abonnement Unibet Coolblue
  maandag 10 mei 2021 @ 21:13:46 #176
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_199364198
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 21:10 schreef DX11 het volgende:

[..]

Als er 2 auto's over de grens Duitsland in rijden en er staat een Duitse politie controle, wie denk je dat ze dan controleren, de Nederlander of de Duitser?
De Nederlander. Want de kans is erg groot dat de Duitser de afgelopen 24 uur een negatieve test heeft gehad.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_199364479
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 21:13 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

De Nederlander. Want de kans is erg groot dat de Duitser de afgelopen 24 uur een negatieve test heeft gehad.
Precies oftewel, de Duitsers kunnen veel makkelijk over de grens "funshoppen" dan wij en dat is zwaar krom.
Op vrijdag 4 november 2011 09:39 schreef Blik het volgende:
"Sinds wanneer is maart de derde maand van het jaar?"
61% van alle statistieken zijn nutteloos.
Vind je dat ik een internet verdien? Klik hier!
  Redactie Frontpage / Spellchecker dinsdag 11 mei 2021 @ 09:41:20 #178
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_199368477
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 21:27 schreef DX11 het volgende:

Precies oftewel, de Duitsers kunnen veel makkelijk over de grens "funshoppen" dan wij en dat is zwaar krom.
Ook wij, met Duits kenteken, worden wel degelijk aangehouden bij een controle.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 12 mei 2021 @ 07:09:12 #179
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_199383423
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 15:58 schreef fietsmiep het volgende:
Ik heb via grenstesten.nl als mantelzorger een (gratis) test kunnen doen. Gelukkig hebben ze een testlocatie in mijn woonplaats. Zo kan ik morgen na 6 weken mijn ouders weer bezoeken / helpen. Het geeft mee wel een raar gevoel want we zijn alle drie al gevaccineerd. Maar goed, negatief bewijs op zak, dus het is oké.
Is het nog niet zo dat je als je voll Durchgeimpft bent, dus geen testbewijs meer nodig hebt?
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 mei 2021 @ 09:38:03 #180
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_199384572
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 07:09 schreef ueberduitser het volgende:

Is het nog niet zo dat je als je voll Durchgeimpft bent, dus geen testbewijs meer nodig hebt?
Nee, voor zover ik weet is dat er nog steeds niet door. Ze zijn er wel mee bezig om dat te regelen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Rewimo op 12-05-2021 09:54:36 ]
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 12 mei 2021 @ 10:05:05 #181
33189 RM-rf
1/998001
pi_199384835
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 09:38 schreef Rewimo het volgende:

[..]

Nee, voor zover ik weet is dat er nog steeds niet door. Ze zijn er wel mee bezig om dat te regelen.
op landesniveau is dat in NRW al op 3 mei ingevoerd (maar dat gold niet or grens-overschreiding zelf)
https://www.land.nrw/de/p(...)t-negativ-getesteten

en op niveau van de Bund is het vorige week door zowel Bundestag als de Bundesrat goedgekeurd en zou dit sinds zondag in kracht getreden zijn, bij bv grensoverschrijdingen geld de Bundesregeling
https://www.lto.de/recht/(...)rbot-ausgangssperre/

Een persoon geld vanaf 14 dagen na de laatste vaccinatie als 'immuun'.
Een Vacinatiebewijs kan in duitse, engelse, spaanse of franse taal gegeen worden, maard e regel is dat ook een gele internationale Vaccinatie-pas voldoet (met beide stempels datum en ondertekening alswel aangave welke dosis gegeven is).
Een 'genezen' persoon geld wanneer de ziekte beestigd wordt en men daarna eenmaal ook een negatieve PCR-tests kan aantonen (die dus ook ouder kan zijn)

quote:
vollständig geimpfte und genesene Personen, die über einen entsprechenden Nachweis verfügen.
Eine vollständig geimpfte Person verfügt über eine vollständige Schutzimpfung gegen das Coronavirus SARS-CoV 2, leidet nicht unter typischen Symptomen einer Infektion mit dem Coronavirus SARS-CoV-2 und ist im Besitz eines auf sie ausgestellten Impfnachweises. Eine vollständige Schutzimpfung wurde mit einem oder mehreren vom Paul-Ehrlich-Institut im Internet unter der Adresse www.pei.de/impfstoffe/covid-19 genannten Impfstoffen vorgenommen und besteht in der Regel aus zwei Impfdosen. Die erforderliche Anzahl ist unter www.pei.de/impfstoffe/covid-19 abrufbar. Bei einer genesenen Person besteht eine vollständige Schutzimpfung aus einer verabreichten Impfstoffdosis. Seit der letzten erforderlichen Einzelimpfung müssen mindestens 14 Tage vergangen sein. Die vollständige Schutzimpfung kann in deutscher, englischer, französischer, italienischer oder spanischer Sprache in verkörperter oder digitaler Form nachgewiesen werden, in der Regel genügt die Vorlage des gelben Impfpasses.
Eine genesene Person leidet nicht unter typischen Symptomen einer Infektion mit dem Coronavirus SARS-CoV-2 und ist im Besitz eines auf sie ausgestellten Genesenennachweises. Ein Genesenennachweis ist ein Nachweis hinsichtlich des Vorliegens einer vorherigen Infektion mit dem Coronavirus SARS-CoV-2 in deutscher, englischer, französischer, italienischer oder spanischer Sprache in verkörperter oder digitaler Form. Die zugrundeliegende Testung ist durch eine Labordiagnostik mittels Nukleinsäurenachweis (PCR, PoC-PCR oder weitere Methoden der Nukleinsäureamplifikationstechnik) erfolgt und liegt mindestens 28 Tage sowie maximal 6 Monate zurück. Der Nachweis kann also in der Regel durch Vorlage eines positiven Ergebnisses eines PCR-Tests erfolgen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Official ESF Kreviewer woensdag 12 mei 2021 @ 10:09:17 #182
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_199384892
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 18:27 schreef DX11 het volgende:
Ik vind het eigenlijk wel bijzonder belachelijk dat wij niet naar Duitsland mogen om even snel te tanken, maar de Duitsers wel een middagje bij ons op het terras mogen komen zitten...
Ben paar dagen in Zeeland. Duits is hier de voertaal. Snap er niks van. Ga terug naar je eigen land.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 mei 2021 @ 10:20:36 #183
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_199385028
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:05 schreef RM-rf het volgende:
en op niveau van de Bund is het vorige week door zowel Bundestag als de Bundesrat goedgekeurd en zou dit sinds zondag in kracht getreden zijn, bij bv grensoverschrijdingen geld de Bundesregeling
https://www.lto.de/recht/(...)rbot-ausgangssperre/

Dat artikel van 6 mei gaat over het voorstel, maar is dat ook aangenomen en al in werking?

Edit: in NRW wel, het was even zoeken naar de juiste informatie: https://www.land.nrw/de/w(...)orona-virus#35e364cf

Hieronder de voorwaarden, je moet kunnen aantonen dat je volledig ingeënt bent, of dat je de ziekte hebt doorgemaakt en antistoffen hebt.

quote:
Was genau bedeuten die neuen Regelungen zur Gleichstellung von Geimpften und Genesenen mit negativ Getesteten?
Vollständig Geimpfte und Genesene werden negativ getesteten Menschen in bestimmten Bereichen gleichgestellt. Etwa bei

,,Click and Meet" im Einzelhandel, dem Besuch der Außenbereiche von Zoos oder Botanischen Gärten oder bei den zulässigen körpernahen Dienstleistungen
bei der Testpflicht in Schulen oder
bei der Einreisequarantäne
müssen Geimpfte oder Genese ab 3. Mai 2021 keinen zusätzlichen negativen Corona-Test mehr nachweisen. Dazu müssen beide Gruppen aber die Genesung oder die vollständige Impfung nach festgelegten Kriterien nachweisen.

Welche Nachweispflichten gelten für Geimpfte und Genesene statt der Nachweispflicht eines negativen Coronatest-Ergebnisses? Welche Nachweise der Immunisierung müssen Geimpfte und Genese vorlegen?
Die Immunisierung und somit Befreiung von der Testpflicht kann nachgewiesen werden durch:

den Nachweis einer vor mindestens 14 Tagen abgeschlossenen vollständigen Impfung gegen COVID-19 mit einem in der Europäischen Union zugelassenen Impfstoff, also durch den Eintrag im Impfpass.
den Nachweis eines positiven Testergebnisses, das auf einer Labordiagnostik mittels Nukleinsäurenachweis (PCR, PoC-PCR oder weitere Methoden der Nukleinsäureamplifikationstechnik) beruht und mindestens 28 Tage sowie maximal sechs Monate zurückliegt, oder
den Nachweis eines positiven Testergebnisses nach Nummer 2 in Verbindung mit dem Nachweis der mindestens 14 Tage zurückliegenden Verabreichung mindestens einer Impfstoffdosis gegen COVID-19 mit einem in der Europäischen Union zugelassenen Impfstoff.
Der Unterschied zwischen 2 und 3 ist, dass innerhalb der ersten sechs Monate nach der Infektion/dem positiven PCR-Test schon durch die Infektion von einer ausreichenden Immunisierung ausgegangen wird (Nr.2). Danach, also nach mehr als sechs Monaten, ist eine zusätzliche Impfdosis erforderlich (Nr. 3). Die Sechs-Monatsfrist taucht in Nr. 3 nicht auf, weil auch eine kürzer zurückliegende Infektion plus Impfung eine ausreichende Immunisierung gewährleistet.


[ Bericht 61% gewijzigd door Rewimo op 12-05-2021 10:30:00 ]
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 12 mei 2021 @ 10:41:32 #184
33189 RM-rf
1/998001
pi_199385279
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:20 schreef Rewimo het volgende:
Dat artikel van 6 mei gaat over het voorstel, maar is dat ook aangenomen en al in werking?
ja, sinds afgelopen zondag is ook de landelijke gelijkstelling in kracht getreden door de Bund (die dus ook oor grensoerschrijdingen zelf geld en alle landesregelingen overtreft)
https://www.bundesregieru(...)gen-geimpfte-1910886

quote:
14s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:09 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ben paar dagen in Zeeland. Duits is hier de voertaal. Snap er niks van. Ga terug naar je eigen land.
Zijn er dan regels die die mensen overtreden?

Verbied nederland hen de inreis en waarom handhaven de nederlanders dan zelf die regeling niet?

Deze personen zouden in duitsland bij terugkeer (als ze volgens mij langer dan 48 of 72 uur verblijven in nederland, dat als 'Hochinzidenz-gebiet' geld, een gebied met extreem hoge besmettingsrate) onder een verplichte quarantaine vallen, maar als ze aantoonbaar genezen of gevaccineerd zijn, vervalt dat en hoeven ze dat niet meer.

[ Bericht 7% gewijzigd door RM-rf op 12-05-2021 10:49:27 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 12 mei 2021 @ 11:40:07 #185
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_199386024
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:41 schreef RM-rf het volgende:
ja, sinds afgelopen zondag is ook de landelijke gelijkstelling in kracht getreden door de Bund (die dus ook oor grensoerschrijdingen zelf geld en alle landesregelingen overtreft)
https://www.bundesregieru(...)gen-geimpfte-1910886
^O^

@fietsmiep goed nieuws voor jou!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
pi_199393709
quote:
0s.gif Op woensdag 12 mei 2021 11:40 schreef Rewimo het volgende:

[..]

^O^

@:fietsmiep goed nieuws voor jou!
Oh, da's wel fijn.
Nu heb ik me ,maandag late testen om dinsdag naar mijn ouders te gaan, terwijl we alle drie gevaccineerd zijn.
pi_199398836
Het recht op vrij reizen word je ontnomen omwille van een test die nieteens deugd. Of het schenden van je lichaam dmv vaccinatiechantage. Waar gaat dit heen mensen?
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 13 mei 2021 @ 09:34:34 #188
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_199399987
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 05:00 schreef TFL het volgende:
Het recht op vrij reizen word je ontnomen omwille van een test die nieteens deugd. Of het schenden van je lichaam dmv vaccinatiechantage. Waar gaat dit heen mensen?
BNW is een deurtje verderop.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 13 mei 2021 @ 19:12:15 #189
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_199409058
quote:
14s.gif Op woensdag 12 mei 2021 10:09 schreef Kreator het volgende:

[..]

Ben paar dagen in Zeeland. Duits is hier de voertaal. Snap er niks van. Ga terug naar je eigen land.
Ik zit nu ook in Zeeland (Domburg) en hoor overal Duitsers. Ik vind het verschrikkelijk. Als ik naar Duitsland ga en kom terug in Nederland moet ik 10 dagen in quarantaine, maar Duitsers kunnen hier gewoon op vakantie. Onbegrijpelijk.
Sue Me
  donderdag 13 mei 2021 @ 19:16:09 #190
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_199409104
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 19:12 schreef Staaf het volgende:

[..]

Ik zit nu ook in Zeeland (Domburg) en hoor overal Duitsers. Ik vind het verschrikkelijk. Als ik naar Duitsland ga en kom terug in Nederland moet ik 10 dagen in quarantaine, maar Duitsers kunnen hier gewoon op vakantie. Onbegrijpelijk.
je MOET niet in quarantaine, dat is een dringend advies. En straks als de quarantainewet er is, ergens eind mei, begin juni, zal deze 'verplichte' quarantaine ook niet gelden voor Duitsland of België, enkel voor landen die nu bijvoorbeeld een vliegverbod hebben.
Maar goed, dat vliegverbod stelt ook niets voor, want Nederlanders, mensen uit de EU en partners van EU onderdanen mogen ondanks het vliegverbod gewoon inreizen.

Ik begrijp dat je het allemaal verschrikkelijk vindt en heel angstig allemaal, maar dit gaat allemaal niet veranderen, iemand anders zijn vrijheid houdt namelijk niet op bij jouw angst.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  donderdag 13 mei 2021 @ 21:48:56 #191
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_199411338
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 19:16 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

je MOET niet in quarantaine, dat is een dringend advies. En straks als de quarantainewet er is, ergens eind mei, begin juni, zal deze 'verplichte' quarantaine ook niet gelden voor Duitsland of België, enkel voor landen die nu bijvoorbeeld een vliegverbod hebben.
Maar goed, dat vliegverbod stelt ook niets voor, want Nederlanders, mensen uit de EU en partners van EU onderdanen mogen ondanks het vliegverbod gewoon inreizen.

Ik begrijp dat je het allemaal verschrikkelijk vindt en heel angstig allemaal, maar dit gaat allemaal niet veranderen, iemand anders zijn vrijheid houdt namelijk niet op bij jouw angst.
Wat praat je over angst, daar heb ik het niet over.

Je kan wel zeggen dat de quarantaine een advies is, maar mijn baas denkt daar wel anders over.
Die kan het echt niet waarderen als ik uit Duitsland kom (of een ander rood gebied) en ik daarna meteen naar mijn werk kom, en mocht ik Corona hebben mijn hele team besmet.
Heb ik alle begrip voor, daarom doe ik het ook niet.

Maar waarom denken die klote Duitsers dan dat ze hier vrolijk vakantie kunnen komen vieren en het quarantaine advies niet voor hen geld, lekker aso, ikke ikke ikke. Met zo’n mentaliteit duren de maatregelen alleen maar langer. Ik hou me netjes aan de regels, en andere klote lui hebben schijt en dan moet ik daar voor boeten
Sue Me
  donderdag 13 mei 2021 @ 22:40:22 #192
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_199412103
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 21:48 schreef Staaf het volgende:

[..]

Wat praat je over angst, daar heb ik het niet over.

Je kan wel zeggen dat de quarantaine een advies is, maar mijn baas denkt daar wel anders over.
Die kan het echt niet waarderen als ik uit Duitsland kom (of een ander rood gebied) en ik daarna meteen naar mijn werk kom, en mocht ik Corona hebben mijn hele team besmet.
Heb ik alle begrip voor, daarom doe ik het ook niet.

Maar waarom denken die klote Duitsers dan dat ze hier vrolijk vakantie kunnen komen vieren en het quarantaine advies niet voor hen geld, lekker aso, ikke ikke ikke. Met zo’n mentaliteit duren de maatregelen alleen maar langer. Ik hou me netjes aan de regels, en andere klote lui hebben schijt en dan moet ik daar voor boeten
Wat begrijp je niet aan het woordje advies? Het is geen verplichting maar een advies. Dus de Duitsers overtreden helemaal niets. Dat jij het er niet mee eens bent is duidelijk, maar heb je wel een stil gestaan dat het van iemand anders eisen om in afzondering te gaan om jezelf te beschermen eigenlijk nog veel asocialer is? Je zal echt jezelf zo goed mogelijk moeten beschermen, daar ben jij ZELF verantwoordelijk voor.

En dat een werkgever restricties oplegt als je terugkomt uit (risico) gebieden dat kan, simpelweg omdat jouw werkgever moet handelen in het belang van al het personeel en dus het advies ter harte neemt en deze instructie uitvaardigt, daar is op zich niets mis mee.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_199412212
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 19:12 schreef Staaf het volgende:

[..]

Ik zit nu ook in Zeeland (Domburg) en hoor overal Duitsers. Ik vind het verschrikkelijk. Als ik naar Duitsland ga en kom terug in Nederland moet ik 10 dagen in quarantaine, maar Duitsers kunnen hier gewoon op vakantie. Onbegrijpelijk.
Fijn voor die Duitsers. Hier mogen ze een stuk meer dan daar. Waarom zou ik hen dat niet gunnen. En Duitsers zijn een stuk "veiliger" dan Nederlandse toeristen. Corona heerst daar minder dan hier

En een tip, je kan gewoon naar Luxemburg als Nederlander. Dat is eigenlijk ook een soort Duitsland bijna
  vrijdag 14 mei 2021 @ 00:38:56 #194
42263 Staaf
Forum Pimp
pi_199413342
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 22:40 schreef ozzietukker het volgende:

[..]

Wat begrijp je niet aan het woordje advies? Het is geen verplichting maar een advies. Dus de Duitsers overtreden helemaal niets. Dat jij het er niet mee eens bent is duidelijk, maar heb je wel een stil gestaan dat het van iemand anders eisen om in afzondering te gaan om jezelf te beschermen eigenlijk nog veel asocialer is? Je zal echt jezelf zo goed mogelijk moeten beschermen, daar ben jij ZELF verantwoordelijk voor.

En dat een werkgever restricties oplegt als je terugkomt uit (risico) gebieden dat kan, simpelweg omdat jouw werkgever moet handelen in het belang van al het personeel en dus het advies ter harte neemt en deze instructie uitvaardigt, daar is op zich niets mis mee.
Je kan echt niet lezen hè? Ik zeg nergens dat Duitsers regels overtreden, ik zeg alleen dat ze asociaal zijn omdat ze geen begrip tonen voor de Corona adviezen, en daarnaast, de adviezen opvolgen, doe je naast voor jezelf ook zeker voor anderen. Dat jij dat asociaal vindt, zegt genoeg over jou. Ik noem het sociaal en solidair andere mensen.

Uitgangspunt moet toch zijn dat je met z’n allen alles wil doen om weer van de maatregelen af te zijn, dan moet je ook wat voor elkaar over hebben en tegemoet komen
Sue Me
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 14 mei 2021 @ 09:54:46 #195
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_199415017
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 00:38 schreef Staaf het volgende:

Je kan echt niet lezen hè? Ik zeg nergens dat Duitsers regels overtreden, ik zeg alleen dat ze asociaal zijn omdat ze geen begrip tonen voor de Corona adviezen, en daarnaast, de adviezen opvolgen, doe je naast voor jezelf ook zeker voor anderen. Dat jij dat asociaal vindt, zegt genoeg over jou. Ik noem het sociaal en solidair andere mensen.

Uitgangspunt moet toch zijn dat je met z’n allen alles wil doen om weer van de maatregelen af te zijn, dan moet je ook wat voor elkaar over hebben en tegemoet komen
Duitsers die langere tijd (>48 uur) in NL verblijven moeten bij thuiskomst ook in quarantaine, bovendien hebben ze een meldplicht als ze terugkomen. NL is nog steeds hoogrisicogebied. De cijfers zijn in NL 4x zo hoog als in DLD.

Ik ben het met je eens dat het niet verstandig is om in NL op vakantie te gaan momenteel. In DLD zijn alle hotels nog dicht. Die mogen pas open als de 7-dagen incidentie onder de 50 ligt.

Hier in Kreis Kleve zijn we, sinds het invoeren van de Bundesnotbremse en daarmee ook de avondklok, van boven de 200 naar rond de 75 gezakt met de cijfers, in 2 weken tijd. De cijfers van net over de grens in NL zijn echt stukken hoger.

De cijfers van gisteren:
7-Tages-Inzidenz Kreis Kleve:
74,9 (+1,0)

BRD: 103,6 (-4,2)
NRW: 111,4 (-4,8)

En ter vergelijking, net over de grens hier:
Bergen (NL): 412,7 (+7,7)
Gennep (NL): 283,6 (+/-0)

Dus nee, naar NL op vakantie is geen goed idee. Maar het mag wel, als je je aan de voorschriften houdt.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 14 mei 2021 @ 20:52:47 #196
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_199424021
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 00:38 schreef Staaf het volgende:

[..]

Je kan echt niet lezen hè? Ik zeg nergens dat Duitsers regels overtreden, ik zeg alleen dat ze asociaal zijn omdat ze geen begrip tonen voor de Corona adviezen, en daarnaast, de adviezen opvolgen, doe je naast voor jezelf ook zeker voor anderen. Dat jij dat asociaal vindt, zegt genoeg over jou. Ik noem het sociaal en solidair andere mensen.

Uitgangspunt moet toch zijn dat je met z’n allen alles wil doen om weer van de maatregelen af te zijn, dan moet je ook wat voor elkaar over hebben en tegemoet komen
Een advies is geen verplichting. JIJ vindt dat het asociaal is. Dat kan, dat is jouw mening. Gelukkig leven we in een vrij land.
Feit blijft dat je toch echt jezelf zou moeten beschermen, dat moet het uitgangspunt zijn, ik zal nooit en te nimmer van jouw verwachten dat jij mij moet beschermen, dat is namelijk pas asociaal om dat van een ander te verlangen.

We leven niet in een socialistische heilstaat. We leven in een vrije wereld waar mensen dus ook keuzes kunnen maken uit eigen belang.
Het blind opvolgen van adviezen zoals een grens, een denkbeeldige lijn, waar het dus volgens het advies wel kan om van Middelburg naar Groningen te reizen, maar vanuit Düsseldorf niet naar Middelburg is natuurlijk krom. Want vakantie in eigen land mag wel....
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_199424559
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 21:13 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

De Nederlander. Want de kans is erg groot dat de Duitser de afgelopen 24 uur een negatieve test heeft gehad.
Gezien het soort Duitsers dat het Outlet bezoekt (type volgetatoeerde spierbundel met zijn verveeld kijkende, volgeplamuurde möchtegern influencer vriendin incl. Chihuahua in handtas) heb ik niet de indruk dat die zich allemaal braaf hebben laten testen voordat ze in Roermond op jacht gaan naar een Gucci tas of Prada trui... ;)
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 21:33:59 #198
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_199424774
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 21:19 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Gezien het soort Duitsers dat het Outlet bezoekt (type volgetatoeerde spierbundel met zijn verveeld kijkende, volgeplamuurde möchtegern influencer vriendin incl. Chihuahua in handtas) heb ik niet de indruk dat die zich allemaal braaf hebben laten testen voordat ze in Roermond op jacht gaan naar een Gucci tas of Prada trui... ;)
Dat kan. Zelfde soort volk dat in de Nederlandse binnensteden zonder mondkapje rondstruint en/of ik regelmatig tegenkom in het Duitse stadje waar ik woon (Nederlandsers in Duitsland dus, voor de duidelijkheid). Aso’s wonen aan beide kanten van de grens.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  vrijdag 14 mei 2021 @ 21:35:35 #199
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_199424791
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 21:19 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Gezien het soort Duitsers dat het Outlet bezoekt (type volgetatoeerde spierbundel met zijn verveeld kijkende, volgeplamuurde möchtegern influencer vriendin incl. Chihuahua in handtas) heb ik niet de indruk dat die zich allemaal braaf hebben laten testen voordat ze in Roermond op jacht gaan naar een Gucci tas of Prada trui... ;)
Ik ga er in niet-COVID tijden ook heen (moet er nu niet aan denken, veel te veel volk). En alhoewel ik in Duitsland woon voldoen ik en mijn man op geen enkele manier aan jouw beschrijving (we hebben wel een hond. Een echte)
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_199425087
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 mei 2021 21:35 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik ga er in niet-COVID tijden ook heen (moet er nu niet aan denken, veel te veel volk). En alhoewel ik in Duitsland woon voldoen ik en mijn man op geen enkele manier aan jouw beschrijving (we hebben wel een hond. Een echte)
Als je vaker in het Outlet center komt moet je het door mij omschreven type waarschijnlijk echt wel herkennen. 't Zijn twintigers en vroege dertigers, komen vaak uit Düsseldorf in een gigantische Audi SQ8 ofzo naar Roermond gereden, m'n vriendin noemt het vaak "RTL II on tour". :P
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')