abonnement Unibet Coolblue
pi_198845027
In mijn ogen de enige realistische oplossing om het vertrouwen in de politiek enigszins terug te krijgen.
pi_198845122
Alsjeblieft niet zeg. Heb je enig idee hoeveel werk daar in zit? Daarbij is dat in dit stadium compleet onnodig.
pi_198845160
nah... de regeringspartijen hebben laten zien dat ze smerig spelen. maar niks illegaals. dus logischer is dat niemand nog met ze wil samenwerken, en dat de formaties mislukken, en dat andere partijen dan een kans krijgen.
pi_198845233
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 10:13 schreef pokkerdepok het volgende:
nah... de regeringspartijen hebben laten zien dat ze smerig spelen. maar niks illegaals. dus logischer is dat niemand nog met ze wil samenwerken, en dat de formaties mislukken, en dat andere partijen dan een kans krijgen.
Een miljoen kiezers zouden met de kennis van nu geen VVD gestemd hebben. En dankzij de lafheid van de CU en in het bijzonder het CDA heeft Rutte niet zijn spullen hoeven te pakken. Kortom er is geen enkele manier om Rutte die de aanstichter is van deze ellende te straffen voor zijn gelieg en gemanipuleer.
Nu er ook nog eens geen ruimte is voor een meerderheid zijn nieuwe verkiezingen in mijn ogen de enige realistische oplossing. Op deze manier verder gaan kan simpelweg niet, al doen we het alleen maar om het vertrouwen in de politiek enigszins te herstellen.
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 10:20:56 #5
236264 crew  capricia
pi_198845252
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 10:04 schreef Chivaz het volgende:
In mijn ogen de enige realistische oplossing om het vertrouwen in de politiek enigszins terug te krijgen.
Weet je het zeker?
Definitely not CIA
pi_198845311
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 10:19 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Een miljoen kiezers zouden met de kennis van nu geen VVD gestemd hebben. En dankzij de lafheid van de CU en in het bijzonder het CDA heeft Rutte niet zijn spullen hoeven te pakken. Kortom er is geen enkele manier om Rutte die de aanstichter is van deze ellende te straffen voor zijn gelieg en gemanipuleer.
Nu er ook nog eens geen ruimte is voor een meerderheid zijn nieuwe verkiezingen in mijn ogen de enige realistische oplossing. Op deze manier verder gaan kan simpelweg niet, al doen we het alleen maar om het vertrouwen in de politiek enigszins te herstellen.
als partijen het vertrouwen in hem niet willen opzeggen, dan houdt het op.
als de formatie echt volledig mislukt, krijg je alsnog nieuwe verkiezingen. maar dat moet wel eerst gebeuren.
en misschien blijkt nu alsnog wel dat niemand wil samenwerken met de VVD, zolang rutte de baas is. en dan kan ie beter alsnog vertrekken.
pi_198845391
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 10:20 schreef capricia het volgende:

[..]

Weet je het zeker?
[ afbeelding ]
Ik las het in een artikel, ik zal eens kijken of ik het nog terug kan vinden.
pi_198845439
Nieuwe verkiezingen is een optie als blijkt dat formeren niet mogelijk is. Tot nu toe is er nog niet eens een begin van een poging ondernomen.
pi_198845491
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 10:24 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

als partijen het vertrouwen in hem niet willen opzeggen, dan houdt het op.
als de formatie echt volledig mislukt, krijg je alsnog nieuwe verkiezingen. maar dat moet wel eerst gebeuren.
en misschien blijkt nu alsnog wel dat niemand wil samenwerken met de VVD, zolang rutte de baas is. en dan kan ie beter alsnog vertrekken.
Een ieder steunde de motie van wantrouwen behalve de oude coalitiepartijen. En nu blijkt dat CU niet met Rutte wilt samenwerken en Rutte zegt dat hij gewoon door wilt gaan. Dus wat blijft er dan over? Een coalitie met VVD, D66, CDA en JA21? Een kleine meerderheid bij de achterban van Ja21 neigt nog naar samenwerking met Rutte. De vraag is of Eerdmans zijn geloofwaardigheid te grabbel wilt gooien voor een plekje in de coalitie.
Het tijdperk Rutte is nu gewoon voorbij, ik snap oprecht ook niet dat hij de eer niet aan zichzelf houd. De helft van de kamer steunde een motie van wantrouwen en zijn matties bij CU zien het niet meer in hem zitten. Het spel is uit, het is tijd voor nieuw leiderschap.
pi_198845581
Als je nu al nieuwe verkiezingen uitschrijft maakt de VVD Rutte gewoon weer lijsttrekker.

Zo lang veel mensen op de nummer 1 van de VVD stemmen zal de partij daarin steun zien voor Rutte.

Oftewel nu al nieuwe verkiezingen uitschrijven zal de impasse alleen maar vergroten, zelfs als de VVD zetels verliest.
pi_198845661
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 10:34 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Een ieder steunde de motie van wantrouwen behalve de oude coalitiepartijen. En nu blijkt dat CU niet met Rutte wilt samenwerken en Rutte zegt dat hij gewoon door wilt gaan. Dus wat blijft er dan over? Een coalitie met VVD, D66, CDA en JA21? Een kleine meerderheid bij de achterban van Ja21 neigt nog naar samenwerking met Rutte. De vraag is of Eerdmans zijn geloofwaardigheid te grabbel wilt gooien voor een plekje in de coalitie.
Het tijdperk Rutte is nu gewoon voorbij, ik snap oprecht ook niet dat hij de eer niet aan zichzelf houd. De helft van de kamer steunde een motie van wantrouwen en zijn matties bij CU zien het niet meer in hem zitten. Het spel is uit, het is tijd voor nieuw leiderschap.
ja mee eens hoor. ben ook benieuwd wat er nu gaat gebeuren.
pi_198846001
Boemerang effect, het arrogante ventje sloot zelf van te voren partijen uit en krijgt hij de boemerang keihard terug.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_198846094
Daarbij zou het weleens tijd worden voor een vrouw aan het roer.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_198846108
Nieuwe verkiezingen zou alleen zin hebben als mensen leren van hun fouten maar dat doet men niet (vooral vvd'ers zijn nogal "vergeetachtig" als het over hun eigen fouten gaat) dus krijg je weer min of meer vergelijkbare resultaten met vvd de grootste.
pi_198846128
En weer van zolder af om te stemmen? Dacht het niet
Moeten zij weten
pi_198846668
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 11:19 schreef Farenji het volgende:
Nieuwe verkiezingen zou alleen zin hebben als mensen leren van hun fouten maar dat doet men niet (vooral vvd'ers zijn nogal "vergeetachtig" als het over hun eigen fouten gaat) dus krijg je weer min of meer vergelijkbare resultaten met vvd de grootste.
Het zou de VVD sieren om Rutte in te fluisteren dat het zo echt niet verder kan. Menig ander politicus was zelf nu wel opgestapt behalve Rutte. Waarom hij nog steeds blijft zitten en denkt dat hij nog de schade kan herstellen vind ik echt ongelofelijk.
pi_198846973
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 11:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het zou de VVD sieren om Rutte in te fluisteren dat het zo echt niet verder kan. Menig ander politicus was zelf nu wel opgestapt behalve Rutte. Waarom hij nog steeds blijft zitten en denkt dat hij nog de schade kan herstellen vind ik echt ongelofelijk.
Idd, in plaats daarvan komt bijv Melanie Schultz met de totale kul-argumenten "hij heeft zoveel voorkeursstemmen gehad dus hij moet het gewoon doen", ja gek he HIJ STOND OP NUMMER 1, en ook "het was een motie van afkeuren en niet van wantrouwen dus we kunnen gewoon door, niks aan de hand".

De enige die nog ietwat kritisch is is Oplaat die Rutte alleen verwijt dat ie hiermee z'n onderhandelingspositie heeft verpest, en dat ie daarom misschien weg zou moeten. Voor de rest is het alleen stuitende arrogantie, "Rutte is onze leider, wij hebben recht op de macht en alle kleinere partijen moeten hun muil houden".
pi_198847094
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 11:54 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Het zou de VVD sieren om Rutte in te fluisteren dat het zo echt niet verder kan. Menig ander politicus was zelf nu wel opgestapt behalve Rutte. Waarom hij nog steeds blijft zitten en denkt dat hij nog de schade kan herstellen vind ik echt ongelofelijk.
Idd -6 zetels in een paar dagen, ik denk dat wij volgende week een aftreden gaan zien.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_198847191
Op naar de 0 zetels _O_
pi_198848148
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 12:12 schreef Farenji het volgende:

[..]

Idd, in plaats daarvan komt bijv Melanie Schultz met de totale kul-argumenten "hij heeft zoveel voorkeursstemmen gehad dus hij moet het gewoon doen", ja gek he HIJ STOND OP NUMMER 1, en ook "het was een motie van afkeuren en niet van wantrouwen dus we kunnen gewoon door, niks aan de hand".

De enige die nog ietwat kritisch is is Oplaat die Rutte alleen verwijt dat ie hiermee z'n onderhandelingspositie heeft verpest, en dat ie daarom misschien weg zou moeten. Voor de rest is het alleen stuitende arrogantie, "Rutte is onze leider, wij hebben recht op de macht en alle kleinere partijen moeten hun muil houden".
toch lees in net bij de NOS, VVDers speculeren over wie hem zou kunnen opvolgen. ik denk dat binnen de VVD de scenario's al klaarliggen. en er hoeft echt niet veel meer te gebeuren nu.
pi_198848484
politiek is iets wat ik nooit zal begrijpen. dat er een ruzie is tussen Omtzigt is mij wel duidelijk.
hoe Rutte meegesleept is in die ruzie, onduidelijk.

de toeslagenaffaire is ook onbegrijpelijk. waarom is de overheid schuldig? De ellende is veroorzaakt door figuren zoals Moustapha A., die er met een straf van 24 maanden en 865.000 euro nog makkelijk vanaf komt.
dubieuze figuren zoals A. hebben toeslagen aangevraagd namens mensen die daar geen recht op hadden, of er is meer toeslag aangevraagd. veelal gingen de ontvangen toeslagen naar een rekening van een kinderopvang
bron: https://opgelicht.avrotro(...)de-verdachte-ouders/

jarenlang was de controle voor toeslagen dusdanig dat er gesproken werd over 'gratis geld uit Holland'. Bulgaren hebben voor miljoenen gefraudeerd. nu is de controle scherper en komen tal van misstanden aan het licht. en dan is het weer opeens de overheid de schuldige?

als er nu verkiezingen komen dan kun je wel aan de gang blijven. er is zo ongeveer om de 4 weken een schandaal.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_198848649
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 13:43 schreef spectrumanalyser het volgende:
jarenlang was de controle voor toeslagen dusdanig dat er gesproken werd over 'gratis geld uit Holland'. Bulgaren hebben voor miljoenen gefraudeerd. nu is de controle scherper en komen tal van misstanden aan het licht. en dan is het weer opeens de overheid de schuldige?

Je hebt duidelijk het vervolg van het verhaal gemist.

Nadat wat jij hierboven beschrijft duidelijk was geworden is ongeveer iedereen die al dan niet terecht van die toeslag gebruik heeft gemaakt als crimineel aangewezen. Dat heeft dus heel erg grote consequenties gehad, ook voor de mensen die volkomen terecht die toeslag hadden. Kan je er iets bij voorstellen dat je een toeslag ontvangt waar je recht op hebt en dan opeens alles met gigantische boetes moet terug betalen? Dan moet je dus je huis verkopen enz...

De relatie van Rutte en Omzicht is dat de laatste het boven tafel heeft gekregen en de eerste daardoor voortijdig het kabinet heeft moeten laten vallen. Ik neem aan dat Rutte de heer O niet bepaald als vriend beschouwd om die reden.
  dinsdag 6 april 2021 @ 03:28:56 #23
495303 Haradutas88
Life is a bitch
pi_198874839
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 10:19 schreef Chivaz het volgende:

[..]

Een miljoen kiezers zouden met de kennis van nu geen VVD gestemd hebben.
Volkomen uit de lucht gegrepen. Een enorme grote meerderheid van de VVD kiezers staat achter Rutte!
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 6 april 2021 @ 03:31:49 #24
408813 crew  trein2000
pi_198874844
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 12:21 schreef halfway het volgende:

[..]

Idd -6 zetels in een paar dagen, ik denk dat wij volgende week een aftreden gaan zien.
Eerst maar eens zien of die daling blijvend is.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  dinsdag 6 april 2021 @ 03:32:19 #25
495303 Haradutas88
Life is a bitch
pi_198874845
De VVD blijft voor 100% vasthouden aan Rutte. Logisch ook. Als er geen kabinet geformeerd kan worden, ligt dat aan andere partijen. En dat zou heel slecht zijn voor Nederland, wat die andere partijen natuurlijk ook dondersgoed weten. Dus reken er maar op dat die over de brug zullen komen. Er kan nou eenmaal geen kabinet gevormd worden zonder de VVD. Dus die andere partijen zullen water bij de wijn moeten doen om het niet tot het slechtst mogelijke te laten komen: nieuwe verkiezen tegen het eind van het jaar.



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciėle doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 2
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')