abonnement Unibet Coolblue
pi_198723609
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 21:36 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Herkenbaar lijstje :Y
Gelukkig voor mij ook broodjes ham bij de lunch.
En soms was er heel raar chemisch roomijs als toetje.

Dat je in je eerste hotel een stopcontact vindt waar de draden uithangen. Paar casas later ging het een keer *plop* toen we de föhn instaken.
En natuurlijk de liften die we voor de zekerheid maar vermeden. Zonde van je vakantietijd, als je vast kwam te zitten.

Maar drankjes mixen kunnen ze _O_

Gaaf restaurant zeg! Waar was dat? Havana?
Oh ja, die eindeloos aan elkaar geknoopte elektriciteitsdraden! En inderdaad, arm als kerkratten, alles valt van ellende uit elkaar maar óveral kun je perfecte mojito's krijgen ^O^

Ja, in Havana, la Guarida heet het. Ik was er pre mainstream internet, dus tip van de Lonely Planet, op goed geluk gebeld en gereserveerd, hele bijzondere avond gehad O+
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_198723615
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 20:17 schreef Blues het volgende:
Najah voor 25 eur is het niet 'duur' maar niet heel spannend.
En je had een route/wandelkaart met allerlei weetjewatjes waar je langs liep of zo?
Je betaalt van te voren alleen voor de route, je kunt zelf kiezen of je de 'deals' haalt voor 5 euro per zaakje.

Ik vind 5 euro voor 6 poffertjes en een mini bekertje gluhwein wel duur eigenlijk. Het is als dagvulling niet duur, maar qua creativiteit vooral teleurstellend. Dit is een beetje een gemiddeld kantinemenu. :D

Al doen er in andere steden misschien wel toffere zaken mee. Dan is het concept dat je zelf kunt kiezen welke gerechtjes je wel of niet wil halen verder wel goed.
pi_198723635
Sorry ,ik zag Berlijn en moest meteen aan Chicha denken. O+ Geen Cubaans, wel Peruaans. Was echt awesome.

Sowieso Berlijn. O+
  Moderator zaterdag 27 maart 2021 @ 21:47:32 #154
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198723668
Volgende meet in Berlijn? :+
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_198723701
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 21:43 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Oh ja, die eindeloos aan elkaar geknoopte elektriciteitsdraden! En inderdaad, arm als kerkratten, alles valt van ellende uit elkaar maar óveral kun je perfecte mojito's krijgen ^O^

Ja, in Havana, la Guarida heet het. Ik was er pre mainstream internet, dus tip van de Lonely Planet, op goed geluk gebeld en gereserveerd, hele bijzondere avond gehad O+
Leukleuk O+

Ik was er een paar jaar geleden. Toen waren er de WiFi pleinen _O_
Wel nog steeds al je bestedingsgeld cash mee in je koffer om ter plekke in plukjes in te wisselen bij een Cubaans GWK.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_198723704
Ik zou afgelopen december naar Berlijn gaan. ;(

Maar Berlijn staat nu wel weer hoog op het lijstje. Maar wel pas zodra we niet meer zoveel merken van maatregelen. Berlijn is niet een stad waar ik constant bezig wil zijn met iedereen vermijden en mondkapjes.
pi_198723753
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 21:49 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Leukleuk O+

Ik was er een paar jaar geleden. Toen waren er de WiFi pleinen _O_
Wel nog steeds al je bestedingsgeld cash mee in je koffer om ter plekke in plukjes in te wisselen bij een Cubaans GWK.
Ik in 2006. Alles op reisgidsen en tips van anderen. Ik geloof dat wij in Nederland al gewisseld hadden, maar dat weet ik niet meer zeker. Vraagt sowieso allemaal enige creativiteit en flexibiliteit.

En jeetje, WiFi-pleinen! Ik was er dus nog voor Castro's dood dus ik ben eigenlijk heel benieuwd wat er allemaal veranderd is.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_198724099
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 21:53 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik in 2006. Alles op reisgidsen en tips van anderen. Ik geloof dat wij in Nederland al gewisseld hadden, maar dat weet ik niet meer zeker. Vraagt sowieso allemaal enige creativiteit en flexibiliteit.

En jeetje, WiFi-pleinen! Ik was er dus nog voor Castro's dood dus ik ben eigenlijk heel benieuwd wat er allemaal veranderd is.
Staatswinkeltjes waren er nog.
Iedereen die met toeristen (en hun geld) in aanraking kwam was zat aardig in de slappe was en had hippe spullen. Met een handje cash kon je dingen regelen (maar dat is niet alleen Cuba natuurlijk). Met kleinigheden zoals nagellakjes waren de kamermeisjes nog steeds blij.

Bewoner van een casa particular wilde mijn wandelschoenen wel overkopen voor een doos sigaren, want daar was blijkbaar niet aan te komen. Helaas voor hem rook ik niet en had de schoenen zelf nog nodig.

Ik was er net toen Amerikanen ook weer welkom waren. Dus die influx was ik nog net voor O+ Denk dat het nu een stuk meer verwesterd is.

Ging je op eigen gelegenheid?
Ik ging in mijn eentje dus dat werd groepsreis. Met de leukste groep waarmee ik ooit vakantie heb gevierd O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_198724243
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 22:14 schreef Cat-astrophe het volgende:

[..]

Staatswinkeltjes waren er nog.
Iedereen die met toeristen (en hun geld) in aanraking kwam was zat aardig in de slappe was en had hippe spullen. Met een handje cash kon je dingen regelen (maar dat is niet alleen Cuba natuurlijk). Met kleinigheden zoals nagellakjes waren de kamermeisjes nog steeds blij.

Bewoner van een casa particular wilde mijn wandelschoenen wel overkopen voor een doos sigaren, want daar was blijkbaar niet aan te komen. Helaas voor hem rook ik niet en had de schoenen zelf nog nodig.

Ik was er net toen Amerikanen ook weer welkom waren. Dus die influx was ik nog net voor O+ Denk dat het nu een stuk meer verwesterd is.

Ging je op eigen gelegenheid?
Ik ging in mijn eentje dus dat werd groepsreis. Met de leukste groep waarmee ik ooit vakantie heb gevierd O+
Ik ging met mijn ouders en mijn (nu) ex. We hadden via een reisbureau hotels geboekt (geen casa particulares helaas) en een auto gehuurd en toen zijn we zelf op pad gegaan. Dat ging overigens prima. En inderdaad potloden en zeep her en der achter gelaten.

Het maakte diepe indruk op me, de armoede, het bizarre systeem, de geschiedenis en de manier waarop mensen zich staande hielden hierin.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 22:27:17 #160
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198724341
Ze doen het qua Covid wel goed toch geloof ik?
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
pi_198724433
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 22:21 schreef Clubsoda het volgende:

[..]

Ik ging met mijn ouders en mijn (nu) ex. We hadden via een reisbureau hotels geboekt (geen casa particulares helaas) en een auto gehuurd en toen zijn we zelf op pad gegaan. Dat ging overigens prima. En inderdaad potloden en zeep her en der achter gelaten.

Het maakte diepe indruk op me, de armoede, het bizarre systeem, de geschiedenis en de manier waarop mensen zich staande hielden hierin.
Ja, heel bijzonder. En mooi om zelf rond te reizen. Als ik iemand had gehad die mee wilde had ik het ook gedaan, maar niet in mijn eentje. En de groepsreis was prima. Ook wel lekker als dingen voor je geregeld worden.
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 22:27 schreef Molo het volgende:
Ze doen het qua Covid wel goed toch geloof ik?
Geen idee eigk. Kan me voorstellen dat ze alles hebben afgegrendeld en dat het een soort Australië is geworden daar.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_198724471
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 22:27 schreef Molo het volgende:
Ze doen het qua Covid wel goed toch geloof ik?
Jazeker. En z ze zijn ook hun eigen vaccin aan het testen, waar hier ook wel naar uitgeweken wordt. Het medische systeem schijnt dat best ok te zijn...
  Moderator zaterdag 27 maart 2021 @ 22:44:40 #163
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198724654
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 22:35 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Jazeker. En z ze zijn ook hun eigen vaccin aan het testen, waar hier ook wel naar uitgeweken wordt. Het medische systeem schijnt dat best ok te zijn...
"Het medische systeem best ok"
Volgens mij wel meer dan dat, naar wat ik er van heb gehoord is dat echt geweldig geregeld daar en voor iedereen toegankelijk.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_198724663
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 22:35 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Jazeker. En z ze zijn ook hun eigen vaccin aan het testen, waar hier ook wel naar uitgeweken wordt. Het medische systeem schijnt dat best ok te zijn...
Buitengewoon goed zelfs, gegeven de armoede :Y
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  zaterdag 27 maart 2021 @ 22:45:19 #165
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198724665
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 22:35 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Jazeker. En z ze zijn ook hun eigen vaccin aan het testen, waar hier ook wel naar uitgeweken wordt. Het medische systeem schijnt dat best ok te zijn...
Gezondheidszorg is prima daar, wel gouden kooi. Je kunt en mag alles maar eigenlijk ook niks als arts, verdient ook geen zak maar weg kun je ook niet
Raar land idd

En wat Cat zegt denk ik ook ja
Gaat trouwens wat Covid betreft heel goed zie ik net idd, maar zal vast gewoon slot op de natie zijn gegaan, en dan een echte, niet een Europees papieren slotje :P
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  zaterdag 27 maart 2021 @ 22:46:06 #166
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198724684
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator zaterdag 27 maart 2021 @ 22:46:44 #167
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198724700
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 22:14 schreef Cat-astrophe het volgende:


Ik was er net toen Amerikanen ook weer welkom waren. Dus die influx was ik nog net voor O+ Denk dat het nu een stuk meer verwesterd is.

Die kopen er nogal wat auto's ;(
Kranplätze müssen verdichtet sein
  Moderator zaterdag 27 maart 2021 @ 22:49:06 #168
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198724740
quote:
Geweldig toch?

Zeg @borisz is het (wettelijk) mogelijk deze zetels te claimen en je eigen fractie op te richten? Wat dat betreft heeft ie toch wel een redelijke stok achter de duur, als hij een derde van de CDA zetels mee kan nemen...
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_198724785
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 21:45 schreef Myraela het volgende:
Sorry ,ik zag Berlijn en moest meteen aan Chicha denken. O+ Geen Cubaans, wel Peruaans. Was echt awesome.

Sowieso Berlijn. O+
Als ik Berlijn zie denk ik altijd O+ Mariona O+
http://www.mariona-berlin.de/
Op zaterdag 24 februari 2024 16:25 schreef Claudia_x het volgende:
Sterker nog, als ik reacties als die van @:vanyel lees, dan vraag ik me af of ik niet op het verkeerde geslacht val. :Y)
  zaterdag 27 maart 2021 @ 22:58:47 #170
401485 Molo
Völlig losgelöst
pi_198724944
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 22:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Geweldig toch?

Zeg @:borisz is het (wettelijk) mogelijk deze zetels te claimen en je eigen fractie op te richten? Wat dat betreft heeft ie toch wel een redelijke stok achter de duur, als hij een derde van de CDA zetels mee kan nemen...
Hoe denk je dat eerdere partijen zich hebben afgescheiden? ;)

De beste man zit alleen overspannen thuis, behoorlijk kapot gebeukt door alles en iedereen.
Oh how you'd have a happy life, if you did the things you like
  Moderator zaterdag 27 maart 2021 @ 23:02:29 #171
417715 crew  derLudolf
allround beunhaas
pi_198725020
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 22:58 schreef Molo het volgende:

[..]

Hoe denk je dat eerdere partijen zich hebben afgescheiden? ;)

De beste man zit alleen overspannen thuis, behoorlijk kapot gebeukt door alles en iedereen.
Geen idee of ze toen al hun persoonlijke voorkeursstemmen hebben kunnen meenemen.
Kranplätze müssen verdichtet sein
pi_198725315
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 22:44 schreef derLudolf het volgende:

"Het medische systeem best ok"
Volgens mij wel meer dan dat, naar wat ik er van heb gehoord is dat echt geweldig geregeld daar en voor iedereen toegankelijk.
Een van Fidel Castro's zonen is arts :7 Dat scheen invloed te hebben gehad op het hele medische systeem.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_198726398
En Isa’s tweede nacht !? Succes! Draai je alleen of met een (andere) collega...
  Moderator / Redactie Sport zondag 28 maart 2021 @ 07:28:45 #174
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_198727401
quote:
1s.gif Op zaterdag 27 maart 2021 22:49 schreef derLudolf het volgende:

[..]

Geweldig toch?

Zeg @:borisz is het (wettelijk) mogelijk deze zetels te claimen en je eigen fractie op te richten? Wat dat betreft heeft ie toch wel een redelijke stok achter de duur, als hij een derde van de CDA zetels mee kan nemen...
Zetels zijn van mensen, niet van partijen.
Als de 150 leden willen kunnen ze na de verkiezingen één fractie vormen, of 150.

Omtzigt kan dus alleen zijn eigen zetel meenemen, of met andere gekozen kamerleden een fractie vormen. Hij kan niet zomaar 5 zetels meenemen.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_198727793
Cuba O+ ik was er in 2008.
Alsof je zo in een aflevering van Discovery zat. Zelf met autootje rondcrossen. Nou ja, ex reed, ik lette op de kuilen in de weg.
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')