abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 3 april 2021 @ 22:46:59 #1
432997 Ven1972
Man met humor
pi_198841040
Ik heb alle verhalen van anderen onder andere fora Nu.nl gelezen, echter zit er daar een beetje waarheid aan dat D'66 zelf schuldig is aan Ollongren-gate. Theorie is dat Singrid Kaag contact heeft gehad met haar partijgenote Kajsa Ollongren, oud-verkenner over lekken van de stukken in actie te gaan om Rutte in diskrediet brengen. Zodat op de bewuste donderdagmorgen liep Ollongren haastig naar de auto omdat zij corona heeft gehad, geloof ik niets van. Het is een vooropgezet actie van Kaag en Ollongren om een schandaal te veroorzaken waar bij ook problemen veroorzaakt heeft bij Omzigt en het CDA. Het motief van Kaag is dat zij heel graag aasde op de functie van Rutte, minister-president worden van een nieuwe kabinet zonder VVD.

In sommige verhalen door vele medelanders wordt geschreven dat D'66 heel vies spelletje speelt om de macht te kunnen grijpen. Nou het is mij bekend dat D'66 niet tevreden is met het verkiezingsuitslag waar ook ze als tweede grote partij van Nederland is geworden.

In dit geval lijkt het op dat Rutte niet gelogen heeft over wat hij heeft gezegd over functie elders voor Omzigt in verkenningsproces. D'66 heeft dus Rutte ingeluisd om te liegen omdat het goed uitkomt voor die partij toch voortouw neemt als bij nieuwe fase van verkenning. Dus Kaag is heel erg sluw wat zij graag deed wat het voor haar heel goed uitkwam: aazen op functie premier van het kabinet.

Ook speelt er ook iets mee dat D'66 niets moet hebben van het CDA omtrent Omzigt, misschien speelt dit ook vanwege toeslagenaffaire en het parlementaire enquête? Ook kan het liggen dat in het kabinet wel eens problemen hebben tussen D'66 en VVD onder andere avondklok en bepaalde maatregelen rondom het coronavirus. Die hebben wij nooit van media te vernemen of dat het zo is geweest.

Wat Rutte op bewuste afgelopen donderdag om 7.30 uur een telefoontje heeft gehad om te melden dat in de stukken "functie Omzigt elders" in stond. maar hoe kan dat nou dat Rutte afgelopen weken echt niet van wist dat het in stond? Rutte weet van wie het is en zwijgt als graf over een bron. Het kan zijn dat Kaag haar partijgenoten opdracht geeft om Rutte schuldig te maken aan hele affaire, maar in verschillende verhalen kwamen de namen Koolmees en zijn partner voor om Rutte hierover in te lichten. Dus het is niet zeker of dat het echt gebeurd is, maar daar komen we nooit achter.

Dit heeft wel verstrekkende gevolgen voor D'66 bij volgende verkiezingen, zodat voor deze partij wel grote zetelverlies kunnen verwachten. Ik neem aan dat vele mensen D'66 niet meer vertrouwen omdat de partij hun voor de schut heeft gezet met vooral "nieuw leiderschap" onder Singrid Kaag.

Wat de fotograaf betreft is hem of haar niet kwalijk dat het is fotografeert. Dus Ollongren heeft voorgoed haar politieke carreire vergald om expres in de fout te gaan met lekken van haar vertrouwelijke stukken.
veel

Ook Kaag liegt over wat zij heeft gezegd in verkennersdebat. Ik vind Rob Jetten veel beter dan Singrid Kaag als fractievoorzitter.

De collega fractievoorzitters ging allemaal in voor wat Kaag heeft gezegd, om motie van afkeuring voor Rutte in te stellen. Maar volgens de wet kan nooit zijn dat motie van afkeuring is bestemd voor een persoon die niet in Tweede Kamer, maar alleen is het wel bestemd voor beleid of een bewindspersoon zoals minister of premier. Dus gehele Tweede Kamer heeft misbruik gemaakt van deze mogelijkheid om aan stoelenpoten van Rutte te zagen.

Er is nog meer, Wilders en Baudet hebben hele Tweede kamer gek gemaakt om te vragen naar vertrouwelijke stukken openbaar gemaakt, maar de fractievoorzitters hebben er mee ingestemd dat het mag ingezien worden. Dit riekt naar privacy schending en ambtsgeheim van de verkenners, want verkennersgesprekken zijn altijd vertrouwelijk en blijft hoe dan ook geheim. Dus.... Wilders is zelf ook schuldig aan zomaar te vragen om vertrouwelijke stukken in mogen zien. Hebben oud-verkenners hiervoor toestemming gegeven of niet?
Humor, serieus en vrolijk!
pi_198841554
Als Kaag de macht grijpt is het gedaan met Nederland. Er zullen dan ook nooit meer verkiezingen worden gehouden vrees ik.

Rutte is zonder twijfel een ontzettend gladde aal en niet te vertrouwen, daar was deze laatste messteek in zijn rug echt niet voor nodig.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  zondag 4 april 2021 @ 00:52:57 #3
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_198842732
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 22:46 schreef Ven1972 het volgende:
Er is nog meer, Wilders en Baudet hebben hele Tweede kamer gek gemaakt om te vragen naar vertrouwelijke stukken openbaar gemaakt, maar de fractievoorzitters hebben er mee ingestemd dat het mag ingezien worden. Dit riekt naar privacy schending en ambtsgeheim van de verkenners, want verkennersgesprekken zijn altijd vertrouwelijk en blijft hoe dan ook geheim.
Is een deel van het probleem niet ook dat er juist rondom dit hele verkenner-verhaal geen leidraden bestaan?
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 01:07:20 #4
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198842862
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:15 schreef Daffodil31LE het volgende:
Als Kaag de macht grijpt is het gedaan met Nederland. Er zullen dan ook nooit meer verkiezingen worden gehouden vrees ik.

Rutte is zonder twijfel een ontzettend gladde aal en niet te vertrouwen, daar was deze laatste messteek in zijn rug echt niet voor nodig.
Nooit meer verkiezingen zelfs. Nou, nou...mag ik een trekje van wat jij aan het roken ben want dat is wel hele geestverruimende shit.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_198843769
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:15 schreef Daffodil31LE het volgende:
Als Kaag de macht grijpt is het gedaan met Nederland. Er zullen dan ook nooit meer verkiezingen worden gehouden vrees ik.

Rutte is zonder twijfel een ontzettend gladde aal en niet te vertrouwen, daar was deze laatste messteek in zijn rug echt niet voor nodig.
Haha dramaqueen.
pi_198843781
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:15 schreef Daffodil31LE het volgende:
Als Kaag de macht grijpt is het gedaan met Nederland. Er zullen dan ook nooit meer verkiezingen worden gehouden vrees ik.

Rutte is zonder twijfel een ontzettend gladde aal en niet te vertrouwen, daar was deze laatste messteek in zijn rug echt niet voor nodig.
Tuurlijk! Ze zal alle partijen afschaffen, Duitsland binnenvallen en de wereld veroveren :o


:')
  zondag 4 april 2021 @ 10:57:02 #7
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_198845808
dubbel
Wie dit leest is gek
  zondag 4 april 2021 @ 10:57:29 #8
94782 Nieuwschierig
Pro bikini-lijn
pi_198845817
Meer waarschijnlijk is dat Rutte gebeld is door een ambtenaar van zijn eigen Ministerie van Algemene Zaken want die vormden de ambtelijke ondersteuning zoals dat heet.

In theorie zou de VVD het minister-presidentschap aan D66 kunnen overlaten.
Hiermee zouden het CDA en de CU weer mee kunnen gaan doen.
Ook voor Klaver beging de houdbaarheidsdatum op te schieten, die heeft tussen de regels al aangegeven vice-premier te willen worden in een centrum-links kabinet.
Met het verdwijnen van Mark Rutte (en op den duur Corona) valt ook de voornaamste reden van bestaan voor Baudet weg.
Die kiezers trokken toch alweer meer naar Wilders maar dat wordt pas over 4 jaar een probleem. En een geweldige kans voor de VVD om op dat moment van Centrum-Links weg te profileren cq het kabinet te laten vallen wanneer de de peilingen dat weer aantrekkelijk maken.

[ Bericht 9% gewijzigd door Nieuwschierig op 04-04-2021 11:04:08 ]
Wie dit leest is gek



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')