abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_198816106
Sinds 2001 heb ik al niets meer ervaren op 'liefdesvlak'.
Eigenlijk ben ik vooral de laatste vijf a zes jaar helemaal afgestompt geraakt op dit vlak
In feite onderneem ik niets meer; ik zoek geen contact meer en dating laat ik al helemaal aan me voorbij gaan.
Ik geloof nergens meer in.
Altijd heb ik dezelfde ervaringen met vrouwen.
Zodra ik maar iets teveel interesse toon, haken ze af en gaan ze zich afstandelijk naar mij gedragen.
Het is altijd weer hetzelfde.
Altijd weer die 'muur' die ze naar mij optrekken.
Blijkbaar kom ik te dichtbij oid.
Vaak voel ik afstand met vrouwen.
Ik ervaar veel contacten als afstandelijk, kil en zakelijk.
Blijkbaar stel ik me te onzeker en ook pleasend op, waardoor er weerstand ontstaat.
Anders kan ik het ook niet verklaren.
Dit heeft mij zo gedemotiveerd en afgestompt, dat ik de laatste jaren erg passief ben geworden.
Eigenlijk ben ik vrij passief geworden, door de vele teleurstellende ervaringen.
Ben nu 44 en ik heb louter nare ervaringen meegemaakt op het vlak van contacten met vrouwen, zoals afgehouden en afgewezen worden.
Doordat ik ook een vorm van ASS (autisme) heb, merk ik sowieso dat ik op sociaal-maatschappelijk vlak aansluiting mis.
Ook op de werkvloer, met vriendschappen (vooral om deze in stand te kunnen houden) etc..
Door mijn autisme heb ik veel moeite om met mensen om te gaan.
Ook in andere situaties, zoals met vriendschappen, op de werkvloer etc.
Ik kan hier intens verdrietig van worden en voel me hier vrij machteloos bij.
Het maakt me zwartgallig en ik kan hierin erg wegzakken in negativiteit.
Heb hierover ook met mijn psychiater en coach gesprekken gehad, maar dit zet weinig zoden aan de dijk.
Gelukkig houd mijn medicatie (anti-depressivs) me op de been, maar momenteel voel ik me erg beroerd door deze hele situatie.
Ik vind de samenleving zeer hard en complex en mensen zijn moeilijk te doorgronden.
Momenteel ondervind ik veel hinder met iemand op mijn dagbesteding, die zich ineens zeer afstandelijk, vluchtig en ijzig opstelt naar mij.
Ben me van geen kwaad bewust en ik vind dit buitengewoon naar.
Blijkbaar ben ik 'te geïnteresseerd' geweest, waardoor deze persoon een muur heeft opgetrokken naar mij en mij hiermee op afstand houdt.

[ Bericht 1% gewijzigd door Aurelio76 op 02-04-2021 10:16:54 ]
  vrijdag 2 april 2021 @ 10:27:03 #2
487436 Naardegallemiezen
Naar de filistijnen
pi_198816587
Het is niet dat het je ontbreekt aan zelfinzicht in ieder geval.
Hiermee bedoel ik niet te zeggen dat bovenstaande eigenschappen slecht zijn, integendeel.
Maar kan me indenken dat het een beetje overwhelming over kan komen op sommige mensen.

Misschien kan je hier eens hulp voor zoeken? Misschien dat je vanwege ASS al een psycholoog of dergelijke hebt, ik weet het niet, misschien kan je dit eens bespreken? Dat je bepaalde handvatten hiervoor krijgt.

Sociale vaardigheden zijn lastig aan te leren (ik denk trouwens dat je ze zeker wel hebt) maar op een bepaalde hoogte wel. En zoals ik zei, je hebt voldoende zelfinzicht, dus daar kun je heel goed mee werken. Misschien volgende keer wat minder hard van stapel lopen en bijv. in de situatie die je op je werk beschrijft, aan deze persoon iets zeggen van: sorry als ik te 'dichtbij' kwam of teveel persoonlijke vragen stelde. Dat was niet mijn bedoeling. Dat kan misschien ook helpen.

Als ik voor mezelf spreek, als vrouw zijnde, vind ik het juist fijn als een man wat langzamer naar me toe komt. Als iemand te hard van stapel loopt in het begin, dan wantrouw ik het sneller, voel ik me oncomfortabel, en krijg ik het gevoel dat het 'te makkelijk' is. Alsof ik geen moeite meer hoef te doen voor wederzijdse connectie, waardoor het minder authentiek is of zo. Terwijl diegene de beste bedoelingen kan hebben.
If a flower bloomed in a dark room, would you trust it?
pi_198816847
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 10:27 schreef Naardegallemiezen het volgende:
Het is niet dat het je ontbreekt aan zelfinzicht in ieder geval.
Hiermee bedoel ik niet te zeggen dat bovenstaande eigenschappen slecht zijn, integendeel.
Maar kan me indenken dat het een beetje overwhelming over kan komen op sommige mensen.

Misschien kan je hier eens hulp voor zoeken? Misschien dat je vanwege ASS al een psycholoog of dergelijke hebt, ik weet het niet, misschien kan je dit eens bespreken? Dat je bepaalde handvatten hiervoor krijgt.

Sociale vaardigheden zijn lastig aan te leren (ik denk trouwens dat je ze zeker wel hebt) maar op een bepaalde hoogte wel. En zoals ik zei, je hebt voldoende zelfinzicht, dus daar kun je heel goed mee werken. Misschien volgende keer wat minder hard van stapel lopen en bijv. in de situatie die je op je werk beschrijft, aan deze persoon iets zeggen van: sorry als ik te 'dichtbij' kwam of teveel persoonlijke vragen stelde. Dat was niet mijn bedoeling. Dat kan misschien ook helpen.

Als ik voor mezelf spreek, als vrouw zijnde, vind ik het juist fijn als een man wat langzamer naar me toe komt. Als iemand te hard van stapel loopt in het begin, dan wantrouw ik het sneller, voel ik me oncomfortabel, en krijg ik het gevoel dat het 'te makkelijk' is. Alsof ik geen moeite meer hoef te doen voor wederzijdse connectie, waardoor het minder authentiek is of zo. Terwijl diegene de beste bedoelingen kan hebben.
Heel erg bedankt voor je mooie reactie.
Vind deze erg fijn om te lezen.
Het zou inderdaad best kunnen dat ik 'overwhelming' zou kunnen overkomen.
En dat ik hierdoor te dichtbij kan komen en met defensief gedrag te maken krijg.
Dat heb ik in mijn leven al zo vaak ervaren en dat vind ik toch wel bijzonder pijnlijk.
  vrijdag 2 april 2021 @ 11:04:02 #4
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_198817071
Wat je hier schrijft doet me een beetje denken aan een collega. In het begin is hij aardig en kan iedereen goed met hem overweg, maar vervolgens wordt hij veel te snel veel te persoonlijk en ook opdringerig. Waardoor vooral vrouwelijke collega's juist bij hem uit de buurt proberen te blijven. Maar hij heeft het zelf volgens mij zelf niet in de gaten dat mensen zijn gedrag zo ervaren.
pi_198817229
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:04 schreef kwiwi het volgende:
Wat je hier schrijft doet me een beetje denken aan een collega. In het begin is hij aardig en kan iedereen goed met hem overweg, maar vervolgens wordt hij veel te snel veel te persoonlijk en ook opdringerig. Waardoor vooral vrouwelijke collega's juist bij hem uit de buurt proberen te blijven. Maar hij heeft het zelf volgens mij zelf niet in de gaten dat mensen zijn gedrag zo ervaren.
Het zou best kunnen dat ik onbewust wat te opdringerig kan zijn.
Zal hier dan ook meer op moeten gaan letten.
  vrijdag 2 april 2021 @ 11:35:01 #6
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_198817519
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:15 schreef Aurelio76 het volgende:

[..]

Is ook een beetje lastig om in te schatten hoe je gedrag op anderen over komt als niemand je dat vertelt natuurlijk.
  vrijdag 2 april 2021 @ 11:35:36 #7
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_198817534
Kan je concrete voorbeelden noemen van gedragingen waardoor vrouwen en andere mensen van je afschrikken?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_198817695
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:15 schreef Aurelio76 het volgende:

[..]

1. Hoe mooier de vrouw, hoe minder aandacht je moet geven. Klinkt raar, maar het is echt zo. Als je toevallig te maken hebt met een extreem mooie vrouwen, NOOIT aandacht geven, NOOIT interesse tonen. Als zij komt, nou mooi. Als zij niet komt, leven gaat door. Het moet je niet boeien.

2. Omdat je blijkbaar bepaalde minpunten hebt qua sociale skills, moet je ook compenseren qua uiterlijk en status. Train jezelf tot een killerbody + werk jezelf naar een succesvolle carrière. Vrouwen letten op alles. Dus als je ergens minpunten hebt kan je compenseren via de andere aspecten.
pi_198817732
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:44 schreef BookFreak het volgende:

[..]

1. Hoe mooier de vrouw, hoe minder aandacht je moet geven. Klinkt raar, maar het is echt zo. Als je toevallig te maken hebt met een extreem mooie vrouwen, NOOIT aandacht geven, NOOIT interesse tonen. Als zij komt, nou mooi. Als zij niet komt, leven gaat door. Het moet je niet boeien.

2. Omdat je blijkbaar bepaalde minpunten hebt qua sociale skills, moet je ook compenseren qua uiterlijk en status. Train jezelf tot een killerbody + werk jezelf naar een succesvolle carrière. Vrouwen letten op alles. Dus als je ergens minpunten hebt kan je compenseren via de andere aspecten.
Punt 1 ben ik niet mee eens. Waarom zou jezelf inhouden en soort van spelletje spelen van dat je haar geen aandacht geeft omdat ze zo mooi is. Dat vind ik rare gedachtegang om eerlijk te zijn. met NOOIT aandacht geven en NOOIT interesse tonen hoe weet die vrouw dan dat je interesse hebt. Ben wel mee eens met sommige dingen kun je inhouden in het begin (dus wel aandacht geven maar niet extreem stalkermode). En behandel je juist niet degene die je leuk vind extra speciaal (anders dan de andere) omdat ze het waard zijn? Hoe zou je zelf behandeld willen worden door iemand die je leuk vind, nou niet met nooit weinig aandacht krijgen. Het grotere plaatje hoort erbij maar minder belangrijk als je dat denkt (in het 2de punt heb je daarover). Mensen nemen veel voor lief als ze om iemand geven. Karakter is doorslaggevend.

[ Bericht 4% gewijzigd door Borrelnootje00 op 02-04-2021 11:59:45 ]
'' I am under no obligation to make sense to you.''
  vrijdag 2 april 2021 @ 11:51:40 #10
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_198817810
quote:

[..]

Je eerste punt slaat nergens op m.i. :{ Aandacht geven aan een vrouw waar je interesse in hebt is prima. Maar hou het een beetje normaal en binnen de perken.
  vrijdag 2 april 2021 @ 11:52:32 #11
165264 puzziepie
C'est La Fucking Vie
pi_198817823
quote:

[..]

Spelletjes spelen is nooit okay.
My age is very
Inappropriate
for my behavior
pi_198817854
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:47 schreef Borrelnootje00 het volgende:
met NOOIT aandacht geven en NOOIT interesse tonen hoe weet die vrouw dan dat je interesse hebt.
Dat is juist de bedoeling dat zij het idee heeft dat hij geen interesse in haar heeft. Het doel is om haar interesse te wekken in hem ten eerst, daarna begint de interesse van zijn kant.

Als zij geen interesse toont, geen probleem, leven gaat verder.
pi_198817887
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:54 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Dat is juist de bedoeling dat zij het idee heeft dat hij geen interesse in haar heeft. Het doel is om haar interesse te wekken in hem ten eerst, daarna begint de interesse van zijn kant.

Ok ik snap het toch vind ik dat een aparte omgangsvorm. Ik denk persoonlijk dat het meer helpt als je een relatie probeert op te bouwen door juist interesse te tonen en elkaar wilt leren kennen door oprechte interesse dan op zo'n manier.
  vrijdag 2 april 2021 @ 11:57:54 #14
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_198817915
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:54 schreef BookFreak het volgende:

[..]

:N wie heeft je in godsnaam verteld dat dit een goede strategie is? Als een man geen interesse in mij toont ga ik er gewoon vanuit dat hij geen interesse heeft. Maak het leven niet zo moeilijk joh met die spelletjes, TS is geen 17 :D
pi_198817932
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:56 schreef Borrelnootje00 het volgende:

[..]

Ok ik snap het toch vind ik dat een aparte omgangsvorm. Ik denk persoonlijk dat het meer helpt als je een relatie probeert op te bouwen door juist interesse te tonen en elkaar wilt leren kennen door oprechte interesse dan op zo'n manier.
Maar dat geldt nog steeds hoor. Alleen specifiek als het gaat om hele mooie vrouwen dan moet de man nooit de eerste interesse tonen, want dan sluit zij onmiddellijk dicht. Zo is het.
pi_198817971
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:57 schreef kwiwi het volgende:

[..]

:N wie heeft je in godsnaam verteld dat dit een goede strategie is? Als een man geen interesse in mij toont ga ik er gewoon vanuit dat hij geen interesse heeft. Maak het leven niet zo moeilijk joh met die spelletjes, TS is geen 17 :D
Ik heb het over hele mooie vrouwen die tientallen keren op een dag interesse krijgen van mannen. De stelregel, hoe mooier, hoe minder interesse je moet tonen.

Ging niet over jou hoor, rustig maar. Vrede.
pi_198817973
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:59 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Maar dat geldt nog steeds hoor. Alleen specifiek als het gaat om hele mooie vrouwen dan moet de man nooit de eerste interesse tonen, want dan sluit zij onmiddellijk dicht. Zo is het.
Neehoor. Is elke mooie vrouw hetzelfde? Doen ze hetzelfde handelen hetzelfde? Nee. Daar komt echt veel meer bij kijken dan zo'n zwart witte mindset dat ze zich gelijk afsluiten. Zo is het dus niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door Borrelnootje00 op 02-04-2021 12:09:29 ]
  vrijdag 2 april 2021 @ 12:03:52 #18
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_198818018
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:59 schreef BookFreak het volgende:

[..]

Prima dat jij zo denkt, maar wat ik vooral wil zeggen is: TS zo werkt het niet.
pi_198818063
TS, geloof niemand nu. Test gewoon onze ideeën uit en kijk zelf maar. Veel succes in je leven.
pi_198818427
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 11:35 schreef Keep_Walking het volgende:
Kan je concrete voorbeelden noemen van gedragingen waardoor vrouwen en andere mensen van je afschrikken?
Dit vind ik heel lastig om concreet aan te geven.
Het is vooral iets wat op sociaal en emotioneel vlak speelt.
En vaak is dit ook een soort van onderbuikgevoel.
Vooral het gebrek aan verbondenheid en aansluiting.
Een voorbeeld is met die persoon op mijn dagbesteding.
Heb bij haar het gevoel dat ik te dichtbij ben gekomen, door 'te belangstellend' te zijn en daardoor ben ik blijkbaar te pleasend ook geweest.
Hiermee bedoel ik dat ik wellicht te vaak heb gevraagd 'hoe het maar haar ging' oid' en/of andere ietwat persoonlijke vragen.
Heb regelmatig wel de neiging om 'te sociaal' te zijn en om daarin mijn doel voorbij te schieten.
Daardoor kom ik wat te gekunsteld en geforceerd over wat dit betreft.
pi_198818502
quote:

[..]

Ergens wel herkenbaar en begrijpelijk.
Ondanks dat ik me meestal aardig en sociaal probeer op te stellen, heb ik toch blijkbaar minpunten qua sociale skills.
Vooral in de zin dat het wat te geforceerd en gekunsteld lijkt te zijn.
Daar ben ik mij ook terdege van bewust.
Zal hieraan ook moeten gaan werken.
En ook om meer authentieker te gaan worden.
  vrijdag 2 april 2021 @ 13:20:07 #22
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_198819010
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 12:30 schreef Aurelio76 het volgende:

[..]

Dit vind ik heel lastig om concreet aan te geven.
Het is vooral iets wat op sociaal en emotioneel vlak speelt.
En vaak is dit ook een soort van onderbuikgevoel.
Vooral het gebrek aan verbondenheid en aansluiting.
Een voorbeeld is met die persoon op mijn dagbesteding.
Heb bij haar het gevoel dat ik te dichtbij ben gekomen, door 'te belangstellend' te zijn en daardoor ben ik blijkbaar te pleasend ook geweest.
Hiermee bedoel ik dat ik wellicht te vaak heb gevraagd 'hoe het maar haar ging' oid' en/of andere ietwat persoonlijke vragen.
Heb regelmatig wel de neiging om 'te sociaal' te zijn en om daarin mijn doel voorbij te schieten.
Daardoor kom ik wat te gekunsteld en geforceerd over wat dit betreft.
Je daar bewust van zijn is in ieder geval goed, want dan kun je er met wat hulp wellicht wat aan doen :)
  vrijdag 2 april 2021 @ 13:22:43 #23
199256 kwiwi
de enige echte.
pi_198819039
Maar je hebt het over iemand bij de dagbesteding. Zou natuurlijk ook kunnen dat zij anders reageert dan de gemiddelde vrouw.
  vrijdag 2 april 2021 @ 13:34:21 #24
264429 Keep_Walking
N'ja... leven gaat door
pi_198819174
Heb je ook werk? Of alleen dagbesteding?
To truly try means to accept God's love, his healing, to accept the world can be ugly, but your heart doesn't have to be."
pi_198821796
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:22 schreef kwiwi het volgende:
Maar je hebt het over iemand bij de dagbesteding. Zou natuurlijk ook kunnen dat zij anders reageert dan de gemiddelde vrouw.
Dat zou inderdaad kunnen.
Het is wel zo dat ze ook een vorm van autisme heeft.
pi_198821820
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 13:34 schreef Keep_Walking het volgende:
Heb je ook werk? Of alleen dagbesteding?
Heb geen werk.
Alleen deze dagbesteding (ondermeer voor dagstructuur etc).
pi_198821864
quote:

[..]

Uit welk boekje heb je deze onzin?
Iedereen wil aandacht, zowel mannen als vrouwen, mooi en lelijk.
Ik vind het ook leuk dat mannen aandacht voor mij hebben, het moet echter wel spontaan en ontspannen blijven en niet te opdringerig.
pi_198822381
Nogmaals het is niet min intentie om opdringerig te zijn oid.
Maar blijkbaar straal ik dit toch ergens uit.
En dat vind ik erg vervelend en pijnlijk toch ook wel.
Vooral om met defensief en/of afstandelijk gedrag te maken te krijgen.
Dat steekt mij enorm.
Eigenlijk ben ik een enorme einzelgänger.
Ik doe nauwelijks nog enige moeite om interesse te tonen.
En als ik dit al doe, loop ik dus tegen dit soort situaties aan.
Zo langzamerhand ben ik er enorm moe van en heb het eigenlijk min of meer opgegeven.
Jarenlang heb ik de beste bedoelingen gehad (in al mijn enthousiasme en spontaniteit), maar telkens liep ik weer spaak.
En nu ben ik op een punt aangekomen dat ik het allemaal wel geloof en best lijk te vinden.
Erg jammer, maar helaas heeft het blijkbaar zo moeten lopen.
pi_198822638
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 17:22 schreef BlijEi92 het volgende:

[..]

Ik vind het ook leuk dat mannen aandacht voor mij hebben, het moet echter wel spontaan en ontspannen blijven en niet te opdringerig.
Nee, mooie vrouwen hebben constant last van mannen dus willen niet irritante aandacht. Als een man hen benaderd dan is het 1e wat ze denkt "oh nee he alweer één"
pi_198822762
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 18:03 schreef Aurelio76 het volgende:
Nogmaals het is niet min intentie om opdringerig te zijn oid.
Maar blijkbaar straal ik dit toch ergens uit.
En dat vind ik erg vervelend en pijnlijk toch ook wel.
Vooral om met defensief en/of afstandelijk gedrag te maken te krijgen.
Dat steekt mij enorm.
Eigenlijk ben ik een enorme einzelgänger.
Ik doe nauwelijks nog enige moeite om interesse te tonen.
En als ik dit al doe, loop ik dus tegen dit soort situaties aan.
Zo langzamerhand ben ik er enorm moe van en heb het eigenlijk min of meer opgegeven.
Jarenlang heb ik de beste bedoelingen gehad (in al mijn enthousiasme en spontaniteit), maar telkens liep ik weer spaak.
En nu ben ik op een punt aangekomen dat ik het allemaal wel geloof en best lijk te vinden.
Erg jammer, maar helaas heeft het blijkbaar zo moeten lopen.
Kan je niet eens met een professional gaan praten?
Ik had zelf juist last dat ik vaak opdringerige types aantrok. Na wat gesprekken en een soort rollenspellen ben ik er wel achter dat ik onbedoeld een bepaalde houding aanneem waardoor dit gebeurd....
Als een vlinder die toch vliegen kan tot in de blauwe lucht.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_198822834
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 18:36 schreef Avianflu het volgende:

[..]

Kan je niet eens met een professional gaan praten?
Ik had zelf juist last dat ik vaak opdringerige types aantrok. Na wat gesprekken en een soort rollenspellen ben ik er wel achter dat ik onbedoeld een bepaalde houding aanneem waardoor dit gebeurd....
Heb hier ook vaak gesprekken over gevoerd.
Van mezelf ben ik ook niet echt opdringerig.
Het is echter een soort van enthousiasme en spontaniteit die ervoor kan zorgen dat ik blijkbaar te ver kan gaan en te dichtbij kan komen.
Ik moet mezelf hierin leren (af)remmen.
Zelf heb ik ook wel opdringerige types aangetrokken, vooral in vriendschappen dan.
Doordat ik me zelf sub-assertief opstelde, werd er voortdurend over mijn grenzen gegaan en kreeg ik steeds meer ook te maken met bazig en dominant gedrag.
Daar kon en kan ik ook slecht tegen.
Wat dat betreft moet ik ook veel assertiever en zelfverzekerder gaan worden.
pi_198822927
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 18:41 schreef Aurelio76 het volgende:

[..]

Heb hier ook vaak gesprekken over gevoerd.
Van mezelf ben ik ook niet echt opdringerig.
Het is echter een soort van enthousiasme en spontaniteit die ervoor kan zorgen dat ik blijkbaar te ver kan gaan en te dichtbij kan komen.
Ik moet mezelf hierin leren (af)remmen.
Zelf heb ik ook wel opdringerige types aangetrokken, vooral in vriendschappen dan.
Doordat ik me zelf sub-assertief opstelde, werd er voortdurend over mijn grenzen gegaan en kreeg ik steeds meer ook te maken met bazig en dominant gedrag.
Daar kon en kan ik ook slecht tegen.
Wat dat betreft moet ik ook veel assertiever en zelfverzekerder gaan worden.
Ok, maar als je bewust bent van je valkuilen en je gedrag dan ben je al een heel eind.
Gewoon doorgaan, vallen en weer opstaan. Valt niet altijd mee maar iedereen heeft hier zijn eigen weg in te gaan.
Als een vlinder altijd vrij en voor het leven op de vlucht. Wil ik sterven op het water maar dat is een zorg van later Ik wil nu als vlinder vliegen op de bloemenbladeren wiegen.
pi_198822953
Omdat je overal "blijkbaar" voor zet krijg ik de indruk dat je niet begrijpt hoe het voor een ander overkomt wat je doet.
Klopt dat?

Als dat zo is gaat er niets verbeteren in je situatie.
What's the name of the game?
pi_198823011
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 18:48 schreef Avianflu het volgende:

[..]

Ok, maar als je bewust bent van je valkuilen en je gedrag dan ben je al een heel eind.
Gewoon doorgaan, vallen en weer opstaan. Valt niet altijd mee maar iedereen heeft hier zijn eigen weg in te gaan.
Dat is zeer zeker zo.
pi_198823036
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 18:50 schreef -marz- het volgende:
Omdat je overal "blijkbaar" voor zet krijg ik de indruk dat je niet begrijpt hoe het voor een ander overkomt wat je doet.
Klopt dat?

Als dat zo is gaat er niets verbeteren in je situatie.
Ik begin me steeds meer te beseffen hoe het voor die ander kan overkomen.
Maar ik blijf het erg complex en lastig vinden.
Vind het vooral moeilijk om mensen te doorgronden.
  vrijdag 2 april 2021 @ 19:03:33 #36
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_198823151
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 18:56 schreef Aurelio76 het volgende:

[..]

Ik begin me steeds meer te beseffen hoe het voor die ander kan overkomen.
Maar ik blijf het erg complex en lastig vinden.
Vind het vooral moeilijk om mensen te doorgronden.

Das voor mensen met autisme sowieso moeilijk. En dat is vervelend.
Het blijft een kwestie van heel erg veel proberen en gaandeweg soortement reacties van mensen "onthouden". Op enig moment heb je dan zoveel ervaring opgedaan met sociale cues zodat je iets meer een aanname kan doen hoe mensen op je reageren.

En hoe autistischer je bent hoe moeilijker dit is....
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_198823217
Ik vind het ook moeilijk om mensen te doorgronden, soms als ik achteraf mijn eigen gedrag analyseer vallen er wel dingen op zijn plek. Dat ik mijn grenzen niet duidelijk heb aangegeven, of mij juist als een kutwijf heb gedragen.

Kan je het achteraf wel doorgronden?
pi_198823244
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 19:03 schreef Detroit het volgende:

[..]

Das voor mensen met autisme sowieso moeilijk. En dat is vervelend.
Het blijft een kwestie van heel erg veel proberen en gaandeweg soortement reacties van mensen "onthouden". Op enig moment heb je dan zoveel ervaring opgedaan met sociale cues zodat je iets meer een aanname kan doen hoe mensen op je reageren.

En hoe autistischer je bent hoe moeilijker dit is....
Ben het hier volledig mee eens.
Ook met die laatste zin.
  vrijdag 2 april 2021 @ 19:13:33 #39
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_198823275
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 19:11 schreef Aurelio76 het volgende:

[..]

Ben het hier volledig mee eens.
Ook met die laatste zin.
Ben dus vooral niet te hard voor jezelf. Vergeet ook vooral niet dat het sowieso niet makkelijk is mensen te vinden met wie je echt goed op een lijn zit. Daar gaat echt vaak wat tijd overheen, naast de tijd die het kost om vriendschappen te verdiepen.

IMO is liefde dan nog een graadje complexer dan vriendschap.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_198823284
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 19:07 schreef Avianflu het volgende:
Ik vind het ook moeilijk om mensen te doorgronden, soms als ik achteraf mijn eigen gedrag analyseer vallen er wel dingen op zijn plek. Dat ik mijn grenzen niet duidelijk heb aangegeven, of mij juist als een kutwijf heb gedragen.

Kan je het achteraf wel doorgronden?
Vind het heel moeilijk om mensen te doorgronden.
Ook achteraf.
Probeer vaak wel te analyseren, waar de pijn- en knelpunten zoal zitten.
Ik moet echter ook oppassen dat ik geen aannames doe, die niet kloppen.
Wel realiseer ik mij dat ondermeer mijn sub-assertiviteit en onzekerheid een groot probleem vormen (op sociaal vlak, in de communicatie etc).
pi_198823332
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 19:13 schreef Detroit het volgende:

[..]

Ben dus vooral niet te hard voor jezelf. Vergeet ook vooral niet dat het sowieso niet makkelijk is mensen te vinden met wie je echt goed op een lijn zit. Daar gaat echt vaak wat tijd overheen, naast de tijd die het kost om vriendschappen te verdiepen.

IMO is liefde dan nog een graadje complexer dan vriendschap.
Wederom erg treffend geschreven.
Ik merk gewoon dat ik het erg moeilijk vind om een klik met iemand te hebben en ook om dit goed in stand te houden.
Het is moeilijk om met mensen op de juiste golflengte te zitten.
Vind vriendschappen al erg complex (vooral om deze in stand te houden).
Relaties vind ik nog veel moeilijker.
En dan vooral om mensen goed te kunnen inschatten.
Mijn sociale intuïtie laat mij hierin nog weleens in de steek.
pi_198823576
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 19:18 schreef Aurelio76 het volgende:

[..]

Wederom erg treffend geschreven.
Ik merk gewoon dat ik het erg moeilijk vind om een klik met iemand te hebben en ook om dit goed in stand te houden.
Het is moeilijk om met mensen op de juiste golflengte te zitten.
Vind vriendschappen al erg complex (vooral om deze in stand te houden).
Relaties vind ik nog veel moeilijker.
En dan vooral om mensen goed te kunnen inschatten.
Mijn sociale intuïtie laat mij hierin nog weleens in de steek.
Daar ben je echt niet uniek in, ook mensen die in jouw ogen over komen als “sociaal succesvol” hebben hier vast en zeker problemen mee. De meeste “relaties” stranden al na 3 maanden ofzo.

Qua golflengte, ik merk dat ik vaak wel een klik heb met mensen die in het zelfde vakgebied zitten. Het aantal mensen met autistische trekjes is redelijk hoog in mijn vakgebied moet ik zeggen.
Wellicht kan je ook zo’n omgeving vinden dmv een hobby ofzo?
pi_198823614
quote:

[..]

Kap eens met die oppervlakkige nonsens man :')
pi_198823719
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 19:37 schreef Avianflu het volgende:

[..]

Daar ben je echt niet uniek in, ook mensen die in jouw ogen over komen als “sociaal succesvol” hebben hier vast en zeker problemen mee. De meeste “relaties” stranden al na 3 maanden ofzo.

Qua golflengte, ik merk dat ik vaak wel een klik heb met mensen die in het zelfde vakgebied zitten. Het aantal mensen met autistische trekjes is redelijk hoog in mijn vakgebied moet ik zeggen.
Wellicht kan je ook zo’n omgeving vinden dmv een hobby ofzo?
Vind je reactie erg fijn en leuk om te lezen.
Heb wel een goede vriend die ook autisme heeft en, net zoals ik, ook zelf (elektronische) muziek maakt.
Hiermee heb ik vaak wel goede gesprekken (ondermeer over de huidige crisis, politiek etc).
In het verleden had ik wel meer vriendschappen, maar veel contacten zijn helaas wat weggevallen.
Veelal verwaterd, maar soms ook op een wat meer vervelende manier dmv scheefgroei (oplopende irritaties, verkeerde communicatie etc).
Blijft vaak wel vervelend en dit is iets wat ik ook zeker niet wil.
pi_198824132
Vaak heb ik (in het echt dagelijkse leven) naar vrouwen toe de neiging om 'te aardig' (pleasend) over te willen komen.
Dat heeft vooral ook te maken met onzekerheid en gevoelens van minderwaardigheid.
Daardoor toon ik een gekunsteld en geforceerd beeld van mezelf en heb dan het gevoel niet mezelf te zijn en al zeker niet authentiek.
Dat heeft toch wel eerst weerslag gehad op mijn liefdesleven.
Heb wel een soort van 'piek' gehad tussen mijn ca 20 en 25e (ben nu trouwens 44).
Kon in deze periode wat makkelijker contacten leggen met vrouwen en heb zelfs nog destijds een korte relatie gehad (van ca een half jaar).
Toch was dit maar van korte duur en na mijn 25e is mijn liefdesleven helemaal als een kaartenhuis in elkaar is gestort.
De afgelopen twintig jaar waren erg moeilijk, ook in dit opzicht.
Heb me veelal eenzaam gevoeld en nog steeds voel ik een groot gebrek aan verbondenheid, intimiteit etc
Moet ermee zien te leven, maar op sommige momenten kan het me toch wel erg naar de keel vliegen.
pi_198824805
Waarom resulteert je gevoel van minderwaardigheid in pleasend gedrag?
Ik denk je op moet houden zoveel bezig te zijn met je autisme, tenzij je ook speciaal vrouwen met autisme kunt daten. Het zorgt ervoor dat je een beetje een houding aanneemt van “het is toch een verloren zaak en ik kan er niks meer aan doen vanwege autisme”. Tja, waarom dan uberhaupt nog een topic openen denk ik dan.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3c5DH8f
pi_198824956
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 april 2021 20:56 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Waarom resulteert je gevoel van minderwaardigheid in pleasend gedrag?
Ik denk je op moet houden zoveel bezig te zijn met je autisme, tenzij je ook speciaal vrouwen met autisme kunt daten. Het zorgt ervoor dat je een beetje een houding aanneemt van “het is toch een verloren zaak en ik kan er niks meer aan doen vanwege autisme”. Tja, waarom dan uberhaupt nog een topic openen denk ik dan.
Vind ik nogal een belachelijke reactie.
Was al wat huiverig dat jij met zo'n soort reactie zou gaan komen.
Dit schiet me behoorlijk in het verkeerde keelgat en vind het ook misplaatst.
En ik wil me zeker niet verschuilen achter mijn autisme.
Wil even wat afstand gaan nemen van dit topic (en ook forum).
  vrijdag 2 april 2021 @ 21:12:28 #48
450228 LeesFoknl
Schrijf ook graag.
pi_198825084
- Ga toch eens weg met je vrouwonvriendelijke oneliners -

[ Bericht 93% gewijzigd door CoolGuy op 03-04-2021 14:03:07 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
  vrijdag 2 april 2021 @ 21:20:33 #49
450228 LeesFoknl
Schrijf ook graag.
pi_198825208
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 17:22 schreef BlijEi92 het volgende:

[..]

De mooie vrouwen hebben alleen interesse aan jouw "belangstelling" als je overduidelijk bij de top drie % behoort zowel qua uiterlijk als baan, carriére, afkomst en status en bezit.

[ Bericht 0% gewijzigd door LeesFoknl op 02-04-2021 21:34:05 ]
Mijn bijdrage aan dit forum is ter lering en ter vermaak.
Laat je niet gek maken, en maak vooral jezelf niet gek
Count your blessings . LeesFoknl a.k.a.vrouwen(f)luisteraar!
Wat gij wilt dat U geschiedt, doet dat ook een ander!
pi_198825268
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 april 2021 21:03 schreef Aurelio76 het volgende:

[..]

Vind ik nogal een belachelijke reactie.
Was al wat huiverig dat jij met zo'n soort reactie zou gaan komen.
Dit schiet me behoorlijk in het verkeerde keelgat en vind het ook misplaatst.
En ik wil me zeker niet verschuilen achter mijn autisme.
Wil even wat afstand gaan nemen van dit topic (en ook forum).
Het is denk ik een stukje zelfacceptatie ook??
Waarom raakt deze reactie je zo. Dit klinkt cliché maar je bent gewoon prima/goed zoals je bent. Natuurlijk kan je leren (net als iedereen) om met bepaalde valkuilen om te gaan, maar je wordt niet ineens een ander mens (hoeft ook niet).

Probeer trouwens een de andere kant van de medaille te bekijken. Sommige van mijn zogenaamde “sociaal onwenselijke” trekjes hebben mij op andere vlakken juist heel ver gebracht bijvoorbeeld.
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')