quote:Je kan niet aan de hand van één variabele (de 83-jarige vrouw) de conclusie trekken dat het gehele onderzoek niet representatief genoeg is. Daarvoor zul je toch echt meer gegevens moeten hebben... daarbij komt, juist door zo'n verlopen graf-AOW'er er bij te betrekken krijg je misschien wel een correctere afspiegeling van de samenleving - omdat de bejaarden dan niet buiten ogenschouw worden gelaten.
Op zondag 26 januari 2003 17:10 schreef ilona-scuderia het volgende:
Zijn er hier Fok!kers met zo'n kijkcijferkastje?
Het schijnt dat er zo'n 1600 Nederlanders zo'n kastje in huis hebben,maar daar hoor je nooit iets over,moet dat geheim worden gehouden ofzo?
Toevallig hoorde ik gisteren een 83 jarige vrouw die zo'n kastje heeft,maar dat is niet echt representatief voor de kijkcijfers denk ik zo
Volgens mij geven die kijkcijfers een ongeloofwaardig beeld, zelfs als iemand met zo'n kastje zapt wordt dat opgeslagen voor de kijkcijfers
Je hoort weleens dat presentatoren de kijkcijfers het allerbelangrijkste vinden,waarom snap ik niet
Volgens mij geven die kijkcijfers een verkeerd beeld,wat denken jullie?
[Dit bericht is gewijzigd door Uncle_Sam op 26-01-2003 17:15]
quote:Zeker Nachtdienst geluisterd
Toevallig hoorde ik gisteren een 83 jarige vrouw die zo'n kastje heeft,maar dat is niet echt representatief voor de kijkcijfers denk ik zo
(pak anders er eens een wiskunde boek bij en sla het hoofdstuk statistiek open...)
Kijk anders ook eens op de site van het SKO
quote:Ik doe zelf mee aan het kijkcijfer-onderzoek van Intomart. Elke dag (kan) ik op internet een formulier invullen waarop ik alles aanvink wat ik gezien heb, en daarna beantwoord ik er nog een stel vragen over. Let wel, dit is dus wat anders dan het kijk- en luisteronderzoek waar jij het over hebt.
Zijn er hier Fok!kers met zo'n kijkcijferkastje?
Het schijnt dat er zo'n 1600 Nederlanders zo'n kastje in huis hebben,maar daar hoor je nooit iets over,moet dat geheim worden gehouden ofzo?
gezinnen met kleine kids veel sesamstraat ofzo en bejaarden klassiek en werklozen kijken heel veel tv ofzo..
moeten ze toch een berekening mee kunnen maken die beetje klopt
en denk niet dat zappen als kijkcijfer telt
quote:
Het Kijkonderzoek is een onderzoek waarbij in een panel van ruim 1200 huishoudens (dat zijn ongeveer 3000 personen van 3 jaar en ouder) het televisiekijkgedrag gemeten wordt.Voor de registratie wordt gebruik gemaakt van de 'Intometer', een apparaat dat het kijkgedrag elektronisch vastlegt. Met een speciale afstandsbediening kunnen panelleden aangeven wie er televisie kijkt.
Intomart voert het Kijkonderzoek uit sinds 1965, om te beginnen via dagboekjes totdat in de jaren '80 geheel werd overgeschakeld op elektronische meting. Informatie over het lidmaatschap van het Intomart Televisiepanel vindt u tevens op deze website.
Resultaten van het Kijkonderzoek tot en met 2001 zijn verkrijgbaar bij Intomart. Wekelijkse kijkcijfers van de laatste vier weken van 2001 alsmede de profielen van een aantal zenders zijn via deze site beschikbaar. Voor verdere resultaten kunt u contact opnemen met Hans van Leer of Bertjan Schouten.
Sinds 1 januari 2002 is Stichting Kijkonderzoek opdrachtgever van het Kijkonderzoek. Deze stichting vertegenwoordigt zowel de zenders en omroepen als de media-adviesbureaus.
Hoewel in het Kijkonderzoek het kijkgedrag van alle zenders wordt gemeten, wordt slechts een deel van de kijkcijfers gerapporteerd en gepubliceerd. Dagelijks worden de kijkcijfers van Nederland 1, Nederland 2, Nederland 3, RTL 4, RTL 5, Yorin, SBS 6, Net 5, V8, Fox Kids, TMF, KinderNet5, MTV en Discovery gepubliceerd. De recente Kijkcijfers kunt u bekijken op www.kijkonderzoek.nl.
quote:Correct !
Op zondag 26 januari 2003 17:15 schreef Skinkie het volgende:[..]
Zeker Nachtdienst geluisterd
quote:Adverteerders, omroepbazen, zendercoordiantoren, producenten etc geloven er wel in. Er wordt jaarlijks voor ik weet niet hoeveel miljoen euro aan TV besteed, en dat geven mensen niet zomaar uit, maar op basis van die kijkcijfers. Dus het zal toch echt wel een goede basis hebben.
Op zondag 26 januari 2003 17:33 schreef ilona-scuderia het volgende:
Toch blijf ik kijkcijfers wantrouwen, het klopt gewoon niet
Het onderzoek lijkt misschien representatief, maar ik geloof er gewoon niet in op een bevolking van 16 miljoen mensen...
quote:Hoezo niet?
Op zondag 26 januari 2003 17:33 schreef ilona-scuderia het volgende:
Toch blijf ik kijkcijfers wantrouwen, het klopt gewoon niet
Het onderzoek lijkt misschien representatief, maar ik geloof er gewoon niet in op een bevolking van 16 miljoen mensen...
Hoe wil je het veel betrouwbaarder krijgen?
quote:Kan niet veel betrouwbaarder, tenzij er in iedere tv zo'n kastje wordt ingebouwd.
Op zondag 26 januari 2003 18:05 schreef Jojogirl het volgende:
Hoe wil je het veel betrouwbaarder krijgen?
quote:Een regel binnen de statistiek is dat zolang de totale populatie minstens 20 keer groter is dan de genomen steekproef het een zo nauwkeurig mogelijke weergave van de werkelijkheid zal betreffen.
Op zondag 26 januari 2003 19:32 schreef ilona-scuderia het volgende:
1200 huishoudens vindt ik niet representatief voor laten we zeggen 8 miljoen kijkers...
quote:er is vorig jaar nog een validiteits onderzoek uitgevoerd en de steekproef in nederland is niet alleen goed maar ook qua omvang prima, bijv. vergeleken met de usa
Op zondag 26 januari 2003 19:32 schreef ilona-scuderia het volgende:
1200 huishoudens vindt ik niet representatief voor laten we zeggen 8 miljoen kijkers...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |