abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 2 april 2021 @ 18:30:16 #1
432997 Ven1972
Man met humor
pi_198822702
Mijn gedachte is dat leden van de Tweede Kamer, Eerste Kamer en de regering plus premier 2x 4 jaar verkiesbaar mogen zijn voor de verkiezingen. Dan komt er in 4 of 8 jaar veel nieuwe gezichten die kans hebben om kamerlid te worden. Dan waait vaker frisse wind door de Nederlandse politieklandschap.

Wat mij betreft hoeveelheid partijen mogen mee doen aan de verkiezingen moet limiet ingesteld worden, bijvoorbeeld 10-12 partijen per verkiezingen. En kiesraad moest strenger toe te zien om welke partijen volgens de eisen mee mogen doen. Die moeten elke programma van de partij controleren op fatsoen en normen/waarden van de land. Als er een partij met fatische of een partijprogramma die niet aan de grondwet voldoet zoals mensenrechten te negeren of zoiets mag dus niet mee doen aan de verkiezingen. We moeten wel grens trekken aan een normale en fatsoenlijke, nog belangrijk eerlijke verkiezingen. Wat mij betreft gaven wij PVV en. FvD te veel vrijheid om met eigen onfatsoenlijke programma mee te doen aan afgelopen Tweede Kamerverkiezingen.

We moeten goed blijven kritisch kijken naar hoe ver de politieke vrijheid mag gaan in Nederland, maar hoe lang accepteren we dat ze nog van alles mag roepen wat ze graag willen met hun partijprogramma is ook de grote vraag. Hoe serieus moet het zijn dat Wilders en Baudet volgens hun programma minder mensenrechten willen hebben, niet willen aan de artikel 1 van Nederlandse Grondwet houden i.v.m. discriminatie, dat noem ik deze punten wel niet proportioneel/

Mijn conclusie is dat de politiek in Nederland veel te lang doorgeschoten is omdat ze niet alle doelen van de programma kunnen bereiken, maar misschien is het verstandig dat we vrijheid van mening uiten wel met mate moeten ingeperkt worden. Wilders kan hiermee nooit iets uitroepen wat Marokkanen of Turken iets in negatieve zin aandoet. Wat Wilders en Baudet graag willen kan niet in onze beschavende Nederlandse samenleving, want op gegeven moment denk ik dat ze hiermee buitenlanders discrimineren en Nederland alleen voor Nederlanders wil zien gebeuren.

Ook is Nederlandse politiek aan vernieuwing toe,.is ook namelijk de hoogste tijd voor. Naar mijn geweten willen we geen populistische politici zoals Wilders en Baudet nooit meer in de toekomst zien opkomen in Tweede Kamer of de Eerste Kamer. Dat is het voor Nederland beste wat er aan gedaan kan worden zodat de politiek eerlijker en fatsoenlijker is en begrijpelijker voor alle Nederlanders.

Over Europa gesproken kan Nederland nooit uit de EU treden. Deze optie willen SP, JA21, FvD en PVV gebruiken als ze aan de macht zijn zodat ze in de regering zitten, maar die kans is vrijwel nihil. Europese integratie is zo vergevorderd in Nederland met mede door traditionele partijen die geregeld in kabinet zaten (VVD, CDA, PVDA en D'66). Hier mee wil ik benadrukken dat de aandeel van traditionele partijen wel groot genoeg is voor Nederland een rol van betekenis kan spelen in Europa. EU is nog steeds erg belangrijk voor Nederlandse Economie. De nieuwe partij Volt die meeste wil bereiken voor Europa, wil meestal meer bevoegdheden van uit Nederland overdragen aan Brussel (Europa). Ik denk dat de toekomst van Volt wel redelijk goed is, maar de vraag is namelijk of Volt wel een stabiele partij kan blijven. Als Volt 4 jaar goed politiek blijft bedrijven in de Tweede Kamer, zie ik ze wel een keer in een kabinet komen zitten. Wat het ook voor JA21, FvD, SP en PVV betekent dat het erg moeilijk wordt om te proberen Nederland zien vertrekken uit EU, maar die partijen kunnen volgens mij niet zo snel in een nieuwe kabinet komen.
Met andere woorden wil ik hierin aannemen dat zelfstandigheid van Nederland langzamerhand helaas minder wordt door verdere integratie van Europees politiek. Eerlijk gesproken moet ik het bekennen dat de weg niet meer terug te draaien is wat JA21, SP, PVV en FvD graag willen. Het is goed geprobeerd, maar het is te weinig draagvlak onder bevolking over uitreding van Nederland uit EU. Ik denk dat voor deze 4 partijen over paar jaren weinig toekomst is ondanks hun wens dat ze uit EU willen, want de kans is namelijk heel erg groot dat de traditionele partijen sterker terug kam komen bij toekomstige verkiezingen.

Met mijn verklaring wil ik iets zeggen over FvD dat ze op 17 maart 2021 8 zetels hebben gehaald bij Tweede Kamerverkiezingen. dat komt door vele mensen die op partij hebben gestemd vanwege onvrede over coronamaatregelen in Nederland. Het is niet dat mensen op FvD gestemd hebben omdat ze graag willen dat Nederland uit ERU stapt.
Humor, serieus en vrolijk!
  vrijdag 2 april 2021 @ 18:48:40 #2
482094 Mikeytt
Any/All. 1997
pi_198822926
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 18:30 schreef Ven1972 het volgende:
Mijn gedachte is dat leden van de Tweede Kamer, Eerste Kamer en de regering plus premier 2x 4 jaar verkiesbaar mogen zijn voor de verkiezingen. Dan komt er in 4 of 8 jaar veel nieuwe gezichten die kans hebben om kamerlid te worden. Dan waait vaker frisse wind door de Nederlandse politieklandschap.
Dit is handig in een twee-partijen systeem of een systeem waarin de president vrij veel zeggenschap heeft, maar is totaal onnodig in een parlementaire democratie.

Als mensen een frisse wind willen, hebben ze alle vrijheid om op die frisse wind te stemmen,.
BLACK LIVES MATTER
Mannenvoetbal heeft een fascismeprobleem
Nazis deserve to be beaten. Tolerance of intolerance is cowardice *O*
[img]https://i.imgur.com/jDiUACq.png[/img]
  vrijdag 2 april 2021 @ 18:59:49 #3
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_198823102
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 18:30 schreef Ven1972 het volgende:
Die moeten elke programma van de partij controleren op fatsoen en normen/waarden van de land.
En wie bepaald er precies wat fatsoenlijk is en aan de normen/waarden van het land voldoet?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  vrijdag 2 april 2021 @ 19:01:52 #4
432997 Ven1972
Man met humor
pi_198823132
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 18:59 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

En wie bepaald er precies wat fatsoenlijk is en aan de normen/waarden van het land voldoet?
Bijvoorbeeld een toelatingscommissie van de kiesraad kan beoordelen of partijprogramma aan alle eisen kan voldoen of niet, bedoel ik.
Humor, serieus en vrolijk!
  vrijdag 2 april 2021 @ 19:02:54 #5
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_198823144
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 19:01 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld een toelatingscommissie van de kiesraad kan beoordelen of partijprogramma aan alle eisen kan voldoen of niet, bedoel ik.
Klinkt niet echt democratisch. Wij het volk gaan daarover.
Niet een of andere toelatingscommissie.

Verder, iets wat jij fatsoenlijk vindt hoeft een ander niet zo te zien. Dus compleet kansloos idee.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_198826425
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 19:01 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld een toelatingscommissie van de kiesraad kan beoordelen of partijprogramma aan alle eisen kan voldoen of niet, bedoel ik.
En wat voor eisen moeten dat zoal zijn? En wat als vijftig partijen aan die eisen voldoen?
pi_198831536
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 19:01 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Bijvoorbeeld een toelatingscommissie van de kiesraad kan beoordelen of partijprogramma aan alle eisen kan voldoen of niet, bedoel ik.
Een raad van hoeders? Vind je dat dat in Iran goed werkt?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 3 april 2021 @ 14:25:53 #8
432997 Ven1972
Man met humor
pi_198833925
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 11:13 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Een raad van hoeders? Vind je dat dat in Iran goed werkt?
Nee nee, maar het moet wel fatsoenlijk en goed werkbaar zijn. Want we hebben niks aan een programma die zo extreem radicaal of extreemrechts zijn, maar goed het is hun eigen vrijheid om die op te stellen. We kunnen het ook niet verbieden om dat te doen.

quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 22:33 schreef Magister_Artium het volgende:

[..]

En wat voor eisen moeten dat zoal zijn? En wat als vijftig partijen aan die eisen voldoen?
De eisen moeten wel redelijk en fatsoenlijk zijn volgens de normen en waarden in Nederland. Maar wat je ook zegt over 50 partijen die aan die eisen kan voldoen moet helaas wel geloot worden om mee te kunnen doen aan de verkiezingen.

Wat mij ook opviel dat er ook in andere forum NU.nl wordt gesproken over kiesdrempel te verhogen, wat het ook meer stemmen moet gelden voor één zetel in de Tweede Kamer. Dat is een goede mogelijkheid dat kan ingevoerd worden.
Humor, serieus en vrolijk!
  zaterdag 3 april 2021 @ 16:45:09 #9
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_198835482
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 14:25 schreef Ven1972 het volgende:

De eisen moeten wel redelijk en fatsoenlijk zijn volgens de normen en waarden in Nederland.
Wat zou nou precies de normen en waarden in Nederland volgens jou?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
pi_198835519
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 14:25 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Nee nee, maar het moet wel fatsoenlijk en goed werkbaar zijn. Want we hebben niks aan een programma die zo extreem radicaal of extreemrechts zijn, maar goed het is hun eigen vrijheid om die op te stellen. We kunnen het ook niet verbieden om dat te doen.
[..]

Je wil t wel verbieden. Dat is je insteek toch juist
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
  zaterdag 3 april 2021 @ 16:52:49 #11
432997 Ven1972
Man met humor
pi_198835564
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 16:45 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Wat zou nou precies de normen en waarden in Nederland volgens jou?
Dat alle programma van de partijen respectvoller moeten uitstralen. En de partijen hiervoor respect moeten hebben voor mensen hier in Nederland. Maar ook de punten in de programma aan de Grondwet van Nederland gelinkt zijn zoals discriminatie, rechten van de mensen en zo veel meer.
Humor, serieus en vrolijk!
  zaterdag 3 april 2021 @ 16:56:36 #12
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_198835598
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 16:52 schreef Ven1972 het volgende:

[..]

Dat alle programma van de partijen respectvoller moeten uitstralen. En de partijen hiervoor respect moeten hebben voor mensen hier in Nederland.
Respect valt niet objectief te meten.

quote:
Maar ook de punten in de programma aan de Grondwet van Nederland gelinkt zijn zoals discriminatie, rechten van de mensen en zo veel meer.
Geef eens enkele voorbeelden van programma punten die volgens jou in strijd zijn met de grondwet.
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin
  zaterdag 3 april 2021 @ 19:43:40 #13
432997 Ven1972
Man met humor
pi_198837826
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 16:56 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Respect valt niet objectief te meten.
[..]

Geef eens enkele voorbeelden van programma punten die volgens jou in strijd zijn met de grondwet.
PVV en FvD negeren meestal artikel 1 uit Grondwet.

PVV
Verbod verspreiden islamitische ideologie (islamitische scholen, moskeeën, koran)
De islam is geen godsdienst maar een totalitaire ideologie
Stoppen met islamitisch onderwijs, omdat dat onze vrijheid en onze waarden bedreigt.

FvD
Net als Galileo Galilei, Darwin en Voltaire niet meegaan in het idee dat er ’opiniedelicten’ bestaan, dingen die je niet mag zeggen of denken, vinden, bevragen, ontkennen, etc.
Geen multiculturele projecten, geen subsidies voor organisaties die een bijzondere “identiteit” vertegenwoordigen, geen verplichte diversiteitsquota en geen speciale LHBTI-convenanten. Wat ons betreft is iedereen gelijkwaardig en wordt iedereen in gelijke gevallen, gelijk behandeld.

Her richt meestal op Marokkanen, Turken en Islamieten dat ze rechten willen ontnemen hier in Nederland. En die standpunten vinden sommige Nederlanders te ver gaan. Wat ik ook van PVV en FvD vind is het ook in sommige punten te ver gaan.... wat het ook betreft te maken heeft met het Grondwet. Je kan ook nooit immigranten of buitenlanders nooit uitsluiten van een goed onderwijs hier in Nederland. FvD en PVV willen veel snijden in multiculturele samenleving in Nederland wat het ook opgericht zijn door vele organisaties die ondersteund zijn door de traditionele partijen. Naar mijn conclusie is dat deze 2 partijen echt extreemrechts zijn wat het ook betreft deze standpunten van die partijen heel gelijkwaardig zijn.
Humor, serieus en vrolijk!
  zaterdag 3 april 2021 @ 20:22:05 #14
224960 highender
Travellin' Light
  dinsdag 6 april 2021 @ 04:49:26 #15
495303 Haradutas88
Life is a bitch
pi_198874899
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 18:59 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

En wie bepaald er precies wat fatsoenlijk is en aan de normen/waarden van het land voldoet?
De grondwet
  dinsdag 6 april 2021 @ 04:51:28 #16
495303 Haradutas88
Life is a bitch
pi_198874901
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 16:56 schreef Lariekoek het volgende:

[..]

Respect valt niet objectief te meten.
[..]

Geef eens enkele voorbeelden van programma punten die volgens jou in strijd zijn met de grondwet.
Oke, ga ik doen. We kennen vrijheid van Godsdienst en vrijheid van onderwijs. De PVV heeft schijt aan beide omdat die partij de Koran wil verbieden, Moskeeën wil sluiten, Islamitische scholen wil sluiten. Moet ik nog even doorgaan of dringt het tot je door?
  dinsdag 6 april 2021 @ 06:24:53 #17
61660 Lariekoek
Zo, jij bent echt grappig.
pi_198875023
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 04:51 schreef Haradutas88 het volgende:

[..]

Oke, ga ik doen. We kennen vrijheid van Godsdienst en vrijheid van onderwijs. De PVV heeft schijt aan beide omdat die partij de Koran wil verbieden, Moskeeën wil sluiten, Islamitische scholen wil sluiten. Moet ik nog even doorgaan of dringt het tot je door?
We kennen ook vrijheid van meningsuiting. Artikel 7 van diezelfde grondwet op basis waarvan jij wil voorkomen dat een partij dingen roept die niet voldoen aan objectieve normen en waarden.

Dringt het tot je door?
la·rie·koek (de ~ (m.)) 1 onzin



quote quotesplits me

Omdat je een nieuwe gebruiker bent willen we je erop wijzen dat het niet is toegestaan reclame te maken of FOK! te gebruiken voor commerciële doeleinden. Blijf ontopic en wees aardig voor je medeFOK!kers.
smilie   Pagina 1 / 1
Let op: Met het plaatsen van een bericht verklaar je akkoord te gaan met onze algemene voorwaarden van 27-05-2020, privacy policy van 27-05-2020 en Policy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')