abonnement Unibet Coolblue
  maandag 10 mei 2021 @ 08:57:46 #101
472506 Nanukerst
Beter bekend als L-E.
pi_199353214
quote:
0s.gif Op zondag 9 mei 2021 14:14 schreef Shandaly het volgende:
Maatregelen zonder handhaving werken niet... Dat zien we helaas overal in onze samenleving, toch?
Mwah, nu maak je het ineens erg groot. Maatregelen worden vaak eenzijdig opgelegd, logisch dat er dan geen draagvlak is. Samen met je kind gaan zitten en er een open gesprek over voeren is wat mij betreft iets heel anders dan maatregelen door iemands strot duwen. Zoals kwak aangeeft zal dit bij een 6-jarige een stuk ingewikkelder zijn, maar de 11-jarige hier was toch wel redelijk vatbaar voor betrokken worden bij zulke besluiten en geneigd zich daar aan te houden.
  maandag 10 mei 2021 @ 10:32:52 #102
100412 mefke79
komt goed!
pi_199354292
Het
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 08:57 schreef Nanukerst het volgende:

[..]

Mwah, nu maak je het ineens erg groot. Maatregelen worden vaak eenzijdig opgelegd, logisch dat er dan geen draagvlak is. Samen met je kind gaan zitten en er een open gesprek over voeren is wat mij betreft iets heel anders dan maatregelen door iemands strot duwen. Zoals kwak aangeeft zal dit bij een 6-jarige een stuk ingewikkelder zijn, maar de 11-jarige hier was toch wel redelijk vatbaar voor betrokken worden bij zulke besluiten en geneigd zich daar aan te houden.
Hangt enorm af van het kind. En het moment. En welk spelletje ;)
Beide kinderen hebben restricties op de playstation en de tablets. Want anders spelen ze echt dagen. En in theorie weten ze heus wel dat dat niet slim is en dat er nog ander speelgoed is, maar in de praktijk is de bank een prima plek om een dag door te brengen. En je kan die beperkingen ook prima proberen te saboteren, dat is de sport van de jongste, dus waterdicht is het niet, maar zo heb je nog een beetje een beperking.

Ons plan voor oudste was dat hij in groep 8 zou afbouwen met de bso. Dus per 1/1 is hij een dag minder gegaan en nu per 1/6 stopt hij echt. Op die manier had ie nog wel opvang in de mei vakantie en daar is hij ook echt geweest, dat was ook echt leuk. Jongste (bijna 10) is het nog niet zo eens met het afschaffen van de bso voor oudste en hij wil ook graag stoppen. Er zijn veel vriendjes van de bso gehaald door het thuis werken, dus ik snap het wel. Van de andere kant, hij is gewoon niet een kind dat je makkelijk thuis kan laten alleen. En er zijn gewoon momenten dat ik er niet ben (ik geef les, dat is steeds meer weer gewoon op locatie) en dat mijn man in overleg zit of ook op zijn werk moet zijn. Dus ik ga er vanuit dat we voor hem voorlopig wel opvang hebben.
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
  maandag 10 mei 2021 @ 10:39:14 #103
244125 laziness
In het verleden nogal duizelig
pi_199354377
Wij hadden al nog maar 1x per week bso en wegens risico’s ging hij toch na de eerste lockdown niet meer dus toen maar meteen opgezegd. Op dat moment was hij 9, groep 5.
Maar ik wist ook dat ik nog lang thuis zou werken en ook na covid dit voort ging zetten om die middag op te vangen.

Kind is vrij braaf dus schermtijd afspreken gaat vrij goed en in de praktijk is hij vrijwel altijd buiten. Ook als hij geen zin heeft, wordt er vaak door buurkinderen aangebeld en gaat hij als nog mee.
Ik heb je lief mijn hele leven
  maandag 10 mei 2021 @ 10:43:59 #104
100412 mefke79
komt goed!
pi_199354438
Ik heb vorig jaar gezien dat een jongen einde zomervakantie bij de bso gedag zei en dan de week erop naar de middelbare ging. Dat vond ik zo onlogisch in mijn hoofd, dus dat wilde ik niet. Oudste is ook wel braaf, maar een echt binnenkind en weinig van zijn eigen leeftijd in de buurt die echt nog buiten spelen (die gaan niet meer spelen maar hangen rond in het winkelcentrumpje hier in de buurt en dat mogen die van mij gewoon niet).
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_199354493
Wij zitten ook met een BSO-dilemma. Het schoolrooster van de oudste (bijna 6) verandert volgend schooljaar, van twee naar één vrije middag per week. Dan zouden we nog maar eens in de twee weken een middag opvang nodig hebben, of het met een wijziging in onze werkdagen zelfs helemaal zonder opvang af kunnen. Maar voor de vakanties en studiedagen blijft het wel handig. Dus ik twijfel nog even wat daar nou slim is om te doen.
  maandag 10 mei 2021 @ 10:58:22 #106
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_199354664
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:48 schreef lunapuella het volgende:
Wij zitten ook met een BSO-dilemma. Het schoolrooster van de oudste (bijna 6) verandert volgend schooljaar, van twee naar één vrije middag per week. Dan zouden we nog maar eens in de twee weken een middag opvang nodig hebben, of het met een wijziging in onze werkdagen zelfs helemaal zonder opvang af kunnen. Maar voor de vakanties en studiedagen blijft het wel handig. Dus ik twijfel nog even wat daar nou slim is om te doen.
Kent jullie BSO geen vakantieopvang? Onze BSO had een groep kinderen die alleen tijdens vakantie en studiedagen werden opgevangen. Dat was een speciale contractvorm die werd aangeboden.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  maandag 10 mei 2021 @ 11:05:41 #107
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_199354799
Bij ons krijg je een aantal uren die je in de vakantie kan inzetten, of kan je ook meer uren kopen in vakantie. Maar dan moet je wel een contract hebben voor reguliere opvang. Dus al gaat je kind maar 2 uur per week, dan kan je in de vakantie dus meer uren gebruiken. Dus voorlopig houden we het zo, ook al zouden we ook wel zonder kunnen in normale weken.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_199354875
quote:
0s.gif Op maandag 10 mei 2021 10:58 schreef livelink het volgende:

[..]

Kent jullie BSO geen vakantieopvang? Onze BSO had een groep kinderen die alleen tijdens vakantie en studiedagen werden opgevangen. Dat was een speciale contractvorm die werd aangeboden.
Oh, relevant detail vergeten: we zitten bij een gastouder.

Waarschijnlijk moeten we gewoon eens met haar overleggen over de opties, maar ik vind het moeilijk dat we zelf niet eens zo goed weten wat we willen.

[ Bericht 10% gewijzigd door lunapuella op 10-05-2021 11:16:42 ]
  Moderator maandag 10 mei 2021 @ 11:21:08 #109
5428 crew  miss_sly
pi_199355057
Zo snel vergeet je dingen dus :D Een van de overwegingen waarom wij nog wel BSO hadden, was inderdaad de opvang in de vakanties. Die paar uurtjes q of twee dagen na school vond ik wel te overzien. Op een van de twee moest ze toch voetballen en verder was ze de rest van de week ook nog voldoende bezig met voetbal en andere afspraken dat ik het geen ramp vond als ze die twee dagen veel met de telefoon bezig zou zijn. Wij bekijken dat meer over de week dan per dag, eigenlijk.

Bij ons was ook al snel duidelijk dat we beide sowieso de hele vorige zomer wel thuis zouden werken, dus wat dat betreft hadden we dan geen vakantieopvang nodig.

Wat in vakanties ook nog kan, is iets van een paar dagen naar een kamp. Er zijn er genoeg die alleen overdag zijn, dus zonder slapen, en dan heb je toch dat ze een paar dagen lekker weg en bezig zijn en is dat misschien wat gemakkelijker te regelen met werken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Licht Ontvlambaar donderdag 13 mei 2021 @ 18:12:53 #110
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_199408308
Hier is het vooral duimen dat volleybalkamp deze zomer wel door kan gaan.

Ze haalde zo maar in één keer haar theorie-examen deze week *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door Sjeen op 13-05-2021 19:06:34 ]
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_199408312
quote:
7s.gif Op donderdag 13 mei 2021 18:12 schreef Sjeen het volgende:
Hier is het vooral duimen dat volleybalkamp deze zomer wel door kan gaan.

Ze haalde zo naar in één keer haar theorie-examen deze week *O*
O+
Wipkip met prachtige Wipkuikentjes O+
Try to be a rainbow in someone's cloud.
pi_199408379
quote:
7s.gif Op donderdag 13 mei 2021 18:12 schreef Sjeen het volgende:
Hier is het vooral duimen dat volleybalkamp deze zomer wel door kan gaan.

Ze haalde zo naar in één keer haar theorie-examen deze week *O*
Topper!
A hoopt dat korfbalkamp doorgaat.

Is ze al begonnen met examens??
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Licht Ontvlambaar donderdag 13 mei 2021 @ 19:07:57 #113
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_199409014
quote:
1s.gif Op donderdag 13 mei 2021 18:19 schreef Vicky het volgende:

[..]

Topper!
A hoopt dat korfbalkamp doorgaat.

Is ze al begonnen met examens??
Maandag beginnen de CE’s, Nederlands geloof ik. Dit was voor autorijles ;)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_199409042
quote:
1s.gif Op donderdag 13 mei 2021 19:07 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Maandag beginnen de CE’s, Nederlands geloof ik. Dit was voor autorijles ;)
Die snapte ik ;) ik zag op FB voorbij komenndat er al kinderen examen aan het doen zijn. Vandaar mijn vraag of ze al begonnen was 😁

A begint ook maandag. Dinsdag wiskunde, dan een week niks en dan 4 dagen achter elkaar
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  Licht Ontvlambaar donderdag 13 mei 2021 @ 19:54:58 #115
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_199409633
quote:
1s.gif Op donderdag 13 mei 2021 19:10 schreef Vicky het volgende:

[..]

Die snapte ik ;) ik zag op FB voorbij komenndat er al kinderen examen aan het doen zijn. Vandaar mijn vraag of ze al begonnen was 😁

A begint ook maandag. Dinsdag wiskunde, dan een week niks en dan 4 dagen achter elkaar
Huh? Da’s apart dan, volgens mij begint alles officieel maandag?

Maar goed, hier ook maandag NL, dinsdag WIS, vrijdag EC, dinsdag GS, woensdag DU, donderdag EN, vrijdag Kunst. Fijn verdeeld wel zo :)
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  donderdag 13 mei 2021 @ 20:05:31 #116
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_199409782
quote:
1s.gif Op donderdag 13 mei 2021 19:54 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Huh? Da’s apart dan, volgens mij begint alles officieel maandag?

Maar goed, hier ook maandag NL, dinsdag WIS, vrijdag EC, dinsdag GS, woensdag DU, donderdag EN, vrijdag Kunst. Fijn verdeeld wel zo :)
Volgens mij heeft VMBO al wat praktijkexamens gehad. Een vriend van mijn zoon had ook al een examen gehad.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  Licht Ontvlambaar donderdag 13 mei 2021 @ 21:30:00 #117
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_199411014
quote:
0s.gif Op donderdag 13 mei 2021 20:05 schreef livelink het volgende:

[..]

Volgens mij heeft VMBO al wat praktijkexamens gehad. Een vriend van mijn zoon had ook al een examen gehad.
ow, dat klinkt inderdaad logisch. Het praktijkdeel van kunst is hier ook al geweest.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_199412028
Het kunnen ook nog examens van externe/extra programma's zijn, zoals Cambridge en IB.
pi_199426759
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 22:50 schreef Shandaly het volgende:

[..]

Goede vraag!!!

Hier zitten we met het issue dat mijn zoon van (net twee weken) 11 eigenlijk niet meer naar de BSO wil. Hij en z'n zusje van bijna 8 (volgende week O+ ) gaan in principe drie dagen in de week naar de BSO. We werken tegenwoordig allebei thuis, en om hem ook in huis te hebben zou op zich geen enkel probleem zijn. Hij komt thuis, bietst wat te eten en drinken en gaat vervolgens op zijn kamer zitten gamen. Maar eigenlijk is dat nu juist ook het(/mijn) probleem... Ik hoop dat hij juist bij de BSO ook andere activiteiten doet dan in zijn eentje gamen.
Als ze hem daar vragen wat hij mist - ze denken echt fijn mee - zegt hij dat hij vriendjes om mee te spelen mist. Maar als hij dan thuis is zoekt hij ze ook niet op :X

Wat zou nou wijsheid zijn in deze?
Lastig hè?
Hier hebben we een beetje het tegenovergestelde. Ik heb altijd bedacht dat we eind groep 7 zouden afbouwen en dat ze in groep 8 niet meer zou gaan.
Maar dochterlief vindt de BSO fantastisch, ontpopt zich als een mini pedagogisch medewerker en wil helemaal niet stoppen.
Voor t geld hoeft t ook niet echt want broertje van 6 gaat sowieso nog en dat scheelt hooguit een paar tientjes in de maand. Maar ze is al de oudste... en in groep 8 dan helemaal...
  zaterdag 15 mei 2021 @ 00:06:28 #120
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_199427262
Onze dochter is ook in groep 8 nog wel een dag in de week naar de BSO blijven gaan. Ze had het daar gewoon wel fijn en we wisten dat ze er ook wat actiever bezig was dan wanneer ze alleen thuis zou zijn (waar ze dus ook al wel wat mee oefende omdat ze ipv 2 middagen nog maar 1 middag naar de BSO ging). Ik zou zeggen kijk vooral naar wat het best bij je kind past.
in de haak.
pi_199427612
Wij hebben de BSO stopgezet toen oudste halverwege groep 6 zat en de jongste halverwege groep 4. Vanaf groep 6 gingen veel vriendjes van onze oudste zelfstandig van school naar huis. Bij ons was dat niet mogelijk, maar de kinderen wilden echt niet meer naar de BSO. Wij hebben onze werktijden toen aangepast zodat de BSO niet meer nodig was. Mijn vriend ging, naast zijn vrije dag, een dag thuis werken en ik ging van vier dagen werken naar drie hele dagen en twee halve dagen. Zo hadden we samen vier dagen wegbrengen en ophalen gedekt. Mijn schoonouders haalden op de vijfde dag de kinderen van school. Tijdens de schoolvakanties werkten we wat vaker thuis, namen we vrije dagen op en/of schakelden we mijn schoonouders in. Als er eens een lastige dag tussen zat, regelden we dat de kinderen met een vriendje mee naar huis gingen.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_199427691
quote:
0s.gif Op zaterdag 8 mei 2021 23:00 schreef Shandaly het volgende:
Ik zit nu te denken om hem voor te stellen dat we tot en met de zomervakantie van 3 naar 1 dag kunnen gaan, mits hij op een van die andere twee dagen iets actiefs gaat doen, sportclub oid...

En dan kijken we na de vakantie wel naar die ene dag
Ik vind dat best een goed idee. Sowieso kun je vast wel met hem hier een goed gesprek over hebben? Onze dochter heeft het afgelopen jaar bijvoorbeeld moeite gehad met goed slapen. Het lukte haar niet om op tijd in slaap te vallen, wat vooral op schooldagen vervelend was. Met haar hebben we hier een fijn gesprek over gehad waarin we onze eigen problemen met slapen hebben besproken, wat we allemaal doen om goed te slapen, wat zij daarvan over zou kunnen nemen en hoe wij haar daarbij kunnen helpen.

Ik vind hem te oud om zijn wens om te stoppen met de BSO te negeren, maar een kind van 11 kan natuurlijk nog steeds goed de adviezen en hulp van zijn ouders gebruiken. Vindt hij het zelf eigenlijk een probleem dat hij zoveel tijd gamend doorbrengt?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 16 mei 2021 @ 11:06:06 #123
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_199447164
quote:
7s.gif Op donderdag 13 mei 2021 18:12 schreef Sjeen het volgende:
Hier is het vooral duimen dat volleybalkamp deze zomer wel door kan gaan.

Ze haalde zo maar in één keer haar theorie-examen deze week *O*
Zo goed :Y en zo groot!
  zondag 16 mei 2021 @ 15:37:03 #124
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_199452039
Geen idee waar ik het moet vragen, dus maar even hier :+. Voor ouders van kinderen met lang haar: wanneer konden zij zelf hun haren kammen/borstelen, klitten eruit kammen, een (nette) staart maken en een vlecht maken?
KuikenGuppy
  Moderator zondag 16 mei 2021 @ 15:39:40 #125
5428 crew  miss_sly
pi_199452112
quote:
1s.gif Op zondag 16 mei 2021 15:37 schreef Burdie het volgende:
Geen idee waar ik het moet vragen, dus maar even hier :+. Voor ouders van kinderen met lang haar: wanneer konden zij zelf hun haren kammen/borstelen, klitten eruit kammen, een (nette) staart maken en een vlecht maken?
Dat begint nu te komen, maar echt helemaal goed uitkammen en alle klitten eruit moet ik nog steeds bij helpen. Bijna 12.
Beetje nette staart en vlecht kan ze wel.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')