abonnement Unibet Coolblue
pi_199986523
Ik heb onlangs voor de tweede keer een overstap gemaakt van vast naar tijdelijk. De eerste keer voelde het spannend, maar nu heb ik niet eens meer de moeite genomen het erbij proberen te onderhandelen. Uiteindelijk maakt het inderdaad niet heel veel uit.
pi_199986645
quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 23:49 schreef Daboman het volgende:
Ik draai al 12 jaar op tijdelijke contracten. Daarvan heb ik 3,5 jaar een vast contract gehad. Over de salarisstijging mag ik niet klagen, dieptepunt was 1950,- (al kwam daar nog shifttoeslag bij), hoogtepunt 3700,- (kwam ook nog wat overwerk tijd voor geld en toeslag bovenop).

En ik vraag me de laatste tijd ook wel eens af of ik nog wel een vast contract moet willen, ik heb veel meer vastigheid gevonden in een goed netwerk, een goede werkhouding en goede sollicitatievaardigheden. Volgens mij is het niet realistische een flexibele schil van 30% te willen overbruggen naar vast. Het is me in al die tijd slechts 1 keer gelukt, via 3 jaarcontracten. Ik heb in mijn hele carrière nog geen 10 mensen de sprong van tijdelijk naar vast zien maken. Overigens kan je het wel in je sollicitaties als leverage gebruiken aan de onderhandelingstafel, dat zie ik veel vaker. Mensen maken dan een sprong van een vaste baan bij het ene bedrijf naar een vaste baan bij het andere bedrijf.
Verschilt nogal per sector ook lijkt mij?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 21 juni 2021 @ 11:46:09 #128
51385 baskick
Juist ja!
pi_199987840
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 juni 2021 13:54 schreef MaximumRush het volgende:
Ik vraag me altijd af waarom een vast contract één van de argumenten is om niet te switchen van baan wanneer je het niet echt naar zin hebt. Ook met een tijdelijk contract kan je vrij eenvoudig een hypotheek krijgen.
Mentaal dingetje. Er zijn gradaties van 'niet zo naar je zin hebben' (in elk geval 'niet echt' en 'echt niet'). En soms is het ook maar van tijdelijke aard. Zelf hecht ik ook enige waarde aan een vast contract; je staat gewoon met 1-0 voor bij een eventuele reorganisatie omdat doorgaans eerst inhuur en tijdelijke contracten sneuvelen.

quote:
0s.gif Op zondag 20 juni 2021 23:49 schreef Daboman het volgende:
Ik heb in mijn hele carrière nog geen 10 mensen de sprong van tijdelijk naar vast zien maken. Overigens kan je het wel in je sollicitaties als leverage gebruiken aan de onderhandelingstafel, dat zie ik veel vaker. Mensen maken dan een sprong van een vaste baan bij het ene bedrijf naar een vaste baan bij het andere bedrijf.
Tja, ik zie al mijn hele carrière alle collega's om me heen na een jaar een vast contract krijgen (of vrijwillig of noodgedwongen vertrekken). Lijkt me erg afhankelijk van sector, type werkgever, enz.
"Met charme kun je je een kwartiertje redden, daarna moet je iets te zeggen hebben."
  maandag 21 juni 2021 @ 12:24:32 #129
112156 Debsterr
Dino inventor
pi_199988343
quote:
Was (januari 2020)

01: Bedrijfstak: Schoonmaak
02: Functie: Administratief
03: Opleiding: MBO 3 + 4 retail
04: Leeftijd: 32
05: Aantal uren per week dat je werkt: 36
06: Aantal vakantiedagen: 23,4 dag regulier, 5,4 dag ATV + 5,4 dag ATV bijgekocht, dit jaar totaal 34,2 dagen
07: 13e maand: Nee, wel elke 4 weken salaris dus 13 betalingen per jaar.
08: Bruto maand salaris: ¤3420,03
09: Netto maand salaris: ¤2374,87 (inclusief pensioenafdracht, aankoop extra ATV, personeelsvereniging)
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: Ongeveer 10 jaar in dit werkveld
12: Goodies: Kans op jaarlijkse bonus o.b.v. presteren van 0% tot 10% over totale bruto jaarsalaris.
13: Tevreden?: Ja, prima salaris, wel erg hoge werkdruk met soms de verwachting thuis te werken zonder daar voorzieningen voor te leveren. Doe ik dus ook niet :).
14: (Door)Groei mogelijkheden: Zijn er zowel in de hoogte als de breedte.
01: Bedrijfstak: Schoonmaak
02: Functie: Administratief (medewerker bedrijfsbureau)
03: Opleiding: MBO 3 + 4 retail
04: Leeftijd: 33
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen: 26 + 6 ATV
07: 13e maand: Nee
08: Bruto maand salaris: ¤3894,58 (inclusief ¤43,33 BHV toeslag)
09: Netto maand salaris: ¤2729,49 (inclusief internettoeslag ¤27,50)
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: Ongeveer 11 jaar in dit werkveld
12: Goodies: Kans op jaarlijkse bonus o.b.v. presteren van 0% tot 10% over totale bruto jaarsalaris. Laptop en iPhone die privé gebruikt mogen worden (doe ik met mijn telefoon niet)
13: Tevreden?: De werkdruk is alleen maar toegenomen en dus ben ik meer uren gaan werken. Daar zit dan ook de grootste stijging van salaris in. Met recente beoordeling akkoord gekregen om er een junior bij aan te nemen voor de basis werkzaamheden om de werkdruk te verlichten.
14: (Door)Groei mogelijkheden: Zijn er zowel in de hoogte als de breedte.
Once in a while, I just wanna dance and feel good
pi_199995967
quote:
16s.gif Op maandag 21 juni 2021 09:57 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Verschilt nogal per sector ook lijkt mij?
Klopt, mijn sector staat hierom bekend. Ik heb vooral gereageerd om te laten zien dat het wel mogelijk is een carrière te bouwen op andere pijlers dan een vast contract en hoe je dat binnen mijn sector slim kan aanpakken. Je vaste contract als leverage gebruiken in de onderhandelingen kan in iedere sector.
  vrijdag 25 juni 2021 @ 15:41:29 #131
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_200058053
Weer eens een update vanuit mijn kant, is weer lang geleden. Zit nu ongeveer 3 jaar in deze functie:

01: Bedrijfstak: Pharma Supply Chain
02: Functie: Business Planning Analyst
03: Opleiding: HBO Logistiek
04: Leeftijd: 32
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen: 29
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: ¤5900
09: Netto maand salaris: ¤3700
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 10 jaar in Supply Chain omgeving
12: Goodies: Jaarlijks + 5k aandelen, werktel die ook als prive mag worden gebruikt
13: Tevreden?: Zeer tevreden. Fijn salaris, relaxte werksfeer, niet stressvol en de werkdruk ligt ook niet superhoog. Thuiswerken bevalt me ook enorm goed. Vanwege de lagere werkdruk kan ik in de pauze met een gerust hard buiten wat rondlopen of sporten.
14: (Door)Groei mogelijkheden: Genoeg mogelijkheden, zelf zit ik nu wel lekker op mijn plek. In de toekomst zijn er mogelijkheden voor een andere functie (zelfde schaal) om sleur te voorkomen.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
  vrijdag 25 juni 2021 @ 17:06:31 #132
213344 Ypmaha
Onjuist bejegend
pi_200059137
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 15:41 schreef Kaizen_ het volgende:
Weer eens een update vanuit mijn kant, is weer lang geleden. Zit nu ongeveer 3 jaar in deze functie:

01: Bedrijfstak: Pharma Supply Chain
02: Functie: Business Planning Analyst
03: Opleiding: HBO Logistiek
04: Leeftijd: 32
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40
06: Aantal vakantiedagen: 29
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: ¤5900
09: Netto maand salaris: ¤3700
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 10 jaar in Supply Chain omgeving
12: Goodies: Jaarlijks + 5k aandelen, werktel die ook als prive mag worden gebruikt
13: Tevreden?: Zeer tevreden. Fijn salaris, relaxte werksfeer, niet stressvol en de werkdruk ligt ook niet superhoog. Thuiswerken bevalt me ook enorm goed. Vanwege de lagere werkdruk kan ik in de pauze met een gerust hard buiten wat rondlopen of sporten.
14: (Door)Groei mogelijkheden: Genoeg mogelijkheden, zelf zit ik nu wel lekker op mijn plek. In de toekomst zijn er mogelijkheden voor een andere functie (zelfde schaal) om sleur te voorkomen.
Een mooi salaris!

Het salaris is een belangrijke reden dat ik in de farma blijf. Van die gmp en ehs regelgeving word ik af en toe tureluur, maar het is ook wel erg leerzaam, en ik doe er waardevolle ervaring op.
pi_200069308
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 17:06 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

Een mooi salaris!

Het salaris is een belangrijke reden dat ik in de farma blijf. Van die gmp en ehs regelgeving word ik af en toe tureluur, maar het is ook wel erg leerzaam, en ik doe er waardevolle ervaring op.
Dat verschilt enorm per farmaceut. Ik ken er 2 die erg goed betalen, maar ik ken er ook 1 waar het zo slecht is dat mensen iets anders gaan zoeken omwille van salaris.
pi_200069481
quote:
16s.gif Op maandag 21 juni 2021 09:57 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Verschilt nogal per sector ook lijkt mij?
En per werkgever en onderdeel van het bedrijf. Meer strategische afdelingen hebben baat bij mensen die er wat langer zitten. In de operatie is flexibiliteit ook belangrijk. Mijn werkgever streeft overigens naar vaste contracten. Dus als je voldoet dan krijg je na een jaar een vast contract en als we mensen graag willen hebben geven we ze meteen een vast contract. Je kunt altijd van iemand af, het kost je hoogstens wat meer. Kwestie ban beter kiezen bij het aannemen.
Whatever...
  zaterdag 26 juni 2021 @ 11:24:50 #135
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_200069695
Ik werk in farma maar op een afdeling zonder gmp en ehs, terwijl het salaris wel naar farma maatstaven is ^O^

Maar als ik naar vacatures buiten farma kijk dan is dat gelijk ook de valkuil. Elders betaalt men aardig minder voor dezelfde functie. Ook de 38 vakantiedagen zijn natuurlijk nauwelijks te matchen maar zo prettig om te hebben :+
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_200094394
01: Bedrijfstak: Gemeente
02: Functie: Kwaliteitsmedewerker
03: Opleiding: mbo, bezig met hbo (betaald door werkgever).
04: Leeftijd: 31
05: Aantal uren per week dat je werkt: 36
06: Aantal vakantiedagen: 20 dagen
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: 3685
09: Netto maand salaris: 2618
10: Overuren betaald: Tijd voor tijd.
11: Werkervaring: In mijn werkgebied bijna 7 jaar. Begonnen als stagiair, nu zit ik in mijn derde functie.
12: Goodies: Telefoon, individueel keuze budget.
13: Tevreden?: Ja, veel vrijheid om mijn functie in te vullen en ik word gestimuleerd om te blijven ontwikkelen (d.m.v. betaalde opleidingen en cursussen).
14: (Door)Groei mogelijkheden: Die zullen er ongetwijfeld zijn, maar eerst geen behoefte aan.
pi_200100437
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 juni 2021 16:51 schreef Pap89 het volgende:
Wij hebben soms zelfs zzp’ers in dienst die voor 28-32¤/u komen terwijl eigen personeel rond de 20 zit.

Geen wonder dat ze dan vaak ingehuurd worden 😅
Ik weet legio zzp'ers (koeriers) die voor een vast dagtarief werken. Die moeten zelf de auto regelen, verzekeren, tanken, onderhoud etc.

Na aftrek van die kosten zitten ze op 12,- tot 15,- ex btw per uur wat ze overhouden.

