abonnement Unibet Coolblue
pi_198816106
Sinds 2001 heb ik al niets meer ervaren op 'liefdesvlak'.
Eigenlijk ben ik vooral de laatste vijf a zes jaar helemaal afgestompt geraakt op dit vlak
In feite onderneem ik niets meer; ik zoek geen contact meer en dating laat ik al helemaal aan me voorbij gaan.
Ik geloof nergens meer in.
Altijd heb ik dezelfde ervaringen met vrouwen.
Zodra ik maar iets teveel interesse toon, haken ze af en gaan ze zich afstandelijk naar mij gedragen.
Het is altijd weer hetzelfde.
Altijd weer die 'muur' die ze naar mij optrekken.
Blijkbaar kom ik te dichtbij oid.
Vaak voel ik afstand met vrouwen.
Ik ervaar veel contacten als afstandelijk, kil en zakelijk.
Blijkbaar stel ik me te onzeker en ook pleasend op, waardoor er weerstand ontstaat.
Anders kan ik het ook niet verklaren.
Dit heeft mij zo gedemotiveerd en afgestompt, dat ik de laatste jaren erg passief ben geworden.
Eigenlijk ben ik vrij passief geworden, door de vele teleurstellende ervaringen.
Ben nu 44 en ik heb louter nare ervaringen meegemaakt op het vlak van contacten met vrouwen, zoals afgehouden en afgewezen worden.
Doordat ik ook een vorm van ASS (autisme) heb, merk ik sowieso dat ik op sociaal-maatschappelijk vlak aansluiting mis.
Ook op de werkvloer, met vriendschappen (vooral om deze in stand te kunnen houden) etc..
Door mijn autisme heb ik veel moeite om met mensen om te gaan.
Ook in andere situaties, zoals met vriendschappen, op de werkvloer etc.
Ik kan hier intens verdrietig van worden en voel me hier vrij machteloos bij.
Het maakt me zwartgallig en ik kan hierin erg wegzakken in negativiteit.
Heb hierover ook met mijn psychiater en coach gesprekken gehad, maar dit zet weinig zoden aan de dijk.
Gelukkig houd mijn medicatie (anti-depressivs) me op de been, maar momenteel voel ik me erg beroerd door deze hele situatie.
Ik vind de samenleving zeer hard en complex en mensen zijn moeilijk te doorgronden.
Momenteel ondervind ik veel hinder met iemand op mijn dagbesteding, die zich ineens zeer afstandelijk, vluchtig en ijzig opstelt naar mij.
Ben me van geen kwaad bewust en ik vind dit buitengewoon naar.
Blijkbaar ben ik 'te geïnteresseerd' geweest, waardoor deze persoon een muur heeft opgetrokken naar mij en mij hiermee op afstand houdt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Aurelio76 op 02-04-2021 10:16:54 ]
pi_198816587
Het is niet dat het je ontbreekt aan zelfinzicht in ieder geval.
Hiermee bedoel ik niet te zeggen dat bovenstaande eigenschappen slecht zijn, integendeel.
Maar kan me indenken dat het een beetje overwhelming over kan komen op sommige mensen.

Misschien kan je hier eens hulp voor zoeken? Misschien dat je vanwege ASS al een psycholoog of dergelijke hebt, ik weet het niet, misschien kan je dit eens bespreken? Dat je bepaalde handvatten hiervoor krijgt.

Sociale vaardigheden zijn lastig aan te leren (ik denk trouwens dat je ze zeker wel hebt) maar op een bepaalde hoogte wel. En zoals ik zei, je hebt voldoende zelfinzicht, dus daar kun je heel goed mee werken. Misschien volgende keer wat minder hard van stapel lopen en bijv. in de situatie die je op je werk beschrijft, aan deze persoon iets zeggen van: sorry als ik te 'dichtbij' kwam of teveel persoonlijke vragen stelde. Dat was niet mijn bedoeling. Dat kan misschien ook helpen.

Als ik voor mezelf spreek, als vrouw zijnde, vind ik het juist fijn als een man wat langzamer naar me toe komt. Als iemand te hard van stapel loopt in het begin, dan wantrouw ik het sneller, voel ik me oncomfortabel, en krijg ik het gevoel dat het 'te makkelijk' is. Alsof ik geen moeite meer hoef te doen voor wederzijdse connectie, waardoor het minder authentiek is of zo. Terwijl diegene de beste bedoelingen kan hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 02-04-2021 10:28:08 ]
pi_198816847
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 10:27 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Het is niet dat het je ontbreekt aan zelfinzicht in ieder geval.
Hiermee bedoel ik niet te zeggen dat bovenstaande eigenschappen slecht zijn, integendeel.
Maar kan me indenken dat het een beetje overwhelming over kan komen op sommige mensen.

Misschien kan je hier eens hulp voor zoeken? Misschien dat je vanwege ASS al een psycholoog of dergelijke hebt, ik weet het niet, misschien kan je dit eens bespreken? Dat je bepaalde handvatten hiervoor krijgt.

Sociale vaardigheden zijn lastig aan te leren (ik denk trouwens dat je ze zeker wel hebt) maar op een bepaalde hoogte wel. En zoals ik zei, je hebt voldoende zelfinzicht, dus daar kun je heel goed mee werken. Misschien volgende keer wat minder hard van stapel lopen en bijv. in de situatie die je op je werk beschrijft, aan deze persoon iets zeggen van: sorry als ik te 'dichtbij' kwam of teveel persoonlijke vragen stelde. Dat was niet mijn bedoeling. Dat kan misschien ook helpen.

Als ik voor mezelf spreek, als vrouw zijnde, vind ik het juist fijn als een man wat langzamer naar me toe komt. Als iemand te hard van stapel loopt in het begin, dan wantrouw ik het sneller, voel ik me oncomfortabel, en krijg ik het gevoel dat het 'te makkelijk' is. Alsof ik geen moeite meer hoef te doen voor wederzijdse connectie, waardoor het minder authentiek is of zo. Terwijl diegene de beste bedoelingen kan hebben.
Heel erg bedankt voor je mooie reactie.
Vind deze erg fijn om te lezen.
Het zou inderdaad best kunnen dat ik 'overwhelming' zou kunnen overkomen.
En dat ik hierdoor te dichtbij kan komen en met defensief gedrag te maken krijg.
Dat heb ik in mijn leven al zo vaak ervaren en dat vind ik toch wel bijzonder pijnlijk.
  vrijdag 2 april 2021 @ 11:04:02 #4
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_198817071
Wat je hier schrijft doet me een beetje denken aan een collega. In het begin is hij aardig en kan iedereen goed met hem overweg, maar vervolgens wordt hij veel te snel veel te persoonlijk en ook opdringerig. Waardoor vooral vrouwelijke collega's juist bij hem uit de buurt proberen te blijven. Maar hij heeft het zelf volgens mij zelf niet in de gaten dat mensen zijn gedrag zo ervaren.
pi_198817229
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:04 schreef kwiwi het volgende:
Wat je hier schrijft doet me een beetje denken aan een collega. In het begin is hij aardig en kan iedereen goed met hem overweg, maar vervolgens wordt hij veel te snel veel te persoonlijk en ook opdringerig. Waardoor vooral vrouwelijke collega's juist bij hem uit de buurt proberen te blijven. Maar hij heeft het zelf volgens mij zelf niet in de gaten dat mensen zijn gedrag zo ervaren.
Het zou best kunnen dat ik onbewust wat te opdringerig kan zijn.
Zal hier dan ook meer op moeten gaan letten.
  vrijdag 2 april 2021 @ 11:35:01 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_198817519
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:15 schreef Aurelio76 het volgende:

[..]

Het zou best kunnen dat ik onbewust wat te opdringerig kan zijn.
Zal hier dan ook meer op moeten gaan letten.
Is ook een beetje lastig om in te schatten hoe je gedrag op anderen over komt als niemand je dat vertelt natuurlijk.
  vrijdag 2 april 2021 @ 11:35:36 #7
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_198817534
Kan je concrete voorbeelden noemen van gedragingen waardoor vrouwen en andere mensen van je afschrikken?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_198817695
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:15 schreef Aurelio76 het volgende:

[..]

Het zou best kunnen dat ik onbewust wat te opdringerig kan zijn.
Zal hier dan ook meer op moeten gaan letten.
1. Hoe mooier de vrouw, hoe minder aandacht je moet geven. Klinkt raar, maar het is echt zo. Als je toevallig te maken hebt met een extreem mooie vrouwen, NOOIT aandacht geven, NOOIT interesse tonen. Als zij komt, nou mooi. Als zij niet komt, leven gaat door. Het moet je niet boeien.

2. Omdat je blijkbaar bepaalde minpunten hebt qua sociale skills, moet je ook compenseren qua uiterlijk en status. Train jezelf tot een killerbody + werk jezelf naar een succesvolle carrière. Vrouwen letten op alles. Dus als je ergens minpunten hebt kan je compenseren via de andere aspecten.
pi_198817732
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:44 schreef BookFreak het volgende:

[..]

1. Hoe mooier de vrouw, hoe minder aandacht je moet geven. Klinkt raar, maar het is echt zo. Als je toevallig te maken hebt met een extreem mooie vrouwen, NOOIT aandacht geven, NOOIT interesse tonen. Als zij komt, nou mooi. Als zij niet komt, leven gaat door. Het moet je niet boeien.

2. Omdat je blijkbaar bepaalde minpunten hebt qua sociale skills, moet je ook compenseren qua uiterlijk en status. Train jezelf tot een killerbody + werk jezelf naar een succesvolle carrière. Vrouwen letten op alles. Dus als je ergens minpunten hebt kan je compenseren via de andere aspecten.
Punt 1 ben ik niet mee eens. Waarom zou jezelf inhouden en soort van spelletje spelen van dat je haar geen aandacht geeft omdat ze zo mooi is. Dat vind ik rare gedachtegang om eerlijk te zijn. met NOOIT aandacht geven en NOOIT interesse tonen hoe weet die vrouw dan dat je interesse hebt. Ben wel mee eens met sommige dingen kun je inhouden in het begin (dus wel aandacht geven maar niet extreem stalkermode). En behandel je juist niet degene die je leuk vind extra speciaal (anders dan de andere) omdat ze het waard zijn? Hoe zou je zelf behandeld willen worden door iemand die je leuk vind, nou niet met nooit weinig aandacht krijgen. Het grotere plaatje hoort erbij maar minder belangrijk als je dat denkt (in het 2de punt heb je daarover). Mensen nemen veel voor lief als ze om iemand geven. Karakter is doorslaggevend.

[ Bericht 4% gewijzigd door Borrelnootje00 op 02-04-2021 11:59:45 ]
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  vrijdag 2 april 2021 @ 11:51:40 #10
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_198817810
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:44 schreef BookFreak het volgende:

[..]

1. Hoe mooier de vrouw, hoe minder aandacht je moet geven. Klinkt raar, maar het is echt zo. Als je toevallig te maken hebt met een extreem mooie vrouwen, NOOIT aandacht geven, NOOIT interesse tonen. Als zij komt, nou mooi. Als zij niet komt, leven gaat door. Het moet je niet boeien.

2. Omdat je blijkbaar bepaalde minpunten hebt qua sociale skills, moet je ook compenseren qua uiterlijk en status. Train jezelf tot een killerbody + werk jezelf naar een succesvolle carrière. Vrouwen letten op alles. Dus als je ergens minpunten hebt kan je compenseren via de andere aspecten.
Je eerste punt slaat nergens op m.i. :{ Aandacht geven aan een vrouw waar je interesse in hebt is prima. Maar hou het een beetje normaal en binnen de perken.
  Mooiste FOK!fotoboek van de vrouwen 2022 vrijdag 2 april 2021 @ 11:52:32 #11
165264 Puzzie
C'est La Fucking Vie
pi_198817823
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:44 schreef BookFreak het volgende:

[..]

1. Hoe mooier de vrouw, hoe minder aandacht je moet geven. Klinkt raar, maar het is echt zo. Als je toevallig te maken hebt met een extreem mooie vrouwen, NOOIT aandacht geven, NOOIT interesse tonen. Als zij komt, nou mooi. Als zij niet komt, leven gaat door. Het moet je niet boeien.

2. Omdat je blijkbaar bepaalde minpunten hebt qua sociale skills, moet je ook compenseren qua uiterlijk en status. Train jezelf tot een killerbody + werk jezelf naar een succesvolle carrière. Vrouwen letten op alles. Dus als je ergens minpunten hebt kan je compenseren via de andere aspecten.
Spelletjes spelen is nooit okay.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_198817854
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:47 schreef Borrelnootje00 het volgende:
met NOOIT aandacht geven en NOOIT interesse tonen hoe weet die vrouw dan dat je interesse hebt.
Dat is juist de bedoeling dat zij het idee heeft dat hij geen interesse in haar heeft. Het doel is om haar interesse te wekken in hem ten eerst, daarna begint de interesse van zijn kant.

Als zij geen interesse toont, geen probleem, leven gaat verder.
pi_198817887
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:54 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Dat is juist de bedoeling dat zij het idee heeft dat hij geen interesse in haar heeft. Het doel is om haar interesse te wekken in hem ten eerst, daarna begint de interesse van zijn kant.

Als zij geen interesse toont, geen probleem, leven gaat verder.
Ok ik snap het toch vind ik dat een aparte omgangsvorm. Ik denk persoonlijk dat het meer helpt als je een relatie probeert op te bouwen door juist interesse te tonen en elkaar wilt leren kennen door oprechte interesse dan op zo'n manier.
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  vrijdag 2 april 2021 @ 11:57:54 #14
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_198817915
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:54 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Dat is juist de bedoeling dat zij het idee heeft dat hij geen interesse in haar heeft. Het doel is om haar interesse te wekken in hem ten eerst, daarna begint de interesse van zijn kant.

Als zij geen interesse toont, geen probleem, leven gaat verder.
:N wie heeft je in godsnaam verteld dat dit een goede strategie is? Als een man geen interesse in mij toont ga ik er gewoon vanuit dat hij geen interesse heeft. Maak het leven niet zo moeilijk joh met die spelletjes, TS is geen 17 :D
pi_198817932
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:56 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]

Ok ik snap het toch vind ik dat een aparte omgangsvorm. Ik denk persoonlijk dat het meer helpt als je een relatie probeert op te bouwen door juist interesse te tonen en elkaar wilt leren kennen door oprechte interesse dan op zo'n manier.
Maar dat geldt nog steeds hoor. Alleen specifiek als het gaat om hele mooie vrouwen dan moet de man nooit de eerste interesse tonen, want dan sluit zij onmiddellijk dicht. Zo is het.
pi_198817971
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:57 schreef kwiwi het volgende:

[..]

:N wie heeft je in godsnaam verteld dat dit een goede strategie is? Als een man geen interesse in mij toont ga ik er gewoon vanuit dat hij geen interesse heeft. Maak het leven niet zo moeilijk joh met die spelletjes, TS is geen 17 :D
Ik heb het over hele mooie vrouwen die tientallen keren op een dag interesse krijgen van mannen. De stelregel, hoe mooier, hoe minder interesse je moet tonen.


