Mogelijk achter de kastjes maar de kookplaat gaat er eerder uit.quote:Op zondag 28 maart 2021 21:05 schreef Banaanvragen het volgende:
gaat die gele slang niet gewoon naar een gaskraan?
gaan de kastjes er ook uit en naar de stort? Sla dan de achterkant er uit en ga opzoekquote:Op zondag 28 maart 2021 21:18 schreef Godtje het volgende:
[..]
Mogelijk achter de kastjes maar de kookplaat gaat er eerder uit.
Kan de hoofdaansluiting dicht zetten maar dan twee dagen geen cv en douchen. Niet echt een optie.
Het is een noodmaatregel voor twee dagen wat uiteraard wel veilig moet
Keuken is verkocht en moet er dus netjes uit. Dat doet de koper maar voor de koper komt wil ik zelf gas en water afgetopt hebben.quote:Op zondag 28 maart 2021 21:22 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
gaan de kastjes er ook uit en naar de stort? Sla dan de achterkant er uit en ga opzoek
Maar een kraan verstoppen achter een kastje is niet iets wat gebruikelijk is, dit omdat die kraan juist als doel heeft dat je hem kan dichtdraaien
zit hij niet gewoon in een kastje verderop, of onder de gootsteen ofzo?
Found it. Great! Thanksquote:Op zondag 28 maart 2021 21:22 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
gaan de kastjes er ook uit en naar de stort? Sla dan de achterkant er uit en ga opzoek
Maar een kraan verstoppen achter een kastje is niet iets wat gebruikelijk is, dit omdat die kraan juist als doel heeft dat je hem kan dichtdraaien
zit hij niet gewoon in een kastje verderop, of onder de gootsteen ofzo?
Goed dat je hem gevonden hebt, maar man man man dit verwacht je niet, achter een ladequote:Op zondag 28 maart 2021 21:29 schreef Godtje het volgende:
[..]
Found it. Great! Thanks
https://imgur.com/a/CNWIUVi
Waar wil je m dan? Boven het blad mooi in het zicht?quote:Op zondag 28 maart 2021 22:53 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
Goed dat je hem gevonden hebt, maar man man man dit verwacht je niet, achter een lade
Ik hoop dat je niet het zelfde bedrijf hebt gekozen als de vorige keukenboer
in het gootsteenkastje waar hij goed bereikbaar is in geval van nood?quote:Op zondag 28 maart 2021 23:05 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Waar wil je m dan? Boven het blad mooi in het zicht?
En als de kookplaat aan de andere kant vd keuken zit tov de kookplaat dan?quote:Op zondag 28 maart 2021 23:56 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
in het gootsteenkastje waar hij goed bereikbaar is in geval van nood?
Normaal zit de kraan ook in de buurt van de kookplaat, er bv recht onder, niet achter een lade in een kastje verderopquote:Op maandag 29 maart 2021 07:15 schreef Makrolon het volgende:
[..]
En als de kookplaat aan de andere kant vd keuken zit tov de kookplaat dan?
Heb overigens nog nooit een gaskraan in het gootsteen kastje gezien.
je hebt de kookplaat bijna nooit naast de gootsteen dus dan moet je ook wel een lange leiding hebben.quote:Op maandag 29 maart 2021 07:15 schreef Makrolon het volgende:
Heb overigens nog nooit een gaskraan in het gootsteen kastje gezien.
Precies.quote:Op maandag 29 maart 2021 09:34 schreef Speekselklier het volgende:
[..]
je hebt de kookplaat bijna nooit naast de gootsteen dus dan moet je ook wel een lange leiding hebben.
onder de kookplaat zit vaak een oven of zo. Blijft het kastje ernaast over.
Als dat nou net een ladekast is zit hij dus achter een la.
Geen enkel probleem denk ik. In geval van nood pak je de hoofdkraan.
In dit geval zit de gootsteen in elk geval heel ver en is dat al een vrij druk kastje met Quooker, wasmachine en normale waterleidingen.quote:Op zondag 28 maart 2021 23:56 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
in het gootsteenkastje waar hij goed bereikbaar is in geval van nood?
Normaal zit de kraan in het kastje onder de kookplaat. Tenzij daar een oven zit. Dan zit de gaskraan in een kastje er naast. Ook als dat een ladenkast is.quote:Op zondag 28 maart 2021 22:53 schreef Banaanvragen het volgende:
[..]
Goed dat je hem gevonden hebt, maar man man man dit verwacht je niet, achter een lade
Ik hoop dat je niet het zelfde bedrijf hebt gekozen als de vorige keukenboer
Ook een inductieplaat moet afkoppelbaar uitgevoerd wordenquote:Op maandag 29 maart 2021 19:10 schreef Ivo1985 het volgende:
[..]
Normaal zit de kraan in het kastje onder de kookplaat. Tenzij daar een oven zit. Dan zit de gaskraan in een kastje er naast. Ook als dat een ladenkast is.
Veel keukens van tegenwoordig hebben uitsluitend lades, geen kasten met deurtje. Waar zou je in zo'n keuken dan de gaskraan plaatsen. (
*zelf zou ik bij elke nieuwe keuken de gaskraan volledig weglaten. Gewoon inductie er in.
Maar daar gebruik ik geen gaskraan voorquote:Op maandag 29 maart 2021 19:13 schreef exlurker het volgende:
[..]
Ook een inductieplaat moet afkoppelbaar uitgevoerd worden
Waar staat dat?quote:Op maandag 29 maart 2021 19:13 schreef exlurker het volgende:
[..]
Ook een inductieplaat moet afkoppelbaar uitgevoerd worden
Scheelt ook het risico op verwarring omdat niet iedere elektricien dezelfde manier hanteert voor het aansluiten van een Perilex.quote:Op maandag 29 maart 2021 21:45 schreef Makrolon het volgende:
Ik doe het iig nooit. Gewoon een lasdoosje er tussen. Scheelt een paar verbindingen die kunnen falen bij iets waar dagelijks veel stroom doorheen gaat.
Mij is altijd geleerd dat elk toestel bij het aansluitpunt afkoppelbaar moet zijn, maar ja, ik zit pas vanaf 1960 in het vak en na die tijd kan het best veranderd zijn nu iedereen overal aan is gaan sleutelen en de NEN 1010 niet voor iedereen van toepassing isquote:Op maandag 29 maart 2021 21:45 schreef Makrolon het volgende:
[..]
Waar staat dat?
Ik doe het iig nooit. Gewoon een lasdoosje er tussen. Scheelt een paar verbindingen die kunnen falen bij iets waar dagelijks veel stroom doorheen gaat.
Oke. Ik weet niet precies wat er in de nen staat. Ik zie er geen kwaad in om het met een lasdoosje te doen in ieder geval.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 13:28 schreef exlurker het volgende:
[..]
Mij is altijd geleerd dat elk toestel bij het aansluitpunt afkoppelbaar moet zijn, maar ja, ik zit pas vanaf 1960 in het vak en na die tijd kan het best veranderd zijn nu iedereen overal aan is gaan sleutelen en de NEN 1010 niet voor iedereen van toepassing is
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |