abonnement Unibet Coolblue
pi_198863405
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:26 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dat is waar, maar de blokkade lag al bij het moeten onderhandelen met Rutte. Ik kan er niets aan doen dat sommige mensen als ze Rutte zien alleen maar 'premier' kunnen denken.
Nee, ik zie in deze Rutte als de beoogde nieuwe premier van de VVD. Of wil jij ontkennen dat Rutte dat is.

Dit gaat duidelijk niet over Rutte als huidig premier, CU steunde de motie van wantrouwen niet.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 5 april 2021 @ 13:28:34 #252
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198863409
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:24 schreef HiZ het volgende:

[..]

Er is geen nieuwe minister-president. Hoe kun jij weten of hij wel of niet vertrouwd wordt?

Of bedoel je eigenlijk iets heel anders en komt het je wel goed uit om allerlei dingen door elkaar te halen?
Degene die de nieuwe minister-president moet worden, zal het vertrouwen moeten hebben alvorens er verder een kabinet geformeerd kan worden.

Of bedoel je eigenlijk iets heel anders, maar komt het je wel goed uit om de volgorde van zaken een beetje door elkaar te halen?
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 5 april 2021 @ 13:31:01 #253
1234 HiZ
Istanbullu
pi_198863458
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:28 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee, ik zie in deze Rutte als de beoogde nieuwe premier van de VVD. Of wil jij ontkennen dat Rutte dat is.

Dit gaat duidelijk niet over Rutte als huidig premier, CU steunde de motie van wantrouwen niet.
Ik kan geen gedachten lezen. Ik weet dus niet wat Rutte wel of niet is op dit moment naast de fractievoorzitter van de VVD en demissionair premier. En ik weet ook niet wat hij morgen of overmorgen is.
pi_198863464
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:27 schreef HiZ het volgende:

[..]

Dus dan hebben we het toch over inmenging in interne partij-aangelegenheden. Een partij die daar aan toe geeft kan net zo goed de boel opdoeken.
Er is altijd overleg over ministerskandidaten, er schijnen er ook wel eens een aantal te worden afgewezen, al komt dat nooit naar buiten. En de premierskandidaat is gewoon de belangrijkste, dat je daar al gelijk duidelijk over bent en niet pas aan het einde van de formatie lijkt me alleen maar goed.

Er is geen vertrouwen meer in Rutte, waarschijnlijk in de meerderheid van de Kamer. Jij kunt dat blijven ontkennen of doen alsof vertrouwen niet belangrijk is, maar dat komt nogal belachelijk over.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 5 april 2021 @ 13:31:46 #255
1234 HiZ
Istanbullu
pi_198863471
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:28 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Degene die de nieuwe minister-president moet worden, zal het vertrouwen moeten hebben alvorens er verder een kabinet geformeerd kan worden.

Of bedoel je eigenlijk iets heel anders, maar komt het je wel goed uit om de volgorde van zaken een beetje door elkaar te halen?
Over welke minister-president hebben we het ?
  maandag 5 april 2021 @ 13:32:32 #256
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198863482
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:31 schreef HiZ het volgende:

[..]

Over welke minister-president hebben we het ?
De toekomstige.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_198863483
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:31 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik kan geen gedachten lezen. Ik weet dus niet wat Rutte wel of niet is op dit moment naast de fractievoorzitter van de VVD en demissionair premier. En ik weet ook niet wat hij morgen of overmorgen is.
Ah, jij gaat doen alsof Rutte niet de kandidaat premier van de VVD is. Waar doen al die VVD prominenten dan moeilijk over?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 5 april 2021 @ 13:33:37 #258
1234 HiZ
Istanbullu
pi_198863499
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:31 schreef Hanca het volgende:

[..]

Er is altijd overleg over ministerskandidaten, er schijnen er ook wel eens een aantal te worden afgewezen, al komt dat nooit naar buiten. En de premierskandidaat is gewoon de belangrijkste, dat je daar al gelijk duidelijk over bent en niet pas aan het einde van de formatie lijkt me alleen maar goed.

Er is geen vertrouwen meer in Rutte, waarschijnlijk in de meerderheid van de Kamer. Jij kunt dat blijven ontkennen of doen alsof vertrouwen niet belangrijk is, maar dat komt nogal belachelijk over.
Oh ja, dat was mijn oorspronkelijke punt; dat Rutte sowieso niet in een positie was of zou komen om Omzigt 'weg te promoveren naar een ministerschap'. Maar dat willen mensen als jij niet weten. En dus gaan we lekker doen alsof het wel kan en of het heel schandalig is dat Rutte erover heeft gepraat.

In strijd met de werkelijkeheid dat hij dat niet kan en dus heel wel mogelijk nooit heeft gelogen.
  maandag 5 april 2021 @ 13:34:01 #259
1234 HiZ
Istanbullu
pi_198863505
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:32 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

De toekomstige.
Geen idee over wie je het hebt. Maar die vertrouw je dus niet ?
pi_198863523
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:34 schreef HiZ het volgende:

[..]

Geen idee over wie je het hebt. Maar die vertrouw je dus niet ?
Kun je stoppen met trollen?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 5 april 2021 @ 13:35:51 #261
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_198863529
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:34 schreef HiZ het volgende:

[..]

Geen idee over wie je het hebt. Maar die vertrouw je dus niet ?
Ja, doei.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  maandag 5 april 2021 @ 13:36:54 #262
1234 HiZ
Istanbullu
pi_198863549
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:32 schreef Hanca het volgende:

[..]

Ah, jij gaat doen alsof Rutte niet de kandidaat premier van de VVD is. Waar doen al die VVD prominenten dan moeilijk over?
Even een opfrissertje; ik ben geen VVD-prominent. Ik ben niet eens een VVD-stemmer.

Ik weet overigens niet of ze wel moeilijk doen als ze hun partijleider niet willen laten vallen en hem gewoon willen laten onderhandelen in de formatiebesprekingen.
  maandag 5 april 2021 @ 13:39:54 #263
1234 HiZ
Istanbullu
pi_198863595
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:35 schreef Hanca het volgende:

[..]

Kun je stoppen met trollen?
Het kan er uit zien als trollen. Maar het is vooral het blootleggen van het volledige gebrek aan logica aan wat er de laatste dagen in Den Haag is gebeurd en waar kennelijk de gebruikelijke verdachten heel blij over zijn omdat het Rutte in de hoek zet en (mogelijk) uitsluit voor het premierschap.
pi_198863687
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:39 schreef HiZ het volgende:

[..]

Het kan er uit zien als trollen. Maar het is vooral het blootleggen van het volledige gebrek aan logica aan wat er de laatste dagen in Den Haag is gebeurd en waar kennelijk de gebruikelijke verdachten heel blij over zijn omdat het Rutte in de hoek zet en (mogelijk) uitsluit voor het premierschap.
Nee: er is een volstrekte logica. CU en ook andere partijen hebben duidelijk gemaakt al in de campagne dat het veranderen van de cultuur en het beter informeren van de Kamer wat hen betreft essentieel is. In die verandering heeft de premier van het komende kabinet gewoon een heel belangrijke functie. En nu hebben ze duidelijk gemaakt dat ze niet voor zich zien dat Rutte die rol zo gaat vervullen. En dat ze dus geen vertrouwen in zijn functioneren in het nieuwe kabinet hebben. Dat is toch gewoon volkomen logisch?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 5 april 2021 @ 13:50:05 #265
1234 HiZ
Istanbullu
pi_198863770
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:46 schreef Hanca het volgende:

[..]

Nee: er is een volstrekte logica. CU en ook andere partijen hebben duidelijk gemaakt al in de campagne dat het veranderen van de cultuur en het beter informeren van de Kamer wat hen betreft essentieel is. In die verandering heeft de premier van het komende kabinet gewoon een heel belangrijke functie. En nu hebben ze duidelijk gemaakt dat ze niet voor zich zien dat Rutte die rol zo gaat vervullen. En dat ze dus geen vertrouwen in zijn functioneren in het nieuwe kabinet hebben. Dat is toch gewoon volkomen logisch?
Gaan ze het toch lekker zonder Rutte proberen.

En dan ben jij pakweg een anderhalve dag gelukkig omdat je kennelijk leeft in een wereld waar alles wat mis is in de Nederlandse politiek komt door Rutte. Tot je tot de ontdekking komt dat de hele kluit boter op zijn hoofd heeft (ok die nieuwelingen hebben pas tijd voor een klein klontje so far) en er helemaal niks veranderd is behalve dat er een ander hoofd zit te liegen. Ik heb er alle vertrouwen in dat Sneeuwitje Kaag op dat gebied een prima training heeft gehad.
pi_198863796
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:50 schreef HiZ het volgende:

[..]

Gaan ze het toch lekker zonder Rutte proberen.

En dan ben jij pakweg een anderhalve dag gelukkig omdat je kennelijk leeft in een wereld waar alles wat mis is in de Nederlandse politiek komt door Rutte. Tot je tot de ontdekking komt dat de hele kluit boter op zijn hoofd heeft (ok die nieuwelingen hebben pas tijd voor een klein klontje so far) en er helemaal niks veranderd is behalve dat er een ander hoofd zit te liegen. Ik heb er alle vertrouwen in dat Sneeuwitje Kaag op dat gebied een prima training heeft gehad.
Ik heb Rutte hier tot dit debat vaak verdedigd. Ik ben ook helemaal niet ontevreden over 10 jaar Rutte. Natuurlijk komt niet alles wat mis is door Rutte. Maar Rutte heeft wel duidelijk geen zin in deze grote misstand oplossen. Een ander zal daar hopelijk wel zijn best voor doen, dat is al een belangrijk begin.

En ik wil helemaal geen Kaag als premier, hoe kom je daarbij?
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
  maandag 5 april 2021 @ 14:01:47 #267
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_198863962
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 13:06 schreef Antaris het volgende:
Het zal me niets verbazen dat dit alles doorgestoken kaart is.
Wat ik vermoed, Rutte stopt en schuift door naar de EU.
Kaag wordt vervolgens de nieuwe MP.
Dat zal ongeveer het schema zijn waarbij dit dan onbedoeld flink vervroegd is. Rutte had (wil?) zelf beslist nog in deze periode de (corona)crisis willen afhechten om daarna met "opgeheven" hoofd naar hogere velden te trekken en de afge(g)raasde weide te verpachten aan een gestaalde herderin die op een dag heel graag aanschuift in de EU burelen.

Het is geen letterlijk geplande zaak want dat zou betekenen dat alles wat zich zo stupide afspeelde, vooropgezet is. Ik denk dat wat na het high-res fotomomentje gebeurde vooral een flinke dosis flexibel uitgevoerd opportunisme is. Maak het beste van een chaos die er (toch wel) is.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 5 april 2021 @ 14:14:45 #268
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_198864170
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 13:13 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Tja, die man staat 10 jaar lang onder een gigantische druk, moet honderden dossiers uit zijn hoofd kennen, maakt een foutje en nu moet hij op de brandstapel. Links wil "eerlijke politiek". Het is zo stuitend hypocriet.
Foutje :') heeft iets weg van kan gebeuren... wat hier wmb totaal niet aan de orde is. Erger nog, hij ging en gaat er vooropgezet over (door)liegen.
De man heeft idd een onvergeeflijke fout gemaakt waarbij het vooral verwijtbaar is dat "het" ontdekt werd.
Ik kan er nog steeds niet bij :o dat een bestuur(der) willens en weten bezig is een Kamerlid op een zijspoor te zetten, laat staan weigert opening van zaken te geven.

Ik ken ook 100'den dossiers uit mijn hoofd net als ieder ander die bezigheden heeft en doet. Dat je competenties moet hebben staat buiten kijf maar is niets meer (of minder) dan wat elk ander heeft/doet. Tijd om 's af te stappen om mensen op een schild te hijsen om ze te aanbidden. Dit laatste is juist oorzaak dat mensen gaan leiden aan beroepsdeformatie en gaan leven in hun "waarheden" omdat ze niet (langer) kritisch worden benaderd.

Het is idd hypocriet waarbij het hele bestel doorwrocht is van een structurele stoornis die vereist dat je moet liegen en bedriegen om zg "eerlijk" een oneigenlijk doel te kunnen bereiken.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 5 april 2021 @ 14:23:25 #269
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_198864277
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 13:16 schreef Subw00fer het volgende:

[..]

Nope, Rutte blijft partijleider, gaat relaxed achterover leunen in de oppositie, kijkt het gemodder aan van 7-8 linkse kutpartijtjes die elkaar de tent uitvechten .... en wint dan glorieus de verkiezingen omdat mensen uiteindelijk willen dat het land goed geleid wordt.

