abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 26 januari 2003 @ 17:11:32 #1
16701 scanman01
Today's a good day
pi_8118279

Als echte Queen fan heb ik natuurlijk ook de semi-klassieke cd van Freddie Mercury en Montserrat Caballé. Het nummer 'Barcelona' vond ik meteen al geweldig, maar de rest van het album is ook prachtig. Het zal alleen niet iedereen aanspreken waarschijnlijk. Gebleken is dat op Fok veel meer Queen fans zijn, vandaar dat ik me afvraag of jullie ook allemaal dit album hebben en wat jullie ervan vinden.
"The golden boy", 'Guide me home' en 'How can I go on' vind ik regelrechte meesterwerkjes!

[Dit bericht is gewijzigd door scanman01 op 26-01-2003 17:24]

My soul is painted like the wings of butterflies
pi_8118399
Queen roels! Barcelona is geweldig om loeihard te beluisteren. Daar gaat je piemel spontaan van krimpen! The Golden Boy idem dito.
Boeiend om te lezen is het autobiografische boek 'Mijn leven met Freddy' van Tim Hutton (Mercury's lover en butler)

[Dit bericht is gewijzigd door seriewoordenaar op 26-01-2003 17:27]

www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
  zondag 26 januari 2003 @ 17:32:42 #3
10331 Plonz
De slingerpad?
pi_8118603
He, ik dacht dat ik de enige was...!

Freddie

Gebakken ei met peperkoek!
pi_8118615
Hoewel liefhebber van Queen vind ik "Barcelona" helemaal niks...
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_8118646
quote:
Op zondag 26 januari 2003 17:33 schreef MuadDib het volgende:
Hoewel liefhebber van Queen vind ik "Barcelona" helemaal niks...
Perfectie blijft een streven
www.seriewoordenaar.nl. Et voila...
  zondag 26 januari 2003 @ 17:40:34 #6
17447 Reintje
Zet je aan het denken!
pi_8118723
Queen

Vind die cd inderdaad SUPERmooi, en Barcelona, dat vind ik echt een keizernummer!!!

Action is the enemy of thoughts
  zondag 26 januari 2003 @ 22:58:00 #7
16701 scanman01
Today's a good day
pi_8124520
quote:
Op zondag 26 januari 2003 17:40 schreef Reintje het volgende:
Vind die cd inderdaad SUPERmooi, en Barcelona, dat vind ik echt een keizernummer!!!
Vooral lekker hard klinkt de hele cd alsof het rechtstreeks uit de hemel komt.
  zondag 26 januari 2003 @ 23:11:47 #8
30961 Knaller
knalt er op los
pi_8124824
Inderdaad erg mooi album... Freddie die opera zingt, ach met zijn stem kon hij alles zingen!!
'Barcelona' is echt een kippevelnummer... elke keer weer als ik het hoor!! Waanzinning mooi!!
'How Can I Go On' is ook fantastisch... denk dat het ook met z'n ziekte AIDS te maken heeft!!
"A single rose can be my garden, a single friend my world."
pi_8127981
Zoals al gezegd, een briljant album, met als hoogtepunt voor mij La Japonaise en de titeltrack. Maar de rest is ook geweldig (m.u.v het laatste nummer Overture Picantte). Kweet niet of iemand hier de Freddie Mercury Solo Collection heeft? Daar staan ook een hoop demo's op van nummers van dit album, waarin Freddie ook de zangpartijen van Montserrat Caballé voor zijn rekening neemt
Nee.
  maandag 27 januari 2003 @ 12:48:10 #10
16701 scanman01
Today's a good day
pi_8131151
quote:
Op maandag 27 januari 2003 08:07 schreef PimD het volgende:
Zoals al gezegd, een briljant album, met als hoogtepunt voor mij La Japonaise en de titeltrack. Maar de rest is ook geweldig (m.u.v het laatste nummer Overture Picantte). Kweet niet of iemand hier de Freddie Mercury Solo Collection heeft? Daar staan ook een hoop demo's op van nummers van dit album, waarin Freddie ook de zangpartijen van Montserrat Caballé voor zijn rekening neemt
Ik heb wel 'The Freddie Mercury album', maar daar staat niets op van 'Barcelona'. Je bedoelt dus blijkbaar een andere.
pi_8135022
Ik bedoel de 10 cd + 2dvd box uit 2000. Meer info op www.queenpicturehall.com

Ennuh - op The Freddie Mercury Album staat toch echt Barcelona hoor

Nee.
  † In Memoriam † maandag 27 januari 2003 @ 16:26:58 #12
7074 moussy
kuttekop
pi_8135135
quote:
Op zondag 26 januari 2003 17:19 schreef seriewoordenaar het volgende:
Boeiend om te lezen is het autobiografische boek 'Mijn leven met Freddy' van Tim Hutton (Mercury's lover en butler)
[off.t] Bij mijn boek zijn de foto pagina's er uit gevallen [/off.t]
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_8135188
quote:
Op zondag 26 januari 2003 17:19 schreef seriewoordenaar het volgende:
Het is Jim Hutton en hij was Freddie's tuinman
Nee.
  maandag 27 januari 2003 @ 19:05:21 #14
7168 Kptelmo
Syntax Error
pi_8138431
Klasse cd.....persoonlijk hou ik erg van The Fallen Priest
"Programming today is a race between software engineers striving to build bigger and better idiot-proof programs, and the Universe trying to produce bigger and better idiots. So far, the Universe is winning." (Rich Cook)
  maandag 27 januari 2003 @ 20:28:24 #15
16701 scanman01
Today's a good day
pi_8140113
quote:
Op maandag 27 januari 2003 16:22 schreef PimD het volgende:
Klopt, Barcelona inderdaad wel
pi_8156347
quote:
Op maandag 27 januari 2003 16:22 schreef PimD het volgende:
niet op alle versies
"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
pi_8157227
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 16:59 schreef BrianMay het volgende:

[..]
niet op alle versies

wel op alle versie van The Freddie Mercury Album. NIET op de Amerikaanse versie van het album, maar die is weer The Great Pretender genaamd
Nee.
pi_8157400
Queen is en blijft het beste wat ons op muziekgebied is overkomen, de stem van Freddie valt door niemand te overtreffen, Queen krijgt van mij een 10...
  dinsdag 28 januari 2003 @ 17:53:03 #19
30961 Knaller
knalt er op los
pi_8157449
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 17:50 schreef ilona-scuderia het volgende:
Queen is en blijft het beste wat ons op muziekgebied is overkomen, de stem van Freddie valt door niemand te overtreffen, Queen krijgt van mij een 10...
Ben ik het wel mee eens eigenlijk... alleen ik geef ze een 11+ !!
pi_8157463
Ik luister nu dus naar Barcelona en het raakt me weer, hoe vaak je dat nummer ook hoort, geldt trouwens ook voor het merendeel van de andere nummers...
pi_8158455
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 17:40 schreef PimD het volgende:

[..]

wel op alle versie van The Freddie Mercury Album. NIET op de Amerikaanse versie van het album, maar die is weer The Great Pretender genaamd

Foutje, moet kunnen baas!
"Looooooooooooosch!!"
"Onze doelgroep is dan natuurlijk ook vooral jongeren die nog echt keihard Loosch kunnen gaan"
- Pim Derks, 1 juni 2005
  dinsdag 28 januari 2003 @ 22:55:36 #22
35759 bohrap
bommen-sjaak
pi_8164243
Als belegen Queenfan ben ik niet zo gek op Freddie's solo uitstapjes (ook niet op die van Brian....Roger rocks!!!!), maar Barcelona is toch wel speciaal.....Freddie's stem was super destijds...vocaal gezien zijn laatste hoogtepunt!
de wereld is lelijker dan ik dacht......(f.boeijen)
  dinsdag 28 januari 2003 @ 23:05:54 #23
16701 scanman01
Today's a good day
pi_8164568
quote:
Op dinsdag 28 januari 2003 22:55 schreef bohrap het volgende:
Als belegen Queenfan ben ik niet zo gek op Freddie's solo uitstapjes (ook niet op die van Brian....Roger rocks!!!!), maar Barcelona is toch wel speciaal.....Freddie's stem was super destijds...vocaal gezien zijn laatste hoogtepunt!
Huh? Innuendo was zijn laatste hoogtepunt. Vocaal is hij zelden zo goed geweest.
pi_8183926
Een van de mooiste cd's OOIT!
Freddie was in topvorm, vocaal en tekstueel gezien.
De hele cd is gewoon mooi. Overigens is het leuk om te horen hoe die nummers tot stand zijn gekomen op de Freddie Box "Barcelona Sessions" De cd die klassiek en pop samen deed smelten, een mijlpaal!

een dikke 10

Everything Is About Sex Except Sex. Sex Is About Power
  donderdag 30 januari 2003 @ 13:44:11 #25
5636 Vamos
Vamos Vidi Vici!
pi_8184119
Freddie is een van de allerbeste popzangers ooit
De samenzang van Queen is uniek
De liedjes zitten muzikaal vaak perfect in elkaar

Toch gaan ze het Bands toernooi niet winnen ben ik bang

Religie maakt meer kapot dan je lief is
pi_11728408
Nu ik weer eens naar Freddie Mercury luister dan denk ik
Echt heel mooi...
  maandag 14 juli 2003 @ 20:32:02 #27
12582 EXX
EXtended eXchange
pi_11770604
quote:
Op zondag 26 januari 2003 23:11 schreef Knaller het volgende:
Inderdaad erg mooi album... Freddie die opera zingt, ach met zijn stem kon hij alles zingen!!
'Barcelona' is echt een kippevelnummer... elke keer weer als ik het hoor!! Waanzinning mooi!!
Alhoewel Barcelona een geweldig nummer is, wil ik wel 1 dingetje kwijt: Freddie Mercury kon GEEN opera zingen. Barcelona blijft een popnummer, opgenomen in een studio. Het grote verschil tussen pop en operazangers is dat de laatste een theater moeten kunnen vullen met stemgeluid ZONDER enige hulp van microfoons, versterkers of enige andere elektronica. Dat heb ik Freddie nooit zien doen, daar heb je Pavarotti, Bocelli of natuurlijk Monserrat Caballe zelf voor nodig (om er maar een paar te noemen). Dit doet overigens niets maar dan ook niets af aan de kwaliteit van Freddie als popzanger of artiest.
In dem wogenden Schwall, in dem tönenden Schall, in des Welt-Atems, wehendem All......ertrinken.......versinken......unbewußt......höchste Lust!
pi_11773618
Heb je al naar de rest van de nummers geluisterd?

Ensueńo ofzo?

Dit is toch echt opera:)

"Looooooooooooosch!!"
- Pim Derks, 1 juni 2005
pi_11775167
Ik vind het nog steeds de mooiste stem die ooit op aarde is geweest. Ik weet het , het klinkt dramatisch, maar ik voel het echt zo.
It's in the air tonight
pi_11777247
quote:
Op maandag 14 juli 2003 20:32 schreef EXX het volgende:

[..]
Het grote verschil tussen pop en operazangers is dat de laatste een theater moeten kunnen vullen met stemgeluid ZONDER enige hulp van microfoons, versterkers of enige andere elektronica. Dat heb ik Freddie nooit zien doen

Nooit zien doen idd, maar reken maar van yes dat ie het had aangekund!
pi_11777421
quote:
Op maandag 14 juli 2003 20:32 schreef EXX het volgende:

[..]

daar heb je Pavarotti

Die zingt niet, die krijst, met een mega-ouwelullenvibrato ook nog. Ja ik heb een hekel aan countertenoren. 't Is net Wilma Driessen
quote:
Dit doet overigens niets maar dan ook niets af aan de kwaliteit van Freddie als popzanger of artiest.
Precies!! En ik waag dan ook te stellen dat Freddy qua volume zeker wel een orkest aankon zonder versterking.
pi_11778446
Daar ben ik ook wel heel zeker van
"Looooooooooooosch!!"
- Pim Derks, 1 juni 2005
  woensdag 16 juli 2003 @ 10:18:17 #33
12582 EXX
EXtended eXchange
pi_11803177
quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 01:19 schreef Plengel het volgende:

[..]

Nooit zien doen idd, maar reken maar van yes dat ie het had aangekund!

quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 01:30 schreef Tronica het volgende:

[..]

Die zingt niet, die krijst, met een mega-ouwelullenvibrato ook nog. Ja ik heb een hekel aan countertenoren. 't Is net Wilma Driessen
[..]

Precies!! En ik waag dan ook te stellen dat Freddy qua volume zeker wel een orkest aankon zonder versterking.

quote:
Op dinsdag 15 juli 2003 04:31 schreef BrianMay het volgende:
Daar ben ik ook wel heel zeker van
Nee dus.

Ik denk dat mensen hier onderschatten wat klassieke zang met zich meebrengt. Dat is hele andere techniek. Omdat je zonder versterking moet kunnen werken, gebruik je je hele lijf als versterker. Het stemgeluid is dan ook beduidend anders als de spreekstem. Om zover te komen heb je een jaar of 10 nodig. Klassieke zangers zijn pas rijp om grote rollen te zingen als ze de 30 gepasseerd zijn. Er zijn al genoeg jonge zangers op de fles gegaan omdat ze te vroeg aan het grote repertoire begonnen.

Een ander verschil tussen pop en klassiek is dat het bij klassiek altijd zuiver op de toon moet zijn. Bij pop mag je er wel eens naast zitten, daar gaat het niet zozeer om. Maar als je als klassiek zanger er een beetje naastzit, klinkt het al direct verschrikkelijk. De foutmarge is maar heeel klein. Wie dat niet kan, ligt direct eruit.

De prijs van het klassiek kunnen zingen is dat je de mogelijkheid om pop te kunnen zingen eigenlijk verliest. Het lijf is zo getrained in de klassieke techniek, daar kom je niet meer uit. Er zijn maar heel weinig zangers die fatsoenlijk klassiek en pop kunnen zingen, en meestal zijn dat van origine klassieke zangers. Andrea Bocelli is er een van. Omgekeerd heb ik nog nooit meegemaakt. Luister ook maar eens naar "Barcelona". Monserrat Caballe zingt met haar operastem, ze kan geen pop zingen. Voor Freddie Mercury geldt het omgekeerde.

Pavarotti is tenor, en geen counter-tenor. Counter-tenors zijn van die mannen die klinken alsof ze op de fiets van het zadel op de stang zijn gegleden Pavarotti is wel al ver over zijn houdbaarheidsdatum heen. Tenors beginnen over het algemeen na te laten als ze de 55 voorbij zijn. Pavarotti is al in de 60.

In dem wogenden Schwall, in dem tönenden Schall, in des Welt-Atems, wehendem All......ertrinken.......versinken......unbewußt......höchste Lust!
pi_11811069
Dude, met een klassiek orkest mee zingen is ff iets anders dan mee zingen met een rockband die 100den watts produceren
"Looooooooooooosch!!"
- Pim Derks, 1 juni 2005
pi_11811258
Denken er nu werkelijk mensen hier dat Freddie ook opera zou kunnen zingen? Ik ben het wel met EXX eens, opera is een totaal andere discipline dan pop/rock.
Freddie was een fantastische zanger, maar een rockzanger. Als musicalzanger was 'ie wrs ook top geweest maar opera, nee.
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
pi_11811326
Nou ja, het punt was toch of hij onversterkt boven een orkest uit kon komen? Het zou me niet verbazen als hij dat inderdaad wel kon, ook al maakt hem dat niet meteen een 'klassiek zanger'.. Dat het geen 'echte' operazanger was, dat lijkt me duidelijk.
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  woensdag 16 juli 2003 @ 16:49:47 #37
30961 Knaller
knalt er op los
pi_11813231
Ik vond het anders wel naar lichte opera klinken... niet naar dat zware gedoe natuurlijk.
pi_11827237
quote:
Op woensdag 16 juli 2003 15:36 schreef Zander het volgende:
Nou ja, het punt was toch of hij onversterkt boven een orkest uit kon komen? Het zou me niet verbazen als hij dat inderdaad wel kon, ook al maakt hem dat niet meteen een 'klassiek zanger'.. Dat het geen 'echte' operazanger was, dat lijkt me duidelijk.
Amen
"Looooooooooooosch!!"
- Pim Derks, 1 juni 2005
pi_11889548
opera is zo gecompliceerd. en ook al was freddie de beste. hij was beter in n ander genre ja.
pi_13922571
Freddie Mercury is echt goed met Montserrat Caballe!!
Echt super die nummers!!
Ga eens naar www.thehungersite.com en klik elke dag een keer.
  donderdag 16 oktober 2003 @ 16:44:24 #41
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_13923594
Schande dat ik dat album niet ken. Ik schaam me.
quote:
Ik vind het nog steeds de mooiste stem die ooit op aarde is geweest.
Ik ken ook weinig zangers die zo oprecht klinken, zo veel gevoel in hun zang leggen en gewoon zo lekker veel POWER als Freddy hebben! Queen is ook de beste band die ik ooit gekend heb, kreeg er zovaak de rillingen bij, en daar gaat het toch om, luisterplezier!

Ik heb het niet over klassiek ofzo, daar weet ik niets van. Je kunt als zanger gewoon niet in elk genre goed zijn. Maakt me ook niet uit, Freddy for gouvernour! (ras Amerikaan dat ik ben )

[Dit bericht is gewijzigd door Yokozuna op 16-10-2003 16:55]

pi_13924504
Ik ken het album ook niet, terwijl ik wel een behoorlijke queen fan ben.

Ik deel de mening met de meesten hier dat de stem, de kracht en het gevoel dat Freddie in zn muziek kon brengen zo superieur was dat het met recht de beste zanger ooit is. Zijn muziek en dat met Queen is echt goud-eerlijk.

Ik geloof niet dat er iemand is/komt die hem kan overtreffen, zeker niet nu de muziek steeds meer verbaggerd (mijn mening)
Ik ga maar ff kijken of ik dit album kan aanschaffen.

[Dit bericht is gewijzigd door Cool_Runner op 16-10-2003 21:27]

If Matrix was here, he'd laugh too
pi_13926934

Nee.
  donderdag 16 oktober 2003 @ 19:06:22 #44
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_13927329
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 18:54 schreef PimD het volgende:
[afbeelding]

we kunnen ook heel mierenneukerig gaan doen:
zijn voornaam freddie/freddy of hoe je het ook wilt schrijven is nooit officieel vastgelegd! je 'mag' het dus schrijven zoals je wilt!m (alhoewel freddie het meest gebruikt wordt)
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_13927497
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 19:06 schreef qu63 het volgende:

[..]

we kunnen ook heel mierenneukerig gaan doen:
zijn voornaam freddie/freddy of hoe je het ook wilt schrijven is nooit officieel vastgelegd! je 'mag' het dus schrijven zoals je wilt!m (alhoewel freddie het meest gebruikt wordt)

Aangezien Freddie zelf ook met -ie z'n handtekening zette lijkt mij dus logisch dat je het met -ie schrijft en niet met een Y. Je schrijft toch ook niet Eltonn Jhon omdat ie officeel Reginald Dwight (?) heet en Elton John niet officeel als naam heeft....

als ik me niet heel erg vergis heeft Freddie z'n naam trouwens ook officieel laten veranderen hoor... ik meen me te herinneren dat in een interview met Brian May stond dat Freddie in 1971/1972 de track My Fairy King schreef en toen zei "I'm going to become Mercury" n.a.v de regel "Mother Mercury, look what they've done to me...." De rest van de band dacht dat ie een grapje maakte, maar hij veranderde z'n naam...

Iemand die dit kan bevestigen?

Nee.
  donderdag 16 oktober 2003 @ 19:24:16 #46
62215 qu63
..de tijd drinkt..
pi_13927801
quote:
Op donderdag 16 oktober 2003 19:13 schreef PimD het volgende:

[..]

Aangezien Freddie zelf ook met -ie z'n handtekening zette lijkt mij dus logisch dat je het met -ie schrijft en niet met een Y. Je schrijft toch ook niet Eltonn Jhon omdat ie officeel Reginald Dwight (?) heet en Elton John niet officeel als naam heeft....

als ik me niet heel erg vergis heeft Freddie z'n naam trouwens ook officieel laten veranderen hoor... ik meen me te herinneren dat in een interview met Brian May stond dat Freddie in 1971/1972 de track My Fairy King schreef en toen zei "I'm going to become Mercury" n.a.v de regel "Mother Mercury, look what they've done to me...." De rest van de band dacht dat ie een grapje maakte, maar hij veranderde z'n naam...

Iemand die dit kan bevestigen?

achternaam volgens mij wel officieel, maar z'n voornaam is in Zanzibar "geboren". daar werd hij freddie genoemd door zijn vriendjes. die naam heeft ie maar gehouden. en inderdaad heb een paar handtekeningen opgezocht, het lijkt toch erg veel op 'freddie'!!
It's Time To Shine
[i]What would life be like without rhethorical questions?[/i]
pi_13936695
Freddie heeft z'n naam inderdaad officieel laten veranderen.

Staat ook in zijn akte van overlijden of weet ik hoe dat heet.
staat Freddie Mercury bij naam, en Farookh Bulsara bij geboortenaam

"Looooooooooooosch!!"
- Pim Derks, 1 juni 2005
pi_13936828
quote:
Op vrijdag 17 oktober 2003 04:40 schreef BrianMay het volgende:
Freddie heeft z'n naam inderdaad officieel laten veranderen.

Staat ook in zijn akte van overlijden of weet ik hoe dat heet.
staat Freddie Mercury bij naam, en Farookh Bulsara bij geboortenaam

zie je wel
Nee.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')