abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zaterdag 3 april 2021 @ 22:14:33 #1
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198840414
https://www.telegraaf.nl/(...)isdaad-tegen-klimaat

De EU wil kerncentrales subsidiëren met goedkope leningen
Wat is nu groen ??
Canadese bomen verbranden in Biomassa Centrales Amsterdam of Kerncentrales in Zeeland , naast de nieuwe kazerne :?
o nee, die kwam niet , dat heeft de VVD gecanceld na een investering van 60 miljoen

Maar kernafval dat is over 2000 jaar nog niet vergaan , ook al berg je het in een betonnen bunker op 100 meter diepte in de woestijn van Afrika tussen de zwarte mensen
Die gaan het over 2000 jaar vinden en eisen dan herstelbetalingen 8)7


https://www.telegraaf.nl/(...)ntrales-in-nederland
quote:
Wetenschappers Europa vinden kernenergie veilig

’Uitschakelen van kerncentrales is misdaad tegen klimaat’
Door EDWIN TIMMER

13 min geleden in BINNENLAND
BRUSSEL - De wederopstanding van kernenergie krijgt steeds duidelijker vorm.
Hoewel talloze milieuactivisten kernsplitsing als energievorm jarenlang aan het kruis hebben genageld, is de wetenschappelijke dienst van de Europese Commissie helder over de voordelen van deze energievorm.
Brussel lijkt de weg vrij te maken voor goedkope leningen voor de bouw van kerncentrales.
quote:
Gevaren onder de loep
Het gaat om een lijvig rapport van een slordige vierhonderd pagina's waarin de deskundigen alle vermeende gevaren van kernenergie onder de loep namen: van ongelukken in centrales tot het vraagstuk van kernafval. Het wetenschappelijk advies moet de Europese Commissie ondersteunen bij een andere vraag: moeten we investeringen in kernenergie beschouwen als 'duurzaam' en als hulpmiddel om de klimaatdoelen te bereiken?

Het rapport, dat onlangs uitlekte via een Duitse krant, constateert: ,,De analyse heeft geen wetenschappelijk bewijs aan het licht gebracht dat nucleaire energie meer nadelige invloeden heeft op mens en milieu dan andere stroom producerende technologieën.
" En over kernafval:
,,Er is een brede wetenschappelijke en technische consensus dat het opslaan in diepe aardlagen een geschikte en veilige manier is om dit afval voor zeer lange tijd te isoleren."

Strijd in Brussel nog niet voorbij
Dit betekent een flinke steun in de rug voor kernenergie.

Maar de strijd in Brussel is nog niet voorbij. Frankrijk en Polen zijn sterke voorstanders van een 'groen' label voor kernstroom, maar lidstaten als Duitsland, Oostenrijk en Italië leggen zich er niet zomaar bij neer.
De JCR-studie wordt bovendien nog beoordeeld door twee andere commissies. Pas daarna volgt het definitieve besluit van de Europese Commissie: is kernenergie een groene investering of niet?
https://www.telegraaf.nl/(...)ntrales-in-nederland
quote:
'Bouw tien kerncentrales in Nederland'
Door EDWIN TIMMER

19 okt. 2019 in BINNENLAND
AMSTERDAM - In 2008 benoemde Time Magazine hem tot 'Held van het Milieu'.
Zijn strijd voor hernieuwbare energie werd omarmd door Barack Obama en leidde tot een subsidie-infuus van 150 miljard dollar voor Amerikaanse windmolens en zonneparken.
Maar trots voelt Michael Shellenberger allang niet meer.
Als het aan de Californiër ligt, bouwt Nederland tien kerncentrales en zweren we wind en zon voorgoed af. ,,
Ik bepleit een wereldwijd moratorium op nieuwe windparken."


[ Bericht 24% gewijzigd door michaelmoore op 03-04-2021 23:05:46 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 3 april 2021 @ 22:39:05 #2
433994 jigggy
moegenblatvlekker
pi_198840884
Kernenergie genot _O_
  zaterdag 3 april 2021 @ 22:57:42 #3
369021 tfors
gaarne wijzigen naar #ANONIEM
pi_198841218
Hoeveel ton bruinkool er al in de lucht is gegaan omdat Duitsland de kerncentrales aan het uitfaseren is, is niet te tellen. Daar kunnen al de windmolens en zonnepanelen voorlopig nog lang niet tegenop helaas.
pi_198841275
Liever een paar kerncentrales dan het hele land volbouwen met die graflelijke windmolens.
  zaterdag 3 april 2021 @ 23:01:35 #5
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198841294
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 22:57 schreef tfors het volgende:
Hoeveel ton bruinkool er al in de lucht is gegaan omdat Duitsland de kerncentrales aan het uitfaseren is, is niet te tellen. Daar kunnen al de windmolens en zonnepanelen voorlopig nog lang niet tegenop helaas.
En wij maar allemaal diep in de schulden, omdat we van het zeer schone LNG af willen gaan en allemaal aan de stadsverwarming van een boomverbranding willen 8)7 8)7 8)7

Maar de VVD die steunt deze transitie naar boom verbranden in de stadsverwarming,
want de VVD heeft vrienden die dol zijn op aandelen in de stadsverwarmingen
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 3 april 2021 @ 23:08:22 #6
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_198841421
stop de bouw van de biomass centrales, jaja centraleS (3 stuks!) in waddinxveen!
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zaterdag 3 april 2021 @ 23:11:20 #7
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_198841479


dit doen we met wind turbine bladen, opstapelen en zand erover, niemand die het ziet. lekker goedkoop zo.

Zonnepanelen is toxic trash wat we verschepen naar derde wereld landen omdat het voor ons te duur is om te demonteren.

de wereld draait om geld jongens, er is niemand aan de top die denkt "dit gaat me wat kosten maar is goed voor het milieu" maakt het geen winst? dan word het niet gerealiseerd!
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zaterdag 3 april 2021 @ 23:15:49 #8
152047 Yurithemaster
Winter is coming
  zaterdag 3 april 2021 @ 23:16:41 #9
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198841589
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:11 schreef cherrycoke het volgende:
[ afbeelding ]

dit doen we met wind turbine bladen, opstapelen en zand erover, niemand die het ziet. lekker goedkoop zo.

Zonnepanelen is toxic trash wat we verschepen naar derde wereld landen omdat het voor ons te duur is om te demonteren.

de wereld draait om geld jongens, er is niemand aan de top die denkt "dit gaat me wat kosten maar is goed voor het milieu" maakt het geen winst? dan word het niet gerealiseerd!
Maar ik neem aan dat ze wel gesubsidieerd zijn

subsidie rules the world
Koeien subsidie , zonnepanelen in weilanden subsidie, huur subsidie
Niemand die er nog iets van snapt ,

Maar woningen bouwen voor jonge gezinnen ??

nee dat doet de VVD niet , dat vind Prins Bernhard Jr, niet leuk
We pleuren wel zonnepanelen in de weilanden ,dat is niet erg
En hokkies verhoeren voor 750 euro oer maand met stadsverwarming
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 3 april 2021 @ 23:18:52 #10
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_198841630
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:16 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Maar ik neem aan dat ze wel gesubsidieerd zijn

subsidie rules the world
Koeien subsidie , zonnepanelen in weilanden subsidie, huur subsidie
Niemand die er nog iets van snapt ,

Maar woningen bouwen voor jonge gezinnen ?? nee dat doet de VVD niet , dat vind Prins Bernhard Jr, niet leuk
We pleuren wel zonnepanelen in de weilanden ,dat is niet erg
je kan beter niks bouwen en de prijzen ongecontroleerd laten groeien todat niemand het meer kan betalen maakt het uit dat er duizenden gezinnen niet betaalbaar kunnen kopen? nee, want ik heb winst gemaakt de rest kan verrotten.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
pi_198841643
Bouw minste een kerncentrale die op thorium. Geen plutonium of uranium.
Dat moet het wel te doen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  zaterdag 3 april 2021 @ 23:21:49 #12
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198841684
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:19 schreef Captain_Ghost het volgende:
Bouw minste een kerncentrale die op thorium. Geen plutonium of uranium.
Dat moet het wel te doen.
VVD die bouwt liever windmolens naast de Hoerwoningen , dat levert dubbel op
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
  zaterdag 3 april 2021 @ 23:22:29 #13
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_198841694
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

