abonnement Unibet Coolblue
pi_198828557
Met wetenschappelijke onderbouwing




_O-
Dacht eerst dat het een 1 april grap was maar de griep is daadwerkelijk verdwenen.

Welterusten
pi_198828586
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 00:50 schreef PSVCL het volgende:
Met wetenschappelijke onderbouwing


[ link | afbeelding ]

_O-
Dacht eerst dat het een 1 april grap was maar de griep is daadwerkelijk verdwenen.

Welterusten
Tja... Je zou bijna denken dat er overal maatregelen ingesteld zijn die de verspreiding van een virus dat zich via lucht en sociale contacten verspreid, zou moeten inperken
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_198828611
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 00:53 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Tja... Je zou bijna denken dat er overal maatregelen ingesteld zijn die de verspreiding van een virus dat zich via lucht en sociale contacten verspreid, zou moeten inperken
Waarom heeft het dan geen effect op de coronabesmettingen? Dat zijn er nog steeds 6k+ per dag.
pi_198828667
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 00:53 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Tja... Je zou bijna denken dat er overal maatregelen ingesteld zijn die de verspreiding van een virus dat zich via lucht en sociale contacten verspreid, zou moeten inperken
The lies we tell ourselves..
pi_198828748
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 00:55 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Waarom heeft het dan geen effect op de coronabesmettingen? Dat zijn er nog steeds 6k+ per dag.
Geen effect? Ben je echt zo wereldvreemd. Als we dezelfde maatregelen zouden nemen als tijdens de griepgolven de afgelopen tien jaar, eigenlijk geen maatregelen dus, zouden er natuurlijk nog véél meer besmettingen zijn.

De maatregelen zijn zó effectief dat het influenza gewoon geen kans geeft. Corona is besmettelijker en daardoor blijven daar ondanks de maatregelen toch gevallen van opduiken.

[ Bericht 4% gewijzigd door AlwaysHappy op 04-04-2021 16:38:15 ]
  † In Memoriam † zaterdag 3 april 2021 @ 01:22:54 #6
88815 The_Emotion
98.3
pi_198828796
De griep is natuurlijk bewust verzwakt, zodat we geen weerstand meer opbouwen en gaan we alsnog dood aan een griepje als influenza sterker terugkomt.
Een klap in het gezicht voor de 'het-is-maar-een-griepje-roepers'
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_198828931
twitter


https://twitter.com/dominicfrisby/status/1377672455574159361?s=21


Vooralsnog geen fatsoenlijke verklaring .. alleen maar gespeculeer en aannames zonder wetenschappelijke onderbouwing.

[ Bericht 16% gewijzigd door AlwaysHappy op 04-04-2021 16:38:42 ]
pi_198828941
De maskers werken niet eens en niemand houdt zich aan de 1.5 meter.
pi_198828977
Dit is letterlijk de 100e keer dat je hetzelfde vraagt en elke keer word je weer kansloos op je plek gezet, en toch besluit je telkens weer opnieuw je enorme gebrek aan intellect tentoon te stellen.

[ Bericht 8% gewijzigd door AlwaysHappy op 04-04-2021 16:39:24 ]
pi_198829332
_O- _O- _O-
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 3 april 2021 @ 06:45:47 #11
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198829347
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 00:55 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Waarom heeft het dan geen effect op de coronabesmettingen? Dat zijn er nog steeds 6k+ per dag.
Omdat het corona virus besmettelijker is dan het influenza virus.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  zaterdag 3 april 2021 @ 07:06:57 #12
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_198829410
Griep is niet weg. Toevallig is een bekende van me vorige week met griep gediagnosticeerd.
Overigens gaat COVID ook flink rond in die groep. Ze houden namelijk te weinig afstand en dragen geen mondkapjes.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
pi_198830787
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 00:55 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Waarom heeft het dan geen effect op de coronabesmettingen? Dat zijn er nog steeds 6k+ per dag.
Omdat het corona virus een véél grotere R0-waarde heeft.
Het basisreproduktiegetal R0 geeft aan hoeveel anderen zonder maatregelen besmet worden door een besmet persoon.

Bij corona ligt dat tussen de 3 en 3.9.
Bij influenza tussen de 1,4 en 1,9

Maatregelen zijn eigenlijk nooit 100% effectief... Maar dat hoeft ook niet.
Als je de verspreiding van een besmettelijke ziekte met 50% kunt verlangsamen komt bij griep het effectieve reproduktiegetal _onder_ de 1... 1 besmet persoon zal dan nog hooguit 1, maar vermoedelijk minder anderen besmetten, en de verspreiding stopt.

Bij corona betekent dit een Reff van misschien iets boven de 1...
Dat betekent nog altijd een potentiële groei van besmettingen, maar duidelijk langzamer.


Het uitblijven van een merkbare influenza verspreiding bewijst dat afstandsmaatregelen en terugbrengen van mobiliteit en sociale contacten of massa-events zeer veel invloed heeft.
Iets dat overigens ook de grootste klagers zelf eveneens bekrachtigen; nl. dat hun sociale leven zo sterk verminderd is, iets dat iedereen nu merkt.

Dat heeft een enorm dempende invloed ook op de verspreiding van - alle- virussen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_198830852
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 07:06 schreef Tinkepink het volgende:
Griep is niet weg. Toevallig is een bekende van me vorige week met griep gediagnosticeerd.
Overigens gaat COVID ook flink rond in die groep. Ze houden namelijk te weinig afstand en dragen geen mondkapjes.
Dat is ook verder geen streven van deze maatregelen, hooguit een bijkomstigheid.

Niet eens een erg positieve..
De verwachting is dat als de maatregelen weer sterk teruggenomen zullen worden, er tijdens het volgende griepseizoen een vermoedelijk relatief zware griep-epidemie zal optreden, die mogelijk ook zwaarder zal zijn dan die van 2017-2018 en 2009, toen er al capaciteits-knelpunten in de zorg ontstonden.
(waarbij het grootste probleem personeelscapaciteiten zijn, aangezien dan ook het ziekteverzuim onder zorgpersoneel enorm stijgt... Iets dat in 2018 al leidde tot een RIVM onderzoek naar het mogelijk verplichten van maskers in de zorg bij griep-epidemieën, wat toen echter wegens de kosten afgeraden werd)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_198830932
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 00:55 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Waarom heeft het dan geen effect op de coronabesmettingen? Dat zijn er nog steeds 6k+ per dag.
Wie zegt dat het geen effect heeft? Weet jij wat de cijfers zouden doen wanneer er geen maatregelen zouden zijn?
pi_198831008
Jullie houden alleen maar jezelf voor de gek joh

Van ‘100 naar 0’ toewijzen aan het dragen van waardeloze maskers en 1.5 meter die door niemand wordt nageleefd
pi_198831068
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 10:34 schreef PSVCL het volgende:
Jullie houden alleen maar jezelf voor de gek joh

Van ‘100 naar 0’ toewijzen aan het dragen van waardeloze maskers en 1.5 meter die door niemand wordt nageleefd
En ongeveer 95 andere maatregelen die je voor je eigen voordeel maar even achterwege laat uiteraard.
pi_198831126
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 10:34 schreef PSVCL het volgende:
Jullie houden alleen maar jezelf voor de gek joh

Van ‘100 naar 0’ toewijzen aan het dragen van waardeloze maskers en 1.5 meter die door niemand wordt nageleefd
Misschien moet jij eerst maar eens beginnn met die wetenschappelijke onderbouwingen.

Hier in mijm dorp zie ik dat mensen absoluut hun best doen die maatregelen te respecteren. Of loopt bij jou iedereen om 12 uur 's nachts van kroeg naar kroeg?
-nee-
pi_198832122
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 10:34 schreef PSVCL het volgende:
Jullie houden alleen maar jezelf voor de gek joh

Van ‘100 naar 0’ toewijzen aan het dragen van waardeloze maskers en 1.5 meter die door niemand wordt nageleefd
Ik krijg eerder de indruk dat je een vraag stelde en het meest aannemelijke antwoord erop jou niet bevalt...

En dat je dat dan opeens 'leugens' gaat noemen.

Punt echter is dat wat je verder ook roept, of voor jezelf als jouw mening wilt hooghouden en daaraan hardnekkig vasthoud..
.. Dat an sich niks veranderd aan de Realiteit waarin wij allen leven.


Die Realiteit waarin zowel jij als ik leef is gelijk, los ervan dat we kennelijk een andere mening hebben over de realiteit die jij als 'leugen' wil afdoen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_198832930
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 11:54 schreef RM-rf het volgende:

[..]

Ik krijg eerder de indruk dat je een vraag stelde en het meest aannemelijke antwoord erop jou niet bevalt...

En dat je dat dan opeens 'leugens' gaat noemen.

Punt echter is dat wat je verder ook roept, of voor jezelf als jouw mening wilt hooghouden en daaraan hardnekkig vasthoud..
.. Dat an sich niks veranderd aan de Realiteit waarin wij allen leven.

Die Realiteit waarin zowel jij als ik leef is gelijk, los ervan dat we kennelijk een andere mening hebben over de realiteit die jij als 'leugen' wil afdoen.
Ik ben ervan overtuigd dat die de grootste scam ooit is dus mij hoef je niet proberen te overtuigen.
Heb dit geopend om mensen aan het denken te zetten, althans,.. een poging tot
pi_198832990
Covid-19 is gewoon de populairste griep vd laatste 1,5 jaar.
Vakman pur sang
pi_198833007
Maar goed misschien een bijkomend voordeel dat hierdoor veel influenza wordt vervangen door coronalike virussen. Je schiet er niet veel mee op.
Vakman pur sang
pi_198833245
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 12:56 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Ik ben ervan overtuigd dat die de grootste scam ooit is dus mij hoef je niet proberen te overtuigen.
Heb dit geopend om mensen aan het denken te zetten, althans,.. een poging tot
Wat is de scam dan precies?
-nee-
pi_198840545
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 april 2021 13:23 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Wat is de scam dan precies?
:D

twitter
  zaterdag 3 april 2021 @ 22:54:22 #25
153313 Orwell
aka Huig Molenaar
pi_198841167
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 april 2021 13:23 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Wat is de scam dan precies?
Epic...!
Huig
pi_198841213
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 00:55 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Waarom heeft het dan geen effect op de coronabesmettingen? Dat zijn er nog steeds 6k+ per dag.
Omdat corona besmettelijker is dan de griep.
pi_198841344
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 22:57 schreef Gehrman het volgende:

[..]

Omdat corona besmettelijker is dan de griep.
Wie zegt dat?
Vakman pur sang
pi_198843596
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:04 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Wie zegt dat?
De wetenschap.
pi_198843599
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 22:22 schreef PSVCL het volgende:

[..]

:D

[ twitter ]
Wat is het verdienmodel dan precies?

Apple verdiende Q4 van 2020 $111 miljard - pure winst.

Als "Big Pharma" de gehele wereld jaarlijks zou vaccineren, alle 8 miljard, zouden ze gezamenlijk misschien $40 miljard per jaar verdienen, ofwel $10 miljard per kwartaal - Pfizer, AstraZeneca, iedereen bij elkaar.

Jij denkt dat er een wereldwijd gecoordineerd complot is om 10% van een tech-bedrijf te verdienen? :')

Om nog maar te zwijgen over het geld wat ze mislopen door de rest van de zorg in de wacht te zetten.

Denk eens na man, er zit een kronkel in je kop.
pi_198846176
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 06:21 schreef illusions het volgende:

[..]

Wat is het verdienmodel dan precies?

Apple verdiende Q4 van 2020 $111 miljard - pure winst.

Als "Big Pharma" de gehele wereld jaarlijks zou vaccineren, alle 8 miljard, zouden ze gezamenlijk misschien $40 miljard per jaar verdienen, ofwel $10 miljard per kwartaal - Pfizer, AstraZeneca, iedereen bij elkaar.

Jij denkt dat er een wereldwijd gecoordineerd complot is om 10% van een tech-bedrijf te verdienen? :')

Om nog maar te zwijgen over het geld wat ze mislopen door de rest van de zorg in de wacht te zetten.

Denk eens na man, er zit een kronkel in je kop.
Was je dronken?
Heb het nergens over vaccines gehad of de zorg gehad
pi_198846250
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 06:15 schreef illusions het volgende:

[..]

De wetenschap.
In dienst van de overheid

'Scientist have discovered that people will believe anything when you claim scientists have discovered it'
pi_198846763
Je hebt gelijk. Ik ben overtuigd, we trappen er allemaal keihard in en ik loop al een jaar in beschermende pakken rond op m'n werk gewoon voor de show.
pi_198846770
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 12:00 schreef Document1 het volgende:
Je hebt gelijk. Ik ben overtuigd, we trappen er allemaal keihard in en ik loop al een jaar in beschermende pakken rond op m'n werk gewoon voor de show.
Mooi
pi_198846779
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 11:29 schreef PSVCL het volgende:

[..]

In dienst van de overheid

'Scientist have discovered that people will believe anything when you claim scientists have discovered it'
Wie moet je dan nog geloven?
pi_198846959
quote:
11s.gif Op zondag 4 april 2021 12:01 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Wie moet je dan nog geloven?
Youtube en Facebook natuurlijk!
pi_198847014
Social media doen we niet aan _O_

Je moet geloven wat je wil :)
  zondag 4 april 2021 @ 12:17:51 #37
33189 RM-rf
1/998001
pi_198847056
Wat een knul ben je ook:

Vraag: geef me wetenschappelijk bewijs hiervoor!

Antwoord: een sluitende en logische uitleg van de bestaande wetenschappelijke theses.


Reactie: wetenschap kun je niet vertrouwen!


Vraag dan ook niet om een wetenschappelijke uitleg, als je liever in middeleeuws bijgeloof wil blijven geloven
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_198847092
Gevalletje, ik neem alleen het nieuws en bewijs op dat in mijn straatje past.

De rest negeer ik.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_198847436
Wat een woede en ad hominems in dit topic
En dat vanwege een simpele vraag waar we nog steeds geen fatsoenlijk antwoord op hebben gekregen.

Misschien kan @miss_sly even ingrijpen 😘


Ontopic: over een week of 2 eindigt het griepseizoen en zullen de “Corona”besmettingen wel weer dalen, om vanaf september weer van voorafaan te beginnen :)


Fijn Pasen voor degene die het vieren, ben weer pleite hier
  Moderator zondag 4 april 2021 @ 12:45:21 #40
5428 crew  miss_sly
pi_198847491
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 12:42 schreef PSVCL het volgende:
Wat een woede en ad hominems in dit topic
En dat vanwege een simpele vraag waar we nog steeds geen fatsoenlijk antwoord op hebben gekregen.

Misschien kan @:miss_sly even ingrijpen 😘


Ontopic: over een week of 2 eindigt het griepseizoen en zullen de “Corona”besmettingen wel weer dalen, om vanaf september weer van voorafaan te beginnen :)


Fijn Pasen voor degene die het vieren, ben weer pleite hier
Dit is niet mijn forum om te modden. Als je een TR zet, kan de mod van BNW er naar kijken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_198848387
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 12:42 schreef PSVCL het volgende:
Wat een woede en ad hominems in dit topic
En dat vanwege een simpele vraag waar we nog steeds geen fatsoenlijk antwoord op hebben gekregen.

Misschien kan @:miss_sly even ingrijpen 😘


Ontopic: over een week of 2 eindigt het griepseizoen en zullen de “Corona”besmettingen wel weer dalen, om vanaf september weer van voorafaan te beginnen :)


Fijn Pasen voor degene die het vieren, ben weer pleite hier
Het probleem zit hem in het feit dat jij voornamelijk wil horen wat bij je gevoel past.

Al het andere neem je niet serieus.
Dat heeft niks met woede te maken.
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
pi_198848784
Ik vind dat snelle vluchten uit het topic altijd zo schattig. Normaal is hij een echokamer gewend maar dat gaat niet dus gaat hij maar snel weer terug naar de jaknikkers 8-)
Conscience do cost.
pi_198848896
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 22:22 schreef PSVCL het volgende:

[..]

:D

[ twitter ]
Ik begrijp je reactie niet! Kan je me uitleggen wat de scam inhoudt?
-nee-
pi_198849629
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 11:29 schreef PSVCL het volgende:

[..]

In dienst van de overheid

'Scientist have discovered that people will believe anything when you claim scientists have discovered it'
Die gevatte oneliner invalideert niet ineens alle wetenschap ofzo hè? :') :') :')
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 11:25 schreef PSVCL het volgende:

[..]

Was je dronken?
Heb het nergens over vaccines gehad of de zorg gehad
Nu niet nee, maar wat is het verdienmodel dan?

Jouw theorietjes zijn zo kansloos simpel, dat je hier niet eens een antwoord op hebt. :')
pi_198849660
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 12:42 schreef PSVCL het volgende:
Wat een woede en ad hominems in dit topic
En dat vanwege een simpele vraag waar we nog steeds geen fatsoenlijk antwoord op hebben gekregen.
Dat JIJ het niet snapt, betekent niet dat het onfatsoenlijk is. :D :D
pi_198849923
TS is in dienst van het Kremlin om hier fake news te verspreiden.

[ Bericht % gewijzigd door AlwaysHappy op 04-04-2021 16:42:18 ]
  zondag 4 april 2021 @ 16:43:25 #47
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_198851656
Hou het hier een beetje vriendelijk beide kanten op; je hoeft het niet met elkaar eens te zijn ;)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_198916652


[ Bericht 100% gewijzigd door Amfoor_ op 08-04-2021 15:37:46 ]
pi_198916679
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 01:16 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Geen effect? Ben je echt zo wereldvreemd. Als we dezelfde maatregelen zouden nemen als tijdens de griepgolven de afgelopen tien jaar, eigenlijk geen maatregelen dus, zouden er natuurlijk nog véél meer besmettingen zijn.

De maatregelen zijn zó effectief dat het influenza gewoon geen kans geeft. Corona is besmettelijker en daardoor blijven daar ondanks de maatregelen toch gevallen van opduiken.
Ga je nog op onderstaande posts reageren (uit een andere topic), of blijf je wegvluchten als het te heet wordt onder je voeten, om vervolgens in andere topics (zoals deze) te verschijnen en dezelfde mantra te herhalen:

quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 14:15 schreef Straatlantaarn het volgende:

[..]

[..]

[..]

Kan iemand van jullie mij uitleggen, waarom de griep verdwenen is dankzij de maatregelen, maar ondanks diezelfde maatregelen het aantal coronabesmettingen torenhoog is gestegen?
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 15:18 schreef Straatlantaarn het volgende:

[..]

[ Hamzoef: Ja, Corona verspreid zich makkelijker dan griep. Niets voor niets leidt het wereldwijd tot problemen hè. ]

[..]

Op het RIVM en GGD-site lees ik dat je beide virussen op dezelfde wijze kan oplopen (druppels, spuug, snot, slijm, hoesten, niezen, enz.), én te voorkomen zijn door dezelfde hygiëne maatregelen: zoals afstand houden, handen wassen, enz.
Dus de maatregelen zouden (ongeveer) dezelfde effect moeten hebben. Echter is de griep compleet 'verdwenen', maar in dezelfde periode is het aantal covid-19 besmettingen torenhoog omhoog geschoten.

???

... Ik vind dit niet logisch. Of is er een user die het beter kan uitleggen?
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 19:37 schreef Straatlantaarn het volgende:

[..]

Ik vind dat niet. Je zegt dat het reproductiegetal "veel" hoger ligt. Ik lees dat dat van griep tussen 1,5 - 3 ligt, en dat dat van covid-19 tussen 2 - 4 ligt (ter vergelijking: dat van mazelen ligt tussen 15 en 20). Maar in beide gevallen voorkom je juist besmetting door de maatregelen, echter de griep is niet alleen gedaald, of enorm gedaald, maar 'verdwenen', terwijl het aantal covid-19 besmettingen letterlijk omhoog is geschoten. Hoe kan dat? De besmettingsgraad kan dit niet verklaren.
quote:
0s.gif Op zaterdag 6 maart 2021 20:24 schreef Straatlantaarn het volgende:

[..]

De besmettingsgraad is niet veel groter, en zoals ik eerder zei: besmetting vind op dezelfde wijze plaats, de maatregelen zouden ongeveer hetzelfde effect moeten hebben, het kan niet verklaren waarom in dezelfde periode dat de griep 'verdween' ("dankzij" de maatregelen), het aantal covid-19 besmettingen juist als een raket omhoog schoot.
pi_198919660
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 15:35 schreef Amfoor_ het volgende:

[..]

Ga je nog op onderstaande posts reageren (uit een andere topic), of blijf je wegvluchten als het te heet wordt onder je voeten, om vervolgens in andere topics (zoals deze) te verschijnen en dezelfde mantra te herhalen:
[..]


[..]


[..]


[..]

Is al uitgebreid toegelicht, maar blijkbaar aan dovemansoren gericht.
Ik had over het hoofd gezien dat dit in BNW stond. Daar is niets te gek, maar heb ik niets te zoeken. Ik houd het liever serieus.
pi_198922113
quote:
0s.gif Op donderdag 8 april 2021 19:13 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Is al uitgebreid toegelicht, maar blijkbaar aan dovemansoren gericht.
Ik had over het hoofd gezien dat dit in BNW stond. Daar is niets te gek, maar heb ik niets te zoeken. Ik houd het liever serieus.
Toegelicht is het niet, laat staan "uitgebreid". Je houdt jezelf voor de gek. Bij de tweede post van die user hield jij het al voor gezien. En bij iedere andere post van hem moest een andere user het overnemen die dan alleen dezelfde mantra herhaalde, zonder goed antwoord te geven op wat hij terecht vraagt en (vast)stelt. ... Ik ben liever doof dan blind. Je geeft hier ook weer geen antwoord op de posts, maar vlucht zoals gewoonlijk weer weg.
pi_198922820
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 april 2021 00:50 schreef PSVCL het volgende:
Met wetenschappelijke onderbouwing

[ link | afbeelding ]

_O-
Dacht eerst dat het een 1 april grap was maar de griep is daadwerkelijk verdwenen.

Welterusten
Het gros van het volk kan je altijd alles wijs maken, zelfs gruweldaden laten plegen (zoals in oorlogen), dmv informatieoorlog: desinformatie, propaganda en censuur. Alle drie zaken hebben we gezien in deze corona kwestie.
pi_198922971
Ik merk een tendens in de cognitieve dissonantie in dit topic
pi_199177064
quote:
5s.gif Op zaterdag 3 april 2021 13:23 schreef Marsenal het volgende:

[..]

Wat is de scam dan precies?
Een theorie is dat alles kapot moet zodat ze opnieuw kunnen opbouwen (great reset).

En als big tech, big farma en big government samen dit nieuwe normaal dirigeren, dan blijven ze voorlopig nog wel de machtigste in de wereld.
People assume too much.
pi_202144893
Opnieuw spoorloos :'(
pi_202144958
Als de griep verdwenen is waarom nemen mensen dan nog griepvaccins? Het zetten van die prikken veroorzaakt ook weer onnodige kosten en druk op de zorg
"An idiot admires complexity, while a genius appreciates simplicity" - Terry A. Davis
pi_202144989
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 november 2021 18:02 schreef KroketBroodje het volgende:
Als de griep verdwenen is waarom nemen mensen dan nog griepvaccins? Het zetten van die prikken veroorzaakt ook weer onnodige kosten en druk op de zorg
Dat is de bedoeling
  vrijdag 12 november 2021 @ 22:22:00 #59
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_202151016
Ja.
Er staat nog een vraag voor u open!!
pi_202200234
voor mensen die eerder weinig serieusheid en teveel sensatiezucht verwachten bij de britse tabloid Daily Mail, die graag dingen overdrijft en enkel wil 'lokken' met sensatie-koppen...

hier een beter, veel genuanceerder wetenschappelijk onderbouwt artikel op Nature.com
Influenza lineage extinction during the COVID-19 pandemic?

conclusie: Ja, het is zeker mogelijk dat bepaalde Influenza-varianten (waarvan zowel Influenza-A als Influenza-B varioanten rondgaan) kunnen uitsterven door de huidige aandurende contact-beperkingen.
In één specifiek geval, de B/Yamagata-variant lijkt idd sinds april 2020 bijna geheel verdwenen te zijn en het _kan_ zijn dat die inderdaad niet meer terug zou komen, al zijn er geisoleerde meldingen (in 2021 31 meldingen van deze variant)

Dit heeft zeker ook bv gevolgen voor de jaarlijkse griepprik, die ieder jaar ontwikkeld wordt op basis van de rondgaande varianten, en welke vermoedelijk sterker aangepast moet worden als de variatie hierbinnen sterk zal gaan verschillen van voorgaande jaren.

maar het idee dat Influenza, of andere luchtweginfectieziektes (endero-virussen, rhinovirussen, RS-virussen, Adenovirussen en Bocavirussen, zelfs de vier al langer bestaande humane coronavirussen (Hcov-NL63, OC43, HKU1 en N229E) ) geheel verdwijnen is erg onwaarschijnlijk en mogelijk zelfs onwenselijk.
De kans id an enkel groter dat er nieuwe en mogelijk gevaarlijkere varianten bijkomen en de bestaande immuniteit niet voldoet.
Een ander risico kan mogelijk het negatieve effect opleveren van een te 'weinig' belast immuunsysteem zijn, telkens weer blijkt dat het menselijk immuunsysteem er ook op gericht is regelmatig 'uitgedaaagd' te worden.... gebeurt dat te weinig kunnen juist bepaalde aandoeningen ontstaan die gebaseerd lijken te zijn op een 'over-activiteit' van imuuncellen, de opkomst bepaalde allergieen en chronische astmatische aandoeningen is vermoedelijk hierin iig deels verklaarbaar (zie bv. https://www.researchgate.(...)nd_Allergic_Rhinitis )

Uiteindelijk zie je al dat de contactbeperkingen nu een enorm stuk minder zijn dan in maart/april 2020... simpelweg omdat mensen niet langdurig zich daaraan kunnen of willen houden...
en dit leidt al sterk tot een terugkeer van de oude virussen, soms zelfs tijdelijk met een sterker effect, zoals deze zomer merkbaar was toen een epidemie van het RS-virus optrad in de zomer bij jonge kinderen die enige tijd substantieel minder contact met andere kinderen gehad hebben en dat nu 'inhaalden')

Overigens maakt dat ook duidelijk dat men niet eindeloos kan doorgaan met het terug invoeren van contact-beperkingen:
Niet alleen blijkt dat telkens minder effectief omdat minder mensen zich eraan houden, op de lange termijn is dat voor de bredere immuniteit ongnstig..

Contactbeperkingen om een epidemie te bestrijden blijkt indien de bevolking zeer gemotiveerd is zich eraan te houden tijdelijk een enorm goed wapen, maar enkel op de korte en hooguit middellange termijn van 6 maanden.
daarna daalt de werkzaamheid duidelijk en met de huidige wetenschappelijke kennis is het dan beter om de onbtrekende immuniteit aan te vullen met vaccinatie, wat dan een veel efffectiever middel blijkt de druk op de gezondheidszorg te dempen

[ Bericht 6% gewijzigd door RM-rf op 16-11-2021 12:32:59 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_202200380
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 november 2021 12:27 schreef RM-rf het volgende:
voor mensen die eerder weinig serieusheid en teveel sensatiezucht verwachten bij de britse tabloid Daily Mail, die graag dingen overdrijft en enkel wil 'lokken' met sensatie-koppen...

hier een beter, veel genuanceerder wetenschappelijk onderbouwt artikel op Nature.com
Influenza lineage extinction during the COVID-19 pandemic?

conclusie: Ja, het is zeker mogelijk dat bepaalde Influenza-varianten (waarvan zowel Influenza-A als Influenza-B varioanten rondgaan) kunnen uitsterven door de huidige aandurende contact-beperkingen.
In één specifiek geval, de B/Yamagata-variant lijkt idd sinds april 2020 bijna geheel verdwenen te zijn en het _kan_ zijn dat die inderdaad niet meer terug zou komen, al zijn er geisoleerde meldingen (in 2021 31 meldingen van deze variant)

Dit heeft zeker ook bv gevolgen voor de jaarlijkse griepprik, die ieder jaar ontwikkeld wordt op basis van de rondgaande varianten, en welke vermoedelijk sterker aangepast moet worden als de variatie hierbinnen sterk zal gaan verschillen van voorgaande jaren.

maar het idee dat Influenza, of andere luchtweginfectieziektes (endero-virussen, rhinovirussen, RS-virussen, Adenovirussen en Bocavirussen, zelfs de vier al langer bestaande humane coronavirussen (Hcov-NL63, OC43, HKU1 en N229E) ) geheel verdwijnen is erg onwaarschijnlijk en mogelijk zelfs onwenselijk.
De kans id an enkel groter dat er nieuwe en mogelijk gevaarlijkere varianten bijkomen en de bestaande immuniteit niet voldoet.
Een ander risico kan mogelijk het negatieve effect opleveren van een te 'weinig' belast immuunsysteem zijn, telkens weer blijkt dat het menselijk immuunsysteem er ook op gericht is regelmatig 'uitgedaaagd' te worden.... gebeurt dat te weinig kunnen juist bepaalde aandoeningen ontstaan die gebaseerd lijken te zijn op een 'over-activiteit' van imuuncellen, de opkomst bepaalde allergieen en chronische astmatische aandoeningen is vermoedelijk hierin iig deels verklaarbaar (zie bv. https://www.researchgate.(...)nd_Allergic_Rhinitis )

Uiteindelijk zie je al dat de contactbeperkingen nu een enorm stuk minder zijn dan in maart/april 2020... simpelweg omdat mensen niet langdurig zich daaraan kunnen of willen houden...
en dit leidt al sterk tot een terugkeer van de oude virussen, soms zelfs tijdelijk met een sterker effect, zoals deze zomer merkbaar was toen een epidemie van het RS-virus optrad in de zomer bij jonge kinderen die enige tijd substantieel minder contact met andere kinderen gehad hebben en dat nu 'inhaalden')

Overigens maakt dat ook duidelijk dat men niet eindeloos kan doorgaan met het terug invoeren van contact-beperkingen:
Niet alleen blijkt dat telkens minder effectief omdat minder mensen zich eraan houden, op de lange termijn is dat voor de bredere immuniteit ongnstig..

Contactbeperkingen om een epidemie te bestrijden blijkt indien de bevolking zeer gemotiveerd is zich eraan te houden tijdelijk een enorm goed wapen, maar enkel op de korte en hooguit middellange termijn van 6 maanden.
daarna daalt de werkzaamheid duidelijk en met de huidige wetenschappelijke kennis is het dan beter om de onbtrekende immuniteit aan te vullen met vaccinatie, wat dan een veel efffectiever middel blijkt de druk op de gezondheidszorg te dempen
check de "Affiliations" van dat onderzoek, gewoon propaganda van australische overheid.

makkelijke verklaring, ze rekenen alles als Covid.

zelfs alcohol
https://www.foxnews.com/h(...)d-coronavirus-report
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')