Linkse politiek is gedoemd te mislukken, ze kunnen het gewoon niet.
Idd.Het is overigens niet "kunnen" maar links kan per definitie niet rechts opereren omdat "links" gedachtegoed (doorgaans) o.a. staat voor macht aan -en door het volk.
In dat volk zijn altijd opportunistische elementen die de kracht van de macht naar zich willen toetrekken en daarmee automatische het linkse bestel maatschappelijk ondergraven.

Links lullen en rechts vullen is altijd het credo geweest. Genoeg idealisten, die naarmate dat het leven aangenaam vordert toch eerst gaat denken aan behoud van die verworvenheden dan zich zorgen maakt om dat van een ander.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  maandag 5 april 2021 @ 15:42:12 #270
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_198865420
Ik vond de analyse van Janka Stoker in De Dag Podcast van vrijdag wel goed: Rutte is hier degene die zijn rol als premier en als fractievoorzitter ten onrechte vermengd heeft. Als fractievoorzitter in deze fase van de formatie is hij één van de 17, maar hij heeft zich opgesteld alsof hij al formateur was. Zelfs voor de verkiezingen al, toen hij zat te pushen dat de formatie vooral niet te lang moest duren. Maar als de Kamer hem niet als formateur benoemd, dan kan hij hoog of laag springen maar dan wordt hij geen premier.
Never explain, never apologize.
  maandag 5 april 2021 @ 15:53:34 #271
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_198865588
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 15:42 schreef Lurf het volgende:
Ik vond de analyse van Janka Stoker in De Dag Podcast van vrijdag wel goed: Rutte is hier degene die zijn rol als premier en als fractievoorzitter ten onrechte vermengd heeft. Als fractievoorzitter in deze fase van de formatie is hij één van de 17, maar hij heeft zich opgesteld alsof hij al formateur was. Zelfs voor de verkiezingen al, toen hij zat te pushen dat de formatie vooral niet te lang moest duren. Maar als de Kamer hem niet als formateur benoemd, dan kan hij hoog of laag springen maar dan wordt hij geen premier.
Modderen we nog even zonder kabinet verder.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_198866372
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 15:42 schreef Lurf het volgende:
Ik vond de analyse van Janka Stoker in De Dag Podcast van vrijdag wel goed: Rutte is hier degene die zijn rol als premier en als fractievoorzitter ten onrechte vermengd heeft. Als fractievoorzitter in deze fase van de formatie is hij één van de 17, maar hij heeft zich opgesteld alsof hij al formateur was. Zelfs voor de verkiezingen al, toen hij zat te pushen dat de formatie vooral niet te lang moest duren. Maar als de Kamer hem niet als formateur benoemd, dan kan hij hoog of laag springen maar dan wordt hij geen premier.
Dat is zeker ook deels gebeurd. Keihard voor de camera zeggen: "niemand gaat hier verantwoording over afleggen", was gewoon een cruciale fout op een cruciaal moment. Met daar bovenop nog eens de 'verkeerde herinnering' dat zowel hij als Kaag niet gesproken zouden hebben over Omtzigt, terwijl het echt veelvuldig juist in zijn gesprek ter sprake kwam. Pieter Omtzigt als minister (ideetje Rutte), Pieter Omtzigt als Kamervoorzitter (ideetje Jorritsma), Pieter Omtzigt 'allerlei'.

Hij heeft het gewoon keihard verprutst, in meerdere opzichten. Er zijn ministers om minder afgetreden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2021 16:42:23 ]
  maandag 5 april 2021 @ 18:52:17 #273
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_198868386
quote:
2s.gif Op maandag 5 april 2021 16:39 schreef TomWaits het volgende:
Dat is zeker ook deels gebeurd. Keihard voor de camera zeggen: "niemand gaat hier verantwoording over afleggen", was gewoon een cruciale fout op een cruciaal moment. Met daar bovenop nog eens de 'verkeerde herinnering' dat zowel hij als Kaag niet gesproken zouden hebben over Omtzigt, terwijl het echt veelvuldig juist in zijn gesprek ter sprake kwam. Pieter Omtzigt als minister (ideetje Rutte), Pieter Omtzigt als Kamervoorzitter (ideetje Jorritsma), Pieter Omtzigt 'allerlei'.

Hij heeft het gewoon keihard verprutst, in meerdere opzichten. Er zijn ministers om minder afgetreden.
Dat van D66/Kaag is ook wel interessant om te onthouden.
D66 is net zo verkeerd bezig geweest door alleen al mee te gaan in die "gesprekken" om een "lastig" Kamerlid naar een zijspoor te leiden. Jonkvrouw Ollongren als loper van Koningin Kaag had gelijk moeten stellen dat dit zo hier niet gaat en zal gebeuren.

Van Mierlo (Hafmo) zou zich schamen met wat er van zijn partij is geworden die stond voor; om af te rekenen met ingekeerde politieke stelsels en vooral democratische vernieuwing wilde doorvoeren. Nou, we weten wat daar van terecht is gekomen van al die verkwanselde kroonjuwelen: een partij die maar wat graag regeert buiten de burger om en zich graag vestigt in de stoelen van centrale gereorganiseerde machten onder het mom van u bent ons.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_198868658
quote:
18s.gif Op maandag 5 april 2021 18:52 schreef Vallon het volgende:

[..]

Dat van D66/Kaag is ook wel interessant om te onthouden.
D66 is net zo verkeerd bezig geweest door alleen al mee te gaan in die "gesprekken" om een "lastig" Kamerlid naar een zijspoor te leiden. Jonkvrouw Ollongren als loper van Koningin Kaag had gelijk moeten stellen dat dit zo hier niet gaat en zal gebeuren.
Zeker, ook Ollongren zat vuistdiep in het geheel. Al vraag ik me af in hoeverre er contact is geweest tussen haar en Kaag. Ook zij heeft naar alle waarschijnlijkheid moeten liegen in de Kamer tot ze een ons woog - puur vanwege de eerder verstuurde brief met ontkenningen dat er over Omtzigt gesproken was tijdens de gesprekken. De motie van wantrouwen had ook net zo goed van haar op toepassing kunnen zijn vanwege die fout. Haar lichaamshouding alleen al sprak boekdelen tijdens dat debat.

Ze had inderdaad tijdens de gesprekken een grens moeten trekken. Die woorden 'positie Omtzigt: functie elders' zijn dan weliswaar door ambtenaren opgeschreven, maar komen niet zomaar uit de lucht vallen zoals ze tijdens het debat claimde. Dat was natuurlijk ook een zware verdachtmaking aan het adres van ambtenaren.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-04-2021 19:10:56 ]
  maandag 5 april 2021 @ 19:21:45 #275
1234 HiZ
Istanbullu
pi_198868986
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 19:06 schreef TomWaits het volgende:

[..]

Zeker, ook Ollongren zat vuistdiep in het geheel. Al vraag ik me af in hoeverre er contact is geweest tussen haar en Kaag. Ook zij heeft naar alle waarschijnlijkheid moeten liegen in de Kamer tot ze een ons woog - puur vanwege de eerder verstuurde brief met ontkenningen dat er over Omtzigt gesproken was tijdens de gesprekken. De motie van wantrouwen had ook net zo goed van haar op toepassing kunnen zijn vanwege die fout. Haar lichaamshouding alleen al sprak boekdelen tijdens dat debat.

Ze had inderdaad tijdens de gesprekken een grens moeten trekken. Die woorden 'positie Omtzigt: functie elders' zijn dan weliswaar door ambtenaren opgeschreven, maar komen niet zomaar uit de lucht vallen zoals ze tijdens het debat claimde. Dat was natuurlijk ook een zware verdachtmaking aan het adres van ambtenaren.
Ik heb met grote regelmaat genotuleerd en weet dat het soms lastig is om 'gevoelig e' discussies samen te vatten zodat je de kern van alles wat gezegd is wel opschrijft en de bullshit die ook over de tafel gaat weglaat (grappig bedoelde opmerkingen, dingen die buiten de orde vallen, gesprekken over specifieke personen die geen weerwoord kunnen geven) . Nou weet ik niet hoe die notulist zijn/haar werk heeft gedaan, maar ik weet wel dat je regelmatig even moet laten weten wat je wel of niet gaat opschrijven. Om je rauwe aantekeningen te gaan bewaren is bijna vragen om ellende bij discussies over gevoelige onderwerpen.

Maar dan nog; die ambtenaren zaten daar te werken onder de verantwoordelijkheid van twee doorgewinterde politici die beter hadden moeten opletten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')