abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 25 maart 2021 @ 14:33:42 #1
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_198684294
Ik vind katten tof. Wil niet denken aan katapulten, luchtbuksen en vergif oid.

Maaarrr... Ik ben al jaren bezig om mijn buxushagen te redden van die teringrupsen.
Het heeft even geduurd, maar ik heb eindelijk geen antirupsenspray meer nodig want de lokale koolmezen en kauwen hebben ontdekt dat mijn haag een prima lopend/kruipend buffet is en sinds vorig jaar zorgen zij ervoor dat die rupsen 1 voor 1 eruit worden gesnaaid.

Echter, terwijl die vogels zitten te schransen, worden ze regelmatig gegrepen door 1 specifieke kat die na een eerste succes besloten heeft zich constant te verschansen tussen de haagjes met als gevolg dat ik regelmatig word opgeschrikt door krijsende kauwen. De eerste keer zag ik de kat met een stuiptrekkende vogel in de bek de straat over rennen, achtervolgd door en stuk of 20 krijsende kauwen.

Dan kan je zeggen, dat is de natuur.. maar dat is natuurlijk niet zo aangezien een kat geen inheems wild dier is.
Katten zijn de grootste uitroeiers van diersoorten ter wereld en er gaan dan ook stemmen op om hier iets tegen te doen. Nu gaat dit waarschijnlijk jaaaren duren en een oneindig getouwtrek worden tussen voor- en tegenstanders, kattenfokkers die werkloos worden en de kattenbrokkenlobby die moord en brand gaat schreeuwen.

Wat wél de natuur is, is dat als een plaagsoort te grote aantallen kent, een andere soort deze eerste als voedsel gaat zien en het probleem zichzelf oplost. Beetje zoals wat ons momenteel overkomt met corona.

Ik ben dus erg blij met de tussenkomst van kauwen en koolmezen en wil ervoor zorgen dat zij dan ook ongestoord kunnen genieten van die sappige groene teringlijers.

Hoe zorg ik ervoor dat die kat zijn geluk elders gaat beproeven?
Welke diervriendelijke manieren zijn aan te bevelen?
Alvast bedankt voor de suggesties.
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
pi_198684345
watersproeier met sensor, 100% effectief en dier 'vriendelijk'
  donderdag 25 maart 2021 @ 14:42:09 #3
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_198684437
Alsof kattenfokkers werkloos worden als katten niet naar buiten mogen. :') 99% van de raskatten komt al niet buiten.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_198684474
quote:
1s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:42 schreef Catkiller het volgende:
Alsof kattenfokkers werkloos worden als katten niet naar buiten mogen. :') 99% van de raskatten komt al niet buiten.
900 ekkies neer tellen voor een beest en hem dan onbeheerd naar buiten laten gaan. natuurlijk blijven die beesten binnen :')

Soberso katten die buiten los rond lopen :r

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 25-03-2021 14:44:57 ]
  donderdag 25 maart 2021 @ 14:53:01 #5
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_198684578
Uitvogelen van wie dat beest is en de eigenaar op zijn verantwoordelijkheid aanspreken. Het is belachelijk om katten zomaar door de buurt te laten struinen.
Huilen dan.
pi_198684689
  Spellchecker donderdag 25 maart 2021 @ 15:14:41 #7
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_198684873
quote:
7s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:53 schreef Isdatzo het volgende:
Uitvogelen van wie dat beest is en de eigenaar op zijn verantwoordelijkheid aanspreken. Het is belachelijk om katten zomaar door de buurt te laten struinen.
^O^
pi_198685183
pi_198685989
Je neemt een valk in huis en laat die de kat pakken
Als je goed roert krijg je nooit geen klontjes
  donderdag 25 maart 2021 @ 16:33:53 #10
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_198686230
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 16:16 schreef De_Melkboer het volgende:
Je neemt een valk in huis en laat die de kat pakken
Leuk bedacht, maar denk dat een valk niet het goede formaat heeft.
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
  donderdag 25 maart 2021 @ 16:35:11 #11
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_198686255
quote:
0s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:37 schreef Banaanvragen het volgende:
watersproeier met sensor, 100% effectief en dier 'vriendelijk'
Ja maar dan worden die vogels dus ook weg gejaagd...
Ik dacht zelf aan een soort omgekeerd kattenkruid ofzo
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
  donderdag 25 maart 2021 @ 16:36:49 #12
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_198686281
quote:
7s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:53 schreef Isdatzo het volgende:
Uitvogelen van wie dat beest is en de eigenaar op zijn verantwoordelijkheid aanspreken. Het is belachelijk om katten zomaar door de buurt te laten struinen.
Dat zou kunnen werken al weet ik niet of ik tijdens een random zoom/teams meeting naar buiten wil sprinten om dat beest te volgen...
Ms kan ik m taggen op de één of andere manier... gps-dart
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
  donderdag 25 maart 2021 @ 16:51:43 #13
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_198686514
quote:
1s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:42 schreef Catkiller het volgende:
Alsof kattenfokkers werkloos worden als katten niet naar buiten mogen. :') 99% van de raskatten komt al niet buiten.
ohja. nou die doen niet mee met de discussie dan.
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
pi_198686677
Train een roofvogel om op katten te jagen.
Kids are like farts in that way. They never seem to bother the owner as much as they bother everyone else.
pi_198689732
Spuit 11
Somebody that I used to know
pi_198690545
Neem een bulldog
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  donderdag 25 maart 2021 @ 21:14:49 #17
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_198691225
quote:
5s.gif Op donderdag 25 maart 2021 14:33 schreef Parkinson_XTC het volgende:
Hoe zorg ik ervoor dat die kat zijn geluk elders gaat beproeven?
Je kan kattenverjagers kopen die werken met ultrasoon geluid. Heeft wel als bijwerking dat je de meeste mensen van <40 jaar ook gelijk wegjaagt.
quote:
Welke diervriendelijke manieren zijn aan te bevelen?
Buxushaag weghalen is zeker geen optie?
So we just called him Fred
  vrijdag 26 maart 2021 @ 07:44:36 #18
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_198695448
quote:
7s.gif Op donderdag 25 maart 2021 21:14 schreef Fred het volgende:

[..]

Je kan kattenverjagers kopen die werken met ultrasoon geluid. Heeft wel als bijwerking dat je de meeste mensen van <40 jaar ook gelijk wegjaagt.
[..]
Beterrr... die ultrasone dingen werken dus ook tegen kinderen en baby's ^O^
2 tientjes, nice!

quote:
Buxushaag weghalen is zeker geen optie?
:')
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
  vrijdag 26 maart 2021 @ 08:26:43 #19
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_198695752
Het is lastig aangezien de kat blijkbaar al fikse succeservaringen heeft gehad.

Er zijn planten die ze niet zo leuk vinden. Ik heb ze even opgezocht:
ooievaarsbek, vuurwerkplant, citroenverbena, wormkruid, Pyrethrum, citroentijm, geranium, munt, kattenschrik, goudsbloemen en lavendel.

Je kan ook gaas onderin de haag doen zodat de kat er niet doorheen kan. Dat maakt het een stuk moeilijker om te jagen. De vogels zullen daar geen last van hebben.

Je kan ook denken aan een ondergrond die onprettig is voor de kat. Van bodem bedekkers zoals bv citroentijm tot cacao doppen.

Niets hiervan zal waterdicht zijn, het maakt het minder prettig en minder makkelijk om met succes te jagen.

Verder zou ik een Supersoaker aanschaffen als ik jou was. Dan kan je de kat laten schrikken met een (totaal ongevaarlijke) straal water.

Ook daarmee zal de kat echt niet compleet wegblijven, maar je verstoord zijn jachtmodus waardoor de kat misschien wat minder snel kiest voor jouw voortuin als jachtgrond en als hij dat wel doet minder succesvol is.

Maak je iig geen zorgen dat de vogels weg zullen blijven om de kat. Voor hun is dit deel van het leven en komen dit overal tegen.
Het geeft even een verstoring en daarna gaan ze weer over op de orde van de dag.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 08:36:34 #20
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_198695836
Water sproeier is toch de beste optie. Of even met de tuinslang aan de slag als de kat ziet.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  vrijdag 26 maart 2021 @ 11:09:31 #21
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_198697561
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 08:26 schreef Cause_Mayhem het volgende:
Het is lastig aangezien de kat blijkbaar al fikse succeservaringen heeft gehad.

Er zijn planten die ze niet zo leuk vinden. Ik heb ze even opgezocht:
ooievaarsbek, vuurwerkplant, citroenverbena, wormkruid, Pyrethrum, citroentijm, geranium, munt, kattenschrik, goudsbloemen en lavendel.

Je kan ook gaas onderin de haag doen zodat de kat er niet doorheen kan. Dat maakt het een stuk moeilijker om te jagen. De vogels zullen daar geen last van hebben.

Je kan ook denken aan een ondergrond die onprettig is voor de kat. Van bodem bedekkers zoals bv citroentijm tot cacao doppen.

Niets hiervan zal waterdicht zijn, het maakt het minder prettig en minder makkelijk om met succes te jagen.

Verder zou ik een Supersoaker aanschaffen als ik jou was. Dan kan je de kat laten schrikken met een (totaal ongevaarlijke) straal water.

Ook daarmee zal de kat echt niet compleet wegblijven, maar je verstoord zijn jachtmodus waardoor de kat misschien wat minder snel kiest voor jouw voortuin als jachtgrond en als hij dat wel doet minder succesvol is.

Maak je iig geen zorgen dat de vogels weg zullen blijven om de kat. Voor hun is dit deel van het leven en komen dit overal tegen.
Het geeft even een verstoring en daarna gaan ze weer over op de orde van de dag.
Bedankt, ik ga die plantjes eens bestuderen. En dat gaas is hier ook wel een optie.
Supersoaker :D
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
  vrijdag 26 maart 2021 @ 11:11:35 #22
100476 Parkinson_XTC
Ripper is a gangster
pi_198697581
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 08:36 schreef Megumi het volgende:
Water sproeier is toch de beste optie. Of even met de tuinslang aan de slag als de kat ziet.
Heb in de voortuin geen wateraansluiting, maar denk dat een supersoaker naast mn bureau wel een goeie is.
Ook als er weer zo'n irritante jehova oid aan de deur staat.

"Wet from Above" 8-)
-= http://moontroop.tumblr.com =-
Monkey on the car
  vrijdag 26 maart 2021 @ 12:15:24 #23
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_198698456
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 maart 2021 11:09 schreef Parkinson_XTC het volgende:

[..]

Bedankt, ik ga die plantjes eens bestuderen. En dat gaas is hier ook wel een optie.
Supersoaker :D
Ik weet het... Maar het is echt een goede manier om de kat te laten schrikken zonder hem kwaad te doen. Lekker gericht zodat je de rest niet verstoord.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_199147842
In de hemel is geen bier. Daarom brouwen we het hier
Het beste bier brouw je zelf.
Bier is bitter. Bier is best. Bier is beter dan de rest.
Ik heb alleen een drankprobleem als het op is.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')