Maar hoe weet je wanneer de waarheid boven tafel is? Dat is nou net een beetje het puntquote:Op maandag 29 maart 2021 15:25 schreef Bananenpap het volgende:
[..]
Ik hoop dat de partijen zich hardmaken en pas willen samenwerken zodra de waarheid boven water is. Dit is een enorme vertrouwensbreuk.
De Kamer kan een onderzoek instellen en de betrokken personen onder ede horen.quote:Op maandag 29 maart 2021 15:22 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Wat wou je nog meer gaan doen dan? Woensdag nog even kritisch maar als ze blijven ontkennen dat de lijsttrekkers hiermee van doen hebben kan je niet veel.
Alleen hierom gaan ze echt geen hele parlementaire enquête optuigen hoor. Plus dat we dan de komende maanden demissionair doorkabbelenquote:Op maandag 29 maart 2021 15:29 schreef Jemoederniet het volgende:
[..]
De Kamer kan een onderzoek instellen en de betrokken personen onder ede horen.
Die lijkt er ook niet te gaan komen.quote:Op maandag 29 maart 2021 15:36 schreef Scrummie het volgende:
Er is helemaal nog geen verklaring waarom Omtzigt op dat lijstje stond.
Hopelijk erg stijf.quote:Op maandag 29 maart 2021 15:39 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Die lijkt er ook niet te gaan komen.
En dan is idd de vraag hoe stijf de poot van het CDA blijkt woensdag
Per saldo is het ook geen vreemde constatering dat de positie van Omtzigt een potentiëel risico is voor de stabiliteit van een kabinet. Hij ligt intern bij het CDA niet lekker, hij zit overspannen thuis etc. Het zit hem specifiek in de formulering van "functie elders". Wellicht wilden ze Rutte en Kaag het advies geven om in de formatie-onderhandelingen met Hoekstra de rol van Omtzigt te toetsen (functie elders), en wat de kans is dat hij vertrekt of voor zichzelf begint tijdens de komende periode en daarbij het CDA opblaast...quote:Op maandag 29 maart 2021 15:27 schreef Drekkoning het volgende:
[..]
Steekhoudend is niet per se een lijsttrekker benoemen. Er is gewoon de mogelijkheid dat ze het zelf als puntje hebben opgeschreven. Dus om daarom nou formaties te blokkeren...
Daar zijn veel belangen ook te groot voor denk ik. Maar ben ook benieuwd
Eigenlijk gaat het nog best weinig over Hoekstra, maar die had ook wel een opvallend notering over 'onderhandelingsstijl' meende ik.quote:Op maandag 29 maart 2021 15:22 schreef Dutchguy het volgende:
[..]
Hoekstra is het aan Omtzigt en aan zichzelf verplicht om niet mee te gaan met dit opzichtig opgetrokken rookgordijn.
Dat was een verwijzing van hoe D66 zijn stijl ervaarde met de onderhandelingen inzake een EU noodfonds.quote:Op maandag 29 maart 2021 16:27 schreef Ronald het volgende:
[..]
Eigenlijk gaat het nog best weinig over Hoekstra, maar die had ook wel een opvallend notering over 'onderhandelingsstijl' meende ik.
Daar zou ik toch echt wel even duidelijk uitleg over willen.
Ok die had ik gemist.quote:Op maandag 29 maart 2021 16:36 schreef zoost het volgende:
[..]
Dat was een verwijzing van hoe D66 zijn stijl ervaarde met de onderhandelingen inzake een EU noodfonds.
De opdracht aan de verkenners was om "lang de lijnen van de inhoud" een verkenning te doen. Kennelijk waren D66 en VVD het allang eens over de inhoud:'"Build back better". Alleen nog even een partij zoeken om een meerderheid te verkrijgen. Dan ga je het kennelijk over dit soort zaken hebben.quote:Op maandag 29 maart 2021 15:51 schreef TheVulture het volgende:
Per saldo is het ook geen vreemde constatering dat de positie van Omtzigt een potentiëel risico is voor de stabiliteit van een kabinet.
Hoezo? Het kan toch best dat Rutte iets gezegd heeft als "met CDA als eerste keuze na D66 lijkt het meest voor de hand te liggen. Alleen is het wel goed om stabiele partners te hebben en dan is er wel de vraag hoe het CDA met Omtzigt om gaat?"quote:Op maandag 29 maart 2021 16:40 schreef zoost het volgende:
[..]
De opdracht aan de verkenners was om "lang de lijnen van de inhoud" een verkenning te doen. Kennelijk waren D66 en VVD het allang eens over de inhoud:'"Build back better". Alleen nog even een partij zoeken om een meerderheid te verkrijgen. Dan ga je het kennelijk over dit soort zaken hebben.
Jorritsma waarschijnlijk uit VVD-loyaliteit, Ollongren zal beter weten dan iemand met de macht van Rutte onder een bus te gooien.quote:Op maandag 29 maart 2021 16:47 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoezo? Het kan toch best dat Rutte iets gezegd heeft als "met CDA als eerste keuze na D66 lijkt het meest voor de hand te liggen. Alleen is het wel goed om stabiele partners te hebben en dan is er wel de vraag hoe het CDA met Omtzigt om gaat?"
Dan zit je dan ook wel weer met de vraag waarom Ollongren en Jorritsma zouden liegen, maar dat is een tweede.
Ja dit heeftRutte gezegd , dat snapt iedereen toch, Rutte heeft de pesthekel aan Omtzigt , vanwege de voortdurende kreet Rutte doctrinequote:Op maandag 29 maart 2021 16:47 schreef SnertMetChoco het volgende:
[..]
Hoezo? Het kan toch best dat Rutte iets gezegd heeft als "met CDA als eerste keuze na D66 lijkt het meest voor de hand te liggen. Alleen is het wel goed om stabiele partners te hebben en dan is er wel de vraag hoe het CDA met Omtzigt om gaat?"
Dan zit je dan ook wel weer met de vraag waarom Ollongren en Jorritsma zouden liegen, maar dat is een tweede.
Het is per saldo gewoon bizar dat verkenners het hebben over individuele kamerleden, daar gaan zij totaal niet over en dat dit al na 1 week gesprekken op tafel ligt als aandachtspunt voor een tweede gesprek met VVD en D66 is absurd.quote:Op maandag 29 maart 2021 15:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Per saldo is het ook geen vreemde constatering dat de positie van Omtzigt een potentiëel risico is voor de stabiliteit van een kabinet. Hij ligt intern bij het CDA niet lekker, hij zit overspannen thuis etc. Het zit hem specifiek in de formulering van "functie elders". Wellicht wilden ze Rutte en Kaag het advies geven om in de formatie-onderhandelingen met Hoekstra de rol van Omtzigt te toetsen (functie elders), en wat de kans is dat hij vertrekt of voor zichzelf begint tijdens de komende periode en daarbij het CDA opblaast...
Nu hebben we alleen het eerste memoblad gezien, maar ik kan me voorstellen dat er over de mogelijke coalitiepartner JA21 ook wel het een en ander op papier is gezet qua stabiliteit.
Jullie mogen meedoen als Omtzigt weggaat.quote:Op maandag 29 maart 2021 16:47 schreef SnertMetChoco het volgende:
nee tuurlijk niet , maar een andere verklaring komt er nietquote:
Ik denk eerder dat Ollongren politiek uitgerangeerd is en nog in aanmerking wil komen voor een leuk baantje.quote:Op maandag 29 maart 2021 17:14 schreef Leandra het volgende:
[..]
Jorritsma waarschijnlijk uit VVD-loyaliteit, Ollongren zal beter weten dan iemand met de macht van Rutte onder een bus te gooien.
Zou ik zomaar kunnen bedenken als antwoord op de "waarom liegen" vraag.
In het geval van dat laatste is de opzet prima gelukt; formatie gaat door, CDA komt in het kabinet, Omtzigt machteloos.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 10:04 schreef RamboDirk het volgende:
Hopelijk vind Omtzigt de kracht om verder te gaan, eventueel met een eigen partij.
Klopt, een gedeelte van het CDA wil ook van hem af. Al begreep ik wel dat Omtzigt virtueel op 23 zetels zou staan met een eigen partij. Voor zover dat maar enige waarde heeft.quote:Op dinsdag 30 maart 2021 10:07 schreef Scrummie het volgende:
[..]
In het geval van dat laatste is de opzet prima gelukt; formatie gaat door, CDA komt in het kabinet, Omtzigt machteloos.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |