abonnement Unibet Coolblue
pi_198847821
Uniek!

Volledig gereviseerde Reel to Reel recorders te koop.
Wat is dat toch? een techniek van meer dan 100 jaar oud! Het cassette bandje uit de jaren 70,80 kennen we allemaal nog wel, Maar (open) reel to reel? Dat was de voorganger van het cassette bandje! En het is alweer zon 40 jaar terug dat deze dingen uit beeld verdwenen

Misschien ken je het toch wel ? toen je jong was samen met je geliefde de eerste liedjes opnemen vanaf een pick-up, vanaf de radio? Het was bijzonder voor deze tijd je kon opnemen voor thuisgebruik voorheen was dit niet mogelijk, het was iets unieks toen ZEER prijzig! Een recorder koste in de jaren 50/60 500 guldens! (240euro) (dit is omgerekend nu 1200,- EURO!)

ik ben verzamelaar van dit prachtige spul heb ik er een beetje te veel van in huis.
Een groot deel van mijn recorders heb ik op mijn Facebook pagina een (foto)verslag waar je duidelijk ziet hoeveel tijd ik in dit stop om ze weer tot leven te wekken, ook filmpjes te zien.

Ze zijn volledig gereviseerd, en dus echt alles is nagekeken, volledig schoongemaakt, nieuwe aandrijfsnaren, nieuwe onderdelen, gesmeerd, opnieuw afgeregeld, geschikt gemaakt voor moderne netspanning. Meer dan 20 uur werk per stuk, ruim 10 uur lang laten draaien zowel opnemen als afspelen.
En als laatste? Geschikt gemaakt voor je mobiele telefoon! Je hoeft niet bang te zijn dat je telefoon kapot gaat bij verbinding maken, ja er moest wat aangepast worden. din analoge normen uit de jaren 50/60 zijn anders dan moderne digitale technieken, verbinden via bluetooth is mogelijk.

Je eigen albums maken op haspel en geniet van het muziek samen met je geliefde van jullie favoriete muziek/album draaiend bij de avondzon, een plekje in je slaap/huiskamer het speelt de sterren van de hemel! prachtig om te zien de spoelen draaien je ziet gewoon leven in muziek, daar komt geen moderne radio tegen op. En de geluidskwaliteit? Je zal denken, dof, sissend, jengelend geluid? Nee hoor… klinkt zeer warm , zelfs de ruis heb ik me best gedaan om dit zoveel mogelijk te beperken, geloof je het niet? Kom dan langs of vraag een demo filmpje! (hoewel dit toch anders is dan in het echt)
Bij verkoop krijg je een uitgebreide uitleg hoe het werkt, achteraf vragen mag altijd via videobellen kan ik ook een uitleg geven, bij verkeerd gebruik kunnen er defecten ontstaan!
Ook de banden zijn allemaal met zorg nagekeken, veel oude banden hebben last van ouderdom kwaaltjes, zoals plakken, korrelen, poederen, schimmelen, noem maar op het wordt ook wel sticky shed syndrome genoemd. Van de 500 banden welke ik had zijn er slechts 150 in zeer goede staat over, alle banden zijn professioneel met een Hi-Fi deck gewist, geen sporen van oude opnames wikkelen heel strak en mooi op, kijk uit met banden op kopen slechte banden kunnen je recorder (de koppen) onherstelbaar beschadigen.

1 Philips N4302 Automatic (EL 3572) (1962-1968) made in Holland
Laatste nieuwprijs 379,- Gulden
- 2 Track (half spoor) op een 60 min band kan je 2 keer 60 minuten opnemen, 45/90 min x2
- Kunststof behuizing, kunststof knoppen, chroom boven front.
- Breedband speaker
- Beschermkap
- Automatic (opnemen kan zowel automatisch als handmatig)

60,- inclusief : 60 minuten (basf) band, lege haspel, omgebouwde kabel
45,- enkel de recorder






2 Grundig TK 140 De luxe (1962-1968) Made in Germany
Laatste nieuwprijs 449,- Gulden
-4 track (2 keer zoveel zonder kwaliteitsverlies opnemen) met een 45 min band kan je 4 keer 45 minuten opnemen, 60/90 min band x 4
- chromen frontplaat, knoppen geven licht welke stand ze staan, houten zij fronten.
- Breedband 2 way speaker
- Beschermkap
-Ook geschikt als versterker (muziek direct vanaf je telefoon afspelen)

70,- inclusief : 45 minuten band (Basf), lege haspel, omgebouwde kabel.
55,- enkel de recorder.





3 Grundig TK 147 (1966-1971) Made in Germany
Laatste nieuwprijs 549,- Gulden
-4 track (2 keer zoveel zonder kwaliteitsverlies opnemen) met een 45 min band kan je 4 keer 45 minuten opnemen, 60/90 min band x 4
- chromen kap met verlichte knoppen, antraciet behuizing
- Breedband 2 way speaker
- Beschermkap
-Ook geschikt als versterker (direct vanaf je telefoon afspelen)
-Meeluisteren tijdens opnemen

80,- inclusief : 45 minuten (basf) band, lege haspel, omgebouwde kabel
65,- enkel de recorder






Extra banden erbij mogelijk.



[ Bericht 0% gewijzigd door Zwolsboy op 04-04-2021 13:21:00 ]
Interessant he ?
pi_199031023
Kick

Grundig TK140 is verkocht.
Interessant he ?
pi_199083998
Grundig TK141 gereserveerd.
Interessant he ?
pi_199104897
Philips N4303 gereserveerd.


Geen nood er komen meerdere te koop.
Interessant he ?
pi_199149351
Grundig TK 141 verkocht


Philips N4302 is nog gereserveerd.
Interessant he ?
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')