quote:Gebruik de search eens, zijn genoeg topics m.b.t. dit soort issues.
Op zondag 26 januari 2003 19:51 schreef MRS het volgende:
Ik heb het ernstige vermoeden dat een collega erover denkt zelfmoord t plegen. Ik heb hier al melding van gemaakt bij m'n baas, die probeert nu wat te regelen via z'n ouders. Maar, ik ben nog steeds erg bang dat hij dit zal doen. Maar, nu is mijn vraag, wat moet je in zo'n geval doen? 112 bellen, uiteraard, maar wat verder?
Ik denk dat je al gedaan hebt wat je kon. Bespreek het anders met je baas als je vermoeden groeit (als je denkt: nu kan het wel eens gaan gebeuren).
quote:Je weet amper wat van het hele verhaal af, je weet niet eens hoe de topicstarter aan dat vermoeden komt.
Op zondag 26 januari 2003 19:55 schreef Fatality het volgende:
aandacht trekkerij is het....
Misschien moet je eens met hem/haar gaan praten?
- armen strak afbinden
- wonden strak afdekken
- 112 waarschuwen
- zorgen dat het slachtoffer niet het verband er weer afhaalt.
kortom: bloedverlies zoveel mogelijk voorkomen.
[Dit bericht is gewijzigd door Breuls op 26-01-2003 20:22]
quote:Kan jij nooit serieus reageren in topics ofzo
Op zondag 26 januari 2003 19:59 schreef Pringle het volgende:
pik zijn schaar van zijn buro.
zeker in dit soort topics kan je tog wel n beetje normaal reageren.
quote:Ach, er is vervangend personeel zat vandaag de dag....
Op zondag 26 januari 2003 19:51 schreef MRS het volgende:
Ik heb het ernstige vermoeden dat een collega erover denkt zelfmoord t plegen. Ik heb hier al melding van gemaakt bij m'n baas, die probeert nu wat te regelen via z'n ouders. Maar, ik ben nog steeds erg bang dat hij dit zal doen. Maar, nu is mijn vraag, wat moet je in zo'n geval doen? 112 bellen, uiteraard, maar wat verder?
quote:Als de persoon dood wil dan was hij wel uit het raam gesprongen of zich opgehangen.
Op zondag 26 januari 2003 19:58 schreef Angeles het volgende:[..]
Je weet amper wat van het hele verhaal af, je weet niet eens hoe de topicstarter aan dat vermoeden komt.
Laatst stonden wel ergens cijfers van het aantal doden aan de hand van pols doorsnijden, en dat was naar verhouding laag, als ik me niet vergis.
Maargoed, ik kan het fout hebben en is dit wel een ernstig geval... praten is dan één van de weinige oplossingen
quote:dit was serieus.
Op zondag 26 januari 2003 20:10 schreef Mitchell het volgende:[..]
Kan jij nooit serieus reageren in topics ofzo
zeker in dit soort topics kan je tog wel n beetje normaal reageren.
quote:Ik zou eerder denken aan hulp bieden. Met 'm gaan praten, of (bedrijfs)psycholoog of hulpverlener erbij halen.. iets waarmee hij echt geholpen wordt.
Op zondag 26 januari 2003 20:14 schreef Pringle het volgende:[..]
dit was serieus.
met een schaar kan je immers je polsen doorsnijden. Dus dan kan je beter scherpe dingen van zijn buro pikken.!!
quote:Jah je kan ook zelmoord plege met een glas water
Op zondag 26 januari 2003 20:14 schreef Pringle het volgende:[..]
dit was serieus.
met een schaar kan je immers je polsen doorsnijden. Dus dan kan je beter scherpe dingen van zijn buro pikken.!!
quote:Is er wat aan de hand met dat water dan?
Op zondag 26 januari 2003 20:23 schreef Mitchell het volgende:[..]
Jah je kan ook zelmoord plege met een glas water
quote:Vrijheid van meningsuiting is in dit land ja, maar je zit hier op een site die je de mogelijkheid geeft veel te zeggen maar niet alles. lijkt mij.
Op zondag 26 januari 2003 20:19 schreef seriewoordenaar het volgende:
'gewoon laten doen' was ook niet leuk bedoeld, maar echt gemeend. Ooit al es van een spartaanse houding gehoord? Hoezo vrijheid van meningsuiting?
En in dit geval lijkt het me gewoon een beetje respect hebben voor je medemens. Als iedereen elkaar maar liet doen wat ie wou doen dan zou dat niet echt een leuke wereld zijn. zelfmoord is niet leuk voor die iemands naasten.
Waarom ik dit vermoeden heb? Hij probeerde dit al eerder, hij heeft aan mij en een paar anderen al verteld dat hij hier over nadacht, en, zoals ik al in een ander topic zei, ik zie dingen soms vantevoren gebeuren.
Ik ga morgen met m'n andere baas praten. Hem er vanaf proberen te praten gaat niet lukken ben ik bang, maar wil wel proberen of ik het fysiek kan voorkomen. En daarom vraag ik ook, wat te doen als iemand zoiets doet.
quote:Hoef nie maar je kan jezelf erin verzuipe
Op zondag 26 januari 2003 20:25 schreef Fatality het volgende:[..]
Is er wat aan de hand met dat water dan?
quote:Wat is ookalweer dat ene met glas?
Op zondag 26 januari 2003 20:25 schreef Fatality het volgende:[..]
Is er wat aan de hand met dat water dan?
Hint: *kling*
quote:Zelfmoord is nog minder leuk voor de persoon die het doormaakt en daar kan ondergetekende ook van meespreken. De spartaanse houding komt niet uit de lucht vallen.
Op zondag 26 januari 2003 20:25 schreef Hermez het volgende:[..]
Vrijheid van meningsuiting is in dit land ja, maar je zit hier op een site die je de mogelijkheid geeft veel te zeggen maar niet alles. lijkt mij.
En in dit geval lijkt het me gewoon een beetje respect hebben voor je medemens. Als iedereen elkaar maar liet doen wat ie wou doen dan zou dat niet echt een leuke wereld zijn. zelfmoord is niet leuk voor die iemands naasten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |