abonnement Unibet Coolblue
pi_198862211
Kan iemand een online cursus voor beginners aanraden?
Ik heb een Nikon D3400 en zou graag wat meer als alleen de autostand gebruiken.
Heb enkele dagen rondgezocht, en er zijn tientallen cursussen te vinden variërend van enkele tientjes tot honderden euro's.
Iemand ervaring met een cursus?

Thanks alvast
pi_198876560
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 11:52 schreef tote.hose het volgende:
Kan iemand een online cursus voor beginners aanraden?
Ik heb een Nikon D3400 en zou graag wat meer als alleen de autostand gebruiken.
Heb enkele dagen rondgezocht, en er zijn tientallen cursussen te vinden variërend van enkele tientjes tot honderden euro's.
Iemand ervaring met een cursus?

Thanks alvast
Welke taal? Nederlands of Engels? Er is best veel gratis op YouTube te vinden om mee te starten.
  Eindredactie Frontpage / Forummod dinsdag 6 april 2021 @ 10:35:06 #3
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_198876949
Wat hier boven al is aangegeven, er is heel veel info te vinden op het internet.

En als je dan verdwaald bent in alle cursussen en tutorials kun je ook nog op een medium als dit een gerichte vraag stellen en dan leggen we het gewoon net zo lang uit tot je bij de volgende vraag bent uitgekomen.

Daarnaast is er naast het werken in die 'Auto' stand ook nog gewoon de mogelijkheid om hem in een andere stand te zetten en gewoon aan het experimenteren te slaan. Gewoon lekker uitproberen dicht bij huis en met weer wat uitleg bouw je dan vanzelf kennis op over hoe al die wieltjes en knopjes effect op je plaatjes gaan hebben.

En komen daar dan weer vragen over opborrelen, gewoon hier stellen en dan komt er vanzelf wel een antwoord :Y
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_198877824
Het beste kun je beginnen met leren hoe diafragma, sluitertijd en ISO werken.



Je hoeft ook niet meteen helemaal op Manual (M) te werken. Daar zijn de Av-stand (op jouw Nikon: A-stand) en Tv-stand (op jouw Nikon: S-stand) voor:



Deze basisprincipes gelden voor elke camera. Voor jouw specifieke camera zou ik de handleiding vanaf pagina 99 ook eens bekijken.
Ik zou met deze kennis over diafragma, sluitertijd, ISO, M, Av en Tv eens wat gaan spelen en foto's maken.

Veel succes ermee!
  Moderator dinsdag 6 april 2021 @ 19:08:39 #5
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198885941
En mocht je niet zo'n van zijn van video, kan zijn er ook tal van website die een en ander goed beschrijven.

Bijvoorbeeld:

https://www.fotojeroen.nl/fotografietips/basisuitleg.php

Das echt de basis-basis. Ga daar eens mee spelen bijvoorbeeld
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_198890192
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 11:52 schreef tote.hose het volgende:
Kan iemand een online cursus voor beginners aanraden?
Ik heb een Nikon D3400 en zou graag wat meer als alleen de autostand gebruiken.
Heb enkele dagen rondgezocht, en er zijn tientallen cursussen te vinden variërend van enkele tientjes tot honderden euro's.
Iemand ervaring met een cursus?

Thanks alvast
https://www.digitalefotografietips.nl/basiscursus/
#35.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')