abonnement Unibet Coolblue
pi_198799484
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:57 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Wat bedoel je?
[..]

Dit is wel heel erg drama en overdreven he? Die ouders kunnen niet neutraal meediscussiėren hierover, dus hun mening haalt weinig uit.

Feit blijft dat aantallen slachtoffers van mass shootings verwaarloosbaar zijn in vergelijking met het aantal mensen die wapens hebben.
Ja, bagetalliseer het maar omdat een stel idioten zo graag aanvalswapens wilt hebben ter 'zelfverdediging'.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 1 april 2021 @ 17:09:46 #127
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_198800817
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 12:22 schreef Harvest89 het volgende:
Er is meer dan genoeg mis met dat land, maar nogmaals die wapenwet is een van de positieve dingen.
Wat doe je als je land bijvoorbeeld langzaam verandert in een politiestaat? Of als de criminaliteit zo hoog is dat ook de politie tekortschiet?

Jezelf onderwerpen aan een overheid en maar hopen dat ie het beste met je voor heeft is in de kern best triest als je er over nadenkt.
Tja maar in Amerika mag de politie dan weer tanks kopen en handgranaten dus dan kom je met een AR-15 ook weer niet heel ver als er een tank op je oprit staat.

Dus dan kun je er verder niet veel meer mee dan maar wat mensen neermaaien in een supermarkt of hotel.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
  donderdag 1 april 2021 @ 17:15:03 #128
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_198800918
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 16:11 schreef Barbusse het volgende:
Ja, bagetalliseer het maar
Doe ik niet, jij blaast het enorm op, en gaat daarna met je emo post de ouders van Sandy Hook er bij halen.
Kom op man, je weet ook wel dat dat idioot was.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 1 april 2021 @ 17:17:28 #129
217529 Jabberwocky
Jabberwo)))cky
pi_198800958
quote:
7s.gif Op donderdag 1 april 2021 10:28 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Hoe huiveringwekkend dit ook allemaal is. Op een bevolking van 330 miljoen zijn dit soort situaties numeriek gezien te verwaarlozen.

Qua een individuale shooting heb je opzich gelijk, maar als het continu blijft gebeuren zie je wel een trend die alleen in Amerika opgaat en in geen enkel ander land. En dat is niet te verwaarlozen. Maar dat weet je zelf ook wel.
"Beware the Jabberwock, my son!
The jaws that bite, the claws that catch!
Beware the Jubjub bird, and shun
The frumious Bandersnatch!"
pi_198800981
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 17:15 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Doe ik niet, jij blaast het enorm op, en gaat daarna met je emo post de ouders van Sandy Hook er bij halen.
Kom op man, je weet ook wel dat dat idioot was.
Zegt de man die het concept van milities wel ok vind en daarbij als voorbeeld een militie noemt die gelieerd is aan een terroristische aanslag met 168 doden als gevolg :')

Het is me wel duidelijk hoor, het doet je gewoon niks dat er doden vallen zolang idioten vrijheidstrijdertje kunnen spelen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 1 april 2021 @ 17:23:55 #131
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198801053
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 16:11 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ja, bagetalliseer het maar omdat een stel idioten zo graag aanvalswapens wilt hebben ter 'zelfverdediging'.
Als de founding fathers dit soort wapens hadden kunnen voorzien, dan was de tweede amendement er nooit gekomen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_198801128
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 17:23 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Als de founding fathers dit soort wapens hadden kunnen voorzien, dan was de tweede amendement er nooit gekomen.
Dat zou me niks verbazen.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 1 april 2021 @ 17:46:34 #133
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_198801545
Grappig om te zien hoe het “omwerpen van een corrupte overheid” als onderbouwing van vrij wapenbezit wordt gebruikt.

Voor het omverwerpen van foute regimes (of goede regimes) heb je massa nodig of de krijgsmacht. Een combinatie is helemaal handig. Burgers met wapens zorgen alleen maar voor chaos en mislukking. Je hebt niets aan ongetrainde enthousiastelingen die lekker in het wilde weg om zich heen gaan lopen schieten. Dat stukje moet je aan professionals overlaten. Ook tijdens een revolutie. Die professionals aan jouw kant krijgen daar gaat het om.
pi_198801650
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 16:11 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Ja, bagetalliseer het maar omdat een stel idioten zo graag aanvalswapens wilt hebben ter 'zelfverdediging'.
Je zou je er natuurlijk ook simpelweg bij kunnen neerleggen dat er in de VS nu eenmaal wapens zijn toegestaan. Dat zal voorlopig ook nog wel even zo blijven. Onderdeel van de cultuur daar voor velen. Het probleem ligt, zoals eerder besproken in dit topic, bij verscheidene andere factoren en niet bij de wapens an sich.
pi_198801823
quote:
7s.gif Op donderdag 1 april 2021 17:51 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Je zou je er natuurlijk ook simpelweg bij kunnen neerleggen dat er in de VS nu eenmaal wapens zijn toegestaan. Dat zal voorlopig ook nog wel even zo blijven. Onderdeel van de cultuur daar voor velen. Het probleem ligt, zoals eerder besproken in dit topic, bij verscheidene andere factoren en niet bij de wapens an sich.
quote:
13s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:26 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Als je zo denkt krijg je niets voor mekaar natuurlijk.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 1 april 2021 @ 18:01:48 #136
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198801847
quote:
7s.gif Op donderdag 1 april 2021 17:51 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Je zou je er natuurlijk ook simpelweg bij kunnen neerleggen dat er in de VS nu eenmaal wapens zijn toegestaan. Dat zal voorlopig ook nog wel even zo blijven. Onderdeel van de cultuur daar voor velen. Het probleem ligt, zoals eerder besproken in dit topic, bij verscheidene andere factoren en niet bij de wapens an sich.
In was drie jaar geleden bij familie op bezoek in Louisville, Kentucky en werd door de familie uitgenodigd om met een Colt 45 op de schietbaan een beetje rond te knallen. Ik snapte werkelijk niet waar de noodzaak van het hebben van een vuurwapen vandaan komt, anders dan een ingebakken gewoonte om zich zelf ergens tegen te verdedigen. Ze wonen in een buitenwijk rijtjeshuis en zijn omringd door asfalt en nieuwbouw. Je ziet geen desperados,je ziet geen beren of wolven, en het enige waar ze ze bang voor zijn zijn immigranten en kleurlingen. Die over het algemeen geen vuurwapens hebben. Het heeft weinig met cultuur te maken, eerder met een soort Urker angst voor het onbekende.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
pi_198802018
Interessante anekdote. Maar ik denk dat het verder moeilijk valt te ontkennen dat wapens onderdeel zijn van de Amerikaanse cultuur (meer genoeg uitzonderingen daargelaten natuurlijk). Trouwens, waarom is jouw familie bang voor migranten en mensen met een andere etniciteit? Oprechte vraag dit.
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 18:51:02 #138
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198802719
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 14:59 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Nee klopt, handhaven niet, maar jezelf bewapenen en trainen voor het geval dat kan gewoon. Er zijn ook militiegroepen in de VS, bijvoorbeeld in Michigan. Ik vind dat een mooi concept.
Ja, mooi concept. Wel een concept wat besloot dat het de gouverneur kon kidnappen en executeren omdat ze covid maatregelen nam.

Want dat is het probleem hier, natuurlijk, het zijn niet alleen de goede burgers die zich bewapenen en beweringen ten spijt maakt het bezit van wapens een land niet veiliger.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 18:53:19 #139
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198802772
quote:
13s.gif Op donderdag 1 april 2021 15:26 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Als je zo denkt krijg je niets voor mekaar natuurlijk.
Godzijdank klopt dat dan ook. Als we naar het optreden van dit soort groepen kijken in de afgelopen jaren dan is er heel weinig uitgekomen.

In een democratie lossen normale mensen problemen op via de stembus en niet via de dreiging met geweld en wapens en het waren precies de eerder genoemde milities die betrokken waren bij de bestorming van Capitol Hill.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 19:00:28 #140
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198802921
quote:
7s.gif Op donderdag 1 april 2021 17:51 schreef Dejannn het volgende:

[..]

Je zou je er natuurlijk ook simpelweg bij kunnen neerleggen dat er in de VS nu eenmaal wapens zijn toegestaan. Dat zal voorlopig ook nog wel even zo blijven. Onderdeel van de cultuur daar voor velen. Het probleem ligt, zoals eerder besproken in dit topic, bij verscheidene andere factoren en niet bij de wapens an sich.
Wij hoeven ons daar niet bij neer te leggen want het is voor ons geen probleem of issue, natuurlijk.

Ik denk dat de geest allang uit de fles is en dat zelfs een totaalverbod op de verkoop van vuurwapens niets meer uithaalt, er zijn simpelweg veel te veel wapens in de VS in omloop.

En je kunt wel blijven roepen "Het zijn alleen maar gekken en daar valt niets te beginnen" maar het is wel opvallend dat die gekken alleen in de VS vrijwel dagelijk een bloedbad aan kunnen richten. Maar goed, het is al vaker opgemerkt, als een situatie als Sandy Hook al niet voor wetgeving zorgt dan is het pleit gewoon beslecht.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  donderdag 1 april 2021 @ 19:13:48 #141
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_198803203
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 18:53 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

In een democratie lossen normale mensen problemen op via de stembus en niet via de dreiging met geweld en wapens en het waren precies de eerder genoemde milities die betrokken waren bij de bestorming van Capitol Hill.
Normale mensen, wie zijn dat?
Hitler, Chavez, en Vargas hebben dus blijkbaar problemen opgelost.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_198803295
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 19:00 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Wij hoeven ons daar niet bij neer te leggen want het is voor ons geen probleem of issue, natuurlijk.

Ik denk dat de geest allang uit de fles is en dat zelfs een totaalverbod op de verkoop van vuurwapens niets meer uithaalt, er zijn simpelweg veel te veel wapens in de VS in omloop.

En je kunt wel blijven roepen "Het zijn alleen maar gekken en daar valt niets te beginnen" maar het is wel opvallend dat die gekken alleen in de VS vrijwel dagelijk een bloedbad aan kunnen richten. Maar goed, het is al vaker opgemerkt, als een situatie als Sandy Hook al niet voor wetgeving zorgt dan is het pleit gewoon beslecht.
Daarnaast, een meerderheid lijkt nog steeds voor meer striktere wetgeving te zijn mbt vuurwapens. Dat wil niet zeggen dat men vuurwapens af wilt schaffen, maar over de toegang tot vuurwapens en en het soort vuurwapens toegankelijk mag ondertussen best wel eens een debat gevoerd worden.
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  donderdag 1 april 2021 @ 19:19:37 #143
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_198803316
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 19:00 schreef Tijger_m het volgende:
Maar goed, het is al vaker opgemerkt, als een situatie als Sandy Hook al niet voor wetgeving zorgt dan is het pleit gewoon beslecht.
Maar nogmaals, waarom zou dat specifieke incident voor wetgeving moeten zorgen? Er zijn daar nog geen 30 mensen doodgeschoten.

Bijna de helft van de Amerikaanse bevolking heeft een vuurwapen.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 1 april 2021 @ 19:21:34 #144
403588 mcmlxiv
Extremist volgens extremisten
pi_198803371
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 19:13 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Normale mensen, wie zijn dat?
Hitler, Chavez, en Vargas hebben dus blijkbaar problemen opgelost.
Trump ontbreekt in je lijstje en is uiteindelijk ook, zei het ternauwernood, op democratische wijze aan de kant gezet. Dus ja het systeem werkt in de VS
pi_198803513
Ik vraag me ook af waar al die gun nuts de grens leggen bij onschuldige doden. Een paar duizend per jaar is duidelijk niet genoeg. Moet het in de tien of honderdduizenden lopen? Of is het meer van belang wie gedood wordt, ipv waarom?
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_198803712
quote:
5s.gif Op donderdag 1 april 2021 19:26 schreef Barbusse het volgende:
Ik vraag me ook af waar al die gun nuts de grens leggen bij onschuldige doden. Een paar duizend per jaar is duidelijk niet genoeg. Moet het in de tien of honderdduizenden lopen? Of is het meer van belang wie gedood wordt, ipv waarom?
Uiteraard, wapens voor iedereen, zolang ze maar geen donkere huidskleur hebben, want die zijn eng en crimineel. Of zo.
"Bleach is healthy. It's mostly water. And we are mostly water. Therefore, we are bleach."
  donderdag 1 april 2021 @ 19:40:44 #147
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198804036
https://amp.cnn.com/cnn/2(...)uit-haunt/index.html

Hoewel we nu een echte president in de States hebben is het tijd voor een update over de malloot die tot voor kort in het witte huis was gevestigd. En jongens, dit gaat hem nog als een molensteen om de nek hangen.. :Y)
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  donderdag 1 april 2021 @ 19:42:54 #148
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_198804082
quote:
7s.gif Op donderdag 1 april 2021 19:31 schreef OMG het volgende:

[..]

Uiteraard, wapens voor iedereen, zolang ze maar geen donkere huidskleur hebben, want die zijn eng en crimineel. Of zo.
Warte Amerikanen mogen gewoon wapens kopen.

Ik volg op youtube redelijk wat gun channels waaronder deze twee:

Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
  donderdag 1 april 2021 @ 19:45:42 #149
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_198804155
quote:
7s.gif Op donderdag 1 april 2021 18:10 schreef Dejannn het volgende:
Interessante anekdote. Maar ik denk dat het verder moeilijk valt te ontkennen dat wapens onderdeel zijn van de Amerikaanse cultuur (meer genoeg uitzonderingen daargelaten natuurlijk). Trouwens, waarom is jouw familie bang voor migranten en mensen met een andere etniciteit? Oprechte vraag dit.
Omdat het ze decennia lang bij ze is ingebakken. Fox news zorgt wel voor dit soort narratives, ze creėren gestoorde idioten die hele supermarkten neermaaien.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  Moderator donderdag 1 april 2021 @ 20:05:15 #150
54278 crew  Tijger_m
42
pi_198804664
quote:
0s.gif Op donderdag 1 april 2021 19:13 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Normale mensen, wie zijn dat?
Hitler, Chavez, en Vargas hebben dus blijkbaar problemen opgelost.
Blijkbaar niet het soort milities wat men in de VS heeft want die probeerden een legitiem gekozen Presidentschap tegen te houden.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')