abonnement Unibet Coolblue
pi_198771652
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 21:50 schreef vencodark het volgende:
En nu denk ik ineens van: wat als ik het mis heb? Straks verlang ik naar een oud-normaal wat niet meer komt. Straks komen míjn verwachtingen niet uit.
Ik geloof dat ook maar zelfs als we het mis hebben dan hebben we deze periode iig niet in angst geleefd maar met hoop en dat maakt de wereld een stuk mooier.
pi_198771865
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 21:52 schreef Elleska het volgende:

[..]

Ik geloof dat ook maar zelfs als we het mis hebben dan hebben we deze periode iig niet in angst geleefd maar met hoop en dat maakt de wereld een stuk mooier.
Goed omschreven. :) En zo probeerde ik het ook uit leggen.
Bijv. Ik zou een vaccinatie nemen met de hoop/verwachting dat nieuwe versies minder kans maken en alles minder heftig verloopt.
Mijn broertje omschrijft het zo: Ik wil geen vaccinatie om als een mak lammetje me te laten platspuiten! Of: met een mondkapje ben je een volgzaam schaap.

En ik denk: Joh, als dat mondkapje (voorlopig) verplicht is, ga ik geen risico nemen op een boete en ik vind het sowieso respectvol naar winkelpersoneel.
Dat is geen volgzaam schaap gedrag. :?
Ik wil niet vechten. Het helpt míj niet.
pi_198773398
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 21:52 schreef Elleska het volgende:

[..]

Ik geloof dat ook maar zelfs als we het mis hebben dan hebben we deze periode iig niet in angst geleefd maar met hoop en dat maakt de wereld een stuk mooier.
Afgelopen week had ik een gesprek met mijn werkgeefster. Een vriendin van haar zit vol in de complotten en mijn werkgever vroeg zich af hoe ik er in sta.
Ik zei toen ook: als ze over 10 jaar gelijk blijkt te hebben, dan kom ik mijn hartelijke excuses brengen, tot die tijd leef ik liever niet met al die complotten.

Ik heb vertrouwen in de wetenschap, die er voor gaat zorgen dat we hier weer uit komen. En over een jaar (2/3?) terugkijken op ‘weet je nog, met Corona’. En dat we elkaar daarna even een extra dikke knuffel geven.

Complottheorieën over wereldleiders die ons als makke schapen willen muilkorven heb ik echt niets mee, daar geloof ik niet in en wil ik ook niet in geloven. Dan steek ik mijn kop maar in het zand ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  dinsdag 30 maart 2021 @ 22:55:58 #204
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198773679
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 20:47 schreef Nijna het volgende:
Glasbak staat bij de supermarkt. Ik heb vooral veel lege flesjes van de badolie O-) (ja, ik heb aandelen en sla meestal groot in als de drogist een aanbieding heeft, laatst wilde ik bestellen want ze hadden mijn smaak niet. Zegt die dame: als je ze dan volgende week ophaalt, dan is het 2 halen 1 betalen :s) ).
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 21:51 schreef Elleska het volgende:
Ik liet zondag de deksel van de hapjespan weer eens kapot vallen :(
Die is dus bij het restafval gegaan maar ik gooi het wel zo weg dat het niet uitsteekt. Of eigenlijk had man dat dit keer gedaan want ik moest een peuter troosten die zich dood was geschrokken.
Grappig; als er 2 dingen zijn waar ik een hekel aan heb dan is het glas in de badkamer (gebeurt niet, wil ik simpelweg niet hebben) en glazen deksels van pannen :D :')
N had pas een hapjespan gekocht met een glazen deksel had ik serieus de pest over in, ik weiger dat als ik een pan moet kopen :X
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198773795
Op dit moment hebben we het wetenschappelijke bewijs aan onze kant. Er overlijden minder mensen aan corona en de besmettingen in tehuizen dalen terwijl ondertussen bij rest de besmettingen en ziekenhuisopnames weer de pan uit rijzen.
En als er al iets van angst is wil ik dat niet doorgeven aan mijn kind. Het is al erg genoeg dat deze situatie voor hem normaal is, het begon allemaal toen hij nog maar een jaar oud was dus hij weet gewoon echt niet beter dan de wereld waarin we nu leven.

quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 22:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

[..]

Grappig; als er 2 dingen zijn waar ik een hekel aan heb dan is het glas in de badkamer (gebeurt niet, wil ik simpelweg niet hebben) en glazen deksels van pannen :D :')
N had pas een hapjespan gekocht met een glazen deksel had ik serieus de pest over in, ik weiger dat als ik een pan moet kopen :X
De deksel van de hapjespan was de enige uitzondering maar zal nu toch echt op zoek gaan naar een fijne pan met een deksel die niet van glas is dus als je nog aanraders hebt?
pi_198773802
Helemaal mee eens en vooral hoe Elleska het verwoordde... hoop en vertrouwen O+

En ik geloof ook niet in complotten, want ik wil we gewoon niet in geloven!

Ik word ook wel moe van alle negativiteit rondom me heen. Ik kan daar niets meer mee, en manlief en ik kijken nu ook heel bewust naar wat er wel kan ipv wat er niet kan. En houden ons verder als makke schaapjes aan de regels (en kom maar door met die prik 5G chip ;) ).
Ik vind het trouwens heel fijn om mee te lezen in het positiviteitstopic hierop fok, maar stiekem ook een beetje eng zo buiten oud ;)

En over positief gesproken!! Morgen wordt het nog ietsje warmer en is het de korte vrije woensdag O+
  dinsdag 30 maart 2021 @ 23:19:08 #207
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198774095
Overigens, vanmiddag kwam ik onderweg naar het station om Soneal op te halen een rolstoeler tegen, op de terugweg naar huis fietsten wij hem voorbij, ik las iets over "voor Kosovo" achterop zijn shirt, en iets met "gebaar", maar ik kon er zo niets mee, dus ik dacht; geen geld bij me, een duimpje omhoog is ook weer zo wat, dus ik stop, rij terug en vraag of hij iets nodig heeft of wat wil eten/drinken, we konden ons huis immers zien vanaf de plek waar ik hem aansprak.

Dat vond hij wel een goed idee.
Hij heeft op ons terras een kopje thee gedronken en een koekje gegeten en hij vertelde dat hij in training was voor een flinke sponsorrit, deze zomer, hij heeft aangeboren ADCA maar had mooi genoeg wel duidelijk een mening. Ook over mensen die niet snappen dat ze nog even vol moeten houden.
Zo mooi, deze man zit het gros van zijn leven in een rolstoel, rolt van Amsterdam naar Brussel om geld in te zamelen voor weduwen en wezen in Kosovo omdat hij in 2000 geraakt werd door de beelden van de oorlog, kan niet makkelijk meer uit zijn woorden en heeft een leven dat de meesten van ons tot totale waanzin zou drijven, want zijn hersenletsel beperkt vooral zijn fysieke vaardigheden, waaronder spraak, en hij ergert zich aan het feit dat mensen niet nog even die paar maanden kunnen volhouden.

Het komt goed, echt. Het kwam in 1918 na de Spaanse griep ook goed, maar men doet nu net alsof de wereld nog nooit eerder een pandemie gezien heeft en alsof niet de hele wereld hierdoor geraakt is maar het onrecht hen in het bijzonder wordt aangedaan....

Ik vond het zo mooi om te zien dat deze man, wiens leven simpelweg niet meezit, toch zo positief is en zich zo inzet voor anderen. Wat een enorme inspiratie.
Mocht iemand nog willen doneren voor zijn sponsorrit dan kan dat hier: https://chaim.cc/portfolio-item/jubileum-rit-christiaan-mensinga/
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 30 maart 2021 @ 23:39:16 #208
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_198774420
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:19 schreef Leandra het volgende:
Het komt goed, echt. Het kwam in 1918 na de Spaanse griep ook goed
Dit :Y. 100x dit. En als je dan toch twijfelt, lees het nog eens. En nog eens. :*.
KuikenGuppy
  dinsdag 30 maart 2021 @ 23:49:21 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198774520
quote:
1s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 23:39 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dit :Y. 100x dit. En als je dan toch twijfelt, lees het nog eens. En nog eens. :*.
De Spaanse Griep heeft meer levens gekost dan de eerste wereldoorlog, en die mag in NL dan wel niet zo groot zijn geweest, maar als men het in andere landen over "The great war" heeft, dan gaat dat om de eerste wereldoorlog.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198775827
Complot theorieën zijn net als pandamien natuurlijk ook al eeuwenoud. Social Media voedt dat nog even extra.
En eerlijk gezegd maken onze leiders het ook niet altijd makkelijk. Al dat gedoe, maakt de wappies alleen maar sterker in hun geloof.

Ik denk ook echt wel dat we een paar foute types hebben rondlopen die teveel macht hebben. Kijk alleen al naar Epstein en hoe zoveel in de doofpot is terechtgekomen. Ik geloof alleen niet in een groter geheel. Er bestaan gewoon foute mensen. En mensen met macht kunnen dat goed misbruiken.
Dat grotere geheel is door Ollongren in ieder geval mooi ontkracht, niets blijft geheim :D

Ik moet zeggen dat ik me niet eerder echt enorm druk maakte om Corona, ja het is kut. Enorm kut, maar wel van voorbijgaande aard. Even doorzetten. Maar hoe het hier met vaccineren gaat, laten bij mij af en toe zelfs de moed in de schoenen zakken.
  woensdag 31 maart 2021 @ 10:41:35 #211
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198776976
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 maart 2021 22:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

[..]

Grappig; als er 2 dingen zijn waar ik een hekel aan heb dan is het glas in de badkamer (gebeurt niet, wil ik simpelweg niet hebben) en glazen deksels van pannen :D :')
N had pas een hapjespan gekocht met een glazen deksel had ik serieus de pest over in, ik weiger dat als ik een pan moet kopen :X
+1 op beide issues!!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198777049
Ik geloof niet zo in alle complotten, ik ga er nog steeds van uit dat de mensen die ons land besturen, dat niet met een of andere verborgen agenda doen.
De meeste mensen deugen... en als dat niet zo blijkt te zijn en al die complotten wel waar zijn, dan weet ik het liever niet.
Mama van 2 lieve meiden :)
  woensdag 31 maart 2021 @ 10:52:46 #213
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_198777094
De mensen die ik ken die into de complotten zijn hebben allemaal veel te veel tijd over in hun leven. En ik ken er wel een paar helaas.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_198777137
Ik geloof wel dat macht naar je hoofd kan stijgen. Sommige mensen zullen daar gevoeliger voor zijn.
Er is toch wel eens zo'n experiment geweest waaruit bleek dat het gross van de mensen heel sadistisch kunnen worden van verkeerde macht.

En nou geloof ik dat in Nederland de meeste volksvertegenwoordigers hartstikke integer zijn en keihard werken, maar er zullen er ook genoeg tussen zitten die iets minder eerlijk zijn. Haga met zijn zetelroof en liegen over zijn onderneming. Wat verder terug de bouwfraude. Zelfs in onze gemeente zijn er wethouders opgestapt vanwege fraude en vriendjes politiek.
Maar ik zie daar geen complotten in, meer mensen die gewoon foute dingen doen op belangrijke posities.

Als je dan inderdaad teveel tijd hebt, ga je vage Youtube filmpjes kijken en komen er aardige kronkels in je gedachtengang. Zo volgen ik een aantal mensen die in de zorg werken op Twitter en die worden er zelfs van beschuldigd fake news te verspreiden en er vast voor betaald te worden. Dan ben je het echt wel kwijt hoor.
pi_198777192
Zo en het uitje van de maand gepland: tegels bekijken in een showroom. Aanstaande zaterdag, toch een Paasgevoel door bezig te zijn met verbouwen ;)

Hier schuin tegenover zijn ze de voegen aan het vervangen. Ik was er even naartoe gelopen om te vragen of ze ook knipvoegen doen en of ze bij ons kunnen kijken voor een offerte.
'Mevrouw, dat kan, maar we hebben pas in het voorjaar van 2022 tijd.' Ach, genoeg tijd om te sparen dus.
pi_198777720
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 12:33 schreef mefke79 het volgende:
Ik zou juist wel laten testen. Stel hij is besmet, dan kan hij een klasgenoot aangestoken hebben en die kan dan dit weekend mooi bij opa en oma de boel verder verspreiden, of bij de voetbal of vul maar in. Vooral nu ze gezegd hebben dat er geen diepe neustesten meer zijn, zie ik weinig bezwaar meer.

Vanaf 4 april /spuitelf
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_198777845
Pfoeh, onze kat gaat er wel slechter uitzien, wederom. Hij was in de zomer zo ziek dat het de vraag was hoe lang hij nog zou leven. Toen de afspraak gemaakt dat als hij echt pijn krijgt of op een andere manier te veel gaat lijden we terug zouden komen. Niet om op te lossen maar om afscheid te nemen.
Maar wanneer neem je zo'n beslissing? Hij gaat nog de tuin in en als hij de kans krijgt het huis. Hij springt nog en eet redelijk. Hij is vooral vermagerd en ziet er gewoon niet zo vrolijk uit, verzorgt zijn vacht niet meer.
We gaan vanaf vandaag zijn brokjes weer vermengen met nat voer in de hoop dat ie wat aankomt. Wellicht dat ie zich dan wat beter gaat voelen.

Bluh voelt zo dubbel, we willen hem nog niet laten gaan, maar willen absoluut niet dat hij lijdt. Maar wanneer is dat zover?

Mijn hart breekt al als ik aan de kinderen denk als die afscheid moeten nemen, ze zijn gek op hem. En onze andere kat volgt snel vrees ik van eenzaamheid. Ze zijn allebei bijna 15 jaar nu.
pi_198778062
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 11:54 schreef exode het volgende:
Pfoeh, onze kat gaat er wel slechter uitzien, wederom. Hij was in de zomer zo ziek dat het de vraag was hoe lang hij nog zou leven. Toen de afspraak gemaakt dat als hij echt pijn krijgt of op een andere manier te veel gaat lijden we terug zouden komen. Niet om op te lossen maar om afscheid te nemen.
Maar wanneer neem je zo'n beslissing? Hij gaat nog de tuin in en als hij de kans krijgt het huis. Hij springt nog en eet redelijk. Hij is vooral vermagerd en ziet er gewoon niet zo vrolijk uit, verzorgt zijn vacht niet meer.
We gaan vanaf vandaag zijn brokjes weer vermengen met nat voer in de hoop dat ie wat aankomt. Wellicht dat ie zich dan wat beter gaat voelen.

Bluh voelt zo dubbel, we willen hem nog niet laten gaan, maar willen absoluut niet dat hij lijdt. Maar wanneer is dat zover?

Mijn hart breekt al als ik aan de kinderen denk als die afscheid moeten nemen, ze zijn gek op hem. En onze andere kat volgt snel vrees ik van eenzaamheid. Ze zijn allebei bijna 15 jaar nu.
Ik heb weleens gelezen dat katten zich heel lang groot houden en ‘doen alsof’ er niks aan de hand is. Die gaan gewoon door, tot ze omvallen zo’n beetje.
Je zou zeggen dat een vacht dat niet meer verzorgd wordt, al best een teken is, toch?

Sowieso klote natuurlijk. Mijn ouders hebben ook weleens te lang met de zieke kat gelopen omdat hij nog wel functioneerde en at etc.
Die was wel echt ziek, had een zwelling in zijn bekje.
Hartstikke mager, waarschijnlijk ook pijn.
Maar ze konden hem niet loslaten. Dat laatste mag echter geen argument zijn.
En weetje, met 15 jaar is hij sowieso al hartstikke bejaard.

Sterkte.

[ Bericht 4% gewijzigd door vencodark op 31-03-2021 12:23:19 ]
pi_198778113
Wat moeilijk Exode. Ik kan me voorstellen dat er een moment komt dat je het gewoon 'weet'. Je zit middenin het proces. Sterkte hoor.
Met een meidenkwartet
pi_198778149
Zo moeilijk inderdaad @exode, veel sterkte. :*

Ergens ben ik blij dat de dierenarts bij onze kat een paar maanden geleden gewoon opperde dat het waarschijnlijk beter was hem nu los te laten, gezien zijn leeftijd. Hij had blaas- en nierproblemen en ze konden alles wel uit de kast halen om dat beter te maken, maar hij was ook al 17,5 jaar. Achteraf gezien takelde hij al een tijdje af. Het ging zo geleidelijk dat ik het nauwelijks doorhad, maar als ik foto's van zijn laatste weken en de maanden ervoor vergelijk zie ik duidelijk dat hij nog maar een schim van zichzelf was. Het was heel rot, maar het was ook gewoon duidelijk klaar.

Ik mis hem nog wel elke dag, ook al hebben we inmiddels ook een nieuwe kat.
  woensdag 31 maart 2021 @ 12:36:06 #221
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_198778226
:{ lastig is dat, dat je op een punt komt dat je daar een keuze in moet maken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_198778422
Ja....we hebben hem al vanaf dat ie 6 maanden was. Van straat afgehaald samen met zijn broer die ook bij ons woont. Door een organisatie en wij hebben ze destijds geadopteerd.

Deze is gek op de kinderen en andersom. Zodra hij de kans krijgt kruipt ie op de bank tegen B aan. Onze andere kat moet echt niets van ze weten. Van niemand behalve mij. Is echt mensenschuw.

Jeetje, ja. Wanneer neem je de beslissing die niet meer teruggedraaid kan worden. Vooral als ik zie hoe hij nu in de tuin Juul overal volgt. Met een slakkengang maar hij wijkt niet van haar zijde. En dan denk ik: ja hij is oud en duidelijk ziekjes maar hij loopt, is alert en nou ja, hartstikke lief en aanhankelijk.

Maar ja...het gaat om hem, wij moeten zorgen dat ie niet aftakelt en de beslissing voor hem nemen niet voor ons. Het ging de afgelopen maanden met ups and downs, ook zijn vacht verzorgt hij afwisselend. Ik denk dat we deze week even aankijken met extra natvoer.

Bluh, dat wordt iig een klotedag. ;(
pi_198778507
@exode, is dat niet een afweging waarbij de dierenarts juist zou kunnen helpen?

Wel naar hoor, ik kan nu al letterlijk tranen in m'n ogen krijgen als ik eraan denk dat mijn katten ooit dood zullen gaan, en ze worden in de zomer pas 3.. sterkte!
pi_198778618
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 13:10 schreef vlindertje89 het volgende:
@:exode, is dat niet een afweging waarbij de dierenarts juist zou kunnen helpen?

Wel naar hoor, ik kan nu al letterlijk tranen in m'n ogen krijgen als ik eraan denk dat mijn katten ooit dood zullen gaan, en ze worden in de zomer pas 3.. sterkte!
Nou, daar zijn we net na de zomer meerdere keren geweest. Ze gaven aan dat als hij pijn krijgt of lijdt we terug moeten komen. Niet voor pijnstilling. Dan is het klaar. We weten niet precies wat hij heeft, iets met zijn longen. Verder onderzoek moest onder narcose en daar zou hij zeer waarschijnlijk niet meer uit komen.

Net samen even flink zitten huilen, we zijn al maanden bezig met een beetje afscheid nemen omdat we weten dat ie ziek is. Maar hem nu zo te zien en te weten wat dit betekent,
En het verdriet van de kinderen, dat gaat erin hakken. Juul geeft hem elke dag eten en B kijkt het liefst tv met hem dicht tegen zich aan. Het is zo'n goedzak, altijd al geweest, een knuffelkont.

Zo en nu, ga ik het Foute uur opzetten en wat mailtjes beantwoorden. Dank voor het luisteren/lezen!
pi_198778707
quote:
0s.gif Op woensdag 31 maart 2021 13:21 schreef exode het volgende:

[..]

Nou, daar zijn we net na de zomer meerdere keren geweest. Ze gaven aan dat als hij pijn krijgt of lijdt we terug moeten komen. Niet voor pijnstilling. Dan is het klaar. We weten niet precies wat hij heeft, iets met zijn longen. Verder onderzoek moest onder narcose en daar zou hij zeer waarschijnlijk niet meer uit komen.

Net samen even flink zitten huilen, we zijn al maanden bezig met een beetje afscheid nemen omdat we weten dat ie ziek is. Maar hem nu zo te zien en te weten wat dit betekent,
En het verdriet van de kinderen, dat gaat erin hakken. Juul geeft hem elke dag eten en B kijkt het liefst tv met hem dicht tegen zich aan. Het is zo'n goedzak, altijd al geweest, een knuffelkont.

Zo en nu, ga ik het Foute uur opzetten en wat mailtjes beantwoorden. Dank voor het luisteren/lezen!
Sorry, misschien heb ik het verkeerd verwoord. Ik bedoel ook niet voor medicijnen of verder onderzoek, maar of de dierenarts kan helpen in beoordelen of hij al pijn lijdt bijvoorbeeld. Om jullie te helpen met bepalen of met de omstandigheden zoals jij die beschrijft, dit al het moment is om de beslissing te maken, of niet.

Hoe dan ook: veel sterkte. Het lijkt me moeilijk om naast je eigen verdriet, ook nog het verdriet van de kinderen te zien :*
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')