Ging niet over jou hoor, rustig maar. Vrede.
pi_198817973
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:59 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Maar dat geldt nog steeds hoor. Alleen specifiek als het gaat om hele mooie vrouwen dan moet de man nooit de eerste interesse tonen, want dan sluit zij onmiddellijk dicht. Zo is het.
Neehoor. Is elke mooie vrouw hetzelfde? Doen ze hetzelfde handelen hetzelfde? Nee. Daar komt echt veel meer bij kijken dan zo'n zwart witte mindset dat ze zich gelijk afsluiten. Zo is het dus niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Borrelnootje00 op 02-04-2021 12:09:29 ]
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  vrijdag 2 april 2021 @ 12:03:52 #18
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_198818018
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:59 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Maar dat geldt nog steeds hoor. Alleen specifiek als het gaat om hele mooie vrouwen dan moet de man nooit de eerste interesse tonen, want dan sluit zij onmiddellijk dicht. Zo is het.
Prima dat jij zo denkt, maar wat ik vooral wil zeggen is: TS zo werkt het niet.
pi_198818063
TS, geloof niemand nu. Test gewoon onze ideeën uit en kijk zelf maar. Veel succes in je leven.
pi_198818427
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:35 schreef Keep_Walking het volgende:
Kan je concrete voorbeelden noemen van gedragingen waardoor vrouwen en andere mensen van je afschrikken?
Dit vind ik heel lastig om concreet aan te geven.
Het is vooral iets wat op sociaal en emotioneel vlak speelt.
En vaak is dit ook een soort van onderbuikgevoel.
Vooral het gebrek aan verbondenheid en aansluiting.
Een voorbeeld is met die persoon op mijn dagbesteding.
Heb bij haar het gevoel dat ik te dichtbij ben gekomen, door 'te belangstellend' te zijn en daardoor ben ik blijkbaar te pleasend ook geweest.
Hiermee bedoel ik dat ik wellicht te vaak heb gevraagd 'hoe het maar haar ging' oid' en/of andere ietwat persoonlijke vragen.
Heb regelmatig wel de neiging om 'te sociaal' te zijn en om daarin mijn doel voorbij te schieten.
Daardoor kom ik wat te gekunsteld en geforceerd over wat dit betreft.
pi_198818502
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:44 schreef BookFreak het volgende:

[..]

1. Hoe mooier de vrouw, hoe minder aandacht je moet geven. Klinkt raar, maar het is echt zo. Als je toevallig te maken hebt met een extreem mooie vrouwen, NOOIT aandacht geven, NOOIT interesse tonen. Als zij komt, nou mooi. Als zij niet komt, leven gaat door. Het moet je niet boeien.

2. Omdat je blijkbaar bepaalde minpunten hebt qua sociale skills, moet je ook compenseren qua uiterlijk en status. Train jezelf tot een killerbody + werk jezelf naar een succesvolle carrière. Vrouwen letten op alles. Dus als je ergens minpunten hebt kan je compenseren via de andere aspecten.
Ergens wel herkenbaar en begrijpelijk.
Ondanks dat ik me meestal aardig en sociaal probeer op te stellen, heb ik toch blijkbaar minpunten qua sociale skills.
Vooral in de zin dat het wat te geforceerd en gekunsteld lijkt te zijn.
Daar ben ik mij ook terdege van bewust.
Zal hieraan ook moeten gaan werken.
En ook om meer authentieker te gaan worden.
  vrijdag 2 april 2021 @ 13:20:07 #22
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_198819010
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 12:30 schreef Aurelio76 het volgende:

[..]

Dit vind ik heel lastig om concreet aan te geven.
Het is vooral iets wat op sociaal en emotioneel vlak speelt.
En vaak is dit ook een soort van onderbuikgevoel.
Vooral het gebrek aan verbondenheid en aansluiting.
Een voorbeeld is met die persoon op mijn dagbesteding.
Heb bij haar het gevoel dat ik te dichtbij ben gekomen, door 'te belangstellend' te zijn en daardoor ben ik blijkbaar te pleasend ook geweest.
Hiermee bedoel ik dat ik wellicht te vaak heb gevraagd 'hoe het maar haar ging' oid' en/of andere ietwat persoonlijke vragen.
Heb regelmatig wel de neiging om 'te sociaal' te zijn en om daarin mijn doel voorbij te schieten.
Daardoor kom ik wat te gekunsteld en geforceerd over wat dit betreft.
Je daar bewust van zijn is in ieder geval goed, want dan kun je er met wat hulp wellicht wat aan doen :)
  vrijdag 2 april 2021 @ 13:22:43 #23
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_198819039
Maar je hebt het over iemand bij de dagbesteding. Zou natuurlijk ook kunnen dat zij anders reageert dan de gemiddelde vrouw.
  vrijdag 2 april 2021 @ 13:34:21 #24
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_198819174
Heb je ook werk? Of alleen dagbesteding?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_198821796
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:22 schreef kwiwi het volgende:
Maar je hebt het over iemand bij de dagbesteding. Zou natuurlijk ook kunnen dat zij anders reageert dan de gemiddelde vrouw.
Dat zou inderdaad kunnen.
Het is wel zo dat ze ook een vorm van autisme heeft.
pi_198821820
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:34 schreef Keep_Walking het volgende:
Heb je ook werk? Of alleen dagbesteding?
Heb geen werk.
Alleen deze dagbesteding (ondermeer voor dagstructuur etc).
pi_198821864
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:44 schreef BookFreak het volgende:

[..]

1. Hoe mooier de vrouw, hoe minder aandacht je moet geven. Klinkt raar, maar het is echt zo. Als je toevallig te maken hebt met een extreem mooie vrouwen, NOOIT aandacht geven, NOOIT interesse tonen. Als zij komt, nou mooi. Als zij niet komt, leven gaat door. Het moet je niet boeien.

2. Omdat je blijkbaar bepaalde minpunten hebt qua sociale skills, moet je ook compenseren qua uiterlijk en status. Train jezelf tot een killerbody + werk jezelf naar een succesvolle carrière. Vrouwen letten op alles. Dus als je ergens minpunten hebt kan je compenseren via de andere aspecten.
Uit welk boekje heb je deze onzin?
Iedereen wil aandacht, zowel mannen als vrouwen, mooi en lelijk.
Ik vind het ook leuk dat mannen aandacht voor mij hebben, het moet echter wel spontaan en ontspannen blijven en niet te opdringerig.
pi_198822381
Nogmaals het is niet min intentie om opdringerig te zijn oid.
Maar blijkbaar straal ik dit toch ergens uit.
En dat vind ik erg vervelend en pijnlijk toch ook wel.
Vooral om met defensief en/of afstandelijk gedrag te maken te krijgen.
Dat steekt mij enorm.
Eigenlijk ben ik een enorme einzelgänger.
Ik doe nauwelijks nog enige moeite om interesse te tonen.
En als ik dit al doe, loop ik dus tegen dit soort situaties aan.
Zo langzamerhand ben ik er enorm moe van en heb het eigenlijk min of meer opgegeven.
Jarenlang heb ik de beste bedoelingen gehad (in al mijn enthousiasme en spontaniteit), maar telkens liep ik weer spaak.
En nu ben ik op een punt aangekomen dat ik het allemaal wel geloof en best lijk te vinden.
Erg jammer, maar helaas heeft het blijkbaar zo moeten lopen.
pi_198822638
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 17:22 schreef BlijEi92 het volgende:

[..]

Uit welk boekje heb je deze onzin?
Iedereen wil aandacht, zowel mannen als vrouwen, mooi en lelijk.
Ik vind het ook leuk dat mannen aandacht voor mij hebben, het moet echter wel spontaan en ontspannen blijven en niet te opdringerig.
Nee, mooie vrouwen hebben constant last van mannen dus willen niet irritante aandacht. Als een man hen benaderd dan is het 1e wat ze denkt "oh nee he alweer één"
pi_198822762
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 18:03 schreef Aurelio76 het volgende:
Nogmaals het is niet min intentie om opdringerig te zijn oid.
Maar blijkbaar straal ik dit toch ergens uit.
En dat vind ik erg vervelend en pijnlijk toch ook wel.
Vooral om met defensief en/of afstandelijk gedrag te maken te krijgen.
Dat steekt mij enorm.
Eigenlijk ben ik een enorme einzelgänger.
Ik doe nauwelijks nog enige moeite om interesse te tonen.
En als ik dit al doe, loop ik dus tegen dit soort situaties aan.
Zo langzamerhand ben ik er enorm moe van en heb het eigenlijk min of meer opgegeven.
Jarenlang heb ik de beste bedoelingen gehad (in al mijn enthousiasme en spontaniteit), maar telkens liep ik weer spaak.
En nu ben ik op een punt aangekomen dat ik het allemaal wel geloof en best lijk te vinden.
Erg jammer, maar helaas heeft het blijkbaar zo moeten lopen.
Kan je niet eens met een professional gaan praten?
Ik had zelf juist last dat ik vaak opdringerige types aantrok. Na wat gesprekken en een soort rollenspellen ben ik er wel achter dat ik onbedoeld een bepaalde houding aanneem waardoor dit gebeurd....
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_198822834
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 18:36 schreef Avianflu het volgende:

[..]

Kan je niet eens met een professional gaan praten?
Ik had zelf juist last dat ik vaak opdringerige types aantrok. Na wat gesprekken en een soort rollenspellen ben ik er wel achter dat ik onbedoeld een bepaalde houding aanneem waardoor dit gebeurd....
Heb hier ook vaak gesprekken over gevoerd.
Van mezelf ben ik ook niet echt opdringerig.
Het is echter een soort van enthousiasme en spontaniteit die ervoor kan zorgen dat ik blijkbaar te ver kan gaan en te dichtbij kan komen.
Ik moet mezelf hierin leren (af)remmen.
Zelf heb ik ook wel opdringerige types aangetrokken, vooral in vriendschappen dan.
Doordat ik me zelf sub-assertief opstelde, werd er voortdurend over mijn grenzen gegaan en kreeg ik steeds meer ook te maken met bazig en dominant gedrag.
Daar kon en kan ik ook slecht tegen.
Wat dat betreft moet ik ook veel assertiever en zelfverzekerder gaan worden.
pi_198822927
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 18:41 schreef Aurelio76 het volgende:

[..]

Heb hier ook vaak gesprekken over gevoerd.
Van mezelf ben ik ook niet echt opdringerig.
Het is echter een soort van enthousiasme en spontaniteit die ervoor kan zorgen dat ik blijkbaar te ver kan gaan en te dichtbij kan komen.
Ik moet mezelf hierin leren (af)remmen.
Zelf heb ik ook wel opdringerige types aangetrokken, vooral in vriendschappen dan.
Doordat ik me zelf sub-assertief opstelde, werd er voortdurend over mijn grenzen gegaan en kreeg ik steeds meer ook te maken met bazig en dominant gedrag.
Daar kon en kan ik ook slecht tegen.
Wat dat betreft moet ik ook veel assertiever en zelfverzekerder gaan worden.
Ok, maar als je bewust bent van je valkuilen en je gedrag dan ben je al een heel eind.
Gewoon doorgaan, vallen en weer opstaan. Valt niet altijd mee maar iedereen heeft hier zijn eigen weg in te gaan.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_198822953
Omdat je overal "blijkbaar" voor zet krijg ik de indruk dat je niet begrijpt hoe het voor een ander overkomt wat je doet.
Klopt dat?

Als dat zo is gaat er niets verbeteren in je situatie.
What's the name of the game?
pi_198823011
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 18:48 schreef Avianflu het volgende:

[..]

Ok, maar als je bewust bent van je valkuilen en je gedrag dan ben je al een heel eind.
Gewoon doorgaan, vallen en weer opstaan. Valt niet altijd mee maar iedereen heeft hier zijn eigen weg in te gaan.
Dat is zeer zeker zo.
pi_198823036
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 18:50 schreef -marz- het volgende:
Omdat je overal "blijkbaar" voor zet krijg ik de indruk dat je niet begrijpt hoe het voor een ander overkomt wat je doet.
Klopt dat?

Als dat zo is gaat er niets verbeteren in je situatie.
Ik begin me steeds meer te beseffen hoe het voor die ander kan overkomen.
Maar ik blijf het erg complex en lastig vinden.
Vind het vooral moeilijk om mensen te doorgronden.
  vrijdag 2 april 2021 @ 19:03:33 #36
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_198823151
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 18:56 schreef Aurelio76 het volgende:

[..]

Ik begin me steeds meer te beseffen hoe het voor die ander kan overkomen.
Maar ik blijf het erg complex en lastig vinden.
Vind het vooral moeilijk om mensen te doorgronden.

Das voor mensen met autisme sowieso moeilijk. En dat is vervelend.
Het blijft een kwestie van heel erg veel proberen en gaandeweg soortement reacties van mensen "onthouden". Op enig moment heb je dan zoveel ervaring opgedaan met sociale cues zodat je iets meer een aanname kan doen hoe mensen op je reageren.

En hoe autistischer je bent hoe moeilijker dit is....
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_198823217
Ik vind het ook moeilijk om mensen te doorgronden, soms als ik achteraf mijn eigen gedrag analyseer vallen er wel dingen op zijn plek. Dat ik mijn grenzen niet duidelijk heb aangegeven, of mij juist als een kutwijf heb gedragen.

Kan je het achteraf wel doorgronden?
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_198823244
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 19:03 schreef Detroit het volgende:

[..]

Das voor mensen met autisme sowieso moeilijk. En dat is vervelend.
Het blijft een kwestie van heel erg veel proberen en gaandeweg soortement reacties van mensen "onthouden". Op enig moment heb je dan zoveel ervaring opgedaan met sociale cues zodat je iets meer een aanname kan doen hoe mensen op je reageren.

En hoe autistischer je bent hoe moeilijker dit is....
Ben het hier volledig mee eens.
Ook met die laatste zin.
  vrijdag 2 april 2021 @ 19:13:33 #39
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_198823275
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 19:11 schreef Aurelio76 het volgende:

[..]

Ben het hier volledig mee eens.
Ook met die laatste zin.
Ben dus vooral niet te hard voor jezelf. Vergeet ook vooral niet dat het sowieso niet makkelijk is mensen te vinden met wie je echt goed op een lijn zit. Daar gaat echt vaak wat tijd overheen, naast de tijd die het kost om vriendschappen te verdiepen.

IMO is liefde dan nog een graadje complexer dan vriendschap.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_198823284
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 19:07 schreef Avianflu het volgende:
Ik vind het ook moeilijk om mensen te doorgronden, soms als ik achteraf mijn eigen gedrag analyseer vallen er wel dingen op zijn plek. Dat ik mijn grenzen niet duidelijk heb aangegeven, of mij juist als een kutwijf heb gedragen.

Kan je het achteraf wel doorgronden?
Vind het heel moeilijk om mensen te doorgronden.
Ook achteraf.
Probeer vaak wel te analyseren, waar de pijn- en knelpunten zoal zitten.
Ik moet echter ook oppassen dat ik geen aannames doe, die niet kloppen.
Wel realiseer ik mij dat ondermeer mijn sub-assertiviteit en onzekerheid een groot probleem vormen (op sociaal vlak, in de communicatie etc).
pi_198823332
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 19:13 schreef Detroit het volgende:

[..]

Ben dus vooral niet te hard voor jezelf. Vergeet ook vooral niet dat het sowieso niet makkelijk is mensen te vinden met wie je echt goed op een lijn zit. Daar gaat echt vaak wat tijd overheen, naast de tijd die het kost om vriendschappen te verdiepen.

IMO is liefde dan nog een graadje complexer dan vriendschap.
Wederom erg treffend geschreven.
Ik merk gewoon dat ik het erg moeilijk vind om een klik met iemand te hebben en ook om dit goed in stand te houden.
Het is moeilijk om met mensen op de juiste golflengte te zitten.
Vind vriendschappen al erg complex (vooral om deze in stand te houden).
Relaties vind ik nog veel moeilijker.
En dan vooral om mensen goed te kunnen inschatten.
Mijn sociale intuïtie laat mij hierin nog weleens in de steek.
pi_198823576
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 19:18 schreef Aurelio76 het volgende:

[..]

Wederom erg treffend geschreven.
Ik merk gewoon dat ik het erg moeilijk vind om een klik met iemand te hebben en ook om dit goed in stand te houden.
Het is moeilijk om met mensen op de juiste golflengte te zitten.
Vind vriendschappen al erg complex (vooral om deze in stand te houden).
Relaties vind ik nog veel moeilijker.
En dan vooral om mensen goed te kunnen inschatten.
Mijn sociale intuïtie laat mij hierin nog weleens in de steek.
Daar ben je echt niet uniek in, ook mensen die in jouw ogen over komen als “sociaal succesvol” hebben hier vast en zeker problemen mee. De meeste “relaties” stranden al na 3 maanden ofzo.

Qua golflengte, ik merk dat ik vaak wel een klik heb met mensen die in het zelfde vakgebied zitten. Het aantal mensen met autistische trekjes is redelijk hoog in mijn vakgebied moet ik zeggen.
Wellicht kan je ook zo’n omgeving vinden dmv een hobby ofzo?
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_198823614
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:44 schreef BookFreak het volgende:

[..]

1. Hoe mooier de vrouw, hoe minder aandacht je moet geven. Klinkt raar, maar het is echt zo. Als je toevallig te maken hebt met een extreem mooie vrouwen, NOOIT aandacht geven, NOOIT interesse tonen. Als zij komt, nou mooi. Als zij niet komt, leven gaat door. Het moet je niet boeien.

2. Omdat je blijkbaar bepaalde minpunten hebt qua sociale skills, moet je ook compenseren qua uiterlijk en status. Train jezelf tot een killerbody + werk jezelf naar een succesvolle carrière. Vrouwen letten op alles. Dus als je ergens minpunten hebt kan je compenseren via de andere aspecten.
Kap eens met die oppervlakkige nonsens man :')
pi_198823719
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 19:37 schreef Avianflu het volgende:

[..]

Daar ben je echt niet uniek in, ook mensen die in jouw ogen over komen als “sociaal succesvol” hebben hier vast en zeker problemen mee. De meeste “relaties” stranden al na 3 maanden ofzo.

Qua golflengte, ik merk dat ik vaak wel een klik heb met mensen die in het zelfde vakgebied zitten. Het aantal mensen met autistische trekjes is redelijk hoog in mijn vakgebied moet ik zeggen.
Wellicht kan je ook zo’n omgeving vinden dmv een hobby ofzo?
Vind je reactie erg fijn en leuk om te lezen.
Heb wel een goede vriend die ook autisme heeft en, net zoals ik, ook zelf (elektronische) muziek maakt.
Hiermee heb ik vaak wel goede gesprekken (ondermeer over de huidige crisis, politiek etc).
In het verleden had ik wel meer vriendschappen, maar veel contacten zijn helaas wat weggevallen.
Veelal verwaterd, maar soms ook op een wat meer vervelende manier dmv scheefgroei (oplopende irritaties, verkeerde communicatie etc).
Blijft vaak wel vervelend en dit is iets wat ik ook zeker niet wil.
pi_198824132
Vaak heb ik (in het echt dagelijkse leven) naar vrouwen toe de neiging om 'te aardig' (pleasend) over te willen komen.
Dat heeft vooral ook te maken met onzekerheid en gevoelens van minderwaardigheid.
Daardoor toon ik een gekunsteld en geforceerd beeld van mezelf en heb dan het gevoel niet mezelf te zijn en al zeker niet authentiek.
Dat heeft toch wel eerst weerslag gehad op mijn liefdesleven.
Heb wel een soort van 'piek' gehad tussen mijn ca 20 en 25e (ben nu trouwens 44).
Kon in deze periode wat makkelijker contacten leggen met vrouwen en heb zelfs nog destijds een korte relatie gehad (van ca een half jaar).
Toch was dit maar van korte duur en na mijn 25e is mijn liefdesleven helemaal als een kaartenhuis in elkaar is gestort.
De afgelopen twintig jaar waren erg moeilijk, ook in dit opzicht.
Heb me veelal eenzaam gevoeld en nog steeds voel ik een groot gebrek aan verbondenheid, intimiteit etc
Moet ermee zien te leven, maar op sommige momenten kan het me toch wel erg naar de keel vliegen.
pi_198824805
Waarom resulteert je gevoel van minderwaardigheid in pleasend gedrag?
Ik denk je op moet houden zoveel bezig te zijn met je autisme, tenzij je ook speciaal vrouwen met autisme kunt daten. Het zorgt ervoor dat je een beetje een houding aanneemt van “het is toch een verloren zaak en ik kan er niks meer aan doen vanwege autisme”. Tja, waarom dan uberhaupt nog een topic openen denk ik dan.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_198824956
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 20:56 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Waarom resulteert je gevoel van minderwaardigheid in pleasend gedrag?
Ik denk je op moet houden zoveel bezig te zijn met je autisme, tenzij je ook speciaal vrouwen met autisme kunt daten. Het zorgt ervoor dat je een beetje een houding aanneemt van “het is toch een verloren zaak en ik kan er niks meer aan doen vanwege autisme”. Tja, waarom dan uberhaupt nog een topic openen denk ik dan.
Vind ik nogal een belachelijke reactie.
Was al wat huiverig dat jij met zo'n soort reactie zou gaan komen.
Dit schiet me behoorlijk in het verkeerde keelgat en vind het ook misplaatst.
En ik wil me zeker niet verschuilen achter mijn autisme.
Wil even wat afstand gaan nemen van dit topic (en ook forum).
  vrijdag 2 april 2021 @ 21:12:28 #48
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_198825084
- Ga toch eens weg met je vrouwonvriendelijke oneliners -

[ Bericht 93% gewijzigd door CoolGuy op 03-04-2021 14:03:07 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  vrijdag 2 april 2021 @ 21:20:33 #49
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_198825208
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 17:22 schreef BlijEi92 het volgende:

[..]

Uit welk boekje heb je deze onzin?
Iedereen wil aandacht, zowel mannen als vrouwen, mooi en lelijk.
Ik vind het ook leuk dat mannen aandacht voor mij hebben, het moet echter wel spontaan en ontspannen blijven en niet te opdringerig.
De mooie vrouwen hebben alleen interesse aan jouw "belangstelling" als je overduidelijk bij de top drie % behoort zowel qua uiterlijk als baan, carriére, afkomst en status en bezit.

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 02-04-2021 21:34:05 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_198825268
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 21:03 schreef Aurelio76 het volgende:

[..]

Vind ik nogal een belachelijke reactie.
Was al wat huiverig dat jij met zo'n soort reactie zou gaan komen.
Dit schiet me behoorlijk in het verkeerde keelgat en vind het ook misplaatst.
En ik wil me zeker niet verschuilen achter mijn autisme.
Wil even wat afstand gaan nemen van dit topic (en ook forum).
Het is denk ik een stukje zelfacceptatie ook??
Waarom raakt deze reactie je zo. Dit klinkt cliché maar je bent gewoon prima/goed zoals je bent. Natuurlijk kan je leren (net als iedereen) om met bepaalde valkuilen om te gaan, maar je wordt niet ineens een ander mens (hoeft ook niet).

Probeer trouwens een de andere kant van de medaille te bekijken. Sommige van mijn zogenaamde “sociaal onwenselijke” trekjes hebben mij op andere vlakken juist heel ver gebracht bijvoorbeeld.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
  vrijdag 2 april 2021 @ 21:27:15 #51
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_198825321
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 18:56 schreef Aurelio76 het volgende:

[..]

Ik begin me steeds meer te beseffen hoe het voor die ander kan overkomen.
Maar ik blijf het erg complex en lastig vinden.
Vind het vooral moeilijk om mensen te doorgronden.

Ja, maar dat is ook zo !! Ik vraag me af of je dat überhaupt moet proberen.
Wat moet je ermee. Okay, nu heb je haar doorgrond. Ja, en dan? Ga je je dan veranderen? Ga je anders worden, je anders voor doen om in de gunst te vallen?

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 02-04-2021 21:35:10 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_198825401
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 21:27 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Ja, maar dat is ook zo !! Ik vraag me af of je dat überhaupt moet proberen.
Wat moet je ermee. Okay, nu heb je haar doorgrond. Ja, en dan? Ga je je dan veranderen? Ga jeanders worden, je anders voor doen om in de gunst te vallen?
Eens.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_198827682
Om concreet advies te geven, zul je de situaties gedetailleerder moeten beschrijven. Het is gissen op deze manier.

Over het algemeen stoot het af wanneer iemand aanvoelt dat je wanhopig bent, dat je te (snel) aanhankelijk bent, en te direct bent over (persoonlijke) onderwerpen die een zekere band vereisen voordat je zoiets bespreekt. Fysieke nabijheid kan ook afschrikken.

Het is vooral lastig om hier advies over te geven, omdat we het ten eerste moeten doen met je beperkte beschrijvingen van de verschillende situaties, en ten tweede omdat de reacties van mensen zo variëren afhankelijk van allerlei factoren, dat je er amper tot geen algemene uitspraken over kunt doen. Sociale interactie is een dynamisch, constant veranderend gebeuren. Het vereist het kunnen aanvoelen wat een ander voelt/denkt/doet en daarop kunnen inspelen. Het is ook een dynamiek tussen leiden en volgen, spreken en luisteren, nabijheid en afstand, doorgaan en stoppen. Zoals ik al zei, dat is vooral een kwestie van aanvoelen, en de soms subtiele hints in gedrag, expressie, lichaamstaal, stemgeluid, blik, etc min of meer correct interpreteren.
pi_198829343
Blijkbaar ben ik wanhopig en straal ik dit uit
Ik heb me nooit thuis gevoeld in deze wereld.
Deze samenleving heb ik altijd al een wespennest gevonden en ik heb nooit enige aansluiting gevoeld.
Ik heb ergens de hoop opgegeven dat het nog goed gaat komen met de mensheid.
Een oorlog is wellicht blijkbaar 'de oplossing'. (als we daar al niet in zitten met deze crisis)..
Niet dat ik hierop hoop, maar dit is blijkbaar nodig om ons wakker te gaan schudden.
De individualisering is totaal doorgeslagen.
Er is zoveel verdeeldheid en polarisatie.
En er heerst zoveel onverdraagzaamheid en intolerantie naar elkaar.
Mensen die andersdenkend en afwijkend zijn, worden gelijk met de nek aangekeken en uitgesloten.
De cancel-culture maakt ook heel veel kapot.
Ben nooit echt een optimistisch en positief mens geweest.
Heb me altijd erg anders gevoeld en voelde sowieso al nooit enige aansluiting met deze maatschappij.
Deze tijd en bijbehorende crisis brengt alles echter in een stroomversnelling.
Alles moet blijkbaar kapot en de samenleving gaat richting de afgrond.
Deze samenleving is zwaar verrot en van hogere hand wordt dit dan ook gevoed.
En dan heb ik het ondermeer over de kwaad gespuis als de Cabal/Illuminatie, Bilderberg, Rockefellers, Rothschilds enz.
Maar goed; dat is even een ander onderwerp.
Mensen zijn zo intolerant en onverdraagzaam naar elkaar geworden en doen niets anders dan elkaar de maat nemen, persoonlijk aanvallen, zwart maken, uitsluiten, framen of wat dan ook
Ik besef dat je het kaf van het koren moet scheiden en dat er altijd nare mensen zijn en dat je hier mee geconfronteerd kunt worden.
Of het nou op de werkvloer is, online of elders.
Heb altijd het gevoel dat ik me moet verdedigen en verantwoorden.
Dat ben ik zo langzamerhand wel helemaal beu.
Hier laat ik het verder bij.
  zaterdag 3 april 2021 @ 07:08:09 #55
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_198829413
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 06:44 schreef Aurelio76 het volgende:
Blijkbaar ben ik wanhopig en straal ik dit uit
Ik heb me nooit thuis gevoeld in deze wereld.
Deze samenleving heb ik altijd al een wespennest gevonden en ik heb nooit enige aansluiting gevoeld.
Ik heb ergens de hoop opgegeven dat het nog goed gaat komen met de mensheid.
Een oorlog is wellicht blijkbaar 'de oplossing'. (als we daar al niet in zitten met deze crisis)..
Niet dat ik hierop hoop, maar dit is blijkbaar nodig om ons wakker te gaan schudden.
De individualisering is totaal doorgeslagen.
Er is zoveel verdeeldheid en polarisatie.
En er heerst zoveel onverdraagzaamheid en intolerantie naar elkaar.
Mensen die andersdenkend en afwijkend zijn, worden gelijk met de nek aangekeken en uitgesloten.
De cancel-culture maakt ook heel veel kapot.
Ben nooit echt een optimistisch en positief mens geweest.
Heb me altijd erg anders gevoeld en voelde sowieso al nooit enige aansluiting met deze maatschappij.
Deze tijd en bijbehorende crisis brengt alles echter in een stroomversnelling.
Alles moet blijkbaar kapot en de samenleving gaat richting de afgrond.
Deze samenleving is zwaar verrot en van hogere hand wordt dit dan ook gevoed.
En dan heb ik het ondermeer over de kwaad gespuis als de Cabal/Illuminatie, Bilderberg, Rockefellers, Rothschilds enz.
Maar goed; dat is even een ander onderwerp.
Mensen zijn zo intolerant en onverdraagzaam naar elkaar geworden en doen niets anders dan elkaar de maat nemen, persoonlijk aanvallen, zwart maken, uitsluiten, framen of wat dan ook
Ik besef dat je het kaf van het koren moet scheiden en dat er altijd nare mensen zijn en dat je hier mee geconfronteerd kunt worden.
Of het nou op de werkvloer is, online of elders.
Heb altijd het gevoel dat ik me moet verdedigen en verantwoorden.
Dat ben ik zo langzamerhand wel helemaal beu.
Hier laat ik het verder bij.
Is dit ook waar je het met anderen over hebt als je ze net (wat beter) hebt leren kennen?
pi_198829476
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 06:44 schreef Aurelio76 het volgende:
Blijkbaar ben ik wanhopig en straal ik dit uit
Ik heb me nooit thuis gevoeld in deze wereld.
Deze samenleving heb ik altijd al een wespennest gevonden en ik heb nooit enige aansluiting gevoeld.
Ik heb ergens de hoop opgegeven dat het nog goed gaat komen met de mensheid.
Een oorlog is wellicht blijkbaar 'de oplossing'. (als we daar al niet in zitten met deze crisis)..
Niet dat ik hierop hoop, maar dit is blijkbaar nodig om ons wakker te gaan schudden.
De individualisering is totaal doorgeslagen.
Er is zoveel verdeeldheid en polarisatie.
En er heerst zoveel onverdraagzaamheid en intolerantie naar elkaar.
Mensen die andersdenkend en afwijkend zijn, worden gelijk met de nek aangekeken en uitgesloten.
De cancel-culture maakt ook heel veel kapot.
Ben nooit echt een optimistisch en positief mens geweest.
Heb me altijd erg anders gevoeld en voelde sowieso al nooit enige aansluiting met deze maatschappij.
Deze tijd en bijbehorende crisis brengt alles echter in een stroomversnelling.
Alles moet blijkbaar kapot en de samenleving gaat richting de afgrond.
Deze samenleving is zwaar verrot en van hogere hand wordt dit dan ook gevoed.
En dan heb ik het ondermeer over de kwaad gespuis als de Cabal/Illuminatie, Bilderberg, Rockefellers, Rothschilds enz.
Maar goed; dat is even een ander onderwerp.
Mensen zijn zo intolerant en onverdraagzaam naar elkaar geworden en doen niets anders dan elkaar de maat nemen, persoonlijk aanvallen, zwart maken, uitsluiten, framen of wat dan ook
Ik besef dat je het kaf van het koren moet scheiden en dat er altijd nare mensen zijn en dat je hier mee geconfronteerd kunt worden.
Of het nou op de werkvloer is, online of elders.
Heb altijd het gevoel dat ik me moet verdedigen en verantwoorden.
Dat ben ik zo langzamerhand wel helemaal beu.
Hier laat ik het verder bij.
Ik snap dit verhaal wel en met momenten denk ik dit soort dingen ook maar je kan het gewicht van de wereld niet op je schouders nemen.

Probeer je te focussen op mensen waar je wel aansluiting mee hebt en onthoud dat iedereen zich met regelmaat “big bird” voelt. Dat je dus geen aansluiting hebt en maar wat doet...

Overigens reageert iedereen hier wel begripvol vind ik....

[ Bericht 0% gewijzigd door Avianflu op 03-04-2021 10:36:14 (Dt fout ) ]
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_198829522
Ik hoop dat dit een geruststellende gedachte is: op elk potje past een deksel.

Ik zie echt zo veel bijzondere koppels om me heen dat ik er van overtuigd ben dat er voor iedereen hoop is.
pi_198829537
In mijn directe omgeving een koppel met beide Asperger. Pas ruim in de 30 elkaar ontmoet en elkaars eerste liefde.

Ikzelf heb aardig wat liefdes versleten, maar ik zou bijna jaloers worden op wat die twee hebben qua aansluiting.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
  zaterdag 3 april 2021 @ 08:29:01 #59
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_198829722
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 07:50 schreef Avianflu het volgende:
In mijn directe omgeving een koppel met beide Asperger. Pas ruim in de 30 elkaar ontmoet en elkaars eerste liefde.

Ikzelf heb aardig wat liefdes versleten, maar ik zou bijna jaloers worden op wat die twee hebben qua aansluiting.
Ik heb ook pas na een heel aantal jaren en mislukte relaties mijn huidige partner leren kennen. We passen perfect bij elkaar en geen van beiden hoefde zich eigenlijk aan te passen aan de ander. Met of zonder autisme, het kan soms gewoon een tijdje duren :)
pi_198829834
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 06:44 schreef Aurelio76 het volgende:
Blijkbaar ben ik wanhopig en straal ik dit uit
Ik heb me nooit thuis gevoeld in deze wereld.
Deze samenleving heb ik altijd al een wespennest gevonden en ik heb nooit enige aansluiting gevoeld.
Ik heb ergens de hoop opgegeven dat het nog goed gaat komen met de mensheid.
Een oorlog is wellicht blijkbaar 'de oplossing'. (als we daar al niet in zitten met deze crisis)..
Niet dat ik hierop hoop, maar dit is blijkbaar nodig om ons wakker te gaan schudden.
De individualisering is totaal doorgeslagen.
Er is zoveel verdeeldheid en polarisatie.
En er heerst zoveel onverdraagzaamheid en intolerantie naar elkaar.
Mensen die andersdenkend en afwijkend zijn, worden gelijk met de nek aangekeken en uitgesloten.
De cancel-culture maakt ook heel veel kapot.
Ben nooit echt een optimistisch en positief mens geweest.
Heb me altijd erg anders gevoeld en voelde sowieso al nooit enige aansluiting met deze maatschappij.
Deze tijd en bijbehorende crisis brengt alles echter in een stroomversnelling.
Alles moet blijkbaar kapot en de samenleving gaat richting de afgrond.
Deze samenleving is zwaar verrot en van hogere hand wordt dit dan ook gevoed.
En dan heb ik het ondermeer over de kwaad gespuis als de Cabal/Illuminatie, Bilderberg, Rockefellers, Rothschilds enz.
Maar goed; dat is even een ander onderwerp.
Mensen zijn zo intolerant en onverdraagzaam naar elkaar geworden en doen niets anders dan elkaar de maat nemen, persoonlijk aanvallen, zwart maken, uitsluiten, framen of wat dan ook
Ik besef dat je het kaf van het koren moet scheiden en dat er altijd nare mensen zijn en dat je hier mee geconfronteerd kunt worden.
Of het nou op de werkvloer is, online of elders.
Heb altijd het gevoel dat ik me moet verdedigen en verantwoorden.
Dat ben ik zo langzamerhand wel helemaal beu.
Hier laat ik het verder bij.
Dit moet je echt loslaten en voor jezelf gaan leven. Hou het bij jezelf en jouw directe leefomgeving. Daar kun je van betekenis zijn.

Gezien je gevoeligheid voor zaken die elders in de wereld spelen, zou ik mij als ik jou was, afsluiten voor programma's als het journaal en dergelijke media. Het heeft nogal een impact op jouw gemoedsstand.

Als laatste, heb je je gevoelens/gedachten wel eens geuit, wanneer je je buitengesloten (of iets anders) voelt? Niet op een zielige toon om medelijden te wekken, maar simpelweg om 1. ruimte voor jouw gevoel te maken 2. begrip bij anderen te laten ontstaan, en 3. om te checken of datgene wat jij denkt dat er gebeurt ook echt plaatsvindt...
pi_198831604
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 18:25 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Nee, mooie vrouwen hebben constant last van mannen dus willen niet irritante aandacht. Als een man hen benaderd dan is het 1e wat ze denkt "oh nee he alweer één"
Daar zit de clue voor jou.
Wie zit er wel te wachten op irritante aandacht?
pi_198834273
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:44 schreef BookFreak het volgende:

[..]

1. Hoe mooier de vrouw, hoe minder aandacht je moet geven. Klinkt raar, maar het is echt zo. Als je toevallig te maken hebt met een extreem mooie vrouwen, NOOIT aandacht geven, NOOIT interesse tonen. Als zij komt, nou mooi. Als zij niet komt, leven gaat door. Het moet je niet boeien.

2. Omdat je blijkbaar bepaalde minpunten hebt qua sociale skills, moet je ook compenseren qua uiterlijk en status. Train jezelf tot een killerbody + werk jezelf naar een succesvolle carrière. Vrouwen letten op alles. Dus als je ergens minpunten hebt kan je compenseren via de andere aspecten.
Als ik zelf een killerbody zou hebben, zou ik streven naar een vrouw met een killerbody. :P

Toch wel gek trouwens hoe hier geen enkele vrouw opmerkingen heeft over je 2e punt, maar als een man zegt geen strijkplank of iemand met (veel) overgewicht te willen, de wereld opeens te klein is.
pi_198834324
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 21:03 schreef Aurelio76 het volgende:

[..]

Vind ik nogal een belachelijke reactie.
Was al wat huiverig dat jij met zo'n soort reactie zou gaan komen.
Dit schiet me behoorlijk in het verkeerde keelgat en vind het ook misplaatst.
En ik wil me zeker niet verschuilen achter mijn autisme.
Wil even wat afstand gaan nemen van dit topic (en ook forum).
Nou ja, zo belachelijk vind ik haar reactie niet hoor. Als je telkens nadruk legt op je handicap(s), dan gaan vrouwen dat ook doen.

Ze mag toch posten, ook al ben je het oneens met haar post? Anders moet je geen topic openen.
Het is wel vervelend dat dit aan je knaagt gezien je leeftijd. Het is enige wat je kan doen is continue jezelf proberen te verbeteren en hopen op het beste.
pi_198834437
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 19:18 schreef Aurelio76 het volgende:

[..]

Wederom erg treffend geschreven.
Ik merk gewoon dat ik het erg moeilijk vind om een klik met iemand te hebben en ook om dit goed in stand te houden.
Het is moeilijk om met mensen op de juiste golflengte te zitten.
Vind vriendschappen al erg complex (vooral om deze in stand te houden).
Relaties vind ik nog veel moeilijker.
En dan vooral om mensen goed te kunnen inschatten.
Mijn sociale intuïtie laat mij hierin nog weleens in de steek.
Je kan ook minder op intuïtie varen en gewoon uitspreken dat je het lastig vindt om die inschattingen te maken. Dan kan iemand anders daar rekening mee houden. Als een persoon daar geen rekening mee houdt en achteraf komt met verwijten is het iemand om beter kwijt dan rijk te zijn.

Aan de andere kant zullen er genoeg mensen dergelijke openheid en duidelijkheid juist waarderen. Dus in die zin valt er veel te winnen met je een stukje kwetsbaar (wat vooral gevoelsmatig zo is) opstellen.
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
pi_198835098
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 15:04 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Als ik zelf een killerbody zou hebben, zou ik streven naar een vrouw met een killerbody. :P

Toch wel gek trouwens hoe hier geen enkele vrouw opmerkingen heeft over je 2e punt, maar als een man zegt geen strijkplank of iemand met (veel) overgewicht te willen, de wereld opeens te klein is.
Omdat ik geen zin heb om op dat soort onzin te reageren. Niet omdat ik er niks van vind.
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_198837839
Moet eerlijk zeggen dat ik vanmorgen nogal fel van leer trok en ook nogal aan het uitweiden was.
Mijn punt was vooral dat ik de samenleving erg hard en complex vind, moeilijk aansluiting hierin vind en mensen vaak moeilijk te doorgronden vind.
En dit heeft ook weer betrekking op relaties etc.
Heb verder ook even geen reacties meer gelezen in dit topic, ook uit zelfbescherming.
Het is toch lastig om me kwetsbaar op te kunnen stellen, zonder dat ik hierbij uit mijn slof kan schieten in mijn emoties of gelijk een schietschijf word oid.
Toch is het wel belangrijker voor mij om hier genuanceerder in te gaan worden.
Online vind ik dit toch vrij lastig.
  zaterdag 3 april 2021 @ 20:08:19 #67
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_198838139
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 19:44 schreef Aurelio76 het volgende:
Moet eerlijk zeggen dat ik vanmorgen nogal fel van leer trok en ook nogal aan het uitweiden was.
Mijn punt was vooral dat ik de samenleving erg hard en complex vind, moeilijk aansluiting hierin vind en mensen vaak moeilijk te doorgronden vind.
En dit heeft ook weer betrekking op relaties etc.
Heb verder ook even geen reacties meer gelezen in dit topic, ook uit zelfbescherming.
Het is toch lastig om me kwetsbaar op te kunnen stellen, zonder dat ik hierbij uit mijn slof kan schieten in mijn emoties of gelijk een schietschijf word oid.
Toch is het wel belangrijker voor mij om hier genuanceerder in te gaan worden.
Online vind ik dit toch vrij lastig.
Heb je wel echte vrienden waarop je kan rekenen? Hoe oud ben je? Boven de 40?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_198841927
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 16:10 schreef Avianflu het volgende:

[..]

Omdat ik geen zin heb om op dat soort onzin te reageren. Niet omdat ik er niks van vind.
Maar het 1e punt is ook onzin en toch hebben daar veel mensen (voornamelijk vrouwen) op gereageerd en op het 2e punt is dat niet zo. Zou het 2e punt toch een kern van waarheid bevatten? :P
pi_198843592
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 23:37 schreef Gruj0 het volgende:

[..]

Maar het 1e punt is ook onzin en toch hebben daar veel mensen (voornamelijk vrouwen) op gereageerd en op het 2e punt is dat niet zo. Zou het 2e punt toch een kern van waarheid bevatten? :P
Alleen zijn punt over “irritante” aandacht heeft een kern van waarheid. Dat je denkt “pfffff, heb je er weer één” als er iemand die je nauwelijks kent in je dm kruipt ofzo.
Niet dat ik mezelf per se als een “mooie vrouw” bestempel zoals hij zegt maar schijnbaar leuk genoeg voor mannen om mij te benaderen.

En een wat “koelere” benadernering werkt bij mij wel beter dan een benadering waarbij ik al bijna 100% weet dat ik “hem kan hebben” als ik wil. Dan is het “spel en spannende” er namelijk vanaf. Maar een vrouw helemaal negeren zoals hij stelt bij punt 1 is natuurlijk onzin.

Wat betreft negatieve punten compenseren geen idee. Er zijn vast vrouwen die een relatie met je willen als je geld/status hebt maar TS lijkt vooral iemand te zoeken met wie hij aansluiting heeft. TS klinkt niet alsof hij op zoek is naar een leeghoofdige simp.

[ Bericht 4% gewijzigd door Avianflu op 04-04-2021 06:20:06 ]
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_198845948
Om eerlijk te zijn vind ik het single bestaan ergens ook wel weer okay.
Ik heb er genoeg van om steeds tegen dergelijke teleurstellingen aan te lopen.
Toon je een keer interesse in iemand, dan is het gelijk weer niet goed, ben je te 'opdringerig', kom je te dichtbij of wat dan ook.
Het is vrijwel altijd weer die afstandelijkheid die ik bij veel vrouwen waarneem.
De afgelopen ca twintig jaar is mijn vertrouwen in deze samenleving überhaupt hard afgenomen.
Vooral wat betreft de hardheid en zakelijkheid die heerst.
Mensen poeieren elkaar bij het minste of geringste al af.
Het respect naar elkaar ontbreekt volledig.
Van mij hoeft het zo niet meer.
Heb hier geen behoefte aan.
Ga mijn eigen weg wel en volg mijn eigen koers.
En daar voel ik me verder ook wel goed bij.
Heb verder een leuk leven, maar eenzaamheid kan erg naar zijn.
Ik accepteer het maar zoal het is.
Eigenlijk boeit het me steeds minder en ik word er steeds onverschilliger onder.
Een ander kun je toch niet veranderen en de maatschappij ook niet.
Het is vooral de manier waarop je er zelf mee omgaat.
  zondag 4 april 2021 @ 11:13:33 #71
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_198846030
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 11:07 schreef Aurelio76 het volgende:
Om eerlijk te zijn vind ik het single bestaan ergens ook wel weer okay.
Ik heb er genoeg van om steeds tegen dergelijke teleurstellingen aan te lopen.
Toon je een keer interesse in iemand, dan is het gelijk weer niet goed, ben je te 'opdringerig', kom je te dichtbij of wat dan ook.
Het is vrijwel altijd weer die afstandelijkheid die ik bij veel vrouwen waarneem.
De afgelopen ca twintig jaar is mijn vertrouwen in deze samenleving überhaupt hard afgenomen.
Vooral wat betreft de hardheid en zakelijkheid die heerst.
Mensen poeieren elkaar bij het minste of geringste al af.
Het respect naar elkaar ontbreekt volledig.
Van mij hoeft het zo niet meer.
Heb hier geen behoefte aan.
Ga mijn eigen weg wel en volg mijn eigen koers.
En daar voel ik me verder ook wel goed bij.
Heb verder een leuk leven, maar eenzaamheid kan erg naar zijn.
Ik accepteer het maar zoal het is.
Eigenlijk boeit het me steeds minder en ik word er steeds onverschilliger onder.
Een ander kun je toch niet veranderen en de maatschappij ook niet.
Het is vooral de manier waarop je er zelf mee omgaat.
Maar het probleem dat je blijkbaar steeds met vrouwen hebt hoeft niet gelijk te staan aan eenzaamheid toch? Toen ik single was deed ik veel met vrienden en voelde me vrijwel nooit eenzaam. Heb je vrienden om iets mee te ondernemen?
pi_198848063
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 09:54 schreef Aurelio76 het volgende:
Sinds 2001 heb ik al niets meer ervaren op 'liefdesvlak'.
Eigenlijk ben ik vooral de laatste vijf a zes jaar helemaal afgestompt geraakt op dit vlak
In feite onderneem ik niets meer; ik zoek geen contact meer en dating laat ik al helemaal aan me voorbij gaan.
Ik geloof nergens meer in.
Altijd heb ik dezelfde ervaringen met vrouwen.
Zodra ik maar iets teveel interesse toon, haken ze af en gaan ze zich afstandelijk naar mij gedragen.
Het is altijd weer hetzelfde.
Altijd weer die 'muur' die ze naar mij optrekken.
Blijkbaar kom ik te dichtbij oid.
Vaak voel ik afstand met vrouwen.
Ik ervaar veel contacten als afstandelijk, kil en zakelijk.
Blijkbaar stel ik me te onzeker en ook pleasend op, waardoor er weerstand ontstaat.
Anders kan ik het ook niet verklaren.
Dit heeft mij zo gedemotiveerd en afgestompt, dat ik de laatste jaren erg passief ben geworden.
Eigenlijk ben ik vrij passief geworden, door de vele teleurstellende ervaringen.
Ben nu 44 en ik heb louter nare ervaringen meegemaakt op het vlak van contacten met vrouwen, zoals afgehouden en afgewezen worden.
Doordat ik ook een vorm van ASS (autisme) heb, merk ik sowieso dat ik op sociaal-maatschappelijk vlak aansluiting mis.
Ook op de werkvloer, met vriendschappen (vooral om deze in stand te kunnen houden) etc..
Door mijn autisme heb ik veel moeite om met mensen om te gaan.
Ook in andere situaties, zoals met vriendschappen, op de werkvloer etc.
Ik kan hier intens verdrietig van worden en voel me hier vrij machteloos bij.
Het maakt me zwartgallig en ik kan hierin erg wegzakken in negativiteit.
Heb hierover ook met mijn psychiater en coach gesprekken gehad, maar dit zet weinig zoden aan de dijk.
Gelukkig houd mijn medicatie (anti-depressivs) me op de been, maar momenteel voel ik me erg beroerd door deze hele situatie.
Ik vind de samenleving zeer hard en complex en mensen zijn moeilijk te doorgronden.
Momenteel ondervind ik veel hinder met iemand op mijn dagbesteding, die zich ineens zeer afstandelijk, vluchtig en ijzig opstelt naar mij.
Ben me van geen kwaad bewust en ik vind dit buitengewoon naar.
Blijkbaar ben ik 'te geïnteresseerd' geweest, waardoor deze persoon een muur heeft opgetrokken naar mij en mij hiermee op afstand houdt.

Kijk het is eigenlijk heel simpel. Je hebt wat dat betreft geen sociale vaardigheden nodig. (alleen, respect aardigheid, en waarheid)
1. Wat je moet doen en wat bij mij duidelijk gewerkt heeft, is je waarheid van dat moment te vertellen( maar wel met respect en “ aardigheid” voor de ander” ) Dat is het enige wat je moet doen. Je moet een principe van maken om altijd de waarheid te vertellen no matter wat. Je waarheid zijn o.a. je gevoelens. Wat jij voelt klopt. Enzo kun je ook mensen doorgronden en readen om het zo te zeggen.
2. Om mensen te readen moet je kijken wat jij voelt bij die ander. Blijkbaar heb jij die ander zo een gevoel gegeven, bewust of onbewust . In dit geval voel jij de zakelijkheid, kilheid, afstandelijkheid. Dus zo een gevoel heb je ook aan de ander onbewust gegeven. Dus de oplossing is om je waarheid van dat moment te verkondigen en niet achter te houden. Als je dat doet ben jij dus open bouw je je eigen muur af, en dus ben je niet afstandelijk. ( herken je dat? Jij bent dus afstandelijk, kil en zakelijk waarschijnlijk. Je vertelt misschien niets of minder over je zelf) En als je eerlijk ben en je waarheid vertelt kom jij dus niet zo afstandelijk en gesloten over zodat het een interview wordt. Vertel iets over jezelf wees zelf open, warm, benaderbaar/ geef die ander dat gevoel.
Dus mensen readen en doorgronden kan iedereen je moet bij je gevoel blijven en kijken wat je voelt bij de ander. Dus jij kunt het al. En als je eerlijk bent tegenover jezelf dan kun je ook je eigen strategien die je onbewust gebruikt doorgronden, en dus dan ook de strategieën doorgronden van een ander.

Ik hoop dat je er wat aan hebt ^O^
pi_198849949
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:44 schreef BookFreak het volgende:

[..]

1. Hoe mooier de vrouw, hoe minder aandacht je moet geven. Klinkt raar, maar het is echt zo. Als je toevallig te maken hebt met een extreem mooie vrouwen, NOOIT aandacht geven, NOOIT interesse tonen. Als zij komt, nou mooi. Als zij niet komt, leven gaat door. Het moet je niet boeien.

2. Omdat je blijkbaar bepaalde minpunten hebt qua sociale skills, moet je ook compenseren qua uiterlijk en status. Train jezelf tot een killerbody + werk jezelf naar een succesvolle carrière. Vrouwen letten op alles. Dus als je ergens minpunten hebt kan je compenseren via de andere aspecten.
Nou, als je helemaal geen aandacht geeft gaan die vrouwen ook gerust wel denken dat je geen interesse hebt en dat maakt dat ze dan weer minder toenadering zoeken, en daardoor denk jij dan weer dat ze jou niet moeten. Vicieuze cirkel.

Je kan altijd gewoon laten weten dat je in bent voor bijv. een date of dat je iemand wel ziet zitten, maar je moet het niet forceren of pushen. Je moet net die goede grens opzoeken.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-04-2021 15:10:00 ]
pi_198850002
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 13:14 schreef Twintig het volgende:

[..]

Kijk het is eigenlijk heel simpel. Je hebt wat dat betreft geen sociale vaardigheden nodig. (alleen, respect aardigheid, en waarheid)
1. Wat je moet doen en wat bij mij duidelijk gewerkt heeft, is je waarheid van dat moment te vertellen( maar wel met respect en “ aardigheid” voor de ander” ) Dat is het enige wat je moet doen. Je moet een principe van maken om altijd de waarheid te vertellen no matter wat. Je waarheid zijn o.a. je gevoelens. Wat jij voelt klopt. Enzo kun je ook mensen doorgronden en readen om het zo te zeggen.
2. Om mensen te readen moet je kijken wat jij voelt bij die ander. Blijkbaar heb jij die ander zo een gevoel gegeven, bewust of onbewust . In dit geval voel jij de zakelijkheid, kilheid, afstandelijkheid. Dus zo een gevoel heb je ook aan de ander onbewust gegeven. Dus de oplossing is om je waarheid van dat moment te verkondigen en niet achter te houden. Als je dat doet ben jij dus open bouw je je eigen muur af, en dus ben je niet afstandelijk. ( herken je dat? Jij bent dus afstandelijk, kil en zakelijk waarschijnlijk. Je vertelt misschien niets of minder over je zelf) En als je eerlijk ben en je waarheid vertelt kom jij dus niet zo afstandelijk en gesloten over zodat het een interview wordt. Vertel iets over jezelf wees zelf open, warm, benaderbaar/ geef die ander dat gevoel.
Dus mensen readen en doorgronden kan iedereen je moet bij je gevoel blijven en kijken wat je voelt bij de ander. Dus jij kunt het al. En als je eerlijk bent tegenover jezelf dan kun je ook je eigen strategien die je onbewust gebruikt doorgronden, en dus dan ook de strategieën doorgronden van een ander.

Ik hoop dat je er wat aan hebt ^O^
Hier ben ik het mee eens. Is ook een beetje het principe van, hoe jij naar de wereld kijkt, zo is de wereld. Je bent je eigen schepper. Of zoiets.
pi_198850694
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 21:27 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Ja, maar dat is ook zo !! Ik vraag me af of je dat überhaupt moet proberen.
Wat moet je ermee. Okay, nu heb je haar doorgrond. Ja, en dan? Ga je je dan veranderen? Ga je anders worden, je anders voor doen om in de gunst te vallen?
Ik denk dat hij bedoelt; de reacties van mensen peilen/interpreteren tijdens sociale interactie. Veel mensen kunnen dit min of meer tot op een zekere hoogte. Autisten schijnen hier veel moeite mee te hebben. Ze zien/begrijpen de cues niet.
pi_198858871
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 18:03 schreef Aurelio76 het volgende:
Nogmaals het is niet min intentie om opdringerig te zijn oid.
Maar blijkbaar straal ik dit toch ergens uit.
En dat vind ik erg vervelend en pijnlijk toch ook wel.
Vooral om met defensief en/of afstandelijk gedrag te maken te krijgen.
Dat steekt mij enorm.
Eigenlijk ben ik een enorme einzelgänger.
Ik doe nauwelijks nog enige moeite om interesse te tonen.
En als ik dit al doe, loop ik dus tegen dit soort situaties aan.
Zo langzamerhand ben ik er enorm moe van en heb het eigenlijk min of meer opgegeven.
Jarenlang heb ik de beste bedoelingen gehad (in al mijn enthousiasme en spontaniteit), maar telkens liep ik weer spaak.
En nu ben ik op een punt aangekomen dat ik het allemaal wel geloof en best lijk te vinden.
Erg jammer, maar helaas heeft het blijkbaar zo moeten lopen.
Wow ik heb precies hetzelfde....

Ik ben ook altijd ook een einzelgänger, en hoewel ik wel een lange relatie Heb gehad en een kind.

En ik heb ook nog parkinson... Dat is ook zo'n leuke, hoe zet je dat in je dating profiel... 😑

Dus ja ik begrijp hoe je je voelt...
pi_198860701
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 00:26 schreef tntkiller het volgende:

[..]

Wow ik heb precies hetzelfde....

Ik ben ook altijd ook een einzelgänger, en hoewel ik wel een lange relatie Heb gehad en een kind.

En ik heb ook nog parkinson... Dat is ook zo'n leuke, hoe zet je dat in je dating profiel... 😑

Dus ja ik begrijp hoe je je voelt...
Het probleem is meestal niet eens dat je een aandoening of handicap hebt. Je moet zorgen dat dat een deel van je verhaal is, niet het enige verhaal.
pi_198860744
Aurelio, ik zie dat je veel constructieve posts naast je neer lijkt te leggen. Geef niet op en geef die tips een kans. Verwacht niet dat het in één keer goed gaat, geef jezelf de kans om te leren van fouten en realiseer je dat er naast de rotte appels ook voldoende mensen rondlopen die je wel accepteren.
  maandag 5 april 2021 @ 10:13:50 #79
274840 Graf-Schweinhund
Ein hund ein schwein ein Fürst
pi_198861037
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 09:49 schreef Cockwhale het volgende:
Aurelio, ik zie dat je veel constructieve posts naast je neer lijkt te leggen. Geef niet op en geef die tips een kans. Verwacht niet dat het in één keer goed gaat, geef jezelf de kans om te leren van fouten en realiseer je dat er naast de rotte appels ook voldoende mensen rondlopen die je wel accepteren.
Vind die mensen maar, of beter gezegd; die gene naar waar je in geval van het topic naar op zoek bent. Vele zullen zeggen: ''Je moet juist niet op zoek zijn''.. Maar hoe wil je een potentiële kandidaat dan wel tegenkomen?
Het enige medium wat nog enig resultaat lijkt te boeken is idd een dating site of app. Laten we het maar de digitale vleesmarkt noemen.
Nooit zo'n fan van geweest en de enkele pogingen die ik op dat vlak heb ondernomen zijn ook enkel op teleurstelling geeindigd. Vrienden van me hebben eveneens deze conclusie getrokken.
(sidenote: langharige metal fanaat zijn in een gat waar het gelijkgezinde complement op 1 hand te tellen is werkt ook niet echt mee in dat geval. Niet dat dat een vereiste is in een partner maar 99% van de burgerlijke dames vermijden je dan alsof je een ziekte bent).
Naar mijn idee is het tegenwoordig en ondanks de digitale opties het er niet gemakkelijker maar juist moeilijker op geworden. Zeker als je zoekt naar iets inhoudelijks daar het lijkt dat mensen met integriteit juist steeds schaarser lijken te worden.
''I challange you to a game of paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker!''
pi_198861913
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 10:13 schreef Graf-Schweinhund het volgende:

[..]

Vind die mensen maar, of beter gezegd; die gene naar waar je in geval van het topic naar op zoek bent. Vele zullen zeggen: ''Je moet juist niet op zoek zijn''.. Maar hoe wil je een potentiële kandidaat dan wel tegenkomen?
Het enige medium wat nog enig resultaat lijkt te boeken is idd een dating site of app. Laten we het maar de digitale vleesmarkt noemen.
Nooit zo'n fan van geweest en de enkele pogingen die ik op dat vlak heb ondernomen zijn ook enkel op teleurstelling geeindigd. Vrienden van me hebben eveneens deze conclusie getrokken.
(sidenote: langharige metal fanaat zijn in een gat waar het gelijkgezinde complement op 1 hand te tellen is werkt ook niet echt mee in dat geval. Niet dat dat een vereiste is in een partner maar 99% van de burgerlijke dames vermijden je dan alsof je een ziekte bent).
Naar mijn idee is het tegenwoordig en ondanks de digitale opties het er niet gemakkelijker maar juist moeilijker op geworden. Zeker als je zoekt naar iets inhoudelijks daar het lijkt dat mensen met integriteit juist steeds schaarser lijken te worden.
Ik denk dat het probleem echter niet alleen bij de "ander" ligt. Mensen willen matchen met personen die eigenlijk helemaal niet bij hun passen. Meestal omdat ze er qua uiterlijk erg goed uitzien. Waarom zou jij bijvoorbeeld als langharige metal fanaat willen matchen met een burgerlijke dame? Puur omdat er in je buurt verder niets te kiezen valt? Misschien is het dan tijd om te verkassen naar een plek waar jouw type mensen zich bevinden.

Een ander probleem is dat teveel mensen niets van zichzelf laten zien, geen risico's nemen. Laat zien en horen wie je bent, en wat je voelt. Sta voor iets. Matcht het dan niet, op het gebied van gevoel, gewoontes, interesses en idealen, dan is er een grote kans dat jullie simpelweg niet bij elkaar passen. Je kunt niet met iedereen matchen op een dieper niveau.

Ja, er is een mate van sociale "skills" nodig om jezelf beter tot je recht te laten komen, en dus uiteindelijk ook aantrekkelijker te zijn voor anderen, maar om dat te leren moet je ook risico's nemen. Te durven op je bek te gaan. Het zou wat zijn als elke beginnende sporter na een aantal missers er direct mee stopt omdat ie het topniveau niet bereikt heeft en naar zijn of haar gevoel dat ook nooit meer zal kunnen bereiken.

Maken apps het ons moeilijker of maakt het ons hebberig en inherent ontevreden, omdat het aantal matches in het niet valt bij het feitelijke aanbod? Willen we teveel matchen met iedereen? Zijn we niks waard als we niet minimaal een aantal matches per dag hebben?
  maandag 5 april 2021 @ 11:35:33 #81
274840 Graf-Schweinhund
Ein hund ein schwein ein Fürst
pi_198862004
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 11:28 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Maken apps het ons moeilijker of maakt het ons hebberig en inherent ontevreden, omdat het aantal matches in het niet valt bij het feitelijke aanbod? Willen we teveel matchen met iedereen? Zijn we niks waard als we niet minimaal een aantal matches per dag hebben?

Ik denk dat je het daar wel eens bij het rechte eind kon hebben. Van wat ik in m'n directe omgeving heb opgepikt van ervaringen van mensen die actief met dating apps en sites bezig zijn. En dat is nou juist het gene wat mij daarop doet afschrikken.
''I challange you to a game of paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker!''
pi_198862038
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 10:13 schreef Graf-Schweinhund het volgende:
Naar mijn idee is het tegenwoordig en ondanks de digitale opties het er niet gemakkelijker maar juist moeilijker op geworden. Zeker als je zoekt naar iets inhoudelijks daar het lijkt dat mensen met integriteit juist steeds schaarser lijken te worden.
Ik heb mijn vriendin gevonden door haar inhoudelijk sterke posts en comments op Reddit. :)
Op dinsdag 10 mei 2022 20:00 schreef Souryhet volgende: Dan was ik fout, maar zover mijn radar gaat is die troela niet echt overtuigend en ze was een fan. Please dit riekt naar aandacht
  maandag 5 april 2021 @ 11:54:31 #83
274840 Graf-Schweinhund
Ein hund ein schwein ein Fürst
pi_198862235
quote:
14s.gif Op maandag 5 april 2021 11:38 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Ik heb mijn vriendin gevonden door haar inhoudelijk sterke posts en comments op Reddit. :)
Kijk aan. Het feit dat zoiets niet voor iedereen gebeurd wil niet zeggen dat 't niet mogelijk is :)
Good go buddy ^O^
''I challange you to a game of paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker!''
  maandag 5 april 2021 @ 11:58:46 #84
274840 Graf-Schweinhund
Ein hund ein schwein ein Fürst
pi_198862289
Achja, op 't moment heeft het geen haast. Donderdag weer onder 't mes en een lange revalidatie voor de boeg (met hopelijk meer resultaat dan de vorige keer). Verloren jaar dus op alle gebieden. Geen uitgaan, geen concerten en dusch ook geen vrouwenjacht :P

We leven dus voorlopig nog maar even zo:
''I challange you to a game of paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker!''
pi_198863785
quote:
1s.gif Op maandag 5 april 2021 11:28 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Ik denk dat het probleem echter niet alleen bij de "ander" ligt. Mensen willen matchen met personen die eigenlijk helemaal niet bij hun passen. Meestal omdat ze er qua uiterlijk erg goed uitzien. Waarom zou jij bijvoorbeeld als langharige metal fanaat willen matchen met een burgerlijke dame? Puur omdat er in je buurt verder niets te kiezen valt? Misschien is het dan tijd om te verkassen naar een plek waar jouw type mensen zich bevinden.

Een ander probleem is dat teveel mensen niets van zichzelf laten zien, geen risico's nemen. Laat zien en horen wie je bent, en wat je voelt. Sta voor iets. Matcht het dan niet, op het gebied van gevoel, gewoontes, interesses en idealen, dan is er een grote kans dat jullie simpelweg niet bij elkaar passen. Je kunt niet met iedereen matchen op een dieper niveau.

Mooie post. Naast het veelal zoeken van vluggertjes, wordt online daten vaak als een sollicitatie benaderd waar je met zo veel mogelijk hagel moet schieten. Door zo'n strategie toe te passen ben je onnodig veel tijd aan het besteden aan dates, die vanaf het begin een kleine kans van slagen hadden. Het lijkt inderdaad soms wel alsof men niet meer durft voor kwaliteit boven kwantiteit te kiezen, want er wordt vaak verondersteld dat het een numbersgame is zoals bij een sollicitatie. Ik denk zelf dat dat niet zo werkt voor de liefde. Niks doen zorgt er weliswaar voor dat je langer vrijgezel blijft, maar lukraak op basis elk aantrekkelijk uitziend profielfoto reageren gaat niet het process versnellen. Uiteindelijk eindig je ironisch genoeg in precies dezelfde situatie als het niks doen scenario met zo'n strategie. Als je al aan online dating doet met een serieuze insteek, kan je beter selecteren op mensen waar je veel gemeen mee hebt.
pi_198868195
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 09:46 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Het probleem is meestal niet eens dat je een aandoening of handicap hebt. Je moet zorgen dat dat een deel van je verhaal is, niet het enige verhaal.
dat is zo maar als het andere deel van het verhaal meer een drama was van 17 jaar lang dan heb je weinig meer over...

en vooruit kijken doe je met parkinson niet.

en de lessen die ik uit de vorige relaties geleerd stemmen mij ook niet vrolijk...
pi_198868563
Klinkt misschien lullig, maar wellicht moet je dan ook maar op zoek gaan naar iemand die een handicap/beperking/aandoening heeft, of zelf minder kritisch zijn op andere vlakken. Als je zelf niet kunt leven met de beperkingen van een ander, waarom zou een ander dan wel met jouw beperkingen moeten kunnen leven?
  maandag 5 april 2021 @ 19:12:07 #88
274840 Graf-Schweinhund
Ein hund ein schwein ein Fürst
pi_198868762
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 19:02 schreef Cockwhale het volgende:
Klinkt misschien lullig, maar wellicht moet je dan ook maar op zoek gaan naar iemand die een handicap/beperking/aandoening heeft, of minder kritisch zijn op andere vlakken. Als je zelf niet kunt leven met de beperkingen van een ander, waarom zou een ander dan wel met jouw beperkingen moeten kunnen leven?
Da's idd een lastig issue. En ik spreek uit ervaring met een lichte handicap door een ongeluk. Mij werd ook verteld dat ik dan maar opzoek moest naar iemand die ook wat heeft. Sjeezis! Ik heb net wat meer moeite met staan, lopen en opstaan! Ik zit niet half te kwijlen in een rolstoel of heb een zware progressieve aandoening.. Voor de rest kan ik zo goed als alles nog; MET chronische pijn. Ik heb me door meerdere operaties heen geslagen, medicatie verslaving overwonnen en m'n fulltime werk kunnen behouden. If anything zouden mensen daar toch de sterkte van moeten inzien maar in de praktijk is het meestal anders.
Je merkt wel gelijkw at voor vlees je in de kuip hebt want ik ben er namelijk een relatie door kwijtgeraakt. M'n ex kon er niet mee omgaan en dat was wel behoorlijk teleurstellend.
''I challange you to a game of paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker!''
pi_198868870
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 19:12 schreef Graf-Schweinhund het volgende:

[..]

Da's idd een lastig issue. En ik spreek uit ervaring met een lichte handicap door een ongeluk. Mij werd ook verteld dat ik dan maar opzoek moest naar iemand die ook wat heeft. Sjeezis! Ik heb net wat meer moeite met staan, lopen en opstaan! Ik zit niet half te kwijlen in een rolstoel of heb een zware progressieve aandoening.. Voor de rest kan ik zo goed als alles nog; MET chronische pijn. Ik heb me door meerdere operaties heen geslagen, medicatie verslaving overwonnen en m'n fulltime werk kunnen behouden. If anything zouden mensen daar toch de sterkte van moeten inzien maar in de praktijk is het meestal anders.
Je merkt wel gelijkw at voor vlees je in de kuip hebt want ik ben er namelijk een relatie door kwijtgeraakt. M'n ex kon er niet mee omgaan en dat was wel behoorlijk teleurstellend.
Ik zeg toch ook niet dat je met een verstandelijk gehandicapte in een rolstoel moet gaan daten? Als je je eigen beperking zo nuanceert, waarom kun je dat dan niet bij anderen doen?
  maandag 5 april 2021 @ 19:22:35 #90
274840 Graf-Schweinhund
Ein hund ein schwein ein Fürst
pi_198868998
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 19:16 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Ik zeg toch ook niet dat je met een verstandelijk gehandicapte in een rolstoel moet gaan daten?
Ho, zo bedoelde ik dat ook weer niet. Het ging zich erom dat mij dat een hele poos geleden zomaar in m'n gezicht werd gesmeten terwijl ik keihard aan een zo volledig mogelijk herstel was aan't werken.

quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 19:16 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Als je je eigen beperking zo nuanceert, waarom kun je dat dan niet bij anderen doen?
Omdat ik vind dat een beperking tot op bepaalde hoogte niet garant moet staan voor bij wie je wel en niet in welke mate succes in de liefde moet kunnen krijgen. Maar goed, da's maar mijn mening.

[ Bericht 0% gewijzigd door Graf-Schweinhund op 05-04-2021 19:30:28 ]
''I challange you to a game of paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker!''
pi_198874891
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 21:03 schreef Aurelio76 het volgende:
Vind ik nogal een belachelijke reactie.
Was al wat huiverig dat jij met zo'n soort reactie zou gaan komen.
Dit schiet me behoorlijk in het verkeerde keelgat en vind het ook misplaatst.
En ik wil me zeker niet verschuilen achter mijn autisme.
Wil even wat afstand gaan nemen van dit topic (en ook forum).
Wat boeit het jou in vredesnaam met wat voor reactie ik aankom? Je kent me niet eens. Je draait helemaal door omdat ik aangeef dat je niet zoveel met je autisme bezig moet zijn. Maar tegelijkertijd beweer je dat je je er niet achter verschuilt. T zal wel
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
  dinsdag 6 april 2021 @ 14:14:12 #92
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_198880393
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 04:31 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Wat boeit het jou in vredesnaam met wat voor reactie ik aankom? Je kent me niet eens. Je draait helemaal door omdat ik aangeef dat je niet zoveel met je autisme bezig moet zijn. Maar tegelijkertijd beweer je dat je je er niet achter verschuilt. T zal wel
Nou ja, jij reageert toch ook altijd heftig als mensen iets tegen jou zeggen als jij weer eens over jouw slechte ervaringen met de GGZ begint?
Misschien kun je zijn reactie dan iets beter begrijpen.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
  dinsdag 6 april 2021 @ 15:27:44 #93
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_198881881
quote:
0s.gif Op zondag 4 april 2021 11:07 schreef Aurelio76 het volgende:
Om eerlijk te zijn vind ik het single bestaan ergens ook wel weer okay.
Ik heb er genoeg van om steeds tegen dergelijke teleurstellingen aan te lopen.
Toon je een keer interesse in iemand, dan is het gelijk weer niet goed, ben je te 'opdringerig', kom je te dichtbij of wat dan ook.
Het is vrijwel altijd weer die afstandelijkheid die ik bij veel vrouwen waarneem.
De afgelopen ca twintig jaar is mijn vertrouwen in deze samenleving überhaupt hard afgenomen.
Vooral wat betreft de hardheid en zakelijkheid die heerst.
Mensen poeieren elkaar bij het minste of geringste al af.
Het respect naar elkaar ontbreekt volledig.
Van mij hoeft het zo niet meer.
Heb hier geen behoefte aan.
Ga mijn eigen weg wel en volg mijn eigen koers.
En daar voel ik me verder ook wel goed bij.
Heb verder een leuk leven, maar eenzaamheid kan erg naar zijn.
Ik accepteer het maar zoal het is.
Eigenlijk boeit het me steeds minder en ik word er steeds onverschilliger onder.
Een ander kun je toch niet veranderen en de maatschappij ook niet.
Het is vooral de manier waarop je er zelf mee omgaat.

Aha, de wijsheid begint toch te dagen. Want zo is het gewoon. Als je het zo ziet. De wereld is voor jou zoals jij die door jouw ogen en gefilterd door jouw hersenen ziet. Dat geldt bij andere mensen idem dito, en vrouwen en relaties enzovoort ook. Een selffulfilling prophecy dus (zie * )

Mijn advies voor een (zo zie ik jou) piekeraar is ..... Goed, stevig eten. Met dagelijks twee stuks fruit en 3 lepels groente! Eventueel af en toe een stevige, goede borrel.
Zowel lichamelijk als geestelijk volop bezig zijn, werken, leren (dus geen tijd en te moe om zinloos wat te zitten piekeren).
Af en toe een goede wip. Ook hier in niet te ingewikkeld doen dan lukt dat best, namelijk ofwel beneden wat jij denkt dat eigenlijk jouw niveau is of een betaalde wip dan kan je er uit degenen die beschikbaar zijn gewoon een uitzoeken.
Daar kun je oud mee worden O~)

* Een selffulfilling prophecy of zelfvervullende voorspelling is een voorspelling die direct of indirect leidt tot het uitkomen van die voorspelling.

[ Bericht 2% gewijzigd door LeesFoknl op 06-04-2021 16:33:41 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  dinsdag 6 april 2021 @ 15:38:04 #94
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_198882090
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 april 2021 15:17 schreef Stepperoller het volgende:

[..]

Je kan ook minder op intuïtie varen en gewoon uitspreken dat je het lastig vindt om die inschattingen te maken. Dan kan iemand anders daar rekening mee houden. Als een persoon daar geen rekening mee houdt en achteraf komt met verwijten is het iemand om beter kwijt dan rijk te zijn.

Aan de andere kant zullen er genoeg mensen dergelijke openheid en duidelijkheid juist waarderen. Dus in die zin valt er veel te winnen met je een stukje kwetsbaar (wat vooral gevoelsmatig zo is) opstellen.
Ik vind dit een super goede suggestie, temeer omdat ik die zelf ook al heb toegepast met verbazingwekkend goede, fijne resultaten. Meest in de zin van adviezen waar ik veel aan had. Net zoals ts-er hier ook krijgt, er hopelijk over nadenkt en er iets mee kan.

^O^ ^O^
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  dinsdag 6 april 2021 @ 15:58:23 #95
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_198882400
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 09:46 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Het probleem is meestal niet eens dat je een aandoening of handicap hebt. Je moet zorgen dat dat een deel van je verhaal is, niet het enige verhaal.
Vind ik mooi gezegd.
In zo een geval .... maak een tekst over jezelf en zet er dan OOK (tussen, bij) Helaas heb ik Parkinson / XXX wat mij echter niet weerhoudt om .... Of ... ondanks dat ik Parkinson / XXX heb doe ik graag, veel ....
Je hebt dat probleem, die kwaal of ziekte maar je BENT het niet !!

Als je dan minder reacties krijgt, jammer. Maar die je krijgt zullen dan in ieder geval niet afhaken vanwege die ziekte of dat probleem, want dat wisten ze al want dat stond al in je tekstje.

^O^ :)
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  dinsdag 6 april 2021 @ 16:04:37 #96
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_198882540
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 10:13 schreef Graf-Schweinhund het volgende:

[..]

Vind die mensen maar, of beter gezegd; die gene naar waar je in geval van het topic naar op zoek bent. Vele zullen zeggen: ''Je moet juist niet op zoek zijn''.. Maar hoe wil je een potentiële kandidaat dan wel tegenkomen?
Het enige medium wat nog enig resultaat lijkt te boeken is idd een dating site of app. Laten we het maar de digitale vleesmarkt noemen.
Nooit zo'n fan van geweest en de enkele pogingen die ik op dat vlak heb ondernomen zijn ook enkel op teleurstelling geeindigd. Vrienden van me hebben eveneens deze conclusie getrokken.
(sidenote: langharige metal fanaat zijn in een gat waar het gelijkgezinde complement op 1 hand te tellen is werkt ook niet echt mee in dat geval. Niet dat dat een vereiste is in een partner maar 99% van de burgerlijke dames vermijden je dan alsof je een ziekte bent).
Naar mijn idee is het tegenwoordig en ondanks de digitale opties het er niet gemakkelijker maar juist moeilijker op geworden. Zeker als je zoekt naar iets inhoudelijks daar het lijkt dat mensen met integriteit juist steeds schaarser lijken te worden.
ja, maar daarom, en ik denk juist daarom moet je zulke dingen meteen schrijven, wat opvallend, afwijkend is. En wat belangrijk is (voor jou, en / of je eventuele partner). Want die vrouwelijke metal fanaat zit misschien met hetzelfde, er zijn zo weinig echte metal fanaat mannen.
Hoe meer duidelijkheid, hoe minder reacties, maar wel des te beter zijn de reacties. Minder kwantiteit meer kwaliteit !!

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 06-04-2021 16:35:54 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  dinsdag 6 april 2021 @ 16:10:41 #97
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_198882648
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 11:58 schreef Graf-Schweinhund het volgende:
Achja, op 't moment heeft het geen haast. Donderdag weer onder 't mes en een lange revalidatie voor de boeg (met hopelijk meer resultaat dan de vorige keer). Verloren jaar dus op alle gebieden. Geen uitgaan, geen concerten en dusch ook geen vrouwenjacht :P

We leven dus voorlopig nog maar even zo:
[ afbeelding ]
Met die link kom ik nergens, maar good luck gewenst met de operatie en de revalidatie. ^O^ ^O^ ^O^
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  dinsdag 6 april 2021 @ 16:23:11 #98
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_198882907
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:51 schreef 01100101 het volgende:

[..]

Mooie post. Naast het veelal zoeken van vluggertjes, wordt online daten vaak als een sollicitatie benaderd waar je met zo veel mogelijk hagel moet schieten. Door zo'n strategie toe te passen ben je onnodig veel tijd aan het besteden aan dates, die vanaf het begin een kleine kans van slagen hadden. Het lijkt inderdaad soms wel alsof men niet meer durft voor kwaliteit boven kwantiteit te kiezen, want er wordt vaak verondersteld dat het een numbersgame is zoals bij een sollicitatie. Ik denk zelf dat dat niet zo werkt voor de liefde. Niks doen zorgt er weliswaar voor dat je langer vrijgezel blijft, maar lukraak op basis elk aantrekkelijk uitziend profielfoto reageren gaat niet het process versnellen. Uiteindelijk eindig je ironisch genoeg in precies dezelfde situatie als het niks doen scenario met zo'n strategie. Als je al aan online dating doet met een serieuze insteek, kan je beter selecteren op mensen waar je veel gemeen mee hebt.
Ook bij sollicitaties geldt, ga liever heel gericht te werk ipv "met hagel schieten" en besteed aan dat gerichte dan ook veel tijd en moeite. Als er dan resultaat is, is het vaak ook meteen goed.

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 06-04-2021 16:37:03 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  dinsdag 6 april 2021 @ 16:30:44 #99
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_198883048
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 18:39 schreef tntkiller het volgende:

[..]

dat is zo maar als het andere deel van het verhaal meer een drama was van 17 jaar lang dan heb je weinig meer over...

en vooruit kijken doe je met parkinson niet.

en de lessen die ik uit de vorige relaties geleerd stemmen mij ook niet vrolijk...
Ik leef echt met je mee; zoveel shit, zoveel pech in je leven.
Maar wat daten betreft zul je toch iets positiefs moeten zien te vinden om te benoemen, voor de toekomst. Misschien in wat je zoekt, welk soort partner of relatie je graag zou willen en niet te vergeten wat jij voor iemand zou kunnen betekenen !!
Zonder ook maar iets positiefs zullen je kansen nog minder zijn ....
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  Moderator dinsdag 6 april 2021 @ 16:56:01 #100
441859 crew  Lenny77
pi_198883462
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 10:13 schreef Graf-Schweinhund het volgende:

(sidenote: langharige metal fanaat zijn in een gat waar het gelijkgezinde complement op 1 hand te tellen is werkt ook niet echt mee in dat geval. Niet dat dat een vereiste is in een partner maar 99% van de burgerlijke dames vermijden je dan alsof je een ziekte bent).

Waar zou je op zoek gaan als er geen online apps bestonden? Bleef je dan ook in je dorp zoeken naar burgerlijke saaie meiden? Of ga je dan naar Metal-festivals zoals Graspop of concerten om iemand te treffen die bij je past?

Vroeger kwam je mensen tegen op de plaasten waar je graag zat: de kans dat daar een gelijkgestemde bij zit is veel groter dan dat je gewoon in een supermarkt gaat rondhangen in de hoop iemand tegen te komen.
Dit jaar gaat dat iets moeilijker door Corona, maar ik heb de indruk dat steeds meer mensen naar apps trekken ipv van naar daar te gaan waar je kansen veel groter zijn plus het meteen ook veel echter is.

En even over je operatie: heel veel succes gewenst en hopelijk voel je je erna weer beter en sterker ^O^
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  dinsdag 6 april 2021 @ 17:53:26 #101
274840 Graf-Schweinhund
Ein hund ein schwein ein Fürst
pi_198884611
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 16:04 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

ja, maar daarom, en ik denk juist daarom moet je zulke dingen meteen schrijven, wat opvallend, afwijkend is. En wat belangrijk is (voor jou, en / of je eventuele partner). Want die vrouwelijke metal fanaat zit misschien met hetzelfde, er zijn zo weinig echte metal fanaat mannen.
Hoe meer duidelijkheid, hoe minder reacties, maar wel des te beter zijn de reacties. Minder kwantiteit meer kwaliteit !!
You definitely have a point there.
En uiteraard is het die kwaliteit die uiteindelijk geldt. Zeker als je iets langdurigs en inhoudelijks zoekt.
''I challange you to a game of paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker!''
  dinsdag 6 april 2021 @ 17:56:13 #102
274840 Graf-Schweinhund
Ein hund ein schwein ein Fürst
pi_198884650
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 16:10 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Met die link kom ik nergens, maar good luck gewenst met de operatie en de revalidatie. ^O^ ^O^ ^O^
Geeft idd een foutmelding aan.
Thanks btw! Gaat effe knokken worden en de eerste dagen/weken gaan cruciaal worden met oog op vooruitgang en resultaten maar ik ga er alles op alles op zetten om het best mogelijke te bereiken.
''I challange you to a game of paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker!''
  dinsdag 6 april 2021 @ 18:04:20 #103
274840 Graf-Schweinhund
Ein hund ein schwein ein Fürst
pi_198884789
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 16:56 schreef Lenny77 het volgende:

[..]

Waar zou je op zoek gaan als er geen online apps bestonden? Bleef je dan ook in je dorp zoeken naar burgerlijke saaie meiden? Of ga je dan naar Metal-festivals zoals Graspop of concerten om iemand te treffen die bij je past?
Dat laatste is natuurlijk het meest voor de hand liggende/ideale scenario. De toekomst zal het zeggen in dat geval. En eerst heb ik zowieso nog even een gevechtje te winnen voor ik me weer ''op de markt'' gooi.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 16:56 schreef Lenny77 het volgende:
Vroeger kwam je mensen tegen op de plaasten waar je graag zat: de kans dat daar een gelijkgestemde bij zit is veel groter dan dat je gewoon in een supermarkt gaat rondhangen in de hoop iemand tegen te komen.
Dit jaar gaat dat iets moeilijker door Corona, maar ik heb de indruk dat steeds meer mensen naar apps trekken ipv van naar daar te gaan waar je kansen veel groter zijn plus het meteen ook veel echter is.
True. Jaren geleden was dat de doorgaanse manier van. Zo ben ik aan m'n eerste echte relatie gekomen.
De trek naar apps en sites is in de laatste jaren naar de corona-tijd wel wat meer aangetrokken. Logisch daar de samenleving ook voortdurend veranderd. Zeker met de corona crisis is die toename explosief toegenomen. Logisch ook. Ik ben er nooit zo'n held in geweest maar misschien moet ik me tzt ook maar eens wat aanpassen.

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 16:56 schreef Lenny77 het volgende:
En even over je operatie: heel veel succes gewenst en hopelijk voel je je erna weer beter en sterker ^O^
Dankjewel! Daar ga ik iig keihard m'n best voor doen. O+
''I challange you to a game of paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker!''
  dinsdag 6 april 2021 @ 19:13:57 #104
450228 LeesFoknl
Was sich liebt das neckt sich!
pi_198886041
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 17:56 schreef Graf-Schweinhund het volgende:

[..]

Geeft idd een foutmelding aan.
Thanks btw! Gaat effe knokken worden en de eerste dagen/weken gaan cruciaal worden met oog op vooruitgang en resultaten maar ik ga er alles op alles op zetten om het best mogelijke te bereiken.
Ja, en puur en alleen voor jezelf. Wat de rest betreft, hoe jij bent en zo ... graag of niet! Nogmaals ^O^ ^O^ ^O^
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_198997600
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 16:23 schreef LeesFoknl het volgende:

[..]

Ook bij sollicitaties geldt, ga liever heel gericht te werk ipv "met hagel schieten" en besteed aan dat gerichte dan ook veel tijd en moeite. Als er dan resultaat is, is het vaak ook meteen goed.
Daar heb je toch iets meer vrijheid in ten opzichte van het vinden van een man/vrouw die bij je past :P
pi_198997791
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:59 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Maar dat geldt nog steeds hoor. Alleen specifiek als het gaat om hele mooie vrouwen dan moet de man nooit de eerste interesse tonen, want dan sluit zij onmiddellijk dicht. Zo is het.
Wat een onzin zeg. :')
Ik kan zeggen dat ik een aantrekkelijke vrouw ben, en als degene waar ik mee zit niet zijn best deed mij te leren kennen en bovenop me te duiken, was het gewoon exit geweest hoor.

In het begin deed hij wel een beetje aan aantrekken en afstoten, maar dat doen we dus niet bij mij he. :+ Die spelletjes hebben veel volwassen vrouwen allang uitgespeeld.

Respect moet je afdwingen, vanuit beide kanten. Hij juist door mijn tijd op te eisen en te tonen dat het menens is.

Aan van die halfbakken kerels heb je niets. Zijn niet serieus. Ciao.

[ Bericht 5% gewijzigd door Azula op 14-04-2021 10:09:53 ]
pi_198998514
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:59 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Maar dat geldt nog steeds hoor. Alleen specifiek als het gaat om hele mooie vrouwen dan moet de man nooit de eerste interesse tonen, want dan sluit zij onmiddellijk dicht. Zo is het.
Ik vind dit slecht advies, omdat je volkomen voorbij gaat aan het verschil van hoe die aandacht zich uit en alsof daar geen enkele range in response op zou kunnen zitten. Daarmee doe je jezelf en de ander en de potentiële dynamiek echt tekort.
pi_199002243
Wat ik geleerd heb nav mijn eigen ervaringen met hulpverlening, is dat het voor hen niet altijd duidelijk is wat je nodig hebt.

Om een voorbeeld te noemen: als ik zou zeggen: "ik voel me ontzettend depressief omdat ik zolang geen partner heb en ik ben bang dat ik voor altijd vrijgezel blijf" dan verwacht ik automatisch dat de hulpverlener daaruit opmaakt dat ik geholpen om sociale contacten op te doen en mijn kansen te vergroten dat ik uiteindelijk een relatie krijg. Maar de hulpverlener weet niet dat ik zoiets verwacht en snapt vervolgens niet dat ik teleurgesteld ben.