Als klap op de vuurpijl krijgen ze de avond ervoor pas te horen of ze de volgende dag werk hebben. Het komt zelfs voor dat ze 2 van de 5 dagen in de week geen werk hebben.

Deze mensen zijn extreem naief of wanhopig. We hebben best een tijd crisis gehad.

[ Bericht 7% gewijzigd door Rene op 28-06-2021 06:52:49 ]
pi_200100599
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 22:07 schreef tstile het volgende:

[..]

Ik weet legio zzp'ers (koeriers) die voor een vast dagtarief werken. Die moeten zelf de auto regelen, verzekeren, tanken, onderhoud etc.

Na aftrek van die kosten zitten ze op 12,- tot 15,- ex btw per uur wat ze overhouden.

Als klap op de vuurpijl krijgen ze de avond ervoor pas te horen of ze de volgende dag werk hebben. Het komt zelfs voor dat ze 2 van de 5 dagen in de week geen werk hebben.

Deze mensen zijn extreem naief of wanhopig. We hebben best een tijd crisis gehad.
Ik ben vanuit mijn beroep bekend met dergelijke boekhoudingen. Het gros zou er mijn inziens beter aan doen om dozen te gaan schuiven ofzo.

Als ze 15 bruto over houden, mogen ze in de handjes klappen. Geen aov, geen pensioen, niks vangnet.
pi_200101872
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 juni 2021 11:24 schreef laziness het volgende:
Ik werk in farma maar op een afdeling zonder gmp en ehs, terwijl het salaris wel naar farma maatstaven is ^O^

Maar als ik naar vacatures buiten farma kijk dan is dat gelijk ook de valkuil. Elders betaalt men aardig minder voor dezelfde functie. Ook de 38 vakantiedagen zijn natuurlijk nauwelijks te matchen maar zo prettig om te hebben :+
Gouden handboeien noemen ze dat bij hr
Whatever...
  maandag 28 juni 2021 @ 10:06:48 #140
470095 Kaizen_
Luck favors the prepared
pi_200104702
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 juni 2021 17:06 schreef Ypmaha het volgende:

[..]

Een mooi salaris!

Het salaris is een belangrijke reden dat ik in de farma blijf. Van die gmp en ehs regelgeving word ik af en toe tureluur, maar het is ook wel erg leerzaam, en ik doe er waardevolle ervaring op.
Klopt, de regelgeving en de 'over de top safety first' mentaliteit is iets waar je in mee moet gaan. Zelf kan ik wat dat betreft goed met de wind meevaren. Verder is het echt een ontzettend fijn bedrijf waar ik nu zit qua cursussen, fijn management en doorgroeimogelijkheden.
Without new experiences, something inside of us sleeps. The sleeper must awaken.
pi_200109753
quote:
0s.gif Op zondag 27 juni 2021 22:13 schreef Twinkle20 het volgende:

[..]

Ik ben vanuit mijn beroep bekend met dergelijke boekhoudingen. Het gros zou er mijn inziens beter aan doen om dozen te gaan schuiven ofzo.

Als ze 15 bruto over houden, mogen ze in de handjes klappen. Geen aov, geen pensioen, niks vangnet.
In slechte tijden maken die mensen geen schijn van kans om ergens dozen te schuiven.

Nu in de goede tijden kan het alsnog alleen als ze jong(fit/snel) en gezond zijn.
pi_200133727
quote:
0s.gif Op donderdag 27 september 2018 14:47 schreef Restyler het volgende:
01: Bedrijfstak: Overheid
02: Functie: Contractadviseur
03: Opleiding: Bedrijfskunde
04: Leeftijd: Bijna 25
05: Aantal uren per week dat je werkt: 36 op het contract, 40 in werkelijkheid.
06: Aantal vakantiedagen: Iets van 46 geloof ik.
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: ¤3.013
09: Netto maand salaris: ¤2.160
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 0
12: Goodies: Werklaptop en werkmobiel, OV kaart, 42% korting op fitness, leenauto's wanneer nodig, goeie opleidingsmogelijkheden.
13: Tevreden?: Ja
14: (Door)Groei mogelijkheden: Er zijn een boel doorgroeimogelijkheden, ja.
Dat was 3 jaar geleden. Nu is het:

01: Bedrijfstak: Overheid
02: Functie: Contractmanager
03: Opleiding: Bedrijfskunde
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40, maar ik krijg uitbetaald voor 36.
06: Aantal vakantiedagen: circa 50 dagen door de vier uur die ik elke week overwerk.
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: ~¤4.150,00
09: Netto maand salaris: ~¤3.000,00
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 3 jaar
12: Goodies: Werklaptop en werkmobiel, OV kaart, mogelijkheid tot het inzetten van loon met een fiscaal voordeel voor persoonlijke doelen (sporten, fiets, inrichten werkplek), leenauto's wanneer nodig, goede opleidingsmogelijkheden.
13: Tevreden?: Ja
14: (Door)Groei mogelijkheden: nee.
pi_200133932
Na lang meelezen toch maar een keer posten.

01: Bedrijfstak: Machinebouw (mkb)
02: Functie: Controller
03: Opleiding: WO + post master
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week dat je werkt: 45-50
06: Aantal vakantiedagen: 40, maar met mogelijkheid een deel te verkopen
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 4250
09: Netto maand salaris: 2850
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: bijna 6 jaar
12: Goodies: vrijwel geen
13: Tevreden?: ja, voldoende uitdaging + verantwoordelijkheden. Alleen minder tevreden over verhouding bruto netto door pensioenfonds PME die er een flinke hap uit neemt.
14: (Door)Groei mogelijkheden: zeker, zowel in functie als salaris.
pi_200134960
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 21:47 schreef Restyler het volgende:

[..]

Dat was 3 jaar geleden. Nu is het:

01: Bedrijfstak: Overheid
02: Functie: Contractmanager
03: Opleiding: Bedrijfskunde
04: Leeftijd: 27
05: Aantal uren per week dat je werkt: 40, maar ik krijg uitbetaald voor 36.
06: Aantal vakantiedagen: circa 50 dagen door de vier uur die ik elke week overwerk.
07: 13e maand: Ja
08: Bruto maand salaris: ~¤4.150,00
09: Netto maand salaris: ~¤3.000,00
10: Overuren betaald: Nee
11: Werkervaring: 3 jaar
12: Goodies: Werklaptop en werkmobiel, OV kaart, mogelijkheid tot het inzetten van loon met een fiscaal voordeel voor persoonlijke doelen (sporten, fiets, inrichten werkplek), leenauto's wanneer nodig, goede opleidingsmogelijkheden.
13: Tevreden?: Ja
14: (Door)Groei mogelijkheden: nee.
Tel nu die adv dagen nu eens niet bij je vakantie op. Dat is het om heel veel redenen, waaronder rechtspositioneel, gewoon niet. Je werkt gewoon meer dan op papier staat en dat krijg je tvt terug. Het is geen vakantie. Het is uitgesteld loon.
pi_200135694
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 22:52 schreef investeerdertje het volgende:

[..]

Tel nu die adv dagen nu eens niet bij je vakantie op. Dat is het om heel veel redenen, waaronder rechtspositioneel, gewoon niet. Je werkt gewoon meer dan op papier staat en dat krijg je tvt terug. Het is geen vakantie. Het is uitgesteld loon.
Klopt inderdaad, desondanks levert deze constructie wel de meeste voordelen op. Ik zou namelijk gewoon kunnen kiezen om de adv uren elke week direct in te zetten, waardoor ik effectief 36 uur per week werk. Het voordeel van hoe ik het nu doe is de keuzevrijheid. Ik kan zelf kiezen of ik adv dagen wil opbouwen of niet. Die keuze had ik niet als ik standaard 36 uur per week zou werken.
pi_200135971
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 23:28 schreef Restyler het volgende:

[..]

Klopt inderdaad, desondanks levert deze constructie wel de meeste voordelen op. Ik zou namelijk gewoon kunnen kiezen om de adv uren elke week direct in te zetten, waardoor ik effectief 36 uur per week werk. Het voordeel van hoe ik het nu doe is de keuzevrijheid. Ik kan zelf kiezen of ik adv dagen wil opbouwen of niet. Die keuze had ik niet als ik standaard 36 uur per week zou werken.
Je zet je adv dagen niet "elke week in". Je hebt immers geen contract van 40 uur. Een voltijd aanstelling is 36 uur, dan heb je geen adv. Je kiest er nu voor om vooraf alvast je uren te maken en overuren te sparen die je elders weer (al dan niet gedwongen) op kan nemen.

De keuzevrijheid die je nu denkt te hebben is wat dat aangaat ook maar so-so. Je moet doen waar je je goed bij voelt, maar vooraf overuren maken om die elders terug te pakken is in mijn wereld geen "vakantie"
pi_200136830
Zie het als een andere manier om veel extra verlofuren te kopen. Zo is het bedoeld en zo wordt het ook gebruikt.

Je kunt gewoon een verschil opgeven tussen je arbeidsuren en je contractuele uren. Werk je meer dan waarvoor je betaald krijgt, rekent het systeem braaf voor je uit hoeveel compensatie-uren dat je jaarlijks gaat opleveren. Die worden wijdverbreid gezien als vakantie-uren.
Waarom zou dat steeds gecorrigeerd moeten worden?
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  woensdag 30 juni 2021 @ 08:03:13 #148
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_200137238
Omdat we hier arbeidsvoorwaarden vergelijken maar ambtenaren altijd hun aangekochte uren opschrijven waar de rest het aantal dagen dat ze van hun baas krijgen opschrijft.

De basis is bij de overheid 23 en dat staat heel anders dan 50 die je grotendeels uit eigen zak hebt betaald.

Als ik mijn lijstje neer zou zetten zijn het 34,5 vakantiedagen bij 36 uur. Dat vertegenwoordigt ook een waarde die 11,5 dag die ik meer heb dan bij de overheid. Pas dan ben je eerlijk aan het vergelijken.
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_200137915
Daar staat tegenover dat ambtenaren ook een salaris opschrijven dat past bij de uren die ze betaald krijgen en niet bij hun arbeidsduur. Dat balanceert het dan weer uit.

Zoals in het voorbeeld, hij heeft aan dat ie 40 uur per week werkt, maar het salaris is gebaseerd op een 36 urige werkweek.

Het is dus maar hoe je het ziet. Zowel vrije uren als salaris zijn onderdeel van je arbeidsvoorwaarden en ambtenaren organiseren die afruil op een andere manier dan de meeste anderen.

Naast deze compensatieregeling kun je als ambtenaar ook nog 'gewoon' uren kopen met een ikb-regeling. Dat zijn echt gekochte uren, van het salaris dat je anders uitbetaald zou krijgen.
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
pi_200138137
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 juni 2021 22:00 schreef Zechs het volgende:
Na lang meelezen toch maar een keer posten.

01: Bedrijfstak: Machinebouw (mkb)
02: Functie: Controller
03: Opleiding: WO + post master
04: Leeftijd: 30
05: Aantal uren per week dat je werkt: 45-50
06: Aantal vakantiedagen: 40, maar met mogelijkheid een deel te verkopen
07: 13e maand: nee
08: Bruto maand salaris: 4250
09: Netto maand salaris: 2850
10: Overuren betaald: nee
11: Werkervaring: bijna 6 jaar
12: Goodies: vrijwel geen
13: Tevreden?: ja, voldoende uitdaging + verantwoordelijkheden. Alleen minder tevreden over verhouding bruto netto door pensioenfonds PME die er een flinke hap uit neemt.
14: (Door)Groei mogelijkheden: zeker, zowel in functie als salaris.
Voor WO + master, het aantal uren dat je werkt (en niet betaalt krijgt) en geen 13e maand begrijp ik eigenlijk niet zo goed dat je tevreden bent.. Uitdaging en verantwoordelijkheden zijn ontzettend belangrijk voor je werkplezier, maar salaristechnisch kun jij elders veel meer verdienen
Alius aliud dicit
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')