abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
pi_198797924
Er werd aan me gevraagd of ik kikkerdril wilde. Ja, natuurlijk! Leuk!
Maar uhm... Hoe werkt dat eigenlijk? En wat hebben die beestjes nodig? Dit weekend is ons kikker avontuur gestart... :D

We kregen kikkerdril. Niet te veel, want zou het ons wel lukken om ze op te laten groeien tot kikkers?!

Ik ging op zoek naar een grote vaas en naar een schone sloot, voor slootwater en plantjes die voor zuurstof kunnen zorgen. Dat leverde nog best grappige taferelen op, het halve dorp door op zoek naar een sloot waar ik bij het water en de plantjes kon zonder natte voeten :P. Zo dan.

Het ging best snel, de meeste zijn al uit de kikkerdril gekomen. De eerste dag hangen ze wat tegen het glas of bij de bodem, vanaf de tweede dag zwemmen ze al een beetje rond.

Kijk nou! O+

Is er nog iemand die tijdelijk kikker(visje)s als huisdier heeft?
pi_198798014
Gaven we ze vroeger ook geen visvoer? Leuk project!
pi_198798334
Leuk om te doen maar weet wel dat het een beschermde diersoort is en dit dus eigenlijk niet mag.

Succes en laat ze tijdig weer los in de natuur.
pi_198798479
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:28 schreef qajariaq het volgende:
Leuk om te doen maar weet wel dat het een beschermde diersoort is en dit dus eigenlijk niet mag.

Succes en laat ze tijdig weer los in de natuur.
Kikkers zijn beschermd, kikkerdril en kikkervisjes zijn dat niet. Zodra het spul pootjes krijgt, is het tijd om afscheid te nemen. Natuurmonumenten houdt zelf zeven weken aan.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_198798580
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:32 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Kikkers zijn beschermd, kikkerdril en kikkervisjes zijn dat niet. Zodra het spul pootjes krijgt, is het tijd om afscheid te nemen. Natuurmonumenten houdt zelf zeven weken aan.
Je hebt gelijk. Dat wist ik niet. Om eerlijk te zijn snap ik ook niet dat het mag. Maar goed het mag dus wel als je ze tijdig weer uitzet in de sloot waar je de dril gevangen hebt.
pi_198798608
Wat leuk! O+
Ik kijk uit naar de updates :D
Twiddel
pi_198798632
quote:
1s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:32 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Dat gaat goed komen! Ik heb me goed ingelezen. :)
  Spellchecker donderdag 1 april 2021 @ 15:47:21 #8
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_198798850
Wij hebben die ook ooit gehad.
Tegen de tijd dat ze pootjes kregen sprongen ze zelf uit de bak richting achterdeur. :D
pi_198798913
@maily Brr, dat hoop ik toch niet te laten gebeuren :D
Vorig jaar was er wel een pad mijn huis binnengewandeld :')
  Spellchecker donderdag 1 april 2021 @ 15:56:50 #10
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_198799090
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:50 schreef Hupje het volgende:
@:maily Brr, dat hoop ik toch niet te laten gebeuren :D
Vorig jaar was er wel een pad mijn huis binnengewandeld :')
Gadver .... durf je die zelf buiten te zetten?
pi_198799158
Kleuter moest opletten waar hij bleef toen ik handveger en blik ging halen. Daar heb ik de pad op geschoven :D
pi_198843672
We zijn weer een paar dagen verder. Het gaat hard met de visjes, je ziet ze per dag een dikkere kop krijgen en ze kunnen steeds beter zwemmen.
In het randje onderin de vaas wordt soms een race gehouden: wie kan het snelst rond :+

Ik had sloot plantjes in de kom, maar heb voor de zekerheid ook maar een waterplantje bij de dierenwinkel gekocht. Ze crossen nu ook tussen de planten door.

Een dun plakje komkommer vinden ze lekker:
https://i.imgur.com/dKw4EfP.gifv

Aan de onderkant van een plantje uit de sloot zitten ook twee beestjes in een soort dril. Ik heb nog geen idee wat het zijn, ik gok een soort mug?

[ Bericht 1% gewijzigd door Hupje op 04-04-2021 07:33:18 ]
  Spellchecker zondag 4 april 2021 @ 11:21:04 #13
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
pi_198846119
quote:
1s.gif Op zondag 4 april 2021 07:20 schreef Hupje het volgende:
We zijn weer een paar dagen verder. Het gaat hard met de visjes, je ziet ze per dag een dikkere kop krijgen en ze kunnen steeds beter zwemmen.
In het randje onderin de vaas wordt soms een race gehouden: wie kan het snelst rond :+

[ afbeelding ]
Ik had sloot plantjes in de kom, maar heb voor de zekerheid ook maar een waterplantje bij de dierenwinkel gekocht. Ze crossen nu ook tussen de planten door.
[ afbeelding ]
Een dun plakje komkommer vinden ze lekker:
https://i.imgur.com/dKw4EfP.gifv

Aan de onderkant van een plantje uit de sloot zitten ook twee beestjes in een soort dril. Ik heb nog geen idee wat het zijn, ik gok een soort mug?
[ afbeelding ]
Het water blijft mooi schoon!
Leuk he om zo van dichtbij te zien. Zeker voor je kleuter!
pi_198890242
Elke 3 dagen haal ik vers slootwater en ververs ik de helft. Zo hebben ze genoeg voedsel uit het water en blijft het een beetje schoon.

Kijk nou O+

pi_198907064
Wat eeeeeeeenig *O*

Ik herken dit ook nog van een vroeger klassenproject
  donderdag 8 april 2021 @ 10:36:12 #16
308660 kl1172
De zomer van '83...
pi_198912614
Wat een leuk topic!
  Mod /KLB - Meeste terechte klachten 2020 donderdag 8 april 2021 @ 10:40:43 #17
492201 crew  Fugue
Sicker than your average
pi_198912690
Oh leuk! Wij hadden ze vroeger ook elk jaar. Zodra ze uit de bak begonnen te springen gingen ze de vijver in
Don't need to shake my ass for you 'cause I've got a brain
pi_198951875
Kind vindt het erg interessant en hangt regelmatig boven de kom te kijken. :)

Halverwege de week heb ik de kom schoongemaakt:
Ik gebruik een theezeefje om de vuiltjes uit het water te zeven :D.

Filmpje: https://i.imgur.com/p5JAAk5.gifv

Ze worden steeds groter en dikker. Ze eten met z'n dertienen 2 schijfjes komkommer op een dag. Dat ziet er heel tof uit, er blijft heel weinig van over, alleen het allertaaiste stukje schil.

De kikkervisjes moeten de kom intussen delen met 3 slakjes.
  Spellchecker zaterdag 10 april 2021 @ 22:07:03 #19
197773 crew  maily
mevrouwtje oeps
abonnement iBood bol.com Vodafone Ziggo Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')