Als jij zou vragen of ze iets voor je kunnen betekenen om je bijvoorbeeld aan te melden bij een sociale vaardigheidstraining waarmee je kan oefenen om skills op te doen en nieuwe inzichten te krijgen, dan gebeurt er tenminste weer iets.
pi_199005404
quote:
0s.gif Op maandag 5 april 2021 13:51 schreef 01100101 het volgende:
Mooie post. Naast het veelal zoeken van vluggertjes, wordt online daten vaak als een sollicitatie benaderd waar je met zo veel mogelijk hagel moet schieten. Door zo'n strategie toe te passen ben je onnodig veel tijd aan het besteden aan dates, die vanaf het begin een kleine kans van slagen hadden. Het lijkt inderdaad soms wel alsof men niet meer durft voor kwaliteit boven kwantiteit te kiezen, want er wordt vaak verondersteld dat het een numbersgame is zoals bij een sollicitatie. Ik denk zelf dat dat niet zo werkt voor de liefde. Niks doen zorgt er weliswaar voor dat je langer vrijgezel blijft, maar lukraak op basis elk aantrekkelijk uitziend profielfoto reageren gaat niet het process versnellen. Uiteindelijk eindig je ironisch genoeg in precies dezelfde situatie als het niks doen scenario met zo'n strategie. Als je al aan online dating doet met een serieuze insteek, kan je beter selecteren op mensen waar je veel gemeen mee hebt.
Helemaal mee eens, al diverse malen op dit forum aangekaart. Probleem is dan iedere keer opnieuw:
- ik wil niet tijd verspillen aan 1 iemand en dan afgewezen worden
- als man heb ik te weinig matches om selectief te kunnen zijn. “Vrouwen hebben teveel likes en omgekeerd niet, daarom kan ik niet selectief zijn, laat ik daarom maar weer even lukraak wat vrouwen liken”

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 14:14 schreef Detroit het volgende:
Nou ja, jij reageert toch ook altijd heftig als mensen iets tegen jou zeggen als jij weer eens over jouw slechte ervaringen met de GGZ begint?
Misschien kun je zijn reactie dan iets beter begrijpen.
Ik ga er altijd rationeel op in vind ik zelf. Tja, misschien reageer ik eigenlijk hysterisch en heb ik dat zelf niet door, maar in mijn ogen sla ik niet meteen zo dicht als TS . Hij is niet voor rede vatbaar en dat is zijn goed recht maar hoe kun je dan nog verwachten dat anderen begrip krijgen als je expres dingen verzwijgt en niet eens moeite wil doen om dingen uit te leggen?

quote:
0s.gif Op dinsdag 6 april 2021 16:23 schreef LeesFoknl het volgende:
Ook bij sollicitaties geldt, ga liever heel gericht te werk ipv "met hagel schieten" en besteed aan dat gerichte dan ook veel tijd en moeite. Als er dan resultaat is, is het vaak ook meteen goed.
Helemaal mee eens en als het resultaat er niet is, dan maakt het ook niet uit, want in de anderen had je dan toch geen interesse maar het heeft je wel afwijzingen bespaard.

quote:
1s.gif Op woensdag 14 april 2021 15:50 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
Wat ik geleerd heb nav mijn eigen ervaringen met hulpverlening, is dat het voor hen niet altijd duidelijk is wat je nodig hebt.

Om een voorbeeld te noemen: als ik zou zeggen: "ik voel me ontzettend depressief omdat ik zolang geen partner heb en ik ben bang dat ik voor altijd vrijgezel blijf" dan verwacht ik automatisch dat de hulpverlener daaruit opmaakt dat ik geholpen om sociale contacten op te doen en mijn kansen te vergroten dat ik uiteindelijk een relatie krijg. Maar de hulpverlener weet niet dat ik zoiets verwacht en snapt vervolgens niet dat ik teleurgesteld ben.

Als jij zou vragen of ze iets voor je kunnen betekenen om je bijvoorbeeld aan te melden bij een sociale vaardigheidstraining waarmee je kan oefenen om skills op te doen en nieuwe inzichten te krijgen, dan gebeurt er tenminste weer iets.
Maar wat zou een hulpverlener kunnen betekenen wat betreft sociale contacten opdoen/daten? Dat moet iemand toch zelf doen? Het is toch niet zo dat zij links naar sociale netwerken hebben die niet openbaar beschikbaar zijn? Op durfjijmetmij na dan,.
Zomaar mensen ontmoeten is net zo lukraak als op straat mensen aanspreken. Je moet dan 1. Een soort van matchmaker hebben met een groot netwerk, maar hulpverleners zijn geen datingcoaches en 2. Allerlei activiteitencentra weten maar als het niet iets mainstreams is dan kom je al gauw uit op hetgeen waar jij zo dol op bent. Knutselen in een buurthuis

[ Bericht 17% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 14-04-2021 19:21:48 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_199005593
X

[ Bericht 100% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 14-04-2021 19:21:29 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_199007029
quote:
1s.gif Op woensdag 14 april 2021 19:10 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Maar wat zou een hulpverlener kunnen betekenen wat betreft sociale contacten opdoen/daten? Dat moet iemand toch zelf doen? Het is toch niet zo dat zij links naar sociale netwerken hebben die niet openbaar beschikbaar zijn? Op durfjijmetmij na dan,.
Zomaar mensen ontmoeten is net zo lukraak als op straat mensen aanspreken. Je moet dan 1. Een soort van matchmaker hebben met een groot netwerk, maar hulpverleners zijn geen datingcoaches en 2. Allerlei activiteitencentra weten maar als het niet iets mainstreams is dan kom je al gauw uit op hetgeen waar jij zo dol op bent. Knutselen in een buurthuis
In ieder geval, zoals het nu gaat, blijft het bij hem stagneren. Ik lees dat hij af en toe gesprekken heeft en antidepressiva voorgeschreven krijgt. Het verandert niks aan een situatie die al veel te lang duurt.

Begeleiders komen aanzetten met knutselen in een buurthuis, omdat zij er denk ik te weinig bij stilstaan dat niet iedereen dat leuk vindt en dat het zelfs als vernederend kan worden ervaren.

TS wil meedoen met de samenleving en een gevoel van perspectief en zingeving in zijn leven krijgen. Dat maak ik uit het hele verhaal op. Het gaat er denk ik niet eens zozeer om dat hij een relatie heeft, het gaat erom dat hij zich niet meer eenzaam voelt en dat het leven voor hem meer te bieden kan hebben dan tot nu toe blijkt.

Of een vaardigheidstraining iets gaat opleveren: niemand kan dat van tevoren garanderen. Het zou zomaar kunnen dat hij 10 keer zo'n training volgt, terwijl er in de praktijk weinig verandert in zijn leven en opeens komt hij iets of iemand tegen wat een heel andere wending geeft aan zijn leven en waardoor hij zich gelukkiger en zelfverzekerder gaat voelen.

Het gaat erom dat hij dingen gaat ervaren. Dat kunnen soms helaas nare ervaringen zijn die het leven lastiger maken. Maar hij zal dan ook dingen ervaren waardoor hij zich beter en sterker gaat voelen. En zelfs de negatieve ervaringen leiden er uiteindelijk toe dat hij sterker en wijzer wordt.

Eén ding is nog erger dan negatieve ervaringen. En dat is geen ervaring. Dat leidt alleen maar tot gevoelens van leegte, zinloosheid en wanhoop. Dat patroon moet doorbroken worden.
pi_199007685
quote:
1s.gif Op woensdag 14 april 2021 20:42 schreef PabstBlueRibbon het volgende:
In ieder geval, zoals het nu gaat, blijft het bij hem stagneren. Ik lees dat hij af en toe gesprekken heeft en antidepressiva voorgeschreven krijgt. Het verandert niks aan een situatie die al veel te lang duurt.

Begeleiders komen aanzetten met knutselen in een buurthuis, omdat zij er denk ik te weinig bij stilstaan dat niet iedereen dat leuk vindt en dat het zelfs als vernederend kan worden ervaren.

TS wil meedoen met de samenleving en een gevoel van perspectief en zingeving in zijn leven krijgen. Dat maak ik uit het hele verhaal op. Het gaat er denk ik niet eens zozeer om dat hij een relatie heeft, het gaat erom dat hij zich niet meer eenzaam voelt en dat het leven voor hem meer te bieden kan hebben dan tot nu toe blijkt.

Of een vaardigheidstraining iets gaat opleveren: niemand kan dat van tevoren garanderen. Het zou zomaar kunnen dat hij 10 keer zo'n training volgt, terwijl er in de praktijk weinig verandert in zijn leven en opeens komt hij iets of iemand tegen wat een heel andere wending geeft aan zijn leven en waardoor hij zich gelukkiger en zelfverzekerder gaat voelen.

Het gaat erom dat hij dingen gaat ervaren. Dat kunnen soms helaas nare ervaringen zijn die het leven lastiger maken. Maar hij zal dan ook dingen ervaren waardoor hij zich beter en sterker gaat voelen. En zelfs de negatieve ervaringen leiden er uiteindelijk toe dat hij sterker en wijzer wordt.

Eén ding is nog erger dan negatieve ervaringen. En dat is geen ervaring. Dat leidt alleen maar tot gevoelens van leegte, zinloosheid en wanhoop. Dat patroon moet doorbroken worden.
Erg goede post. Je hebt op zich wel gelijk. De situatie duurt inderdaad al veel te lang en het is raar dat wanneer de therapie niet helpt ze zich niet achter hun oren krabben of misschien een andere werkwijze nodig is zoals bijvoorbeeld die van ervaringen creeren zoals jij beschrijft.
En dan zijn er waarschijnlijk mensen die zeggen “dat is niet hun verantwoordelijkheid” maar als hij af en toe gesprekken heeft met psychologen dan kiest hij zich ervoor om zich hulpbehoevend op te stellen en dan dienen zij zich inderdaad ook actief hulpverlenend te gedragen aangezien dat hun werk is waar ze voor betaald krijgen.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_199115671
Heel herkenbaar verhaal dit. Zelf ben ik een paar jaar jonger maar ik heb ook maar 1 relatie gehad. Die ontstond in een tijd dat ik volop met mezelf bezig was door middel van het opdoen van sociale contacten. Toen wist ik nog niet wie ik was en wat ik allemaal wel of niet kon. Nu heb ik het gevoel dat ik mezelf heel goed ken en dat ik vooral dingen niet kan in plaats van wel kan. Daarom ben ik ook heel onverschillig geworden en heb de zin niet meer om nog te proberen omdat ik weet dat het toch op niks uit loopt.

Inmiddels heb ik een steeds negatiever beeld over heel veel dingen gekregen. Met name over vrouwen, eigenlijk zou ik echt niet meer weten hoe ik nog in een relatie zou kunnen belanden. En het stomme is dat ik eigenlijk helemaal geen relatie wil want ik kan mezelf prima vermaken. In een relatie heb ik juist bijna helemaal geen tijd meer voor mezelf. Alleen als ik dan lekker dingen voor mezelf aan het doen ben kan ik toch niet de gedachten uit mijn hoofd zetten van eenzaamheid. Wat ik zou willen is gewoon weten dat ik de mogelijkheid zou hebben om een vrouw te versieren als ik genoeg zou hebben van een vrijgezel bestaan. Wat ik wel weet is dat ik die keuze niet heb en dat gevoel knaagt elke dag aan me.
pi_199119845
Waarom is de Filipijnen geen optie zoals die andere fokker...try it
pi_199119936
quote:
0s.gif Op donderdag 22 april 2021 20:30 schreef Onderdeurtje het volgende:
Heel herkenbaar verhaal dit. Zelf ben ik een paar jaar jonger maar ik heb ook maar 1 relatie gehad. Die ontstond in een tijd dat ik volop met mezelf bezig was door middel van het opdoen van sociale contacten. Toen wist ik nog niet wie ik was en wat ik allemaal wel of niet kon. Nu heb ik het gevoel dat ik mezelf heel goed ken en dat ik vooral dingen niet kan in plaats van wel kan. Daarom ben ik ook heel onverschillig geworden en heb de zin niet meer om nog te proberen omdat ik weet dat het toch op niks uit loopt.

Inmiddels heb ik een steeds negatiever beeld over heel veel dingen gekregen. Met name over vrouwen, eigenlijk zou ik echt niet meer weten hoe ik nog in een relatie zou kunnen belanden. En het stomme is dat ik eigenlijk helemaal geen relatie wil want ik kan mezelf prima vermaken. In een relatie heb ik juist bijna helemaal geen tijd meer voor mezelf. Alleen als ik dan lekker dingen voor mezelf aan het doen ben kan ik toch niet de gedachten uit mijn hoofd zetten van eenzaamheid. Wat ik zou willen is gewoon weten dat ik de mogelijkheid zou hebben om een vrouw te versieren als ik genoeg zou hebben van een vrijgezel bestaan. Wat ik wel weet is dat ik die keuze niet heb en dat gevoel knaagt elke dag aan me.
1. Zoals wat kan je niet? Of heb je het puur over vrouwen versieren? Je hoeft niet overal goed in te zijn om het te mogen blijven doen. Als ik met alles waar ik minder goed in ben moet stoppen zou ik ook erg veel activiteit moeten staken....
2. Zijn dat oprechte gevoelens vanuit jezelf of vanuit verwachtingen van de omgeving? Het klinkt namelijk alsof je best tevreden bent met je leven maar doemdenkt over de ipv genieten van het nu. Weet niet of die interpretatie klopt?

Hoe oud ben je, als ik vragen mag?
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_199131809
1. Goed sociaal contact leggen kan ik niet. Als er toch iets van sociaal contact is kan ik dat zeker niet onderhouden. En om een vrouw te versieren is dit een hele belangrijke vereiste. Ik denk toch wel zeker te weten dat ik dit niet kan omdat ik dit in het verleden al heel vaak heb gedaan zonder succes. Als je als man zijnde via internet een vrouw wilt versieren is dit zeker iets wat je wel goed moet kunnen, minder goed bestaat niet op dit gebied.
2. Zijn oprechte gevoelens vanuit mezelf. Om bovenstaand voorbeeld aan te halen, in theorie zou het vanachter mijn computer mogelijk moeten zijn om talloze vrouwen te benaderen. Alleen ik zou niet weten hoe en het is dus behoorlijk frustrerend als iets zo dichtbij lijkt te zijn maar toch zo ver weg. Van al die vrouwen kan ik niet een "regelen" en dat is dus omdat er veel meer kerels zoals mij zijn die gewoon niet de skills hebben.
pi_199132078
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 april 2021 23:40 schreef Onderdeurtje het volgende:
1. Goed sociaal contact leggen kan ik niet. Als er toch iets van sociaal contact is kan ik dat zeker niet onderhouden. En om een vrouw te versieren is dit een hele belangrijke vereiste. Ik denk toch wel zeker te weten dat ik dit niet kan omdat ik dit in het verleden al heel vaak heb gedaan zonder succes. Als je als man zijnde via internet een vrouw wilt versieren is dit zeker iets wat je wel goed moet kunnen, minder goed bestaat niet op dit gebied.
2. Zijn oprechte gevoelens vanuit mezelf. Om bovenstaand voorbeeld aan te halen, in theorie zou het vanachter mijn computer mogelijk moeten zijn om talloze vrouwen te benaderen. Alleen ik zou niet weten hoe en het is dus behoorlijk frustrerend als iets zo dichtbij lijkt te zijn maar toch zo ver weg. Van al die vrouwen kan ik niet een "regelen" en dat is dus omdat er veel meer kerels zoals mij zijn die gewoon niet de skills hebben.
Maar wil je het wel? Want ik herken heel erg jouw verhaal van eigenlijk ben ik onverschillig en heb geen zin meer om het te proberen. Mijn bindingsangst/afkeer is heel erg groot en af en toe heb ik wel het gevoel van dat ik eenzaam ben maar dan denk ik al snel weer, ja ik zou in theorie zoveel mannen kunnen bereiken maar ik weet nu al dat ik geen van hen aantrekkelijker ga vinden dan mijn vrijheid dus ik bespaar het mezelf en hen.
Misschien heb jij dat bij vrouwen ook?
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')