abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 donderdag 25 maart 2021 @ 14:56:11 #1
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_198684616

Houd minimaal 1.5 meter afstand met anderen buiten je huishouden in alle gevallen.

Vragen over je eigen gezondheid: huisarts of GGD
Andere vragen: 0800-1351 (08:00-22:00)

Bij klachten, blijf thuis, en laat je testen!
Om een afspraak te maken voor een Coronatest bel je tussen 08:00 en 20:00 met 0800-1202.
Je kunt ook online een afspraak maken voor een Coronatest via https://coronatest.nl/, hier heb je wel een DigiD voor nodig.

Helpen?
https://www.extrahandenvoordezorg.nl/
https://www.rodekruis.nl/hulp-in-nederland/ready2help/

Nederland:
RIVM Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu - actuele informatie
Covid dashboard
Voor de dagrapporten van ziekenhuisopnames: MedischInfo
Zie ook BD Dataplan voor allerlei cijfers en statistieken, bv. per veiligheidsregio of gemeente
Reconstructie NRC: Hoe Nederland de controle verloor
Reconstructie NRC: Het testbeleid van de minister: te laat, te traag en niet goed doordacht
Reconstructie Volkskrant: Een jaar in het voetspoor van vijf OMT-leden
De Groene: Hoe Nederland werd overvallen door het virus
De Groene: 'We moeten een coronageneraal hebben'
Coronabeeld: Vaccinatie in beeld
SignaalWaarde: wekelijkse podcast over coronastatistiek en coronacijfers

Internationaal:
ECDC European Centre for Disease Prevention and Control
WHO World Health Organisation
Overzicht WHO
Overzicht Worldometers
Overzicht BNO News
Spreadsheet met cijfers die user joyvke tot 15apr20 bijhield
Wikipedia
Dhr.John Campbell met een dagelijkse update
Dit doet corona met je, als je pech hebt.

Wetenschap:
Alle artikelen over Covid zijn gratis te lezen op de financial times
Wetenschappelijk Covid19 HUB voor publicaties (dus voor wetenschappelijk geinteresseerden)
Universiteitsindex Leiden
De wetenschappelijke basis achter het Nederlandse coronabeleid (RIVM)
• Artikelen over effect van maatregelen zoals restaurants, winkels, scholen sluiten etc.:
Nature1,Nature2,JKMS,The Lancet,Science Magazine
• Artikelen over (niet-)medische mondkapjes:
University of Tokyo,PubMed/

Vaccinaties :

https://ourworldindata.org/covid-vaccinations
• Hugo de Jonge heeft gezegd dat wij in Nederland 8 januari beginnen met vaccinaties
Volgorde vaccinaties Nederland (voorlopig?)
Coronavirus Vaccine Tracker
Vaccinatie tegen het coronavirus - Rijksoverheid
Bestelde vacccins door Nederland (wanneer)
Bestelde vacccins door Nederland (financieel)
• Wetenschappelijk onderzoek van resultaten bij deze vaccins:
Phase 1/2 Study Pfizer, Phase 1/2 Study Pfizer,Phase 2/3 Pfizer
Phase 1 Moderna,Phase 3 Moderna
Phase 1/2 Oxford,Phase 2/3 Oxford
• Hier de protocollen van:
Oxford/AstraZeneca, Pfizer, Moderna en Johnson&Johnson (Janssen).

Oversterfte met als oorzaak griep (2018) en Covid-19 (2020/2021)

Heb ik covid, verkoudheid of griep? (laat je sowieso testen!)
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dagcijfers :
• RIVM deelt alleen weekcijfers op dinsdag, al updaten ze wel hun database elke dag om 15:15
• Op twitter zijn er een aantal mensen gelukkig die grafieken en kaartjes maken van de dagcijfers, ziekenhuiscijfers, mobiliteit, verpleeghuizen etc. hier zijn er een aantal
Thom-Ivar voor dagcijfers en kaartjes elke dag op provincie en gemeente
Yorick Bleijenberg voor ziekenhuiscijfers, verpleeghuiscijfers, mobiliteitsplaatjes, nivel peildata, verdeling naar leeftijd etc.
Edwin Veldhuizen voor snelle dagcijfers naar gemeente
Marino van Zelst voor de snelste landelijke cijfers elke dag en wetenschappelijke duiding
𝓢tephan Okhuijsen de man achter Datagraver, met databases voor coronacijfers
Corona-patiënten op de Nederlandse IC's lcps
Stichting NICE: Huidige ziekenhuisopnames(en IC-opnames)
Uitleg verschillende manieren van tellen van LCPS, RIVM, NICE
Datagraver, zelf grafieken maken

Gedragsregels in dit topic:
• Dit is een serieus subforum, ONZ is een deur verder
• Bij nieuws: graag een bron
• Geen opruiende berichten
• Speel de bal, niet de persoon.
• Geen termen als muilkorven/deugers/wappies etc.
• WO2 referenties zijn niet grappig
• Volg de aanwijzingen van de moderatie op
• Ga niet teveel off-topic of op sc modus
• Geen "grappige" gifjes

Gelieve Trouw, NRC en Volkskrant niet geheel te citeren. Een link en de header (dat dik gedrukte deel) mag wel. Of zeg het in je eigen woorden, met een link erbij.
quote:
Rode Kruis Hulplijn open vanwege persconferentie kabinet

De Rode Kruis Hulplijn (070-4455888) is vanavond tussen 19.00 uur en 21.00 uur bereikbaar voor mensen die moeite hebben met de vrijwel zekere verlenging van de lockdown en de avondklok. "Mensen willen misschien hun vragen of verhaal kwijt, over hun zorgen praten of vragen stellen over hun specifieke (quarantaine-)situatie", schrijft het Rode Kruis in een persbericht.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_198684629
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:52 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Zolang ze zoiets dan weer afschaffen als de meerderheid gevaccineerd is. Vanaf het moment dat de risico groepen en kwetsbaren gevaccineerd zijn moet je het land gewoon weer openen imo, zonder dat je je elke dag moet laten testen om te mogen leven. Want daar komt het op neer.
Op zich leuk maar als het moet plaats maken voor dit:
quote:
Bioscopen, fitnessstudio's en de terrassen van restaurants mogen weer open voor mensen met een negatieve test.
Dan wordt ik daar nou niet heel veel blijer van. Prima als je dat wil inzetten op bepaalde plekken, maar serieus, terrassen? Fitnesshallen?
I'll give you something to do
pi_198684641
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:55 schreef zalkc het volgende:

[..]

Het blijft complex, als de populatie die in het ziekenhuis komt steeds jonger gaat worden in de loop van het vaccineren is het ook de vraag of de behandelduur misschien ook gaat dalen, jonger is vaak eerder genezen.
Dat is al het geval, ik zou het voor ziekenhuizen moeten opzoeken maar de behandelduur op de IC is al vele malen korter, daarnaast word er steeds meer gekeken of iemand thuis kan uitzieken met dokters assistentie en eventueel wat extra zuurstof. Ik zie het echt heel positief in als je kijkt naar de UK, we komen binnen enkele weken op het punt waarbij je een hele sterke daling zag daar. Daarnaast hebben we natuurlijk ook het betere weer mee de komende tijd.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  donderdag 25 maart 2021 @ 14:59:49 #4
8369 speknek
Another day another slay
pi_198684656
twitter

AstraZeneca :').
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_198684680
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:57 schreef galantis het volgende:

[..]

[..]

Dan wordt ik daar nou niet heel veel blijer van. Prima als je dat wil inzetten op bepaalde plekken, maar serieus, terrassen? Fitnesshallen?
Eens hoor.

Ik zou het alleen begrijpen voor grootschalige evenementen of wellicht voor internationale vliegreizen naar buiten de EU/risicogebieden. Elke keer zo'n test voordat je uit eten mag, of even wat mag halen in de winkel zou voor mij echt flink overdreven zijn. Is ook geen doen joh.
  donderdag 25 maart 2021 @ 15:03:19 #6
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_198684712
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:57 schreef galantis het volgende:

[..]

[..]

Een testbewijs dat je zelf mag betalen om bij Gods gratie maximaal een uurtje het terras op te mogen met 1 andere persoon zeker. O ja wel afstand houden tot andere bezoekers en mondmasker op als je naar de pisbak gaat.
pi_198684728
quote:
2s.gif Op donderdag 25 maart 2021 15:01 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Eens hoor.

Ik zou het alleen begrijpen voor grootschalige evenementen of wellicht voor internationale vliegreizen naar buiten de EU/risicogebieden. Elke keer zo'n test voordat je uit eten mag, of even wat mag halen in de winkel zou voor mij echt flink overdreven zijn. Is ook geen doen joh.
Het was ook nooit de bedoeling, de bedoeling was om de druk in de ziekenhuizen weg te halen, en de plannen van Risiconiveaus, paspoorten en sneltesten waren puur bedoeld om de opening van de samenleving te versnellen, het is nooit de inzet geweest om de ziekte uit te bannen, daarnaast is het ook onzin omdat het slechts een schijnveiligheid bied.
pi_198684739
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:43 schreef Mexicanobakker het volgende: [..] In Brazilië vraagt men om maatregelen. Zal wel een reden hebben he?
Hier hebben we tijd gehad om afgestompt te raken en he-le-maal klaar ermee te zijn...
#WeesGeenWhales
  donderdag 25 maart 2021 @ 15:06:19 #9
85331 zalkc
AKA Coracle
pi_198684757
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:58 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dat is al het geval, ik zou het voor ziekenhuizen moeten opzoeken maar de behandelduur op de IC is al vele malen korter, daarnaast word er steeds meer gekeken of iemand thuis kan uitzieken met dokters assistentie en eventueel wat extra zuurstof. Ik zie het echt heel positief in als je kijkt naar de UK, we komen binnen enkele weken op het punt waarbij je een hele sterke daling zag daar. Daarnaast hebben we natuurlijk ook het betere weer mee de komende tijd.
Die verkorting was toch door betere behandelmethoden? Ik doel echt op de verkorting door een jongere populatie. Ik weet namelijk echt niet wat vaccinatie doet met de gemiddelde behandelduur als alleen het oudste deel is gevaccineerd in een populatie. Hoewel ouder en kwetsbaarder, is de kans op overlijden ook groter, dat laatste verkort cynisch genoeg weer de behandeltijd.
Jahaaa.. Mijn mening verandert vaak. Niet dat ik niet weet wat ik zeg. Maar ik houd mij liever niet vast aan oude denkbeelden als nieuwe beter zijn...
  Redactie Sport donderdag 25 maart 2021 @ 15:06:52 #10
274204 crew  Mexicanobakker
pi_198684770
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 15:04 schreef eragon2890 het volgende:

[..]

Hier hebben we tijd gehad om afgestompt te raken en he-le-maal klaar ermee te zijn...
Tsja, dat was linksom of rechtsom wel gebeurd. Als het code zwart is ben je er ook snel klaar mee hoor.
[i]Put me on a pedestal and I'll only disappoint you
Tell me I'm exceptional and I promise to exploit you
Give me all your money and I'll make some origami honey
I think you're a joke but I don't find you very funny[/i]
pi_198684791
Waarom moeten Rutte, Wilders en de andere niet in quarantaine nu ook Ollegren het coronavirus heeft ?

Oftewel ; waarom gelden die regels wel voor het gewone volk maar niet voor de politici in Den Haag ?
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_198684838
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 15:08 schreef TLC het volgende:
Waarom moeten Rutte, Wilders en de andere niet in quarantaine nu ook Ollegren het coronavirus heeft ?

Oftewel ; waarom gelden die regels wel voor het gewone volk maar niet voor de politici in Den Haag ?
Omdat ze dat volgens de regels niet hoeven. Het boeit politici te weinig dat ze nu een verhoogd risico lopen op besmetting. Het gaat ze erom dat ze zich aan de regels houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2021 15:12:41 ]
pi_198684840
Alles boven de 7000 is slecht voor het groeipercentage.
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_198684845
Ik werd weer geroepen.
pi_198684851
*zit klaar
pi_198684862
Waar is @Noordzijde eigenlijk gebleven?
pi_198684867
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 15:06 schreef zalkc het volgende:

[..]

Die verkorting was toch door betere behandelmethoden? Ik doel echt op de verkorting door een jongere populatie. Ik weet namelijk echt niet wat vaccinatie doet met de gemiddelde behandelduur als alleen het oudste deel is gevaccineerd in een populatie. Hoewel ouder en kwetsbaarder, is de kans op overlijden ook groter, dat laatste verkort cynisch genoeg weer de behandeltijd.
Zonder vaccinatie was de behandeling op de IC al een stuk beter: https://www.skipr.nl/nieu(...)-dan-in-eerste-golf/

Daarnaast is het zo dat de vaccins er ook voor zorgen dat mensen minder heftig ziek worden.

Of jongere mensen ook minder lang op de IC's liggen weet ik niet precies.
pi_198684870
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 15:12 schreef Jor_Dii het volgende:
Alles boven de 7000 is slecht voor het groeipercentage.
Van?
  donderdag 25 maart 2021 @ 15:15:03 #19
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_198684883
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 15:08 schreef TLC het volgende:

Uhm, dat zijn helemaal geen regels.
pi_198684885
Erg mooie cijfers weer!

Tijd om de kroegen te openen.
pi_198684891
7.702 nieuwe positieve testen
249 nieuwe ziekenhuisopnames
34 nieuwe IC-opnames
26 nieuwe overlijdens
pi_198684892
:M
pi_198684893
quote:
2s.gif Op donderdag 25 maart 2021 15:15 schreef Benny het volgende:
7.702 nieuwe positieve testen
249 nieuwe ziekenhuisopnames
34 nieuwe IC-opnames
26 nieuwe overlijdens
RIP
Twiddel
  Redactie Frontpage donderdag 25 maart 2021 @ 15:15:58 #24
407027 crew  LTVDK
Kazaamdavu
pi_198684896
#COVID19NL

Positief getest: 7.740
Totaal: 1.228.647 (+7.702 ivm -38 corr.)

Perc. positief 21 mrt - 23 mrt: 8,1%

Opgenomen: 249
Huidig: 1.573 (+11)

Opgenomen op IC: 34
Huidig: 619 (-6)

Overleden: 25
Totaal: 16.396
https://twitter.com/mzelst/status/1375089025430732802
Op maandag 24 augustus 2015 11:34 schreef Yasmin23 het volgende:
Als je maar genoeg moeite doet past alles.
_____
TV / Het post-apocalyptische/dystopische film topic
pi_198684897
twitter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')