. Zodra de feiten eraan komen zo antwoorden. Klopt gewoon wat daar staat.
Er worden in dit hele topic door iedereen, ook door mij ook door jou, feiten aangedragen. Ik heb genoeg bijgedragen. De reacties komen niet verder dan de strekking Rusland is slecht Oekraïne is goed. Dan heeft inhoudelijk gesprek verder nog weinig zin. Maar ga gerust verder hoor. Je kan het.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')