abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_198824230
In een recent opgeleverde standaard nieuwbouw badkamer wil ik een douchecabine plaatsen. Het betreft een volledig betegelde badkamer met doucheputje in de vloer. In plaats van een douchegordijn wil ik een douche cabine.

Het betreft een 90 x 90 cabine maar het afschot in de vloer begint eigenlijk al eerder. De onderkant van de glazen wand is dus niet mooi vlak met de vloer.

Nu dacht ik eerst een douchebak te plaatsen en daarop de cabine te monteren om zodoende een vlakke rand te krijgen waar de glazen cabine mooi op aansluit.

Maar de douchebak zal toch eigenlijk hetzelfde probleem hebben dan? Wil ik deze waterpas zetten zal deze bij de wand hoger staan.

Wat ik dan nog kan bedenken is de douche bak waterpas zetten, en daarna het afschot overtekenen op de douchebak en afzagen met de cirkelzaag.

Zie ik nu iets over het hoofd of niet?
pi_198824760
Je hebt ook wanden zie je vrij van de vloer kunt hangen.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_198825292
Het hele doel van de cabine is juist een waterballet te voorkomen.
  vrijdag 2 april 2021 @ 21:39:07 #4
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198825550
Je hebt ook douchecabines die je direct op de vloer kan zetten.
So we just called him Fred
pi_198825645
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 21:25 schreef Glider76 het volgende:
Het hele doel van de cabine is juist een waterballet te voorkomen.
Hoe groot is het verschil dan? Kun je er geen plint langs leggen of een U profiel met de hoogte van het verschil op de grond in dezelfde afwerking als je wand waar deze mooi in past? Dicht kitten klaar.
pi_198826873
Een foto of tekening van de situatie zou helpen. Want ik weet niet precies wat je bedoelt met 'het afschot begint eerder'
pi_198827054
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 22:55 schreef archito het volgende:
Een foto of tekening van de situatie zou helpen. Want ik weet niet precies wat je bedoelt met 'het afschot begint eerder'
Zo gauw even geen foto beschikbaar. Maar ik bedoel dat het afschot naar het doucheputje al eerder begint. Dus zeg maar op 110 van de muur.

Het is dus niet zo dat op de lijn 90 cm alles nog mooi waterpas en vlak is. Daardoor heeft douche cabine aan de onderzijde een kier. Te groot om dit nog fatsoenlijk dicht te kitten.
pi_198827191
De douche cabine betreft een Sealskin Get Wet Comfort.

Deze kan rechtstreeks op de vloer. Maar het is koud glas wat dan op de vloer komt. Er zit geen profiel bij wat de ongelijkheid van de vloer opvangt.

Zelfs geen rubber profieltje. Deze kun vast wel los kopen uiteraard. Maar het is ook niet een heel mooi strak taps toelopende kier.

Ik denk dat een eventueel rubber profiel ook niet echt mooi waterdicht gaat worden.

Een douche bak lost dit wel op. Verder loopt het water dan nog mooier weg en dergelijke.
pi_198829542
Hoeveel afschot zit er in de vloer?
pi_198829597
Kun je niet een (hardstenen) dorpel op de vloer plaatsen welke je wel netjes waterpas stelt? Zet je daar de douchewand op.
pi_198834833
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 23:04 schreef Glider76 het volgende:

[..]

Zo gauw even geen foto beschikbaar. Maar ik bedoel dat het afschot naar het doucheputje al eerder begint. Dus zeg maar op 110 van de muur.

Het is dus niet zo dat op de lijn 90 cm alles nog mooi waterpas en vlak is. Daardoor heeft douche cabine aan de onderzijde een kier. Te groot om dit nog fatsoenlijk dicht te kitten.
Maar ga je dan niet sowieso een stukje afschot buiten de douchecabine zien? Dat lijkt me ook niet heel fraai.
pi_198844187
Normaal gesproken werk je met tegelen een afschot profiel in de vloer om dit op te lossen.

De genoemde optie van een hardstenen dorpel is denk ik de beste. Eventueel op maat gemaakt om het afschot te corrigeren.
  zondag 4 april 2021 @ 11:11:27 #13
486785 Pensioengenieter
Geen vrije tijd meer
pi_198846004
Ik kon mijn douche cabine met stelvoetjes waterpas zetten, de vloer van de cabine heeft dan zelf afschot. Zijkanten dichtmaken met tegelrand en afritten. Maar deze cabine heeft wel een aansluiting op de afvoer en ben jouw moet dat via putje?? Dan zul je altijd een deel natte vloer hebben, ik zou dan voor losse douchewanden gaan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')