abonnement Unibet Coolblue
pi_198705931
Het knippen van de hand- en teennagels is bij ons peutertje een grote ramp.
Als ik het eens intyp op google zijn wij dat niet alleen, en komt dat schijnbaar best vaak voor.
Helaas moet het ook nog vrij regelmatig gebeuren.

Ik heb vanalles geprobeerd qua knippers.
De vijl vindt hij nog het fijnste, maar ook dat is een gesputter en laat hij niet goed toe.
Teen nagels zijn nog meer een ramp.

Heeft iemand van jullie tips om het nagels knippen fijner te maken voor alle partijen?
Ik leg op mijn werk regelmatig iemand in de houtgreep, maar dat wil ik bij mijn zoontje niet doen :)
pi_198706015
Heb je de G.I.N techniek al geprobeerd?
pi_198706045
Honkbalknuppel
pi_198706059
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 20:45 schreef hartloper het volgende:
Het knippen van de hand- en teennagels is bij ons peutertje een grote ramp.
Als ik het eens intyp op google zijn wij dat niet alleen, en komt dat schijnbaar best vaak voor.
Helaas moet het ook nog vrij regelmatig gebeuren.

Ik heb vanalles geprobeerd qua knippers.
De vijl vindt hij nog het fijnste, maar ook dat is een gesputter en laat hij niet goed toe.
Teen nagels zijn nog meer een ramp.

Heeft iemand van jullie tips om het nagels knippen fijner te maken voor alle partijen?
Ik leg op mijn werk regelmatig iemand in de houtgreep, maar dat wil ik bij mijn zoontje niet doen :)
Timmerman zeker?
pi_198706153
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 20:49 schreef Banaanvragen het volgende:
Heb je de G.I.N techniek al geprobeerd?
Nee, verdoven is geen optie :)

quote:
2s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 20:52 schreef Moass het volgende:
Timmerman zeker?
Grappenmaker
pi_198710943
Afleiden met bewegend beeld. Hier ontstaat dan instant zombie mode.

Samen doen, dus dat jij zijn nagels knipt en hij de jouwe mag doen (niet echt uiteraard). Om beurten of na elkaar.

Veel hoge stemmetjes en hyperdepiep en blije Jokie&Jet-hysterie nabootsen helpt mogelijk ook. En er de tijd voor nemen.

Hier was het uiteindelijk overigens toch ook nu en dan een kwestie van houdgreep en na een paar keer werd het normaal. Nu is het geen enkel probleem meer (mijn peuter is ook twee).
  zaterdag 27 maart 2021 @ 07:23:53 #7
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198710974
Tablet voor de neus en beloven van nagels lakken na het knippen was hier tijdens peuterleeftijd een oplossing.
Houdgreep ook wel gehanteerd, soms moet het gewoon. Ze krabte zichzelf of anderen anders met die vlijmscherpe mesklauwtjes dus de mazzel, knippen die handel

Sinds ze denk ik 2,5/3 is, geen enkel probleem meer hier. Elke week even routinedingetje en zo gepiept.
Geen iPad of beloningen meer nodig, hoort er gewoon bij in de weekstructuur
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198711087
Afleiding (favoriete muziekje) en deze nagelknipper. Geen problemen.
(met mijn eigen kleine knippertje gaat 't toch minder, deze grote kun je zo lekker goed vasthouden en goed sturen)....

pi_198711942
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 07:46 schreef winterapfel het volgende:
Afleiding (favoriete muziekje) en deze nagelknipper. Geen problemen.
(met mijn eigen kleine knippertje gaat 't toch minder, deze grote kun je zo lekker goed vasthouden en goed sturen)....

[ afbeelding ]
Komt hier muziek uit? ;)

Hier lukt vijlen opzich. Maar dan maar eens op zoek naar een vijl die wat grover is en maar 1x erover goed is denk ik.

Vijlen hier ook ouders peuter handen?
  zaterdag 27 maart 2021 @ 09:47:06 #10
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198711974
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:43 schreef hartloper het volgende:

[..]

Komt hier muziek uit? ;)

Hier lukt vijlen opzich. Maar dan maar eens op zoek naar een vijl die wat grover is en maar 1x erover goed is denk ik.

Vijlen hier ook ouders peuter handen?
Handen vijlen?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198711986
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:43 schreef hartloper het volgende:

[..]

Komt hier muziek uit? ;)

Hier lukt vijlen opzich. Maar dan maar eens op zoek naar een vijl die wat grover is en maar 1x erover goed is denk ik.

Vijlen hier ook ouders peuter handen?
Sorry, nee, muziek gewoon uit de telefoon, Spotify!!
Deze knipper vanwege het handvat.

Vijlen was hier geen succes: die dunne flexibele nageltjes bleven maar heen en weer bewegen, duurde veel te lang. Nagels knippen is < 1 minuut
pi_198712016
Gewoon handje stevig vasthouden en niet meegaan in eventueel drama. Zo klaar.
Whatever...
  zaterdag 27 maart 2021 @ 09:52:23 #13
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198712047
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:50 schreef Spanky78 het volgende:
Gewoon handje stevig vasthouden en niet meegaan in eventueel drama. Zo klaar.
En dat ja, vijlen lijkt me gezeik en ze gaan echt niet dood van even luisteren en nagels laten knippen.
Als je drama toelaat bij zoiets kleins krijg je elke keer meer drama iig, niet alleen bij nagels knippen
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198713125
Ik zou vaker gaan knippen, zelfs al knip je dan niet echt maar doe je alsof. Maak er een standaard moment van (elke woensdag na het douchen bijvoorbeeld) en zet de tv aan. En probeer er nog een leuk spelletje omheen te maken, even extra knuffelen en kietelen, voetjes kriebelen (doe dit wel pas na afloop, anders is teennagels knippen niet te doen).

Na het douchen (of bad) zijn nagels nog zachter en gaat het ook makkelijker. Ik heb 3 jonge kinderen met snel groeiende nagels dus die zijn vanaf de geboorte al gewend om de week geknipt te worden en dat vinden ze alleen maar fijn want anders scheuren de nagels en blijft er smurrie onder zitten.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸&gt;&lt;(((º&gt;
pi_198722216
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 09:52 schreef Molo het volgende:

[..]

En dat ja, vijlen lijkt me gezeik en ze gaan echt niet dood van even luisteren en nagels laten knippen.
Als je drama toelaat bij zoiets kleins krijg je elke keer meer drama iig, niet alleen bij nagels knippen
Exact. Hoe meer je het voedt, hoe meer van dat gedrag je krijgt. En daar zijn veel ouders echt extreem goed in. Curling of helikopterouders. Krijg je ontzettend vervelende kinderen van en dysfunctionele volwassenen.
Whatever...
pi_198726381
Het is niet zo zeer dat ik niet kan door zetten.
Maar bv met de voetjes: Meneer trekt zijn knieen op, oké uit die positie kan ik hem nog wel halen.
Maar vervolgens trekt hij zijn teentjes krampachtig naar binnen. Dat is pas lastig los te krijgen :)
pi_198726423
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 00:33 schreef hartloper het volgende:
Het is niet zo zeer dat ik niet kan door zetten.
Maar bv met de voetjes: Meneer trekt zijn knieen op, oké uit die positie kan ik hem nog wel halen.
Maar vervolgens trekt hij zijn teentjes krampachtig naar binnen. Dat is pas lastig los te krijgen :)
Tie-wrap er omheen ^O^
  zondag 28 maart 2021 @ 01:18:00 #18
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198726687
quote:
0s.gif Op zondag 28 maart 2021 00:33 schreef hartloper het volgende:
Het is niet zo zeer dat ik niet kan door zetten.
Maar bv met de voetjes: Meneer trekt zijn knieen op, oké uit die positie kan ik hem nog wel halen.
Maar vervolgens trekt hij zijn teentjes krampachtig naar binnen. Dat is pas lastig los te krijgen :)
Ene hand om de voet heen met je duim onder de teen waar je de nagel van wilt knippen, zodat je die in volledige strek positioneert.
Met de andere hand nagelknippermagic doen.

Succes ^O^
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198747165
Eventueel het been juist met opgetrokken knieën vasthouden. Ik vond het tenminste makkelijker om tegen te houden dat het been strekt dan om bij een gestrekt been te voorkomen dat de knieën wordt opgetrokken. Dat is dan wel een halve houdgreep maar dat is dan niet anders.

Benoemen dat het kietelt hielp hier ook. Toen was het ineens "hihihi, kietel" ipv "auw AUW!!"
En verder wat al eerder is genoemd afleiding en regelmatig knippen. Niet wachten totdat de nagels te lang zijn. Mocht het dan een slechte dag zijn dan knip je een paar nagels en kan de rest wachten tot later, of bij mega drama alleen nepknippen maar niet helemaal overslaan.
pi_199037625
Wij hebben een elektrisch vijlapparaatje, via Bol.com. TV aan en bzzzzz, zo gebeurt. En dan zijn ze ook nog minder scherp dan met knippen. Wat hier ideaal is, want kind met eczeem die zichzelf helemaal aan gort krabt.

https://www.bol.com/nl/p/(...)30.35.ProductPageUrl

Zo een.

[ Bericht 46% gewijzigd door Rebubbled op 17-04-2021 10:07:42 (Link toegevoegd) ]
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
  zondag 18 april 2021 @ 16:26:13 #21
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_199056770
Is het een peuter van net 2 of bijna 4? Want dat maakt een groot verschil :+.
Wat hier altijd werkt(e), is de regie bij het kind leggen. Jij zegt dat het tijd is om nagels te knippen, het kind zegt welk nagel aan de beurt is. En soms waren ze het na 4 nagels zat, dan kwam de rest wel een dag later.
Deze aanpak was voor ons einde drama.
KuikenGuppy
pi_199057526
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 april 2021 10:06 schreef Rebubbled het volgende:
Wij hebben een elektrisch vijlapparaatje, via Bol.com. TV aan en bzzzzz, zo gebeurt. En dan zijn ze ook nog minder scherp dan met knippen. Wat hier ideaal is, want kind met eczeem die zichzelf helemaal aan gort krabt.

https://www.bol.com/nl/p/(...)30.35.ProductPageUrl

Zo een.
Dat is nog eens een goeie.
En moet je die vijltjes dan ook los bij bestellen?

@Burdie: is 2,7
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')