abonnement Unibet Coolblue
pi_198864295
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 11:50 schreef Kwaliteitscontroleur het volgende:

[..]

Aha, dus wanneer we alleen nog maar reclame zouden tonen voor gezond voedsel, dan zitten die vetzakken volgens jaar allemaal aan de worteltjes en komkommers :D
Dat stel ik nergens maar het marktaandeel van ongezond voedsel zou wel flink kunnen slinken. Vergelijkbaar met het reclame verbod op rookwaren.

Zie bijvoorbeeld ook onderstaand onderzoek over de invloed van reclames op peuters.

https://www.gezondheidsne(...)oedselkeuze-kinderen
pi_198864719
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 14:00 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Wat ik zo interessant aan deze video vind is dat het laat zien dat overgewicht en obsistas niet alleen een 'eigen schuld dikkie bult' ding is. De indelingen en verdeling van gezonde opties in een stad kan dus al een enorm verschil maken in de consumptiekeus. In Europa is er wel eens aan gedacht om een suikertax in te voeren, wat op verzet stuitte vanwege het afstraffende en betuttelende karakter. In Japan is de consument volledig vrij, maar door de indeling wordt er uiteindelijk voor een relatief gezondere maaltijd gekozen. Europa (en Amerika ook) kan nog best wat leren hiervan.
suikerktax ben ik ook niet voor. maar gewoon veel meer gezonde/lekkere opties in een supermarkt helpt enorm, denk ik. ik eet het meest gezond, en als ik een keer patat haal, is het heerlijk maar voel ik me wel slap en vies daarna. dat soort dingen merk je pas als je het dus maar af en toe doet. net als met alle verslavingen, dioe je het vaak, dan weet je niet meer beter.
pi_198864900
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 19:18 schreef LiselotteJH19 het volgende:
ik kreeg vandaag deze video in mijn recommendations


Ik herken een aantal dingen. Een jeugdvriend van mij zijn ouders kwamen uit de VS. En hij vertelde mij dat daar (bij wijze van spreken) op elke hoek van de straat een fastfoodketen zat. Ook pakken ze de auto ook al moeten ze 200 meter verderop zijn.

Maar wat ik uit de video begrijp is dat het zelfs moeilijk is om gezonde dingen te halen in de supermarkt. Wat dat betreft mogen we blij zijn dat we in NL wonen
Dan heb jij nooit sumoworstelaars gezien.
  maandag 5 april 2021 @ 17:44:49 #29
493139 Kwaliteitscontroleur
Uiteindelijk komt alles goed
pi_198867415
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 14:24 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dat stel ik nergens maar het marktaandeel van ongezond voedsel zou wel flink kunnen slinken. Vergelijkbaar met het reclame verbod op rookwaren.

Zie bijvoorbeeld ook onderstaand onderzoek over de invloed van reclames op peuters.

https://www.gezondheidsne(...)oedselkeuze-kinderen
Dus toen er geen reclame meer werd gemaakt zijn de meeste rokers gestopt?
pi_198867521
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 20:31 schreef Lospedrosa het volgende:

[..]

Japan heeft de minste geestesziektes per 100.000 inwoners en de minste mensen met depressies.
Japan is ook het meest masculiene land ter wereld.

Optelsom: feminisme maakt dik en is dodelijk.

https://www.washingtonpos(...)es-around-the-world/
Minste depressies maar hoogste aantal zelfmoorden en van die gestoorden die jaren hun kamer niet uitkomen? Volgens mij meten ze dat niet goed of zo.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_198997557
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 14:56 schreef pokkerdepok het volgende:

[..]

suikerktax ben ik ook niet voor. maar gewoon veel meer gezonde/lekkere opties in een supermarkt helpt enorm, denk ik. ik eet het meest gezond, en als ik een keer patat haal, is het heerlijk maar voel ik me wel slap en vies daarna. dat soort dingen merk je pas als je het dus maar af en toe doet. net als met alle verslavingen, dioe je het vaak, dan weet je niet meer beter.
Ben best blij dat er ook in Nederland steeds meer gezondere snelle happen in de supermarkt komen te liggen. De Lidl heeft een redelijke keus aan salades en gezonde maaltijden die je in de magnetron kunt doen. Uiteraard is het alsnog niet gezond om iedere dag een magnetronmaaltijd te maken, maar een goed alternatief voor dagen waarop je geen fut hebt om te koken.
pi_199201432
Ze eten minder grote hoeveelheid , en minder calorieën .
pi_199202182
Japanners eten een stuk gezonder dieet dan Amerikanen en minder kcals. Dat helpt. De cultuur is ook anders, dat helpt ook. En mbt geestesziekten, denk dat daar juist minder hulp voor gezocht wordt.

Maar ik moet zeggen dat er in het westen wel een cultuurtje aan het ontstaan is waar je je modieuze depressie en morbide obesitas in combinatie met een letter uit het queer alfabet met een willekeurige haarkleur kunt combineren voor veel ruimte om je ‘mening’ luidruchtig aan anderen op te dringen.
Whatever...
pi_199219760


[ Bericht 100% gewijzigd door Amfoor_ op 30-04-2021 14:57:24 ]
pi_199220016
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 19:31 schreef Doug-Heffernan het volgende:

[..]

nee niet gekeken
in grote steden in Japan kun je ook op bijna iedere hoek van de straat ongezond eten en drinken krijgen
Hou dan ook je smoel gewoon als je niet eens weet waar het over gaat.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  vrijdag 30 april 2021 @ 16:09:32 #36
495961 Brodderlug_Koolvoet
Ooit een bekende drakentemmer
pi_199220529
Het spijt me dat ik even tussendoor kom maar in Abidos zijn de mensen dikker dan in andere plekken in Desertan. De dwerg vroeg zich vaak af hoe dit kwam, maar één ding was duidelijk: er viel meer te halen in Abidos; daarom nam hij de eerste de beste karavaan naar dit oord. Misschien geldt dat ook voor uw land.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')