VVD die bouwt liever windmolens naast de Hoerwoningen , dat levert dubbel op
gesubsidieerd door uw belastingcentjes.
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zaterdag 3 april 2021 @ 23:23:08 #14
233102 cherrycoke
Burdened with glorious purpose
pi_198841703
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:19 schreef Captain_Ghost het volgende:
Bouw minste een kerncentrale die op thorium. Geen plutonium of uranium.
Dat moet het wel te doen.
een gesmoltenzoutreactor
"Been A Long Journey For You, Hasn't It? Lot Of Running, Lot Of Pain. And You, You're A Flea On The Back Of A Dragon In For One Hell Of A Ride, But You Did Manage To Hang On. I Guess That Counts For Something."
  zaterdag 3 april 2021 @ 23:35:24 #15
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198841901
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:18 schreef cherrycoke het volgende:

[..]

je kan beter niks bouwen en de prijzen ongecontroleerd laten groeien todat niemand het meer kan betalen maakt het uit dat er duizenden gezinnen niet betaalbaar kunnen kopen? nee, want ik heb winst gemaakt de rest kan verrotten.
De VVD gaat door met regelen tot er in ieder huis een persoon woont ouder dan 70 jaar , want ouderen willen niet meer in een bejaardenhuis, wist de VVD te melden , die moesten snel gesloten worden , vond Minister Blok

Ik voorzie een parlementaire enquête , over volkshuisvesting, Rutte weet het dan niet meer.

Dat jonge gezinnen in het park slapen met studielening af te lossen van ZZP of flexcontract income, dat is USA VVD style

Lang leve de American Way , Leve de VVD -O- :r

[ Bericht 3% gewijzigd door michaelmoore op 04-04-2021 00:00:54 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_198842235
Godverdomme komen ze nu nog een keer mee. Die halve gare hunen hebben hun land volgeplempt met bruinkoolcentrales. NL kan met 3 kerncentrales afdoen, lijkt mij.
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:19 schreef Captain_Ghost het volgende:
Bouw minste een kerncentrale die op thorium. Geen plutonium of uranium.
Dat moet het wel te doen.
Onzin, thorium is geen wondermiddel. Uiteindelijk komt het neer op E-MCkwadraatteken. Waar haal je die enorme hoeveelheid extra energie vandaan?

[ Bericht 4% gewijzigd door oheng op 04-04-2021 00:02:20 (Beh) ]
  zondag 4 april 2021 @ 00:01:15 #17
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198842238
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 00:00 schreef oheng het volgende:
Godverdomme komen ze nu nog een keer mee.
[..]

Onzin, thorium is geen wondermiddel. Uiteindelijk komt het neer op E-MCkwadraatteken. Waar haal je die enorme hoeveelheid extra energie vandaan?
LNG
https://www.elengy.com/en/lng/lng-an-energy-of-the-future.html

Maar daar doet de VVD niets mee, daar kun je geen VVD vrienden mee rijk maken in de stadsverwarming

quote:
LNG: an energy of the future
LNG is the cleanest fossil fuel. In the context of the current energy transition sought by the European Commission, it represents an excellent alternative to reduce greenhouse gas emissions and help combat global warming. By developing the use of LNG - particularly for industry and transport - Elengy aims to actively contribute to protecting the environment.


Natural gas and liquefied natural gas in the energy transition

The properties of natural gas (low environmental impact of its combustion), its energy performance and its abundant reserves distributed around the globe make it an energy of the future: natural gas use is expected to account for 25% of the world energy portfolio by 2035, compared to 21% today, i.e. a demand of 5,1000 billion m3 (Gm3).

To meet the challenges of the 21st century - in particular combating global warming and protecting the environment - the European Commission has adopted a framework of actions aimed, more specifically, at achieving a target of a 40% reduction in greenhouse gas emissions by 2030 (compared to 1990), along with a set of measures designed to reduce pollutant emissions. The success of these initiatives is inherently dependent on the development of new energy sources and changes in behaviour.

In this respect, natural gas is an excellent complementary solution in the context of an energy mix with renewable energies (solar, wind power, biomass) to produce electricity or fuel
.

[ Bericht 16% gewijzigd door michaelmoore op 04-04-2021 00:11:02 ]
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_198843102
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 00:01 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

LNG
https://www.elengy.com/en/lng/lng-an-energy-of-the-future.html

Maar daar doet de VVD niets mee, daar kun je geen VVD vrienden mee rijk maken in de stadsverwarming
[..]

.

WTF is dat nou weer. Dit is gewoon gas met een ander naampje. Het zet nog steeds een koolstof molecuul uit het Carboon (300-350 miljoen jaar geleden) om in CO2.
  zondag 4 april 2021 @ 01:56:23 #19
323876 michaelmoore
I want to live a hundred years
pi_198843204
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 01:39 schreef oheng het volgende:

[..]

WTF is dat nou weer. Dit is gewoon gas met een ander naampje. Het zet nog steeds een koolstof molecuul uit het Carboon (300-350 miljoen jaar geleden) om in CO2.
Zolang we geen kernenergie hebben is dit de schoonste manier om waterstof of elektra te maken
When people do counterfeiting , they go to jail , when public servants do that they get re-elected
pi_198843797
Hier wordt soms gedaan alsof kernenergie een superschoon wondermiddel is. Dat is het niet. Bij de bouw van een centrale zijn enorme hoeveelheden beton (=CO2-uitstoot) nodig en de winning van splijtmaterialen is niet bepaald milieuvriendelijk of CO2-neutraal. Na sluiting van de centrale hou je vervolgens weer gigantische hoeveelheden radioactief beton over waar nog steeds geen goede oplossing voor is.
Nog even afgezien van dat een ramp in een kerncentrale in een klein land als Nederland, het einde van Nederland zou betekenen.

Ik ben niet per se tegen kernenergie maar de discussie moet wel een stuk genuanceerder gevoerd worden dan die nu gevoerd wordt.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_198843860
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 08:13 schreef stavromulabeta het volgende:
Hier wordt soms gedaan alsof kernenergie een superschoon wondermiddel is. Dat is het niet. Bij de bouw van een centrale zijn enorme hoeveelheden beton (=CO2-uitstoot) nodig en de winning van splijtmaterialen is niet bepaald milieuvriendelijk of CO2-neutraal. Na sluiting van de centrale hou je vervolgens weer gigantische hoeveelheden radioactief beton over waar nog steeds geen goede oplossing voor is.
Nog even afgezien van dat een ramp in een kerncentrale in een klein land als Nederland, het einde van Nederland zou betekenen.

Ik ben niet per se tegen kernenergie maar de discussie moet wel een stuk genuanceerder gevoerd worden dan die nu gevoerd wordt.
Zo’n risico moet je nooit willen lopen in mijn ogen. ‘Ja maar de kans is heeel klein’. Vertel dat
Maar in Tsjernobyl en Fukushima
Hallo
  zondag 4 april 2021 @ 08:30:09 #22
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_198843917
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 08:24 schreef Sebbeszweet het volgende:

[..]

Zo’n risico moet je nooit willen lopen in mijn ogen. ‘Ja maar de kans is heeel klein’. Vertel dat
Maar in Tsjernobyl en Fukushima
Eens. Vroeger was ik nog wel voor kernenergie. Tsjernobyl was voor mijn tijd, ik had geen idee. Na Fukushima is het me wel duidelijk. Géén kernenergie aub.
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
  zondag 4 april 2021 @ 08:35:58 #23
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_198843959
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 08:24 schreef Sebbeszweet het volgende:

Zo’n risico moet je nooit willen lopen in mijn ogen. ‘Ja maar de kans is heeel klein’. Vertel dat
Maar in Tsjernobyl en Fukushima
Chernobyl was natuurlijk een grote Russische pauperbende, totaal niet te vergelijken met westerse kernreactoren.

En Fukushima kwam door een zeebeving/tsunami en er is wel 1 dode gevallen vanwege die centrale... De overige 16.000 doden door de tsunami zelf zijn niet interessant natuurlijk, nee kernenergie is gevaarlijk!
  zondag 4 april 2021 @ 08:42:57 #24
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_198844016
quote:
19s.gif Op zondag 4 april 2021 08:30 schreef Notorious_Roy het volgende:

Eens. Vroeger was ik nog wel voor kernenergie. Tsjernobyl was voor mijn tijd, ik had geen idee. Na Fukushima is het me wel duidelijk. Géén kernenergie aub.
Tsja, Fukushima wordt ook altijd als kernramp dit dat alles betiteld in het nieuws met wel 16.000 doden... Als je de gemiddelde Nederlander vraagt wat er in Fukushima gebeurd is zul je voor 90% gok ik ook zo'n soort antwoord krijgen. Hooguit 10% zal zeggen zeebeving/tsunami...

Zo werkt propaganda.
pi_198844163
Kernenergie is wat mij betreft prima, maar een moratorium op zonne- en windenergie, zoals iemand bepleit die aangehaald wordt in de OP, slaat ook weer nergens op.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')